Aliați frecventabili

Se discută de ceva timp despre aliații PDL.
Adversarii din USL au reușit să strecoare presei ideea că PDL ar intenționa să se alieze cu grupul C.V.Tudor-G.Becali-D.Diaconescu și că asta ar fi compoziția Mișcării Populare despre care a vorbit președintele Băsescu.
Pe de altă parte, in diverse medii favorabile PDL se vehiculează ideea unei alianțe cu entități – partide sau asociații – care ar aduna voturile de dreapta pe care PDL le-ar fi pierdut sau pe care nu le-ar mai putea aduna.
De aici, o serie de confuzii, scenarii, ipoteze, planuri. Să ne îngrijorăm? Cred că răspunsule e “nu”. Până la urmă, e o ocazie de a clarifica niște opțiuni.
În opinia mea, în acest moment, singurul aliat natural al PDL e PNȚCD. Membru în PPE, cu o tradiție democratică incontestabilă, PNȚCD poate deveni un partener veritabil. E afectat acum de certuri, dar dacă vrea să revină în Parlament poate trece peste ele. Sunt convins că toți colegii din PDL cu sensibilități creștin-democrate s-ar bucura să aibă un asemenea aliat. Un lucru e cert: Coposu n-ar fi ales USL.
În rest, e gol. Partide liberale care să nu se închine la icoanele socialiste nu există, iar partidele de tipul PRM, PNG sau emanația recentă a OTV sunt pur și simplu nefrecventabile. Așa cum am mai scris aici, Vadim și Becali sunt in Parlamentul European în grupul neafiliaților, pentru că nicio familie politică nu i-a tolerat. Dan Diaconescu nu e foarte diferit de cei doi. Cum își poate cineva închipui că te poți alia în țară cu partide pe care în Europa nu le frecventează nimeni? Acum, când deplângem șantajul exercitat de extremiști asupra guvernelor olandez sau finlandez, ar fi absurd să ne îndreptăm privirile spre versiunile lor domestice.
Mai sunt două aspecte.
Primul e legat de UDMR, membru și el al PPE. Probabil că o alianță pre-eelectorală e exclusă. Maghiarii nu s-au aliat niciodată în vederea scrutinului. N-ar fi rău, însă, să ne asigurăm că UDMR nu va trăda familia PPE după alegeri, pentru a susține în vreun fel sau altul USL.
Al doilea aspect e legat de asocierea cu fundații sau cluburi de reflecție ale dreptei. Nimic mai nimerit. Probleme e că nu prea există asemenea entități, dacă le excludem pe cele animate deja de membri PDL, indiferent că e vorba despre ISP sau FCD.
Închei spunând că despre partide noi nu putem discuta decât după ce se formează. Dacă se formează…

Cuvinte cheie: , ,

26 comentarii

1 antim { 09.27.11 at 1:34 PM }

V-a scăpat UNPR. Oare?

2 Riddick { 09.27.11 at 1:46 PM }

S-ar putea ca până în 2012 să câştige în instanţă “drepturile” asupra PNŢCD gruparea Ciorbea, care nu vrea alianţă cu PDL, ci cu USL. E mai frecventabil Ciorbea, care a dat cu subsemnatul de curând la DNA, dar l-a salvat prescripţia ?

În ciuda celor constatate de DNA, sub aspect penal Ciorbea este de neatins. Motivul: faptele s-au prescris. „Având în vedere că de la data comiterii faptelor au trecut 20 de ani, în cauză s-a împlinit termenul de prescripţie a răspunderii penale, conform art. 122 C.p”. Ca atare, procurorii au dat un NUP: „Neînceperea urmăririi penale faţă de Ciorbea Victor precum şi faţă de persoanele neidentificate care au redactat Statutul CNSLR”, mai scrie în rezoluţie.
http://www.puterea.ro/articol/dna_ciorbea_a_facut_praf_patrimoniul_ugsr

3 Stefan Jicol { 09.27.11 at 2:47 PM }

De ce sunteti asa de sigur ca Seniorul n’ar fi optat pentru USL ?
” Coposu n-ar fi ales USL”

4 ZeV { 09.27.11 at 3:38 PM }

Foarte corect, domnule profesor. Din pacate, brandul PNTCD, ca de altfel si al PNL, nu mai sunt reprezentate de lideri in viata credibili.
Cred ca ipotetica viitoare Alianta, ar trebui sa actioneze asa cum ati propus, candva, chiar domnia voastra : SA SE DESCHIDA CATRE PERSONALITATI, nu neaparat, catre partide.
Desigur ca daca ar fi sa se constituie prin combinare interpartinica, primul partener al PDL, cel care si-a dovedit loialitatea si apetenta pentru interesul national, nu poate fi decat UNPR.
Tin sa precizez ca un numar de locuri, trebuie rezervat pentru liberalii de dreapta din actuala tocăniță numită USL, care nu-și găsesc locul firesc alături de PSD si mai ales, TURNĂTORUL FELIXOID.
Depinde (si) de cine aglutinează Miscarea si cat de credibile vor fi perspectivele.

5 Marius { 09.27.11 at 4:04 PM }

PDL nu e frecventabil pentru PNTCD, tinand cont ca ideea de Monarhia si de respectul fata de Regele Mihai sunt foarte importante pentru PNTCD.

6 marx sucarberg { 09.27.11 at 4:13 PM }

Eu zic sa nu o contraziceti pe doamna-prima-blonda-a -tarii, fiindca o sa zburati rapid de pe liste la viitoarele alegeri. Si in fond v-ar sta bine langa DDD si Gigi, la fel de bine ca pe langa Igas. Trimiteti-o pe Macovei sa negocieze cu ei asa cum a spus colegul Berceanu

7 radu { 09.27.11 at 4:26 PM }

Nonaliantele lui Coposu cu USL sunt la fel de sigure ca si refuzul refuzul Regelui Mihai din anii 90 de a simpatiza cu USL. N-ar fi mai bine sa-l intrebati prin spiritism pe Coposu ce crede spre USL, sau, macar, sa-i intrebati surorile inca in viata ce cred despre Traian Basescu?
Eu cred ca opiniile lui Coposu ar fi similare cu cele ale lui Emil Constantinescu.
Restul constatarilor sunt in general corecte.
MP ar face bine sa incerce un rebranding cu cu majorete ca Andrei Plesu, Mihail Neamtu, Camelia Potec, Gheorghe Hagi sau Nadia Comaneci, pe langa vedetele Talpes, Gusa si Becali.

8 cpreda { 09.27.11 at 4:33 PM }

Stefan Jicol:
În primul rând, salut revenirea dvs la un limbaj fără injurii. În al doilea rând, afirm că USL ar fi fost refuzat de Coposu pentru că fostul lider PNȚCD nu s-a aliat cu socialiștii.

9 Stefan Jicol { 09.27.11 at 5:04 PM }

@ cpreda
D’le Preda, eu personal l’am vazut pe dl Coposu la brat cu dl Sergiu Cunescu. Care, la randul sau era un socialist veritabil ce se revendica de la Constantin Titel Petrescu ( socialist interbelic absolut, nu ?).
Mai mult , dl Cunescu, presedintele al PSDR si prieten bun cu Seniorul, este unul din membrii fondatori ai Convenţiei Democratice din România (26 noiembrie 1991), pe listele căreia PSDR a participat la alegerile legislative din 27 septembrie 1992, în urma cărora a trimis în Parlament 10 deputaţi şi un senator ( citez dintr’o analiza facuta de dv intr’o revista respectabila).
Listele respective au fost supervizate si contrasemnate chiar de dl Coposu. Sa nu stiti dv aceste amanunte sau simpatiile aulice va interzic o astfel de vedere obiectiva ?

10 murphy { 09.27.11 at 5:25 PM }

Sigur, dl. Coposu s-ar fi alit cu cei care-l injura pe Regele Mihai…

11 atreides { 09.27.11 at 6:12 PM }

”Un lucru e cert: Coposu n-ar fi ales USL” Da, l-ar fi ales pe basescu, hahaha, sa mori de ras nu alta.

12 cpreda { 09.27.11 at 6:30 PM }

Ștefan jicol:
Eu văd în continuare diferența dintre Sergiu Cunescu și Ion Iliescu. PNL a uitat-o.

13 ZeV { 09.27.11 at 7:01 PM }

cpreda
Nu PNL a uitat-o, ci actualii nedemni reprezentanti (epigonici) ai acestui brand.
murphy
Cand îi spui cuiva că și-a trădat poporul și memoria înaintașilor și mai este și adevărat, te asigur că respectivul ar fi preferat mai degrabă o înjurătură. Un asemenea adevăr , poate fi mult mai dur decât o injurie.
Este totuși posibil ca destinatarul să nu se resimtă. Așa cum liberalii postdecembristi, desi au vocatia tradarii si a dizidentelor de tot felul, nu mai reactioneaza in nici un fel, în monumentala lor nesimțire, orice le-ai spune. Probabil că dacă Brătienii ar putea vorbi, s-ar cutremura pământul.

14 ZeV { 09.27.11 at 7:14 PM }

Citesc, din cand in cand, aproape siderat, ce mai scrie pleiada de capuse leberale aciuate pe blogul domnului CPreda.
Măi băieți și fete, cum Dumnezeu este posibil, să tratați cu atâta candoare și ușurința compromisul jenant al unui partid istoric cu un securist notoriu, doar de dragul imaginii ?
Sincer, mi se pare de neînțeles de ce nu ați vrut o majoritate de peste 50% ca parte a aliantei D.A. S-ar fi castigat 5 ani de Reforma.
Ma intreb daca sunteti romani, sau, pur si simplu, intrusi extraterestri. Că oameni normali este evident că nu sunteți.

15 Stefan Jicol { 09.27.11 at 7:15 PM }

@ cpreda
Intr’adevar, aici, prin antiteza brutala ” Cunescu-Iliescu” aveti dreptate, pentru ca exista multe realitati obiective dar si de consecventa in politica romaneasca…
Interesant este ca dvs, de exemplu, pareti a fi gata sa urmati
un om declarandu’i toate demersurile sale ca fiind de dreapta… desi acest om nu a fost nicicand inscris intr’un partid de dreapta. Mai exact, Basescu a fost 15 ani in PCR ( de stanga, nu ?) si alti 15 in FSN-USD-PD revendicat ca socialist si din Internationala Socialista in toata aceasta perioada ( PD a iesit din IS si a trecut la Populari dupa ce T. Basescu a demisionat din PD in urma alegerii sale la Cotroceni).
Si daca un om a fost inscris 30 de ani in partide de stanga, fara sa fie nici macar o zi inscris intr’un partid de dreapta, pot fi considerate credibile demersurile sale de dreapta? Ma intreb si eu, asa ideatic…
Si plecand de la aceste consideratii, poate baculinice, ma intreb in continuare si ce valoare mai au in spatiul romanesc domeniile dreapta si stanga ? Asta vazand si suspiciunile dvs cu privire la mutarea ( vazuta ca o tradare) UDMR intr’o alta familie politica…
P.S. Cat despre PNL… Stiti si dvs ca si mine ca politica de aliante a partidelor romanesti e primita de cele mai multe ori in plic, punerea in scena fiind doar o frumoasa sau o groteasca scena de teatru.

16 Dinescu Gheorghe { 09.27.11 at 8:10 PM }

Dl.Preda are dreptate cand susustine ca PNTCD-ul e singurul partid cu moralitatea crestina,care trebuie sa fie in alianta:MISCAREA POPULARA:,dar Dl Preda noi TARANISTII, sub Presdintele MILUT,si la scrisoarea adresata de PRES.PPE,W.MARTENS.l-am votat pe PRES.BASESCU.si dupa aceea ne-ati uitat,oare mai avem incredere in PDL?
Cu respect GHE.DINESCU
PRES.PNTCD PITESTI

17 Dinescu Gheorghe { 09.27.11 at 8:13 PM }

Dar noi avem incredere,ca vechi membri ai PPE,ca vom fi aliati puternici in 2012,dar trebuie sa va aratati loialitatea fata de PNTCD-ul sub Presidentia lui VASILE LUPU,si vom castiga in viitoarele alegeri.

18 PNȚCD – Cristian Preda vs Corina Crețu « Barlogul Pntcd { 09.27.11 at 8:29 PM }

[...] În opinia mea, în acest moment, singurul aliat natural al PDL e PNȚCD. Membru în PPE, cu o tradiție democratică incontestabilă, PNȚCD poate deveni un partener veritabil. E afectat acum de certuri, dar dacă vrea să revină în Parlament poate trece peste ele. Sunt convins că toți colegii din PDL cu sensibilități creștin-democrate s-ar bucura să aibă un asemenea aliat. Un lucru e cert: Coposu n-ar fi ales USL. În rest, e gol. Partide liberale care să nu se închine la icoanele socialiste nu există, iar partidele de tipul PRM, PNG sau emanația recentă a OTV sunt pur și simplu nefrecventabile. Așa cum am mai scris aici, Vadim și Becali sunt in Parlamentul European în grupul neafiliaților, pentru că nicio familie politică nu i-a tolerat. Dan Diaconescu nu e foarte diferit de cei doi. Cum își poate cineva închipui că te poți alia în țară cu partide pe care în Europa nu le frecventează nimeni? Acum, când deplângem șantajul exercitat de extremiști asupra guvernelor olandez sau finlandez, ar fi absurd să ne îndreptăm privirile spre versiunile lor domestice. (Cristian Preda, europarlamentar) [...]

19 Stefan Jicol { 09.27.11 at 8:42 PM }

@ZeV
” S-ar fi castigat 5 ani de Reforma”
Ma scuzati… Care reforma, a lu’ Johnnie Walker ?
Intr’adevar, la ceva reforma am asistat in ultimii ani,
tinand cont ca pana la noi nici macar Carol al II-lea nu a avut curajul sa’si puna pe Elena sa ministru peste mai multe ministere si sa depaseasca nr de voturi la hectar cu romi analfabeti plimbati de la o sectie de votare la alta cu autobuzul…
De fapt, si Evul Mediu poate fi considerat un soi de reforma… depinde din ce sinecura de partid te uiti.

20 ZeV { 09.27.11 at 9:39 PM }

@Bibliotecaru
Din pacate, nu am pastrat intr-un fisier Notepad sau Word toate comentariile mele postate de-a lungul timpului. Cred ca am pledat de un numar semnificativ de ori, pentru consens politic, in numele interesului national. Foarte recent, mi-am exprimat indoiala asupra viabilitatii ideologiilor traditionale, prin urmare, nu absolutizez nici liberalismul, nici conservatorismul, nici crestin democratia. In acelasi timp, cred ca si cei din zona stangii au ceva constructiv de spus. Nimeni nu-i impiedica pe politicenii de toate culorile sa-si depaseasca orgoliile , sa treaca peste interesele meschine , sa discute si sa identifice strategii viabile pentru Romania in climatul tulbure al societatii democratice aflate actualmente in impas ideatic profund. Consider ca remediile incercate au fost doar paliative, iar munca si productivitatea trebuie repuse neintarziat pe …piedestal, in detrimentul speculatiei si confortului efemer pe baza de credit facil, sau pomeni ,,asistentiale”. Cred ca statul trebuie sa se intareasca, sa se decupleze de zona afacerilor, amplificata competenta manageriala in zona companiilor de stat, iar sectoarele strategice readuse sub controlul autoritatii statului. Relatiile de tip monopolist trebuie eliminate, iar conexiunile procedurale stat-privat trebuie transparentizate in totalitate, pentru ca orice clauza contractuala sa devina accesibila oricarui cetatean.
Mitul statului ,,prost administrator” trebuie distrus, iar efortul de implementare a competentei la toate nivelele trebuie sa fie oricat de mare este necesar.
Dar….exista un dar. In spectrul politicii romanesti actuale, nu am identificat decat un singur vector politic major, care se apropie de exigentele mele : Traian Basescu. In sfera politica apropiata presedintelui, recte, PDL, mai sunt multe de facut pentru reformarea autentica a acestui partid. Dar, domnule bibliotecar, in zona opozitiei, din pacate, nu mai este nimic de facut…decat sa ingropam cadavrul. ;)

21 Dinescu Gheorghe { 09.27.11 at 10:03 PM }

Este corect,ce spuneti,singurul Presedinte recunoscut de PPE,este VASILE LUPU,restul sunt infiltrati de cei ce vor :moartea PNTCD:
Dar, noi de fapt si acum avem un protol semnat in 12noienbrie 2009,pe care noi TARANISTII,il respectam,dar PDL-ul,NU.

22 Lilick { 09.28.11 at 12:08 AM }

Seniorul Coposu absolut sigur n-ar fi ales Basescu, deci Miscarea Populara. De ce? Simplu: ii era total dedicat Regelui.

23 Sneezy { 09.28.11 at 8:14 AM }

“Coposu n-ar fi ales USL” este un enunt contrafactual. Dar venind din partea dumneavoastra este cu atat mai surprinzator, cu cat faceti adeseori trimitere la logica, la fapte si interepretarea rationala a lor.

Jucandu-ne insa ca Alice prin Tara Minunilor, pun urmatoarele intrebari: a) ar fi acceptat Coposu o alianta cu PDL dupa episodul Ciorbea – Basescu, incheiat cu demisia primului?; b) ar fi acceptat Coposu o alianta cu cei pentru care democratia consociationala este un deranj? c) ar fi acceptat Coposu o alianta cu un partid care activeaza in parlament fara sa fi trecut prin alegeri, precum UNPR? d) ar fi acceptat Coposu declaratiile presedintelui Basescu despre rege ca sluga a rusilor?; e) l-ati vedea pe Coposu alaturi de Ioan Oltean, Elena Udrea, Gheorghe Falca, Gheorghe Flutur, Dan Pasat, Mircea Toader, Roberta Anastase, Traian Igas, Gheorghe Stefan-Pinalti, Alin Popoviciu?; f) cunoscandu-l dumneavoastra, la un moment dat pe Coposu, ascultandu-i si citindu-i crezurile politice, credeti ca PDL s-ar inscrie in setul sau de valori? Si-ar mai fi si alte intrebari.

Probabil ca nu s-ar fi aliat cu socialistii – daca ignoram sau manipulam argumentul Sergiu Cunescu. In acest caz, la fel de probabil ca CDR nu s-ar fi aliat cu socialistii din PD, in 1996 si istoria ar fi fost alta. Probabil ca nici Traian Basescu n-ar mai fi avut ocazia sa ajunga presedintele tarii. Asta daca tot ne jucam de-a contrafactualul.

24 Dinescu Gheorghe { 09.28.11 at 9:26 AM }

Daca mai traia SENIORUL,PNTCD nu ajungea asa,poate nici CDR-ul nu EXISTA,DAR CU SIGURANTA NU ISI BATEA JOC DE PNTCD,GASEA O SOLUTIE DE COMPROMIS,NU COPROMITATOARE ,PT PNTCD.SI CU SIGURANTA NU USL.ACUM PNTCD TREBUIE SA ITNRE IN PARLAMENT,SI O POATE FACE DOAR ,ALATURI DE UN PARTENER DIN PPE.

25 Sneezy { 09.29.11 at 11:56 AM }

@ Dinescu Gheroghe

Da, PNTCD – care dintre sosii? – nu poate intra in parlament decat alaturi de un partener din PPE. Asa ar fi ordinea fireasca a lucrurilor, daca ne referim doar la ideologie si doctrina.

Cum in parlament nu se prea intra pe aceste consideratii, PNTCD, in lipsa procentelor care sa-l aproprie de pragul electoral (in 2004 a obtinut 1,87%, iar in 2008 nici nu a candidat) va exista parlamentar doar prin metoda Partidului Conservator: in carca altuia.

Vi se pare cumva ca aceasta metoda este una onorabila? Daca tot facem caz de moralitatea, de principiile si valorile PNTCD. Deocamdata este doar o gasca sparta intre lideri de mucava, ahtiati dupa propria glorie de fum.

26 Dinescu Gheorghe { 10.01.11 at 8:32 AM }

corect

Introduceți datele si comentariul dvs.

CommentLuv badge