Cărți

De câteva zile, circulă în spațiul public informația cum că, într-o ședință a PDL, i-aș fi reproșat lui C. Boureanu absența lecturilor.
La mijloc e o neînțelegere. Iată despre ce e vorba.
În ședința cu pricina, consacrată discutării noului statut al PDL, i-am cerut lui C. Boureanu să comenteze cu textul în față. Am făcut-o pentru că, din ceea ce spunea, rezulta în mod clar că nu citise modificărille aflate în dezbatere și improviza.
Neînțelegând obiecția mea, C. Boureanu s-a lansat – în cadrul reuniunii și, apoi, în public – în considerații despre lectură, intelectuali, reformism, Stalin etc. În fine, totul și nimic, cum se obișnuiește atât de des în lumea noastră.
Am ținut să fac această precizare din două motive:
1. Nu vreau cu niciun chip să fiu asociat cu un gest pe care-l consider lipsit de eleganță. Într-adevăr, nu cred că se cuvine să-i reproșezi cuiva că a petrecut prea puțin timp în preajma cărților. Așa ceva poate fi spus, desigur, doar la școală. După ce ai părăsit-o, ești singur. Pedagogii nu mai sunt cu tine și ești silit să folosești tot ce ai reușit să aduni în anii formării.
2. Falsa dezbatere pornită de la neînțelegerea pe care am descris-o mai sus nu e un fapt izolat. Spațiul public de la noi găzduiește numeroase asemenea dezbateri, pornite din senin, cu un rost incert.
Și pentru că a venit vorba despre cărți, vă semnalez reclama pe care o face una dintre cele două librării în care reușesc să “evadez” uneori (mult prea rar!!) la Bruxelles. E vorba despre Filgranes, aflată în apropierea stației de metro Arts et loi.
Pe un banner de la intrare se poate citi: Faites votre propre film: lisez un livre!
Influența masivă a filmului asupra sensibilității contemporane e folosită – iată! – pentru a face reclamă cărții.
O idee bună.

Cuvinte cheie: ,

23 comentarii

1 didi { 03.03.11 at 12:00 PM }

Punem pariu ca in cazul in care va fi preluat ceva din aceasta postare, va fi “i-am cerut lui C. Boureanu să comenteze cu textul în față” si va fi pusa ca si titlu?!

2 Bibliotecaru { 03.03.11 at 12:18 PM }

@ Cristian Preda
Se prea poate ca domnia voastră să nu aveţi intenţia de a-l jigni pe domnul Boureanu, însă domnia sa nu poate fi suspectat de neintenţie atunci când a avut declaraţii la adresa grupului Preda-Voinescu-Macovei. Şi, aşa adăuga, cuvintele nu au fost deloc elegante în critica lor, dimpotrivă, foarte aproape de mahala.

În scurt timp vă veţi aduce aminte despre întrebarea mea cu eliberarea de închisoarea personalităţii preşedintelui Traian Băsescu, care subjugă definitiv PDL… cu nostalgie. Mai mult, nostalgia va fi cea a unui moment ratat.

Pe de altă parte, un prieten mai vechi al domniei voastre, fost (sau poate încă actual) membru al grupului de intelectuali PDL, cu care constat că v-aţi mai răcit, domnul Traian Ungureanu, supranumit TRU, vorbeşte la ISP…

http://bibliotecarul.blogspot.com/2011/03/dreptul-de-scrie-pe-pereti-tru.html

Domnule Preda,
Spusele cetăţeanului Ungureanu Traian ar putea fi identificate, fără a putea greşi, înscrise în activitatea serviciul român de propagandă democrat-liberală-populară-creştin-democrată de dreapta (adevărata fiica a dreptei româneşti, parafrazând “Maria, adevărata fiică a mamei Omida”)… Calitatea acestui discurs care înfierează duşmanul de clasă cred că i-ar face să roşească pe vechii şefi “cu propaganda” ai PCR sau chiar PCUS. Cuprins de un val fără echivoc de băsescianism, domnul TRU subminează din interior grupul de intelectuali prin exaltare… “Grup de intelectuali” care el însuşi a început să abordeze mai mult subiecte de propagandă decât cele de impact intelectual. PDL a pierdut suportul valului de personalităţi culturale care înconjurau prin 2004-2007 grupul PD, prin 2009 s-au răcit relaţiile şi cu domnii Pleşu şi Liiceanu… Nimeni nu poate nega că efuzia de bucurie a intelectualilor de marcă ai României s-a dezumflat de tot.

Domnule Preda,
Eu chiar mi-am pus speranţa în nou val al intelectualilor veniţi în PDL , şi mă refer la cei intraţi prin 2008-2009 în partid, se pare însă că interesele de partid copleşesc interesele intelectuale. De aceea fiecare partid (şi aici mă refer la toate, nu numai la PDL) care are acel moment propice schimbări… îl ratează cu regularitate.

Cea mai recentă dezamăgire este domnul Baconschi care, după un val de energie, după o super petrecere a lansarii doctrinei creştin-democrate pentru PDL… s-a dovedit un mare fâsssss, stânjenit fiind de prezenţa fermecător de apăsătoare a doamnei Udrea.

Cât de penibil va fi când wikipedia va spune despre nişte oameni că sunt… fondatori ai teoriei băsescianiste. Şi punct. Cum spunea şi domnul TRU, istoria a început deja să consemneze.

3 DVestea { 03.03.11 at 12:50 PM }

Referitor la nivelul de cultura al politicienilor :
Degeaba citesc ,scriu, invata, ii invata si pe altii daca, in practica aplica cu totul altceva sau chiar contrariul celor invatate.
Important este ca politicienii sa aplice in realiate cu adevarat ce-au invatat si nu ce ce spun
Si mai mult :
Importante sunt rezultatete.
Altfel nivelul lor de inalt de cultura nu face decat sa le hraneasca propriul orgoliu.
Nu foloseste poporulului,tarii pe care o reprezinta
Noi avem nevoie de rezultate,nu de vorbe .
Suntem satui de demagogie

4 victor L { 03.03.11 at 3:59 PM }

Cred ca nu era in intentia dvoastra in a-i leza parlamentarului Boureanu nivelul de cititor.
Dar daca omul a simtit ca aveti dreptate si o spuneati prea cu voce tare?
Atunci nu era indreptatit sa reactioneze dupa facultati?!

5 val { 03.03.11 at 4:18 PM }

L-am auzit la o televiziune pe d-l Boureanu, luandu-l gura inaintea mintii, spunand: “Propunerile d-nei Macovei fac rau membrilor de partid din toate partidele” Apoi, ca s-o dreaga, a spus ca fac rau intregii populatii. :P
Si ce reformist mai parea cand a plecat din PNL!

6 val { 03.03.11 at 4:28 PM }

@Bibliotecaru
“Nimeni nu poate nega că efuzia de bucurie a intelectualilor de marcă ai României s-a dezumflat de tot.”

Aveti dreptate. Dar, de ce simt ca o spuneti cu un aer triumfator?

7 john hampden { 03.03.11 at 5:51 PM }

Tot cartile ne invata ca….,,verba volant ,scripta manet” si pana la urma munca intelectuala se transpune in ceva scriptic care sa ramana posteritatii ,poate umanitatea nu va mai face aceleasi greseli….si ca tot ati adus in discutie un personaj negativ in postura lui Stalin,amprenta lui in istoria contemporana si acum mai salasluieste ca o stihie de aduceri aminte a unor atrocitati savarsite asupra unor oameni dezarmati si incapabili de a se apara….Kaliningrad ,un oras care si acum isi striga numele pe care l-a purtat odata….Königsberg.

8 john hampden { 03.03.11 at 6:17 PM }

Cat despre domnul Boureanu ,numai de bine ,dar noul statut PDL propus de doamna Monica Macovei este de bun augur si nu mai lasa sa se infiltreze in partid fostii securisti-activisti de partid ai lui Ilici(vampiru’ cu sange de copil de la spitalul ELIAS)

9 Bibliotecaru { 03.03.11 at 7:25 PM }

@ val
Domnul Mihai Voicu povestea cum că senatorul Raymond Luca a primit de la domnul Baconschi următorul mesaj:
Domnule Senator, bla, bla, să ne sprijiniţi pentru atragerea de investiţii străine în colegiul 2, circumscripţia 43.
Cu alte cuvinte, am terminat cu investiţiile străine în România şi domnul Baconschi le vrea şi în circumscripţia 43, diaspora. Dacă era vorba de altcineva , mai înţelegeam… dar chiar domnul Baconschi? Doar domnia sa are ceva experienţă în organizarea alegerilor pentru diaspora…

Glasul (scrisul) meu nu este triumfător… dimpotrivă, este unul frustrat, de cetăţean învins şi care nu are nici un fel de posibilitate de a reacţiona.

Eu mi-aş dori ca situaţia să fie de aşa natură încât să-mi iubesc politicieni, să-i respect, să-i preţuiesc, să învăţ de la ei… de ce oare nu-i simt ca exemple de urmat? De aceea sunt un învins… Politicienii şi-au bătut joc de mine. M-au dezamăgit mai ales politicienii intelectuali, cei din care aş fi vrut să mi fac modele în viaţă.

10 radu { 03.03.11 at 8:35 PM }

Cu un asemenea discurs, dle Preda, nu veti deveni nici macar presedintele studentilor dumneavoastra.

11 john hampden { 03.03.11 at 9:13 PM }

http://www.newz.ro/stire/120534/preda-boc-trebuie-sa-faca-pasul-inapoi-nu-mai-este-o-solutie-pentru-romania.html
….eu spun domnule Preda ,ca domnul Boc este un prim-ministru bun,doar ca trebuie sa REMANIEZE DIN MINISTRII:PE PREDOIU SI PE UDREA(cei doi sa faca poteca la DNA pentru fapte de coruptie)

12 Gianna { 03.03.11 at 10:21 PM }

Tanarul Boureanu ca si cativa colegi de-ai lui isi simt musca in par sa nu spun pe caciula,sunt iritati,nervosi,grijulii pentru afaceri,datorii,teama de a-si pierde multele privilegii ce le-au dobandit sub adapostul partidului.Nu e de mirare iesirea furibunda a lui C.Boureanu,face parte din spectacolul politic romanesc de la care nu se dau in laturi nici reprezentantii PDL(unii).Domnule profesor Cristian Preda sper ca ratiunea sa invinga,sa aibe loc o adevarata reformare a PDL care sa-si recastige credibilitatea in fata elecoratului.

13 atreides { 03.04.11 at 12:29 AM }

Foarte haios interviul de pe Hotnews, mi-a placut cum ati facut misto de boc. Eroarea pe care o faceti este sa va inchipuiti ca ar mai avea vreo sansa la primaria Clujului. Deci, in interviul urmator poate ii recomandati sa-si relanseze cariera politica candidand la primaria din Rachitele, poate acolo sa mai aiba vreo sansa.
Oricum, va invit calduros sa cititi comentariile talibanilor portocalii la interviul dumneavoastra. Nu prea va iubesc
baietii :)

14 Catalin { 03.04.11 at 6:34 AM }

Boureanu are un bun instinct politic, a simtit ca din acest stray man poate face o mica trambulina: pe dv. Va pozitioneaza ca intellectual sofisticat, deci greu de intense, ergo de nevotat, iar el se apropie de oricare dintre adversarii dv. V-a facut!

15 ionescuion37 { 03.04.11 at 8:15 AM }

Lipitorii de afise /
Ganduri bune, intentii cinstite au multi oameni in aceasta tara.
Ei alcatuesc formatii, asociatii de mica anvergura, isi spun unii, altora parerile, se incurajeaza reciproc, isi recunosc si isi subliniaza calitatile, instructia (de regula doar teoretica).
Asa a fost si este ‘de cand lumea’, pretutindeni.
Vehicularea gandurilor, concptiilor acestor fruntasi ai gandirii moderne, pana la ‘varful’ unei tari nu se poate face, din nefericire, decat de catre o masina ‘otravita’, politica.
Vehicularea se incepe, inevitabil, cu castigarea aderentei unui numar cat mai mare dintre alegatorii potentiali.
Aderenta se obtine, de regula, mintindu-l pe alegator, facandu-i promisiuni fara acoperire, cele mai multe uitate dupa ajungerea la putere.
Vanarea votului de la alegerile ‘viitoare’ este obsedanta pentru ‘omul politic’, se face incepand chiar din a doua zi de dupa castigarea unor alegeri. (pentru cresterea averii si acoperirea ‘pacatelor’).
Obtinerea de cat mai multe voturi este criteriul principal de apreciere a calitatii unui politician.
Doctrinele, ideile, programele, promisiunile raman toate uitate, pierdute pe drum.
VOTUL este aurul care asigura imbogatirea parvenitilor prin politica, le da puterea sa isi construiasca retele de ‘activisti’ ai producerii de bani in folosul lor.
Un bun lipitor de afise este considerat a fi mult mai valoros decat un elaborator de doctrine, de programe.
Lipitorii de afise ii aduc la putere pe politicieni, ei il amagesc, il mint pe alegator, ei au obrazul destul de gros pentru a duce aceasta lupta grea cu alegatorul.
Lupta devine din ce in ce mai grea fiindca si alegatorul s-a mai desteptat dupa ce a fost mintit douazeci de ani la rand.
Apare intrebarea : ‘este dezastrul- in care se afla tara acum- destul de mare, disperarea populatiei a format (forjat) suficient acest popor ca sa fie pregatit pentru a aduce la putere politicieni din specia ‘tripletei’(Macovei, Preda, Voinescu), astfel incat conceptul lor politic, exigentele lor morale sa fie acceptate ‘peste noapte’ de majoritatea populatiei, fara ca acesti ‘arhangheli’ sa mai fie conditionati de reteaua unor lipitori de afise care stiu sa isi tocmesca bine ‘aportul’ lor in politica?
Pe ce cai vor ajunge bunele intentii ale tripletei in casele alegatorilor, si ei dornici de o primenire morala in politica. In lipsa miilor de lipitori de afise, (cei care colporteaza azi promisiunile mincinoase) cine va face munca ‘door-to-door’ in favoarea tripletei?
Azi, se pare, populatia (votantii) este inca sensibila la negotul cu voturi practicat de cei care infesteaza scena politica (pestilential) in toata perioada de dupa ’89.
Din nefericire, se pare ca este inevitabila ‘o perioada de tranzitie’ in care actualii ‘grei’ ai partidelor, ajunsi deja la saturatie pecuniar, sa isi foloseasca arta lor de culegatori de voturi, ca sa castige alegerile, dupa care sa transfere puterea castigata unei noi ‘specii’, ca cea a tripletei.
Vor accepta ‘greii’ din PDL sa faca acest “sacrificiu” personal in folosul tarii, sau sunt deja prea ‘impietriti in proiect’, incapabili sa accepte reforme structurale?
Poate ca g’reii’ ar cadea de acord cu tripleta daca aceasta s-ar angaja solemn (‘sub juramant!) ca nu le vor rascoli trecutul ‘lucrativ’, lor si retelei lor de lipitori de afise, ii vor lasa sa se bucure in tihna, de ‘mica” lor agoniseala.

16 antim { 03.04.11 at 9:51 AM }

D-le prof.Preda, luati in calcul o candidatura la Primaria Bucuresti pentru a aduce, ca primar, lucrurile bune pe care le-ati vazut prin capitalele prin care ati fost? Cred ca ar fi o solutie cu care D-na ministru E. Udrea ar fi de acord si v-ar sustine cu toate fortele…

17 Catalin { 03.04.11 at 10:13 AM }

Domnule Preda, daca dv si alti oameni (inca) liberi veti plamadi o grupare politic a dreptei progressive, vom fi multi care vom ingrosa randurile! Ce ne lipseste sa ne organizam? De ce nu faceti un website pe care sa solicitati adeziunile noastre? Poate veti fi surprins de interesul a zeci de mii de iubitori ai libertatii.

18 val { 03.04.11 at 10:25 AM }

@Bibliotecaru
N-am prea inteles ce-i cu colegiul 43 si ce vina are dansul, daca Raymond Luca l-a rugat nu-stiu-ce. Insa, marturisesc ca nu sunt fan Baconschi. Ca structura, mi se pare mai apropiat de veterani, si nu de “grup”. S-a nascut Baconschi si s-a adaptat.
Pare un fel de Boureanu care se numeste Baconschi. :(

19 Freedom { 03.04.11 at 2:51 PM }

In cadrul unei emisiuni la postul public de televiziune, premierul Emil Boc a fost întrebat cum se simte ca premier al unei ţări în care cetăţenii şi-au redus cheltuielile alocate unor produse precum săpun, deodorant, şampon. “E firesc, din nefericire, în condiţiile în care s-au restrâns veniturile, e firesc că fiecare şi-a restrâns cheltuielile, aşa facem fiecare în familie. Mai în glumă, mai în serios, am văzut că şi PSD-ul acum urmează politica noastră de austeritate. Neavând suficiente resurse financiare la partid, am văzut că au început şi ei să raţionalizeze cheltuielile cu angajaţii. N-am făcut nicio referire la PSD cu spălatul, să nu fiu acuzat…”, a comentat premierul.

Corect !
Pentru spalat si-au angajat slugi in curte : pnl-istii , antenistii… giurnalistii

20 Vasile, { 03.04.11 at 5:51 PM }

Nu Vasile , va adus alaturi de atati de multi boureni!Asa cum ati declarat atunci cind “Ofiterului Civil” va intrebat ..de buna voie si nesilit de nimeni…dumneavoastra ati raspuns DA!

21 Bibliotecaru { 03.04.11 at 10:41 PM }

@ val
:)
Păi e tocmai pe dos.
Domnul Baconschi a trimis un mesaj domnului senator Raymond Luca cu rugămintea de a sprijini investiţiile străine în colegiul domnului Luca. Cu alte cuvinte, domnul Baconschi îl ruga pe domnul Luca să sprijine investiţiile străine în Continentul American, Australia şi, parcă, prin Continentul Africa, recunosc că nu ştiu exact cât se întinde colegiul 2 diaspora.

Presupun că domnul Baconschi a trimis acelaşi mesaj la toţi senatorii şi deputaţii, fără să-şi dea seama că unii au colegiul peste hotare. :lol:

22 li { 03.04.11 at 11:25 PM }

@Gianna
@CPreda
Nu inteleg de ce membri sau iubitori de PDL doresc acum reformarea lui. Pai nu acest PDL ati sustinut si iubit dumneavoastra pana acum ? Timp de atata amar de ani ati fost orbi ? Surzi ? Altceva ? Astept cu infrigurare sa ma lamureasca si pe mine cineva . Este usor sau greu sa te lepezi ca si cand totul ar fi fost raza de soare in PDL ?

23 gigi n { 03.05.11 at 7:47 AM }

La cate magarii i se pot reprosa lui Boureanu,treaba cu cititul este floare la ureche.

Introduceți datele si comentariul dvs.

CommentLuv badge