Clonare

Puteţi indica vreo diferenţă între discursul lui Victor Ponta şi cel al lui Adrian Năstase?
Între stilul politic al fostului premier şi cel al fruntaşului PSD de azi?
Eu mă străduiesc să identific măcar o deosebire de substanţă şi nu găsesc nimic.
În schimb, sar în ochi asemănările: ifosele social-democrate, vanitatea, pasiunea pentru lux, agresivitatea şi discursul preţios.
Poate că mă înşel, dar nu cred să fi existat în România post-decembristă o clonare politică mai reuşită decât cea din PSD.

Cuvinte cheie: ,

25 comentarii

1 ZeV { 02.19.11 at 1:24 PM }

@rodica
Ultimul Congres (cu balonașe, aplauze frenetice și banere imense) al PNL, la care cine a mișcat în front a fost instantaneu mazilit, v-a plăcut, nu-i așa ? Dacă ați fi un exemplu pozitiv pentru cetățeni aș mai spune…așa că mai gândiți nițel înainte de a masacra tastatura.
Auzi (și să te crucești) cine dă lecții altora…
Iar mi-ați amintit de risipa criminală a motocicleanului și văd roșu în fața ochilor…și atunci, dar MAI ALES acum.

2 ZeV { 02.19.11 at 1:35 PM }

Da, este o mare diferență…domnul Adrian Năstase, în stilul distinsului discipol al domniei sale, recte Bibliotecarul, se exprimă ,,elitist”, adică își camuflează în cuvinte de ,,telectual” extremismul totalitarist și instinctul manipulativ.
Domnul Ponta…bietul de el…bate câmpii de-a dreptul…și la figurat, și la propriu ( adică la Cioca Boca).
De unde până unde ați scos-o cu clonarea ? Victor Ponta este un băiat de mingi obraznic al PSD, atârnat la poziția verticală de sfoară semitransparentă a ,,intelectualului” de la Cornu. Uneori se …rupe și-l vedem pe adevăratul pontist cum spumegă injurii la adresa Președintelui și a Primului Ministru, sau organizează pichetări de tip stalinist pentru a intimida justiția.
Gata pentru azi, mă duc să îngurgitez o pastilă antigreață.. :)

3 mihai { 02.19.11 at 2:16 PM }

pdl=gasca de hoti si de tupeisti

4 Petru si Pavel { 02.19.11 at 2:53 PM }

Domnule Cristian Preda
Aceasta clona de care faceti vorbire si la care nui voi pronuta numele pentru ca nu merita va contrazic.
1. Impresia mea despre Nastase este ca un tip inteligent, destept, siret si spiritual, ceia ce nu e cazul la clona.
2. Nastase stie cum se face politica pe cand clona este un tonomat in minile lui Nastase, Iliescu, Vantu si mai nou a lui FELIX turnatoru.
3. Nastase este un familist convins care nu sia parasit copii ia vezi ce a facut clona
4. Nu observati ca de cand sa constituit noul partid socialist numai el vorbeste ca un tonomat.
Nici intrun caz nu seamana cu nastase 4 case asta este un redus mintal, nu este instare sa gandeasca fara a se i se spune ce sa scoata din gura eu de cand il aud vorbind nu spune alceva decat Basescu si Boc este un neajutorat mintal labil pshic ce dracu ca ma si supar dv. chiar la al analiza pe zebzecu asta vati gasit sal analizati.
Eu va citesc in continuare dar pana acum nu ati reusiti sa grsiti in ceia ce privest aprecierile, nui mai pronuntati numele ca va upleti de penibil

5 Liviu Iordache { 02.19.11 at 3:05 PM }

Cine se iubeste se aseamana! Sunt, totusi, diferiti in ce priveste umorul caznit! Al batrin se da subtire, al cu tuleie (fereste-te de omul spin) e mai de pe maidan.

6 alex rauta { 02.19.11 at 3:34 PM }

exista o diferenta stilistica majora intre cele doua cazuri. Cand Nastase era la carma, se gandea cum sa domine partidul. Ponta, cum sa le dovedeasca celor care stapanesc partidul ca merita sa fie avocatul intereselor lor.

7 rodica { 02.19.11 at 3:51 PM }

Care e diferenta intre Suzana Gadea si Anastase in ceea ce priveste cultul personalitatii ? Ce discurs are intelectualul Funeriu ? Se distinge ceva inteligent la el ” omul nou ” ? Ce diferenta este intre el si Talmacean , Visan , Popoviciu , Murg etc ? In osanale niciuna .Ce idei au tinerii din pdl ? Il urmaresc pe Boc si nu s-a schimbat deloc . Acelasi discurs ca la utc . Recunosc ca in ultima vreme Ponta a devenit mai superficial , dar totusi , sunteti profesor , nu-l puteti compara pe Ponta cu Anastase , Boc etcMi-ar placea sa am cultura si inteligenta lui Nastase . Cate valori aveti in partid ?

8 victor L { 02.19.11 at 4:47 PM }

Nu, nu va inselati”: ifosele social-democrate, vanitatea, pasiunea pentru lux, agresivitatea şi discursul preţios.”
Va inselati doar cind credeti ca Ponta ar fi clonat; deloc, este naturel suta la mie.

9 pehash { 02.19.11 at 5:26 PM }

Macar de-ar fi o clonare reusita… Nastase este un erudit care a ales la un moment dat calea parvenirii. Si-a pacalit electoratul cu discursul sau elevat si cu modul inteligent in care alege sa spuna doar jumatatile de adevar care-i convin.
Ponta scoate o minciuna evidenta de fiecare data cand deschide gura si abordeaza declaratiile politice mai grosolan decat vorbeste Basescu in viata privata. Vin din acelasi ‘regat’, au aceleasi aspiratii si acelasi mesaj, dar unul este emisar, celalat bufon.

10 radu { 02.19.11 at 5:33 PM }

Ba da, cea dintre “Ileana” Udrea si dragul ei drag…

11 Cristian Preda (PDL): Victor Ponta are in comun cu Adrian Nastase ifosele social-democrate, vanitatea, pasiunea pentru lux, agresivitatea si discursul… - sau de rasul lumii { 02.19.11 at 6:05 PM }

[...] PDL Cristian Preda a scris sambata, pe blogul sau, ca liderul PSD Victor Ponta este “o clona” a lui Adrian Nastase, cei doi avand in [...]

12 Cristian Preda (PDL): Victor Ponta are in comun cu Adrian Nastase ifosele social-democrate, vanitatea, pasiunea pentru lux, agresivitatea si discursul pretios | Stiri noi din ziare { 02.19.11 at 6:26 PM }

[...] PDL Cristian Preda a scris sambata, pe blogul sau, ca liderul PSD Victor Ponta este “o clona” a lui Adrian Nastase, cei doi avand in [...]

13 Denis { 02.19.11 at 7:08 PM }

STIMATE DOMNULE PREDA!

ACESTA ESTE MESAJUL UNUI MEMBRU DE PARTID SPURCAT 24 de ore DE CATRE OPOZITIE SI MASSMEDIA,SI NU ACUZATII AIUREA,IEFTINE SI PAGUBOASE DIN INTERIORUL PARTIDULUI,IMPOTRIVA COLEGILOR!
RETINETI,ORICE NEINTELEGERE INTRE …FRATI,INTR-O CASA TREBUIESC REZOLVATE INTRE ZIDURI SI NU IN FATA VECINILOR!
SPER CA ATI INTELES SI CA NU ESTE PREA TARZIU!

14 silviu { 02.19.11 at 7:45 PM }

nu ai la ce sa te astepti din partea unuia crescut parca pentru a fi copia fidela a mentorului sau Bombonel. in alta ordine de idei, nu credeti d-le Preda ca mesajele, scurte cei drept, pe care le dati pe blog, NU sunt suficiente, NU ajung la ochii, urechile tuturor celor carora va adresati? nu trebuie sa va faceti iluzii ca sunteti citit, auzit de prea multi, prin urmare, nu pot sa ma abtin, sa va intreb: ce faceti, mai mult, pentru tara si partid (luati-o in orice ordine!)? credeti, sau aveti impresia ca este suficient? nu va vedem cu saptaminile, sa nu-mi spuneti ca nu va dau voie mogulii sa abuzati de televiziunile lor. FACETI CEVA, PENTRU DUMNEZEU, ALEGERILE SE APROPIE! fiti mai vizuali, agresivi, combativi! chiar trebuie in 2012, sa vina sfirsitul PDL (lumii)? ce va impiedica, ce va lipseste, ce nu stiti sa faceti? sunt multi sustinatori (nemembri de partid!) care asteapta mai multe din partea PDL, nu doar mistocareala asupra realizarilor guvernului din partea psd-pnl. va vrem mai vocali, mai prezenti “pe sticla”, nu mai vrem sa ne fie rusine de alesii nostri si de realizarile lor, vrem sa fim mandri, nu doar de faptele alesilor nostri cit si de noi insine. mandri si multumiti ca impartasim aceleasi idealuri, ca putem sa ne croim viata pe care ne-o dorim si pentru care unii dintre noi au crezut cu tarie atunci cind au murit in revolutie. sa renuntam acum si sa ne intoarcem spasiti si rusinati, ca slugi in parohia lui alde nastase si cei ca el, asa cum ii caracterizati mai sus? NU, NU II MAI VREM, NU VREM SA AJUNGEM SA NUMARAM OUA, VREM ALTCEVA! Altceva ce voi, membrii PDL pareati a ne putea oferi, noua, celor care si-au pus speranta in voi. stiu ca speranta moare ultima, dar nu vreau sa ajung sa fiu singurul care mai spera. aveti o sansa, acum, folositi-o, nu are cine sa va invete, trebuie sa puteti si mai ales sa vreti. veti avea sustinerea de care va e teama acum ca nu mai exista, dar ea exista si se va manifesta atunci si cind va fi nevoie. nu cedati tentatiilor, continuati ceea ce ati inceput. Stay the course, the future is yours, remember? Clinton la Bucuresti… poate ca odata si odata va rasari curcubeul (lui Bush) si pentru noi, cei care credem in voi.

15 Andrei { 02.19.11 at 7:48 PM }

Orice ati face, PDL seamana tot mai mult cu PSD dle Preda. Nu sustin psd si nici pe Ponta, dar e evident ca sunteti din ce in ce mai disperati ca PDL e sub 11% iar cei din opozitie cresc. Cat despre fruntasii PDL… au ajuns exact ca baronii PSD – trag partidul in jos, repugna romanilor si nu aveti ce sa le faceti. Nu-i asa?

16 Filip G { 02.19.11 at 9:06 PM }

Cine va fi clona lui Basescu?
Asta framanta azi PDL,un candidat cu certe calitati de a ajunge prededinte.
Pentru a ajunge presedinte,trebuie ca PDL sa fie la guvernare si dupa 2012.
Asta framanta acum pe Basescu si PDL.
Din pacate trenul a fost pierdut.Johanis putea fi premierul tuturor romanilor si nu doar atat…………..

17 florin { 02.19.11 at 9:09 PM }

@ Zev..zec
nu-i asa ca pe vremea lui tariceanu era rau? bani erau din belsug, lumea facea credite….capitalisti liberali si risipitori!!! mult mai bine e acum , cu salarii taiate, cu pensii minuscule si cu preturi pan’ la cer!!! dar, nu-i asa, sub conducerea inteleptului carmaci basescu si a micului boc, ne-am revenit si va fi bine. pentru majoritatea portocaliilor, desigur. d’alde udrea, berceanu, videanu, asfaltangii cu sute de milioane de euro care ne sfideaza si ne rad in fata. printre astia te numeri si tu, cred, ceea ce probeaza cat de moral esti ca sa ne dai lectii. daca nu esti dintre aia…inseamna ca ai un IQ cat al lu boculete

18 Bibliotecaru { 02.19.11 at 9:39 PM }

@ Cristian Preda
:)
Îmi amintesc de un fost profesor universitar, actualmente membru de partid, care era acum ceva timp supărat că cineva a folosit într-un discurs public cuvântul “tâmpit”.

Constant că el nu mai există, partidul i-a eliminat vechiul spirit şi i-a inoculat demagogia ieftină. Dacă aş ştii că doarme, ca nu ştiu ce primar, cu poza doamnei Udrea sub pernă (desigur, din motive ideologice, aşa cum pe timpuri lumea chineză dormea cu cărticica roşie a lui Mao Tse-tung, Citatele preşedintelui Mao), mai că aş pune o vorbă bună să-i parvină o astfel de poză (poate cea de pe coperta revistei The ONE, pentru că pictorialul din mai 2006 a rămas o piatră de hotar pentru admiratori).

19 Riddick { 02.19.11 at 9:49 PM }

Președintele PSD, Victor Ponta, a declarat pentru e-politic.ro că este posibil ca social-democrații să încheie, la nivelul județelor, mai multe protocoale de colaborare cu PRM.

”Este posibil să se mai încheie asemenea protocoale. Cei din teritoriu au autonomie. Pot încheia alianțe cu cine vor ei, dar mai puțin cu PDL. Noi asta am impus: să nu se încheie alianțe cu PDL. Deci, este posibil ca asemenea colaborări să mai fie încheiate”, ne-a spus Victor Ponta.
PSD și PRM au semnat, sâmbătă, un protocol de colaborare la nivelul județului Ilfov. Liderul Partidului România Mare, Corneliu Vadim Tudor, a anunțat că asemenea alianțe vor fi încheiate și în alte județe.

Partidul Socialiştilor Europeni a emis o “fatwa” împotriva colaborării cu “partidele de extrema-dreaptă”, şi cere şi celorlalte partide mainstream să adere la acest cod de conduită.

Socialists call for ‘cordon sanitaire’ around Europe’s far right

http://euobserver.com/9/31054

Acum, ori PSD face dizidenţă în PES, ori pretenţia socialiştilor de a se delimita numai de “extrema-dreaptă” e ipocrită. PRM se defineşte ca partid de stânga.

20 doc { 02.19.11 at 11:59 PM }

Domnule Preda, Desi pare off topic ascultati-ma pina la capat. In sondaje aceste grupari psd si pnl au crescut, fara sa faca nimic. Au crescut pentru ca intrebarile din sondaje nu aveau si alternative. Cel mai bun ex3mplu este cel cu crin. De aceea trebuie neaparat scos din cutie sau inventat un lider, in asa fel ca acest crin sa nu mai zburde prin sondaje fara competitori.Ungureanu de la voi cred ca ar fi o solutie buna.Decenta, politete si fermitate.Reformarea partidului este o alta necesitate, dar cu nuanta ca la un incendiu trebuie intii stins focul si apoi cumparate echipamente noi de prevenire si semnalizare.Va dau 100% sanse sa cistigati tot ce se poate cistiga din alegeri, dar important este sa stati la guvernare acest an prin orice mijloace

21 li { 02.20.11 at 1:21 AM }

@CPreda
Da ” ezista “o mare diferenta . Nastase are oua . Ponta nu are oua . Ana are mere . PDL are tupeu .

22 Ce minuni a mai facut … politica lor | tre3i { 02.20.11 at 1:43 AM }

[...] politica la varful PSD-ului.  [ o sugestie despre aceasta practica ne da Cristian Preda : clonarea pare a fi un mod de a face politica in PSD   ] [...]

23 Christian { 02.20.11 at 8:34 PM }

Poate ca aveti dreptate…Sper insa sa ne fereasca Dumnezeu de o clonare a lui Traian Basescu!

24 mircea { 02.22.11 at 7:25 PM }

De cand exista ifose “social-demacrate” ?.Numai pentru aceasta scriere si ar trebui sa nu mai iesiti pe strada 2-3 zile.

25 Cristian Preda (PDL): Victor Ponta are in comun cu Adrian Nastase ifosele social-democrate, vanitatea, pasiunea pentru lux, agresivitatea si discursul pretios | Stiri noi din ziare { 02.23.11 at 12:04 PM }

[...] si discursul pretios 21/02/2011By adminEuroparlamentarul PDL Cristian Preda a scris sambata, pe blogul sau, ca liderul PSD Victor Ponta este “o clona” a lui Adrian Nastase, cei doi avand in [...]

Introduceți datele si comentariul dvs.

CommentLuv badge