Excesiv

Momentele tensionate și surprinzătoare sunt adevăratele încercări pentru oamenii politici. Nu livada cotropită de liniște, ci marea învolburată e imaginea-cadru care sugerează natura politicului.
În situațiile în care ești pus astfel la încercare, e urgent să te redresezi, să găsești un răspuns, adică un punct de echilibru. Cum și ce anume faci?
Rețeta nu e scrisă dinainte. De fiecare dată, trebuie să găsești ceva, poate chiar altceva decât te-ai fi gândit vreodată să utilizezi.
Tot ce se poate spune în general e că excesul te slăbește.
Ce-i drept, în discuțiile despre criza Schengen, era greu să se evite orice deraiere. Frustrări vechi și aspirații noi, lipsa de expertiză și superficialitatea nu puteau să nu-și facă simțită prezența. Pentru că România are obișnuințele ei, cărările ei bătătorite care – brusc! – se întrerup și te lasă în fața hăului, dezarmat.
Excesul era, deci, inevitabil.
Deraierea a mers însă foarte departe.
Cred că punctul maxim a fost atins de domnul Adrian Severin. Fost ministru de externe, deputat european, om umblat în medii politice și diplomatice, politicos și destins, Adrian Severin a găsit de data asta cu cale să împingă reacția polemică până la o cotă amețitoare.
Citind criticile franceze la adresa corupției din România, dl Severin a crezut de cuviință să ceară – în replică! – nici mai mult nici mai puțin ca Franța să fie exclusă din Schengen și România să iasă din Organizația Internațională a Francofoniei (OIF).
Dacă nu intrăm noi, atunci să iasă ei! Ce să mai vorbim despre ingenioasa relație stabilită între organizația condusă de Abdou Diouf, fostul președinte al Senegalului, și accesul românilor în Schengen.
Mai lipsea ca A.Severin să le ceară lui Daniel Niculae să iasă din lotul AS Monaco, și lui Boloni să plece de la Lens, pentru ca Franța să fie zgâlțâită definitiv, ucigător și de-a dreptul iremediabil!
Îmi îngădui să închei spunând ceea ce nu am încetat să afirm de la debutul crizei Schengen: moderația e soluția care ne va da câștig de cauză.
Nu aruncând cu pietrele disprețului în Franța sau Germania vom deveni parteneri de încredere!
Trebuie doar să ne simțim europeni și să ne așezăm la masa negocierilor.

Cuvinte cheie: , , ,

36 comentarii

1 Riddick { 01.07.11 at 2:20 AM }

Ieşirea din Francofonie este obligatorie, doar dacă parcurgem lista cu statele membre ne lămurim de asta. Francofonia serveşte exclusiv Franţei, socialiştii bulgari si români au intrat în “club” în în ’92-’93 ca să contracareze Grupul de la Visegrád si ca să fie de partea lui Mitterand, nu a lui Bush Sr.

Severin a facut numeroase alte declaraţii care îl definesc drept un inamic al României:

“Nu mă ascund şi voi repeta mereu această formulă, a Statelor Unite ale Europei, pentru că este singura şansă pe care o avem. Obiectiv vorbind, printre susţinătorii acesteia trebuie să se numere şi România. În general, ţările noi membre, care aparţin Europei Centrale şi de Est, sunt primele interesate în Europa federală”. (Adevărul, 1 noiembrie 2010)

“Eu nu fac nici o diferenta si asa si trebuie sa nu facem nici o diferenta intre socialistii romani din PE si ceilalti. Construim cu totii “Statele Unite ale Europei”si din acest punct de vedere, in masura in care suntem europeni si vorbim ca niste europeni adevarati – europeni din Romania, europeni din Germania, Franta sau Italia – nu avem alte tinte. Partea proasta este ca unii dintre socialisti din diverse tari se comporta in Parlamentul European ca reprezentanti ai natiunilor lor si nu ca reprezentanti ai Europei. Iata de aici prima noastra prioritate: sa determinat pe toti colegii nostri sa fie mai intai socialisti europeni si apoi sa discutam ce ar trebui sa faca tarile noastre de origine pentru ca proiectul european sa triumfe”.
Radio Europa Liberă , interviu, 3 ianuarie 2011:

http://www.europalibera.org/content/article/2266108.html

Deci, Severin ne anunţă că România va dispare şi va veni în loc un stat “european”.

2 atreides { 01.07.11 at 2:28 AM }

”E liber să creadă orice. M-aș bucura ca la un moment dat să înțeleagă și el această minimă componentă a unei atitudini liberale”. Probabil ca v-ati uitat in oglinda cand ati scris fraza asta si intrucat nu v-a placut ce vedeati ati atribuit-o altuia. Este evident ca dumneavoastra insiva aveti mari probleme sa credeti ce vreti, iar in cazurile cand se intampla sa aveti vreo parere atunci nu sunteti de acord cu ea. Sau nu e voie de la partid. Repet ce v-am scris ieri, se vede din avion ca va feriti ca dracul de tamaie sa vorbiti despre tampeniile lui Baconschi (azi s-a mai adaugat una, aia cu Marea Britanie), in schimb nu aveti altceva mai bun de facut decat sa comentati declaratia de doi bani a lui Severin, facuta probabil la misto.

3 cpreda { 01.07.11 at 2:32 AM }

atreides.
Vreau să vă felicit pentru subtilitatea lecturii dvs. M-aș bucura să citesc un comentariu de-al dvs. în fiecare zi. Sau măcar la două zile.
Riddick:
Să ne mai retragem și din alte organizații internaționale? Poate chiar din ONU?

4 Riddick { 01.07.11 at 2:37 AM }

Dom’ profesor, ONU e acaparat deja de “rogue states”, aşa că nu mai merge , vorba aia, “omu/ONU si pogonu’ !”. OIC+ CSI au majoritatea, ce mai tura-vura…

http://blog.unwatch.org/

5 cpreda { 01.07.11 at 2:42 AM }

Dom’ Riddick:
Combateți bine, ce mai!

6 Riddick { 01.07.11 at 2:43 AM }

Este ? :lol:

7 atreides { 01.07.11 at 3:29 AM }

Domnu’ Preda, mi se pare mie sau iar v-a clonat careva? Asta se mai intamplase in urma cu ceva vreme, dar pe atunci blogul nu era moderat, nu-mi dau seama cum s-ar putea intampla asta acum, v-or fi atacat blogul ceva hackeri liberali suparati de atacurile dumneavoastra la adresa lui Crin :)

8 Barbatsoi de la Parter { 01.07.11 at 4:04 AM }

Ar fi foarte interesant de studiat si aflat, din punct de vedere al psihologiei politice, cum niste oameni cu un nivel foarte ridicat de inteligenta, uneori poate chiar exceptional, se pot manifesta intr-un mod atit de josnic si de demn de mila, cum o face acest destept imbecil, Adrian Severin(alt exemplu ar fi Petre Roman, un om de o inteligenta nativa si educationala sclipitoare, care insa a luat niste decizii foarte criticabile din punctul de vedere al bunului simt, atit politic cit si comportamental, cum ar fi intrarea in, si sustinerea FSN si a lui Iliescu – stim, les origines oblige, dar totusi …).
Domnul Adrian Severin ar fi trebuit sa se dovedeasca un om decis, si sa fi mers pina la capat cu ineptiile nesimtite: ar fi trebuit sa ceara excluderea Frantei din OIF (Organizatia Internationala a Francofoniei) si intrarea Rusiei in spatiul Schengen. In acest fel s-ar fi confirmat exact modul de gindire al acestui dinozaur politic contemporan, acest crocodil european.

9 Barbatsoi de la Parter { 01.07.11 at 4:26 AM }

P.S.
Si, da: cred ca aveti dreptate ! Moderatia este una din formele de actiune de luat in seama in astfel de situatii. As zice insa ca trebuie mai mult decit atit. Si, in primul rind (in afara de inteligenta si moderatie), trebuie BUN SIMT ! Raspunsul Bulgariei la aceasta problema este un exemplu perfect si laudabil de abordare a problemei. Noi inca nu ne-am desobisnuit de lasa tarita sa se umfle in noi. La raspunsul dat de Romania in problema Schengen se poate deslusi, din nou, modul natural de reactie al domnului Basescu, si anume tifna, urmata de declaratii derutatnte, urmate, toate acestea, de regrete (qui sont toujours tardives).

10 atreides { 01.07.11 at 8:28 AM }

Nu vreti sa ne traduceti si noua chestia lui basescu cu porumbacu/porumbelul? Eu n-am inteles-o, ori facea aluzie la vreo chestie cu care nu sunt la curent ori basescu a devenit atat de subtil incat este nevoie de o analiza politica a unui specialist, si cine sa fie mai indreptatit decat dumneavoastra sa o faca. O fi vreo inventie recenta, nu stiu, poate o preluati si o predati si studentilor la cursuri, poate face cineva si vreo teza de doctorat ceva.

11 Pro Atitudine { 01.07.11 at 8:34 AM }

D-le Preda,
Sunt de acord cu dvs. ca moderata este trasatura esentiala a unui fin politician. Mai ales atunci cand face declaratii. Pare ca dl. Severin, care, de altfel, isi cantareste foarte bine declaratiile, a intrat pe un teren nisipos. Insa, ce parare aveti de dl. presedinte, care in emisiunea de la TVR de asera si-a permis sa initieze aceleasi atacuri. Poate ii recomandati si d-lui aceeasi moderatie. Iar daca reusiti ar fi un miracol. Insa, analaizand in mod comparativ, intre incisivitatea lui Severin si cele ale d-lor Basescu si Baconschi care are mai multa greutate? Care dintre ei vorbesc oficial in numele statului roman? Poate le spuneti si lor asta daca inca nu au aflat-o!

12 ZeV { 01.07.11 at 8:51 AM }

@cpreda
Nu am știu de reacția virulentă a domului Severin, deoarece presa română înțeleg că a încercat din răsputeri să-i dilueze mesajul .
Citind comentariul dvs, devin mai liniștit constatând că , prin comparație, domnul ministru de externe al României a reprezentat întruchiparea moderației și echilibrului. În consecință reiterez felicitările sincere adresate domniei sale.
….Dar și pe dvs vă felicit, realizând că în ultimul timp ați devenit mai coerent și mai tranșant în ceea ce privește pozițiile adoptate (de dvs) pe teme esențiale…..spre disperarea ,,prietenilor” liberali atât masculini cât și feminini :) :)

13 ZeV { 01.07.11 at 8:53 AM }

erata…nu am știut….

14 Bibliotecaru { 01.07.11 at 9:28 AM }

@ Cristian Preda

Ceea ce mi se pare şi mai grav la toţi politicienii României este că nu văd nici o poziţie, sau poate sunt şi nu le văd eu, care să explice foarte clar că E DREPTUL LOR SĂ REFUZE SAU SĂ AMÂNE aderarea României dacă interesele lor sunt contrare acestei aderări.

Este adevărat, ni s-au impus nişte condiţii de admitere, dar îndeplinirea acestor condiţii doar califică România pentru admitere, nu-i obligă şi pe ei să fie de acord cu admiterea împotriva intereselor lor. UE este una, Spaţiul Schengen este alta.

Eu nu înţeleg care este totuşi sursa pentru toată agitaţia. Nimeni nu a întrebat poporul român dacă doreşte să intre în Spaţiul Schengen, nimeni nu a explicat poporului care sunt avantajele (şi acestea sunt, de regulă, cunoscute) dar şi costurile acestei aderări. Politicienii au hotărât, în locul nostru, ca de fiecare dată, dictatorial, oligarhic, ala cum îi stă bine politicianului român, că România are acest obiectiv, şi acum, dezamăgiţi că nu li s-a dat jucăria cu care să se laude în curtea şcolii, fac declaraţii care fac rău României şi românilor numai pentru ca să-şi încordeze muşchii politici (fără să-şi dea seama că sunt penibili să facă asta după ce, o viaţă întreagă, au stat cu spatele plecat slugarnic în faţa occidentului).

Eu nu aş începe cu domnul Severin, care, dincolo de statura intelectuală a domniei sale, este totuşi o voce fără mare impact în relaţiile internaţionale dintre România şi Franţa. Aş începe direct cu spusele preşedintelui Băsescu şi ale ministrului Baconschi, “oficialii” relaţiei României cu Franţa şi Germania şi persoanele direct implicate în problema aderării. Primii doi diplomaţi ai ţării au tratat absolut aberant acest semi-eşec (spune “semi” pentru că este doar o amânare şi nu un refuz definitiv). Pe de altă parte, la fel de aberantă a fost şi “înflăcărarea” celorlalţi politicieni români, printre care şi domnul Severin.

Cum am mai spus, personal nu sunt de acord că aderarea României în Spaţiul Schengen. Sunt dintre cei care consider că România nu-şi permite costurile acestei aderări şi nu-mi doresc nici condiţiile de stat poliţienesc instaurate cu această ocazie. Evident însă, eu sunt om din popor, o voce în mulţime, nu-mi cere nimeni părerea. Pe de altă parte, nu accept nici să-mi trag eu ponoase, ca om din mulţime, din cauza inabilităţii politice a celor care ne conduc.

Dincolo de cele ce le spun mai sus, ca să intru on-topic, m-a amuzat cum aţi reuşit să abordaţi subiectul Schengen fără să atingeţi cumva pe “colegii” Băsescu şi Baconschi. M-a amuzat, dar nu m-aţi convins… m-am prins de strategie.

Domnule Preda, eu sunt absolut convins că “al Franţei” şi “al Germaniei” nu au reacţii la nervi, aşa cum avem noi, nu au puseuri de personalitate, nu se agită că nu ştiu ce gest a făcut domnul Băsescu, domnul Baconschi sau domnul Severin. Sunt convins că oficialii francezi şi germani nu au vorbit împotriva aderării României la Spaţiul Schengen din cauza relaţiilor personale cu “ai României”. Sunt convins că raţiunile poziţiilor statelor europene au motive foarte pragmatice şi nu prea au legătură cu ceea ce puteau să facă sau ceea ce nu puteau să facă responsabilii români. Pe de altă parte nici nu puteţi trasa acum domnului Severin, orice ar fi afirmat domnia sa, responsabilitatea acestui eveniment. Nici măcar pe corupţie şi Justiţie nu ar trebui să lăsăm responsabilitatea, aşa cum preşedintele a lăsat să se înţeleagă… Să fim serioşi, până la urmă totul se traduce în euro, în PIB, în suveranitate… nu-i interesează pe francezi sau germani că nu ştiu ce ministru român primeşte o ladă cu cârnaţi şi o sticlă de ţuică, îi doare că le scade valuta în tezaur, îi doare că nu mai pot controla accesul anumitor persoane sau că nu mai pot expulza anumite persoane, adică o scădere a suveranităţii.

Cred că poziţia cea mai corectă ar fi fost chiar asta, acceptarea faptului că ei, ca membrii, au mai multe drepturi să hotărască admiterea sau respingerea României în Spaţiul Schengen decât are România drepturi să fie admisă pentru că a îndeplinit condiţiile. Orice altfel de atitudine a politicianului român se încadrează în “răzbunarea este arma prostului”. Cred că e timpul să devenim mai înţelepţi şi, în primul rând, mai moderaţi… şi aici vă dau dreptate.

15 Stefan RADOVEANU { 01.07.11 at 9:52 AM }

@
Cristian PREDA

Va rog sa nu va mirati de acest a. severin.

Este un parvenit politic dintr-un secretar de organizatie de baza de la ROMCONSULT, institutie care se ocupa inainte de dec.89 cu trimiterea profesorilor si muncitorilor in strainatate.

Cei care au trecut pe acolo isi amintesc dijma pe care o lasau si cum erau mustruluiti de secretarul de partid.
In rest, trebuie sa mentionez, acest a.severin a fost bine identificat de Domnul Traian BASESCU si indepartat la momentul potrivit.

De la el va puteti astepta la orice, este capabil sa-si vanda si apropiatul pentru a parveni.

Cordialement

16 DVestea { 01.07.11 at 10:34 AM }

Ati ramas fara replica domnul Preda, nu-i asa?
Cum explicati pozitia lui A Severin? Sunteti de aceeasi parere?
Romania trebuie sa dispara ,iar locuitorii ei sa devina doar consumatorii care aduc profit supermarketurilor Frantei si Germaniei ?
Stiti ca pana si aici ne trateaza ca natiune de mana a doua?
Marfa este ,mai scumpa, mai proasta si fara acelasi termen de garantie ca in Vest.

Dar de controalele efectuate de fortele de paza cu spray-uri lacrimogene la iesirea din supermarketuri ce ziceti, va place ?
Suntem tratati aici , la noi acasa ca fiind hoti !

17 ion adrian { 01.07.11 at 10:41 AM }

@ZeV,
Ref la Severin, informatia este falsa si spusele lui sunt denaturate .
Chiar daca nu-l agreez pe Severin nu pot denatura sau asista fara sa intervin cand se denatureaza adevarul.
Eu l-am ascultat la RFI si la RTV si a spus ca daca ar fi sa ne luam dupa cazurile de coruptie din Franta sau de felul in care-si securizeaza ei frontierele UE(si pe tema asta este un scandal in Franta) atunci si Franta ar putea avea probleme cu intrarea in Schengen.
Este evident un bobarnac dat in gluma Frantei de un parlamentar european care de la nivelul acesta isui poate permite cele trei atitudini posibile: lingusirea, critica sau indiferenta, dar nu este ce se spune mai sus adica o insulta.

18 cpreda { 01.07.11 at 10:44 AM }

atreides:
Blogul a fost confiscat nu de hackeri, ci chiar de Crin Antonescu și de noii săi aliați. Falsul liberal & antidemocratul convins Preda a fost alungat. De-acum încolo, toți oamenii de bună credință se pot exprima pe blogul acesta. Limitările la care au fost supuși au reprezentat o restrângere a dreptului la liberă exprimare și, în anumite cazuri, chiar a dreptului la muncă. În Uniunea Europeană, nu putem tolera așa ceva! Pregătiți-vă pentru un anunț de mare importanță pentru dreapta și mai ales pentru țară!

19 ion adrian { 01.07.11 at 11:29 AM }

Cei care sunt interesati de o replica de a mea data unui deontolog de la Gandul, in serviciu la RTV pe situl acestuia de la ziar, posta fara succes si aici, o gaseste acolo sau pe Realpolitic caci incercarea mea de a propaga si aici unele lucruri pe care le cred utile pentru cauza pe care “cica” o serveste si gazda noastra care nu poate fi clonata decat de dlui insusi, ca parca scria careva mai sus, o chestie cu o oglinda :) , s-a soldat cu un refuz. :)

Poate o moderam definitiv si pe asta? :) :) :)

20 Ilinca { 01.07.11 at 11:34 AM }

@C. Preda 18

Ça va pas? V-au dat afara din pedele?

21 radu { 01.07.11 at 12:14 PM }

Ca om de buna credinta, ca @atreides, intreb si eu, dle Preda: vi se pare ca atitudinea presedintelui Basescu fatza de Franta e un exemplu de moderatie si demnitate, sau e mai “de dreapta” sa dai vina pe Severin si sa-l acuzi de pacatele sefului statului, ca sa nu se vada ca a iesit in decor? Apropo, dl. Baconsky lucreaza cumva la un hotline politic (“sunati acum”?) sau i se trage de la doamna Vulpe si de la farmecele dnei Udrea? Halal barbati de stat avem.
Sa lasam goangele cu dreapta si mogulul cel rau. Cu ce e mai bun intr-o alianta de guvernare UNPR-ul reevaluatului Oprea decat PC-ul? In decembrie 2004, PC-ul era solutia imorala prin care Basescu isi facea majoritate. Alianta DA s-a constituit intre un partid de stanga, membru al Internationalei Socialiste, si un partid din Internationala Liberala. Va doare unitatea Opozitiei, asta e, buba. Incercati solutia calului troian, rupeti o felioara din PD la congres si puneti de-o alianta parlamentara, ceva, pentru debracarea lui Bok, cu conditia prezervarii lui Basescu.
In fatza pericolului cezarist, diferentele doctrinare devin secundare.
Ar trebui sa simtiti ceva frisoane: semnalul dat de Franta si Germania este unul politic si marcheaza inceputul sfarsitului regimului Basescu.

22 ZeV { 01.07.11 at 12:39 PM }

@ion adrian
Din perspectiva contextuală oferită de comentariul tău, declarațiile domnului Severin devin mult mai nuanțate. Dar pe fond, atitudinea , uneori exaltată, a acestui domn europarlamentar, obsedat de obiectivul grandoman al unui suprastat socialist în spațiul european, traduce un orgoliu periculos cu greu reprimat în chingile diplomației și ale experienței.
Un preopinent afirma, pe bună dreptate, că reticența unor state vis a vis de aderarea României la Schengen ține de interese de politică internă, afirmație la care subscriu și care se regăsește și în comentariile mele.
Dar nu voi accepta niciodată ideea că unele state au mai multe drepturi decât altele, iar pozițiile exprimate de autoritățile române ai fost ferme, demne și consecvente, în contextul îndeplinirii de către România a criteriilor tehnice impuse.
Este de subliniat că orice condiționalități suplimentare, neprevăzute de tratate sau documente clare parafate de România pe problema Schengen, sunt fără tăgadă, ABUZIVE și trădează …exact starea de nervozitate pe care alți colegi o atribuie incorect președintelui. De altfel, un șef de stat (al Franței) ,,bine dispus” după o întrevedere cu Putin, dominat de hormoni la o vârstă la care, de regulă, prețuim (măcar simbolic) familia și care dă din mâini în văzul întregii prese tăind nepoliticos o discuție cu șeful statului român, nu poate fi ,,acuzat” de exces de echilibru.
De asemeni, între președintele României și ministrul său de externe nu a existat și nu există un dezacord de principiu, fapt care rezultă și din interviul acordat (de președinte) la TVR1 :
,,Preşedintele Traian Băsescu a declarat joi, la TVR1, că MCV deja nu mai reprezintă un mecanism de cooperare, după cum îi spune şi numele, ci a devenit unul de “blocare”, astfel încât ar trebui redenumit “Mecanismul de Verificare şi Blocare”, informează NewsIn.

Şeful statului a făcut acestă afirmaţie comentând declaraţiile ministrului de Externe, Teodor Baconschi, care a vorbit despre denunţarea unilaterală a Mecanismului de Cooperare şi Verificare, Băsescu opinând că ministrul “a avut dreptate dintr-un punct de vedere”.

“MCV este abuziv utilizat împotriva României. Deja este un mecanism care nu mai este de cooperare. Ştiţi că el are denumire, Mecanism de Cooperare şi Verificare. Deci trebuie sa-l modificam şi să-l redenumim , Mecanism de Verificare şi Blocare. Pentru că nu mai este Mecanism de Cooperare şi Verificare atâta timp cât state membre îl utilizează împotriva României. El este (sau ar fi trebuit sa fie) un mecanism care să ne ajute şi nu care să ne blocheze”, a spus Băsescu, la postul public de televiziune.

23 ZeV { 01.07.11 at 12:43 PM }

erata …au fost ferme, în loc de….ai fost ferme..

24 Derdiedas { 01.07.11 at 1:08 PM }

domnule Preda dumneavoastra aveti timp de glume si ironii in pozitia in care sunteti (europarlamentar), intr-o tara care are problemele economice si de capacitate administrativa si politica a Romaniei? va pierdeti vremea cu marivaudages si jocuri de ironii? halal responsabilitate politica!

25 ZeV { 01.07.11 at 1:30 PM }

@Stimați ,,liberali”.
Se pare că unii distinși colegi (de blog) ,,liberali”, sunt surprinși (cât de ,,plăcut”, numai sufletele lor știu) că domnul Preda, ,,îndrăznește” uneori să răspundă sau să exprime poziții tranșante, fără echivoc……în loc să ,,încaseze” cuminte, cu zâmbetul pe buze, ca un demn intelectual ce se pretinde, toate capriciile liberale aruncate programatic pe blog în numele libertății de expresie….cu sau fără contract de muncă. :)
De altfel, începând cu domnii Orban și Antonescu, de prin 2005 încoace, ,,liberalii” s-au obișnuit (zilnic și sistematic) să acuze, să calomnieze și să -și jignească partenerul de guvernare din alianța D.A., evident în direct și la ore de maximă audiență, după care, au trecut la ,,țipat” că domnul Băsescu atacă furibund sub centură (dorind distrugerea PN[L] ), doar pentru că șeful statului, după vreo șase luni de tăcere, a afirmat că este dezamăgit de primul ministru Răzgândeanu/Motocicleanu…..sau nu cumva au fost deranjați de neintervenția prezidențială în dosarul Rompetrol ? :)
Sunteți jalnici și penibili, stimați ,,liberali”, dar cel mai îngrijorător lucru pentru istoria unui partid semnificativ al României moderne, este că nici în prezent nu știți ce vreți și sunteți complet lipsiți de viziune…ca să nu mai spun că PN[L] și doctrina liberală au devenit două linii paralele : adică se ,,întâlnesc” la infinit.
Un singur gest v-ar putea reface, măcar parțial, credibilitatea: înlocuirea (la conducerea partidului dvs) a maimuțoiului pițigăiat cu distinsa doamnă Mona Muscă.
PS
Ghinionul vostru constă în faptul că încă mai există români care nu au fost afectați de strategia de spălare a creierelor promovată (și de voi) cu concursul larg al mogulilor de presă, menținându-și astfel mintea limpede și memoria intactă.

26 ion adrian { 01.07.11 at 1:50 PM }

Asta este o revenire si o referire la vechi postari de pe blogul EU, dar vin si aici cei de pe acolo si oricum merge si ca postare independenta.

Acum ca vorbim de datorii suverane, aduc aminte ca in 2008 in toamna, pe blogul plin de efervescenta al EU ceream serios sa fie anchetati pentru subminare si tradare nationala Guvernul Tariceanu ca ptr astfel de culpe ori faci un tribunal special ptr asemenea culpe ori pe dai pe apa Sambetei inglobandu-le la erori de care raspunzi doar politic indiferent cati mor de foame din cauza lor.
Spuneam ca acel Guvern si-a batut economic joc de Romania ptr a-si creea avantaje politice si azi aflam de la presedinte care nu pomeneste prima oara de datoria suverana(adica cea contractata de stat in numele nostru al tuturor)ca de anul asta vin niste scadente si rate pentru niste sume uriase contractate in perioada de bun economic de Tariceanu.
Macar in timpul astorlalti care nu sunt ei dati afara din casa,de cinste si de inteligenta, datoria facuta era absolut necesara ptr supravietuire(cu sau fara hotiile aferente)

Cine m-o fi sprijinit pe atunci pe blogul EU in marea de orgoliu natang in care se scaldau multi dintre preopinenti?

27 Tiberiu { 01.07.11 at 1:53 PM }

Va prevad un viitor stralucit in politica romaneasca, “domnule” Preda…; abia astept sa plec din tara asta. (Cata manipulare ordinara…; imi vine sa rad si sa plang in acelasi timp; cine a mai pomenit de “dizidenti” intr-un partid politic? cu atat mai mult in Romania? de fiecare data daca ai vedere contrare trendului partidului se “intampla” sa fi exclus….; cum se face ca dvs. mai sunteti acceptat? sigur este o diversiune special creata la vf. partidul pt. gasi o cale de a mai exista in viitor dupa scaderea dramatica in sondaje; si dvs. o stiti dar acceptati acest rol din interese personale; daca nu ma-nsel, la un moment dat ati avut si o interventie contrara Elenei Udrea; Ha-ha-ha! si n-ati patit nimic, desi a ajuns sefa la PDL; este RIDICOL)
+

28 ZeV { 01.07.11 at 3:21 PM }

@Iata ce a găsit Mircea M. Bozan pe blogul lui Dan Andronic:

“3. gabriel 7 ianuarie 2011 la 12:23 pm de unde vine “Porumbacu”….Ziua de Constanta (Vineri, 7 ianuarie 2011, 7:45)

m.george [anonim]
Crin Antonescu inventa note informative “literare”

Cele mai noi informatii de acest gen il vizeaza pe Crin Antonescu. Intr-o nota pe care am primit-o la redactie, dar care circula de mai mult timp pe Internet, presedintele PNL este acuzat ca “oferea note informative contra-cost Securitatii, dupa ce in prealabil fila minore si intretinea relatii sexuale cu ele”. Aceste informatii vin chiar de la cadrele Securitatii tulcene care preluau “notele” lui Crin Antonescu. Conform acestora, numele de sursa al lui Antonescu era Porumbacu, pseudonim cu care erau predate Securitatii notele informative, ce erau platite la bucata. Dat fiind ca profesorul Antonescu – care preda in comuna Niculitei, judetul Tulcea, la vreme respectiva – avea nevoie de bani pentru a se muta la oras, a inceput sa trimita tot mai multe note, multe dintre ele cuprinzand tot felul de inventii ce nu aveau nimic de-a face cu realitatea, despre diverse persoane din anturajul sau, prieteni si dusmani. “Motivat de bani – pentru fiecare nota informativa primea 300 de lei de pe vremea lui Ceausescu, in conditiile in care un salariu de profesor era cam de 2000 de lei -, Crin Antonescu a inceput sa-mi furnizeze din ce in ce mai multe astfel de note, majoritatea inventate, ca in literatura, la care pretindea ca se pricepe, despre oameni reali din anturajul sau (colegi, prieteni, iubite etc)”, preciza Ioan Ichim, cadru al Securitatii tulcene, al carui informator se spune ca era actualul presedinte al PNL.

Potrivit aceleiasi surse din cadrul fostei Securitati, odata cu inmultirea notelor venite din partea lui Antonescu, a fost nevoie si de schimbarea locului initial de intalnire si de predare al materialelor. Astfel, Securitatea l-a invitat pe Antonescu sa-si predea notele intr-un apartament conspirativ de pe strada Pacii, din Tulcea, pana in acel moment locul de intalnire obisnuit fiind restaurantul Danubius din municipiu. “Banii pentru imaginatia sa bolnava si-i primea prin CEC, fiind depusi in contul sau, la CE….”

29 marius { 01.07.11 at 4:27 PM }

deocamdata suntem in UE intr-o pozitie mai de fundal, dar ne pregatim sa atacam fruncea. e bine ca am facut primul pas si am intrat si in schengen :) )

30 judex { 01.07.11 at 4:29 PM }

Schengen: este la fel de important de vazut ceea ce NU are voie Ro sa faca: sa se tiganeasca.
Asta inseamna:
1) sa nu cerseasca pe la colturi (mila, de exemplu)
2) sa nu fure (ex: startul, daca intr-adevar nu sunt conditii propice admiterii de care este constienta, stipulate in programul convenit cu UE)
3) sa nu dea in cap trecatorilor nevinovati care se-ntampla sa imparta calea cu Ro (ex: Croatia)
PS:
Cat despre “intectualul” Severin (cat s-a demonetizat acest termen, lipit cu forta si pe Antonescu, de catre Hurezeanau) , acest semidoct cu pretentii vrea sa umple si UE cu doua parti de hidrogen, ca sa-i dea foc dupa aia.

31 rodica { 01.07.11 at 4:33 PM }

Cand Baconschi spune ca nu-i o problema daca nu intram in Schengen deoarece nici Marea Britanie nu e lucrul acesta nu va deranjeaza deloc.Asta e , tot Crin Antonescu e de vina.

32 Stefan RADOVEANU { 01.07.11 at 4:43 PM }

@
Cristian PREDA

Schenghen nu se negociaza, increderea se castiga prin fapte si nu prin vorbe.

“Si vous avez confiance en vous-mêmes, vous inspirerez confiance aux autres.”
Romanii nu au incredere intre ei atunci cum pot sa inspire increderea altora.

ROMANIA poate fi considerata in UE ca o floare fara parfum spunea zilele trecute cineva la VIENA, avea foarte multa dreptate.

Parfumul ei a fost evaporat de guvernarile sub iLIESCU si continuate de tARICEANU.

Amanarea aderarii ridica mingea la fileu pentru Presedintele ROMANIEI in urgentarea REFORMEI, MODERNIZARII si introducerii a DISCIPLINEI, ORDINEI in tara.

Traian BASESCU si cabinetul Emil BOC nu va fi invins de system!!!
Din contra impreuna cu UE va invinge acest sistem ticalos instaurat de iLIESCU.

33 atreides { 01.07.11 at 5:57 PM }

Adica dictatorul a fugit? :)

34 judex { 01.07.11 at 8:17 PM }

Ultima ora: Schengen contra Macovei

De ce ?
1) Prin Schengen, UE readuce problematica coruptiei la ordinea zilei in Ro.
2) Prin intermediul Schengen, Ro a devenit vocea principala in apararea acquis-ului comunitar (egaliatea statelor membre, respectarea conventiilor, etc…)
3) Coruptia in Ro + Justitia UE = Macovei !
Eu inclin sa cred ca Schengen este un moment extrem de favorabil fortelor progresiste din Ro, si un test necesar pentru identificarea cozilor de topor printre politicienii din toate partidele. Una peste alta, eu cred ca este o mana de ajutor adusa Ro (poate involuntar, da’ cine stie…) de Sarcozy si Merkel

35 judex { 01.07.11 at 10:07 PM }

Shengen, cu bune si cu rele
Rele: a) amanare , b) asprire (daca n-o fi mimata) a relatiilor cu Fr si G, c)trafic congestionat in continuare la granita cu Ungaria.
Bune:: a) un rol de solist de cateva luni la nivel international (cu o arie ce poate deveni hit, pentru ca este justa potrivita pentru a aduce in corul de sustinere toate tarile mici care pot deveni tinte colaterale intereselor grangurilor Fr si G), b) castigarea disputei diplomatice cu Fr si G (cum astfel se poate citi aratarea cu degetul a Bulgariei pentru “insuccesul politic” al Ro, si cred ca noua politica de dezbinare a Ro si BG de catre UE este o gafa diplomatica mult mai mare ca aceea pusa in carca lui Baconschi), c) datorii diplomatice ale Fr, G, Bg si chiar UE in general pentru discriminarea evidenta a Ro aducand in discutie acuzatii puerile, d) sustinerea publica din partea Ungariei, e) clarificarea scenei politice internationala si interne a Ro, prin identificarea cozilor de topor care au menirea de a torpila relatiile Ro cu UE, e) …si cel mai important, aducerea temei coruptiei in primplanul politicii interne a Ro (AN ar trebui sa se simta afectat, sunt sigur ca-l vom auzi incercand sa puna RPD coruptia in carca altora).
Eu zic ca bilantul este pozitiv pentru Ro, iar aducerea momentului aderarii mai aproape de cel al alegerilor este in dezavantajul politic al…cui oare ?

36 ion adrian { 01.08.11 at 12:47 AM }

ZeV,
deja declaratiile dlui basescu si-au facut efectul caci s-a schimbat placa adica nu se mai vorbeste de conditionalitati altele decat cele tehnice pe care Bulgaria nu le-a indeplinit si noi fiind legati de Bulgaria suportam alaturi de ea consecintele.
Chiar daca motivele reale din spate nu se schimba schimbarea de ton ceva mai dura dar corecta a dlui Basescu a fost productiva si probabil ca cei doi sefi de stat au priceput ca au fost si putin dusi de nas de diferiti subalterni tributari diverselor lobyuri economice.

Introduceți datele si comentariul dvs.

CommentLuv badge