Vanitate & amnezie
Atunci când spune că nu va guverna cu nicio fracțiune a FSN, Crin Antonescu comite două erori.
Prima e născută din păcatul vanității: șeful PNL lasă să se înțeleagă că PNL ar putea face o majoritate monocoloră sau că vreun partid ar mai tolera o guvernare ultra-minoritară precum în 2007-2008. Ce iluzie!
A doua eroare e născută din amnezie: dl Antonescu uită că PNL are în pântec fosta Alianță pentru România, un fragment desprins din PDSR, adică din aripa conservatoare a fostului FSN. ApR a intrat în PNL în 2001, după ce ratase proba alegerilor parlamentare din anul precedent.
Amestecul de vanitate și amnezie nu se manifestă, de altfel, doar atunci când e vorba despre soluții de guvernare, ci a devenit o parte a stilului politic penelist.
E păcat că lucrurile stau așa. Acest partid ar putea face împreună cu PDL o majoritate coerentă.
Cuvinte cheie: majoritate, PDL, PNL






61 comentarii
@ Cristian Preda
Stimate domn,
Nu puteţi vorbi despre majorităţi înaintea alegerilor…
Şi mai e ceva.
Ceea ce cred eu că nu uită dl. Antonescu, şi nici nu ar trebui să uite, este că PD a făcut un fel de lobotomie vechii conducerii PNL, provocând sciziunea partidului şi “furând” (altfel nu pot spune) ditamai Partidul Liberal Democrat. Recent a mai furat nişte parlamentari de la PNL, în grupul aşa-numiţilor “independenţi”.
Credeţi că este uşor de uitat aşa ceva?
Mai cred eu că domnul Antonescu ţine minte că PNL a propus o guvernare cu un PDL “eliberat” de personalitatea lui Traian Băsescu, şi PDL a refuzat pentru că nu se poate desprinde, cu nici un chip, de mâna de fier a preşedintelui.
Vanitate, amnezie? Sunteţi sigur că PNL are aceste vicii de procedură politică?
Personal recunosc că, în calitatea mea de simplu cetăţean, am avut alte speranţe la venirea lui Crin Antonescu şi astăzi sunt profund dezamăgit de domnia sa. PNL nu s-a reformat, PNL nu şi-a construit o doctrină stabilă, PNL nu şi-a construit grupurile de cercetare ideologică, politică, economică şi juridică la care speram. PNL este astăzi la fel ca pe vremea domnului Tăriceanu, numai că nu este la putere. Domnul Antonescu vine, mai aruncă câte un discurs, dispare iarăşi, nimeni nu ştie unde… Dacă domnul Antonescu mai face şi greşeala unei noi colaborări cu PDL-ul subordonat lui Traian Băsescu, domnia sa distruge întreaga dreaptă românească…
Nu e bine spus, politica românească este deja distrusă, şi în dreapta, şi în stânga, şi pe centru…
…rectific, distruge şi ultima speranţă a dreptei româneşti.
Domnule Preda,
Chiar aş fi curios să văd cu ce argumente mă contraziceţi, desigur, dacă nu sunteţi cumva de acord cu mine.
Mai ţineţi minte ce aţi spus când vă întrebam despre PDL-ul eliberat de preşedintele Traian Băsescu? Pomeneaţi de Jugul Fascist… Poate că imaginea este exagerată, eu văd însă o formaţiune politică care a trezit speranţele a milioane de români prin 2003, dar care nu a făcut nimic din ce şi-a propus, s-a umflat până a cuprins întregul stat, şi acum se dezumflă ca un balon uitat pe şifonier.
Îmi pare rău să vă spun, dar în cele câteva luni care s-au scurs de la întrebarea mea, deja timpul s-a schimbat din “mai bine mai târziu decât niciodată” în “prea târziu”. Desigur, este părerea mea de neştiutor şi ne-participant.
[...] afla mai mult: Vanitate & amnezie [...]
PNL a fost primul partid care a guvernat cu FSN (PNL-AT în guvernul Roman, după remaniere, şi PNL, în guvernul Stolojan).
În caz de coaliţie, posibili miniştri de la PNL : Atanasiu-Bijboacă, Nini Săpunaru, Ruşanu (“Unchiul”, pour les connoisseurs), Norique, Arminius, Adormiţei, Papion…
probabil crin nu stie de intilnirea lui patriciu + tariceanu cu iliescu in ianurie 1990.
zarurile au fost aruncate inca de atunci !!
Dar Melescanu din care partid a venit in PNL?
Nu cred ca spusele repetentului si chiulaului Antonescu trebuie dezbatute. Inseamna sa cadem in pacatul de a scoate piatra de unde a aruncat-o un nebun.
@Bibliotecaru,
asa-i ca e cald. Te du omule si racoreste-te.
@ Riddick
Reunosti si tu ca aia-s posibili9 Nu stiu daca va mai fi vreunul, dar eu in schimb iti reamintesc niste nume pe care cu siguranta romanii ar vrea sa nu le fi stiut niciodata in functii de care sa depinda viata lor :
Boc, Udrea, Oprea, Funeriu, Berceanu, Sandu, Videanu, Blaga, Patapievici, Tismaneanu si ultimul cu voia dvs. Basescu
Era sa uit de Pogea…….
PNL, ar putea guverna cu PDL, daca s-ar trece printr-un ciur unde al de Crin sa ramana cu Norica si cu etc, etc in sensul de neghina.
In ultimii 20 de ani, PNL a fost mai mult la guvernare decit UDMR, despre care se spune ca a fost in toate guvernele! Fie direct, cum a fost sub stolojan, fie prin reprezentanti, cu roman, cu stolojan, in timpul nefericitului constantinescu, cu aripa melescanu inclusiv sub Vacaroiu si Nastase, cu pd, cu udmr-ul… Dupa care, stiind ca au lasat numai mine antipersonal (persoana fiind chiar poporul roman) nu au mai vrut sa intre in 2008-9, ca ar fi fost obligati sa spuna sopirlele lasate in nestire prin legi, ordine, ordonante etc. Hai sa fim seriosi, pnl a fost, sub diverse forme ale nenumaratelor sale directii (care din I, care din a II-a, care sub acoperire, care din a III-a), plus turnatori, mereu la guvernare!
PNL si PDL nu se vor mai alia pentru ca au obiective diferite. PDL se va reforma tot in jurul presedintelui Basescu pe cand PNL doreste sa construiasca un proiect politic anti-prezidential. Lasand la o parte persoana imposibil de ignorat a presedintelui, nu cred ca exista afinitati ideologice atat de mari incat PNL sa mai reprezinte o optiune de aliat pentru PDL sau invers. Mai mult, un PNL de 25-30% ce motive ar avea sa se alieze cu PDL de 15 sau maximal 20%?
@ Bibliotecaru
Domnule Bibliotecaru,
V-am lasat text in pagina anterioara.
Inainte de a scrie mesajul de fata am citit postarea curenta a dlui prof. Cristian Preda. D-sa este inca prizonierul teoriei ca statul trebuie confiscat de grupuri, de fractiuni etc. De aici, formule care mai de care mai sofisticate – monocolor, ultra-minoritar etc.
Cand intra in Parlament, un concetatean nu-i – ori nu trebuie sa fie – PDL-ist, PNL-ist, FSN-ist etc. ci, pur si simplu, in serviciul poporului. “Majoritatea” ca putere trebuie sa opereze doar intr-un singur moment: al ORGANIZARII. In rest nu exista – ori nu trebuie sa existe – “majoritate” vs. “minoritate”, ci doar executanti in serviciul poporului, implicit – ori chiar in chip originar – in serviciul fiecaruia dintre noi, cetatenii, fara privilegii si fara discriminari.
Al dvs., Valeriu Mangu
CPreda
Ce pot spune acum, decât că ați revenit (nu știu pentru cât timp, sper că pentru totdeauna), la coerență și limpezimea analizei.
Cu precizarea că starea amnezică nu caracterizează numai liderul de paie al PNL aflat în căutarea perpetuă a propriilor repere .
Multe alte personalități (unele iși exprimă gândurile sofisticate și ,,amețitoare” chiar pe acest blog) suferă de influența opacizantă a acestei maladii.
Reamintesc celor care ,voit sau nu, ,,uită”, că NU PD a scindat PNL.
Acest partid, măcinat de-a lungul timpului de orgolii oarbe și extreme a suferit numeroase convulsii, transformări, centrifugări de aripi și aripioare, a înghițit ulterior fragmentul de FSN respectiv ApR, apoi UFD . Stabilizarea a început pe timpul lui Valeriu Stoica ,iar partidul s-a maturizat sub administrarea d-nului Stolojan.
Constituirea Alianței D.A. ,sub conducerea lui Traian Băsescu, a oferit o extraordinară oportunitate pentru dreapta românească.
Din păcate, interesele..patricienilor mai apropiați de … PSD, au prevalat, iar nucleul de personalități remarcabile care au lucrat la constituirea alianței a fost pur și simplu mazilit de trădătorii din interior care acum conduc partidul …spre dezastru.
Soluția ,acum, nu este îndepărtarea PD-L de Traian Băsescu, ci debarcarea clicii de derbedei care a deturnat PNL, reprimirea politicienilor excluși și NUMIREA D-NEI MONA MUSCĂ în funcția de președinte al partidului.
PS
După reconstituirea Alianței D.A. , Traian Băsescu trebuie ales în calitate de ,,președinte de onoare” al formațiunii.
Iar Crin Antonescu….trebuie trimis la reșcolarizare în ….bibliotecă. Are un ,,mentor” de excepție.
[...] ”E păcat că lucrurile stau așa. Acest partid (PNL – n.m.) ar putea face împreună cu PDL o majoritate coerentă”. Aceasta e concluzia pe care Cristian Preda o pune la finalul unui text publicat pe blogul personal, intitulat ”Vanitate&amnezie”. [...]
@Bibliotecaru
Stimabile, uiţi ce uită să mai spună Crinul: că PNL-ul postdecembrist n-a avut nicio greaţă doctrinară să bată palma cu foştii politruci comunişti şi că de când s-a luminat de ziuă în democraţia “originală”, nen’su Patriciu s-a şi cuibărit în guvernarea 100% FSN-istă, băgându-şi hartanul liberal, adicătelea PNL-AT, în guvernul Roman. El, Patricianu, fiind ministrul Lucrărilor Publice. După ce însă idolu’ Apacelor fu dat jos de lămpaşe, liberalii cu dinţi de lapte fură înlocuiţi cu succes de liberalii conduşi de venerabilul Radu Câmpeanu, căruia duhoarea FSN-istă nu i-a strâmbat nasu’ parizian. Aşa că “urmaşii” Brătienilor se aşezară bine mersi în guvernul moşit de toa’şu Nelu Cucuvelu, adicătelea guvernul Stolojan. În care ilustrul Quintus a fost ministrul Justiţiei, de exemplu.
Şi a mai uitat ceva Crinul ofilit de atâta muncă în Parlament: că în decembrie 2000, PNL a semnat un protocol de susţinere a guvernului PDSR, acelaşi FSN da’ cu altă pălărie. Şi ce bine i-a mers biznisu’ lu’ Patriciu pe vremea guvernării Bombonel!
Eu ţi-am mai spus, onorabile şi stimabile Bibliotecar, că PNL-ul nu-i “de dreapta”, ci “sub dreapta” lu’ Patriciu, platforma-program a partidului concentrându-se în două cuvinte: “Jos Băsescu!”. După asta, nu-i decât “un balon uitat pe şifonier”…
Sunteti pe post de Ion Adrian dl. Preda, sau poate pe post de Zaharescu,mereu in eroare.
Crin Antonescu este si el un politician , poate mai radical decit altii,sau poate si el o frauda tot ca altii si poate cine stie Romania poate are nevoie si de politicieni radicali.
Oricum plecind dupa premizele “reale” zero pe care PDLeul le are la urmatoarele alegeri , adversarul cel mai puternic al PNLeului nu va fi in nici un caz PDLeul si in mod sigur PSDeul. In atare conditi cred ca dl. Antonescu a facut un apel la acea parte sincera din PDL care a descoperit ca B+++B+B inseamna frauda nationala, si atunci apeleaza la restul literelor din alfabet pentru a reintregi coerent PNLeul cu oameni cu adevarat de dreapta! Ati inteles?
@ Valeriu Mangu
Domnule Mangu,
Dincolo de discuţiile noastre despre normalitatea instituţională, discuţii care privesc mai mult modul cum ar trebui să funcţioneze societatea şi nicidecum modul în care ea funcţionează în acest moment, nu domnul Preda “este inca prizonierul teoriei ca statul trebuie confiscat de grupuri, de fractiuni etc. “, TOŢI POLITICIENII au această mentalitate înrădăcinată cu rădăcini de oţel, toţi se văd stăpâni pe România, toţi spun “în timpul mandatului meu”, toţi spun “Guvernarea Cutare”, toţi spun “Regimul Cutare”… Aţi sesizat expresia “am mărit pensiile” sau “am dat subvenţii la…”, dar “am fost nevoiţi să reducem…”. Când e de bine, fiecare este singura ţintă de aplauze, când e de rău huiduielile ar trebui să fie atribuite în mod colectiv… Din păcate, şi cei tineri, care nu au apucat mentalitatea a statului totalitar, încep să copieze concepţia de viaţă a celor “trecuţi prin furtunile vieţii”. Păi dumneavoastră mai ştiţi cum era tânărul Boureanu când a intrat în politică? Era un tânăr echilibrat, săritor, care părea şi dornic să înveţe. Astăzi face socoteala amanţilor la doamne şi aruncă cu invective în adversar precum alţii cojile de bomboane agricole. Eu încă mai sper la alte tipologii de oameni politici.
Durerea mea este că domnul Preda, în loc să fie şi în politică un bun profesor şi să predea politicienilor normalitatea, a început să-şi construiască discursul politic în jurul atacului la adversar.
@ victor L
Mulţumesc de sfat.
@Radu Humor
Nu știu ,,la care români” te referi. Nu cred că la aceia cu funcțiile conștiinței intacte…ci la concetățenii noștri cu percepție predominant senzorială.
” iar nucleul de personalități remarcabile care au lucrat la constituirea alianței a fost pur și simplu mazilit de trădătorii din interior care acum conduc partidul …spre dezastru.”
Curios cum se joaca unii cu vorbele si cu focul aprins, de fapt incendierea acestei tari aflata la capatul rabdarilor.
).
Dar in mintea unora (de unde nu-i …) pentru toate acestea tot liberalii si Tariceanu sunt vinovati, dupa cum , nu cei care parasesc un partid (au fost dati afara dupa ce au cerut-o cu insistenta nesimtitului de Bula, de frica de a nu-l asculta profesorul) sunt tradatori, ci cei care raman si suporta toate magariile celor ce si-au gasit alt stapan
Numai ca acuma PNL este la 25-28 % si PD cu tot ajutorul lui Basescu si a tradatorilor din tot spectrul politic este undeva la 15% , dar se va izbi cu siguranta , nu de pragul de sus, ci de cel de jos al intrarii in parlament (de ce nu mai zic nimic de reducerea nr. de parlamentari, pentru ca ei ar fi primii redusi
Asta da, dezastru !
P.S. Vad ca de la o vreme ma cam banati si am hotarat sa le postez si la blogul amabilului @Domn Goe , pe a carui obiectivitate ma pot baza , spre deosebire de a dvs
Dle Mangu, incepe sa ma plictiseasca idealismul gaunos.
De acord cu lozinca in serviciul poporului dar cum? in ce fel? al carui popor ca de regula nu este numai unul chiar si AN intr-un moment de siceritate a recunoscut in dec 2004 ca sunt doua Romanii una care a pierdut alegerile alegandu-l pe el si alta care a castigat mizand pe Basescu, si la fel a fost si in 2009.
Ca sunt bune sau rele aceste alegeri nu discut, ele sunt un fapt si acesti candidati erau opusi macar in ce sustineau si chiar mai mult in ce sustineau cei care ii impingeau din spate , mai ales pe Geoana dar cele doua Romanii exista efectiv. Desigur ca in ideal ar fi bine sa fie doar una, care tine nu numai cu echipa de fotbal nationala, si atunci partidele ar fi deosebite doar prin traseul de detaliu, dar mergand pe aceiasi parte a strazii si in acelasi sens si poate atunci s-ar putea sustine ca intre partide si intregul interes national este o corespondenta biunivoca dar azi sa introducem principii fara viabilitate este ca si cu teoria falimentara a lui Marx in economia politica.
Mai comunist sau valabil doar in amvon de mult nu am mai auzit o formulare si o citez:
In rest nu exista – ori nu trebuie sa existe – “majoritate” vs. “minoritate”, ci doar executanti in serviciul poporului, implicit – ori chiar in chip originar – in serviciul fiecaruia dintre noi, cetatenii, fara privilegii si fara discriminari.
Foarte frumos ptr slujba metodista de Duminica, dar sa mori de ras pe strada, dovedind odata in plus cat de adevarat este ce spune Buda ca: “prostia este un pacat capital” cu corolarul(spun eu ca ce urmeaza este o consecinta a zicerii budiste) ca “drumul spre iad este pavat cu intentii bune”
Felicitari,Domnule Zaharescu ! Din pacate opinii rationale si lucide ca cele ale Dumneavoastra sunt o raritate ! Cand noua academie “Fane Ideologu” a penalilor,condusa de iaru,liviu antonesei, stelian tanase, radu calin cristea,halpert si ceilalti zurbagii ai mogulului Paturiciu bate toba despre binefacerile liberalismului salbatic tip “guzganian” precum si vanzarea ultimelor active ale statului gastii lor ,mogulilor precum si mafiei sindicale,nu sunt semne de iesire din matca gandirii si trendului taliban in gandire ! Tzoparlanismul taricenian (de la “Ce doamna,vreti sa va facem hotel ?”) va mai face multi prozeliti in politica romaneasca manelizata, mitocanismul si autosuficienta derbedeilor penali vor starni aplauze si bis-uri ca uralele bucurestenilor la mineriade !!!
Pai da’ cum?… actuala conducere PNL e doar un ecou al PSD! Daca PSD-ul le-ar da voie, ar face si alianta, dar Ponta & co au nevoie de caine in lant care sa latre la ordin, sa muste la ordin, sa semneze / initieze motiuni la ordin.
Mai tineti minte grupul de batrini politicieni din PNTCD numiti candva “talibani”? Cei care nu acceptau nici o negociere cu PDSR-ul de atunci? Ei macar nu vroiau sa discute cu mostenitorul direct al PCR si al sau lider, Iliescu. Antonescu, Orban si Ghise se declara de dreapta dar au fost sprijiniti de stanga pe cand guvernau minoritar, acum sprijina PSD-ul in orice actiuni (mai maraie uneori, dar orice catel mai protesteaza din cand in cand…) si ataca furibund si de pe pozitii pur electorale tot ce inseamna Basescu. Cat de “taliban” e comportamentul asta?!?
E vreun dizident comunist pe acilea pe blogul asta? Nu cred. Pai in cazul asta de ce tot vorbiti, mai tovarasi, pejorativ despre FSN sau despre Iliescu sau Roman? Aci Cristian Preda are dreptate, el recunoaste ca toata viata politica din RO se trage din FSN. Bine, ok, cand spune “dl Antonescu uită că PNL are în pântec fosta Alianță pentru România, un fragment desprins din PDSR, adică din aripa conservatoare a fostului FSN” nu spune in acelasi timp ca PDL este o bucata din FSN, dar se poate totusi subintelege, nu?
[...] este blocata de “vanitatea si amnezia” liderului liberal, Crin Antonescu, afirma, pe blogul lui, euro-deputatul democrat-liberal Cristian Preda.By hotnews.ro Yaab No tags for this [...]
@zaharescu valeriu: Corect, ai perfecta dreptate, numind-o pe turnatoarea Mona Musca la conducerea PNL s-ar apropia PNL in cuget si simtiri in mod complet de PDL
Mi-a placut si faza cu numirea lui Basescu ca presedinte de “onoare” al formatiunii (sau al gastii ca sa fiu “modern”)
Domnule Preda,
Nu poate fi vorba de nicio majoritate coerenta cu PDL, pentru simplu motiv ca partidul dvs. este unul incoerent.
E drept ca domnul Antonescu nu-i tocmai liderul ideal, ca votant liberal îi reprosez multe, începând cu indicatiile pretioase de la prezidentiale turul al doilea, unde mi-a subestimat inteligenta de alegator si si-a bagat picioarele în principii.
Dar, faptul ca nu vrea sa se amestece cu PDL-ul e de bine, dumneavoastra puteti eventual sa va uniti cu alte partide, o idee ar fi cu partidul lui Becali, cei doi sefi de partid fiind cu mare placere împreuna pe la golden blitz, dupa cum ne-o arata istoria….
Cu Melescanu aveti dreptate, a fost o greseala si o miscare urâta.
Cu PDL însa ar fi la fel, chiar si numai pentru o majoritate parlamentara, sunteti un partid dubios, cu un sef dubios, n-as pleca la razboi cu dvs.
respecte,
A.
PD-Leu-de-hirtieFSN2&… in alanta BA-DA-BA-NU-BA-DA …cu PeNeLe pină nu-i cad si fulgii in FSN 1
….cu un partid de dreapta (“neistoric”) condus de un fost “muzeograf anoanim ceausist ” cu nume de floare otrăvitoare de noapte căruia ii cad : PeNeLe
typo : “muzeograf anonim ceausist ”
Un nou partid LIBERAL REFORMAT şi ANTICOMUNIST este dezideratul care a fost compromis de PNL-Patriciu(Crin)….în electoratul de dreapta ESTE O MARE AŞTEPTARE
[...] “Atunci când spune că nu va guverna cu nici o fracţiune a FSN, Crin Antonescu comite două erori. Prima e născută din păcatul vanităţii: şeful PNL lasă să se înţeleagă că PNL ar putea face o majoritate monocoloră sau că vreun partid ar mai tolera o guvernare ultra-minoritară precum în 2007-2008. Ce iluzie! A doua eroare e născută din amnezie: dl Antonescu uită că PNL are în pântec fosta Alianţă pentru România, un fragment desprins din PDSR, adică din aripa conservatoare a fostului FSN. ApR a intrat în PNL în 2001, după ce ratase proba alegerilor parlamentare din anul precedent”, scrie Preda pe blogul sau. [...]
[...] Acest partid ( PNL ) ar putea face împreună cu PDL o majoritate coerentă” . ( aici [...]
D-le Cristian Preda,
Sunteti suficient de scolit, deci teoretic vorbind puteti sustine orice teorie cu argumente si contraargumente valabile la prima vedere. Ma tem ca atat dvs, cat si d-l Crin Antonescu sunteti foarte buni teoreticieni, diferenta este ca dl. Antonescu nu are nici ezitari si nici mici balbaieli pentru ca vorbeste cu onestitatea omului care nu ascunde idei sau/si oameni cu faptele lor lipsite de scrupule in spatele vorbelor.
Mi-ar place sa va vad sustinand idei dintr-un partid care nu a aparut peste noapte si cu o doctrina dictata de interese meschine. Daca peste ani buni veti face parte dintr-un astfel de partid eu personal m-as bucura, pentru ca sunteti o valoare din punct de vedere al instructiei, in privinta educatiei; inca aveti constrangerile asa-zisului partid din care faceti parte ( poate si personale).
Pana la alegeri nu puteti sa vorbiti despre majoritatea unuia sau altui partid, deoarece colegii din varful clico-partidului din care faceti parte, au aratat electoratului adevarata lor fata.
Daca privim la guvernarile de pana acum, este clar ca liberalii au avut cea mai buna relaxare, inceputa de guvernul Nastase.
Despre guvernul BocSESCU, cea mai neagra perioada din istoria post Ceausescu, in anumite puncte chiar comparabila cu Epoca de Aur.
PSD-ul si PNL-ul se hranesc acum din trupul electoral al PDL-ului. Acele frumoase procente de 33% ale PDL-ului revin ambelor partide intr-o viteza ametitoare. Personal, dupa ce am votat cu PDL-ul si Traian Basescu, dupa ce am fost de acord cu toate promisiunile trambitate permanent de reforma, am fost dezamagit sa vad ca reforma se reduce la umorile presedintelui, la nevroze, la invective publice impotriva unor categorii bugetare sau sisteme sociale. Sunt profesor si am descoperit generalizari aiuritoare, am descoperit arbitrariul adus la rang de virtute, ilegalitatea este norma de drept atat in ministerul de resort cat si in guvern. Afirmatia presedintelui, conform careia partidele de opozitie sunt vinovate pentru caracterul neconstitutional al actelor normative pentru care guvernul si-a asumat raspunderea (legea educatiei nationale, legea taierii pensiilor etc.), pentru ca le-au reclamat la CCR si astfel au devoalat caracterul neconstitutional, imi pare culmea unei superficialitati si a amatorismului cu care isi indeplineste mandatul. Am descoperit, rand pe rand, numai esecuri ale regimului Basescu: desfiintarea ANI, desfiintarea CNSAS, desfiintarea DNA, desfiintarea idealurilor de a avea posturi publice de radio si televiziune neinregimentate politic, desfiintarea idealurilor de a avea o reforma morala a clasei politice. Cand vorbesc despre “desfiintare”, nu ma refer la activitatea acestor institutii, ele functioneaza, avem angajati numerosi, bine platiti, atat la ANI, CNS, DNA, insa “fiinta” lor este pervertita. Ele nu mai sunt utile societatii. Iar Traian Basescu este presedinte. Cum s-ar mai putea vorbi despre o reforma a clasei politice, daca acum traim vremurile cele mai depravate. Astazi vedem ca traseismul constituie politica de stat, tradarea este virtute nationala, a vorbi despre integritate si coerenta sunt pacate capitale.
Presa, presa atat de iubita de toti in perioade de opozitie, presa devine vulnerabilitate nationala. Si nu ma pierd in detalii, precum “campaniile platite” sau “mincinoase”… pentru ca orice ziarist traieste din salariu, orice campanie justifica o retributie, orice investigatie este rodul unei fise a postului, iar minciunile cand si cum pot fi dovedite administrativ? Cine poate verifica veridicitatea unui articol inaintea publicarii? Vreun cenzor atoatestiutor? In toate democratiile din lume, autorul este responsabil pentru continutul articolelor sale. In toate democratiile, prejudiciul adus de presa se masoara doar in raport cu drepturile individuale si se regleaza prin procese civile. In Romania, nonsensul este la el acasa. Pe de o parte acuzam statul ca este obez, ca este nefunctional, ca trebuie reformat, ca trebuie scos din imobilism si nefunctionalitate, insa simultan, gasim de cuviinta sa inchidem gura criticilor, sa privim “campaniile platite si mincinoase” ca fiind vulnerabilitati la adresa statului nostru si a institutiilor sale.
In final, cred ca reinvierea temei despre o majoritate PDL-PNL este o capcana menita a crea confuzie in randul votantilor PDL care s-ar gandi la o apropiere de PNL. Personal, sper ca PNL-ul sa nu accepte in ruptul capului o “cardasie” cu PDL-ul actual. Un PDL monstruos, condus de un organ numit “Traian Basescu” si totodata anencefal, adica fara organul “gandirii si constiintei”.
@ dobermann
Se pare că, alături de mulţi alţi susţinători ai PDL (partid de suflet), uitaţi că PD este FSN cu nume schimbat. În timp ce Ion Iliescu şi cei care s-au desprins de FSN au dat naştere unei alte grupări, PD este chiar FSN.
În afară de PNŢ-CD, TOATE partidele au în componenţa lor foşti membri de partid comunist, foşti membri FSN. Şi nici la PNŢ nu sunt chiar atât de sigur.
Mi se pare halucinant să acuzaţi PNL că au avut o colaborare cu foşti comunişti. Cum să spun eu ca să înţelegeţi, TOATE PARTIDELE AU LA BAZĂ (dar şi la vârf) FOŞTI COMUNIŞTI, unii mai “activişti”, alţii mai puţini “activişti”.
Aceşti foşti comunişti sunt în parte absolvenţi ai Academiei de învăţământ social-politic (Ştefan Gheorghiu) şi sunt cei care au avut cunoştinţele necesare conducerii unei ţări după 1989.
Priviţi într-o direcţie greşită, părerea mea. Problema nu este că “nu ştiu cine” a fost comunist, problema este că politicienii de acum nu pot să se dezbrace de mentalitatea “câştigată” în comunism. Dacă priviţi cu atenţie gândirea oamenilor politici, foarte rar există câte o excepţie care nu este atinsă de logica comunistă.
Motivul pentru care cei mai mulţi dintre noi avem o problemă cu stilul “afaceri câştigătoare cu orice preţ” practicat de domnul Patriciu sau de domnul Cataramă sau alţi câţiva oameni de afaceri prosperi, sau odată prosperi şi astăzi atinşi de criză, are legătură mai mult cu mentalitatea noastră non-capitalistă (sau ex-socialistă). Fără să ne dăm seama, ne deranjează când “echitatea socială”, adică raportul efort/câştig, este într-un dezechilibru evident. Desigur, doctrina economică liberală nu spune nicăieri “limitează-ţi câştigul pentru a fi decent”, noi gândim însă că succesul financiar nu poate fi decât furt. Eu nu spun că nu există posibilitatea ca marile averi să aibă legătură şi cu marile deturnări de fonduri, nu am însă de ce să mă plâng de cel care încalcă legea, ci de cel care nu impune legea, de cel care nu dovedeşte infracţiunea, de cel care nu pedepseşte infracţiunea.
În România avem o situaţie de profundă anormalitate. Cu toţii “cunoaştem adevărul” şi niciodată cei pe care îi “ştim” ca fiind vinovaţi nu ajung după gratii. Din două una, sau suntem vinovaţi noi pentru că bănuim oameni nevinovaţi, sau suntem vinovaţi noi că tolerăm de 20 de ani o structură ineficientă în a pedepsi vinovaţii.
Din păcate, în loc să identificaţi cauzele care demolează normalitatea şi să luptaţi împotriva acestor cauze pentru a ajunge la restaurarea unei situaţii dorite, domnia voastră, şi mulţi alţii, aveţi nişte ţinte umane de care faceţi băşcălie. Această cale nu va face niciodată nimic bun, pentru că situaţia va rămâne absolut neschimbată (băşcălia poate cel mult să ne facă să râdem când suntem în ambiguitate până la gât) în timp ce iritarea produsă de băşcălie va încinge viaţa publică într-un război român cu român, împărţind România anormal în tabere în loc să tragem cu toţii în aceiaşi direcţie. Prin comentariul pe care îl faceţi mai sus, dumneavoastră cui aţi făcut bine şi cui aţi făcut rău?
[...] alianta este blocata de "vanitatea si amnezia" liderului liberal, Crin Antonescu, afirma, pe blogul lui, euro-deputatul democrat-liberal Cristian [...]
Toti , dar absolut toti liderii politici sunt compromisi . Niciunul nu a luat masuri vis-a-vis de sanatate , invatamint , coruptie si mafie – tiganeasca si care o mai fi ea …
Nu mai incercati sa propuneti solutii carpite . Tara are nevoie de un guvern de specialisti pe termen lung .
Si de oameni politici cu coloana vertebrala . Aveti asa ceva ???
Cat are PDL in statistici?
)))))))))))))))))))
@codrin scutaru
În 2004, când s-a constituit alianța D.A., PNL avea față de PD un avans de 2-3 la 1 ca intenție de vot.
În 2005, alianța, ar fi obținut la anticipate, probabil peste 50%. Acum ,,ar fi dat cu flit” pesedeului.
Dacă în 2012, PNL obține 25-30%, așa cum anticipați dvs, CE VA FACE PARTIDUL ?
Va acționa ca în anii 90…… sau ca în 2000…… sau ca în perioada 2007-2008 ?
Spuneți-mi cum vedeți dvs viitoare majoritate parlamentară, respectiv, cine va compune guvernul României , atunci ?
Vă rog, scurt și la obiect.
@DanBruma
,,Turnătoarea” MONA MUSCĂ este o mare DOAMNĂ a politicii românești.
Când ne ,,înghesuie” să murdărim prin propriile cuvinte personalități cu relevanță în politichia autohtonă, poate ar trebui să ne uităm mai întîi în oglindă și eventual să ne spovedim.
Vom descoperi, poate cu uimire, că nu suntem chiar atît de ,,curați”, așa cum ne place să credem despre noi înșine.
Iar ,,fudulia” ancestrală se vede și fără oglindă.
@Bibliotecaru
Care ,,direcție” domnule ? Ați găsit ,,busola” ? Nu oferiți nici cel mai mic indiciu că D.A.
Dimpotrivă, perseverați în aberații, în dispreț profund și superior (nejustificat) față de adevăr.
[...] alianta este blocata de "vanitatea si amnezia" liderului liberal, Crin Antonescu, afirma, pe blogul lui, euro-deputatul democrat-liberal Cristian Preda. View full post on Hotnews.ro [...]
@ zaharescu valeriu
Nu aţi fost foarte atent… Am spus că de busolă au nevoie numai cei care sunt rătăciţi. Atunci când ai un posibilitatea să cunoşti în orice moment unde eşti şi încotro te îndrepţi, nu ai nevoie de busolă.
V-aţi pus oare problema că identificaţi ceea ce spun ca “aberaţii” tocmai pentru că adevărul dumneavoastră este fals?
@Zaharescu,
Crezi ca am fost prea direct ,ca sa nu spun dur, in cele afirmate la #20?
Povestea “prostovanului de dacă ” nu face ISTORIE pentru PNL ci doar il aruncă in marasmul odios al OFTICII
“Crin Antonescu incearca acum sa ne convinga ca gestul sau de atunci, DACĂ ar fi fost o reusita, ne-ar fi salvat de actuala stare politica si economica a tarii.
” spune jurnalisul Iulian Leca la Ziare.com
si culmea este că “dacă” nu exista incă de la inceputuri cearta dintre două “capete tari” ale politicii :Băse si Patricianul noi nu am fi avut “opozitia ridicolă de Dăbuleni ” si nici “dacă” liberalii n-ar fi mîncat ceea ce s-a agonisit de la căpsunari si altii … nici la FMI nu ar fi trebuit să apelăm si “dacă” nu era această coruptie endemică pornită în trombă incă de la “Revolutia cu public” (cum zice Dinu de la Dinamo) azi am fi investit în sosele şi turism în agricultură şi în inteligenta românească , din care o bună parte este în diaspora dar pentru ca toate acestea ca să nu se
întimple trebuia o revolutie morală … cine s-o facă societatea civilă care s-a politizat , NOII GOLANI care au în vizor doar o “Bunicută muribundă “… media care s-a tabloidizat , clerul corupt si el pină-n măduva oaselor?
PS.
Se spune că la noi , acum , deficitul e de circa 30% din PIB , fată de Italia de exemplu 118% din PIB
@Bibliotecaru
Nu, pentru că nu este adevărul MEU. Este pur și simplu…adevărul. Istoria a fost considerată de multe ori…o ideologie și nu o știință, tocmai datorită unor oameni ,,interesați” să o ,,adapteze” propriilor interese de manipulare și dominare. De aici, relativizarea ,,adevărului istoric”. Dar, există și adevăruri istorice absolute.
Revin și reafirm două adevăruri simple și evidente, pentru cei cu mintea trează :
NU Partidul Democrat a scindat PNL.
NU PD-L a cochetat cu anticipatele în 2005.
Propozițiile dvs în care nu se regăsește adverbul ,,nu” și care le neagă pe cele de mai sus, SUNT FALSE, deci neadevăruri.
@ Bibliotecaru #16
Domnule Bibliotecaru,
“Omul politic” ar fi cel care gandeste, care cauta solutii, eventual care le aplica pentru ca fiecare dintre noi sa primeasca, fara privilegii si fara discriminari, ceea ce avem nevoie pentru transformarea in fapte a vointei proprii privitoare la libera dezvoltare a personalitatii.
Pentru a avea un asemenea statut – ori pentru a fi capabil de asa ceva – este necesar ca omul respectiv sa indeplineasca o serie de conditii. Iata cateva dintre ele: a) sa nu planeze asupra sa suspiciunea de demagogie; b) sa stapaneasca intr-un grad inalt o serie de domenii ale cunoasterii, cum ar fi psihologia massei, dar si psihologia individuala, economie, istorie, filozofie, Drept constitutional, Drept civil; c) sa fie suficient de avut ori sa nu aiba aspiratii individuale de imbogatire pentru a nu fi tentat sa bage mana in banii statului atunci cand ajunge sa gestioneze o functie ori demnitate publica; d) sa fie caracterizat in egala masura de omenie si intransigenta – ori, altfel spus, sa fie drept; e) sa aiba facultatea de a dialoga cu massa, dar si cu fiecare component al ei, de a intelege ceea ce vrea fiecare; f) sa nu aiba pete negre in trecutul sau, care l-ar expune la santaj; g) sa nu aiba datorii materiale sau morale fata de altii; h) sa fie modest.
O asemenea lista, la care s-ar putea adauga alte si alte trasaturi, ne conduc la un profil de inger si, in egala masura, demon. Sintetizand, un astfel de om ar trebui sa fie intruchiparea lui Dumnezeu pe Pamant, dar si a Diavolului.
Asa cum fiecare dintre noi tindem spre taramul Utopiei, tot asa si statul, stat care trebuie administrat de utopici. Aici ma vad silit sa confirm – fiindca asta este realitatea – observatia, cu conotatie de repros, a dlui Zaharescu Valeriu.
In spatiul public nu exista inca asemenea oameni – mai precis, nu si-au facut inca aparitia. Un Boureanu, un Videanu, un Geoana, un Nastase, un Hrebenciuc s.c.l. sunt gargaragii de pe urma carora, daca ii despoi de haina de om politic pe care si o aroga, nu ramane mai nimic. Ce altceva stim noi, de pilda, despre dl. Boureanu? Ca are o nevasta care arata ca o zeita? Ca il intereseaza amantlacurile mondene? Ca este membru PDL? Dar ce este domnia sa IN SINE?
In politica sunt necesare personalitati puternice, caractere puternice. Noi nu dispunem inca de asa ceva.
Balteala in care ne zbatem se datoreaza in primul rand necunoasterii arhitecturii democratiei, apoi propagandei desfasurate agresiv prin mass-media, nimic altceva decat o arma in mana unor grupuri care nu urmaresc decat confiscarea statului si, implicit, transformarea noastra, a cetatenilor, in sclavii lor.
Mentalitatea de stapan pe care a au cei pe mana carora a incaput statul se datoreaza in buna parte si noua, cetatenilor. Noi nu stim inca cine este – ori cine trebuie sa fie – titularul puterii publice. Noi ne lasam amagiti de promisiuni cand, in mod normal, ar trebui sa cerem, sa stapanim. Noi ne lasam impresionati de elocinta unuia, de lungimea pe care o are Curriculum vitae al altuia, suntem fascinati de show-urile televizate in care apar diverse personaje. Asteptam minunea care nu mai vine, omul providential care nu mai vine. Atat!
Am spus-o de nenumarate ori – si pe bloguri, si la tv., cand am avut posibilitatea sa apar, si in cartile pe care le-am publicat – ca primul lucru care trebuie facut este acesta: ca Presedintele Romaniei sa aplice articolul 80 din Constitutie. De pilda, sa suspende, sa demita pe calde de exceptie un primar, un prefect, un ministru care nu isi face treaba. Dar se vede treaba ca Presedintele Romaniei ori nu cunoaste filozofia articolului 80 ori se afla in imposibilitatea de a-l aplica ori nu vrea sa-l aplice. Este necesara o presiune de ordin civic in acest sens asupra Presedintelui Romaniei – de a-l determina sa aplice dispozitiile articolului 80.
In ceea ce il priveste pe dl. prof. Cristian Preda, generoasa noastra gazda, nu ne putem astepta la mare lucru. Nu ca n-ar indeplini conditiile enumerate mai sus, ci fiindca nu dispune de forta NATURALA de a fi om politic. In plus, il dezavantajeaza lipsa unor calitati pe care altfel incearca din rasputeri sa le suplineasca printr-un joc de glezne incoerent.
Al dvs., Valeriu Mangu
@ Ion Adrian #20
Domnule Ion Adrian,
Poporul este unul singur. Baieti dibaci au fractionat insa poporul in doua, in trei, …, in noua bucati potrivit principiului “Dezbina si stapaneste!” pentru a pune mana pe stat.
Pentru unii, idealul este sa ajunga in fruntea statului si sa-l spolieze, sa-l foloseasca in interes personal. Sa dicteze celor multi, massei.
Greseala noastra fundamentala consta in aceea ca nu intelegem ratiunea de a fi a statului LEGITIM. Ei bine! – ratiunea statului legitim este de a fi instrument la indemana fiecarui cetatean, fara privilegii si fara discriminari, asa cum ratiunea legitima a calculatorului din casa dvs. este de a fi instrument la indemana fiecarui membru al familiei dvs. Dar ce faceti dvs. – nu lasati copiii, sotia la calculator? Il folositi doar dvs.? Pai, daca il folositi doar dvs. inseamna ca l-ati confiscat!
Alegerile sunt modalitati TEHNICE de nastere si perpetuare a puterii publice. Dupa ce un candidat a fost ales – mai precis spus, selectat -, el trebuie sa ne serveasca pe toti deopotriva, asa cum, de pilda, administratorul blocului in care locuiti trebuie sa va serveasca si pe dvs., si pe vecinii dvs., in mod egal, fara privilegii si fara discriminari.
Statul legitim este o asociere – juridica – de natura sa ne sporeasca mijloacele necesare pentru a putea sa transpunem in fapte vointa personala, dorintele, idealurile noastre individuale. Din acest punct de vedere nu este prin nimic diferit de o societate comerciala. Desi venim fiecare, in teorie, cu un aport egal, unii dintre noi ar vrea insa sa puna mana pe acest instrument numai in folosul lor. Si, dat fiind mecanismul defectuos de control – a se vedea art. 80 din Constitutie -, reusesc Reusesc si fiindca nu cunoastem teoria ce fundamenteaza statul democratic.
In rest, daca va plictisiti, sunteti liber sa nu cititi. O asemenea libertare este o conditie fundamentala a unei societati democratice – ca fiecare sa aiba posibilitatea sa spuna ce are de spus, desigur, in limitele ratiunii si decentei -, urmand ca ceilalti sa recepteze, animati de buna-credinta, ceea ce este rational si util tuturor ori fie si numai siesi.
Al dvs., Valeriu Mangu
@Zaharescu Valeriu: Ce legatura are oglinda cu un dosar semnat la securitate? Nu ti se pare ca este o diferenta? Romanul pana nu amesteca el lucrurile sa faca un ghiveci dezgustator nu se simte bine.
@ zaharescu valeriu
Păi dumneavoastră faceţi o afirmaţie după care spuneţi că acea afirmaţie reprezintă adevărul. Mai mult, adăugaţi că nu este vorba despre adevărul dumneavoastră, ci despre adevărul absolut. Eu nu deţin adevărul absolut, nici măcar unul, ce să mai vorbesc de mai multe, sunt mai limitat din punctul de vedere al propriei filosofii. Sunt tributarul tezei care afirmă că adevărul este deformat de limitarea percepţiei şi raţiunii. În consecinţă, cred în adevărul meu şi nu cred că faptul că deţineţi adevăruri absolute. Poate că sunt absolute adevărurile dumneavoastră, tot ce se poate, eu nu am însă instrumentarul filosofic necesar pentru a demonstra existenţa adevărurilor absolute. Dacă domnia voastră ştiţi cum să faceţi astfel de demonstraţii, măcar intim dacă nu public, eu vă felicit.
Amintirea mea spune că PNL s-a scindat în două grupări, o grupare PNL care nu dorea reuniunea PNL cu PD şi o grupare PNL (respectiv PLD) care dorea reuniunea cu PD sub bagheta lui Traian Băsescu în calitate de lider informal.
Am urmărit acea perioadă pas cu pas, am citit toate intervenţiile liderilor, ştiu că “unirea” nu a condus la un nou partid, cum se stabilise, anume un partid cu ideologie liberală, ci la o absorbţie din partea PD (pentru protejarea intereselor parlamentare). Mai ştiu că această mişcare a fost de fapt o bâlbâială cumplită, PLD punea pe site-ul lor un program politic şi un statut liberal, PD trăgea cu dinţii de programul lor şi de statutul lor… Membrii de partid au fost întrebaţi dacă sunt de acord cu cele întâmplate mult după ce legal, la tribunal, se parafase totul… Dumneavoastră spuneţi că toate aceste percepţii ale mele sunt false şi aveţi dreptul acesta. Din punctul meu de vedere, nu am nici o problemă să spuneţi acest lucru, să vă opuneţi punct dumneavoastră de vedere punctului meu de vedere. Spuneţi însă că enunţurile mele sunt false pentru că numai adevărurile dumneavoastră sunt absolute, enunţaţi şi un fel de adevăr irefutabil… aici nu mai sunt de acord… dar nici nu mă deranjează.
Dacă am spus că PDL a cochetat cu ideea anticipatelor în 2005, atunci am greşit. Eu spuneam că domnul Traian Băsescu a şantajat politic Parlamentul cu anticipatele, adică a spus “ori puneţi pe cine vreau eu premier (adică domnul Tăriceanu), ori ne întoarcem la popor (anticipate). Sau pleacă soluţia imorală PC, sau facem anticipate… Nu era vorba despre “a cocheta” ci despre o situaţie win-win pentru PD, pentru că ori PSD răspundea la şantaj şi preşedintele îşi punea premierul preferat la Palatul Victoria (respectiv pe dl. Tăriceanu şi nu pe domnul Năstase), sau se făceau alegeri anticipate în care gruparea PD mai câştiga ceva procente, fiind în creştere fulminantă pe seama evenimentului “Traian Băsescu preşedinte”. Repet, dacă am spus eu cuvântul “cocheta”, nu l-am folosit corect, este prea slab pentru a defini un act de forţă, abuziv chiar.
@ Valeriu Mangu
Relativ la “Omul politic”, continui să cred că este o diferenţă de vocabular…
Relativ la art. 80, nu ştiu cum este cu filosofia doctrinară a articolului, Constituţia spune însă foarte clar ce anume trebuie să facă preşedintele.
Prima parte:
Presedintele Romaniei vegheaza la respectarea Constitutiei si la buna functionare a autoritatilor publice.
A doua parte:
In acest scop, Presedintele exercita functia de mediere intre puterile statului, precum si intre stat si societate.
Constituţia enunţă sarcina de veghe, dar nu spune că poate suspenda sau sa demită pe cineva, spune că trebuie să medieze. Dacă Preşedintele ar putea demite un prefect, pe cale de consecinţă ar putea demite şi un ministru, şi un prim ministru… Nu sunt de acord cu această interpretare a Constituţiei. Poate cunoscând doctrina din spatele articolului… mi-aş putea schimba părerea, nu am însă cunoştinţele necesare pentru asta. Din ceea ce ştiu, preşedintele nu ar avea de ce să facă un asemenea lucru, mult mai apropiat de o republică prezidenţială de tip american decât de tipul nostru de democraţie.
Daca PNL nu s-a aliat cu PDL cand era pe cai mari, de ce ar face-o acum, cand portocaliii sunt pe duca si ar fi ca o piatra de moara legata de gat? Hai, sa fim seriosi… Scapati de Traian Basescu, democratizati partidul… si mai vedem.
Y así pasan los días
Y yo, desesperando
Y tú, tú contestando
Quizás, quizás, quizás
Estás perdiendo el tiempo
Pensando, pensando
Por lo que más tú quieras
¿Hasta cuándo? ¿Hasta cuándo?
Y así pasan los días
Y yo, desesperando
Y tú, tú contestando
Quizás, quizás, quizás
Estás perdiendo el tiempo
Pensando, pensando
Por lo que más tú quieras
¿Hasta cuándo? ¿Hasta cuándo?
http://www.mediafax.ro/politic/mihai-voicu-pnl-respinge-orice-forma-de-asociere-cu-pdl-atat-la-guvernare-cat-si-in-parlament-6614797
[...] bat care mai de care, sa spuna lumii cat de buna ar fi acum pentru tarisoara, o guvernare cu PNL ! PNL şi PDL ar putea face împreună o majoritate coerentă. Preda, Cristi Preda. Berceanu si [...]
@Bibliotecaru
Sunteți o persoană extrem de interesantă…dar care se învârte amețitor ,,în jurul cozii”.
Când ,,vă amintiți” (deși sunt convins că știți bine adevărul) de PLD, ,,uitați” să spuneți că , în prealabil, grupul de susținători ai alianței, din PNL, a fost, inițial, marginalizat de patricienii care au acaparat partidul, iar apoi, exclus cu totul. Abia DUPĂ, s-a constituit PLD, din cei considerați la centru drept ,,dizidenți”.
PD-L s-a structurat ÎN MOD NATURAL, din politicienii PRO alianța D.A. Evident, ALĂTURI de Traian Băsescu, promotorul principal al ideii de uniune a forțelor de centru-dreapta.
Dacă ar fi mers în anticipate împreună, ar fi câștigat toată lumea din această zonă politică. Și PD și PNL.
Dar orgoliile și intersele meschine au prevalat…
@Lilick
Să vă ajute d-zeu să câștigați alegerile , după care puteți pune câte condiții și oricui vor ,,mușchii ” partidului dvs.
Eu personal, nu agreez nici o apropiere a PDL de actualul PNL, atât timp cât acest din urmă partid este ,,condus” de un chiulangiu notoriu, cu un singur program politic : ,,Jos Băsescu”.
Pentru că l-a ,,deranjat” pe Dinu Păturiciu.
În cele din urmă, cetățenii vor înțelege.
@dle Mangu,
UTOPIE,
Din pacate va atrage prea mult zona utopica.
De fapt nu ma plictisesc, dar timpul tb folosit mai eficient.
@ Bibliotecaru
Va voi raspunde la postarea curenta a dlui prof. Cristian Preda.
Ma bucur ca, pana una alta, suntem cu toti scutiti pe aici de comentariile spalatilor pe creier de toate culorile spectrului politic. Si cand spun toate ma refer chiar la toate. Cand ideile si practicile derivate din logica “Telefoanelor otravite” ale lui Mitrea din 2004 sunt luate ca sursa de inspiratie pentru toti, s-ar putea ca cei care chiar conteaza (si care chiar au facut diferenta in decembrie 2004) sa nu mai poata face diferenta si sa se retraga. Scarbiti. Ori poate sunt io naiv si respectivii nu mai conteaza? Interesant…
@zaharescu valeriu
PNL va face alianta de guvernare cu PSD sau va sustine PSD din opozitie. Cel mai probabil, varianta 1 e mai plauzibila.
[...] alianta este blocata de "vanitatea si amnezia" liderului liberal, Crin Antonescu, afirma, pe blogul lui, euro-deputatul democrat-liberal Cristian [...]
@codrin scutaru
Felicitări pentru sinceritate.
PNL va avea o singură stare politică: “pushing up the daysies”.
Introduceți datele si comentariul dvs.