În apărarea bugetarilor
Dacă la CCR nu era blocată decizia de a micșora pensiile, angajații plătiți de la buget ar fi avut de suportat doar diminuarea cu un sfert a salariilor. Era mult, dar aveau măcar speranța că prețurile nu vor crește și că, după un timp, vor avea din nou salariile de până acum, fie prin redresarea economiei, fie prin reduceri de personal.
În noile condiții, bugetarii vor avea o povară suplimentară: sporirea TVA la 24% le va face viața și mai penibilă.
Din datele care au fost făcute publice, nici măcar FMI nu a sugerat o soluție atât de apăsătoare pentru bugetari.
Pe de altă parte, BNR a sugerat, de mai multe ori, că o sporire a taxelor în această perioadă e foarte problematică, mai ales că, așa cum a precizat Lucian Croitoru, în România veniturile bugetare nu au depășit niciodată 32% din PIB.
Nu știu dacă Guvernul s-a gândit că unii bugetari pot să clacheze.
Vorbesc despre medicii și asistentele medicale care pleacă din țară pe capete, vorbesc despre profesorii care sunt plătiți mai rău ca în Gabon, vorbesc despre funcționarii corecți și dedicați interesului public. Numesc aceste categorii, pentru că știu sigur că și clienții, și corupții vor găsi, indiferent de partidul din care vin și de locul în care se află în sistemul public, cum să supraviețuiască.
Nu știu dacă ați observat, dar atunci când fac opoziția radicală pe care o fac, Ponta și Antonescu nu vorbesc despre categoriile de bugetari care trebuie protejate ca instrumente ale statului. De ce? Pentru că ambii au în vedere doar clientela lor electorală, inclusiv cea pe care au plasat-o în instituțiile administrative și în ministere. După ce au aglomerat cu armate de politruci instituțiile, acum mimează non-partizanatul.
Bugetarii trebuie apărați în numele demnității persoanei, dar și al interesului public!
PS Azi de la 15h, voi vorbi în studioul Evenimentelor zlei de la B1TV.
UPDATE: La solicitarea dlui Zaharescu, precizez că nu mi-am schimbat opinia exprimată la începutul lunii iunie, şi anume că Guvernul nu trebuia să se atingă de pensii şi că soluţia de gestionare a crizei trebuia negociată cu partidele din Opoziţie. Cred, pe de altă parte, că bugetarii nu trebuie transformaţi în victimele opoziţiei radicale exprimate de dnii Ponta şi Antonescu. Dacă în ultimele săptămâni am auzit adesea “asta e singura soluţie”, eu prefer să spun: “singura soluţie este acum cea care rezultă dintr-un compromis politic inteligent”.






70 comentarii
[...] afla mai mult: În apărarea bugetarilor [...]
Nu toti suntem magistrati cu pensie extra-speciala…
Da Domnule C. Preda , distrugeti 3.5 mil pensionari , bagatii in pamant mai repede , eliminatii intr-un alt genocid decit cel nazist,comunist , genocidul PDL,pentru a da sens gandurilor dumneavoastra!
Poate ar fi o rezolvare dar oare este si o rezolvare garantata, sunteti siguri ca intr-o perioada relativ scurta aveti bani pentru ajutorul de inmormantare a 3 mil de persoane , sau in cealalta varianta chiar credeti ca fara infiintarea a cimitire noi veti putea adaposti 3 mil de “fosti” , sau v-ati gindit deja la o groapa comuna?
Pai de ce sa suporte bugetarii o povara in plus provenita din marirea TVAului , instruitil pe elementarul Vladescu, sa calculeze impactul salarial provenit din marirea TVAului cu 5 procente si miscorati salariile bugetarilor in loc de 25% cu 19% sau cu 15%.
Se cunoaste ca aparatul deja represiv din servicii a fost dublat fata de cel existent in era Ceausescu, eu inteleg motivul si sunt de acord cu motivatia care arata ca a scazut numatrul turnatorilor, dar micsoarati salariile celor din servicii de la media de 3000 de euro pe luna la una mie euro , micsorati numarul consilierilor al soferilor doamnei udrea,boc,vladescu,micsorati cheltuielile cotroceniului , aplicati legi fiscale sustenabile , inteligente ,faceti un control fizic al zecilor de locuri unde se vand tigari si bauturi la negru, si in sfirsit avizati-va politicienii din arcul puterii , sa-si informeze capusele infiltrate peste tot , sa stopeze abuzurile, furturile , paraindaraturile pentru cel putin un an de zile …si cine stie poate o sa supravietuim si noi alaturi de nemuritorii din PDL si nu numai!
D-le Preda , …sa se faca dreptate chiar de-ar fi sa dispara lumea …de care nu va puteti dezlipi . Amestecati CCR , pe Ponta , pe Antonescu …chipurile ,de grija bugetarilor . Toti au procedat corect pana acum ,nu ei raspund pentru incompetenta si lacomia guvernantilor . ,, MERGETI PE MANA MEA SI DE DATA ASTA ” …ati auzit la …SNAGOV ? A IMPUS O MASURA NECONSTITUTIONALA SI S-A BAGAT UNDE NU-I PERMITE CONSTITUTIA ? De ce au impus TVA 24% , ce ratiuni au avut pentru aceasta cifra ? S-au consultat cu cineva ? E O NOUA AIUREALA ? Nu vi se pare ca au procedat impotriva legii ? CREDETI CA NU SE VA GASI CINEVA CURAJOS CARE SA-L DEA IN JUDECATA PE BOC si sa ceara …sUSPENDAREA MASURII PANA LA JUDECAREA PE FOND ……? V-a luat-o inainte …democratia si …presa , nu mai aveti nicio sansa cu metode staliniste ( vorbesc de puterea din care faceti parte ) .
a)Subscriu la:
http://www.ziare.com/politica/guvern/opinii-scuzele-si-vinovatiile-guvernului-boc-1024545
b) Constat :
Ca posturile Irealitatea si Felixiana, pana la decizia CCR jeluia pensionarii si ii incita, iar cand careva care nu era trup si suflet cu aceste manipulari, incerca sa spuna despre pericolele cresterii TVA, le durea in cot. Desigur ca in timpul acesta patronii acestor trusturi cumparau la greu euro si vor continua prabusind leul si transferand rezervele BNR in conturile lui Vantu ,Voiculescu si Patriciu , Vantu fiind de fapt foarte fericit si a si declarat odata, ca nu-i problema lui daca statul roman este slab.
Desigur ar fi fost atunci problema mea sa-l expulzez definitiv din Romania, daca ar fi depins de mine
In schimb acum discuta numai despre prabusirea leilui despre inflatie uitand brusc de pensionari.
c) Pe undeva incepe sa-mi si placa ca acest popor bun numai de tepe de tip Caritas a pus din nou botul. Cum am mai spus-o, nu pe mine ma lovesc toate acestea, ca eu stiu sa ma feresc din timp.
Opinia mea este ca si cresterea TVA va fi blocata de micul si obraznicul Titulescu :cineva doreste ca Romania sa fie in haos leul sa se prabuseasca si tara in faliment. Inclin sa cred ca interese au doar vecinii de la rasarit.Nu au reusit sa il faca pe Geoana Presedinte, incearca sa se impun altfel. Si au si sprijinul mogulilor aici.Pana nu il veti schimba pe Geoana de la Senat ( nu uitati ca el devine Presedinte daca Basescu pateste ceva!) si pana nu veti ‘cuminti’ tembeliziunile poporului ( si e asa de simplu cu o ordonanta d eurgenta schimbata legea audiovizualului, dupa 2 amenzi urmeaza ridicarea licentei! ) nu veti reusi sa faceti nimic.
In opinia mea trebuie contestat votul de la CCR si declarat nul, altfel va fi jale!
@ion adrian : sa inteleg ca in spatele crizei se alfa malficii Vantu,Patrciu,Voiculescu care vor sa goleasca rezervele BNR pt a le folosi ei ?
)))) Si toate aste in timpul guvernarii PDL care are painea si cutitul ?
))) Tare , foarte tare !!!
))
Ion Adrian …ai uitat Bancorex-ul ? O sa pice si marirea TVA . Prostia si fudulia nu raman nepedepsite la …lacomi .
@ Cristian Preda
Dumneavoastră chiar credeţi că salariaţi, a căror diminuare de salarii cu un sfert nu-i distruge prin înfometare, mai au speranţă că România îşi va reveni economic deşi absolut nimeni nu vine cu o soluţie de redresare economică sau, mai ales, mai credeţi că vor fi având speranţa creşterii salariilor în urma faptului că vor fi daţi afară (căci asta aţi spus)?
BNR a sugerat că este o problemă pentru că rolul lor este de a stăpâni inflaţia. Normal că inflaţia îi deranjează. Evident că o mărire a taxelor va conduce la inflaţie. Şi fără sporirea taxelor în România se ajunge la inflaţie, ce de aia se “cheltuiesc” miliarde de euro lunar pentru stăpânirea inflaţiei, şi asta pentru a micşora o inflaţie care creşte contrar oricăror legi economice, legi care spun că, în cazul scăderii puterii de cumpărare, preţurile scad şi nu cresc.
TVA-ul de 25% nu este o problemă pentru populaţie, şi aşa preţurile cresc. O creştere de 5% nu este un capăt de ţară… Problema este nu atât salariul, nu atât pensia, nu atât preţurile, cât incapacitatea guvernului de a genera mecanisme economice care să conducă la activitate economică şi locuri de muncă.
Problema noastră, a României, nu este că bugetarii au salarii mai mari decât la privaţi, ci că preţul energiei la noi este mai mare decât cel la nivel mondial în timp ce preţul forţei de muncă este de 10-50 de ori mai mic.
De ce nu spuneţi dumneavoastră poporului cât la sută din preţul litrului de benzină (combustibilul intră în preţul majorităţii produselor cu o pondere semnificativă) reprezintă taxe şi impozite, ca să ştie de ce preţurile sunt mari.
Iată un tabel cu trei coloane: impozitul pe venit la firme, impozit pe venit la populaţie şi TVA… Faceţi o comparaţie între fiscalitate şi nivelul de salarii. Vedeţi o legătură?
Argentina 35% 9-35% 21%
Australia 30% 17-45% 10%GST
Austria 25% 21%-50% 20%
Belarus 26.28% 12% 20%
Belgium 33.99% 25-50% 21%
Brazil 34% 7.5-27.5% 17-25%
Bulgaria 10% 10% 20%
Canada 19.5%(federal) 15-29%(Federal) 5%(gst)
China 25% 5-45% 17%
Croatia 20% 15-45% 23%
Cyprus 10% 20-30% 15%
Czech Rep. 20% 15% 20%
Denmark 25% 38-59% 25%
Egypt 20% 10-20% 10%gst
Estonia 21% 20% 20%
Finland 26% 7.0-30.5% 22%
France 33.33% 5.5-40% 19.6%
Germany 30-33%(effective) 14-45% 19%
Gibraltar 27% 0-40% -
Greece 25% 0-40% 21%
Hong kong 16.5% 2-17% -
Hungary 19% 17% and 32% 25%
India 30-40% 10-30% 12.5%
Indonesia 28% 5-30% 10%
Ireland 12.5% 20-41% 21%
Israel 25% 10-45% 16%
Italy 31.4% 23%-43% 20%
Japan 30% 5-50% 5%(consump)
Latvia 15% 23% 21%
Lithuania 15% 15%/20% 21%
Luxemburg 21% 0-38% 15%
Malta 35% 15-35% 18%
Mexico 28% 0-28% 15%
Monaco 33.33% 0% 19.6%
Morocco 35% 0-41.5% 20%
Montenegro 9% 12% 17%
Netherlands 20-25.5% 0-52% 19%
New Zealand 30% 0-39% 12.5%gst
Norway 28% 28-49% 25%
Pakistan 35% 0-25% 15%
Philippines 30% 5-32% 12%
Poland 19% 18%/32% 22%
Portugal 12.5/25% 0-42% 20%
Romania 16% 16% 19%
Russia 20% 13% 18%
Saudi Arabia 20% 20% –
Serbia 10% 10-20% 18%
Singapore 17% 3.5%-20% 7% (gst)
Slovakia 19% 19% 19%
Slovenia 20% 16%-41% 20%
South Africa 28% 0-40% 14%
Spain 30% 24-43% 16%
Sweden 26.3% 0-57% 25%
Taiwan 17% 6-40% 5%
Thailand 30% 5-37% 7%
Tunisia 30% 15-35% 18%
Turkey 20% 15-35% 18%
U.K. 28% 0-40% 17.5%
Ukraine 25% 15% 20%
U.S.A. 15-35% 15-35% -
Vietnam 25% 5-35% 10%
Zambia 35% 0-35% 16%
(sursa: worldwide-tax.com/)
ART. 4 Modificarea si completarea Codului fiscal
(1) Prezentul cod se modifica si se completeaza numai prin lege, promovata, de regula, cu 6 luni inainte de data intrarii in vigoare a acesteia.
(2) Orice modificare sau completare la prezentul cod intra in vigoare cu incepere din prima zi a anului urmator celui in care a fost adoptata prin lege.
Ata inseamna ca OUG pregateste o lege viitoare si o face aplicabila de la 1 ianuarie 2011 , fiind promovata (prin oug) cu 6 luni inainte de aplicare ?
my thoughts exactly….noi (“bugetarii”) suntem pedepsiti dublu acum. long live the cc(r)!
@CPreda
Staţi oleacă…că nu e aşa. Apreciez că încercaţi să vă clarificaţi atitudinea, dar (încă) după părerea mea, vă trebuie mai multă coerenţă…fără supărare şi cu scuzele de rigoare, dar trebuie să vă spun ce am de spus, tocmai fiindcă vă respect şi am aşteptări mari de la dvs.
1. FMI a propus ,iniţial, o variantă ŞI MAI dură, respectiv creşterea TVA la 24%, a cotei unice la 20% şi scăderea salariilor bugetarilor cu 20%.
2. Păreţi dezamăgit de decizia CC, dar anterior, am avut percepţia că nu agreaţi diminuarea pensiilor cu 15%.
Ce ar trebui să facă guvernul pentru a apăra bugetarii ?
Cine ar trebui să elaboreze criteriile de disponibilizare şi cine va supraveghea procedura ?….. pentru că aici se va ajunge, cât de repede.
Dezbateţi în PDL /guvern ,aceste lucruri ? Aţi propus ceva în acest sens?
Cel puţin, să spunem, la nivelul universităţii unde predaţi şi unde cunoaşteţi mai bine situaţia…este nevoie de restructurare de personal ? Şi cum credeţi că ar trebui să se facă ?
Vă mulţumesc şi aştept, eventual, un UPDATE.
@vasile..antim
Daţi-o-ncolo de treabă domnilor…eu chiar că nu mai înţeleg ce vreţi. Aţi luat-o razna de -a binelea.
Mă aştept, mâine-poimâine, să contestaţi la CC şi marca poşetei d-nei Udrea. Doamne, mare-i…….
Daca aveai curajul sa comentezi ca masurile luate de guvern sunt grele dar necesare,toti te faceau “pupincurist PDL-ist”.Acum suntem cu totii Pupincuristi PSD-isti – lor putem sa le multumim pentru inflatia ce va urma.Nemernici de comunisti.
???Pai traim intr-o democratie,seful dvs . mult iubitul profesor de drept nu stia ca legea este neconstitutionala ?N-ar fi mai bine sa va dati jos ?Nu de alta dar poate se gaseste cineva mai priceput ,altfel cred ca vom deveni iar comunisti si de data asta canalul va fi mai lung !
@all.. anti…
Voi chiar vreţi prăbuşirea leului ? Nu aveţi credite ipotecare în euro ?
Nu aveţi maşini ..care consumă combustibil? Aveţi bani în conturi străine ? Vreţi să intrăm în incapacitate de plată….situaţie în care bugetarii vor primi doar…mulţumiri pentru munca prestată şi zile libere sine die ?
Chiar nu pricepeţi că deficitul bugetar trebuie musai redus ?
Aştept, ca ultimă soluţie , starea de urgenţă.
Nu mai am pic de respect pentru această cloacă…..care se numeşte ,,democraţia originală” romănească, având în vedere că poate genera atâta inconştienţă şi iresponsabilitate.
PS
Mereu aud că trebuie să vină ,,cineva mai priceput”…măi fraţilor, daţi odată şi nume…cine este ,,ăla mai bun” în economie ? Să nu spuneţi că Vosganian…..că ,,mă-npuşc în cap “.
Nu vedeţi că ,,bâjbâiţi cu toţii în lipsă evidentă de soluţii alternative?
Atâta pasiune politică, mai rar se poate vedea în lumea asta….cred că vom deveni un adevărat ,,studiu de caz” în universităţile cu renume de aiurea…
Legea de taierea pensiilor nu e neconstitutionala, Curtea insa este. E si intr-un grav conflict de interese si in unul de imixtiune a puterilor in stat.de azi FMI va negocia cu dl Predescu, nu cu dl Boc. Ar trebui ca noua Contitutie da impuna o vardta limita pentru accesul la functii publice (65. ani) , ca sa nu mai ajunga toti senilii. Celor care mai comenteaza ca taierea cu 15 la suta nu era buna, ii avertizez ca urmeaza taierea cu suta la suta! Si dl Ptedescu o sa isi taie toate manecile de la costum. Eu refuz sa mai stau intr-o in care o categorie, magistratii, sunt de-asupra legilor!
@C. Preda “”"Nu știu dacă Guvernul s-a gândit că unii bugetari pot să clacheze.”"
Glumiti, stiti foarte bine ca guvernului ii pasa de situatia unor categorii de bugetari ( pe care le-ati amintit chiar dvs) mai putin decat de cainii fara stapan! De acestia din urma se mai intereseaza vreo organizatie internationala, asa ca nu face frumos la imagine daca nu se ocupa de ei, in schimb de pensionari, profesori, medici etc….cui naiba si de ce sa-i pese?
Guvernul a fost preocupat de o singura problema: castigarea alegerilor. De aceea s-a facut ca ploua mai bine de un an, desi stia clar care-i situatia financiara si economica a tarii ( parca din ianuarie 2009, nu?). Daca se dorea cu adevarat gasirea unor solutii atunci trebuia facut ceva. Cand esti grav bolnav si te simti ca atare te duci la medic imediat nu astepti sa ajungi in coma. Dar veneau alegerile, asa ca…….Normal ca acum se incearca tot felul de masuri, una mai extrema ca alta, pentru ca este prea tarziu pentru o solutie normala. In celelalte tari europene ( si nu numai) nu s-a asteptat sa se ajunga la masuri asa dramatice, ci se incearca( macar) a se face economii de mai mult timp. Tarile care au ajuns la amsuri drastice sunt cele conduse de incompetenti, preocupati de averea personala si cea a restului familiei, eventual a prietenilor. Poporul, sa-i fie de bine…..de ce sa se gandeasca la asta nu stiu ce ministru parlit ( ca intelect) ce-si face vacanta la Monte Carlo, Cannes sau Dubai? Ce are el de-a face cu poporul? Poporul este bun sa voteze si atat.
De un an si jumatate guvernul Boc ii tot apara pe bugetari.
Rezultatul: nemultumire generala, indatorare externa inutila (d.p.d.v. al progresului tarii).
Si pensiile se pot impozita progresiv (cu 5 – 95%), astfel incit nici o pensie de stat sa nu depaseasca 3000 – 4000 lei.
La fel, in loc de reducerea generala a salariilor cu 25%, se reducea fondul de salarii cu 25% si se reincadrau toti bugetarii pe treptele inferioare ale grilei de salarizare.
Dar guvernului Boc ii lipsesc si inteligenta si vointa politica si curajul si multe, multe altele. Se incapatineaza cu cota unica.
Zaharescule,
Dumitale iti lispesc chesti mai simple, ai o anumita imunitate , sau pielea prea tare, asa ca nu va mai bateti capul sa intelegeti sintagme morale .Adevarul nu este nici o data repartizat precum paraindatatul doar puterii, adevarul acela care va laudati ca-l deslusiti la cite o spovedanie sau cite o liturghie de cealalta parte adevarul nu este din nefericire nici o notiune matematica ,o suma sau o constanta impartita la doi sau la trei de dumneavoastra ca portavoce sau de stapanul dumneavoastra nu aveti nici calitatea nici valoarea unui depozitar depozitar moral atotputernic al acestei notiuni atat de indepartata de comprehensibilitatea dumneavoastra!!
@CPreda
Cu adresare către ion adrian, spusesem nu demult, e adevărat ,,din exasperare” că guvernul BOC trebuie să demisioneze şi PDL să intre în opoziţie.
Acum, cu calmul lipsei de speranţă, repet acelaşi lucru…se pare că asta trebuie să se întâmple .
,,Compromis politic inteligent” ?…..Cred că glumiţi, domnule profesor. Cine mai apreciază vituţile dialogului în ziua de azi, în afară…de dvs ? Vă spun eu : NIMENI….NADA. S-a terminat.
Actuala putere nu mai are nimic de spus, pentru că nu mai ascultă nimeni. Nu mi-am putut imagina că adversarii politici ai lui Traian Băsescu SUNT ÎN STARE DE ORICE, inclusiv să sacrifice economia şi…siguranţa cetăţenilor, bugetari sau nu, pe care, culmea, pretind că îi apără.
Cel puţin, dvs şi alţii asemenea, cu acurateţea care vă caracterizează, să consemnaţi atent evenimentele pentru posteritate, pentru că acum ,,se scrie istorie”…chiar dacă cea mai neagră posibilă în afara stării de război sau de calamitate.
Măcar ,cei din viitor SĂ ŞTIE, pentru a nu repeta greşelile nebuniei de azi.
Singurul lucru care il regret in momentul de fata este ca nu sunt membru PDL sa am si eu o functie calduta pe la vre’un minister . Acum ca nu mai sunt nici macar somer o sa ma duc sa car pietre ca sa manance si cei care fac contracte cu statul o paine de pe urma mea. Cica bugetarii vor avea o viata penibila dupa 24 % TVA . Dar cei 700.000 de somerii ? Ce fel de viata vor avea cand nu vor mai avea somaj ? Dupa 20 de ani am ajuns la o concluzie simpla : “nu furi nu ai “.
De ce-o fi fost aşa greu ca guvernul Boc să despartă bugetarii de bogătari şi să le reducă salariilee şi pensiile numai celor din urmă?
Dar vreo solutie, cat de mica, aveti dle Preda? (una viabila, nu doar teoretica scrisa pe tabla in dorul lelii. O solutie cu care sa fie de acord si PSD si PNL si CCR si cetatenii Romaniei.!?
Hai sa va aud, ca deja o lungiti si o balacariti mai ceva ca trompetele lui Felis sau SOV!
La dat din gura impotriva guvernului si al propriului partid va pricepeti mai bine chiar decat Ponta si Antonescu.
PS. pe cand plecarea dvs, alaturi de Teo, la PSD, PC sau PNL?
Domnule Preda, pentru a da credibilitate convingerii d-voastra ca ” singura soluţie este acum cea care rezultă dintr-un compromis politic inteligent”, va rog sa ne enumerati/explicitati/argumentati, macar una dintre solutiile care ar putea rezulta din compromisul invocat.
Evident, vorbesc despre solutii economico-financiare imediate, adecvate impasului financiar DE ASTAZI SI DE MAINE, solutii viabile (recte aplicabile nu previzionate), solutii care sa nu “atace” la buzunar si interese judecatorii Curtii Constitutionale (deh, nimic nu traieste, respira sau moare in economia romaneasca daca nu este in armonie cu salariile si pensiile breslei “special constitutionale”).
Mai ramane sa ne convingeti de faptul ca sunteti onest cand considerati ca actuala clasa politica romana este capabila sa ajunga, oricand, pe orisice tema, la un compromis “inteligent.
Clasa politica romana – compromis – inteligent, iata cateva contradictii in teremeni.
De cine aparati Dvs. bugetarii? Ii ataca cineva? … Eu zic sa stati linistit … Dl. Presedinte Basescu, proaspat reales si cu ajutorul voturilor de la bugetari, vegheaza zi si noapte ca totul sa mearga bine. Inca mai misca putin in front PNL -istii si PSD-istii insa, dupa ce vor fi ciuruiti si acestia, totul va fi perfect.
Zaharescule , 6,5 miliarde de euro , din fonduri europene stau nefolositi din cauza contestatiilor . Stii de ce sunt asa multe contestatii ? Pentru ca au facut caietele de sarcini cu prevederi …pe langa lege ca sa castige cine trebuie … si cei nemultumiti le blocheaza . Dupa ce ca nu sunt in stare sa atraga fonduri europene s-a ales praful si de cele atrase de guvernarea PNL , iar lucrarile pe care le-au incredintat deja le-au dat la firme infintate dupa dec. 2008 , ale lor , la preturi mici si iti dai seama ce o sa se aleaga de ele . Cati bani veneau la buget de aici ? Te miri ca nu au bani ?..
@ Cristian Preda
Vă urmăresc la b1 TV…
Răspundeţi la întrebarea “Se discută în PDL soluţiile economice decise de Guvern?”
Răspunsul pe care îl oferiţi demonstrează că pentru dumneavoastră şi pentru membrii PDL, discuţiile soluţiilor politice se referă nu la soluţiile propriu-zise, cum ar fi o alternativă la micşorarea salariilor şi pensiilor, ci la modul de implementare a soluţiilor impuse de la vârf?
Doamne, e absolut groaznic acest lucru…
Partidele politice, şi aici nu mă refer numai la PDL, nu mai au conştiinţa a ceea ce ar trebui să fie. Reforma politică ar trebui să înceapă exact cu acest lucru.
Dle Preda,
Nu mai cred ca sunteti doar necopt la minte ci si ca nu sunteti cu nimic mai bun decat acel judecaror tradator de la CCR. Plecati mai repede la PNL sau cu Nastase ca acolo va este locul.
Romania e in criza. Semnalele precursoare situatiei grave in care se afla tara au fost ignorate cu buna stiinta, primele masuri au fost luate fara prea multa constiinta sociala iar acum resemnati asteptam sabia falimentului ca ultimele zvacniri ale unui condamnat. Ce e tulburator, cautam vinovati. Peste tot. Occidentul, CCR-ul, guvernarea anterioara, cea actuala,presa etc, etc. Iar in tot scenariul asta, noi suntem niste biete victime, incapabile de a se apara . Insa adevarul mai profund, suntem artizanii propriei noastre nefericiri. Ani intregi am trait pe amintirile realizarilor anterioare ale stramosilor nostri, distrugand cu inversunare notiunea de colectivitate, natiune in numele realizarii propriilor ambitii individuale, bazandu-ne pe absolutizarea si conflictualizarea judecatilor simple, gen bine/rau, alb/negru. Societate in degringolada ideologica. Am importat doar idea de a avea o imagine excelenta, nu si mecanismul normal, munca si perseverenta, sacrificiile precum si responsabilitatea individuala, respectul celor apropiati. Am construit un sistem structural care distruge initiative pentru a promova inertia . Nu sunt mecanisme sociale de revigorare a liderilor. Am devenit niste ipocriti, procrastinati care amana deciziile. Lenesi intelectuali, specializati in a plimba hartii in spatele unui birou plagiatori blazati, copiind prost manualele altora. Teoreticieni negativisti. Unde e succes, trebuie omorat. Cu stiri senzationale, care hranesc emotionalitatea accerba din noi si o mentalitate religioasa care ucide rationalitatea in numele sperantei vietii de apoi. Repetam cu obstinatie, cine sunt vinovatii? Apoi ne raspundem cu aceiasi obstinatie naturala bineinteles, sunt INTOTDEAUNA ceilalti. Creatorii si initiatorii de proiecte daca nu sunt eliminati din start de un sistem construit pentru a anihila initiativele, sunt daramati mai tarziu in numele pragmatismului . Creierele pornesc in exod, unde prinsi in propria lor rutina zilnica de supravietuire intr-un nou mediu plus atmosfera instabila, se alieneaza total de trecut. Toate acestea pentru ca nu stim sa mai comunicam. Sa ascultam. Sa respectam. Sa incurajam si sa participam in proiectele colective . Pentru ceilalti. Nimeni nu cere sa devenim o natiune de Maici Tereze, dar e anormal sa asteptam ajutoare de afara acolo unde am fi perfect autonomi in a rezolva situatiile. Ca e vorba de curatenia in parcul din fata blocului, in fata propriului apartament, , ca e vorba de copiii saraci ai vecinilor. E vorba de atitudine.
Mica paranteza, citeam pe blogul doamnei Udrea ca trebuie actiune nu comunicare. Consider ca doamna Udrea greseste profund, toate deciziile unilaterale majore din ultimii ani, fara consens politic au condus la situatia actuala, prin crearea mecanismului a doua tabere puternic politizate- cei in putere asteptati sa fie faultati la prima greseala. Se intampla oriunde in lume si e normal intr-o competitie. Dar nu cand e vorba de interesul national. Personal, cred ca momentul Johanis a fost o ratare uriasa de oportunitate, in relansarea unui proiect politic pentru tara.
Solutiile nu sunt ale altora. Sunt ale noastre.Sa construim o colectivitate ca si suma succeselor individuale.Sa ne oprim in a contempla la nesfarsit partea goala a paharului . Sa cautam exemplele acolo unde s-a reusit. Sa le imitam si adaptam, daca asigura succesul nostru colectiv. Sa facem benevolat. Sa comunicam, adica sa invatam sa ascultam . Sa ne invatam sa ne cunoastem limitele personale.Sa fim activi. Sa planificam. Sa organizam. Sa luptam. Sa transmitem ceea ce am invatat si realizat si celorlalti. Pentru noi insine, pentru familiile noastre, pentru colectivitatea noastra. Sa asiguram macar un minim de decenta umana pentru toti dar sa lasam pe cei care pot mai mult , sa realizeze mai mult. Intr-un mediu corect. Sa reinventam institutiile.Sa intelegem ca respectarea altora inseamna respect fata de sine. Iar cei mai fortuiti de soarta si destin sa inteleaga ca viata intr-un desert uman , e departe de ceea ce ar trebui sa fie o viata fericita.
VASILE
Tu ai înţeles ce vrei să spui ? Sau….ia spune adevărul : ştii că am dreptate, dar ţi-e gru să recunoşti. Să ştii că nu este ruşinos să admiţi când greşeşti.Este primul pas spre dialog.
ILINCA
Fată dragă, nu ştiu cât eşti de ,,mare”, nici nu are importanţă (pe blog toţi avem aceeaşi vârstă)….trage doar o secundă aer în piept şi concentrează-te…de care ECONOMII vorbeşti, acelea care se fac (în mod normal de guverne responsabile) în perioade de boom economic ? Şi s-au făcut ?
DA sau NU ? Aştept un răspuns clar şi onest de persoană educată şi nu de ……(mai bine mă abţin).
ANTIM
Las-o baltă…am avut tangenţă cu achiziţiile din perspectiva agentului privat şi dacă vrei să discutăm aplicat, renunţă la clişeele de tabloid…era să spun felixoid….în administraţiile locale pesedisto-peneliste NU S-A SCHIMBAT NIMIC din 2007 încoace. Nu mai insist, nu vreau să creez prejudicii unor oameni pe care îi cunosc.
1) Salariul bugetarilor e una, iar numarul lor e alta. Scadeti numarul, si va creste salariul ! In plus, managementul bugetarilor probabil ca este defectuos. lasindu-i pe profesori si pe medici la o parte, sint cohorte de alti indivizi care o freaca, iar sefii lor nu spun nimic, pentru ca astfel isi justifica pozitia de sef (trebuie sa aiba oamnei in subordine).
Deci: imbunatatiti managementul la stat, si dati afara profitorii ! Inghetati angajarile la stat, pina nu se face curatenie !
2) O discutie cu PSD-PNL nu cred ca ar avea rost. Nu au nimic de oferit pozitiv. Orice colaborare cu ei va duce la scaderea calitatii actului de conducere statala (si asa foarte scazuta).
P.S.
Si – pardon de expresie – trebuie sa invatam toti, o data si pentru totdeauna: si cu sula’n cur, si cu sufletu’n rai, nu se poate !!! Sa traim si bine, si neeficient, nu se poa’.
[...] În apărarea bugetarilor [...]
P.PS.
Spuneti ca unii bugetari pot sa clacheze… Mai toata Romania e deja clacata (in afara de moguli si muldeti, care sint cei care au clacat-o) . Bugetarii sint cel mai putin clacati.
Iar despre CCR care spune ca cuantumul pensiei e un drept cistigat: pensia a fost suplimentata de curind. A fost corect calculata suplimenatrea ? Ca daca nu, atunci un calcul gresit nu face neaparat cuantumul pensiei garantat. Ar insemna ca oricine greseste nu trebuie sa-si corecteze greasala (sau sa-i fie corectata). Poate ca daca se dovedeste CCR ca socoteala de acu’ citiva ani a fost gresita, se poate reveni asupra deciziei…
Erata: nu muldeti, ci moguldeti.
De ce toti vreti sa-i aparati pe bugetari si pensionari? Cred ca sunteti cazuti in cap. Bugetarii sunt o sugativa, pensionarii un balast.
-t-ai .. de pomanagii.
@Eu…sau mai bine zis…tu
Foarte frumos şi foarte adevărat.
Aştept de la ,,mentorul spiritual” al domniei tale , răspunsul la următoarele întrebări :
1. Unde s-au dus banii din fondul de dezvoltare în toamna anului 2008 , în loc să fie economisiţi ?
2. Câţi km de autostradă s-au construit cu banii de la pct.1 ?
3. De unde facem rost ACUM de bani pentru a plăti pensiile şi salariile, inclusiv a celor câteva sute de mii intraţi în sistemul bugetar în 2007 şi în 2008 ?
4. Cum putem plăti obligaţiile de la pct.3, nemajorând TVA ?
5. Ce se va întâmpla cu leul, raportat la euro, dacă nu reducem deficitul bugetar…repede ?
6. Cum vom finanţa bugetul, dacă acordul cu FMI este denunţat ?
După ce se vor găsi răspunsuri pertinente la aceste întrebări….şi la multe altele conexe, vom avea timp să stăm la poveşti.
Domnule @CPreda, m-a surprins faptul ca raportor al UE pentru Islanda fiind n-ati fost invitat la prima nunta oficiala intre doua lesbiene, care a avut loc chiar ieri in timp ce dvs va chinuiati sa ne explicati ca nu mai puteti de grija bugetarilor.
), si totusi va incapatanati sa hotarati destinele a vreo 20 de milioane de romani , pe care nu stiu zau cum i-ati putut face captivi si atat de ascultatori.
S-a mers prea departe domnule @CPreda si cu libertatile din Islanda(pe cand si la noi ?) si cu injosirea romanilor de toate culorile in agara celei portocalii
Va spun ca ma inspaimanta curajul dvs, de fapt doar o mana de oameni si una de servicii( aici sunt cu doua mai mult decat degetele de la o singura mana , iar dincolo cu 500.000 mai multi)
Va apreciez curajul, dar nu pot sa va garantez prea multe luni de ragaz….
Mare dilema. Oare cum e mai bine, sa moara de foame aproape toti pensionarii, sau o parte dintre bugetari?
Seamana cu bancul cu soarecele care-si taie gatul fiindaca nu se poate hotari ce sa aleaga intre branza si slana puse de o parte si de alta a unei lame taioase.
@domnu’ Zaharescu
Multumesc de atentia acordata, ma simt de-a dreptul flatata si onorata, chiar “gonflata” de emotie……Uite ca fac si rime, ce ti-e si cu emotia asta.
Eu zic sa citesti dumneata inca o data ce-am scris si sa incerci s apricepi sensul expresiei ” a face economii”, eventual legata de data fatidica “ianuarie 2009″ cand lumea buna ce ne conduce ( spre culmi si bla-bla-bla) era la curent cu situatia. De atunci trebuia actionat, nu credeti?
PS Brasil ao vivo!!!
@ ion adrian

“acel judecaror tradator de la CCR”
Pe cine anume a trădat acel judecător?
cine sunt bugetarii? sunt cei care muncesc.
nu trebuie o minte de matematician stralucita ca sa traga o concluzie simpla, nr.bugetari<nr.pensionari. dar ar trebui matematicieni, statisticieni intr-o structura, ca sa simuleze evolutia demografica, sa faca previziuni si sa adopte masuri. toate tarile vestice o fac asta. un mecanism simplu, de crestere a.fortei de munca -e imigratia. la noi niciodata nu s-a pus in discutie tema asta in politicile guvernamentale, doar suntem o natie care genereaza emigranti.s-ar putea pune bazele unui sistem de imigratie. economica ca sa aduca oamenii cu bani sau calificata pe masura constructiei economice actuale ale tarii. sunt tari mult mai sarace decat romania si in macinate de conflicte mult mai grave, gen razboaie.
ma rog, imi imaginez ca in Romania candidatul ideal va trebui probabil sa vorbeasca lba romana(obligatoriu), sa fie alb si sa manance sarmale.
|
Zaharescule ,…,,Nu mai insist, nu vreau să creez prejudicii unor oameni pe care îi cunosc.”…ESTI DIN GASCA ? Si noi care credeam altceva ….!!! Daca tot participi la guvernarea tarii prin …SOC CIVILA ( cat de civili or fi ..Daianu , Cosa , Stet …) transmite-le un sfat prietenesc . Daca vor sa rezolve problemele …BAIETILOR DESTEPTI … cu profituri astronomice ( nu numai din energie , ci si consultanta si in special proiectarea …Tu ai vazut bilanturile tuturpr firmelor din proiectare …? La cifre de afaceri de zeci de miliarde au profit de peste 99% . Nu ti se pare ca lucreaza la negru si nu dau foarte putin la buget ?) …sa impoziteze progresiv profiturile de peste 10% …ajungand pana la peste 99% la baietii destepti care …sug sangele poporului . Tu crezi ca n-o fac pentru ca nu se pricep sau pentru ca sunt direct interesati ? Eu ii suspectez inclusiv de incompetenta ….
Urmareste cum se joaca …PARODIA GUVERNARII… in stat …am impresia ca ,,BAIETII DESTEPTI …PLATESC …MUZICA “…
Alternativa ‘apa de ploaie’ / ‘apa de ploaie’
Iliescu, impreuna cu gasca care l-a instalat si l-a mentinut la putere, beneficiaza de o extrordinar de valoroasa mostenire lasata de Ceusescu : o populatie dresata perfect sa stea “cu botul pe labe”, “sa faca si sa taca”.
Dupa ’89, au fost legiferate debandada, hotia, confuzia, neincrederea in institutiile statului, s-a instalat o stare conflictuala continua, s-a … Mai multRăspunde
Iliescu, impreuna cu gasca care l-a instalat si l-a mentinut la putere, beneficiaza de o extrordinar de valoroasa mostenire lasata de Ceusescu : o populatie dresata perfect sa stea “cu botul pe labe”, “sa faca si sa taca”.
Dupa ’89, au fost legiferate debandada, hotia, confuzia, neincrederea in institutiile statului, s-a instalat o stare conflictuala continua, s-a distrus orice farama a solidaritatii nationale (“divide et impera”).
Cangrena coruptiei a infestat intreaga tara, populatia se simte lasata in seama hotilor, si-a pierdut aproape total increderea in autoritati. Oamenilor nu le-a ramas decat sa se fure intre ei, sa se suspecteze unii pe altii.
In aceasta atmosfera tulbure, generalizata, cresc fabulos averile mafiotilor incadrati in institutiile statului sau aflati in afara acestora.
Gasti de “politicieni” se lupta intre ei ca sa incalece martoaga (populatia), sa storca vlaga din ea.
Aceste gasti nici nu au doctrine distincte, membrii lor nici nu se straduesc sa promoveze o anumita doctrina politica, ei se lupta sa puna mana pe putere. Intr-un fel, pe fata sau pe-ascuns, si-au impartit tara pe care si-au luat-o in exploatare.
Au facut legi “neterminate”, interpretabile, care sa le dea “liber la furat”, si-au numit oameni supusi in institutiile care ar trebui sa ii controleze, sa ii sanctioneze.
Aceasta situatie din Romania este cunoscuta perfect in UE si in SUA, de catre FMI si de catre alte foruri si institutii internationale decidente.
Toti acestia stiu ca structurile care guverneaza acum tara noastra sunt cimentate trainic. De aceea, reprezentantii FMI nu iau in considerare o solutie de insanatosire a tarii, bazata pe incercarea de dislocare a acestei structuri mafiote.
De aceea nici presedintele Basescu nu poate sa se ia de piept cu acest imens balaur care tine sub stapanire tara, el trebuind sa isi bazeze, tot pe populatia amarata, tentativa sa de scoatere din criza, cu concursul FMI si al altor institutii politice si bancare internationale. Tot de la saraci (salariatii cu venituri mici si pensionari) se vor lua bani pentru insanatosirea tarii.
In aparenta, presedintele Basescu urmareste obtinerea unei victorii facile (neonorabile), in lupta cu un pigmeu (populatia), nu se incumeta sa infrunte colosul mafiot care, provocat, l-ar strivi rapid.
Gastile transpartinice, daca ar iubi cat de cat tara, si-ar da mana ca sa scoata la lumina economia evazionista, sa diminueze drastic coruptia, sa faca rapid o constitutie si niste legi sanatoase, daca ar face “o pauza” de la lupta “politica” pentru infascarea puterii. Astfel solidarizati (ce iluzie desarta!), transpartinicii ar face rost de bani pentru autostrazi, pentru spitale, scoli, sanatate, armata, etc., n-ar mai fi necesara reducerea salariilor si a pensiilor, a ajutoarelor sociale, n-ar mai fi agresati financiar
tocmai cei care au produs
avutia tarii inainte de ’89 (pensionarii) si o produc acum (salariatii).
Cei care critica acum tentativa lansata de presedinte, plangand ipocrit de mila salariatilor si a populatiei, ar trebui sa isi puna singuri impozite de 35% pe venituri, sa intoarca tarii o mare parte din averea facuta necinstit, caz in care presedintele nu ar mai trebui sa ceara populatiei sa se sacrifice in scopul insanatosirii tarii.
Mogulii si constiintele cumparate de ei ar trebui sa se abtina de la starnirea sindicatelor, ar trebui sa depuna in pusculita statului o parte din miliardelor lor de euro “subtilizate” de la populatie..
Este falsa, profund necinstita, “alternativa ori autostrazi ori pensii+salarii”, scornita si vehiculata, ca tinta falsa, de catre mafiotii (cu gulere albe sau jegoase) care vor sa abata atentia populatiei de la jaful pe care il fac pe tot cuprinsul tarii, in ultimii douazeci de ani.
Zaharescule,
Problema grava si perpetua a puterii la modul general, fie ca aceasta este a PDLeului sau a PSDeului, sau altei formatiuni, este inversarea cu buna stiinta a conceptelor si bineinteles a valorilor.
Din pacate aceste probleme nu pot fi rectificate din mers, din cauza unor portavoci ca dumneata de exemplu sau sa Ion Adrian si de ce nu din cauza unor personalitati ca Dl. Preda care se plaseaza partinic sau clientelar de fiecare de partea puterii.
Exista si altfel pe persoane critici de factura ideologica , aceia care dependenti de o anumita ideologie incerca sa-si impregneze nociv ideologic punctele de vedere “revolutionarului” din fata televizorului.
Mai exista insa o problema , catalizatorul , cheagul care poate face conform proverbului branza mai buna sau mai proasta sau mai rau sa o strice intr-un burduf ce ciine ! Dumitale de exemplu ,ca un impregnat, ar fi inutil sa va reamintesc ce spunea presedintele nepresedinte in 91,92,96,98,
2000,2004 sau presedintele in 2005,6,7,9,9,000000 ,un adevarat lant de contradictii ,o bufonerie ieftina si populista de tipul elodiei, care a impins aceasta tara in prapastia , altadata o simpla groapa spre care ne indreptam sub domnul Iliescu!
Politicienii romani, bande de smecheri agresivi?
Unii dintre romani au adulmecat ca politica este una dintre caile cele mai lucrative de imbogatire si de infascare a puterii, de a se instala in capul oamenilor si al mesei intotdeauna pline de bucatele cele mai alese.
Odata inscaunati, i-au tocmit pe juristi sa le faca legi care sa le usureze parvenirea, salarii si pensii ‘nesimtite, pentru ei si apropiatii/sustinatorii lor, si-au numit ‘alesii’ care sa conduca armata, serviciile, politia, sa se stie astfel protejati ‘beton’.
Cand a mai crescut numarul acestor smecheri, ei au acceptat sa se organizeze in ‘grupuri de profit’, pe care le-au numit ‘partide politice’. S-au acceptat reciproc, recunoscandu-si, unii,altora, forta si vazand ca teritoriul ‘de exploatat’ este atat de mare incat este loc berechet pentru fiecare sa actioneze, sa se imbogateasca. Exact asa cum si-au imartit mafiotii New-York-ul, cum isi impart cainii teritoriile.
Populatia, naiva si credula, s-a impartit in grupuri care s-au aliniat in spatele cate unui ‘partid politic’ au inceput sa se certe intre ele, avand, fiecare, convingerea ca partidul pe care il sustine este cu adevarat cinstit, ca are, ca singura ratiune a existentei sale, binele poporului.
In acest fel, politica a devenit cea mai buna meserie, cea mai profitabila, in care nimeni nu raspunde pentru faptele lui. Singurul pericol este ca, din patru in patru ani, populatia se poate lasa amagita de un alt partid care sa se conecteze la robinetul cu banii naivilor.
Ziaristii au intrat in acest joc murdar, in care populatia este inselata, chiar s-au inrolat in slujba uneia sau alteia dintre bandele de politicieni.
Mafiotii au pus stapanire pe constiintele ziaristilor.
S-au gasit analisti, specialisti in intoarcerea pe toate fetele a activitatii bandelor, au scris si vehiculat teorii ‘politice’ privind necesitatea si utilitatea activitatii acestor bande, au amagit si ei populatia cu asa zisa democratie prin care ea, populatia, conduce societatea. similar cu promisiunile din diversereligii.
În opinia CCR, dreptul la pensie poate fi apărat şi la graniţa dintre Somalia şi Eritreea. Iar ca să demonstreze valabilitatea aserţiunii, e gata să transforme România într-o Somalie.
Lucrurile ar fi fost cu mult mai simple dacă CCR ar fi pus criteriul calitativ în pătrăţica sa, şi s-ar fi concentrat asupra celui cantitativ.
La urma urmei, bugetul nu face referire decît la capitole de calculaţie, cărora li se ataşează cifre. Aşadar, la cifre ar fi trebuit să se refere şi CCR. Şi nu ar fi fost mare filozofie să-i ceară Executivului căutarea căii de mijloc. Adică, diminuarea temporară, în proporţie chiar mai mare de 15%, a pensiilor de peste 3000 de lei, să zicem, diminuarea moderată a pensiilor mijlocii, şi conservarea cuantumului pensiilor mici. Asta e tot ce poate salva şi echitatea, şi solidaritatea socială, şi statul. Restul e gargară.
pai dvs. domnule Preda ne propuneti asa ceva: “ce vreti, RAU, sau SI MAI RAU?”. pai ne-am saturat. nu sunteti buni de construit ceva nu stiti decat sa furati, sa mintiti, sa batjocoriti. Gata plecati, plecati cu toata armata de securisti, procurori si afaceristi care va sustin, si pe care ii platiti regeste sa va apere sau mai bine zis, va aparati intre voi.
#39nick_d { 06.28.10 at 8:52 PM }
De ce toti vreti sa-i aparati pe bugetari si pensionari? Cred ca sunteti cazuti in cap. Bugetarii sunt o sugativa, pensionarii un balast.
-t-ai .. de pomanagii.”"”"
astora ca dumneata nu ar strica sa li se ceara sa plateasca toata scolarizarea de la gradinita la ultimul an de liceu ( de facultate nu cred ca-i cazul, pentru ca, dupa cum te exprimi par a fi facut cel mult Spiru Haret). Si dea cum incolo sa platesti dumneata si studiile copiilor, tot incepand de la gradinita.
Plus alte cheltuieli pe care statul le-a avut cu dumneata si pentru care nu ai dat nici un ban.
PS Si eventual sa-ti sustii financiar de la A la Z si parintii pensionari, neuitand sa le aduci aminte ca sunt un balast.
[...] îi aparține lui Cristian Preda și e din textul ”În apărarea bugetarilor”, publicat pe blogul personal. Care sunt bugetarii despre car Cristian Preda spun că sunt pe [...]
Trebuie să observăm că niciuna din normele legale casate de CCR nu ar fi suspendat dreptul la pensie, ci doar principiul contributivităţii, oricum făcut praf de sutele de legi speciale anterioare.
CCR nu s-a mulţumit cu atît. A adăugat şi principiul (sindicalist al) dreptului cîştigat*. Paradoxal, prin reducerea selectivă, cu prioritate a cuantumului pensiilor mari şi mijlocii, şi conservarea pensiilor mici, Executivul ar fi făcut dreptate. Fie şi pe termen scurt. Din păcate, Executivul nu a înţeles că, dacă unora le rîncezeşte uleiul de măsline în cămară, iar alţii sunt nevoiţi să consume ulei de bumbac, drept e să reducă raţia de ulei de măsline şi cel puţin să nu reducă raţia de ulei de bumbac.
————————
* Principiul dreptului cîştigat este un eufemism pentru scuza: “victima era beată cînd am violat-o şi i-am luat portofelul, deci, portofelul este şi rămîne al meu.“
Si ca sa ma joc si eu mai in gluma, mai in serios cu teoria conspiratiei, mai ales daca retin ca Basescu a spus si ca toate astea sunt si o problema de suveranitate nationala:
Pe un blog unul intreaba;
Ce joaca diliul ala de la BNR recte Eugen Radulescu care a spus (poate ca nu greseste) ce nu avea voie sa spuna din pozitia pe care o are si in consecinta consider ca nici-o pedeapsa nu este prea mica ptr el si ar tb sa se piteasca bine ca toti care pierd zilele astea multi foarte multi bani pe declaratiile sale s-ar putea sa-l caute si-n gaura de sarpe?
Altul ii raspune : uita-te pe
http://www.youtube.com/watch?v=ohtU7x6dKb8
si o sa vezi.
M-am uitat si eu, dar cred ca respectiva operatie asa cum se spune si acolo, practic este incheiata si acum in subsol Vantu, Voiculescu, Patriciu et co speculeaza pe euro desigur saracind ca si cu FNI sute de mii de romani. Dar Vantu a si spus super cinstit si transparent, ca nu-i treaba lui daca statul este slab si statul nu la contrazis tratandu-l cu un costum vargat.
Inca un GDS-ist …SINECURIZAT . Sper sa fie si competent ca va avea viata grea …sa nu ramana doar cu cv-ul de activist in …INCHINATORII LA COTA UNICA …
,,Ada Meseşan: Eu nu mă vând pe gratis. ” D-le Prof . Preda , se pare ca sunteti pe maini bune … Inca o dovada a ceeace face omul in politica …mai ales femeia . Sau politica din omul… femeie …consultant politic …
@ ion adrian
Poate nu aţi văzut ce v-am întrebat mai sus, repet întrebarea:
Spuneţi:
“acel judecaror tradator de la CCR”
Pe cine anume a trădat acel judecător?
,,Valeria Messalina a fost cea de-a treia soţie a împăratului Claudius I. De-a lungul timpului, tânăra a avut grijă să-şi asigure o poziţie privilegiată la palat, dăruind imperiului doi descendenţi. În ciuda acestui fapt, ea nu a fost niciodată distinsă cu titlul “Augusta”. Avida şi desfrânată, Valeria nu s-a ferit să-şi afişeze viciile în mod public, ajungând să fie renumită pentru cortegiul de amanţi pe care i-a avut. Curând după plecarea lui Claudius la Ostia, Messalina s-a îndrăgostit nebuneşte de Caius Silius, cu care s-a şi căsătorit, despărţindu-l de fosta lui soţie. Cel care a pus capăt situaţiei bigame astfel create a fost Narcissus (secretarul lui Claudius) – el a prins şi executat întreaga cohortă de amanţi ai alesei împăratului, în frunte cu aceasta.
@ ion adrian
Văd că recidivaţi şi astăzi, citez:
“Ce joaca diliul ala de la BNR recte Eugen Radulescu“
@vasile
…….,,din cauza unor personalitati ca Dl. Preda care se plaseaza partinic sau clientelar de fiecare de partea puterii”….
Domnule, admit orice replică , indiferent de duritatea ei, care mi se adresează ,,ţintit”, dar să spui despre d-nul CPreda că ,,se plasează clientelar”…depăşeşte până şi nesimţirea personajului notoriu cu nume de ,,floare”…sau a celui cu porecla de ,,micul titulescu”.
Dacă d-nul CPreda este ,,clientul” cuiva, înseamnă că eu sunt ,,papa de la Roma”.
Vorbeam mai sus de recunoaştere…practic, EXACT asta ai făcut.
Ai devoalat ,fără să vrei, lipsa de imaginaţie a opoziţiei…care aruncă în ochii electoratului ,,praful” noii diversiuni electoraliste reprezentat de aşazisa ,,clientelă politică”. De ce face asta ?
Pentru distragerea atenţiei de la jaful şi risipa pe care le-au practicat şi pavoazat cu legi dedicate aproape 20 de ani.
Îmi spui MIE de ,,bufonerii” gen elodia ?
Aş da (aproape) orice ,ca BBC România să emită din nou, măcar o oră pe zi. Nici nu este (era) nevoie de mai mult pentru a fi un cetăţean informat…corect.
Tineti aproape ca vine ceva ce merita atentie…
http://www.realpolitic.ro
Ada Mesesan?
Ce hram poarta cucoana acesta?
O fi cerut bani, n-o fi cerut bani, cert este ca nu avea cine stie ce mana buna in delegarea de ajutori de bagatori de seama pe sticla. PSd era de multe ori mai inspirat…
Zaharescu,
Departe mult de BBC, e acceptabil si RFI desi e cam antibasescu.
Domnule profesor, ecuatia e foarte simpla: persistam cu cota unica, ne afundam economic si perspectiva bugetarilor de a se muta de la stat la privat e nula; adoptam impozitul progresiv, putem avea oarece sperante ca ne vom reveni in urmatorii ani. Explicatia e simpla: crescand obligatiile fiscale ale firmelor mari, care invart pe aici miliarde de euro si nu platesc mai nimic la stat, vom elibera din povara fiscala a micului capital romanesc care e penalizat cu 16% pentru ca statul nu are curaj sa ceara unui Orange sau Vodafone 20% din profit. Impozitati afacerile de sub 200.000 de euro / servicii sau 1.000.000 de euro / comert cu maxim 5% pe profit si veti vedea ca romanii vor avea din nou curaj si disponibilitate sa creeze afaceri si, implicit, locuri de munca, inclusiv locuri de munca pentru bugetarii disponibilizati. Dar persistati in greseala asta cu cota unica, si o sa vedeti ca vom fi si in 2020 coada cozilor in Europa. Si un ultim sfat: numai prostii sunt incapatanati. Oamenii inteligenti isi recunosc greselile.
@d-nule Lucian Sarbu
Oamenii inteligenti mai studiaza si istoria, pentru a nu repeta greseli, sau pentru a prelua ce este bun, cand este cazul…
Din 2000 incoace, ponderea veniturilor in PIB, a oscilat in jurul ponderii de 30% din PIB, indiferent daca ,,s-a mers” pe cota progresiva, sau pe cota unica.
Diferenta intre perioadele cu viziuni diferite asupra cotei de impozitare, a constat in modul diferit de gestionare a finantelor publice.
In intervalul 2000-2004, guvernul Nastase a avut inspiratia de a-l include in echipa guvernamentala pe d-nului Tanasescu, care a lasat ,,mostenire” cca 900.000 de bugetari, in schimb, intre anii de risipa 2007-2008, stiti cine ne-a ,,fericit” cu ,,competenta ” domniei sale…. care a condus la adaugarea in sistem a inca vreo 500.000.
Credeti ca daca s-ar incerca impozite diferentiate, majorate la firmele mari , sau taxe de tip ,,robin hood” la banci, se vor diminua profiturile acestora ?
TOT cetatenii vor suporta, prin preturi sporite , aceste cresteri.
Urmariti si disputele din Franta, unde s-a constatat ca reducerea TVA la produse alimentare, nu s-a ,,regasit” in preturi diminuate…ci s-a ,,dus” in profit ,,cadou” pentru comercianti si producatori.
PS
Nu inteleg de ce se asteapta de la stat sa ne rezolve toate problemele si sa ne GARANTEZE veniturile, IN ORICE CONDITII.
Cand este,, boom” , privatii spun statului sa stea deoparte, pentru ca ,,noi, cei din sectorul privat, suntem buni manageri, voi, functionarii, administrati prost”.
In realitate, nici statul nu a investit cum trebuie, nici sectorul privat….care a cumparat ieftin active ,,nerentabile” , le-a ,,stors” de profit si a REPATRIAT SAU TRANSFERAT in conturi straine , miliarde de euro.
Cand vine criza, toata lumea asteapta ca statul sa gaseasca ,,solutii miraculoase”, atat pentru privati, cat si pentru bugetari.
Ar trebui sa intelegem, ca economia de piata libera bazata pe MAXIMIZAREA PROFITULUI, are o evolutie ciclica.
Daca vrem alfel, haideti sa renationalizam totul, sau, MAI BINE, sa devenim cu totii mai cumpatati si mai rationali….cu resursele, cu mediul, cu tendinta noastra de a acumula si poseda, orice, fara rost.
Cine vorbeste de ,,instinctul natural ” al omului, care trebuie neaparat satisfacut, sa nu mai pretinda ca este….,,om”.
De asemenea, sa stimulam MERITOCRATIA SI CREATIVITATEA.
Poate ca e timpul sa promovam , mai mult dacat pana acum , tagma inginerilor sau a specialistilor in IT …………..nu numai avocati , contabili si ….ziaristi, autointitulati ,,analisti politici” .
Si nu in ultimul rand, un stat suplu, puternic, eficient si mai putin corupt, care SA REGLEMENTEZE, SA SUPRAVEGHEZE SI SA APLICE LEGEA (aceeasi pentru toti).
PS-erata
…..,,ponderea veniturilor, a oscilat in jurul valorii de 30% din PIB”……
Domnule Zaharescu, nu ati inteles nimic din ce am scris eu. Va rog sa recititi, mersi.
59000 de bugetari vor fi concediati.
bun. ideal. orgasmic. actionam.
dar ce facem cu ei. sunt oameni. imperfecti sau perfecti. familisti sau nefamilisti, femei sau barbati.
sunt un adept al reducerii structurii statului, dar masurile cu gramada imi displac profund. seamana tot timpul a improvizatie.
deci se pun cateva intrebari.
are cineva o strategie de reinsertie sau reorientare profesionala pentru cei care doresc sa munceasca?
care sunt criteriile prin care fiecare organism de stat va reduce posturile?
e permanenta reducerea posturilor respective?
in alta perspectiva, atat timp cat compartimentul resursele umane sunt inexistente in procesul de angajare a functionarilor, legea functionarilor e imperfecta si motivatia lipseste intr-un mediu supus prea des schimbarilor…
intuiesc ca primii care vor fi eliminati, sunt ultimii veniti.
eu
,,,cei care doresc să muncească”…ar fi avut posibilitatea să-și demonstreze competențele,în sectorul privat, de la bun început. Nu mă refer la profesori sau medici.
Dar…cine nu alege un salariu mediu mai mare decât în mediul privat, apărat de contracte de muncă ,,beton”, fie că face, fie că nu face ceva…
DACĂ (și sper asta) instituțiile statului, împreună cu sindicatele, vor elabora criterii corecte de disponibilizare, înseamnă că cei potențial afectați sunt prietenii, rudele,….amantele politicienilor și care au intrat în diverse structuri administrative ,,pe ochi frumoși”. Aceștia, ar trebui să pună ,,osu’ la treabă” și să nu aștepte ca numai statul să cheltuiască pentru ,,reconversie”.
Dar din păcate, este foarte probabil să plece ,,pe tușă” tocmai cei valoroși și fără pile , indiferent când ,,au venit” în sistem.
Oricum, mă întreb totuși, dacă sistemul bugetar avea musai nevoie de,, sutele de mii de… competenți” veniți ULTIMII între 2007 și 2008 ….la care îi adaug și pe cei aduși de actuala putere.
Introduceți datele si comentariul dvs.