Rotariu

Vă recomand volumul de studii demografice ale profesorului clujean Traian Rotariu.
Cartea are trei secțiuni: prima tratează chestiuni generale (cu o remarcă specială pentru a doua tranziție demografică și riscurile suprapopulării, subfertilității și îmbătrânirii populației), a doua reia studiile realizate de Rotariu despre populația Transilvaniei (de la 1880 la 2002), pentru ca ultima secțiune să se concentreze asupra unor chestiuni precum fertilitatea, migrația internă, homogamia sau divorțialitatea în perioada recentă.
Din studiul referitor la migrația internă am reținut că “vechea structură de migrație, care a funcționat în perioada industrializării și până la începutul deceniului 10 [din secolul trecut - nota mea C. Preda], a dispărut fără ca în locul său să se materializeze o alta, așa încât tendințele anilor următori sunt greu de anticipat. Decalaje de dezvoltare la nivel național există, ca și diferențe în presiunea demografică asupra resurselor și locurilor de muncă. Din ambele puncte de vedere, Moldova este dezavantajată, deci nu pot fi dubii prea mari că locuitorii acestei provincii vor fi actorii unor procese migratorii importante în viitor”.

Cuvinte cheie:

44 comentarii

1 Rotariu | e-Opinii.ro | doar opinii... atât! | by George Fedorovici { 06.06.10 at 11:42 AM }

[...] afla mai mult: Rotariu [...]

2 Downfall { 06.06.10 at 12:10 PM }

Oare e chiar asa de greu de anticipat trendul migrationist pe termen scurt si mediu? Oamenii au tendinta de a migra acolo unde se intrevad conditii de viata mai bune. Odata cu deschiderea granitelor UE, aceea este noul target, idealul nivelului de trai, cu precadere al celor din Moldova (cea mai saraca zona a Romaniei), dar nu numai al lor…
Probabil ca orice analiza demografica viitoare ar trebui privita in context european, nu doar romanesc.
As mai avea o mentiune: nu am citit cartea, deci este destul de greu de exprimat un punct de vedere, dar inteleg ca perioada industrializarii este epoca lui Carol I (1880 – WWI). Totusi Romania a cunoscut 2 epoci ale industrializarii, cu specific diferit: una in timpul monarhiei, consecinta a trendului de modernizare european, si una in timpul regimului comunist, consecinta a visului utopic. Din nou, acestea ar trebui tratate diferit in orice analiza.

3 Soluţii la criza economică « Blog despre lucruri vandabile { 06.06.10 at 4:41 PM }

[...] Cristian Preda [...]

4 zeus { 06.06.10 at 4:49 PM }

Ah! Ne-am lamurit. Crina vrea sa fie prim-ministru! Parasesc aici comentariul public pentru a ma amuza copios in sectorul privat :)

5 ion adrian { 06.06.10 at 5:13 PM }

Ce-am mai ras …:)

PNL sustine motiunea de cenzura a PSD, desi ii dezaproba continutul
Crin Antonescu (PNL): Suntem dispusi sa ne asumam guvernarea dupa caderea Cabinetului Boc, dar cu anumite conditii
Crin Antonescu (PNL): Sunt gata sa imi asum calitatea de premier pentru a pune in practica programul liberal

6 Bruner Fox { 06.06.10 at 6:39 PM }

Buna recomandare aceasta carte. Din pacate cine ar trebui sa auda si sa traga cocluzii, cei care fac strategia Romaniei , nu prea citesc carti de astea.
De la revolutie pana acum suntem mai putini cu vreo 3 milioane. La rata de natalitate actuala in 2015 Romania va avea doar 10 milioane de oameni, dintre care 9 milioane de asistati: varstnici, pensionari, copii, someri si sau bolnavi.
Tarile puternice au strategii demografice, fie prin incurajarea imigratiei creierelor ( Canada , Anglia, Germania si SUA) fie prin limitarea natalitatii ( China,India). Demografie pana la urma inseamna piata de desfacere si forta de munca sa plateasca impozite plus pensii la restul lumii. Nu cred ca prin concediu platit de doi ani pentru cresterea copilului incurjam natalitatea. Cred ca mai degraba o scutire de impozite , progresiva in functie de numarul de copii pe familie, coroborata cu cresterea numarului de crese /gradinite cu program prlungit poate sa fie o solutie, incurajarea angajarii de babysitter.
In ceea ce priveste o politica demografica, cred ca ar trbui sa ii aducem inapoi pe romanii plecati prin lume printr-o politici fiscale decente .Pe de alta parte , in curand , maghiarii din Romania vor avea si pasaport unguresc. Asta va incuraja o alta migratie, catre Budapesta. Ce ar trebui sa facem? In opinia mea atragerea si integrarea romanilor din Republica Moldova poate fi o solutie.

7 Bruner Fox { 06.06.10 at 7:21 PM }

cateva propuneri /idei pentru iesitrea din criza si dezvoltare, va rog sa le trimiteti la colegii din PDL/guvern:
1.Valoarea in vama.Multi comercianti ( in special chinezi) vin cu facturi simbolice in vama, ca sa plateasca taxe foarte mici. Propun ca , in cazul in care valoarea produsului in vama, este mai mica decat cel mai mic pret dintr-un magazin din Romania , statul sa poata cumpara marfa la pretul din factura plus 5%.
2. Achizitii. Propun un amendament la legea achizitiilor publice. Statul sa nu poata cumpara un produs /serviciu la un pret mai mai mare decat la cel mai mic pret vandut pe piata dinUniunea Europeana in anul respectiv . de exemplu: kilometru de autostrada, la spanioli este un milion, la noi sa nu poata fi 2!
3. Impozite. Marirea impozitului pe dividende la 25% ar incuraja investitile. De asemeni instituirea unui impozit de 25 % pentru facturile de cosnultanta externe, in special in tari non UE. Multi bani se scurg afara prin consultanta.
4. Legea Autostrazii Arad Bucuresti Giurgiu. cei 500 kilometri sa fie impartiti la 10 mari firme romanesti.Granatia de buna executie 100 milioane. termen doi ani. Statul sa puna la dispozitie pamantul, prin cumparare la schimb cu actiuni Proprietatea.
5. Legea deductivitatii: Sa existe posibilitatea unei deduceri fiscale de pana la 50% din venit si la persoane fizice si juridice.Nici un milion de inspectori fiscali nu fac mai bine ca 10 milioane de contribuabili. Deducerea benzinei, reparatii auto sau casnice, cumparare masina, asigurari, studii copii, vulcanizare, service, taxi etc…ne-ar face sa cerem chitanta fiscala deci statul va incasa TVA si taxe
6. un Stat mai suplu: avem prea multe ambasade in lume, avem 70 mii de consilieri locali, avem sute de mii politisti, jandarmi , comunitari etc… Propunere: salariul pe doi ani platit in shimbul la plecare voluntara si vrea sa infiinteze microferma rurala. ( crscut vaci, oi, pasari ,melci, fazani. struti,iepuri, ciuperci, etc…)
7. Sanatate. Medicii romani sunt prin toata Europa. Hai sa le trimitem si pacientii. Propunerea e de la emisiunea Nasul. Inchiderea spitalelor in ROmania , lasat doar unitati de urgente.Trimis la operatii in Germania, Franta, Austria, unde nu se da spaga si nu se inbolnavesc prin spiatale!
8.Impozitarea masinilor la valoarea reala, de catalog, ca la asigurari (3% pe an) .Interzicerea inscrierilor de autoturisme mai scumpe de 15 mii euro pe firme .O firma sa nu poata avea mai multe masini decat numarul angajatilor care au nevoie de masina in exercitarea profesiei. (agenti comericali/soferi, etc)

8 Rotariu | Calarasi online | portal judeţ Calaraşi { 06.06.10 at 10:16 PM }

[...] Sursa articol: Rotariu [...]

9 Valeriu Mangu { 06.06.10 at 10:50 PM }

@ Bibliotecaru

Domnule Bibliotecaru,

Cand o persoana se adreseaza alteia promitandu-i ca realizeaza un anumit lucru – de exemplu ca ii va construi o casa -, aceasta din urma nu trebuie numaidecat sa si creada ca prima va si realiza casa. Si ar fi si o greseala s-o puna la lucru in “orb”, adica sa faca produsul denumit casa si atat. Cel care vine cu promisiunea poate sa faca un produs numit casa, dar sa nu poata fi locuita, sa nu-i serveasca beneficiarului, sa nu-i placa etc. Sau, pur si simplu, cel care promite sa nu fie in stare sa realizeze casa.
Prima persoana urmeaza doar sa-i PROPUNA celei de-a doua constructia unei case, potrivit unor specificatii tehnice precise, cu un design definit, cu o macheta deja existenta, cu un deviz etc. Cand cel careia i s-a facut oferta accepta proiectul, cel care a propus nu trebuie angajat ca executant, ci doar ca SUPRAVEGHETOR al executarii. Executarea trebuie realizata asadar de un tert, pe care cel care a propus constructia sa-l supravegheze. Iar cel mai inteligent lucru este ca beneficiarul sa desemneze, sa aleaga, sa selecteze el executantul, nu sa accepte executantul pe care il propune cel care a propus constructia casei.
De unde aceasta ratiune?!
Daca cel care propune proiectul devine si executant, nu are cine sa-l verifice ca va executa casa potrivit proiectului. Acum, e-adevarat ca proprietarul poate sa verifice, sa urmareasca el insusi executarea, dar este posibil ca la aspecte tehnice sa nu se priceapa si se poate trezi, dupa ce a preluat casa, ca ii ploua in cap, ca o teava s-a spart, ca garajul este prea scund etc. Supravegherea trebuie realizata de un specialist.
Supravegherea este imposibila cand proprietarul este o colectivitate – colectivitatea este o simpla multime. In acest din urma caz colectivitatea trebuie sa desemneze un supraveghetor, dar care supraveghetor este mai bun decat cel care a propus proiectul? Apoi, proiectul trebuie propus de specialisti in proiecte, nu neaparat in constructii.
Iata deci ca a promite este, de principiu, o inselatorie. Deputatii si senatorii n-au asadar a promit, caci n-au si posibilitatea sa faca posibila executarea, pentru simplul motiv ca banii statului nu sunt gestionati de ei, apoi pentru ca nu mai exista posibilitatea ca cei din colegiu sa angajeze un executant a ceea ce a promis candidatul la mandatul de deputat ori senator.
Cazul primar – consiliu este insa diferit. Daca primarul a castigat cu strada suspendata, Consiliul trebuie sa execute.
Al dvs., Valeriu Mangu

10 ion adrian { 06.07.10 at 8:58 AM }

Spre stiinta:

@Dna Ministru Udrea,
@ PDL
Asadar nu au ajuns peste 20 de parlamentari PDL la sedinta, asadar au folosit gipsul lui Stanculescu, asadar poate ca se va intampla ce am spus ca avertisment serios, acum aproape doua luni si anume:
Daca guvernul esueaza, mai ales din cauza tradarilor sobolanilor din PDL , Basescu nu v-a mai credita partidul, asadar un PDL fara majoritate guvernamentala, caci asta inseamna o reusita a motiunii de cenzura, nu-l va mai avea pe Basescu aliat, asa cum , cu tot riscul politic Basescu i-a fost in toamna, si nu ca Basescu s-ar teme de ailalti, dar nu va mai avea nici-un motiv onorabil sa sprijine niste looseri , in ciuda multor oameni corecti din PD, care insa vor suporta consecintele si unor greseli de tipul celei facute si recunoscute de dna Anastase, in raport de acel sobolan senator Badescu.
Desigur ca va asista la scandalul intern ce va urma in randurile opozitiei cu un Crin care se vede PM dar poate ca totul va merge ca uns caci:
Este posibil ca Ponta sa accepte sa-l sprijine pe Crin in schimbul sprijinului PNL ptr suspendarea presedintelui, Ponta sparand ca in conditiile actuale Basescu nu ar mai fi confirmat la referendum si deci demis, si deci alegeri anticipate la presedentie si deci poate un Ponta presedinte si deci tara definitiv ocupata(pana la o noua explozie revolutionara) de capuse, agenti straini etc.
Asta este alternativa rationala fata de caderea guvernului.
PDL mai are timp o saptamana sa faca ce trebuie si stie ce trebuie, doar ca nu vrea si asta cu orice risc:
In primul rand ce i-am cerut permanent : sa disloce marea masa a pensionrilor saraci de cei cu nesimtite caci cei cu pensii de peste 1500 -2500 inteleg aceste masuri, fiind oamenii care au construit acesta tara cat este ea de construita. Desigur prin propriul sacrificiu si nu e un sacrificiu sa dai inapoi ceva din ceea ce nu ti se cuvine.
Inca ceva :dupa ce sobolanii de culoare rosu-mafiot, vor lua puterea, nu vor putea decat cumpara un timp prostimea cu pretul inflatiei, si-n paralel pe langa acest “panem calp” vor oferii si “circenses” care vor fi procesele si condamnrile pe drept si pe nedrept al sustinatorilor lui Basescu al tuturor celoar care nu l-au tradat sau l-au tradat pe Basescu, caci vor trebui multi sacrificati si vor fi si de la ei cativa mai ales din aia ce au tot tradat pana in acel moment, si care azi cred ca tradand din nou, vor scapa nebelitzi, caci mafia isi lichideaza tradatorii chiar si cand se face ca-i iarta.
A bon entendeur salut!

11 ion adrian { 06.07.10 at 9:13 AM }

@Downfall,
Ma refer la un dialog din spate unde am si intervenit, repet si aici:

raspunzi lui Zaharescu :

“In concluzie, sunt de acord cu dumneavoastra ca Guvernul trebuie sa spuna adevarul. Problema esentiala e ca adevarul trebuie spus incepand din campania electorala, ori eu am aflat recent, cu “stupoare”, de la TV de la dl Vladescu si dl Berceanu ca au mintit un an si jumatate. Asta e motivul pentru care, din punctul meu de vedere, actuala putere este discreditata si trebuie sa plateasca. Aceeasi parere am avut-o despre fosta putere, care trebuia sa-si plateasca greselile, si le-a platit. E, in final, o chestiune de onoare.”

ti-am raspuns eu acolo la asta:

ion adrian { 06.07.10 at 9:10 AM }
@Downfall
Si daca spuneau adevarul presupunand ca-l stiau, ne alegeam cu Voicu, Geoana, Vantu, Patriciu si GRU pe cap . Era o altenativa nu-i asa?

12 antim { 06.07.10 at 9:21 AM }

o solutie simpla pentru a reduce salariile ( veniturile de fapt ) ale secretarilor de stat si consilierilor ministrilor numiti , ca reprezentanti ai statului , pe baza competentelor pe care le ausi la multi pren fisa postului , in diverse Consilii de administratie sau supraveghere la diverse societati unde statul e minoritar , ar fi ca banii cuveniti , conform hotaratilor AGA de acolo sa intre in contul ministerului sau institutiei ce i-a trimis acolo . Ei sunt acolo pentru ca iau salarii pe functiile care le au la stat si in plus fac politica institutiei ce i-a trimis ( cel putin de asta sunt trimisi ), o fac in timpul serviciului …Astfel veniturile ar veni la stat , ei nu ar mai fi asa obedienti in fata celor ce-i platesc de fapt numai pentru prezenta …nu pentru aport ….iar statul ar suplimenta veniturile pentru a plati pensiile minim garantate din veniturile sale nu din fondul de pensii ( pe care doar i-l imprumuta de la bugetul de stat , nu ii fac si venituri . De ce pensia minima obligatorie , necesara cu siguranta , sa diminueze fondul de pensii si sa se tati de la adevaratii cotizanti ? )

13 antim { 06.07.10 at 9:37 AM }

erata .1..pe baza competentelor pe care le au ,la multi si prin fisa postului ( de fapt …a prostului… la cei de azi ); 2. …doar il imprumuta …; 3 ….sa se taie …

14 Marius Delaepicentru { 06.07.10 at 10:06 AM }

Azi se împlineşte un an de cînd aţi fost ales deputat european. Felicitări domnule Preda!

Vă amintesc totodată că, din partea mea, legitimitatea tuturor parlamentarilor europeni ai României este nulă, din moment ce, în ziua alegerilor, statul român nu mi-a permis exercitarea dreptului de vot. Este nulă şi pentru că nici pînă în ziua de azi, statul român nu a făcut altceva decît să improvizeze. Încă nu există prevederi legale simple şi coerente, prin care să ni se recunoască apriori calitatea de cetăţeni.

15 ion adrian { 06.07.10 at 10:45 AM }

antim,
I agree

16 Bibliotecaru { 06.07.10 at 11:11 AM }

@ Valeriu Mangu

Nu pot fi de acord cu cele ce le spuneţi, cu atât mai mult nu sunt de acord cu faptul că ceea ce propune primarul în campania electorală cade în obligaţia consiliului să legifereze.

Nu. Dacă vreţi exemplul cu casa…
Candidaţii ar trebui să depună fiecare un proiect de casă, cu tot cu proiectul de execuţie, pentru că cetăţenii au nevoie de case. Cetăţenii votează anumiţi candidaţi funcţie de proiectele care le sunt pe plac şi unii dintre candidaţi sunt aleşi şi devin parlamentari. Ei depun fiecare proiectele de case în Parlament şi apoi dezbat şi aleg un număr mult mai mic de proiecte. Aceste proiecte merg la executiv, adică la Guvern, şi Guvernul are obligaţia să le execute. Controlul îl face tot parlamentul, pentru că în calitate de proiectant urmăreşte şi punerea în execuţie a proiectului.

Voinţa poporului se pune în practică pentru că fiecare dintre parlamentari va susţine la dezbaterea de “alegere a proiectelor puţine” un proiect cât mai apropiat de propriul proiect.

17 antim { 06.07.10 at 11:58 AM }

V. Manga , sa intelegem ca nu e legal , nici moral, nici functional ca Inspectoratul in Constructii sa fie in subordinea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului ? Daca toti stim ca e o ilegalitate… ce o cotesti atat ca ne-ai ametit …de se clatina …casa !!!!

18 antim { 06.07.10 at 12:04 PM }

Bruner Fox (VULPANE…) daca romanii din strainatate ne-au hotarat soarta pot ei sa ne si trateze …betesugurile guvernarii ?

19 zaharescu valeriu { 06.07.10 at 12:12 PM }

@Downfall
Mai există şi o a treia….(dez)industrializarea de după 1990, când am demolat, tăiat, vândut (pe nimic), falimentat, aproape totul.
Ce am pus în loc ? Reţele de supermarketuri, sedii de birouri cu n etaje, bănci şi băncuţe (adică ….cămătării cu acte în regulă) la fiecare colţ de stradă, complexe rezidenţiale construite haotic…
Noroc că mai avem ceva resurse sau companii neprivatizate, dar vor urma probabil şi ele acelaşi drum….dacă PNL revine la putere. Sper ca acest ultim lucru să nu se întâmple.

20 cpreda { 06.07.10 at 12:41 PM }

Marius Delaepicentru:
Mulţumesc. Sunt de acord cu demersul dvs de debirocratizare a cetăţeniei.

21 antim { 06.07.10 at 2:06 PM }

Marius …De LA EPICENTRU vine …SINISTRUL ..Sa faca domne’ si debirocratizarea cetateniei, sa fie masa de votanti mai … grasa …cum vrea NASUL !!! Gata cu poporul , acum tara conteaza …UNDE E BINE ACOLO E PATRIA …ALTORA , AICI E TAGMA JEFUITORILOR ….

22 zaharescu valeriu { 06.07.10 at 2:07 PM }

@Downfall
Postez şi aici, pentru uşurinţa citirii:
De data asta, cred că v-aţi cam grabit….chiar, cu scuzele de rigoare ,,aţi sărit pur şi simplu calul”…… înţeleg că încercaţi în mod elegant, să vă camuflaţi apartenenţa necondiţionată la PNL….dar haideţi să revenim la adevăr:
Cine a vorbit în 2009 de necesitatea unor legi dure de reformă (salarii şi pensii) care au ,,aruncat în aer” sindicatele, presa şi partidele antireformiste (recte, PSD , PNL şi PC)….DEŞI, culmea, aceste legi au fost demarate şi cu concursul unor personalităţi din PSD animate de interesul naţional ?
Cine a vorbit pentru prima dată în 2009 de ,,îngheţarea salariilor” bugetare ?
Cine a pledat pentru acordul nepopular cu FMI, în pofida opoziţiei, în special a PNL…care şi azi este împotrivă (mizând probabil pe banii lui Patriciu)?
Cine a dat ,,liber” la bugetari în concediu fără plată, în prejma alegerilor prezidenţiale ?
Cine a vorbit în 2009 de necesitatea disponibilizărilor ?
Cine a vorbit şi a încercat eliminarea cumulului între pensii şi salarii de la stat? ….oripilând ziarişti, actori,…..magistraţi,etc?
Cine a vorbit, în mod repetat, despre criză ca o oportunitate a reformării statului ?
Prin contrast, îmi voi aminti cât voi mai trăi, de inconştienţa PNL-ului care vorbea despre economie că ,,duduie”, care a mărit cuantumul pensiilor şi a salariilor în dezacord cu productivitatea şi a risip banii în teritoriu ÎN SCOP ELECTORAL, deşi semnele crizei erau evidente….poate mai puţin amploarea ei.
Vă văd procupat de problematica economică şi ar trebui să ştiţi cât de impredictibilă s-a dovedit actuala criză, chiar şi pentru cei mai competenţi economişti ai lumii.
Deci, refuz să accept aberaţia că actualul guvern şi MAI ALES actualul preşedinte ar trebui să răspundă….pentru minciună electorală ! Când dimpotrivă, şi-au asumat riscuri de imagine.
Au fost desigur nenumărate negocieri, neîmpliniri, contestări acceptate la CC ,dar cine s-ar fi descurcat mai bine în hăţişul de legi creat doar pentru a statua privilegii?
Cine ar fi dat ,,cu barda” de la început în salarii şi pensii, înainte de a constata, fără dubiu, că nu mai există altă cale rezonabilă?
Aţi auzit de vreo soluţie alternativă rapidă, bazată pe cifre şi indicatori, din partea opoziţiei….în afară de bla-bla-uri demagogice?
Auzi, s-au găsit oamenii de bine care să dea sfaturi de moralitate….celor (singurii de altfel) care vor ,întradevăr, să reformeze statul român.
Eu îi voi susţine până la capăt…chiar dacă ajustările îmi vor afecta familia.
Cât despre penalizarea electorală….PNL este ÎNCĂ în parlament….deşi n-ar fi trebuit să fie !

23 antim { 06.07.10 at 3:30 PM }

zaharescule ,ce ai tu cu liberalii ? ce se intampla pentru ca l-am vazut si pe Boda , pe culcer , pe tismaneanu , pe patapievici , pe cartarescu , pe mihaies , pe cristoiu , pe tatulici , pe ionita …pe pora , pe savin , pe lupea , pe m.marian … toti aveti o problema cu liberalii . Nu cu Pdl , incompetent cat cuprinde , nu cu Psd , care pare pe val …voi toti dati in Pnl . Nu mai aveti curaj sa dati in Psd . Sunteti toti ca boda , formati in frumosii ani 60 , sau v-a fost profesor , impreuna cu r . culcer ? De la Ghe . Gheorghiu -Dej incoace …sfatuieste poporul de bine . Unde lucreaza fiul sau ????I-o fi dat pdl -ul vreo sinecura ….?

24 zaharescu valeriu { 06.07.10 at 4:10 PM }

@antim
d-nule, acoperă-ţi capul cu o pălărie de soare….când mergi la mitingurile din piaţa Victoriei sau a Constituţiei.

25 judex { 06.07.10 at 5:33 PM }

@antim:
Intrebati: zaharescule ,ce ai tu cu liberalii ? ce se intampla pentru ca l-am vazut si pe Boda , pe culcer , pe tismaneanu , pe patapievici , pe cartarescu , pe mihaies , pe cristoiu , pe tatulici , pe ionita …pe pora , pe savin , pe lupea , pe m.marian … toti aveti o problema cu liberalii .
Raspunsul e simplu: toti acestia (si multi altii) au acelasi lucru in comun: … dreptate !
Poate ne lamuriti acum si dvs. urmatoarele 2 mistere:
1) Cum se face ca la o sustinere de 10% in tara, pe blogul lui CPreda sproportia sustinatorilor PNL este de 70-80% (Jicol, Costin Sandu, Radu, Mladin, Ilinca, Antim,li,sopinel,bibi,…) ?
2) Cum se face ca desi PNL practic nu are sustinatori in afara tarii, grupul belgienilor de pe blogul lui CPreda este atat de (atipic, recunoasteti) pro-Crin (cred ca proportia este 100%) ?

26 ion adrian { 06.07.10 at 6:01 PM }

Am impresia ca fara voia mea am scolit psdnleii. Cand am cerut decuplarea pensionarilor cu pensii mici de cei de lux mai in clar am sfatuit de bine guvernul dar vad ca nici-o promisiune nu a fost facuta acestora cu pensii de sub 600-800 lei dar in schimb pSD pune o singura motiune de cenzura pentruca decupleaza el astfel problema caci daca motiunea nr 1 trece nu mai conteza o a doua motiune iar daca nu trece asta contra programului de austeritate nu pot spera sa treaca una ptr pensii nesimtite si se si demasca astfel.

27 ion adrian { 06.07.10 at 6:15 PM }

PS. Poate ca PDL poate folosi acest lucru exemplificand ipocrizia opozitiei care atacat pana acum ambele legi la pachet si in 2009 a picat guvernul ptr acesta lege a pensiilor de lux.

28 ion adrian { 06.07.10 at 6:18 PM }

Din nefericire am avut dreptate(din pacate mereu am dreptate :) ) si CCR a facut ce era de asteptat, nu-i injurati, a declarat neconstitutionala legea lustratiei.
Chiar ma gandesc ca ea a fost facuta, desi orice jurist stie ca este neconstitutionala, doar ca sa ne aflam in treaba si sa compromitem total orice actiune de acest tip.
Eu am anuntat, atunci cand am spus ca este neconstitutionala si care este maximul care se poate face in aceasta directie, si daca nu-mi gasesc postarea de atunci prin atatea sute sau mii de postari(nu stiu sa ma caut altfel?) o sa revin maine cu solutiile de avarie la acesta lege a lustratiei.
Desi, pana la motiune nimeni nu o sa se ocupe de asta.

29 ion adrian { 06.07.10 at 6:19 PM }

antim,
Pentruca ii uram pe tradatori . De la PSD nu asteptam nimic.
Dar de PNL ca si de PNTCD ne pare sincer rau.

30 Valeriu Mangu { 06.07.10 at 6:59 PM }

@ Bibliotecaru,

Domnule Bibliotecaru,

Fi.e cum spuneti dvs., dar cine il supravegheaza pe cel care propune si planul arhitectural, si planul de executie?
Exemplul domeniului constructiilor este foarte bun. Arhitectul propune proiectul casei, dirigintele de santier supravegheaza executia, iar firma de constructii executa.
Nu candidatii trebuie sa propuna proiectele – “ce facem”, “cum facem/executam etc.” -, ci, de principiu, partidele politice, proiecte insotite de liste de candidati pentru executare.
Sarcina statului nu este de a realiza lucruri care sa-mi foloseasca numai mie ci, de principiu, sa foloseasca tuturor – ori fiecaruia, in mod egal, fara privilegii si fara discriminari. Ceea ce ganditi dvs. este ideal – ca statul, prin demnitarii/functionarii pe care ii desemnam in cadrul lui, sa multumeasca pe fiecare -, dar acest lucru este imposibil. Statul nu poate satisface – ori transpune in paractica – decat o vointa RATIONALA a fiecaruia dintre noi – de pilda, de a construi un parc pe care sa-l folosim fiecare, nu cate un parc pentru fiecare.
Cand dau unui executant sarcina sa execute, acesta trebuie sa-mi prezinte un proiect de executie, pe care il accept sau nu. Acesta este – ori trebuie sa fie – rolul Parlamentului ca autoritate legiuitoare – sa propuna formule, proiecte de executie, urmand ca noi sa le acceptam prin intermediul substitutului nostru – ori supraveghetorul desemnat de noi -, care este Presedintele Romaniei. Asa si cu primarul, respectiv Consiliul Local.
Mai clar spus, proiectul de vointa POLITICA a CETATENILOR de tipul “ce facem” urmeaza sa fie propus de partidul politic impreuna cu un candidat pentru functia de supraveghetor al transpunerii in fapte a acestei vointe – viitorul Presedinte al Romaniei, respectiv Primarul. Tot partidul trebuie sa propuna si proiectul de vointa politica de tipul “cum facem/executam”, impreuna cu candidatul pentru executare. Acest candidat devine, dupa caz, Parlamentul ori Consiliul Local. Este un executant PLURIPERSONAL. Toti membrii acestui executant pluripersonal trebuie sa gandeasca la formulele, la solutiile de executare, nu la vointa “ce facem”. Partidul trebuie sa propuna, de pilda, sa facem o sosea suspendata pe care o va folosi toata lumea, realizata prin efortul financiar al fiecaruia. Dvs. ati vrea o sosea proprie, pe care s-o folositi numai dvs., dar pentru a o realiza va trebuie fonduri pe care nu le aveti si pe care nu le puteti obtine decat, in mod fatal, fraudandu-i pe ceilalti. Cum nu ne putem “trage” fiecare un parc propriu – ori privat -, o sosea proprie, ramane sa ne ASOCIEM si sa realizam o singura sosea, un singur parc, pe care sa le folosim fiecare, fara privilegii si fara discriminari. Aceasta este prima ratiune a statului – de a realiza proprietatea COMUNA -, apoi de a institui regulile dupa care urmeaza sa folosim fiecare dintre noi aceasta proprietate comuna.
Dvs. cautati sa promovati o teorie a confiscarii statului – ori a unei parti a lui – in folosul propriu, personal, ceea ce mi-ar da si mie dreptul sa procedez la fel. Inevitabil, asta inseamna lupta pentru resurse, resurse pe care dvs. ati dori sa le deturnati doar spre casa care va place. Or, nu aceasta este ratiunea asocierii sub forma statului – sa ne luptam -, ci sa construim, sa cream acele lucruri fundamentale care sa faca posibil ca pe mai departe fiecare sa-si construiasca acea casa care ii place, dar prin mijloacele private, proprii, pe care le are la indemana. Asadar, de principiu, statul n-are a construi pentru fiecare casa care-i place, ci de a crea locuri de munca astfel platite, oportunitati de afaceri astfel incat fiecare sa castige banii care ii sunt necesari pentru constructia casei visurilor sale.
Bunul pe care statul este chemat sa-l realizeze trebuie asadar sa fie de o maxima generalitate in ceea ce priveste utilitatea lui – sa-l foloseasca toti si, respectiv, sa le fie tuturor folositor. In asta sta arta POLITICII, caci “politic” inseamna COMUN, GENERAL, nu “grup”.
Proiectul de vointa politica a cetatenilor de tipul “ce facem” trebuie sa aiba invedere asadar dorintele, nevoile cetateanului in abstract, daca se poate spune asa, nu ale unui cetatean concret. In concret, dvs. doriti un parc propriu; in abstract, parcul urmeaza sa fie realizat pentru a fi folosit de toti.
Iata de ce in Parlament, in Consiliul Local, n-au a fi supuse adoptarii proiecte in concret, ci in abstract. O lege nu-i destinata dlui Bibliotecaru in particular, nu trebuie sa-l priveasca pe acesta in particular – la fel si o hotarare de Consiliu Local -, ci, fara distinctie, sa priveasca pe fiecare dintre noi, fara privilegii si fara discriminari.
Cat priveste vrajeala cu alegerile uninominale este de observat ca ceea ce promite un candidat alegatorilor din colegiu ar trebui sa constituie, de fapt, preocuparea administratiei locale. Propunerile candidatilor pentru mandatul de deputat sau senator trebuie sa priveasca executia vointei politice de tipul “ce facem” la nivel national. Similar pentru candidatii pentru mandatul de consilier.
Al dvs., Valeriu Mangu

31 Bibliotecaru { 06.07.10 at 10:15 PM }

@ Valeriu Mangu
Stimate domn,
Există un grup de proiectare a clădirii format din arhitect sau arhitecţi, ingineri constructori, tehnicieni… Cel care controlează execuţia lucrării este întotdeauna proiectantul. Dirigintele de şantier supraveghează şi el, inginerul şef, şeful de şantier… mult mai mulţi supraveghează şi ei execuţia, dar cel care controlează execuţia proiectului şi conformitatea execuţiei cu proiectul este proiectantul. În cazul când execuţia are probleme, tot proiectantul este cel care vine şi face modificările în proiect pentru a rezolva problema. Executantul face exact ce spune proiectantul, desigur, cu ştiinţa execuţiei asupra sa, adică zidarul ştie să zidească, instalatorul să instaleze, fier-betonistul să toarne betonul, sudorul să sudeze… Proiectantul stabileşte execuţia în etape cât mai simple şi mai clare astfel încât executantul să ştie, în orice moment, ce are de făcut, când are de făcut… ce se întâmplă dacă afară plouă sau e prea frig… De fapt proiectantul supraveghează că execuţia este conform proiectului atunci când acesta se pune în operă.

Proiectantul nu trebuie să ştie cum se face betonul şi de ce se învârte betoniera orar sau trigonometric, nu trebuie să ştie ce debit are o maşină de injecţie beton… el trebuie să ştie că betonul s-a turnat conform condiţiile standard de calitate.

Dincolo de cuvinte, parlamentul se exprimă prin lege, este modul lui de a face politică. Parlamentarul nu poate veni cu o propunere de autostradă pentru că astfel de lucruri se introduc prin Hotărâre de Guvern, fie că vorbim despre stabilirea obiectivului, sau de indicatori tehnico-economici, sau de aprobarea folosirii suprafeţelor necesare respectiv declanşarea procedurilor de expropriere…

Nu are de ce un parlamentar să vorbească despre autostrăzi în campania electorală. Dar el putea să vină cu iniţiative pentru legea educaţiei, a pensiilor, a salarizării unice, şi a tuturor legilor de mare interes şi de mari interese. În campania electorală întreaga politică provoacă (sau ar trebui să provoace) o dezbatere publică a diferitelor soluţii politice şi, în final, votul stabilea versiunea politică aleasă de populaţie. Este atât de simplu.
Dacă noi aveam în campania electorală măcar 50 de legi la nivel de iniţiativă legislativă, ne-am fi putut exprima asupra politicii pe următorii 4 ani, măcar în cazul legilor importante, dacă nu în cele de amănunt. Dacă un cetăţean a votat un candidat pentru că a primit o găleată, sau pe unul mai simpatic, sau pe unul că e coleg cu altul, sau că i-a recomandat un vecin să voteze cu cutare, sau pentru că bunicul a fost la cutare partid… Asta nu are nici o treabă cu voinţa politică exprimată prin vot.

32 ion adrian { 06.07.10 at 11:09 PM }

Nota ptr amuzamentul propriu:
Guvernul este mandatat de o majoritate parlamentara .
De aici se pot face conexiunile necesara de catre cei care au capacitate in acest sens.

33 Soluţii la criza economică II « Blog despre lucruri vandabile { 06.08.10 at 12:13 AM }

[...] Cristian Preda [...]

34 antim { 06.08.10 at 7:23 AM }

Judex , …ai uitat de ADEVAR …ti-l spun eu …cei pomeniti sunt …S(In)Ecuristi (sau aspiranti )…
1) si 2) , or fi adevaruri dar ce relevanta au in problema discutata ? Iau bani de la stat , spun neadevaruri ?
@ Ion Adrian , ura si compasiune in aceeasi persoana ? Asta pare …gelozie ! La peste 70 de ani retraiesti …pubertatea ? Ce alte ..apucaturi defulezi …?

35 Downfall { 06.08.10 at 10:19 AM }

@ Ion Adrian:
Domnule, v-am raspuns in cealalta postare, va raspund si aici la intrebarea pe care mi-o adresati mie: scuza pe care o invocati se incadreaza perfect in categoria “hotul striga hotii”. Mai precis, PD minte “ca sa nu iasa mincinosii”? Pai cum vine asta? Ia mai analizati putin ce ati spus acolo, si poate gasiti contradictia si incoerenta din enunt.
Asta era una. Iar doi la mana, personalitati marcante cu reputatii absolut indoielnice au ambele tabere. Udrea, Videanu, Berceanu sau Blaga nu sunt cu nimic mai breji (ca perceptie publica si nivel de contestare, ca de suferit condamnari nici unii nici ceilalti nu au suferit) decat Vantu, Patriciu si mai stiu eu cine. Ba mai mult, nu am vazut propunerea lui Vantu pentru functia de ministru al transporturilor, sau a lui Patriciu pentru cea de ministru al economiei.
Pana la proba contrarie, PD este partidul care recunoaste ca a mintit un an si jumatate din postura de partid de guvernamant, prin vocea unui vicepresedinte. Si tot pana la proba contrarie, opozitia il propunea pentru functia de pm pe primarul Sibiului, si promitea sa-i dea mana libera in alegerea membrilor cabinetului, cu conditia ca acestia sa fie legati de partidele care ii asigura sprijinul parlamentar. Pana una alta, se intampla ce a vrut domnul Basescu, iar mincinosii puterii sunt in ograda PD-ului. Ce a vrut Antonescu se amana pentru o data viitoare, iar atunci cand (si daca) se va materializa, ne vom putea decide bazat pe fapte asupra adevarului sau minciunii lor.

36 Bibliotecaru { 06.08.10 at 10:28 AM }

@ ion adrian { 06.07.10 at 11:09 PM }
Spuneţi:
Nota ptr amuzamentul propriu:
Guvernul este mandatat de o majoritate parlamentara .

Vă mai spun ceva amuzant. Guvernul din acest moment nu este mandatat de o majoritate parlamentară. Motivul pentru care domnul Boc îşi angajează răspunderea este că Guvernul s-a schimbat. Mai precis să-a schimbat Programul de Guvernare prin propunerea celor două legi. Dacă dumneavoastră aveţi o dovadă că domnul Boc a spus, la investirea sa de către Parlament prin acordarea încrederii, că va scădea salariile bugetarilor cu 25% şi pensiile cu 15%, vă rog să-mi prezentaţi dovada. Eu unul nu-mi amintesc. În consecinţă Guvernul de astăzi nu este Guvernul aprobat de parlament.
Nu este amuzant? Ha ha ha!

37 ion adrian { 06.08.10 at 12:59 PM }

antim,
Ce alte caractere josnice, neobservate inca de mine, mai prezinti dta?

38 antim { 06.08.10 at 4:33 PM }

Ion Adrian , ce pretentii poti sa ai de la un popor pe care tu il consideri,, SCARBAVNIC ” ? Crezi ca suntem si mai rai ? Mai e posibil ?

39 zaharescu valeriu { 06.08.10 at 8:38 PM }

@Bibliotecaru
Tocmai de aceea guvernul revine în parlament….practic pentru o nouă investire….râs cu plâns ……..de mânz !

40 Valeriu Mangu { 06.08.10 at 11:51 PM }

@ Bibliotecaru

Domnule Bibliotecaru,

Dvs. va referiti la raspunderea POLITICA, la controlul POLITIC, raspundere fata de Parlament, respectiv control din partea acestuia in calitatea lui ORIGINARA, ceea ce este cu totul altceva.
Al dvs., Valeriu Mangu

41 Bibliotecaru { 06.09.10 at 10:48 AM }

@ Valeriu Mangu
Păi dumneavoastră vă referiţi la controlul din punct de vedere juridic, al răspunderii penale?

42 Valeriu Mangu { 06.09.10 at 10:24 PM }

@ Bibliotecaru

Domnule Bibliotecaru,

Multimea cetatenilor, ca simpla multime, daca se poate spune asa, nu-i acelasi lucru cu poporul. Poporul este multimea respectiva ORGANIZATA, inzestrata cu suveranitatea nationala. Asa cum, de pilda, o multime de numere este, inzestrata cu o operatie, grup ori cu doua – inel.
Controlul de care vorbiti din partea proiectantului este echivalent cu controlul din partea cetatenilor, prin reprezentantul lor- Parlamentul ca prima forma, originara, de organizare.
Al dvs., Valeriu Mangu

43 Bibliotecaru { 06.10.10 at 4:38 AM }

@ Valeriu Mangu
Mă feresc să folosesc cuvântul popor în context juridic pentru că el conduce la sensul de naţiune/locuitor. Contextul actual al înţelesului de cetăţean nu mai este astăzi strict legat de naţiune. Astfel, deşi poporul este cel suveran, cetăţenia exercită legătura cu statul şi nu poporul, în acest caz cetăţenia având o acoperirea drepturilor şi obligaţiilor.

44 Valeriu Mangu { 06.10.10 at 8:31 AM }

@ Bibliotecaru

Domnule Bibliotecaru,

De acord cu cele infatisate de dvs. in ultimul text.
Al dvs., Valeriu Mangu

Introduceți datele si comentariul dvs.

CommentLuv badge