Şeitan

Declarând că nu e exclus ca în 2011 salariile bugetarilor să fie diminuate cu 30-50%, ministrul Şeitan confirmă faptul că opţiunea costurilor sociale semnificative este pe agendă. Agenda gestionării crizei economice.
Aşa cum am spus şi în postarea anterioară, cred că trebuie găsită o alternativă.
Dar pentru a defini o alternativă e nevoie de compromis politic.
Deocamdată, partidele parlamentare au ales radicalizarea poziţiilor, inclusiv prin solicitarea unor alegeri înainte de termen.
Această radicalizare va putea aduce status quo politic, dar şi o criză socială.
Sunt convins că, nu peste mult timp, vom auzi voci care vor explica doct că o asemenea criză socială este, de fapt, inevitabilă.
UPDATE: Cititorilor care îmi reproşează că l-aş fi citat trunchiat pe ministrul Şeitan le spun următoarele: nu e vina mea că ministrul se exprimă cu mare dificultate şi, de altfel, cu mare întârziere. De fapt, ceea ce este relevant din discuţia iscată chiar de domnia sa e tema costurilor sociale mari care ar trebui să fie suportate de bugetari şi pensionari, şi doar de ei. Domnul Şeitan asumă această opţiune fără nici o ezitare. E o atitudine pe care nu o pot îmbrăţişa. Pe de altă parte, am serioase îndoieli că actuala criză a deficitului public va fi depăşită prin măsurile anunţate. Dimpotrivă, cred că situaţia va fi şi mai gravă la toamnă. Pe de altă parte, luând în seamă atitudinea partidelor din opoziţie, mă tem de o degradare a climatului politic. Spun aceste lucruri pentru că mi se pare important să se evite prelungirea crizei economice şi a celei politice cu una socială. Acesta e lucrul esenţial, şi nu viteza sau acurateţea cu care ministrul Şeitan înşiră cifre în public.

Cuvinte cheie:

88 comentarii

1 antim { 05.31.10 at 1:38 PM }

Apoi …or sa vina cu bani de acasa !!! Daca nici …Michiduta nu stie ce face …( o fi de capul lui …?)

2 Şeitan | e-Opinii.ro | doar opinii... atât! | by George Fedorovici { 05.31.10 at 1:58 PM }

[...] afla mai mult: Şeitan [...]

3 Bibliotecaru { 05.31.10 at 2:12 PM }

@ Cristian Preda
Dumneavoastră credeţi că dacă bugetarilor li se va reduce 50% din salariu, statul român va mai avea pe cine să angajeze ca bugetar? Asta cu 50% reducere de salariu este o prostie fără margini şi stabileşte încă o dată cam care este nivelul “specialiştilor” care conduc România.

4 iulia { 05.31.10 at 2:30 PM }

Domnule Cristian Preda,
Sunteti un eminent politolog, dar si un influient om politic pe langa Presedinte. Am mai postat aceasta ideie: acest Guvern nu se mai bucura de increderea populatiei. Trebuie sa-si faca bagajele indiferent de costurile politice. In PDL sunt multi oameni de valoare. Trebuie format un guvern cu acesti oameni. Toate aparitiile PM si ale ministrilor PDL starnesc hohot de ras si injuraturi. N-au credibilitate. Sunt patati,sunt vinovati de proasta guvernare si hotie. Pe de alta parte ungurii sunt jalnici. Ce sa mai zici de fugarii de la cele 2 partide de opozitie. Societatea se va radicaliza inutil, ca in Grecia. Eu nu inteleg de ce din atati consilieri pe care ii are presedintele, macar unul sa-i spuna ca ceva scartaie; si rau de tot. Cheia e la Presedinte. Trebuie sa faca ceva. Vremea loialitatilor de partid a trecut. Romania are nevoie de un cap limpede.

5 Vasile, { 05.31.10 at 2:46 PM }

Anticipam din “blocaj” ca va urma si restul, explicitarea manipularii!

6 octavian { 05.31.10 at 2:48 PM }

Pot trai cu 750 de lei pe luna ca profesor? Doar sunteti profesori ,nu? Toti sunteti profesori, dar din aceia ce castiga 2000000 pe luna, nu? D-le Preda am o simpatie pentru dumneavoastra, dar nu imi vine sa cred ca barosanilor din guvern si din agentii, primarii si comisiile ma-sii nu s-a gandit nimeni sa le taie salariul cu 75%? Astept un raspuns.

7 Bruner Fox { 05.31.10 at 2:55 PM }

@iulia: cred ca dl preda, la fel ca alte minti lucide din PDL ( Monica Macovei, Sever Voinescu, Avramescu, Traian Ungureanu, Flutur ,Stolojan , Valeriu Stoica ) sunt constienti de gravitatea situatiei.Din pacate la alegerile de peste doi ani , PSD revine la putere cu impozitele lui de 35% cu tot. dl Seitan are doar misiunea sa ne arate pisica: ce e mai rau inca nu a venit.Se poate oricand si mai rau.
Ruperea acordului cu FMI plus criza mondiala prelungita ar insemna ca in urmatorii 5 ani sa revenim la subzistenta din anii 90. Taxele vor creste dar si inflatia nu va mai putea fi tinuta in frau. Din pacate singura solutie realista este taierea de costuri, dar nu numai salariale, trebuie si din investitii!

8 antim { 05.31.10 at 3:01 PM }

iulia ,…. ,,Eu nu inteleg de ce din atati consilieri pe care ii are presedintele, macar unul sa-i spuna ca ceva scartaie; si rau de tot. Cheia e la Presedinte. Trebuie sa faca ceva. Vremea loialitatilor de partid a trecut. Romania are nevoie de un cap limpede.” SPERANTA NOASTRA STA INTR-UN CONSILIER ? SI ce sa-i spuna presedintelui ? Ca …nu prea se pricepe ? Ca ce face face gresit ? Puteti sa-l acuzati ca …nu face ? Ia spuneti , daca ati fi acel consilier minunat si patriot , ce i-ati spune Presedintelui ? Ati dat cateva inducii in text dar parca va feriti sa mergeti pana la capat . SA STEA IN BANCA LUI CONSTITUTIONALA SI SA LASE FORTELE POLITICE DIN PARLAMENT SA GASEASCA O SOLUTIE NEGOCIATA FARA AMESTECUL FORTELOR DE REPRESIUNE ALE STATULUI , FARA SANTAJE SI AMENINTARI ? SA CHEME LA DANSUL SEFII DE PARTIDE SI PE CEI DE LA SERVICII , PROCURATURA SI ORGANE DE REPRESIUNE SA -I ASIGURE PE UNII CA AU TOT SPRIJINUL SAU DACA VIN CU O SOLUTIE PE CARE PARLAMENTUL O ACCEPTA SI SA LE CEARA CELORLALTI SA NU ACTIONEZE DECAT CONFORM LEGII ? Mai devreme sau mai tarziu tot la asta se va ajunge , dar costurile cresc cu orice zi de intarziere …DAR CUI II PASA ?????

9 Riddick { 05.31.10 at 3:06 PM }

Iată afirmaţia ministrului Şeitan:

Şeitan: Era posibil ca în 2011, salariile să scadă cu 30 – 50%

Ministrul Muncii, Mihai Şeitan, a declarat, luni, că era posibil ca în 2011 salariile bugetarilor să scadă cu 30 – 50% sau chiar mai mult dacă actualele măsuri nu ar fi fost aplicate.

Declaraţia a fost făcută de Şeitan într-o discuţie cu economistul Liviu Voinea, în prezenţa jurnaliştilor, la o dezbatere organizată de Blocul Naţional Sindical cu tema “Tratamentul fiscal al veniturilor din muncă”.

Voinea s-a adresat ministrului Şeitan, spunându-i: “Tăiaţi prea mult din pensii şi din salarii”.

“Nu ai nicio bucurie să tai din pensii şi salarii, dar dacă ai speranţa că la sfârşitul celor şase luni revii, o faci. Dacă nu, s-ar putea ca la anul să tai încă 30 sau 50%, ceea ce este foarte posibil, sau poate chiar mai grav”, i-a răspuns Şeitan.

Ulterior, ministrul a declarat că dacă nu s-ar fi luat măsurile anti-criză în acest an, în 2011 ar fi fost posibilă o reducere de chiar şi 70% a salariilor.

http://www.mediafax.ro/social/seitan-era-posibil-ca-in-2011-salariile-sa-scada-cu-30-50-6222191/

Aşadar, cade şi tema acestei noi postări tendenţioase.

10 ion adrian { 05.31.10 at 3:39 PM }

Constatand dezinformarea ordinara realizata azi de RTV, ma inttreb ce se va intampla daca se va ajunge la, cum cer unii, o noua revolutie?
a) se va reinfiinta macar si temporar pedeapsa cu moarte si anume prin spanzuratoare ptr tradatorii de tara?
b) cum vor sta dezinformatorii de la RTV si A3 in raport de acesta pedeapsa?
Eu unul cred ca nu vor sta deloc bine.
Voi ce credeti?

11 ion adrian { 05.31.10 at 3:41 PM }

Dle CPreda ai cazut in plasa intinsa de dezinformarea RTV .
Citeste relatarile corecte ale tuturor spuselor lui Seitan si apoi mai vorbim.

12 Ilinca { 05.31.10 at 3:41 PM }

@C. Preda
De ce vorbiti de o posibila criza sociala? Eu am impresia ca aceasta criza sociala exista deja. Bineinteles se poate adanci dar prezenta ei se simte.
@Iulia
Frumos ceea ce spuneti ( si realist) dar daca vreti ca lumea sa va ia cat de cat in serios trebuie sa renuntati la “i”-urile cu care incarcati cuvintele.

13 ion adrian { 05.31.10 at 3:43 PM }

Va rog fiti mai atent si maturizati-va.

14 antim { 05.31.10 at 3:58 PM }

Iulia , nu era mai simplu pentru Presedintele Germaniei sa spuna ca …a fost sub influenta bauturilor alcoolice …? Ce rol au jucat consilierii sai in acest caz …? Dar …criza …putea fi folosita ca un moment inoportun pentru gestul de azi si oportun pentru greseala de ieri ?

15 Valeriu Mangu { 05.31.10 at 4:19 PM }

@ Bibliotecaru

Domnule Bibliotecaru,

V-am lasat raspuns in “Partidocratia”.
Al dvs., Valeriu Mangu

16 zaharescu valeriu { 05.31.10 at 5:15 PM }

@CPreda
Domnule CPreda, vă rog să nu generaţi dezbateri având ca origine informaţii trunchiate….este neproductiv, chiar nociv…de altfel exact asta reproşez şi mediei.
D-nul Şeitan pe care l-am ascultat, a spus două lucruri:
1. Dacă măsurile anunţate nu vor putea fi aplicate (din motive care ţin de parlament, moţiune,etc), atunci, în 2011, va deveni iminentă o diminuare de 30-70%, pentru că dezechilibrele ,evident,se vor accentua.
2. Dacă măsurile aplicate nu vor produce efectele scontate, atunci guvernul va trebui să plece.
Vă rog insistent, cum rog de altfel pe toţi reprezentanţii PDL care vin cu explicaţii în spaţiul public, SĂ COMUNICAŢI corect şi coerent, după o prealabilă şi completă informare asupra deciziilor şi motivaţiilor guvernului…eventual luaţi transcripturile.
Jurnaliştii şi adversarii politici stau la pândă…ei au timp, pentru că nu au proiecte alternative.
PDL trebuie să se reformeze începând cu acurateţea comunicării, dacă vrea să recâştige încrederea cetăţenilor.

17 iulia { 05.31.10 at 6:40 PM }

@Ilinca,
Aveti dreptate: Iulia contine 2 de “i “, ca si “Ilinca”..

18 iulia { 05.31.10 at 6:46 PM }

@Bruner Fox,
In 2004 ne-a fost frica de PSD si am votat Alianta. Sa se refaca Alianta si economia Romaniei. Cui ii este frica de Alianta?

19 eu****** { 05.31.10 at 7:13 PM }

OK, cred ca este nevoie de o viziune pe termen lung. Nu se poate continua la nesfarsit cu taieri salariale, cu trimiteri in somaj tehnic sau cu concedii fara plata.

Chiar si acum, daca se faceau restructurarile necesare, daca erau pregatite corespunzator planurile, ceea ce dupa mintea mea inseamna cca. 2-3 luni de planificare si abordare coordonata, nu se ajungea la reducerea cu 25% a salariilor la angajatii platiti din banii publici.

Cred ca guvernul BOC nu a crezut ca poate fii chiar asa de rau, si s-au bucurat ca niste copii mici la inceput de an, si-au luat acareturi noi, si dupa 3-4 luni au vazut ca nu sunt bani suficienti… Diletantism. Este normala ingrijorarea lui Vladescu si a celor de la Banca Nationala a Romaniei, dar nu suficienta.

Unde este vointa politica necesara pentru indreptarea lucrurilor??? Unde sunt politicile pe termen lung pentru ajustare structurala si relansare economica??? Imi pare ca unii merge pe mica ciupeala, pe ideea ca poti lasa pe maine ce poti face astazi, si ca lasa ca o sa iesim noi cumva-cumva…

Cred ca prea multi, inclusiv eu, se opreasc si scriu/ comenteaza nimicuri, dar uitam de padurea din fata …

Cat despre pensii nici Europa nu stie ce se va intampla, de unde si penibilul prelungirii varstei de pensionare la 65 de ani cand unii nici nu sunt apti fizic de munca pana la 60 de ani, numai vorbim de faptul ca nu ii mai angajeaza nimeni dupa 45 de ani… Vorbe multe, fapte mai putine…

20 zaharescu valeriu { 05.31.10 at 8:15 PM }

@CPreda
PS
Vedeţi , ca exemplu, reacţia unei persoane superinstruite aşa cum este d-nul Bibliotecaru….care a sărit ca ars şi a postat printre primii….,,uitând” să proceseze suficient tema/informaţia.
Asta arată două lucruri: că lumea vă crede (încă) pe cuvânt, chiar dacă unii nu vă aprobă, deci nu aveţi voie să-i dezamăgiţi…
al doilea, că acurateţea percepţiei este alterată şi la cel mai înalt nivel, deci informaţia trebuie să fie fără cusur.

21 iulia { 05.31.10 at 8:17 PM }

@Bruner Fox,
Care investitii? In 500 km de drumuri comunale pe care nu le verifica nimeni, in centuri de orase care sunt imposibil de facut, in patinoare si sali de sport unde nu se face sport, in case ANL pe care se chinuie sa le vanda Udrea sub pretul de piata, desi ele au destinatie de case sociale? Ati vazut un mare proiect co-finantat de CE cu impact de multiplicare a industriei si serviciilor romanesti? Dv nu vedeti ca oamenii astia politici de care nu poate sa se lepede Presedintele nu-s buni decat de afaceri personale? Ati uitat ce a declarat “Pleziristul” in legatura cu afacerile lui? “Din cand in cand mai vin si in Administratie”. Ca sa-si scoata din faliment firmele de rahat?Pai Domnu Presedinte nu vede ce fac lichelele astea ? Dna Macovei a spus-o pe bune, au injurat-o toti grangurii de partid, o mai spune si proprietarul acestui blog. Si?

22 Şeitan | Calarasi online | portal judeţ Calaraşi { 05.31.10 at 8:26 PM }

[...] Sursa articol: Şeitan [...]

23 Ilinca { 05.31.10 at 9:37 PM }

@C. Preda
Un articol interesant in care sunteti etichetat la un fals dizident…
http://www.ziare.com/basescu/pdl/comentarii-pd-l-strange-randurile-in-jurul-ciolanului-1018903-pag2#comentarii
@iulia
Inteleg, unul dintre “i “-uri l-ati imprumutat cuvantului “ideie” si celalalt cuvantului “influient” . Nu-mi dau seama care “i” este de la prenumele dvs si care de la al meu….
In rest, sunt de acord cu dvs.

24 judex { 05.31.10 at 9:59 PM }

@CPreda:
Mesajul lui Seitan corespunde interpretarii lui Riddick. Probabil ca distanta Bucuresti-Bruxelles isi spune cuvantul… Totusi, este pacat sa cadeti si dvs. in pacatul superficialitatii politicienilor romani. Eu cred ca guvernul Boc-2010 este unul dintre cele mai curajoase guverne din Europa, luand asupra sa masuri antipopulare, dar absolut necesare in acest moment. Uitati ca salariilesi pensiile au fost crescute artificial de la Petre Roman si Nastase pana la Tariceanu si Boc-2008/9, de unde a si pornit inflatia galopanta din anii 90 (si care ne-ar fi putut cocosa pe toti si in anul 2010, datorita iresponsabilitatii unora ca Vosganian, Geoana, Tariceanu, ba odata chiar si Basescu cazand parada popularitatii (a se rememora pozitia sa pripita privind majorarea cu 50% a salariilor profesorilor). In aceste conditii, credeti ca Boc&comp. merita si acuze fabricate cum este aceasta ? Cui prodest, magister ?

25 Bibliotecaru { 05.31.10 at 10:01 PM }

@ zaharescu valeriu
Eu am înţeles ce a spus domnul ministru.

Problema este că domnia sa nu a înţeles ce a spus. A vrut să spună că efectul neaplicării măsurii acum ar fi ca şi cum ar scădea la anul salariile cu acel procent, 30-50%, apoi a spus că până la 70%…

Chestiunea este că nici în cele mai crunte dictaturi din lume nu se poate gândi cineva să scadă salariile cu 70%. În cel mai rău caz se dă drumul la inflaţie, se închid sectoare de activitatea bugetară, aşa ceva nu este posibil şi, cred eu, că nu va inventa PDL cea mai cruntă dictatură din lume, una cum nu s-a mai văzut, pentru a lua o asemenea măsură. Este absolut absurd şi iresponsabil. Faptul că un ministru a făcut o asemenea afirmaţie, cum spuneam, dovedeşte gradul de incompetenţă. Domnul Şeitan nu a făcut dumnealui nici un fel de calcul şi, bănuiesc eu, nici nu ar ştii să-l facă. Bugetul de anul viitor începe de la zero, ca oricare exerciţiu bugetar. Dacă ar fi adevărat ce spune, atunci oricum ar trebui făcute micşorările de salarii, de data aceasta cu diferenţa dintre ce se scade acum şi ce se scade atunci. Problema este, cum am mai spus-o, că şi dacă nu ar exista nici un fel de cheltuială salarială în Bugetul de Stat, ar fi cheltuieli zero şi numai venituri, din faptul că balanţa comercială indică mai mult importuri decât exporturi, oricum s-ar scurge bani în afara României, adică acei bani care sărăcesc România.

România sub Nicolae Ceauşescu nu a achitat datoriile pentru că a făcut economii bugetare, ci pentru că s-au stopat importurile şi tot ce era mai bune mergea la export. România atunci avea bani din producţia de bunuri, aşa în sistem energofag şi neperformant cum era ea, cu acei bani s-au făcut cartierele, Casa Poporului şi toate “măreţele realizări ale epocii de aur”. Oamenii aveau şi ei bani, dar nu prea aveau ce să cumpere cu ei.

Gândiţi-vă pragmatic.
România este o ţară relativ mare, este relativ bine tehnologizată, are oameni relativ bine pregătiţi… ce anume îi lipseşte României să fie o ţară la fel de bogată? De ce nu ar avea românul aceleaşi salarii precum un salariat similar din Marea Britanie? Preţurile de vânzare pentru produse sunt în România similare ca în Europa, preţurile materiei prime sunt similare ca în Europa, preţurile de producţie, altele decât salariile, sunt similare ca în Europa… Ce lipseşte României ca salariatul român să aibă acelaşi nivel de salarii ca în restul Europei bogate? Am aceleaşi intrări, am aceleaşi ieşiri, dar salariile sunt diferite. Salariile mici la patroni se traduc în profitul patronului. Salariile mici la patroni se traduc în venituri bugetare mici. Este evident că actul de sănătate, sau educaţia, suferă dacă el costa la fel ca în Anglia dar banii se strâng din contribuţii din salarii ca în România.

Am să vă spun ce cred eu… La “ei” majoritatea capitalurilor sunt autohtone şi profiturile rămân “la ei”. Noi avem firme cu capitalurilor “lor”, exportăm deci profitul “la ei”. Noi cumpărăm producţia lor în timp ce ei o falimentează pe a noastră. Noi ne bucurăm atunci când câştigăm ceva bani pentru că “ei” ne exploatează materia noastră primă şi o duc la “ei”, în timp ce noi cumpărăm produse prelucrate cu o valoare de sute de ori mai mare decât al materiei prime din care produsele sunt făcute.

Cu alte cuvinte, noi plătim cu sărăcirea noastră bunăstarea lor.

Nu este nevoie de mari chestiuni economice ca să înţeleagă cineva, băbeşte, astfel de realităţi. Din păcate politicienii României nu se gândesc la ele, se gândesc doar la a învinge adversarul politic în alegeri sau în sondaje, se gândesc cum să facă pentru a mai pune mâna pe un post, pe un contract, pe o “şmecherie”…

Credeţi că domnul Preda îmi va schimba percepţia cu o informaţie mai plină de exactitate? Chiar aştept această informaţie exactă.

26 judex { 05.31.10 at 10:03 PM }

errata:
…Basescu cazand prada populismului, evident, nu popularitatii

27 Bibliotecaru { 05.31.10 at 10:07 PM }

@ zaharescu valeriu

Pe mine mă frământă o problemă. Nu este rostul meu, un neica nimeni, să vorbesc despre aceste probleme. Nu am carte destule, nici masterate sau doctorate, nu am implicare socială sau politică asumată sau neasumată, nu cunosc “dedesubturile” actului de guvernare.

Ştiţi care este problema, şi am să o enunţ scurt, poate o să vă frământe şi pe domnia voastră, de ce cei care în mod instituţional OBLIGAŢIA, de a prezenta aceste lucruri… refuză să o facă. Conform legii, partidele trebuie, sunt obligate, să contribuie la formarea opiniei publice. Această obligaţie înseamnă că ele nu au voie să-mi ascundă realitatea prin discurs politic, trebuie să-mi transmită exact adevărul… Şi totuşi de ce nu face politica românească acest lucru?

28 judex { 05.31.10 at 10:20 PM }

@iulia:
“influient”

29 Bruner Fox { 05.31.10 at 11:39 PM }

@iulia
cand spun investitii ma refer nu numai la cele publice ci si la cele private…Viitorul nu suna bine deloc si nici privatii nu mai baga bani in tara asta.Aia cu drumurile comunale e penibila,e clar treaba bugetului local. Sali de sport si case de cultura la sate locuite de 3 batrani cu speranta de viata in cadere libera este de rasul curcilor.
Dispar si investitiile private , asta este marea problema : francezii nu au gasit finantare pentru autostrada pentru care au castigat licitatia si au profitat de slabiciunile contactului , care nu avea taxa de exit. Daca ar fi fost obligati sa dea vreo 2 miliarde taxa de default statului roman, gaseau si bani si faceau Comarnic Brasov. Ford nu mai vrea sa dea toti banii pe care i-a promis in Contract si cere derogare. Renault nu mai investeste la Titu caci nu mai prea e cerere in Vest de Loganuri , dupa ce tarile mari au taiat programul rabla. Iar noi facem DIN BANI PUBLICI 10 mii de case la tara…cand sunt mii de case abandonate in mediu rural, si zilnic se mai golesc cateva sute, murindu-le ocupantii!
Alta hotie e cu poliesterizarea blocurilor. In loc sa le consolideze sa reziste la cutremur si sa plateasca doar cei care nu isi permit , neavand venituri, se subventioneaza la toata lumea indiferent daca e milioanar sau sarac lipit pamantului. Eu cred ca din ban public avem nevoie doar de doua investitii Mari: o autostrada Nadlac Arad Bucuresti Giurgiu si un sistem informatic destept prin care sa se unifice toate bazele de date din tara asta ( ca la fiscul-ul american) public pe net: bagi CNP-ul sau codul fiscal si stii totul despre omul ala: impozite, scoala, datorii, cazier, proprietati etc…Si cred ca ambele pot fi facute de firme romanesti, la preturi decente. Sa imparta cei 600 Kilometri (100 sunt facuti Pitesti-Bucuresti) la primele 10 firme mari din tara ( ca cifra de afaceri si dotari), sa nationalizeze terenul si sa aiba 2 ani fiecare sa faca 60 de kilometri.Asa si la IT, ca tot le-a mentinut scutirea de impozit, ceea ce mi se pare un abuz. Si va propun o singura taxa : pe audiovizual ( nu pe frecventa, ci pe licenta CNA): 10 milioane de Euro pe an, pt canal TV national si 1 milion pe radio.Chiar o fi asa greu?

30 Tribuna Basarabiei { 05.31.10 at 11:42 PM }

seitan ca seitan, dar
știți cine au fost “dușmanii puterii sovietice” ?
Va aștept pe blog sa comentăm împreună Istoria dezvăluită: DUȘMANII PUTERII SOVIETICE. Un articol foarte bine documentat, dar care merita sa fie citit de cat mai multi români.

http://www.tribuna-basarabiei.ro/2010/05/istoria-dezvaluita-continuare-d-u-s-m-n.html

31 judex { 05.31.10 at 11:48 PM }

@CPreda:
Iata niste masuri anticriza luate de o tara ceva mai bogata decat Ro:
http://www.sacbee.com/2010/05/31/2788438/in-some-states-pension-pain-yields.html
Va invit sa comparati cu masurile guvernului roman si cu varsta de pensionare a romanilor…

32 Catalin { 05.31.10 at 11:52 PM }

Aoleu!!!!! Şeitan e rău ?…săracu, obositu de Vlădescu e curat murdar …curat ..parol:D

33 judex { 06.01.10 at 12:08 AM }

@CPreda:
Lecturi utile:
Studiu Europa/SUA: http://mitpress.mit.edu/books/chapters/0262062720intro1.pdf
Exemplul unui vecin: Lituania.
http://www.nathangreenhalgh.com/Site/Clips_files/TBT_26_04.pdf

…trageti si dvs. concluziile, apoi reanalizati daca Boc merita urecheat pentru strategie, iar Seitan pentru dictie.

34 judex { 06.01.10 at 12:10 AM }

@CPreda:
Errata: Studiul SUA/Europa este aici:
http://mitpress.mit.edu/books/chapters/0262062720intro1.pdf

35 Ilinca { 06.01.10 at 2:27 AM }

@judex
Nu suport plagiatul…
Si nici pe cei ce inteleg mai greu.
PS “”chiar si Basescu cazand parada popularitatii “”: gura pacatosului adevar graieste. Intr-adevar, o adevarata parada a popularitatii.

36 zaharescu valeriu { 06.01.10 at 7:44 AM }

@Bibliotecaru
De acord şi mă repet, comunicarea ,mai ales ,în perioade de crize, este ce mai uşor (dar şi cel mai greu) lucru de făcut.
Reprezentanţii puterii, dar şi susţinătorii ei, au obligaţia să informeze corect, complet şi în timp real populaţia, pentru a putea impune măsuri coercitive şi nepopulare….dar ABSOLUT necesare (chiar dacă d-nul CPreda are unele îndoieli).
Uneori, fie din teamă fie datorită fluidităţii şi impredictibilităţii situaţiei de criză, apar şi informaţii contradictorii…..dar un om inteligent trebuie să tragă aer în piept şi să facă efortul de a înţelege….vorbeam o dată de ,,fiinţa esenţială” care ne pretindem că suntem.
În schimb opoziţia, (dez)informează pe scară industrială…adoptând clişeismul specific presei tabloide.

37 zaharescu valeriu { 06.01.10 at 7:53 AM }

@CPreda
Update-ul dvs arată că formaţia dvs de umanist convins, luptă din greu cu raţiunea rece…dar simt că până la urmă aceasta din urmă va prevala.
Cineva, ACUM trebuie să taie ,,nodul gordian”….nu mai este timp de ,,fiţe” de colocviu…altfel, ,,tumoarea” va deveni malignă.
PS
Cred că aţi putea remarca ,,fâsul” grevei de ieri….şi personalitatea-surpriză , de o extremă coerenşă a d-nului Funeriu pe care l-aţi considerat un om slab şi nesigur.
Este A DOUA revelaţie după d-nul Vlădescu….un finanţist şi un comunicator de excepţie.

38 zaharescu valeriu { 06.01.10 at 7:56 AM }

@CPreda
scuze…coerenţă…

39 antim { 06.01.10 at 7:58 AM }

Bibliotecaru , ce sa explice , de ce poporul traieste prost si ei bine ? O spun in fiecare zi , din cauza bugetelor . Cine face bugetele ? la privati , patronii , la stat …statul . Pun indestulator ( chiar excesiv la ei si , mereu ,ce ramane e insuficient pentru popor ). Pe urma fac politici pentru realizarea acestor bugete . La privati , din cauza numarului mare de actori , multi si reusesc . De aici perceptia ca lucrurile merg bine . Dar cati sunt cei ce nu au reusit ….si cati din cei ce reusesc nu profita de pe urma bugetului statului ?E o lume …salbatica , de la care n-o sa poti primi niciodata informatii corecte …nu are nico legatura cu competentele manageriale de manual (cel putin la la cele de mare succes ).La stat o conducere proasta si corupta nu poate realiza un buget asumat (chiar si de sindicate in numele angajatilor ). Ii trebuie permanent politici de ajustare , o data din cauza domeniilor vaste pe care le gestioneaza si dupa aceia din cauza schimbarilor premanente din piete …cu atat mai pergnante in perioade de crize … Daca schimbarile sunt prea rapide chiar cea mai calificata competenta are nevoie de timp pentru riposta potrivita . Nevoia de timp impune o toleranta sporita din partea poporului ,o rabdare increzatoare in reusita masurilor luate . Asta nu se poate realiza decat pe incredere . Increderea nu se obtine prin explicatii ci prin actiuni generatoare de semnale ca se marge pe calea buna . Ce actiuni ? Aici e secretul unor buni politicieni si nu sunt retete . Ei trebuie sa faca …iar poporul percepe …Cel mai periculos comportament e cel ….ostentativ , de parada …chiar daca e plin de bune intentii nu provoaca nicio incredere , e perceput pe dos ( e situatia in care se afla …BOC ,… nici Antonescu nu e departe ).
Averile , afisate ( dezvaluite ) sau cele favorizate de cei ce conduc in vreme de criza, sunt un element in plus de subminare a increderii . …Nu de explicatii e nevoie ci de fapte …credibile …iar aruncatul vinii pe greaua mostenire e cel mai periculos si incompetent gest … mai ales daca dai vina pe cei ce au dat ce tu vrei sa tai …

40 antim { 06.01.10 at 8:05 AM }

scuze …vinei …

41 ion adrian { 06.01.10 at 8:29 AM }

Dle CPreda,
Seitan a gresit intr-un singur lucru.
Ca nu a spus mai clar: Daca datorita sabotajelor multiple si masive la care suntem supusi, deliberat de mass media poate ca inconstient sau din prostie chiar si de unii care cred sau sustin ca sunt alaturi de noi atunci aceste masuri vor da gres, caci nu suntem intr-o dictatura economica (din pacate sau din fericire-o optiune libera si aceasta) si atunci ce este de asteptat si normal sa se intample intr-o astfel de situatie se va intampla.
Multumesc ptr completare caci mi-a eliminat orice indoiala pe care o aveam.
Regret.

42 ion adrian { 06.01.10 at 8:46 AM }

PS la 29.
Consider o interpretare tendentioasa propozitia lui CPreda:

“De fapt, ceea ce este relevant din discuţia iscată chiar de domnia sa e tema costurilor sociale mari care ar trebui să fie suportate de bugetari şi pensionari, şi doar de ei

Nota mea: Cine a spus asta dle Preda?

43 ion adrian { 06.01.10 at 9:38 AM }

Doresc sa declansez, poate, o discutie:
Oare impozitele platite de bugetari sau pensionari au si o semnificatie similara cu un impozit platit in privat?
Sau este doar o forma conventionala, mascata de a scadea direct asumat salariul sau pensia?

In functie de raspuns discutia ar pputea condinua , caci ar insemna ca sunt persoane aici interesate de astfel de aspecte economice .

44 ion adrian { 06.01.10 at 9:58 AM }

Si daca vreti stiri economice serioase si relevante:

economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-7312002-harta-datoriei-publice-tarilor-din.htm?cfnl=

si daca vreti sa va amuzati:

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7311133-cum-facut-radu-mazare-primele-mii-euro-plus-interviu-crede-fiul-primarului-despre-coruptie.htm?cfnl=

45 ion adrian { 06.01.10 at 10:02 AM }

@Judex,
Unde ai plagiat ca eu nu gasesc asta? :)

46 ion adrian { 06.01.10 at 10:04 AM }
47 ion adrian { 06.01.10 at 10:05 AM }

PS Trimiterea de la 42 catre 29 este eroare cauzata ca in moderare postul cu nr 41 care este de fapt referit avea nr 29.

48 ion adrian { 06.01.10 at 10:10 AM }

La 46 se observa cat conteaza tarile ordonate dupa datoria publica, de la pozitia 8 in jos adica de la 8 la 27, in PIBul si datoria publica europeana.
In clasament Romania sta bine, dar cand esti in echilibru instabil orice bob de mazare conteaza . :)

49 iulia { 06.01.10 at 10:11 AM }

@All,
Dupa cum stiti nu lucram cu cel mai performant procesor de texte si nici nu prea avem timp sa ne corectam. Eu, personal, n-am facut nimanui vre-o observatie din aceasta cauza. Am recitit ce-am scris si aveti dreptate..

50 Ilinca { 06.01.10 at 10:31 AM }

@judex
Atunci cand vorbiti de varsta de pensionare ar trebui sa tineti cont si de speranta de viata a populatiei tarii respective.
Diferenta intre Statele Unite si Romania este de 8 ani, la fel dintre o tara dezvoltata a Europei si tara noastra.
O statistica din 2007 arata ca Romania se situeaza pe locul 90 in lume cu o speranta de viata ( medie) inferioara a 72 de ani. Pana si Turcia, Armenia si Bulgaria sunt situate mai bine ca Romania.
Una este sa ridici varsta de pensionare la 67 de ani intr-o tara unde oamenii traiesc in medie 80 de ani si alta este sa faci acelasi lucru intr-o tara unde speranta de viata este de 71 de ani. Ca sa nu mai vorbim si de conditiile de viata ale locuitorilor tarilor respective, sau vi se par neimportante?
Bineinteles , se pot ameliora multe lucruri in privinta pensiilor si a pensionarii in general ( 50 de ani mi se pare o limita inferioara exagerat de mica) dar de aici a face comparatii in acest domeniu cu tari unde situatia este complet diferite mi se pare aberant. Sau aiurea in tramwai, genul de comparatie ” ca sa scriem ceva”.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_life_expectancy
PS Cunoasteti masurile luate de alte tari europene in situatia actuala? Nu v-ar strica sa le aflati si sa comparati, daca tot sunteti pornit pe comparatii.

51 Ilinca { 06.01.10 at 10:55 AM }

Mi se pare incredibil! Oamenii ( cei mai multi) isi fac griji pentru ziua de maine, copiiilor li se impart la scoala iaurturi expirate si ajung in spitale jegoase ( unde sigur riscul de a contracta o alta boala este foarte mare!), cei cu pensii mici se gandesc cu groaza la ce va fi peste o luna cand acel “mic” va deveni si mai mic, iar coana Leana de Plescoi isi plange durerea pe HotNews:
“Nu mai dorm din cauza ratei. Cum face sa-si achite pana la sfarsitul anului creditul de 3 milioane de euro, cum merg afacerile sotului ”
Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, a declarat la HotNews-RFI ca, pana la sfarsitul acestui an, trebuie sa achite integral creditul in valoare de 3 milioane de euro contractat in 2007 pentru achizitionarea unui teren. Udrea sustine ca pe teren intentiona sa construiasca un condominiun, dar ca, din cauza crizei, a abandonat. Ministrul sustine ca trebuie sa-si vanda din proprietati pentru a putea achita creditul, dar se plange ca din blocul cu 12 apartamente construit in cartierul Floreasca a vandut doar 3 apartamente in sase luni si ca sotul sau intentioneaza sa vanda cele doua hoteluri din Bucuresti pentru ca afacerea merge prost din cauza crizei.”"”"”"”

Cred ca nu mai exista nici o rusine, nici o decentza, nimic. Sa te plangi ca o nesimtita ( probabil intr-o tinuta Hermes si sac Vuitton, plus parfum Chanel ) in conditiile actuale de austeritate, reduceri si nemultumire sociala nu denota decat un dispretz profund si o nepasare totala fata de amaratii ce au contribuit ( cu sau fara voia lor) la imbogatirea acestor parveniti….
Mi s-a parut incredibil tupeul tzatzei asteia!
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7346927-audio-video-elena-udrea-nu-mai-dorm-din-cauza-ratei-cum-face-achite-pana-sfarsitul-anului-creditul-3-milioane-euro-cum-merg-afacerile-sotului.htm

52 radu { 06.01.10 at 10:56 AM }

Dle Preda, din cate imi dau seama, ideea esentiala a postarii dvs. e urmatoarea: acest guvern nu mai poate continua, trebuie gasita o alternativa, trebuie imaginat/negociat un nou program de guvernare, dar aceasta nu se poate face decat prin compromis politic. Intre ce partide, dle Preda?
Credeti ca Traian Basescu o sa va asculte?
Aveti de gand – dvs., PDL-ul adica – sa fortati o schimbare de guvern prin votul unor colegi pentru motiunea de cenzura? Daca da, faceti-o, mingea e in terenul PDL, nu al actualei opozitii, care nu va accepta niciodata sa joace dupa cum ii canta PDL si Traian Basescu.
Daca nu, degeaba mai vorbiti. Ramaneti cu impresia artistica a unei voci izolate. Cum va imaginati, spre exemplu, ca dna Udrea, calcaiul lui Ahile al lui TB si slabiciunea lui fatala, va pleca de la butoane?

53 ion adrian { 06.01.10 at 11:09 AM }
54 Pro Atitudine - 20 x Schindler { 06.01.10 at 11:11 AM }

D-le Preda,

Dacă nu reuşim să ne solidarizăm nici măcar atunci când ne sunt atacate drepturile personale, cum am putea face acest lucru pentru nişte valori care sunt colective? Dacă nu ne apărăm drepturile individuale, de ce am face-o pentru drepturile unei naţiuni? De ce să milităm pentru principii sau împotriva non-valorilor atâta timp cât nu reuşim să vedem mai departe de vârful propriului bocanc?

Greva eşuată a demonstrat că nu există societate civilă. Cu alte cuvinte, România nu are cetăţeni. Cu simţul responsabilităţii. Şi cu curajul de a şi-l asuma! Ci doar o masă de manevră, amorfă, depersonalizată, manipulabilă şi lipsită de viziune. Dornică de câştiguri imediate, fără perspectivă de viitor!

55 zaharescu valeriu { 06.01.10 at 11:13 AM }

@Bibliotecaru
v.la ,,Partidocraţia”

56 radu { 06.01.10 at 11:15 AM }

Pentru @judex si alti corifei basescieni, din articolul lui Iulian Leca de pe vox publica:

““Patru din cei cinci ani ai mandatului meu au fost caracterizaţi de o creştere economică fără precedent în istoria contemporană a României. Cu privire la evoluţia veniturilor populaţiei şi a creşterii nivelului de trai, Comisia Naţională de Prognoză relevă următoarele date. În perioada 2004 – iulie 2009 s-a realizat o consistentă creştere a salariilor şi a pensiilor. Astfel, salariul mediu brut a crescut de la 818 la 1901 lei, pensia medie de asigurări sociale de stat a crescut de la 232 la 714 lei, iar pensia medie de asigurări sociale în agricultură a crescut de la 74 la 301 lei”.

Recunoasteti? Este discursul lui Traian Basescu din 15 septembrie 2009 din Parlamentul Romaniei, cand presedintele se lauda cu cresterile salariilor si pensiilor din mandatul sau. Era bilantul primului mandat la Cotroceni. Va mai aduceti aminte contextul? Trebuia sa convinga cu realizarile sale. Datele prezentate atunci, cu destul de multa mandrie pe timp de criza, erau parte din raportul de activitate adresat Parlamentului dupa 5 ani de mandat.

Mea culpa, in numele presedintelui. Imi cer scuze ca atunci nu am avut abilitatea de a prevedea viitorul cu taierile bugetare ce aveau sa vina, cu derapajele economice si toate celelalte. Altfel, as fi incercat sa il opresc sa mai candideze – presupun ca i-as fi facut un bine. Imi pare rau ca nu am putut sa imi dau seama la timp ca Basescu interpreteaza, mereu, aceleasi date in functie de interesele sale de moment.

Atunci cand avea nevoie sa se laude, cresterile nu mai erau nici rele, nici ale liberalilor, nici aducatoare de catastrofe economice. Statul nu mai era un gras cocotat in spatele slabului, ci era suplu si frumos cladit (si datorita aportului sau, normal!), numai bun de expus in targul natiunii. Acum, cand trebuie sa descoperim vinovatii, aceleasi date sunt, in judecata aceluiasi presedinte, cifrele diavolilor liberali care au risipit si batjocorit economia, tara si viitorul”.

Pentru mult, mult mai putin, presedintele Germaniei si-a dat demisia.
Pentru tezepe mult mai mici decat ale ministrilor actualului cabinet, un ministru britanic a fost demis.
Bocobasescienilor, chiar nu va e deloc rusine?

57 Valeriu Mangu { 06.01.10 at 11:24 AM }

@ Bibliotecaru

Domnule Bibliotecaru,

V-am lasat un (nou) raspuns la “Partidocratia”.
Al dvs., Valeriu Mangu

58 misu luta { 06.01.10 at 12:02 PM }

Eu D-le Preda chiar nu inteleg de cat timp mai au novoie cei din PDL ca sa va dea afara pt. prostiile repetate .

59 Bibliotecaru { 06.01.10 at 12:15 PM }

@ antim
Eu rămân la părerea că întreaga societate românească, de la vlădică la opincă, suferă pentru că nu ştie fiecare care este treaba pe care trebuie să o facă. Toţi trăim după ureche. Credeţi că miniştrii României, în frunte cu premierul, au făcut măcar un curs de 6 luni în care cineva le-a spus ce anume trebuie să facă în Guvernul României? Toată lumea se concentrează pe câştigarea puterii, mai departe, Dumnezeu cu mila.

60 Bibliotecaru { 06.01.10 at 12:18 PM }

“costurilor sociale mari care ar trebui să fie suportate de bugetari şi pensionari, şi doar de ei.”

Este “doar de ei” sau “vai de ei”?

61 antim { 06.01.10 at 12:21 PM }

Sinceritatea …de pe urma …a unui ministru pus sa reconstruiasca Romania : ,,…Dar, ca dovada, ca inca o data in viata am primit o lectie, ca nu trebuie sa fac lucruri la care nu ma pricep, a venit criza imobiliara si am ramas cu terenul. N-am construit absolut nimic.”…..Si turismul …zice ca merge bine ….

62 ion adrian { 06.01.10 at 12:25 PM }
63 antim { 06.01.10 at 12:27 PM }

V.Manga , Zaharescu , Judex , Ion Adrian …cum vi se pare ? Desteptii invata din experienta altora …politicienii nici din a lor ???Dar alegatorii ????

64 ion adrian { 06.01.10 at 12:30 PM }

Si ca sa intelegem ce inseamna politica antinationala si sabotajul partidelpr PSD-PNL si al posturilor afiliate cititi analiza facuta in Anglia usor tendentioasa dar destul de corecta

http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-7332417-marker-global-think-tank-londonez-guvernul-emil-boc-schimbat-dupa-isi-asuma-responsabilitatea-masurile-anti-criza-din-septembrie-sunt-asteptate-mariri-impozite.htm?cfnl=

65 ion adrian { 06.01.10 at 12:34 PM }
66 Ilinca { 06.01.10 at 1:48 PM }

@Iulia
Nu trebuie sa va suparati, doar sa trageti concluziile de rigoare. Aici se discuta mai mult sau mai putin serios despre diverse subiecte si ele mai mult sau mai putin importante. Cel atins de dvs este foarte important si vroiam doar sa subliniez ca, inainte de a ne erija in analisti politici, economici etc, stim macar sa scriem. Iar gramatica nu are legatura cu procesorul de text: o stii sau nu. Greseli de tastatura toata lumea face….
PS Nu va jenati daca aveti si altceva de spus….la o adica schimbati-va pseudonimul.

67 Vasile, { 06.01.10 at 2:31 PM }

Ioane,
Te-ai saturat de propriile aberatii si acum ne manipilezi spre alte sfere manipulative , dar tot cu origini basesciene?

68 zaharescu valeriu { 06.01.10 at 2:32 PM }

@antim+alţi nelămuriţi şi derutaţi
Nu înţeleg de ce nu construieşti acum…având în vedere că materialele de construcţie şi mâna de lucru s-au ieftinit ?
Aa….nu ai nevoie de casă….ai sperat că vei face profit în calitate de investitor (a se citi speculant)…?
Păi vedeţi domnilor, EXACT ASTA E PROBLEMA….mulţi aţi crezut că boom-ul (mai exact, ,,caritas-ul”) imobiliar va continua la infinit …la noi şi în lume, în general.
Iată ,,secretul” creşterii economice bazate pe ,,balonul de săpun” imobiliar…în final aţi rămas cu terenuri pârloagă, iar cvartale întregi de imobile nu şi-au găsit locatarii…pentru că voi nu mai primiţi preţul cerut (a nu se confunda cu ,,preţul corect”).
Cei câţiva UTILIZATORI FINALI care au beneficiat de locuinţe, au de plătit TOATĂ LĂCOMIA CUMULATĂ de la verigă la verigă a aşazişilor ,,investitori” …..având credite întinse pe zeci de ani.
Ăsta este conceptul liberal al ,,clasei de mijoc ” ? O zonă socială formată din FRAIERI îndatoraţi până peste cap la bănci, inclusiv cu credite de consum şi cărora ,,le tremură chiloţii” să nu-şi piardă locul de muncă ?
Iar un grup de potentaţi să le bage pe gât prin reclame de grădiniţă tot felul de prostii de băgat în gură, în nas, în ochi şi în ,, ….” şi să dezechilibreze monedele naţionale prin mişcări de capitaluri speculative ?
Normal că un aşa fel de ,,dezvoltare” să conducă la criză….MAI ALES când creşterea economică, de altfel pasageră, o foloseşti pentru risipă şi angajări la stat a sute de mii de oameni simultan cu creşteri de venituri !
RUŞINICĂ liberalilor !
PS
CPreda, propun o sugestie pentru guvern….orice locuinţă nouă să nu poată fi înstrăinată timp de 10 ani.

69 zaharescu valeriu { 06.01.10 at 2:36 PM }

PS
până şi ministrul a fost înşelat de beţia afacerilor facile…

70 S Apostol { 06.01.10 at 2:51 PM }

Bine pusa problema crizei economice de încredere politica si sociala Masurile luate nu vor servi la absolut nimic, reducerea cererii interne cuplate cu disponibilizari majore vor reduce cantitatea de bani ce vor intra în bugetul statului. Daca astazi masuri de rigoare de corectitudine bugetara si fiscala cuplate cu relansare economica ar putea scoate tara din impas, masurile dictate de actualul presedinte vor înfunda tara intr-o criza oribila sociala cu riscul unei mari explozii populare dupa vacanta de vara. Incompetenta economica este “calitatea” majora a actualului guvern din tara.

71 Codrin { 06.01.10 at 3:24 PM }
72 christian { 06.01.10 at 3:37 PM }

D-le Preda, se scurge sub ochii dvs. ultima bruma de incredere pe care o mai are acest popor in clasa politica. Nu stiu ce ar trebui sa faceti dar trebuie sa va ganditi permanent sa faceti ceva. Ce face PDL in acest moment (nu ma refer la masurile de austeritate) depaseste prin aroganta, clientelism ceea ce a facut PSD pe vremea lui Nastase. Trebuie sa luati pozitie mai ferm si sa va cautati sustinatori.

73 Lt. Capşună { 06.01.10 at 3:44 PM }

Ptii Şeitan!
Coincidenţă, teoria conspiraţiilor, cancan?

http://codexpolitic.us/2010/05/31/sa-nu-te-faci-frate-cu-dracu/

şi aici povestea lui Işak în care apare Şeitan, altul:

http://www.scribd.com/doc/25417890/1001-de-nop%C5%A3i-Povestea-lui-I%C5%9Fak

74 antim { 06.01.10 at 4:25 PM }

Zaharescu , nu criza e povara romanilor cat incompetenta ministrilor si a clientelei pentru care presteaza . E o hotie …netarmurita …. lasa-ne cu teoriile tale economice portocalii . Realitatea va va face sa nu mai iesiti din case …. o sa le vindeti cu voi in ele , bineintels la preturi si mai mici din cauza stafiilor ce au pustiit lumea in ultimii 2 ani …vorba lui Lenin , putin modificata , dar o meritati ca urmasi degenerati ai lui …( calai de drepturi ce sunteti )

75 judex { 06.01.10 at 4:29 PM }

@ino adrian: plagiat a la @ilinca…
Nu cred ca aceasta @ilinca (par a fi mai multe persoane sub acest pseudonim) nu intelege conceptul de plagiat, doar foloseste uzualul “atac la persoana” ca sa evite critica la obiect… Pot doar sa banuiesc ca se refera la postarea mea referitoare la o scapare gramaticala pe care dansa a sesizat-o in mesajul iuliei, eroare pe care @iulia nu a recunoscut-o. Eu am intervenit (ce idee…) replicand iuliei, incercand sa-i explic observatia malitioasa a ilincai si sa-i inlatur nedumerirea. @ilinca pare sa fio gasit aici elemente de “plagiat”…ma rog, ficare cu nelinistile sale interne (poate ca @Biblio, care doarme cu Dexul la capatai si este cam din aceeasi tabara , ar putea fi acceptat de mediator de @ilinca si ar reusi sa-i explice continutul exact al termenului). Nu m-am mai obosit sa-i replic ilincai, din dubletului de “i” din eticheta pe care as fi fost obligat sa i-o pun la aceasta interventie, care pare sa-i creeze indigestie…

76 judex { 06.01.10 at 4:34 PM }

errata:
Nu m-am mai obosit sa-i replic ilincai, din cauzadubletului de “i” din eticheta pe care as fi fost obligat sa i-o pun la aceasta interventie, care pare sa-i creeze indigestie…

77 antim { 06.01.10 at 4:39 PM }

Iulia , pe bibliotecaru eu l-am corectat si vedeti ce bine scrie ( zicea ca gandeste mai repede decat scrie , ba ca nu vede bine … n-am admis nimic , nicio scuza si l-am adus pe drumul corect ) La dl.Preda la inceput a fost cuvantul …scris corect , o sa vedeti ca n-o sa-i puteti reprosa ceva , inclusiv …la stil .In rest are o meserie …cam cotita …e de inteles uneori …D-na Ilinca e inflexibila la forma … De ceilalti …pasageri nu prea e bine sa tineti cont …au nevoie de foarte putina gramatica pentru a -si exprima …ganguritul ….

78 Ilinca { 06.01.10 at 6:59 PM }

@antim
Nu sunt inflexibila la forma…doar ca mi se pare ridicol sa te lansezi in consideratii politice si economice fara sa ai o minima educatie. Iar pentru mine acest minim presupune si o vorbire si o scriere corecte. Parintii mei mi-au spus de cand eram un copil ca pot avea nu stiu cate diplome, important este si celalalt aspect al educatiei. Poti avea studii la cea mai prestigioasa universitate din lume; degeaba daca nu stii sa “scoti” o fraza corecta, sa stii cum se tin in mana furculita si cutitul,etc, mici gesturi care insa te delimiteaza de parveniti.
In plus, cred ca este mai usor de acceptat sa fii admonestat pe un blog unde nu esti decat un anonim decat sa ti se atraga atentia intr-o discutie “fatza in fatza” ca nu se spune ” lui mama”. Eu accept criticile si nu ma supar cand cineva imi spune unde am gresit. Bineinteles, daca am gresit….
Asa ca, va rog, nu mai speriati lumea spunand ca sunt “inflexibila la forma”.
Si asa am o groaza de “amici” prin zona. Acum vor scoate toti furcile, pardon, furculitzele…..

79 ion adrian { 06.01.10 at 8:15 PM }

In india nu e dictatura, dar sunt multi copii care mananca noroi si namol, asa ca jegosul ipocrit este rugat sa se abtina.

80 Ilinca { 06.01.10 at 9:54 PM }

C. Preda
Iar cenzura!
zaharescu si judex
V-am raspuns cum meritati dar domnul Preda are o slabiciune pentru voi doi ( deh, marile spirite se recunosc!) …..

81 judex { 06.01.10 at 11:58 PM }

@ilinca #80:
…sunt convins ca mi-ati raspuns in stilul abrupt si nenuantat care va caracterizeaza, Facand parada de o autoclamata atentie la bunele maniere, dar manifestandu-va simultan ca la usa cortului nu faceti decat sa-mi intariti convingerea ca prezenta dvs. pe acest blog urmareste doar radicalizarea opiniilor si introducerea stilului discursiv al BUG-Mafia.
Nu cred ca sunteti contabila, cred ca @ilinca are doar rolul de a-l discredita pe CPreda (nu sunt sigur ca sunteti din trupa PNL mentionata de RL sau EvZ, dar sanse mari sunt sa fie cazul), cred ca nu aveti cunostiinte economice si politice de baza, si sunteti manata doar de ura oarba. Punct. Nu mai existati pentru mine si nu va voi mai raspunde decat daca dovediti acuzatia de plagiat la adresa mea lansata mai sus (caz care m-ar aduce la nivelul dvs.)
PS
..si nu sunt deloc convins nici de educatia primita acasa cu care va laudati. I-ati aratat mamei dvs. textele injurioase pe care le postati aici in mod constant ? Ce parere credeti ca ar avea cu privire la educatia dvs. citind mesajele dvs. pe care pana si moderatorul ultrapermisiv al lui CPreda refuza cateodata sa dea publicitatii ? Ei, aveti acum taria sa probati plagiatul meu, mobilizata fiind de aceasta miza ?

82 Ilinca { 06.02.10 at 8:55 AM }

@judex
Moderator ultrapermisiv? Nu v-ati inecat cu expresia asta?
Dvs va transmiteam doar ca aveti atata simtz al umorului cat o muratura (a propos de plagiat), chestie la care mama ar fi ras in hohote daca ar fi citit-o.
Cunostintele mele politice si economice sunt asa cum sunt: nici prea- prea nici foarte-foarte. Oricum, suficiente ca sa-mi dau o parere de bun-simtz despre situatia din tara ( si nu numai) chiar daca nebazata pe nu stiu ce texte ale profesionistilor. Iar argumentele sunt de multe ori mai pertinente ca ale dvs, care, nu-i asa? va considerati un mare expert in aceste domenii!
PS Nu mi-am asumat ( si evident, nu mi s-a dat) nici un rol pe acest blog, sunt doar o cititoare oarecare. Dar se pare ca bantui imaginatia unora ce-mi acorda diverse roluri unul mai extraterestru ca celalalt.
Oricum, ma bucur ca am scapat de atentia dvs. Drum bun in lumea dvs populata cu persoane civilizate ( bineinteles, in viziune proprie)!
PPS Salutari moderatorului ultrapermisiv al acestui blog. Eu credeam ca domnul C. Preda face chestia asta, dar inteleg ca sunteti “de-al casei” si stiti mai multe ca altii. Unde va este locul?

83 ion adrian { 06.02.10 at 10:14 AM }

@judex,
Aseara Nashul care cred ca este mai bine informat decat suntem noi a declarat ca pe bloguri bantuie 2-3000 de postaci (asa le-a spus el , eu le spun raspandaci) in seviciu comandat.
Eu personal, cred ca nikuri or fi atatea, dar probabil ca multe sunt clone, eu banuiesc destule, dar nu am timp sa fac analize pe text ca sa aplic concret si detectivistic butada adaptata: le style c’est le postac.

84 micutzul { 06.02.10 at 12:03 PM }

Domnule Preda sper ca nu este misiunea Dv. si a celuilalt Preda sa pacaliti opinia publica cum ca in PDL exista mai multe voci. Spun aceasta deoarece tot ceea ce a facut acest partid pana acum este facut exact ca in manualele de manipulare a maselor de pe vremea securitatii. A inceput usor aratand cu degetul spre justitie, spre veniturile lor, a continuat cu bugetarii , piperand din cand in cand cu arestarea vreunui primar al puterii care vroia mai mult decat primise, a continuat aruncand posturilor de tv. cate o hartie pierduta care explodeaza ca sa zic asa, iar fraierii au pus bot. Apoi ca sa vedeti cat de slab este poporul ati atacat militarii in rezerva, apoi incet ati urcat miza la 25 la suta, iar acum calaul seitan ** ȘEITÁN s. v. aghiuță, demon, diavol, drac, încornoratul, naiba, necuratul, satană, tartor.
Sursa: Sinonime DIN DEX** a primit misiunea sa incerce cu mai mult de 25 la suta. In functie de rectia prostimii se vor lua si masurile care urmeaza. Daca partidul scapa situatia din mana , Boc este sacrificat fara scrupule, baselu este salvatorul natiunii, iar in baza miscarilor de strada care sunt planificate probabil sa devina violente se uziteaza de art. 53, iar sefu ramane diriginte pana la adanci batranete . Problema este sa nu fie scapata situatia de sub control si dupa cum am impresia asa se va intampla. Oare ce urmeaza dupa aceea ? DUMNEZEU SA NE AJUTE.

85 judex { 06.02.10 at 8:02 PM }

@ilinca:
Spuneti: “…V-am raspuns cum meritati dar domnul Preda are o slabiciune pentru voi doi ( deh, marile spirite se recunosc!) ….”.
Nu trebuie sa va inspaimante singuratea, patrati speranta ca, deh, se recunosc si spiritele meschine….

86 Ilinca { 06.03.10 at 1:12 PM }

@judex “”deh, se recunosc si spiritele meschine….”"
Cunoasteti asta din proprie experienta, presupun.
PS Singuratatea? sa ma inspaimante? Cat de limitat sunteti, chiar daca vorbiti despre speranta la patrat! Sperati, sperati, sperantza moare ultima!

87 judex { 06.03.10 at 7:04 PM }

@ilinca#86:
“Nu trebuie sa va inspaimante singuratatea, patrati speranta ca, deh, se recunosc si spiritele meschine….”. Ha, mea culpa !
Errata:
>”Nu trebuie sa va inspaimante singuratatea, meschinati speranta ca, deh, se recunosc si spiritele patrate….”

88 Ilinca { 06.05.10 at 11:05 AM }

@judex
Regret dar atata timp cat multe din mesaje imi sunt cenzurate ( ultimul raspuns adresat dvs chiar nu avea nici macar un cuvant “nepotrivit”) discutia devine ridicola. Adica dvs, imi dati replica, iar eu sunt impiedicata sa o fac. Ce discutie este asta? Una doar in favoarea dvs sau a acelor cu care “discut”.
Domnul Preda sau cine se ocupa de moderare face totul ca situatia asta sa continue ceea ce, marturisesc, ma dezgusta total.
Inteleg sa se cenzureze mesaje jignitoare dar chiar sa faci asta cand nu-ti convine ( din cu totul alte motive!) ce spune “interlocutorul” este absolut aberant.

Introduceți datele si comentariul dvs.

CommentLuv badge