AC/DC
O parte din Bucureștiul anilor ’80, așa cum l-am cunoscut eu, înseamnă AC/DC.
Azi ajung ei aici, dar orașul nu mai e același.

Mă rog, nu e singurul lucru care s-a schimbat.
Merg să-i văd și să-i ascult.
Cuvinte cheie: Bucureşti
O parte din Bucureștiul anilor ’80, așa cum l-am cunoscut eu, înseamnă AC/DC.
Azi ajung ei aici, dar orașul nu mai e același.

Mă rog, nu e singurul lucru care s-a schimbat.
Merg să-i văd și să-i ascult.
Cuvinte cheie: Bucureşti
82 comentarii
@C. Preda
Intr-adevar, nu este singurul lucru ce s-a schimbat. In anii ’80 nu cred ca v-ati fi gandit ca veti ajunge in asa fel ( era sa scriu hal) incat sa va “afisati” public biletul la un concert cu loc, rang si …..pretz!
Sau poate gresesc eu si in lumea dvs. astea sunt practici curente …..
@C. Preda
Intr-adevar, orasul nu este singurul lucru ce s-a schimbat. Va imaginati in anii ’80 ca veti ajunge sa va faceti public biletul la un concert, cu rand, loc si ……pretz? Asa, sa vada tot amaratu’ ce va citeste blogul ca aveti bilet tip VIP A2…
PS Va puneti cravata sau adoptati costumatia de anul trecut din campania electorala gen domnu@ Gore si Loganul?
PPS Am mai postat acest mesaj dar nu mi-a aparut ca fiind la “moderare” ( probabil nu a trecut nici primul test….)
PPPS Cum v-ati “dat” locul exact in sala de concert, daca va treziti cu vreo rosie stricata sau ceva de genul acesta, va asigur ca nu sunt eu ( la pregatirea militara eram printre codasi la tras cu arma).
va fi ceva ciudat acolo…. http://luptapentruortodoxie.blogspot.com/2010/05/concertul-ac-si-vremea-rea.html
@Ah, cum ati recuperat primul mesaj? Ca mie nu mi-a aparut ….bizaaaaar.
Cine se ocupa de partea tehnica a blogului, daca nu sunt indiscreta? Tot domnu’ Miruna? Dupa cum functioneaza ( blogul) asa zice ca da….tot dansul se ocupa si tot cu mopul si galeata il face sa functioneze.
Ei, nu ma omor eu dupa AC/DC , dar recunosc, e o trupa tare. O sa intru pe you tube sa-i vad diseara.
Aveti grija, dle Preda, ca va fi lume multa si, Doamne feri, se poate lasa cu “Jos Basescu” dupa “Thunderstruck”.
Ce trist,sa ajungi sa fi discreditat ca iti cumperi bilet la un concert.Da,si eu mi-am luat bilet la A2,student la medicina,pentru ca nu am mai gasit bilet in alta parte.Si chiar daca ar fi fost altfel,nu crezi mandra Ilinca ca ajungi prea departe cu aprecierile?Atitudinea ta e genul “nu omoram capra vecinului,ci pe vecin sa ii luam capra”…..Vrei si tu bilet la VIP?Inca se mai gasesc,nu da in cap altora pentru asta.In rest,domn’ profesor,eu sunt in randul 14,astept sa aud Hells Bells…..Duminica faina!!!!!
Dați 477.00 de roni și pierdeți o noapte . De ce ? Un șomer câștigă banii aceștia intr-o lună . Nu era mai bine să dați banii unui …student care să meargă la concert ? V-a trecut această idee prin cap ? Dacă nu e nominal …mai aveți timp …și probabil vreun telefon al unui student merituos … Mergeți cu familia ? ( nu mă refer la… PPE , chiar dacă ăsta a fost primul impuls ).
Eu pun problema şi altfel. Sunt 60 mii de locuri, biletul începe de la un milion în sus… cam câţi bani cheltuiesc românii să asculte AC/DC live? Milioane de euro? Poate se mai pierde ceva şi din circulaţia deviată, curăţenie…
@Bogdan
Una este sa-ti cumperi bilet la un concert si sa spui ca mergi la acel concert si alta este sa afisezi biletul respectiv, cu “marca”, pretz etc. Vedeti, aceste mici gesturi fac diferenta intre oameni.
In rest, numai de bine, dar nu mai spuneti ca sunteti student la medicina: invatamantul universitar medical este destul de prost vazut si fara acest amanunt….
PS Nu, nu vreau bilet la si printre Vipuri: nu suport parfumurile cumparate dupa marca si nu dupa miros si nici fumurile aferente.
PPS Multumesc pentru tutuiala. Am facut cumva gradinitza impreuna? Nu cred, daca sunteti de-abia student. Sau poate sunteti unul mai tomnatic….
Prin Regie deja se vand bilete VIP de 477RON cu 1 milion… Ma intreb daca nu sunt copii dupa biletul Dvs!!!
Distractie placuta la concert! As fi venit si eu dar nu am destui bani…o sa stau pe margine, poate aud ceva.Eu ma gandesc ca daca Ceausescu ar sti ca in fata casei lui canta AC/DC s-ar intoarce in mormant!
In alta ordine de idei, apopos de discutia noastra despre coruptie in cartierul nostru: cat ati dat dvs. pe bilet, atat ia “inimosul primar”Piedone spaga pentru un loc de parcare bun!
@aurel @biblio
Problema nu o constituie costul biletului. In sensul ca fiecare isi doreste ca odata sa mearga la un concert, spectacol etc nemaipomenit, moment pe care l-a asteptat poate de ani si care merita un sacrificiu ( pentru unii) financiar.
Ceea ce deranjeaza este “cum expui problema”. Si sincer , este de departe, de preferat un asemenea concert decat nu stiu ce manifestare populara si populista de prost gust. Ce este trist totusi ( aici sunt de acord) este faptul ca multi, foarte multi care-si doresc cu adevarat sa traiasca un asemenea moment nu reusesc in timp ce altii, pentru care prezenta acolo nu reprezinta decat un moft monden pot sa o faca. Imi amintest de un episod, sunt cativa ani buni, cand la nu stiu ce mare concert la Opera, sala era plina de politruci ce vorbeau la telefon, cu niste tatze alaturi a caror aparitie nu reprezenta decat expunerea vestimentatiei ( gustul fiind indoielnic). Cum ziceam mai devreme, diverse fumuri si parfumuri ( din abundentza) cumparate dupa nume si atat.
Eu nu sunt deranjat de bilet. Costă o sută de dolari şi domnul Preda şi-l permite din salariul de parlamentar. De ce să nu spun, poziţia domniei sale în stat îl trimite în zona VIP. Nu am de ce să-l judec pentru asta, nu aici este anormalitatea. Nu cred că domnia sa s-a gândit la aspectul preţului şi al zonei VIP, cred că a vrut pur şi simplu să ilustreze că merge la concert. Îmi pun însă problema banilor pe care România i-a cheltuit de la începutul anului pe divertisment perisabil, de tipul artificiilor, concertelor, “sărbătoarea oraşului”…
Înţeleg că astfel de evenimente sunt necesare, în momentul în care criza conduce spre dispariţia României, prea seamănă cu “ţara arde de tătari şi ea bea cu lăutari”. Mi-aş fi dorit AC/DC în stare de normalitate, astfel de concerte pe timp de criză îmi par a fi un lux pe care nu ni-l permitem. Sunt multe lucruri pe care cred că nu ni le permitem în acest an şi… se pare că totuşi ni le permitem.
Cu banii pe care România i-a cheltuit pe acest concert se puteau face unul sau două filme prin Centrul Naţional al Cinematografiei care să aducă ulterior încasări la bugetul de stat. Suntem prea săraci ca să cheltuim, trebuie să investim, tot ce avem în plus, în ceva ce aduce bani. Dacă nu înţelegem ce se întâmplă în acest moment, dacă nu facem un efort mai presus de om, ne vom trezi 100 de ani în robie.
Sa-ti fie rusine Cristi Preda! Pensionarii ies in strada rupti de foame din cauza partidului tau iar tu postezi biletul la clasa VIP pe blog! Astept ca moderatorul sa cenzureze acest mesaj acid, pot oricand sa-l postez si pe alte bloguri care au trafic!
Distractie placuta!
Un concert fara ploaie!
Mie pur si simplu nu-mi plac…
Mi s-a parut intotdeauna ca recuperarea cvasi-omogena de catre mediul intelectual romanesc a unor trupe rock a distrus a priori orice potentialitate de individualizare a protestului…
@Ilinca
Nu crezi ca exagerezi? Daca te legi de asemnea lucruri nu ar fi mai indicat sa hoinaresti pe alte bloguri ;Vanghelie, Mazare si alta lume buna?
@Radu
Cred ca sunteti obsedati cu JOS BASESCU. De ce nu vorbiti de trupa / Iar BASESCU? Iar amenintari?
Probabil AC/DC face parte din bagajul intelectual necesar al oricarui asa zis crestin democrat din PD-L. Merge si domnul Baconsky? Poate il ia si pe Prea Fericitul Daniel. anturile la gat le are deja. Nu te chinui, nu ma mir daca nu trece de ”moderatie”. Nu ar fi prima data…
@Bibliotecarul:Concert pe banii statului?????????De unde ideea asta?este un concert privat.Acest concert aduce bani statului din profitului pe care il va plati firma organizatoare…….
Oare de ce mai scrie Ilinca aici daca e asa de scarbita de Preda? Oricum nu prea mai are ce scrie. Maine-poimaine o sa-i critice cravatele. Ceva gen „Prea scumpe. Cu banii aia s-ar fi putut cumpara perdele intr-o gradinita!”
Va duceti la concerte si nu puneti umarul la noua strategie a PDL : ,,Guvernul Boc a facut si greseli dar tara a fost dusa la dezastru …de toti politicienii si de 100 de oameni de afaceri “. V-A INVINS D. ANDRONIC ? TATULICI-CARITAS a preluat …Dirijoratul ? Hotnews si patronul sau smecher ,continua otravirea societatii , inlipsa unor stenograme , cu lozinci apocaliptice : DE UNDE LUAM MAINE 10 . miliarde DE EURO ? Ce sa facem cu ele …nu mai au ce sa suga ? BANII DE LA FOND VIITORI SE DUC LA BNR , DE CE SE SPERIE POPORUL CA FARA EI NU SE MAI POT POLATI SALARIILE SI PENSIILE ? E o noua manipulare pentru ascunderea politicii falimentare a guvernului ?
@Carmen
Dupa tutuiala cu care constat ca sunteti obisnuita cred ca locul dvs. este pe blogurile indicate. Si nu, nu exagerez repetand ca mi se pare absolut infantila sa-ti afisezi biletul de “Vip” pe blog. Chestie de gust.
Eufemisme domnule C.Preda,
AC – Alternative current
DC – Direct current
Ambele incepeau sa dispara pe la inceputul anilor 80 nu numai prin Bucuresti dar mai prin toata Romania.Cred ca dumneavoastra aveati DC din baterii de rezerva , si deci si alte
posibilitati. Cine-s AC-DS cei care impart bunastarea prin Romania?
bai fratilor! ne lasati in pace sau nu?
omu si-a scanat biletul..big deal..get over it
habar n-aveti ce inseamna pentru un rocker roman sa aiba bilet la una din trupele sale favorite
eu imi pastrez biletele la concerte, de la metallica incoace. care e problema? nu ma intereseaza de fandacsiile voastre, de ideile fixe cu basescu si alte alea. nu vreau sa vad filme idioate facute de cnc, nu vreau sa dau banii astia la pensionari sau bugetari. vreau sa vad rock
in dimineata asta ma doare mai tare ca a murit dio
Carmen,
De ce elucubrati , potlogarii mazare si marean sunt copii de tzata in comparatie cu orisicare politician de la putere , hai sa-i comparam pe cei doi micuti cu Basescu,Blaga,Berceanu,Bideanu,Bocos,Btolojean,Boureanu,Boc, o lista succinta a celor al caror nume incepe cu B de la …bogat!
a, si inca ceva: in vara ma duc la manowar, metallica, megadeth, rammstein. inca un concert rock. oooo, bani cheltuiti aiurea, sindicatele, basescu, mamicile, tara arde, vin minerii etc
incredibil ce mod de gandire aveti….nu va doare cand mergeti pe strada?
Prietenul Voinescu v-a insotit la concert ?Va intreb pentru ca nu-i citesc blogul . Intamplator l-am vazut la Tvr cand avea emisiune si pe la diverse aparitii la tV de stiri . Am avut o singura data curiozitatea sa-i vad si blogul …acum vreo 2 ani . Postarea incepea cu …,, ASEARA , LA VECERNIE …” si asta a fost tot ce am rezistat sa citesc ….De atunci nu i-am mai accesat blogul … E O SUFICIENTA INTELECTUALA pe care nu pot s-o inghit oricata rabdare am …Acum se da salvatorul PDL si al ROMANIEI …Brrrrrrrr!!!!!!!!!!!!
@ carmen
În viaţă există un echilibru. V-aţi gândit că reacţia “Jos Băsescu!” răspunde cumva reacţiei “Jos Iliescu!”. Personal mă gândesc că reacţia “Jos Cutare!” ar fi trebuit să fie depăşită în politica românească şi politica ar fi trebuit să treacă de starea de adversitate într-o stare de colaborare. Recent au început discuţiile legate de Legea Lustraţiei, bănuiesc că vă amintiţi. Mie mi-a dovedit această lege blocarea în proiect a politici româneşti, pentru că discuţiile încep prin a-l aminti pe Ion Iliescu drept primul “lustrabil” al ţării. Dar domnul Iliescu nu mai are din ce să fie “lustrat”, că nu mai are nici un fel de funcţie în partid şi nici în stat; din funcţia de Ion Iliescu nu poate fi “lustrat”. Şi totuşi…? Asta îmi dovedeşte că cei care au susţinut atâţia ani această Lege a Lustraţiei aveau o poliţă de plătit. Dacă Legea Lustraţiei intra în funcţiune în 1991 sau 1992 sau chiar 1990… era cu totul altceva. În acele timpuri forţa PCR-ului era încă în deplinătatea activităţii sale ideologice. Astăzi PCR-ul a supravieţuit mai mult ca mentalitate şi structură de interese (Pile Cunoştinţe Relaţii), şi aici lustraţia nu are nici o putere.
Vedeţi dar că “Jos Băsescu!” sau “Jos Boc!” nu pot fi luate separate de restul reacţiei politice. Dacă vă deranjează astfel de scandări, părerea mea este să nu militaţi spre eliminarea numai unei părţi a lor, pentru că gestul se transformă în anti-democraţie, să nu spun dictatură. Este mai corect să militaţi împotriva cauzelor generatoare de astfel de scandări, cauze care conţin ultra-central EGOISMUL. În momentul în care politica va înceta să însemne “să ne fie nouă bine, restul nu contează” şi se va face efectiv pentru oameni şi nu în înţeles personal, nu văd de ce partidele s-ar mai “înjura” între ele, pentru că ar munci pentru aceleaşi ţeluri.
Cât timp vom auzii “înjurături” în politica românească, sau măcar astfel de “contre”, este semn sigur că politica nu dă doi bani nici pe România, nici pe români, că sunt gata să-i vândă pe ei şi viitorul acestei ţări în interes personal. “Fiecare pentru el, scapă cine poate”.
De aceea spun eu, repet, o părere personală, atunci când afirmaţi “nu ar fi mai indicat sa hoinaresti pe alte bloguri ;Vanghelie, Mazare si alta lume buna?”, îmi pare că loviţi exact ce ar trebui să respectăm cu toţii, libertatea opiniei. Mai normal ar fi să o contraziceţi pe doamna Ilinca cu argumente, dacă doriţi să contrapuneţi un punct de vedere.
Viaţa este ciudată uneori. Domnul Solomon îl trimitea şi el pe domnul Mircea Dinescu la bulgari susţinând PDL-ul în campanie. A urmat apoi arestarea domniei sale, şi unele voci spun că ar fi fost comandată de PDL, iar Mircea Dinescu îi ia apărarea (eu l-am auzit de cel puţin patru ori spunând că arestarea domniei sale este un gest incalificabil).
Nu vreau sa fiu rau, dar nu m-ar surprinde ca fratii lui C Preda sa posteze cu nickuri gen Carmen sau Bogdan…sunt singurii care i-ar lua apararea la asemenea magarii de postari. Dra Ilinca, aveti mare dreptate, cred ca C. Preda a uitat de unde-a plecat, intre el si restul lumii este deja o prapastie insurmontabila, dar nu va faceti griji, roata se intoarce mereu!
Ok. Dupa aderenta declarata la gunoiul satanist pentru care ati platit, mandru nevoie mare, bilet VIP, va asteptam, domnule Preda, sa subscrieti la dorintele ambasadorului Frantei ca homosexualitatea sa fie predata in scoala.
http://www.ziare.com/stiri/stiri-eveniment/ambasadorul-frantei-la-bucuresti-homosexualitatea-trebuie-discutata-in-scoli-1016046
Sunt absolut convins ca veti iesi cu o aderenta publica la asta, nu puteti pierde ocazia.
Se vorbeste(prefectul Bucurestiului) de proiectul unei legi de gestionare a ciinilor fara stapin, in conditiile in care deja exista o lege in domeniu de prin 2002.Legea prevede capturarea,cazarea (in conditii foarte bune,poate, demne de o cauza mai acătarii)si dupa sapte zile in care se promoveaza si asteapta adoptia/revendicarea(putini,foarte putini sunt adoptati ca eventual in dispretul bunului simt si al legii sa fie relocati spatiului public)sunt eutanasiati.Putini,foarte putini primari aplica legea in teritoriu fie din lipsa fondurilor necesare(legea de inspiratie europeana exagereaza cu privire la conditiile de cazare si supraveghere medicala ,chiar ridicola in unele parti ale ei ) fie din vestejirea pragmatismului politic(legea aplicata ar aduce surplus de voturi primarului “curajos”)fie din pura anomie. Cit despre afacerile veroase si venalitatea intreprinzatorilor in domeniu acestea nu se deosebesc cu nimic de cele din domeniul ,sa zicem,al panificatiei;sau credeti ca brutarul ne face piinica pentru ca ne iubeste!!Pe cei care invoca spiritul european in conservarea stinelor urban- canine ii invit sa faca o excursie in trecutul recent al tarilor civilizat-ipocrite pentru a afla cum si-au rezolvat ele aceeasi problema, imediat dupa al doilea razboi mondial.Veti afla cite ceva despre bite,ciomageli,mici recompese materiale pentru fiecare codita de ciine predata,vinatori vesperale de ciini etc.In general, in problema asta de tot rahatul dupa o aplecare studioasa de citeva minute te apuca frica, voma,indignarea ,risul, de cita prostie,ipocrizie si mitocanie locuieste in poporul asta .Stina de ciini de linga gratarul cu micii de duminica .
@Mariana
Cravatele i le-am criticat deja. Mai cititi….
@Bogdan
Si eu pastrez diverse amintiri gen bilete de concert, bilete de intrare la diverse muzee ( unele sunt superbe!), carti postale etc, dar le pastrez, nu le afisez. Asa cum, daca as face o vacanta intr-un loc exotic nu m-as apuca sa afisez tariful apartamentului din hotelul respectiv.
As fi apreciat cu adevarat un afis cu trupa respectiva si nu biletul concertului. Clar?
@all
Cui nu-i place ce scriu sa nu mai citeasca. Iar daca bienvoiti sa-mi raspundeti atunci gasiti raspunsuri pertinente, argumentate si nu tutuieli de doi bani, genul “du-te si scrie pe alt blog”.
PS: postarea despre Cartarescu mi se pare o dovada de ipocrizie crasa. Daca C Preda ii lauda atat analiza despre facebook si lumea virtuala, si Cartarescu are asa mare dreptate, de ce are C Preda cont pe facebook???Dar nu ma surpinde, orice scriitor cu simpatii pdliste trece drept geniu pustiu in viziunea oamenilor partidului mentionat.
sa va povestesc o mica intamplare de aseara, in care se leaga concertul AC/DC cu bugetarii (stiti care, aia care gem sub cizma dictatorului):
se termina concertul si plecam spre metrou. acolo, supriza, jandarmii (alti bugetari si ei, saraci…) nu ne lasau sa intram (statia izvor), desi era 11 si, teoretic, ar mai fi circulat pana la 11:300. cica asa decisese cineva de la metrou. cu un cinism incredibil ne trimiteau la eroilor, ca acolo e deschis. bine, cand ajungem la eroilor vedem portile inchise si alti jandarmi, dublati si de niste politisti pazeau avutia nationala. ca aici sa aflam ca se oprise accesul din motive de siguranta (!?!?)
deci eu, platitor de abonament metrorex (societate comerciala din subordinea ministerului) nu pot sa folosesc un serviciu public, condus si deservit de bugetari, pentru ca se prezuma ca as fi in stare sa distrug metroul, desigur infierbantat de mesajele sataniste ale ac/dc-ului, asa cum am vazut ca abereaza unii pe aici.
si ar trebui sa-mi para rau de ei? de cine, de niste bugetari, platiti din impozitele mele, care trebuie sa furnizeze un serviciu public, pe care de asemenea il platesc si care-si bat joc de mine?. nu, pentru ei si pentru cei care se comporta ca ei 25% e prea putin, ar trebui 50% sau concedierea directa, fara discutii
nu mai zic ca nici ratb-ul n-a fost in stare sa suplimenteze numarul de autobuze sau sa prelungeasca programul inca jumatate de ora pentru niste “satanisti”
cat despre purtatorii de caschete si bastoane ce sa mai zic….
fiti voi solidari cu ei, iestiti voi in strada pentru ei, ca sa-si poata bate joc in continuare de noi toti. eu o sa ma duc sa beau o bere si sa ascult niste rock
Concertul a fost excelent. Asa mi s-a spus. Ma bucur ptr rockerii care au acut astfel parte de ceva bucurie .
Si acum :
Dle Preda , parlamentarii si la noi ca peste tot au pareri referitoe la o intentie UE:
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-7278623-spun-psd-pdl-pnl-despre-intentia-comisiei-europene-supraveghea-bugetele-statelor-membre-cedarea-suveranitatii-sau-pas-necesar.htm?cfnl=
Vorba lunga saracia omului:
a) a informa sau a fi urmarit intr-o societate in care participi nu inseamna restrangere de suveranitate peste cea normal acceptabila cand faci parte dintr-o asociatie de liberi si egali.
b) a decide, peste sau in locul unui stat, este desigur o restrangere de suveranitate pe care statele o pot accepta sau nu tocmai fiind libere.
Personal, cu referire la bugetele statelor UE nu agreez decat pct a) si cum spune dna Boagiu, nici nu este vorba de altceva.
Ilinca:
Am scanat biletul pentru că nu aveam afişul. Nu exageraţi, totuşi, lucrurile! Tribuna VIP arăta exact ca o tribună de fotbal. Nu ştiu dacă la Dârloagele aveţi un stadion normal sau dacă nu cumva v-a pus Dumnezeu mâna în cap cu un primar care aruncă banii publici pe fotolii demne de o sală de operă. Indiferent cum stau lucrurile la Dvs la Dârloagele, la concertul AC/DC scaunele arătau exact ca pe Giuleşti. În tribunele VIP erau câteva mii de oameni: vă spun asta ca să nu credeţi cumva că m-am trezit brusc că sunt VIP. Am mai scris acest lucru, dar îmi face plăcere să îl repet pentru Domnia Voastră: detest vedetizarea. Tribuna VIP însemna pur şi simplu că nu stai lângă scenă, în picioare. Cât priveşte costul biletului, e o informaţie publică. Ar fi fost penibil să îl ascund. E un preţ mare raportat la nivelul unei pensii. Pentru zecile de mii de spectatori, a meritat.
@C. Preda
In postarea #12 cred ca am fost destul de clara si toti cei care au vrut au inteles. Nu era vorba nici de bani si nici de loc. Daca nu as fi avut parte de raspunsuri asa “diverse” m-as fi oprit, cu toata ploaia si tot vantul de afara.
Dar trebuie sa recunoasteti ca un afis cu AC/DC ar fi fost mult mai potrivit si postarea dvs. ar fi avut un mare succes.
PS Sunt convinsa 100% ca nu ati fost niciodata pe stadionul de la Darloagele. Vorbesc serios. Oricum, ce importanta!
PPS Multumesc pentru raspuns.
Ilinca:
Promit să caut Dârloagele pe hartă!
la un concert: SIR ELTON JOHN & BAND – World Tour 2010 LIVE
Sambata, 12 iunie 2010, orele 20.00, Piata Constitutiei, Bucuresti, Romania
se baga careva?!?
sau pt cei si mai nostalgici dintre noi:
In premiera in Romania – concert extraordinar Paul Anka Live!
1 Iunie 2010 – Sala Palatului, Bucuresti
???!!!
Parul lung, muzica rock, libertatea de a alege, discutiile despre totalitarism, criticarea comunismului, piercing-ul la vedere sau cercelul in urechea masculina sunt doar cateva din miile de interdictii ale sistemului anterior lui decembrie 1989. Dupa aceea au urmat inertiile de neiertat ale post decembristilor ce au ajuns la apogeu odata cu mineriadele. Tin sa va amintesc, ca martor al acelor vremuri, ca daca aveai plete, purtai pantaloni scurti (probabil etelai si un tricou negru cu AC/DC) si aveai ghinionul sa te plimbi prin centrul Bucurestiului (nu prin scaietii din Darloagele) erai tinta sigura (sitting duck) pentru ciomagelile “fortelor democratice” dezlantuite pe strada cu acceptul “maretului conducator”, “carmaciului intelept”, “vizionarului om de bine”.
Faptul ca “madam” Ilinca si alti cativa entuziasti ai cardului rosu de reduceri infiereaza cu manie proletara orice expresie a libertatii individuale incepe sa-mi dea de gandit. Egalitatea in sanse si in fata legilor nu inseamna egalitarismul falansterului de la Scaieni (sau “cu voia dvs.” de la Darloagele).
Oare propagandistii si instigatorii scoliti la Stefan Gheorgiu sau descendentii lor nu au inteles pentru totdeauna ca lozul comunistoid a fost necastigator?
@ Bogdan
Recitiţi…
Unde anume am spus eu că acel concert este pe banii statului. Eu am spus că România a cheltuit banii. Dumneavoastră puneţi egal între România şi statul român. Probabil că de aceea se identifică liderii de la Cotroceni, Victoria, Piaţa Constituţiei cu România.
Reformulez, dacă nu înţelegeţi, “cetăţenii români au cheltuit”… sunteţi mulţumit?
@C. Preda
Ah, frumos! Asa, ca o indicatie ( sa nu pierdeti prea mult timp cautand pe harta ca deh, sunteti persoana ocupata, inteleg), de la Bruxelles trageti o linie dreapta si mergeti, mergeti….Nu ma intrebati si in ce sens trebuie trasa linia.
Daca ajungeti prin zona poate va puneti si o cravata corespunzatoare ca oamenii de la tara sunt foarte atenti la detalii.
@Domnu’ Constantinescu! Ce placere! Mai sa vars cafeaua pe tastatura de emotie! Da’ pe unde ati umblat?
Va iert pentru a propos-urile facute, ce nu tradeaza decat invidie. Nu de alta, dar mi-am amintit cu nostalgie de “serile de dans” de sambata seara de la liceu, parul pana-n talie si fustele mini….neneorocirea era ca a doua zi ne chemau tot la liceu ” la pregatire”…..cu parul strans si matricola.
Hai nu mai fiti asa invidios, daca ajungeti la Darloagele, va duc sa vizitati opera, pardon, caminul cultural.
daca nu va refereati la Romania, unde e problema?
sunt cetatean roman, am muncit pentru acei bani si am decis sa dau o parte din ei ca sa vad AC/DC. am dreptul la asta sau trebuie sa cer voie de la tot felul de moralisti de net?
ati spus:
“Cu banii pe care România i-a cheltuit pe acest concert se puteau face unul sau două filme prin Centrul Naţional al Cinematografiei care să aducă ulterior încasări la bugetul de stat.”
la cine va referiti? la cetatenii romani? nu cred. nu vad nici un cetatean roman intreg la minte sa dea bani CNC-ului ca sa mai faca inca un film stupid (asta e parerea mea) ca multe celelalte de pana acum. in plus, care e metoda prin care cetatenii romani strang bani pentru CNC? Cum se finanteaza CNC-ul? Nu cumva e institutie publica, in subordinea ministerului culturii, deci bugetara? Hopa, deci tot din impozite e platita, nu? Iaca pozna, deja dau bani acolo…
va rog sa ma luminati, poate nu inteleg eu, inca mai am in creier mesajele subliminale sataniste de ieri
dumneavoastra puneti egal intre cetatean si institutiile publice. probabil d-aia va identificati cu bugetarii si le plangeti de mila
p.s. poate cititi si povestioara mea cu metroul, e deosebit de instructiva
@ bogdan
Este vorba despre priorităţi. Suntem în criză şi nimeni nu pare să vadă asta. Cetăţenii români aşteaptă de la politică să vină cu nişte legi, ordonanţe, hotărâri care să spună că de mâine România nu mai este în criză. Nu se întâmplă aşa, România va fi în criză orice hotărăşte politica, orice măsuri va lua, oricât va scădea salariile bugetarilor, pensiile, şomajul, asigurările de sănătate… România va ieşi din criză numai şi numai atunci când cetăţenii particulari, ca mine, ca dumneavoastră, ca cei care scriu aici, vor înţelege că este mai benefic pentru România ca producţia de bunuri de larg consum să se întâmple în România şi să o cumpărăm pe a noastră în loc să încurajăm importul. Pentru asta trebuie să renunţăm la produsul de lux. Milionul sau milioanele de euro plătite pentru acest concert se scurg, în cea mai mare parte a lor, în afara României, contribuie la economia altei ţări, ceea ce se traduce prin creşterea datoriei externe şi scăderea PIB-ului. Bănuiesc însă că ştiaţi asta şi doar aţi vrut să mă tachinaţi.
@biblio…domnule, da’ acu trebuie sa renuntam si la placerile personale, pe banii nostri, ca tara’i in criza? Mie personal nu-mi place AC/DC, dar nu vad de ce sa le reprosez unora ca isi cheltuie banii munciti de ei ca sa-si vada idolii ! Nu credeti ca mergeti cu prefacatoria cam prea departe ? Daca oamenilor le place trupa, vor s-o vada pe viu , au strins bani munciti de ei, nu credeti ca e o buna ocazie sa se bucure, sa uite de criza ?
Vad aici niste postari de toata jena, in loc sa vorbiti de formatie, de spectacol, ca vreti-nu-vreti a fost un eveniment, o intoarceti iar spre politica ! Ma astept la asa ceva de la Ilinca, sarmana e atit de acra, cred ca e don’soara batrina, ca n-am vazut subiect pe care sa nu-l hacuiasca !( Da/ zau,duduie, daca nu-ti place omu’, ce Doamne iarta-ma cauti cit ii ziulica de mare pe blogul lui?)
Va felicit pe cei care ati fost la spectacol, ma bucur pt voi ca v-ati vazut idolii, si va doresc sa urmati sa va satisfaceti micile sau marile placeri, pentru ca nu stii ce iti aduce ziua de miine !
Si sa nu uit, n-as fi vrut absolut de loc ca banii ppe care i-a dat fiica mea pe bilet, sa ajunga CNC, ca sa mai faca aceea fosila nimita S.Nicolaescu inca un mega-film, cu un mega buget, care sa ajunga, la fel ca celelalte, in cosul de gunoi ! Pentru ca artistii tineri, talentati trebuie sa cerseasca bani pe la sponzori, ca sa faca filme cu buget redus, care iau premii la Cannes ! QED !!!!!
Oameni buni, ati devenit rai,
ce frumos e sa mergi la un concert rock cu troleibuzul, nu-i asa tov. preda?
AC – Alternative current
DC – Direct current
Altii zic ca inseamna :
AC – Anti Chryst
DC – Deed Chryst
Si nu numai coarnele fosforescente care au fost distribuite
(gratuit?!) ma fac sa cred ca a doua varianta sta in picioare !
P.S.
Probabil ca din cauza acestui accesoriu nu v-a recunoscut un prieten de-al meu care a avut bilet tot ” pe scaune”….
Magaria cu inchiderea metroului a facut imposibila ajungerea la gara si pierderea trenului cu bilete cumparate anticipat !
@ mesagera
Am pomenit de CNC nu pentru că mă gândeam la filmele lui Sergiu Nicolaescu, ci pentru că mă raportam la repatrierea profitului adus de film. Desigur, nu contează cine anume face filmul, ideea era ca România (adică românii) să fi investit aceşti bani într-un film care aduce profit.
De ce “nu las” românii să se distreze?
Pentru că am consultat Legea Bugetului de Stat pe 2010 şi am văzut acolo că sunt înscrise cheltuieli la nivelul a 101.678,4 milioane lei, şi sunt convins că este o estimare optimistă. Ieri, de la Realitatea TV, am aflat că România s-a împrumutat pe primele trei luni cu 6 miliarde de euro.
Dacă transform 101.678,4 milioane lei în euro, dă cam 23,3 miliarde euro, adică, pe un trei luni, 6 miliarde de euro. Nu vi se pare ciudat că România s-a împrumutat pe primele trei luni exact cât cheltuielile la Bugetul de Stat? Nu vă îngrijorează? Vi se pare normal ca în aceste condiţii românii să meargă la concerte, să se distreze?
Părerea mea, oricât de fascist ar suna, este că România este nu în colaps financiar, asta a fost acum mulţi ani, România este în colaps biologic, de acum încolo va înseamna foamete, moarte, dezintegrare, sclavie mascată… Domnia voastră ştiţi să fi existat în istoria statului numit România o perioadă istorică în care cheltuielile bugetare au fost egale cu împrumuturile angajate? Stimată doamnă, orice soluţie ar lua guvernul, orice soluţii ar vedea politica, chiar şi dacă printr-o minune am constata dispariţia totală a cheltuielilor bugetare, România nu va ieşi din criză. Soluţia crizei constă în responsabilitatea fiecărui român. Dacă fiecare dintre noi nu va fi mai cumpătat cu cheltuielile, dacă fiecare dintre noi nu-şi va investi bruma de bani într-o afacere neprofitabilă de producţie de bunuri de larg consum, în special în agricultură, în producţie agricole pe domeniile în care actual România importă produse, poate politica să se urce în zgârie nori şi să se dea cu fundul de pământ (dacă îmi permiteţi să fiu un pic mai plastic în exprimare), ROMÂNIA NU ARE CUM SĂ IASĂ DIN CRIZĂ.
Dacă românii nu vor înţelege că trebuie să o lase mai moale cu “plăcerile personale”, să-şi scadă consumul personal la minimmum minimorum, dacă nu vor renunţa la egoism, dacă nu vor înţelege că trebuie să facă orice posibilitate economică să producă… cei mai bogaţi vor pleca să-şi trăiască viaţa fără griji în nu ştiu ce paradis fiscal iar cei care sunt “simpli cetăţeni” vor continua la infinit să fie sclavii intereselor financiare internaţionale fără aş putea plăti vreodată datoria.
Soluţia nu este scăderea salariilor şi a pensiilor, soluţia este schimbarea mentalităţii de consum, trecerea de la “strâng bani de vacanţă, de plasmă, de casă…” în “formez capital pentru o afacere”.
Gândiţi-vă la următoarele aspecte:
- Economia României, atâta câtă este, are la bază consumul
- Consumul în România, atât cât este, se duce în majoritate în marile lanţuri de hiper şi super market, de regulă cu capital străin.
- Producţia în România, atâta câte este, alimentează cu profit capitalurile străine şi nu români
- Posibilitatea producţiei româneşti în România, atâta câtă este, nu este preferată de români importurilor.
man, merci de lectie, dar cred ca uiti esentialul. e o trupa de rock pentru care am fost dispus sa platesc banii astia ca sa-i vad. banii astia au fost munciti de mine, nu i-am primit de la nimeni. nu-s asistat, nu i-am primit de pomana. I-AM MUNCIT SI FAC CE VREAU CU EI!!!! acum e clar?
imi pare rau ca Romania n-a fost in stare sa produca un “bun de larg consum” care sa rivalizeze cu “bunul australian de larg consum”
pentru mine prioritate a fost sa merg la concertul asta, nu sa astept sa apara vreo trupa romaneasca de nivelul ac/dc (de parca o sa se intample asta vreodata). nu e un produs de lux, e chiar o necesitate pentru mine un astfel de eveniment, ca sa nu uit ce sunt, cine sunt si ca sa-mi pastrez increderea in oamenii din jur. daca vreti va pot detalia ce vreau sa zic.
a, si vedeti ca economia inseamna si altceva in afara de bunurile de larg consum. spre ex la concerte d-astea vin si oameni din alte parti (bulgaria, ungaria, ucraina), care aduc bani in economia romaneasca. economia capitalista inseamna competitie. nu cred in nationalismul economic si nu o sa cumpar produse in functie de provenienta ci in functie de calitate.
ce ciudat, stiti cine a mai zis-o p-asta cu produsele romanesti?
@domnilor (şi doamnă)
Am revenit după o pauză ,,de adunat idei” şi…am rămas interzis!
Un eveniment istoric are loc în Romănia (după 37 de ani!) şi ce să vezi ? Se găsesc ,,oameni de bine” dispuşi ,,să mânjească cu graffiti” politicianist o întreagă comunitate de rockeri, zona umană în care densitatea de oameni ,,aerisiţi la minte” şi care chiar cred în CEVA ,este cea mai mare !
Pe de altă parte, eu nu sunt dispus să renunţ la tot (inclusiv ,,sărbătorile oraşului X” ) pentru a ţine ,,conectat la aparate” UN CADAVRU VIU, adică sistemul bugetar . GAME OVER, STOP JOC şi RESET !
PS
Dacă un europarlamentar ar trebui să doneze contravaloarea unui bilet, pentru că ,,ţara o cere”, atunci vă invit să candidaţi la alegerile viitoare cu agajamentul în scris pe masă, că vă asumaţi mandatul PE GRATIS.
După postarea acestui angajament (semnat şi parafat) ,vă promit (d-nă Ilinca, d-nule Radu,etc) CĂ VĂ ACORD VOTUL MEU, fără rezerve.
@C. Preda Pentru a nu stiu cata oara: nu stiu cine asigura partea tehnica a blogului dar o face complet aiurea! Nu mai dau amanunte, am explicat odata….Bref, aveam un mesaj pentru tanti @mesagggera, nu pot sa o iert ca prea se ia de mine fara sa o bag in seama.
Deci, lady @mesagggera, aveti un stil foarte apropiat de cel al ‘Mirunei, disparuta ca magarul in ceatza, cu mopul si galeata. Va vad perfect cu o basmaluta legata sub barbie , sprijinita de mop si admirandu-va in galeata cu apa.
Da tanti, sunt acra, exemplul tipic de donsoara batrana , grasuna si urata, cu un catel si o pisica ce-mi tin de urat. Multumita?
Da’ asta nu ma impiedica sa gandesc si sa ma intreb ce o fi in mintea cuiva ce declara senin
“acu trebuie sa renuntam si la placerile personale, pe banii nostri, ca tara’i in criza? ”
Si, dupa dvs, cine ar trebui sa renunte la placeril personale ca sa iasa tara din criza? Celelalte tari din Europa, nu? Asa si-au zis si grecii si uite unde au ajuns….Asta fara nici o legatura cu AC/DC, cu dorinta unora de a asista la acest concert memorabil etc. Doar un exemplu de ce-i in mintea unui cetatean al Romaniei de azi. Viitor de aur tara noastra are cu alde tanti Miruna, Mesaggera, nea zaharesco valerica si alte exemplare .
A propos domnu’ @Valerica Zaharescu, ce va face sa credeti ca am ajuns in asa hal incat sa-mi doresc sa intru in politica? Si care-i legatura dintre “contravaloarea unui bilet”, de concert presupun si un mandat “pe gratis”? Dumneata chiar nu realizezi ca aberezi ?
@bogdan Am si eu o intrebare, naiva, poate: de ce ar trebui sa credem ca “ati muncit” pentru banii respectivi, nu sunteti asistat, nu i-ati primit de pomana? Parca erati student la medicina, nu? Sunteti cumva la fara frecventa? Sau astia de la Spiru Haret au deschis si o facultate de medicina? Ca doar nu statul va plateste studiile, inteleg ca vi le platiti singur.
@Biblio
Domnule, incearca sa intelegi lumea nu raportata la materialismul dialectic. Incearca sa iti hranesti din cand in cand si spiritul. Spiritul si estetica ne diferentiaza categoric de animale. Faptul ca un cetatean, fie el si Preda Cristian este apostrofat in public (consider acest spatiu eminamente public) de o hahalera care doreste sa traga inspre darloaga gandirea unui grup de cititori, faptul ca sunteti tradat pentru a nu stiu cata oara de gandirea centralista etatista, faptul ca incercati sa interziceti buna dispozitie si o comparati cu un parastas national, sunt numai abordari fie rauvoitoare si perfect anormal umane, sau simple scapari personale pe care vi le asumati gratuit.
@Ilinca
Esti dezgustatoare prin fiecare cuvant pe care-l asterni aici pe blog. Darloaga ti-a incatusat nu numai mintea ci intreaga fiinta. Adio, efemera rautate…
“Long Live Rock and Roll”
@biblio… ma deceptionati ! Va admiram pina acum, dar mi-am schimbat parerea ! Da’ ce are ,dom’le… cu prefectura? Eu muncesc, cistig cit cistig (la privat , nu sint bugetar, din contra ,am o afacere in care ma chinui sa supravietuiesc, si sa mai dau de lucru inca la 8-10 oameni,platesc 1001 de taxe !), si cu banii cistigati fac “ce vrea muschii mei” ! Daca vreau, le dau foc(da’ nu e voie, te aresteaza !) sau ii arunc pe prostii, ma priveste, i-am muncit, i-am ciastigat, si rolul lor este sa imi aduca un strop de bucurie, si daca asta se cheama AC/DC, asta sa fie ! Mie, de exemplu, nu imi plac, dar ii plac fiicei si ginerelui meu, si le-am platit eu biletele, pt ca ei si le-au platit anul trecut, la Belgrad (unde, apropo, organizarea a fost de 100 de ori mai proasta, da’ ce conteaza cind iti vezi idolii!) Si a fost placerea mea sa le ofer biletele, asa mi-am facut mie o bucurie, bucurindu-i pe ei ! Si sa ma ierte Domnul daca asta ma face fericita, si nu sa mai donez statului chiar si pretul a 2 bilete AC/DC !
Sa va spun ceva, chiar daca mie nu-mi place stilul lor, imi scot palaria in fata admiratorilor lor, si ma bucur pt.ei ca si-au realizat aceasta bucurie ! Si eu m-as duce cu placere la un concert BZN (Blue eyes, El Condor pasa…), sau PUSSYCAT, formatia din 1970 ( Georgie, Mississippi,etc ), sau BACCARA (tot anii ’70-80 ) sau ABBA, dar din pacate nu se poate !
Scuze ca revin, am uitat sa va spun ca daca v-ati documenta cu mai mult decit Realitatea, ati afla, ca de ex. Germania s-a imprumutat recent de la FMI cu 40 miliarde de E , ca au aplicat niste masuri draconice, ca politicienii lor nu se uita ca sint la putere sau in opozitie, pun mina impreuna sa scoata tara din marasm ! Si cu toate astea, multi au venit la Bucuresti sa vada AC/DC ! Si sa nu ma contraziceti, cealalta fiica a mea locuieste in Germania, la Sindelfingen linga Stuttgart, acolo unde este fabrica Mercedes Clasa Lux, unde fabrica respectiva se intinde pe o suprafata aproape cit comuna Voluntari, care in dec 2008 avea in jur de 80.000 angajati, iar acum are putin peste 40.000 ! Si ca sa stiti, pina acum 15 ani Sindelfingen era un catun cu 2-3000 de locuitori, de cind s-a deschis mercedes, populatia a ajuns la peste 120-140.000 loc ! ( aproape 50% turci !) Si nimeni n-a iesit in strada ! Iar mamicile au concediu de maternitate 3 luni, nu 2 ani cu 85% din salariu InAnglia ,de ex (si aici sint documentata, nu ma puteti contrazice!) concediul de maternitate este dee 3 luni platit de stat, firma la care lucrezi este obligata prin lege sa pasteze postul ocupat timp de 3 luni, mamicile mai pot sta acasa cu copilul inca o luna, timp in care primesc de la stat 100 Lire St pe saptamina, dupa care, la 4 luni si 1 zi, postul devine automat vacant !
Din pacate, romanii s-au obisnuit cu NE-munca , dar de aici pina la a le impune ce sa faca cu banii, munciti sau mai putin-munciti de ei, mi se pare ca … ne ducem spre MAO !!!
Johann Sebastian Bach, Ludwig van Beethoven, Georg Friedrich Händel, Wolfgang Amadeus Mozart, Piotr Ilici Ceaikovski, Franz Liszt, Felix Mendelssohn Bartholdy, Frédéric Chopin, Achille-Claude Debussy, Antonio Vivaldi …
…”si ultimul pe lista, cu voia dumneavoastra”…
http://www.youtube.com/watch?v=6e_TErBZsZ0
@C. Preda
Si mesajul meu pentru tanti mesagggera si domnu’ zaharescu unde este? Sau nu ati reusit sa postati toate mesajele, ca vad o “pauza” de vreo 5 ore intre mesajul 51 si urmatorul…. Sau poate ati trecut iar la “moderare”?
Ce-ai ascultat ma? AC/DC in tinerete? nu bai portocaliciule, tu ai asculta partidu-basinescu-romania , iar acum ai trecut la manele. Inainte de a vorbi de AC/DC sa te stergi pe gura.
@A lu’ Constantinescu #53
Nea izmana, nu ti-o lua in cap daca ti-am acordat 2 minute de atentie si cativa stropi de cafea. Data viitoare te trezesti cu toata ceasca in capatana. Este clar sau fac si un desen?
Va pierdeti vremea pe blogul acestui imbuibat.
Da,da….studentii la medicina muncesc!!!!!!Student la medicina,bugetar,an de an,la anul mi-am propus si bursa….Si e trist ca arunci cu ironii ieftine si puerile intr-un student ce invata si munceste…Muncesc pe timpul meu,cheltui banii mei si invat noapte de noapte.Da,am fost la AC/DC,am purtat niste coarne rosii,mi-a placut, am venit pe jos acasa si am invatat medicamentatia antiaritmica pana la 6 dimineata.Am dormit 2 ore,am mers la cursuri,iar spre seara am ajuns la locul de munca(ce rusine)intr-un laborator farmaceutic….Da,ma laud.Ma laud cu munca si sacrificiile mele….Tanara sau nu,mandra Ilinca ia si dormi si fi calma…
P.S.Nu am mai postat de la nr 20……..poate mai exista si alt bogdan!!!!!!!!
da man, mai exista unu, io-s cu be mic, tu cu B mare
mi-am schimbat nick-ul ca sa ne poata deosebi lumea. eu sunt ala de care se ia doamna Ilinca si care a postat la 44 si 50
respect pentru ce faci, sigur nu o sa ajungi peste 10 ani sa protestezi ca nu-ti mai da statul pomana
ca sa revin la topic, nu pot sa cred ca la 20 de ani de la revolutie inca mai trebuie sa ne justificam cand mergem la un concert. reflexele comunistoide sunt inca active
asa e bine, ne deosebiti? ma scuzati ca v-am “confuzat”
@A lu’ Constantinescu
V-am raspuns la invectivele de doi bani specifice unui individ frustrat ce nu are alte argumente, dar constat pe zi ce trece ca domnul Cristian Preda prefera postarile unora ca dumneata.
@bogdan
Daca nu ati mai postat de la #20 discutia este inutila…Nu “dvs” ma adresam, sau partial daca vreti.
@ mesagera
Stimată doamnă,
Oamenii au o calitate numite într-un mod intangibil conştiinţă. Conştiinţa asta se traduce în alt inefabil numit bun-simţ. În particular, există un bun-simţ economic care devine mai responsabil o dată cu maturizarea.
Problema nu este că dumneavoastră nu aveţi dreptul să vă distraţi, problema este că dumneavoastră nu conştientizaţi că cele două miliarde de euro pe lună datorie a României este şi a domniei voastre.
Dacă familia domniei voastre, cea care este străjuită de locuinţa domniei voastre, fără nici un ajutor din afară, ar avea venituri totale de 30 de milioane de lei vechi şi un împrumut la bancă de 100 milioane de euro scadent în 10 ani, aţi mai merge la concert? Sigur, din 30 de milioane de lei vă permiteţi cumva să mergeţi cu un milion sau două la concert întreaga familie, venitul vă susţine această plăcere, dar v-aţi duce ştiind că aveţi scadent la bancă o sumă cu mult peste veniturile domniei voastre?
Diferenţa dintre România şi Germania este tocmai ce spuneţi, anume că Germania produce în timp ce în România doar comercializăm ce produc alţii. Ei îşi permit să aibă 100 de miliarde de euro datorie, pentru că, atunci când criza va trece, şi la ei va trece, vor plăti aceşti bani în câţiva ani fără să strângă prea mult cureaua. La noi criza nu va mai trece niciodată, pentru că noi facem PIB-ul consumând mult şi nu producând mult. Dacă nu ar mai exista cheltuieli bugetare absolut de tot, să zicem că ar dispărea 100%, noi tot nu am produce mai mult decât consumăm, noi nu ne-am putea întreţine, cu atât mai mult să dăm şi banii înapoi. Gândiţi-vă la cei mai mari coloşi care fac bani în România şi veţi vedea că aceştia nu sunt cu capital românesc, profitul nu rămâne în România, se duc tot la “ei”, tot pe “ei” îi scote din criză profitul făcut în România. Ne bucurăm de Renault, dar profitul se duce în Franţa, nu rămâne aici. Băncile sunt şi ele străine, fac profit împrumutând statul român şi acesta scoate din criză pe “ei” nu pe noi. Telefonia mobilă şi fixă ia un profit colosal pe seama noastră pentru a-l duce apoi la ei. Distribuţia apei la fel. Hipermarketurile la fel, nu e nici unul cu capital românesc. La ei în ţară hipermarketurile merg uneori pe pierderi şi noi le oferim profituri. Mai mult, în hipermarketuri se vând produsele lor şi mai puţin ale noastre.
Doamnă mesagera,
Aproape tot ce cheltuieşte românul face un profit pentru alţii şi nu pentru noi. Avem un singur domeniu în care capitalul românesc este majoritar: agricultura. Acest domeniu este sufocat prin importul masiv de produse agricole mai ieftine din străinătate, le facem LOR vânzare. Guvernul taie orice fel de subvenţie, vrea să pună taxe şi impozite pe agricultor, să le pună case de marcat… SĂ-I OMOARE, pentru că importul este mai profitabil pentru oamenii de afaceri şi nu contează că îndatorează şi sufocă România. În curând nu vom mai avea nimic al nostru, nimic din care să scoatem profit. Vom fi sclavi şi vom muncii pentru beneficiul altor ţări care, astfel, îşi vor achita împrumuturile lor cu profiturile făcute în România.
Poate că domnia voastră aveţi o ieşire, puteţi pleca în Germania ca să faceţi parte din “ei” şi nu din “noi”, eu nu am unde să plec, eu rămân aici. Iată de ce mă gândesc că pentru mine, cel care rămân aici, ar fi fost mai profitabil ca milionul sau milioanele profit din acest concert să fi fost investite în capitaluri româneşti şi nu în distracţie.
Apropo. De ce credeţi că pe timp de criză numele cunoscute vin în România? Să fie oare pentru că la “ei” este criză şi lumea a devenit mai cumpătată cu concertele? Poate că “ei” îşi investesc bănuţii pe care îi pot economisi.
@ mesagera
PS.
Uitam să precizez, ascult muzică rock de 25 de ani… nu faptul că sunt deranjat de AC/DC este o problemă.
@Ilinca-nu stiu cine-i Miruna, dar daca te enerveaza, inseamna ca e OK ! Daca te revolta ca nu renunt la micile placeri (pe banii munciti de mine!) si-i felicit pe cei ce fac la fel,atunci renunta la cafea, ca si asta-i tot o placere, poatai mai sus ca era sa-ti versi cafeaua pe tastatura, …etc ! Renunta si da banii respectivi statului, acest CADAVRU VIU !
Eu ma tot intreb, si nu vrei sa-mi raspunzi: ce cauti pe blogul acestui domn, pe care clar ca il detesti, doar la acest subiect ai 11 replici,si nici unul nu are legatura cu subictul! Nici macar nu am inteles dac va place sau nu AC/DC !
Si cred ca sinteti atit de acra ,ca nici macar pisica n-aveti, ca nu v-ar suporta !
Si atit am sa insist sa va intreb ce cautati pe acest blog, pina imi veti raspunde !
Oricum, la jigniri sinteti maestra, va meritati salariul si concediul pe care vi l-au oferit acum vre-o luna, le-as sugera sa va mai dea unul, mai lung, sau sa va dea sarcina sa va ocupati de alt blog! Sinteti deja plictisitoare in ura D-voastra ! (Apropo, mersi de imaginea care o aveti despre mine, sigur voi incerca baticutul, inclusiv sa ma admir ingaleata sprijinita de mop! Daca imi dati adresa de mail, imi fac si o poza siv-o trimit!)
S-auzim numai de bine!
@mesaggggrrrrrra
Miruna nu ma enerveaza, ma amuza. Ca si dvs, domnul C. Preda si multi altii de pe acest blog. Daca sunt asa plictisitoare, repet, ignorati-mi mesajele!
PS Nu sunteti prea inteligenta, vi s-a mai spus si va doare. Asta este! La galeata si mop, nu-i o rusine sa muncesti cinstit.
PPS Tocmai am avut un alt mic concediu. Va multumesc ca va faceti griji pentru mine.
PPPS Ce ma amuza oamenii astia care si-ar dori sa “vada” pe acest blog numai aplaudaci si indivizi ce aproba cu mult entuziasm fiecare fraza a domnului Preda!!!
@Cristian Preda
Atata timp cat postati mesajele in care sunt insultata si nu le postati si pe cele in care raspund indivizilor respectivi, nu va pot considera decat un individ incorect, chiar jegos, as spune.
@ A.Constantinescu

Stimate domn,
M-aţi amuzat…
Personal mă îndoiesc că ştiţi foarte exact ce este aceea dialectica, metafizica şi materialismul. Trecând însă peste asta, să-mi recomandaţi mie “să-mi hrănesc spiritul”, este chiar ultimul lucru la care mă aşteptam.
Mulţumesc, m-aţi făcut să râd…
@Ilinca…. Tot nu mi-ai raspuns la intrebare !
De ce scrii pe acest blog, daca nu-ti place titularul ? Ba chiar vad ca ai devenit virulenta, il faci “jegos” pe CPreda, daca ai fi fost atenta, ai fi vazut ca ti s-a publicat ceva mai sus postarea in care “ma apostrofai” ! Uita-te la nr. 52, si daca ai putin bun-simt sau macar 3-4 din cei 7 ani de acasa, cere-i scuze li CP ca l-ai facut jegos ! Chestia asta mi se pare de o grosolanie crasa, chiar sin din partea ta ! Daca esti platita sa insulti, intra pe alte bloguri, ca si asa nici o data nu comentezi la subiect, aruncin doar otrava
in cei care nu sint de acord cu tine ! Oare stii ce-i democratia ? Nu cred !
De ce stai toata ziua calare pe acest blog, daca detesti omul ?
@Ilinca-mi-esti tare draga, imi condimentezi existenta atit de searbada datorita faptului ca nu sint inteligenta ! Vroiam sa-ti spun sa-i ceri scuze si lui @bogdan, studentul, ca nu era treaba ta de cine erau munciti banii pe care i-a dat el pe biletul la AC/DC ! Da’ nu ne-ai spus, iti place sau nu formatia, ca de fapt asta era tema !
@C. Preda
Inteleg; celelalte mesaje s-au “pierdut”. Sincer, nu va inteleg atitudinea.
Ceea ce am scris ramane valabil atata timp cat, repet, o sa-mi “moderati” mesajele ce nu va convin si/sau in care raspund unor indivizi ce ma insulta.
@Mesagera
Stai lady calma ca am si altele de facut decat sa-ti raspund dumitale. Cand o sa am chef de desene animate o sa-ti scriu. Multumita?
PS Chestie de prost gust sa te bagi intr-o “discutie” pe care nu o poti intelege pentru simplul motiv ca nu ai toate detaliile. Data viitoare stai in banca dumitale.
@Bibliotecaru
Cu tot respectul, dar nu mă pot abţine să intervin….am auzit din mai multe părţi ,,argumentul” că trebuie să păstrăm sistemul bugetar, aşa cum este el, CA SĂ CONSUME …ce ? produse de import… cu ce ? cu salarii asigurate (parţial) din împrumuturi …deci pe datorie.
La ce se ajunge în final ? La dezechilibrul balanţei de plăţi şi incapacitate de plată.
Bugetarii au alt rol, legat de administrare, educaţie, sănătate, ordine publică, într-o structură SUPLĂ şi EFICIENTĂ şi nu de ,,consum” ca scop în sine.
Este mult mai benefic, ca o parte dintre bugetari să treacă în sectorul privat (să nu spuneţi că nu se pot adapta, înseamnă că NICI la stat unii nu fac mai nimic) …aici intervine rolul activ(destul de relativ şi limitat ) al statului, în reconversie profesională şi sprijin pentru firmele carea fac angajări.
Oricum este vital să menţinem deficitul bugetar, cum s-a convenit, pentru că nu ne putem permite împrumuturi peste 30% din PIB….nu putem suporta rate şi dobânzi prea mari…numai în 2010 trebuie să restituim cca 10miliarde în contul angajamentelor de pe piaţa de capital din perioada 2007-2008.
@Ilinca
Zi-i ca nu-ti place sa-i verse galeata in cap primului intalnit in cale, care s-ar putea sa fie chiar portocaliul Hoara ce se strecoara pe langa pereti de frica multimilor, pe care tot el le-a provocat
@ zaharescu valeriu
Nu ştiu dacă v-am mai spus… Sunteţi prea influenţat de ce auziţi la televizor.
România nu este în criză economică pentru că nu ajung banii de la buget pentru pensii şi salarii şi investiţii şi ce mai vrea guvernul să facă cu banii. Lipsa de bani de la Buget este o criză a Guvernului, dar nu este criza economică. Criza economică a României nu are nici o legătură cu Bugetul, ci cu activitatea economică a României, adică exact ceea ce observaţi mai sus, faptul că România importă consumul pentru că este mai ieftin “din afară”.
Criza economică a României are următoarele cauze.
1. Importul masiv al produselor de larg consum pe motivul că “din afară” sunt mai ieftine (ieftinul provenind fie din subvenţii la produsele agricole, fie din evaziune fiscală, fie din productivitatea capacităţilor de producţie mai bună decât la noi)
2. Importul pe motivul că în România nu se produce (în legătură directă cu privatizarea şi distrugerea principalelor mijloace de producţie în decursul celor 20 de ani)
3. Lipsa evidentă a capitalului autohton pentru ceea ce se produce în România, ceea ce conduce la “exportarea” profiturilor. Cele mai mari şi mai profitabile întreprinderi în România sunt private. Profitul acestora se repatriază în ţara proprietarilor de capital, nu rămâne în România.
4. Scăderea accelerată a procentului din PIB corespunzător industriei şi agriculturii în favoarea serviciilor şi comerţului.
5. Proprietatea străină asupra principalelor de comerţ de tip hipermarket şi supermarket.
6. Lipsa oricărei viziuni asupra refacerii capitalului românesc în producţie plus lipsa susţinerii reală a agriculturi, fie prin neimpozitare, fie prin subvenţii.
Faptul că există probleme Bugetare este o consecinţă directă a acţiunii politice în interes propriu timp de 20 de ani, acţiuni care au condus la dispariţia economiei reale a României.
În concluzie, orice soluţii de scădere a consumului bugetar nu reprezintă o soluţie împotriva (sau pentru combaterea) crizei economice, ci doar o strângere a curelei fără să se facă nimic pentru creşterea economică.
Soluţia nu este să restrângi cheltuielile bugetare, aceste acţiuni de economie sunt dovezi de disperare şi impotenţă a guvernării. Repet, dacă de mâine ar fi o nevoie O lei cheltuieli la bugetul de stat (presupunem prin absurd), România tot ar avea nevoie de împrumuturi pentru importuri, datoria României ar creşte în continuare.
Dumneavoastră îl ascultaţi pe domnul Boc cum povesteşte domnia sa, încet, ardeleneşte, aceleaşi şi aceleaşi lucruri, cum scade domnia sa foarte curajos pensiile nesimţite, salariile nesimţite… dar nici măcar una din “soluţiile” despre care domnia sa vorbeşte, şi o face de aproape un an şi jumătate, nu are nici cea mai mică legătură cu economia României. Pentru ca România să-şi revină economic, trebuie să înceapă să aibă crească în România şi o fabrică de cuie cu capital românesc, o fabrica de tablă, o fabrica de becuri, o fabrica de aluminiu, siderurgie, rafinărie… În momentul în care România va produce, cu capital românesc, o valoare egală cu consumul, abia de atunci vom putea vorbi despre începerea plătirii datoriilor. Până atunci, orice măsură ar lua guvernul, DATORIILE VOR CREŞTE.
Măsurile guvernamentale ar trebui să conducă la stoparea importurilor (prin măsuri precum subvenţii în agricultură care să conducă la un produs mai ieftin decât cel de import) şi externalizarea profiturilor (prin măsuri precum neimpozitarea profitului reinvestit).
Guvernul Boc face exact pe dos, taie subvenţiile şi impozitează orice mişcă, poate şi morţii, că încă nu s-au spus toate măsurile.
Când spuneţi “numai în 2010 trebuie să restituim cca 10miliarde în contul angajamentelor de pe piaţa de capital din perioada 2007-2008.”, ceva nu e tocmai OK . Cele 10 miliarde reprezintă tranşa de împrumut scadentă în 2010, nu neapărat preţul angajamentelor de pe piaţa de capital din perioada 2007-2008. Mare parte a împrumuturilor reprezintă şi reeşalonarea (refinanţarea) împrumuturilor din trecut, există şi tranşe de rambursare de la împrumuturile mai vechi pe termen lung. Dar chiar şi aşa mă îndoiesc că cele 10 miliarde nu au legătură cu împrumuturile din 2009.
Domnul Băsescu, pe care sunt convins că-l citaţi, spune aşa:
“”In acest an, urmare a datoriilor pe care Romania le-a contractat in 2007, 2008 si parte din 2009, bugetul de stat trebuie sa plateasca 10,007 miliarde euro !” ”
Eu înţeleg că este mult de plătit pentru că România s-a îndatorat în cei trei ani, dar nu că rambursarea împrumuturilor din 2007 şi 2008 reprezintă 10 miliarde. Pe de altă parte, cum am mai spus mai sus, cred că împrumuturile din 2007 şi 2008 au reprezentat, măcar în parte, refinanţări ale împrumuturilor mai vechi.
A manipula informaţia astfel încât să pară că plătim mult exclusiv pentru ce s-a cheltuit tocmai când nu era PD la cârma ţării… nu vă face cinste. Oricum, pe mine nu mă puteţi manipula astfel.
D-nule Bibliotecaru
Eu ascult oamenii care au ceva de spus în domeniul economic şi care pot oferi un diagnostic şi o expertiză pertinente, bazate pe informaţie, experienţă si ştiinţă de carte. Nu au nici o relevanţă comentariile trunchiate ale jurnaliştilor (chiar de la Money Channel), ci NUMAI aprecierile directe ale specialiştilor, indiferent pe ce suport media sunt comunicate. Vă dau câteva nume: Sebastian Vlădescu, Mugur Isărescu, Lucian Croitoru, Daniel Dăianu, Adrian Vasilescu, Bogdan Baltazar şi, de ce nu, Nouriel Roubini-profesor la New York University’s Stern School of Business (somitate contemporană, de la care se aşteptă soluţii….cred că ne facem iluzii).
Dacă veţi încerca să nu complicaţi labirintic lucrurile şi veţi privi economia europeană în ansamblu ,veţi înţelege că problemele de fond sunt aceleaşi:
1. statul social (aşa cum funcţionează el în prezent), în contextul sporului demografic, imigraţiei şi a creşterii mediei de vârstă a populaţiei , nu mai este sustenabil pe termen lung .
2. dezvoltarea bazată pe speculaţie (imobiliară, la bursă sau prin fonduri de investiţii) , cu largul sprijin al sistemului financiar-bancar care a acordat credite neperformante (ei le numesc, savant, ,,produse”) s-a dovedit a fi un fiasco…un banal ,,Caritas”.
Folosirea resurselor de inteligenţă şi ştiinţă economică doar pentru a produce ,,bani din bani” , duce INEVITABIL la crize financiare, urmate de crize economice….valoarea adăugată trebuie să aibă suport real-economic .
3. Amplificarea (evit cuvântul ,,îngrăşarea”…nu sună plăcut) sistemului bugetar şi a costurilor de ,,autoîntreţinere” aferente, doar pe baza creşterii PIB, a fost o decizie antieconomică, iresponsabilă şi clientelară (în multe ţări europene).
4. Acumularea privată de resurse financiare (inclusiv în ,,paradisuri fiscale”) şi libertatea de migrare a capitalurilor, a văduvit statele de taxe şi impozite.
5. Investiţiile private s-au efectuat, după criteriul maximizării profitului şi în dezavantajul statelor şi a populaţiei….criteriul numărului de locuri de muncă a contat mai puţin.
REVENIND la România:
Nu mă interesează ce spune Boc (care vorbeşte, nu cum spuneţi dvs. ,,încet, ardeleneşte”, ci dimpotrivă, prea repede şi cu repetiţie de clişee), dar îl ascult cu atenţie pe Sebastian Vlădescu.
Nu încerc să vă manipulez (nici n-aş reuşi şi în fond, la ce bun?) referitor la rate şi dobânzi, verificaţi la BNR, Finanţe, etc.
Vreau doar să înţelegeţi (sau să vă reamintesc) câteva lucruri:
1. Cf. raportului Curţii de Conturi, în 2008 (ultimul trimestru), s-au deturnat banii din fondul de investiţii…cca 11 miliarde de lei.
2. Între 2004-2008, procentul din PIB al salariilor bugetare a crescut de la 4,5 la peste 9%. Cele mai multe angajări şi creşteri salariale (eu le spun clientelare) s-au efectuat în perioada 2007-2008 (majoritatea în teritoriu şi în regii/agenţii ale statului).
3. Pensiile au fost majorate în 2007, nesustenabil, deşi preşedintele a atras atenţia guvernului.
4. Clasa politică a întârziat să elaboreze legi unitare de salarizare şi pensii, a preferat să acorde tot felul de sporuri şi stimulente, printr-un hăţiş legislativ, care a creat inegalităţi flagrante.
În concluzie, guvernul Boc a preluat un stat supradimensionat , o visterie goală şi un sistem legislativ inatacabil, la începutul unei crize economice globale.
PIB-ul României nu poate creşte, atunci când restul lumii este în recesiune iar economiile naţionale sunt interconectate…..iar guvernul BOC nu poate aduce venituri la buget, construind în câteva luni ,,fabrici şi uzine”.
Nu pot să cred că puteţi fi atât de naiv şi să credeţi contrariul.
BOC a luat măsuri de stimulare a mediului economic, cum ar fi, facilităţi pentru şomajul tehnic, scutire de impozit pentru profitul reinvestit, alocări de fonduri de garantare pentru ,,rabla” , ,,prima casă”, ,,reabilitarea termică a locuinţelor”, etc.
Dar BOC nu poate crea PIEŢE DE DESFACERE…vreţi producţie pe stoc ?.
Nimeni nu are soluţii miraculoase, nici măcar PNL şi pPSD , care să ADUCĂ BANI PE TERMEN SCURT LA BUGET.
Ori tocmai aceasta este PROBLEMA ROMÂNIEI….de aceea, SINGURA măsură anticriza reală acum, este reducerea cheltuielilor statului, pentru a nu intra în incapacitate de plată….şi a menţine datoria publică într-un procent rezonabil şi suportabil.
TOATE statele se împrumută, indiferent dacă produc PIB prin industrie, servicii, activităţi comerciale,sau liberale, pentru a susţine deficitul bugetar.
Important şi dificil este să menţii ECHILIBRUL MACROECONOMIC în parametrii optimi…adică melanjul dintre inflaţie, creştere economică, deficit bugetar şi deficit comercial să conducă la o dezvoltare sănătoasă, plătind în acelaşi timp şi ratele la bănci, fără probleme.
Un deficit bugetar mai mic, înseamnă datorii şi rate mai mici.
Creştere economică asociată NU CU RISIPA ci cu programe de investiţii elaborate de un stat restructurat şi suplu, permite un procent mic şi relativ constant din PIB al împrumuturilor.
@ zaharescu valeriu
Vorbiţi de parcă citaţi din domnul Hoară şi doamna Pora…
Eu vorbeam despre faptul că “Ieşirea din Criză” nu are legătură cu “Reducerile Bugetare”. Sigur că da, scăderea cheltuielilor este utilă în a limita împrumutul extern “pe consum”. Dar, oricât de mult ar scădea cheltuielile de la Bugetul de Stat, oricât de mult ar creşte încasările de la Bugetul de Stat, economia nu se relansează cu astfel de măsuri. Până nu există din ce în ce mai mulţi cetăţeni români care formează capitaluri şi le pun la lucru pentru a obţine profit, economia nu creşte. Eu spuneam că domnul Boc nu a luat nici o măsură de creştere a economiei, nici măcar una singură, toate măsurile au fost spre tăierea cheltuielilor şi spre mărirea veniturilor (cu ce efecte, nu discut). Pentru a da o tură sau două de manivelă pentru a porni motorul economiei româneşti, nici vorbă. Oricât de mult ar fi furat domnul Tăriceanu şi PNL, este absolut evident că în acea perioadă economia românească s-a accelerat, adică, de bine de râu, măsurile liberale au condus la încălzirea şi supra-încălzirea economiei. Asta nu are nici o legătură că faptul că au crescut numărul de salariaţi la stat sau au crescut salariile la stat sau orice legat de BUGETUL DE STAT ci cu măsurile pe care le-au luat liberalii în economie. Şi eu am multe de criticat pentru perioada Tăriceanu, şi eu am multe de criticat pentru perioada Năstase, “problema” este că argumentul în favoarea lor este că atunci a existat o creştere economică, creştere care nu a existat cât timp PD-ul a fost, mai mult sau mai puţin, în Guvern, nici în perioada Dreptate şi Adevăr, nici în perioada PDL-PSD (nu mai ţin minte cum i-au spus), nici în perioada solo PDL. Este un adevăr al cifrelor pe care nu-l poate contrazice nimeni.
Repet. Dacă domnul Boc taie cheltuieli, creşte încasări, remediază deficienţele din structurile Guvernului, aceste acţiuni sunt foarte bine venite, dar ele nu conduc la creştere economică. Nici măcar un pic.
Vreţi să ascultaţi de Sebastian Vlădescu, Mugur Isărescu, Lucian Croitoru, Daniel Dăianu, Adrian Vasilescu, Bogdan Baltazar şi, de ce nu, Nouriel Roubini, sunteţi absolut liber să faceţi asta. Numai că toţi aceşti oameni se referă la problema plăţilor de la Buget, la execuţia sustenabilă a plăţii salariilor şi pensiilor… Nu cred că vă spune unul din aceşti oameni că ce face domnul Boc sunt soluţii anti-criză. Soluţii pe timp de criză, aici sunt de acord, dar nu anti-criză.
@Bibliotecaru
D-nule, problema României, în acest moment şi pe termen scurt este supravieţuirea, nu creşterea economică….imposibilă în acest moment prin decizii interne.
Nu vă luaţi după poveştile electorale ale opoziţiei.
Cu stimă…,
@ zaharescu valeriu
Eu nu am nici o treabă cu “poveştile” opoziţiei. Aveţi impresia că nu sunt dur decât cu PDL-ul? Şi opoziţia bate apa în piuă, nici ei nu-şi duc treaba la bun sfârşit.
Problema este că soluţiile de supravieţuire vor conduce la alte soluţii de supravieţuire, apoi la alte soluţii de supravieţuire… şi la nesfârşit. Din această buclă nu se poate ieşi şi datoriile vor fi din ce în ce mai mari. Noi nu putem avea soluţia vânzării apartamentului de patru camere pentru a ne înghesui într-o garsonieră, nu putem vinde România ca să ne înghesuim cu toţii în Judeţul Ilfov. Soluţia supravieţuirii este, fără doar şi poate, soluţii de producţie şi profit.
V-am spus o decizie de creştere economică, neimpozitarea profitului reinvestit în mijloace de producţie. Mai vreţi una? Toate acele surse de venit bugetare care nu se colectează ar trebui eliminate. Prin intrarea lor în legalitate, se vor strânge venituri bugetare prin colectarea veniturilor din consum. Creşterea TVA şi a impozitului pe venit aduceau rapid venituri bugetare, dar şi scăderea nivelului de trai corespunzătoare reducerii salariu, care este de dorit în acest caz de criză. “Soluţiile” guvernului, inclusiv aberaţiile pe care le-am auzit astăzi (parcă ascultam un şcolar vorbind), omoară cetăţeanul, omoară pensionarul, omoară sistemul bugetar, omoară tot şi nu există nici cel mai mic beneficiu pentru nimeni. Cheltuielile scad, este adevărat, dar România tot nu funcţionează. Nu ar fi mai simplu că să omoare 50% din populaţie, mai ales dintre cei care nu au loc de muncă, şi se rezolvă situaţia? Că până la urmă tot acolo se ajunge.
Introduceți datele si comentariul dvs.