Remaniere

De ieri dimineaţă, jurnaliştii insistă să le spun ceva despre remaniere. I-am refuzat, preferând să scriu aici câteva cuvinte.
În opinia mea, o remaniere se face, nu se discută.
Inclusiv în momente calme, a discuta despre remaniere înseamnă a slăbi executivul. În politică, atunci când constaţi răul, trebuie să-l elimini, nu să-l descânţi!
Situaţia e şi mai delicată atunci când guvernul asumă responsabilităţi în vremuri de criză.
În asemenea momente, e nevoie de solidaritate.
Noi traversăm acum o criză care e mai grea decât tot ceea ce am cunoscut din 1989 încoace.
E greu de ştiut cum vom ieşi la liman.
Dar un lucru e sigur: remediul nu e subminarea guvernului.

Cuvinte cheie: ,

43 comentarii

1 Remaniere | e-Opinii.ro | doar opinii... atât! | by George Fedorovici { 05.05.10 at 8:48 PM }

[...] afla mai mult: Remaniere [...]

2 20 x Schindler { 05.05.10 at 9:01 PM }

Ne disculpăm dând toată vina pe perioada comunistă pentru tot ceea ce „etalăm” atât de „profesionist” astăzi. Însă, ceea ce a rămas ascuns atunci a izbucnit ulterior în mod exploziv, marcându-ne şi măcinându-ne existenţa. Nu!… Pandemia de care suferim este mai veche, mai adâncă şi mult mai gravă. Acum doar „admirăm” consecinţele!!! Întotdeauna în timpuri excepţionale şi în situaţii de criză caracterul colectiv al unui popor este evidenţiat în toată acurateţea sa. Astăzi ne privim în oglindă şi… se aşterne tăcerea!!!

Noi, însă, nu reuşim să ne mobilizăm şi să avem o atitudine consistentă împotriva nesimţirii. Nu avem capacitatea de a ne opune insistent mediocrităţii şi nici de a marginaliza pseudo-valorile. Eşuăm în mod deliberat în exercitarea unei atitudini de opoziţie civică… Coexistăm şi ne complacem în această situaţie tristă şi declarăm cu emfază că alţii sunt de vină…

3 20 x Schindler { 05.05.10 at 9:04 PM }

D-le Preda,
Este clar ca subminarea guvernului nu ar rezolva problema. Insa, in conditii de austeritatea solidaritatea se poate constitui doar pe baza de incredere. Altfel, doar vom vorbi despre solidaritate. problema care se pune este simpla> Cine mai are incredere in acest guvern?
Asadar, mai intai trebuie sa se asigure conditiile pentru ca aceasta solidaritate sa se poate constitui. Deci…

4 Adrian R. { 05.05.10 at 9:06 PM }

Guvernul PDL (cu sau fara PSD alaturi) are ochii legati si nu vede (sau se preface ca nu vede) cum Romania se scufunda incet si sigur, din ce in ce mai rapid.
Cu cine Dumnezeu se poate face remanierea, daca Stolojan, singurul care s-a dovedit cindva (1991-1992) o mina forte de adevarat prim-ministru, s-a dat la o parte dupa alegerile din 2008 si ne-am ales cu demagogul Boc (care mai mult vorbeste decit face, si cind face, face prost) ?
Daca nici dupa plecarea PSD de la guvernare, guvernul Boc n-a luat nici o masura ferma si coerenta, dusa pina la capat, de restructurare a cheltuielilor bugetare, ce sperante de schimbare in bine sa mai avem de la PDL (si bineinteles de la ceilalti: PNL si PSD, pe care i-am vazut de ce sint in stare, si separat si impreuna) ?

5 Riddick { 05.05.10 at 9:09 PM }

Mai bine s-ar apuca majoritatea parlamentară de redactarea noii legi electorale, conform rezultatului referendumului din 2009, ca să vadă şi Antonescu ce-i aia majoritate sănătoasă. :mrgreen:

La unguri a ieşit beton, 67% fără bătaie de cap.

6 Bibliotecaru { 05.05.10 at 9:13 PM }

Sunt absolut de acord că o identificarea a unor vinovaţi şi aruncarea lor în groapa cu lei a devoratorilor de politică, nu aduce nimic bun pentru români şi România.

Se poate înlocui remanierea cu puţină expertiză? Am înţeles, politicienii care ocupă funcţii prin guvern nu par prea specialişti. Remanierea este un mijloc pentru a introduce o parte din “independenţii” din parlament în frunte cu preşedintele independenţilor UNPR, domnul Sârbu.
Mi-aş dori însă ca politica să simtă că o greşeală gravă făcută în Guvern se traduce cu art. 165 din Codul Penal şi minim 25 de ani detenţie în condiţii grele.

Art. 165. – Fapta de a folosi o unitate din cele la care se referă art. 145, ori de a împiedica activitatea normală a acesteia, dacă fapta este de natură să submineze economia naţională, se pedepseşte cu închisoare de la 5 la 20 de ani şi interzicerea unor drepturi.
Dacă fapta prevăzută în alineatul precedent a produs pagube importante economiei naţionale, pedeapsa este detenţiunea pe viaţă sau închisoarea de la 15 la 25 de ani şi interzicerea unor drepturi.

Abia atunci putem vorbi despre responsabilitate. După 10 sau 20 de miniştrii, premieri, directori… care iau 20 de ani de puşcărie, nu se vor mai înghesui toţi ariviştii ca să aibă funcţii de conducere.

7 Ionescu Ion { 05.05.10 at 9:50 PM }

Cota 16%
Exista cateva tari in care s-a adoptat cota unica. La noi, 16%, la bulgari !0%, la rusi !3%.
In toate aceste tari coruptia are frau liber, mafiotii isi fac de cap.
Castigurile imense realizate de cei bogati, inclusiv de capitalul strain este imens datorita acestei cote infime, in raport cu veniturile lor uriase. Se spune ca 16% a marit numarul celor ce nu plateau cand impozitul era progresiv, ca s-au strans mai multi bani la buget. Se tine sub tacere faptul ca intrau in tara 7 miliardeeuro/an de la romanii din strainatate, ca a fost o epoca generala favorabila in toata lumea.
Daca aceasta cota unica este atat de benefica pentru bugetul national, de ce nu este adoptata de niciuna din tarile avansate? De ce mentin acestea impozitul progresiv si acolo unde sunt la putere partide de dreapta?
Daca noi, bulgarii si rusii practicam cu succes o asemenea idee geniala, de ce nu-i fura tarile avansate pe genialii nostri finantisti.
Intr-un sistem de impozitare progresiv, veniturile mici trebue sa fie impozitate cu max.10%, cele medii cu pana la 20% iar cele mari si foarte mari cu 30-40%.
Doamna Vass, consiliera premierului Boc, justifica (la un post TV) aplicarea cotei fixe in doar cateva tari aflate in curs de dezvoltare, spunand ca aceasta taxa fixa foarte redusa este motorul progresului economic rapid. Trecerea la impozitul progresiv, spunea dna. Vass, aplicat in toate tarile avansate economic, se va face si in tarile ramase azi in urma, dupace acestea, intre care si Romania, se vor apropia de nivelul tarilor bogate.
Mi-e greu sa cred ca un miliardar din Romania (ex. :Voiculescu) este adeptul acestei teorii (aplicarea 16%), numai de dragul dezvoltarii rapide a tarii.
Daca admitem ca dl. Voiculescu s-a imbogatit uniform in ultimii 20 de ani, adica a avut un venit mediu-anual suplimentar de 50 de milioane, este el dornic sa plateasca un impozit anual de numai 8 milioane de euro( corespunzator la 16%), in loc de 20 de milioane de euro( cat ar corespunde la un impozit progresiv de 40%)?
De dragul tarii plateste dl. Voiculescu un impozit de numai 8 mil., in locul unuia de 20 mil.?
Dl. Patriciu a propus si azi sa se aplice imediat un impozit fix de numai 10%, aceasta fiind, zice el, garantia dezvoltarii rapide a tarii deci de indestulare a bugetului national.
Stiind ca dl. Patriciu are o avere de 2 miliarde de euro, inseamna ca venitul sau anual, in ultimii 20,a fost, in medie, de 100 de milioane/an. Asta inseamna ca, platind la stat un impozit de numai 16 milioane, in loc de 40 de milioane (impozit progresiv), a “economisit” 24 de milioane/an.
La fel si dl. Videanu. Asa se explica ceea ce scria un ziar, recent, ca in ultimii doi ani, averea lui a crescut de la 38 milioane euro, la peste 200 milioane. Cum sa nu sustina dl. Videanu impozitul fix de 16%, “numai si numai in favoarea dezvoltarii rapide a tarii”. Asa se explica si cresterea uluitoare a averii lui Becali, a lui Verestoy Atila. a lui Radu Berceanu, a lui Mitrea, etc.. et., etc.
De-asta sustin toti mentinerea cotei de 16%.
Acum vreo 15 ani, un candidat la presedintia SUA (Buckanan, parca) a promis ca va introduce impozitul fix (cota unica), in locul celui progresiv existent in acea tara. N-a avut nici cel mai mic succes.

8 radu { 05.05.10 at 9:59 PM }

Ba da. Remediul e urgenta demisia Guvernului si a lui Traian Basescu, care nu sunt salvatorii, ci groparii Romaniei, ei, impreuna cu sustinatorii lor.

9 judex { 05.05.10 at 10:10 PM }

Daca in chestiunea RMGC dl Preda s-a pozitieonatgresit (alaturi de conducerea PNL, prezentata in mod fals ca fiind pe pozitii opuse de cineva, in conversatia anterioara), remarca cu privire la remaniere este corecta. As adauga ca este si oprtuna, din perspectiva pozitiei extrem de agresive a mass media mogulare (exemple: Bogdan Chireac, Razvan Dumitrescu, Adrian Ursu, dar si alti habarnisti guralivi pe post de agitatori), care folosesc prilejul pentru a instiga si a canaliza nemultumirile aduse de programul anticriza spre protestele sociale pe care le promitea Vanghelie acum cateva luni.

10 joness { 05.05.10 at 10:14 PM }

Solidaritate cu CINE? Cu Guvernul care IERI, nu mai demult, a repartizat la SGG o suma aproximativ egala cu cea distribuita la 577 de primarii peneliste, “pentru amenajarea unor biserici si lacasuri de cult”??????????????

O flegma in fata e tot ce capata de la mine. Scuzati duritatea expresiei, dar uneori este necesara.

11 Ilinca { 05.05.10 at 10:19 PM }

@C. Preda ” remediul nu e subminarea guvernului.”

Subminarea unui guvern incepe prin a propune in acest guvern niste politruci in loc de tehnocrati. Rezultatele se vad si mai ales se simt.
PS Si de ce ziaristii cred ca dvs. ati stii mai multe ca altii despre o eventuala remaniere?
PPS Nu cumva aceasta fraza ” o remaniere se face nu se discuta”, intarita de “În asemenea momente, e nevoie de solidaritate.”, este o punere la punct a colegului Voinescu ce miauna de zor de azi dimineatza ca “este necesara o remaniere a guvernului”?

12 Catalin { 05.05.10 at 10:19 PM }

Si cu cianura cum ramane?

13 diviner { 05.05.10 at 10:25 PM }

a discuta metaforic nu ajuta pe nimeni, domnule preda. Remediul nu e subminarea Guvernului in contextul in care Guvernul e Guvernul, teoretic si practic. Guvernul Boc e orice altceva. Si discutia ar trebui sa se axeze pe demisie si nu pe subminare. Daca chiar credeti in valori liberale si in ceea ce mi-ati predat la fac de stiinte politice, ar trebui sa aveti o atitudine transanta. Metaforele sunt pt poeti, nu pt politicieni. Preferati de fiecare data sa scrieri 4-5 randuri fara esenta. Sunteti parte a PDL, chiar nu aveti nicio opinie? Sau toate opiniile sunt parte a slujismului pentru posturi ? Locul de eurodeputat ramane acolo, nu tine de PDL…ar fi bine sa demonstrati ca sunteti un om care are o opinie si care se lupta pt ea, altfel nu sunteti decat inca un demagog..iar lectiile din primul an de stiinte politice nu sunt decat file de poveste…

14 diviner { 05.05.10 at 10:28 PM }

* cu scuzele de rigoare pt greseala gramaticala

15 Bogdan { 05.06.10 at 2:30 AM }

Mai omule, pana deunazi, te apreciam foarte mult, dupa ce am citit ultimul tau post pe blog cred ca m-am inselat in privinta ta, sper totusi ca te mai poti “salva”, iti dau si un sfat gratuit ca tot esti simpatic, arunca si tu un ochi in ograda cu principii a colegului S. Voinescu, vei vedea calea de urmat, acest guvern a fost o atrocitate si un atentat la siguranta nationala, o “blasfemie” a interesului public, o desfatare din avutia aceste tari, trebuie anihilat cat mai repede daca vrem sa oferim o sansa acestei tari insa trebuie mare grija pe cine punem in loc, fara proiect de tara, fara dezvoltare pe termen mediu si lung, fara viziune, fara creativitate, fara dorinta, fara interes national, fara sa punem elitele tarii si sa le sprijinim Romania risca sa se scufunde rau de tot, si saracii oameni care si-au vandut votul odata cu demnitatea multi dintre ei, se vor izbi de o realitate crunta pe care multi dintre ei in necunostinta de cauza au creato, iar despre colegi de partid ca Videanu, Berceanu, Blaga, Udrea in temnita le este locul, ar tebui extirpati din acest partid, cu ei nu se mai poate, trebuie altii, aveti curaj cei tineri si curati ca d-voastra si S. Voinescu, Monica Macovei precum si altii care sunt de buna credinta si vor sa aduca tara asta acolo unde merita, mentalitatea romanilor trebuie zidita, construita, in asa fel incat sa cream personaltati care sa fie modele adevarate, Romania trebuie sa isi croiasca un alt drum, pana la urma aceste relicve care au guvernat prin marlanie vor fii extirpate si la un moment dat Romania tot va fii salvata, de ce sa nu incepem de acuma? Boc + echipa si-a dat examenul mult dorit, acuma trebuie sa plateasca, trebuie eliminati de pe scena tarii, dupa mine chiar si exclusi din partid, multi dintre ei sunt pagubosi si contagiosi daca ingroasa in continuare randurile partidului, boc saracul e mic dar tare mic, pur si simplu e mic la creier asta e singurul lui defect…mai continuam si alta data, in rest numai bine chiar te apreciez f mult D-le Preda, insa trebuie sa va delimitati clar de cine trebuie si sa criticati aspru prestatia guvernului, pentru ca nu e nimic de laudat sincer acuma, eu daca eram prim ministru Romania era mult mai departe, dar muuuuuult si sunt un cetatean standart mediu, atata tot, de cele mai multe ori ambitia , creativitatea, inteligenta si viziunea asupra viitorului sunt elemente esentiale ca sa dai rezultate in orice domeniu…sanatate si numai bine va doresc!

16 cezar { 05.06.10 at 4:31 AM }

Traind in “realitate”(autobuz,mers la piata,duhori,turme de ciini citadini,inmormintari,botezuri,guri edentate,altele portelanate,depresii,entuziasme,prostie,bun simt viclenie,sentimentalisme,si va las pe dvs. sa continuati )ma intreb care-i cauza (cauzele) “insuficentei” creatoare de CRIZA.

Tare ma tem ca avem pe de-o parte ,o criza de tip Elodia by Dan Diaconescu ,iar pe de alta parte traim insuficenta creata de cea ce se vrea, Marea Scadenta.
Solutia nu este schimbarea guvernului ci inmormintarea crestineasca a Elodiei.

17 cezar { 05.06.10 at 4:42 AM }

referitor la “insuficenta’ e doar o insuficienta accidentala…

18 ion adrian { 05.06.10 at 6:43 AM }

acest guvern a fost subminat printr-o politica antinationala dusa de toate irealitatile si antenele lor, cu concursul PSD dar mai ales al PNL. si raspandacii lor din care exemple am avut si aici.
Ar trebui deferiti unui tribunal militar pentru tradare in vremuri grele, similare cu cele de razboi.

19 ion adrian { 05.06.10 at 7:06 AM }

Plecarea lui Boc va insemna victoria acestor tradatori si tradarile vor continua .

20 antim { 05.06.10 at 7:18 AM }

Cine-l submineaza ? Presa , desigur . Incompetanta nu trebuie aratata pentru ca se incapataneaza si-si arata toata …competenta : Sa nu-ti pui niciodata mintea CU PROSTUL …… Remediul e schimbarea completa …a celor ce au …intinat idelaurile de schimbare din 2004 si care acum ne dovedesc ca am pariat pe un cal mort . Din pacate pana atunci trebuie sa ne mai chinuim , iar cand se va intampla n-o sa mai recuperam poate niciodata pierderile …

21 Vasile, { 05.06.10 at 7:21 AM }

Dl. C.Preda,

Imprumutul masiv pe care il primeste Grecia este din cauza subminarii guvernului de catre miscarile de protest care uite s-au lasat si cu victime?
Nu ne mai aburiti cu texte nimfomane. Din pacate pentru noi si pentru cel care conduce guvernul, economia nu se redreseaza cu securisme si scenarite, aici , in acest caz nu se mai poate eluda adevarul nici manipula faptic economia. Este usor sa aburesti o natie, mai greu este sa-i asiguri bunastarea!
Alegerile anticipate sunt singura sansa a Romaniei de a iesi ,mai devreme sau mai tarziu la liman!

22 remus { 05.06.10 at 8:00 AM }

…………se submineaza singur guvernul…….fara cuvinte !

23 radu { 05.06.10 at 9:05 AM }

Riddick: rabdare! Inca vreo cateva luni de guvernare ca asta si Legea Electorala de care spuneti va ingropa PDL-ul, daca veti mai avea curajul sa o sustineti! Sa vedeti atunci majoritate sanatoasa!

24 JeanV { 05.06.10 at 9:30 AM }

corect, si mie mi se pare pe undeva o subminare.

nu sunt convins ca altii ar putea reactiona mai bine la conditiile de astazi; intrebarea e daca merita incercat; probabil merita, daca suntem convinsi ca se putea ma bine si datorita incompetentei actualilor ministrii lucrurile nu au mers cum trebuia;

daca punem intr-o balanta pro si contra: competenta si vointa ministrilor, sabotarea politica prin parlament si sindicate si criza economica cred ca rezultatul era greu sa fie mai bun; de-asta o vad ca o subminare;

totusi, mai e ceva; pare ca anumiti ministrii au inceput sa prinda cheag; si asta e grav pentru ca vor fi greu de indepartat o data dedati la borcanul cu miere; daca-o fi adevarat, ar fi singurul motiv pentru care as sustine remanierea; poate si din conducerea PDL ?

25 bogdan { 05.06.10 at 9:51 AM }

da, remaniere. scoateti din guvern oamenii care nu au curaj sa aplice reforma, indiferent de costuri. terminati cu ideile socialiste si nu va mai uitati in gura opozitiei si a sindicatelor.
sunteti sau nu partid de dreapta? eu de asta v-am votat, nu ca sa ma uit la boc si sa-l vad pe nastase

26 zaharescu valeriu { 05.06.10 at 11:32 AM }

Art.165, precizat de d-nul Bibliotecau, îmi doresc să se aplice mai întâi, la cei care au vândut ,,pe nimic” patrimoniul naţional, la d-nul Vosganian &Co. pentru risipirea fondului de dezvoltare (vezi raportul curţii de conturi ptr.anul 2008), la ,,cazul” Petromidia din care statul are de încasat o datorie de 600 mil , la Sterling,etc.etc.
Şi eu reproşez lui Boc că nu este suficient de ferm şi coerent, că este un prost comunicator…dar altceva ?
Ne dorim (inclusiv eu îmi doresc, la furie) oameni daţi afară, masiv, din sistemul bugetar.
Dar, uneori mă opresc şi mă gândesc….dacă printre ei se află soţii(soţiile), copiii sau părinţii noştrii ?
În fond cine a ,,umflat” sistemul bugetar, mai ales, din 2000 încoace ? Eu ? Toate partidele care au fost la putere sunt responsabile !
Legile de reformare a salarizării şi pensiilor întrunesc consensul ?
Nu, pentru că în România conduc de fapt sindicatele…care au promovat, cu largul concurs al politicienilor inconştienţi ,,legi locale de salarizare”, aşanumitele contracte colective de muncă…ca să nu mai vorbim de,, legile speciale ” apărate cu sfinţenie de Curtea Constituţională.
Pretinde cineva că are soluţii pentru ca România să iasă din criză, singură, să devină un fel de ,,oază” în deşertul recesiunii care se dovedeşte, pe zi ce trece, o criză de sistem în care, rând pe rând, toate ţările fac ce se poate face: reduc cheltuielile , măresc taxele şi se împrumută ?
Dacă da , însemnă că este rupt de realitate şi orbit de politicianism !

27 Ioan { 05.06.10 at 11:35 AM }

Chiar nu puteti accepta ca si altcineva din sanul PDL sa aiba opinii critice la adresa partidului si a guvernului pe care l-a impus.
Din pacate, ma dezamagiti. Mult succes pe mai departe!

28 george_escu { 05.06.10 at 11:51 AM }

Guvernul se submineaza singur prin ceea ce face si prin ceea ce nu face … Daca nu sunt de acord cu masurile luate de Boc, masuri care ma afecteaza considerabil, inseamna ca subminez guvernul?

29 LePrince { 05.06.10 at 1:11 PM }

Despre Grecia si remaniere

Analisti, partide , realizatori de emisiuni, politicieni, ministri, diverse persoane particulare care apar la TV, opozanta personala (ea este un pol al opozitiei in sine) a d-lui Basescu- Gabriela Firea, toata lumea vorbeste despre “Suntem in situatia Greciei”, “vom ajunge ca Grecia”, “sa nu ajungem ca Grecia” sau pun intrebari stupide despre “cat ne desparte pana ajungem ca Grecia”.Comparatia este extreme de fortata, voi incerca sa diferentiez, intamplator cunosc situatia din Grecia.
1. Economiile celor doua tari nu sunt comparabile. Nici structura economica nici cea ocupationala , nici protectia sociala nu sunt la fel, iar populatia nu se raporteaza la fel la acestea. Grecia este in zona Euro, de aceea, celelalte tari vor sari intotdeuna in ajutor deoarece instabilitatea unei tari, inseamna si instabilitatea Euro. Oricate fite sau mofturi va face d-na Merkel, “pachetul de salvare” va veni. Nu prea este cazul Romaniei, care va trebui sa se descurce mult mai de un singura. Infrastructura celor doua tari nu este comparabila, Grecia beneficiaza de o infrastructura noua, destul de bine pusa la punct. Veniturile sunt extreme de diferite, slariul minim este de 750 Euro, cel mediu de 2000, iar pensia minima 600.Statul ,extrem de dator, pastoreste cetateni relativ prosperi. Nu se preconizeaza, in ultimul plan de austeritate , oprirea sau amanarea investitiilor publice sau disponiibilizari din sectorul bugetar (doar inghetarea posturilor pentru trei ani, inclusiv cele vacante in urma pensionarii). Sa vedem de ce s-au rasculat grecii. Principalele masuri de austeritate sunt: cresterea varstei minime de pensionare la 60 de ani si a varstei legale la 67. Inghetarea salariilor in sectorul public si reducerea sporurilor, ceea ce diminueaza veniturile in sectorul bugetar cu 20%(vorbim de salarii de mii de Euro).Taierea pe anul in curs si pe urmatorii doi a salariului al 13-lea si al 14-lea(grecii luau un salar in plus de Paste si unul de Craciun in sistemul bugetar, la fel si pensionarii). Cresterea TVA la 22%. Cresterea unor taxe locale. Promisiuni de combatere a evaziunii. Pentru asta grecii au organizat ieri greva generala si au iesit in strada (sindicatele).
2. Pentru a intelege manifestatiile de acolo trebuiesc precizate cateva lucruri. Sindicatele organizeaza aceste manifestatii, la care se adauga cateva bande de anarhisti, dispusi sa participle la orice manifestare de strada. Sindicatele, mai putine decat la noi si mult mai solidare, organizeaza greva generala, foarte bine structurata si foarte pusa la punct(la greve , grecii sunt foarte “disciplinati”) dar si manifestatiile care uneori duc la lupte cu politia(anarhistii). Aceste manifestatii sunt localizate intr-o anume zona a Atenei, intre Piata Constitutiei, unde este Parlamentul si Omonia, centrul vechii Atene, o zona in care se afla majoritatea ministerelor. Restul Atenei, oras cu 5 milioane de locuitori nu este afectat.Arealul este cam cum ar fi in Bucuresti zona intre Piata Victoriei si Piata Unirii. In Bucuresti e greu sa ocolesti zona, in Atena exista vreo trei sosele de centura. Grecii se aprind mult mai usor decat romanii(au facut-o si pentru mult mai putin), la noi sunt sigur ca masurile enumerate mai sus nu vor provoca solidarizarea sindicatelor , greva generala si violente stradale.Probabil ni se va explica ca nu s-a putut mai bine, sindicatele vor iesi in strada ca sa mearga la “televizor”, sa tipe acolo prin cativa lideri imbuibati ,care in camera din dos, vor negocia cu puterea cateva sinecure grase date prin oamenii de afaceri afiliati sindicatelor. Televizoarele vor face opozitie, d-na Firea va da ochii peste cap mai des iar Dana Grecu va fi mai agresiva ca niciodata. Analisti cu morga ne vor explica la tv-urile mogulilor ce greu ne este in timp ce la OTV, Boc va chema la ordine poporul amenintandu-ne cu “situatia Greciei”. Si uite asa, trece si criza asta, nene Iancule….
Astfel ca, toate “sperietoarele” gen “ajungem ca Grecia” sunt doar praful in ochii romanilor, aruncat de televiziuni, putere si chiar opozitie pentru a speria. In Grecia, nu se pune problema remanierii, manifestantii cer pur si simplu demisia guvernului si alegeri anticipate. Din fericire pentru ei, manifestantii sunt doar o minoritate, aici o scaldam”caldut” si vorbim de remanieri…
S-auzim si de bine…

30 zaharescu valeriu { 05.06.10 at 3:06 PM }

@LePrince
Comentariul dvs pertinent denotă cunoaştere aprofundată şi un interes deosebit pentru acel spaţiu geografic generator, cândva, de civilizaţie şi democraţie.
Nu trebuie, totuşi, să minimalizăm problema de fond: aceea că statul grecesc a devenit supradimensionat şi suferă de lipsa ,,sevei”, ca o plantă fără resurse…a nu se uita că în Grecia, industria este ,,sublimă dar lipseşte cu desăvârşire”. Poate există ceva , dar nesemnificativ.
Totodată, Grecia, beneficiind de o înzestrare naturală de excepţie, a trăit, zeci de ani, aproape exclusiv, din banii turiştilor ,,cu dare de mână” din Germania, Marea Britanie sau de pe alte continente….dar nu poţi spera la un viitor stabil cu mentalitatea ,,greierului” sau cu atitudine de asistat/dependent social.
Trebuie să te aştepţi, la un moment dat, că vine scadenţa.
Aici este marea responsabilitate a politicienilor greci, indiferent de partide, că au încurajat sentimentul generalizat de ,,perpeetum mobile” al huzurului şi consumismul deşănţat , nepunându-şi cetăţenii la muncă (evident, nu în sensul de ,,muncă forţată”).
Au dezvoltat în schimb un sistem birocratic imens în care nici Minotaurul nu poate răzbi şi au sădit în mintea generaţiilor de tineri că scopul suprem în viaţă este ,,o slujbă la stat”…
Eu, spre deosebire de dvs, sunt mult mai îngrijorat…vorbim aici, de 120 miliarde de euro…cum vor fi restituiţi ? Este posibil ca Germania să-şi fi luat gândul că va recupera vreodată partea sa de contribuţie…cred că aşa se poate explica reticenţa cancelarului de a acorda sprijinul financiar.
Mi-e teamă ca Grecia să nu fie prima piesă a dominoului în zona euro…credeţi că întâmplător, Marea Britanie şi-a menţinut moneda proprie?
Şi din exemplul Greciei, rezultă necesitatea măsurilor de reformă, chiar dureroase, în România şi întrebările multora, dacă este bine să intrăm în spaţiul monedei unice (cel puţin în viitorul previzibil).

31 judex { 05.06.10 at 3:54 PM }

@ radu:
Spuneti:“Remediul e urgenta demisia Guvernului si a lui Traian Basescu, care nu sunt salvatorii, ci groparii Romaniei, ei, impreuna cu sustinatorii lor.”
Cu asemenea comentarii ilustrati exact tipul de postac care are misiunea de a ocupa spatiul public cu intoxicari irationale si denota mai curand o fixatie maladiva si disperare. Singura explicatie alternativa ar putea fi ca PNL continua politica de infiltrare a blogurilor pentru a acoperi lipsa activitatii politice semnificative a partidului lui Antonescu la nivelul Parlamentului.
PDL este in acest moment singurul partid a carui orientare generala catre apararea interesului national nu poate fi pusa in discutie. In mod asemanator se poate discuta despre liderii politici marcanti de pe scena politica, unde Basescu pare a fi singurul dintre sefii politici ai partidelor din ultimii 20 de ani cu o atitudine indiscutabil pro-nationala pe tot parcursul. Ca urmare, cred ca e greu de acceptat patriotismul unor partide etnice (cum sunt, in opinia mea, PSD si UDMR), sau al unor formatiuni supuse unor lideri totalitari (cum sunt PNL, PRM, sau PNG). In aceste conditii, sa remarcam ca Romania nu este pe lista PIGS si ca guvernul Boc, cu toate dificultatile de comunicare amplificate de un spatiu mediatic ostil, nu a facut pasi gresiti in mod fundamental. Guvernului i se poate imputa lipsa de decizie in luarea masurilor dure necesare echilibrarii bugetului, dar intarzierea in aceasta privinta este explicabila in conditiile in care mass media mogulara nu-si ascunde intentia de a folosi tensiunea sociala creata de masurile de “austeritate” pentru a provoca haos social. Ascultam mai deunazi un Chireac care lauda guvernul grec pentru fortarea unui imprumut “sen-za-tio-nal” de 110 miliarde euro, si a unui alt neica-nimeni care spunea ca solutia la greci este…venirea verii (vezi doamne, turismul in Grecia va plati datoria), sugerand, primul, ca Romania este pe marginea prapastiei si prezicand colapsul pentru ca nu a imprumutat suficienti bani de la FMI, iar cel de-al doilea, ca de vina este faptul ca turismul nu este suficient de dezvoltat in Romania. Persistenta programatica a unor asemenea personaje, ridicole si cu simplu rol panicard in mass media (sa ne amintim cum acelasi Chireac anunta, pe timpuri, iminenta pierdere a summitului NATO de la Bucuresti pentru ca dictatorul Basescu s-a certat cu Putin) dezvaluie intentiile instigatoare ale detractorilor actualului guvern, printre care, cu obstinenta, va aflati si dvs., dle @radu. Corul instigatorilor ce amplifica tensiunile sociale (adevarate) nu urmareste decat aruncarea Ro in haos, pe ultima suta de metri inaintea previzibilei reprize economice prevazute in toata Europa pentru 2011, repriza care, in cazul Ro, va duce la mentinerea la guvernare a PDL, cu potential final catastrofic atat pentru PSD cat si pentru PNL.

32 Mihai { 05.06.10 at 4:26 PM }

Din cauza genului asta de atitudine nu veti castiga niciodata respectul celor guvernati de voi.

33 De ce nu vrea Udrea un guvern cu PNL – Palatul Sutu { 05.06.10 at 5:06 PM }

[...] criză pe care a traversat-o România din 1989 şi pînă astăzi, dacă e să-l ascultăm pe Cristian Preda – de ce n-ar vrea ea să facă parte dintr-un guvern cu Crin Antonescu. Fiindcă ar fi [...]

34 Ibidem { 05.06.10 at 5:12 PM }

În 1989 situaţie economică era bună, datoriile erau achitate. Trebuia făcut transferul din sfera statului către sfera privată a unor întreprinderi (iar unele eliminate).
Poate în 1998 eram într-o situaţie asemănătoare…dar ne-a salvat d-ul M. Isărescu :)

35 De ce nu vrea Udrea un guvern cu PNL | e-Opinii.ro | doar opinii... atât! | by George Fedorovici { 05.06.10 at 5:52 PM }

[...] criză pe care a traversat-o România din 1989 şi pînă astăzi, dacă e să-l ascultăm pe Cristian Preda – de ce n-ar vrea ea să facă parte dintr-un guvern cu Crin Antonescu. Fiindcă ar fi [...]

36 zaharescu valeriu { 05.06.10 at 6:48 PM }

Excepţional, JUDEX ! Nu trebuie să ne fie teamă să spunem adevăruri simple…şi evidente !

37 Mihai Mioara { 05.06.10 at 10:42 PM }

Sa n-aveti liniste in veci pt ce ne-ati facut noua si copiilor nostri! Sunteti mai rai decat cei pe care-i sustineti (basescu&co), tocmai pt ca puteati sa nu fiti partasi la acest genocid. N-am exagerat cu nimic. In Romania anului 2010 asistam neputinciosi la un genocid, de data aceasta fara masca.

38 taranistu { 05.07.10 at 12:56 AM }

Apoi daca exista mai fidel postac decat judex…

39 li { 05.07.10 at 12:57 AM }

@Ionescu Ion #7
M-am convins , sunteti plutas . Pentru dumneavoastra pare greu sa ganditi sa tineti minte chestii care nu se caleaza pe mintisoara dumneavoastra . Este dureros pentru dumneavoastra dar , Dan Voiculescu Crescent sustine impozitul progresiv . Of of , mai mai …

40 Conferinta SVoinescu, CPreda si TPaleologu | CRISTIAN PATRASCONIU { 05.07.10 at 8:01 AM }

[...] In schimb, Cristian Preda a scris asta tot zilele trecute: Inclusiv în momente calme, a discuta despre remaniere înseamnă a slăbi executivul. În politică, atunci când constaţi răul, trebuie să-l elimini, nu să-l descânţi! Situaţia e şi mai delicată atunci când guvernul asumă responsabilităţi în vremuri de criză. În asemenea momente, e nevoie de solidaritate. Noi traversăm acum o criză care e mai grea decât tot ceea ce am cunoscut din 1989 încoace. E greu de ştiut cum vom ieşi la liman. Dar un lucru e sigur: remediul nu e subminarea guvernului. [...]

41 Vasile, { 05.07.10 at 8:14 AM }

Aplaudaci si oameni lipsiti de demnitate, oameni fara opisul propriilor erori, ….se felicita intre dansi. Cum s-ar putea oare altfel?

42 LePrince { 05.07.10 at 1:38 PM }

@zaharescu valeriu
V-am raspuns la “Europa. de la…”

43 Ciupi { 09.03.10 at 9:29 AM }

In sfarsit remaniere..cu toate ca parerea mea e ca nimic nou sub soarele Romaniei nu o sa apara, insa surpriza nefericita din punctul meu de vedere e…ministrul sanatatii, care dupa tot scandalul din sistemul sanitar cat si cel legat de incendiul din maternitatea Giulesti…pastreaza cu nesimtire acelasi fotoliu..tinut cu dintii..rusinos parerea mea!

Introduceți datele si comentariul dvs.

CommentLuv badge