Dans

Dacă nu ați văzut încă Block Bach, mergeți cât se poate de repede la Odeon!
E vorba despre un spectacol de dans, despre cultură urbană, dragoste și Dumnezeu, montat pe muzică de Bach. Eu l-am văzut abia duminică seara, deși a avut premiera în 2007.

Regia îi aparține lui Alexandru Dabija, iar coregrafia lui Răzvan Mazilu și Amir Kolben.
Alături de Răzvan Mazilu, dansează Monica Petrică și CRBL, un al patrulea personaj fiind interpretat fie de Coca Bloos, fie de Emilia Dobrin.

Cuvinte cheie: ,

31 comentarii

1 Bruner Fox { 05.03.10 at 12:33 AM }

Excelent spectacol, intr-adevar , va multumesc ca ii faceti publicitate.Este de admirat perseverenta Dvs de a actualiza blogula cesta precum si generozitatea cu care ne impartasiti si din experimentele culturale personale.Eu cand vin tarziu de la teatru , film si am avion a doua zi dimineata nu mai deschid nici un computer.Am uitat sa va intreb la postul despre Moldova:care mai este situatia ziaristului roman retinut la Tiraspol? S-a discutat la GDS? presedintele Basescu l-a rugat pe Presedintele Moldovean sa intervina?
Va multumesc, o saptamana buna!

2 Dans | e-Opinii.ro | doar opinii... atât! | by George Fedorovici { 05.03.10 at 12:59 AM }

[...] afla mai mult: Dans [...]

3 victor L { 05.03.10 at 9:35 AM }

@Bruner Fox,
poate asta va ajuta:
http://patrasconiu.ro/?p=6298

4 Bibliotecaru { 05.03.10 at 10:10 AM }

A treia prezentare culturală consecutivă. Sau nu se mai întâmplă nimic în politică, sau…

5 Ilinca { 05.03.10 at 10:28 AM }

@C. Preda
Se vede ca de cand v-ati dat demisia din functia de decan aveti mai mult timp liber…
A propos de aceasta demisie, de obicei reactionati destul de rapid la atacuri ( in ziare sau pe bloguri). Vad ca de data aceasta reactia se lasa asteptata, desi subiectul a fost preluat de mai multa lume…… Trebuie inteles ca subiectul vi se pare atat de neimportant incat nu merita un raspuns? De-a lungul timpului, multi dintre cei ce scriu pe acest blog ( inclusiv eu) v-am pus intrebari despre aceasta tripla situatie: profesor, decan si europarlamentar. Nu sunteti singurul care cumuleaza functii politice si universitare ( corect ar fi didactice) dar cred ca de la dvs. lumea avea alte asteptari.
Ati evitat intotdeauna un raspuns direct, toate a propos-urile facute, de genul: cum aveti timp sa si predati, sa faceti si cercetare ( adevarata) sa conduceti teze si sa fiti si 4 zile pe saptamana la Bruxelles, au fost evitate si ramase fara ecou.
Poate nu va dati seama cat de mult ati pierdut prin aceasta atitudine si cred ca cei care v-au luat partea ( absolut prosteste, habar nu au ce inseamna sa fii cu adevarat universitar, daca imi amintesc discutiile penibile cu unele persoane) , deci cei ce v-au luat partea nici nu stiu in ce situatie penibila s-au pus ei. Mai mult decat atat, au dat nastere la discutii in care , clar, nu erati intr-o postura pozitiva.
Deci, repet: subiectul vi se pare atat de neimportant incat sa fie evitat la maximum? Sau va temeti de o confruntare adevarata si preferati tacerea in speranta ca lumea va uita si vor aparea alte subiecte pasionante?
As numi aceasta atitudine “dans pe sarma”.

6 radu { 05.03.10 at 10:52 AM }

@ilinca #5: de ce va mirati? “Dansul pe sarma” e o politica (a strutului) pe care intelectualii de partid o cunosc f. bine, din mosi stramosi. Cum au dificultati politice si nu stiu pe unde sa scoata camasa, cum incep sa vorbeasca despre arta, floricele pe campii si cai verzi pe pereti.

7 victor L { 05.03.10 at 10:58 AM }

Da,
dl Preda se teme de o confruntare cu @Ilinca.

Da` ce s-a intimplat, fata, ti-a luat dl Preda vreo fonctie? are a-ti da seama de ceva?
Dom`le, bine zisa cine a grait ca multa carte strica.
La ten.

8 ion adrian { 05.03.10 at 11:23 AM }

Multumesc dle CPreda , voi merge la spectacol si acum la treaba:

Desi nu sunt de acord cu tot ce se spune, parte sunt de avut in vedere:

http://www.ziare.com/politica/lege/opinii-draga-de-ani-cu-dintii-rupti-si-capul-spart-1012998

9 ion adrian { 05.03.10 at 11:30 AM }

PS. Felicitari si succes in sprijinul pe care vreti sa-l acordati ziaristului moldovean inchis la Tiraspol.

10 cpreda { 05.03.10 at 11:38 AM }

Ilinca,
M-aş bucura foarte mult dacă în această discuţie nu ar fi uitate câteva lucruri:
1. Am fost profesor şi decan ÎNAINTE de a lucra cu Traian Băsescu şi de a candida. Majoritatea colegilor mei au asumat demnităţi publice importante după ce au îmbrăţişat cariera academică.
2. În ciuda a ceea ce spune Stelian Tănase în articolul din Gândul, e posibil ca orice partizanat să fie lăsat la porţile facultăţii. A fi partizan într-o facultate de ştiinţe politice e o prostie. Voi publica luna viitoare la Polirom cursul ţinut pentru studenţii din anul I şi, dacă găseşte cineva vreo urmă de partizanat în conferinţele transcrise, mănânc tot tirajul!
3. Am anunţat demisia mea de la decanat încă de anul trecut. 90 la sută din membrii consiliului mi-au cerut să nu demisionez, considerând că pot asigura o neutralitate de care FSP are nevoie. Am greşit atunci când, anul trecut, am revenit asupra demisiei. Ştiu că suspiciunea din spaţiul public nu tolerează excepţiile, aşa că trebuia să asum gestul demisiei încă din clipa în care am anunţat că intru în PDL.
4. În ciuda faptului că am fost nelipsit de la Parlament (nu am nici o absenţă într-un an întreg, şi nu doar din şedinţele plenare), am reuşit să îmi ţin cursurile, în fiecare vineri. Dacă nu era vulcanul islandez, nu aş fi avut vreo absenţă.
5. Nu îmi plac confruntările sterile.

11 Ilinca { 05.03.10 at 12:58 PM }

@C. Preda
Multumesc pentru raspunsul detaliat si pentru timpul acordat acestuia.
Consider ca este un raspuns pentru toti cei care au abordat acest subiect pe blog de-a lungul timpului, si nu numai. O sa incerc si eu sa (va) raspund la fiecare punct cu o precizare: nu consider raspunsul meu important pentru dvs. dar stiu ca ceea ce voi afirma sunt lucruri pe care le gandesc si altii, nu neparat dintre cititorii si postatorii ( era sa scriu postacii :) ) blogului.
1) Problema pusa nu era avansarea dvs. in anumite functii (ca universitar) ci CUMULUL de FUNCTII. Totusi, nu ma pot impiedica sa remarc un lucru: universitatea dvs. pare ca a ajuns doar o rampa de lansare pentru cei ce o termina. Constat asta nu numai la nivelul generatiilor mai vechi ( dvs, Avramescu….) dar si la cele tinere care vin din urma vertiginos. Mi se pare totusi incredibila pleiada de consilieri si nu mai stiu ce bagatori de seama pe la guvern si presidintie, eventual si prin PE, ce provin din aceasta facultate, chiar daca unii, cu studii “pe afara”, ceea ce le confera un plus de credibilitate ( dar asta nu-i totul). Am mai discutat despre asta nu numai pe marginea fulminantei cariere a lui Avramescu ( post-doc-ul national!) dar si despre mai tanarul consilier ce v-a luat locul. Sa fim seriosi: tineri cu studii stralucite la universitati prestigioase sunt in toate domeniile ( nu multi, dar sunt). Chiar asa, un absolvent de MIT ( dau doar un exemplu) nu putea fi un bun consilier pe probleme de invatamant si cercetare? Oamenii au impresia ( si pe buna dreptate) ca nu faceti decat sa promovati si sa impingeti in fatza oameni care va sunt apropiati, fara nici o legatura cu valoarea absoluta a persoanei si nici cu adevaratele interese ale postului respectiv.
2)Nici un adevart profesor nu se limiteaza a repeta un curs tiparit. Pe vremea mea, aveam parte si de cursuri interactive, cu intrebari si raspunsuri si alte intrebari la raspunsuri, lucruri care nu pot fi predictibile. Aici se vede cred, partizanatul. Pe urma, cred ca studentii care nu sunt de acord cu un profesor de o anumita culoare politica ( dvs. sau un altul, vorbesc in general) au si o oarecare teama de a se manifesta, de a pune intrebari incomode, mai ales cei anul intai, impresionati de mai stiu eu ce titluri politice.
3) Este frumos faptul ca va faceti “mea culpa”, dar pe de alta parte, era absolut evident ca functia asta de decan era in plus! Din toate punctele de vedere: ca-i vorba de timp, implicare efectiva sau imagine publica. V-am mai spus: nu sunteti singurul in aceasta situatie, dar tocmai pentru ca incercati sa fiti altfel decat o Cati Andronescu sau alta figura trista a invatamantului universitar romanesc ar fi trebuit sa luati hotararea care se impunea si pe care multi o asteptau.
4)Ma faceti sa repet a nu stiu cata oara un lucru evident: un post de profesor universitar nu inseamna numai 4 -6 ore de curs pe saptamana! Nu faceti decat sa dati aceasta falsa impresie ( care a devenit quasi-generala din pacate) si anume ca universitarul roman este doar un individ care petrece cateva ore pe saptamana la facultate, facand acelasi curs de ani si ani de zile! Restul, nu exista….Nu intelegeti ca este timpul ca aceasta imagine ce s-a perenizat in mediul academic romanesc trebuie schimbata? cine vreti sa o schimbe si cum? Toata pleiada de universitari aparuta ca ciupercile dupa ploaie, interesata mai mult de cosmetizarea CV-ului prin orice metode decat de o adevarata cariera construita pe calitate si corectitudine? Vreti sa dati aceeasi imagine sau vreti sa fiti altfel?
5)O confruntare sterila presupune sau un subiect steril sau un interlocutor “steril” ( mai pe intelesul lui @victorel care vad ca-si da cu stangul in dreptul ca de obicei, o persoana sau/si un grup de persoane care nu merita interesul dvs. neavand nimic inteligent de spus). Lacare din cele doua posibilitati va referiti? Sau poate o fi o a treia ce mi-a scapat…..

12 antim { 05.03.10 at 1:02 PM }

D-le Prof . Preda , Ce parere aveti de renuntarea la cota unica de impozitare ? Credeti ca va afecta doar salariile si pensiile …nesimtite, asa cum propuneam eu pentru a termina cu circul fara sfarsit pe aceasta tema , sau va fi tot o masura heirupista ?

13 Radu Humor { 05.03.10 at 1:09 PM }

@CPreda :
“Voi publica luna viitoare la Polirom cursul ţinut pentru studenţii din anul I şi, dacă găseşte cineva vreo urmă de partizanat în conferinţele transcrise, mănânc tot tirajul!”

Sper ca nu veti proceda la fel si cu un eventual cursant care ar avea curajul sa recunoasca_ca printre randuri le-ati mai sugerat niste idei mai fistichii(portocalii ).
Eventual apelati la Avramescu, care-i specialist in canibalism :roll:

14 cpreda { 05.03.10 at 1:26 PM }

Ilinca:
FSP este perfect comparabilă cu şcolile de ştiinţe politice din Europa. Structura sa trilingvă e, de altfel, unică. Au fost formaţi aici mii de studenţi care ocupă, pe baza meritelor personale, poziţii importante în România şi în alte ţări ale Uniunii.
Trebuia să fie şi un punct 6, care să spună cât de mult regret că trebuie să mă limitez la cursuri. Aveţi perfectă dreptate în privinţa cercetării: ea defineşte nucleul dur al carierei academice!
Cât priveşte volumul de la Polirom, veţi vedea cum anume e conceput. Nu am repetat niciodată un curs tipărit. Nu voi face acest lucru nici în continuare. Mi+ar face plăcere să vă ofer volumul când va vedea lumina tiparului. Nu numai dvs., ci şi celorlalţi comentatori, a căror asiduitate mă impresionează la fel de mult!
Radu Humor:
Am conştiinţa împăcată. Vă invit să citiţi paginile despre sinceritate scrise de Isaiah Berlin în dialogul cu Ramin Jahanbegloo. Eu le-am citit al începutul carierei mele în universitate şi nu le-am uitat!

15 antim { 05.03.10 at 2:42 PM }

D-le Prof .Preda , eu nu cred ca de lipsa de memorie va suspecteaza R. H.,dansul se minuneaza cum de o tara, cu asa minunati absolventi ( mii doar dupa 1990 ? ) o duce asa rau . Ati dat si ministrii , premieri ? In ce consta valoarea lor ? Ati luat in calcul si pe cei din perioada 1970-1990 ? Asta ar fi o explicatie . Acestia sunt in functii de decizie iar cei de dupa ’90 le sunt consilieri asa incat deciziile …se anuleaza ( cam cum face CCR …cu BOC ). In privat se descuraca mai bine ,toti , pentru ca sunt in haita si fura democratic …fiecare cat poate . INTR-O TARA IN CARE NINIC NU FUNCTIONEAZA CUM TERBUIE MEMORIA LUCRURILOR BUNE INVATATE SI A BUNULUI SIMT MOSTENIT ITI DA UN SENTIMENT AL TRAGICULUI …CARE N-AR NICIO LEGATURA CU CONSTIINTA IMPACATA . Pentru un om care a fost mereu in preajma puterii sentimentul constiintei impacate …e o sfidare ….. De asta lucrurile merg prost in tara , se rezolva interes presonale , de la cel mai inalt nivel , cel al presedintelui , si toti se afiseaza cu …morga datorie implinite si a neprecupetitelor eforturi facute pentru …popor . IMPARATUL E GOOOL , d-le Preda ….( aplicati-o in toate domeniile si o sa va ingroziti de fariseismul generalizat …e politica oficiala ….)

16 Ilinca { 05.03.10 at 3:10 PM }

@C.Preda
Bineintelesc ca nu ma asteptam sa va denigrati proprii studenti.
Indiferent care-i nivelul FSP-ului mi-este greu sa cred ( si nu numai mie, banuiesc) ca toti tinerii de valoare s-au strans acolo si numai ei sunt buni pe diverse posturi, marea majoritate a acestor posturi necesitand mai degraba o pregatire intr-un anume domeniu decat una politica. Oricum, daca s-ar face o statistica, numarul celor ce detin functiile de care aminteam mai sus, ar avea de ce sa mire! Asta, fara mirarile pe care lumea le incearca deja.
Poate ati avut curiozitatea sa cititi comentariile pe marginea articolului din “Gandul”. Pe mine m-a frapat unul din ele al cuiva ce semneaza @didi , ce pare a fi student(a) la aceasta facultate ( este doar o supozitie ) si care da dovada de o limitare crasa ( ca sa fiu politicoasa):

“”"39 didi la 3.05.2010 10:06
Cat despre functia de decan si calitatea de europarlamentar iti pot spune doar ca facultatea ar fi castigat mai mult daca decanul ei era si europarlamentar sau intr-o functie politica. De exemplu Preda ca Decan putea vorbi cu diversi insi de la Bruxelles despre programe de burse, schimburi de studenti, investitii, programe de cercetare…e important sa ai relatiiexterne ca decan. Asa il pun in locul lui pe unu care e doar profesor si cand se duce la minister sa ceara 3 lei i se inchide usa in nas. Una e sa vina un profesor strain si decanul sa se prezinte ca europarlamentar si alta e cand se prezinta ca simplu profesor. Si in strainatate profesorii universitari sunt afiliati politic si e mai simplu sa discuti cu ei cand esti din aceeasi familie politica.”"”

Va las sa trageti singur consecintele de rigoare: cum este vazut un simplu profesor universitar si cum este vazuta o functie politica!!!! De aceea este important sa existe o diferenta clara intre cele doua si fiecare sa-si asume alegerea. Si sa fim seriosi: exista o mare diferenta intre a avea afinitati pentru doctrina unui partid sau altul si a activa efectiv intr-un partid, a fi inrolat daca vreti…desi stiu ca nu va place termenul.
Nu-mi permit sa fac aprecieri sau dezaprecieri pe marginea cursurilor pe care le tineti: spuneam doar ca intr-o adevarata discutie “de amfiteatru” cu studentii, mi se pare greu de pastrat linia initiala a cursului tiparit, pornind de la o idee ajungi usor la ceva ce nici nu ti-a trecut poate prin minte si tot asa……. Oricum, din motive ecologice ar fi pacat sa mancati chiar si o parte a tirajului ( alti copaci taiati ca sa tipareasca alte exemplare!).

“”"…ci şi celorlalţi comentatori, a căror asiduitate mă impresionează la fel de mult.”"”"
Ooohooo, si nici macar nu ne-ati vazut! :) Ca de auzit, cred ca facem destul zgomot prin zona ca sa deranjam urechiusele fine ale unora ca @victorL
A propos, domnu’ Victor, vad ca te tine grija de tenul meu: face foarte bine, stai linistit! Poti sa-ti muti admiratia ceva mai incolo, spre Plescoi, zau ca nu-ti duc lipsa!

@Radu Humor
Citesc o carte intitulata “Cannibale” de D. Daeninckx….inca nu m-am aruncat pe fereastra! :)
Alt stil, ce-i drept.

17 zaharescu valeriu { 05.03.10 at 3:20 PM }

D-nule CPreda:
Încerc, în timpul necesar conceperii acestui text, să mă substitui detractorilor dvs.(credeţi-mă, fac un efort supromenesc).
Pentru aceşti …neoameni scurtcircuitaţi, nu aveţi decât două opţiuni : fie demisionaţi din PDL şi intraţi în PNL, după care puteţi cumula câte funcţii vor ,,muşchii” dvs, sau vă călugăriţi ori emigraţi cât mai departe…
Argumentele dvs pertinente, nu vor face decât să-i întărâte pe ,,iesmenii” care vă atacă programatic, cu atât mai mult cu cât sunteţi o voce aparte şi credibilă în PDL… şi nu numai.
Nu vă este clar că acesta este PROGRAMUL POLITIC al partidului care se autodefineşte drept liberal, adică să atace, fără încetare, ,,nucleele de forţă” ale PDL ?

18 radu { 05.03.10 at 4:27 PM }

Ceea ce spune dl. Preda e OK, nu si ceea ce nu spune. Prea multi dintre colegii d-sale functioneaza intr-un fel de cartel pro-prezidential, sunt consilieri si sefi de institutii cu activitate propagandistica pro-Basescu si, oficial, sunt colegi de ISP. Nu cred ca ei se comporta fata de studentii lor cum pretinde ca o face dl. Preda fata de propriii studenti. Stim pe ce baze se fac recrutarile de cadre in institutele pro-Basescu: pe criterii de clientelism politic si fidelitate fata de seful cel mare.

19 zaharescu valeriu { 05.03.10 at 6:55 PM }

@CPreda
Vă propun, dacă veţi considera util, o temă de dezbatere având ca obiect ,, limitele declaraţiei politice”.
Mă întreb, cum ar trebui să reacţioneze cetăţenii, societatea civilă, sau eventual instituţiile statului, atunci când un politician face o declaraţie având scopul evident de a genera panică, neîncredere şi chiar instabilitate economico-socială prin efectul psihologic produs asupra mediului de afaceri şi a populaţiei ?
Dacă introducem în analiză şi contextul internaţional , cum putem cataloga un astfel de comportament ?… Eu încă îmi caut cuvintele…

20 Bibliotecaru { 05.03.10 at 9:03 PM }

@ radu
Păi toată această atitudine de “pro-prezidenţial”, oricine ar fi preşedintele în funcţie, este exact ceea ce ştie politică, construirea cultului personalităţii. Tagma slugarnicilor de meserie care ştiu pupa condurul din orice poziţie, este un fel de a doua natură pentru unii români.

Vă propun o ipoteză. Dacă aţi fi preşedinte, aţi angaja pe cineva care vă dă tot timpul pumni în presă sau pe cineva care vă ia apărarea până la iraţional? Aţi risca angajând pe cineva care “vă dă în gât” la prima “manevră”, sau aţi angaja pe cineva capabil să se umple de scuipaţii tuturor din servilism pentru dumneavoastră? Este chiar atât de simplu.

21 Emil { 05.03.10 at 10:29 PM }

Nu am văzut Block Bach (ca să fiu onest, nici nu mă prea pasionează subiectul, cred că e vorba de complexele a cel puţin nu ştiu cat la sută din bărbaţi, cei care se mişcă ca o mătură în materie de dans şi atunci e normal să aibă reţineri), dar am ţinut să vă transmit opinia mea, de vechi admirator al dvs (din ăia sinceri), legat de afirmaţia dvs. de acum vreo două seri, la Antena 3. Chestia cu cei trei care s-ar fi afirmat prin forţe proprii la alegeri: Laszlo Tokes, “părintele” Constituţiei, Iorgovan şi EBA. Legat de EBA, mă declar teribil de contrariat. Nu mai înşir aici toată retorica pesedisto-antenistă, că nu e cazul. Printzesa (nu este nici o trimitere la apelativul de Nicuşoara şi altele cu care a fost gratulată, este femininul de la cocalar ( scuzaţi expresia, dar cred că a ajuns şi prin sfera înaltă ale politologiei romaneşti semnificaţia acestor “concepte”) deci prinţesa, în afară de a fi feţiţa lu’ tata şi de relaţiile cu alte beizadele de Dorobanţi, nu prea am auzit să se fi afirmat prin nimic notabil prin agora romanească (presupunand că avem aşa ceva). Poate salariul de la Luxten, ca să fiu puţin răutăcios. Să fie simplă răutate feminină comentariile Alinei Mungiu Pippidi de aici: http://www.catavencu.ro/alina_mungiu_pippidi_elena_basescu_este_o_victima_de_predilectie-6759.html ? Sau de aici: http://www.catavencu.ro/alina_mungiu_pippidi_ridzi_a_plecat_cine_urmeaza-9072.html ? Precizez că afirmaţiile din ultimul interviu la care am făcut trimitere, cele legate de intelectualii probăsescieni, le consider exagerate, dacă nu ar fi aşa, nu m-ar mai interesa afirmaţiile dvs (şi mi-aş ostoi setea de cunoaştere pe blogul lui Adrian Năstase, amuzandu-mă de ironiile cu pretenţii intelectualiste ale personajului). Este cam mult, totuşi, să aud din partea cuiva de calibrul dumneavoastră o opinie atat de nici nu ştiu cum să-i spun despre un personaj complet lipsit de orice substanţă, inclusiv gramaticală. Am mai trăit starea asta de confuzie cand a citit pe blogul d-lui Sever Voinescu, mai de mult, un articol (foarte la obiect) în care era vorba despre politici de dreapta, totul ok, dar în totală disonanţă cu fenomenul era madam Cristina Trăilă, şi duduia bineînţeles, mare idelog al dreptei, personaj despre care memoria mea păcătoasă, subiectivă şi selectivă nu a putut găsi decat declaraţiile, (date de pe o poziţie oficială, precizez) în perioada cand scandalul cu scenele lui Ridzi ţineau capul de afis în presa romană.
Cu aceeaşi sinceră consideraţie.
Al dvs.
Emil

22 LePrince { 05.03.10 at 11:49 PM }

@ zaharescu valeriu

Eu scrisesem la “Oleaca mai elitist”,pentru ochii tuturor e adevarat, asta nu inseamna ca asteptam un raspuns de la d-voastra. Vad ca incercati sa va substituiti d-lui Preda, sincer, nu cred ca e foarte incantat.
Multumesc pentru analiza “pe text” a micii mele compuneri si pentru faptul ca o considerati o “analiza literara savanta”. Daca Teo sau PDL ar fi carti, m-as si bucura ca fac analize literare bune. Va raspund totusi, daca vom reusi sa avem un dialog civilizat, e posibil sa si continuam.
De unde trageti concluzia ca as fi PNL-ist? Din faptul ca ii consider pe Diaconu si Topescu singurii “notorii” cu ceva proiect in politica? E o simpla coincidenta. D-na Minca este o persoana de o calitate indoielnica , in rest nu stiu nimic despre ea, nici nu ma intereseaza. Nu am scris pentru a o sustine pe Minca sau pentru a lovi in Teo. Postarea mea este oricum facuta dupa alegeri. Am scris pentru ca asa cred. Nu inteleg care ar fi strugurii pentru mine, nu sunt aliniat politic si nici nu-mi doresc sa candidez in colegiul 19 sau sa devin starlet tv.
Inteleg insa ca d-voastra sunteti un vajnic PDL-ist. Felicitari! Si pentru ca ma luati la intrebari, va voi intreba si eu cateva lucruri:
1. Credeti ca PDL a luat vreo masura pana acum, fie si proasta? Mie mi se pare ca imobilismul si inchistarea PDL este monstruoasa dupa dec’09. Cereti masuri sau propuneri de la PNL? Va amintesc ca PDL este la putere.
2. Care era programul de consolidare a dreptei? Varsarea PNL in PDL? Nu cred ca e un program de dreapta si nici o solutie la formarea unei drepte romanesti solide.
3. Credeti ca PDL este un partid de dreapta? Eu de exemplu nu cred. Cred ca e un soi de grupare politica construita pe interesul economic si imediat a unor politicieni, la care s-au adaugat “ornamente” frumoase de genul d-lui Preda, pentru care am multa simpatie. Acest grup, a avut o locomotiva puternica, actualmente relativ consumata. Dar asta nu inseamna dreapta. Discutia ar putea fi extrem de lunga, dar transformarea unui partid declarat social democrat intr-unul declarat de dreapta, pastrand aceeasi lideri si aceeasi organizare, acelasi mesaj si acelasi populism fara ideologie, seaman cu un monstru ideologic nu cu un partid de dreapta.
4. D-voastra sunteti multumit de situatia actuala? De imprumutul de la FMI, caruia suntem obligati sa ne subordonam, ca un soldat disciplinat, prost negociator si fara minte? De lipsa de masuri, de incoerenta, de lipsa de autoritate, de temele false ridicate la rang de “interes national”? Credeti ca ANI sau DNA ar trebui sa existe? Daca institutiile existente in orice stat civilizat ar functiona , nu ar fi nevoie de asemenea adaugiri, care sunt oricum folosite in scop politic.
5. Vi se pare moral, sau un compromis acceptabil, colaborarea cu independentii? Credeti ca atragerea independentilor este un lucru bun? Si moral? De la dl Preda am aflat sambata seara intr-o emisiune tv ca ar exista compromisuri compromitatoare si compromisuri simple. Este ca si cum as spune ca exista furt rau si furt bunisor. Un furt ramane furt chiar si in politica.
6. D-voastra considerati normal ca presedintele sa boteze stranepotul bastard al unui rege, jignind astfel casa regala legitima a Romaniei , istoria si trecutul nostru? Intrebarea aceasta frizeaza putin frivolul deoarece nu vreau ca discutia sa se poarte pe un ton prea grav sau academic, dar e un adevar in ceea ce spun. Si sa stiti ca nu sunt in razboi cu nimeni, nu mi-a placut niciodata razboiul.
Daca puteti sa-mi raspundeti, putem discuta. Va informez insa ca sunt un print sensibil, caruia nu-I plac jignirile si limbajul “tare”, prefer argumentele si conversatia calma.
Cu stima.

23 ion adrian { 05.04.10 at 12:08 AM }

Printule,
Dl Basescu a definit cel mai bine compromisul politic acceptabil: cel facut in interes social sau daca vrei, se poate spune si national, si in nici-un caz cel facut in interes propriu sau de gasca.

24 antim { 05.04.10 at 7:32 AM }

D-le Prof . Preda , de ce permiteti ,, comunicatorului ISP ” sa lanseze in spatiul public idiotenii la adresa lui A.MARINO , a ,, ajectului Marino ” . Il stiti bine pe Marino , ii cunoasteti valoarea intelectuala , v-a ajutat in primele aparitii publice , nu ar fi normal sa va pronuntati in a apara ce va ramane in cultura romana de pe urma acestui mare intelectual . Ideile acestui ,, gornist ” sunt cele ale ISP ? Vorbeste si in numele DVS ?Daca nu , de ce nu luati atitudine ? O mare mirare am si in privinta lui TISMANEANU , MIHAIES, CARTARESCU , PATAPIEVICI , care prin prezenta lor gireaza campania mizerabila impotriva lui A.Marino, din EVZ . NE MAI MIRAM DE MIZERIA MORALA IN CARE NE AFUNDAM CONTINUU !!!!!Mai mult decat spune A.Marino despre el nu se mai poate spune . El s-a impacat cu lumea , nu i-a mai pretins nimic , a recunoscut greselile , mai ales in tema trambitata in ziar acum . E o vina morala , cea mai mare pe care o recunoaste , dar nu a facut niciun rau material , asa cum rezulta si din ce se publica in ziar , a pus umarul la inceracarea de a-l aduce pe ME in tara si probabil a si profitat de pe urma acestor incercari . EL ZICE CA A FOST NAIV . MARINO ,NAIV … sa fim seriosi . A stiut tot timpul ce face …si altii au fost pacaliti . A venit ME ? NU . A PROFITAT CULTURA ROMANA ? DA ? A facut un compromis ? DA > S-a compromis ? NU ? De ce se incearca acum compromiterea lui ? O fac cei pacaliti ? DE CE NU LUATI ATITUDNE ,E UN DOMENIU LA CARE VA PRICEPETI !!! SI CEILALTI INTELECTUALI CARE L-AU CUNOSCUT BINE . DE CE NU FACETI ABSTRACTIE DE FIREA SA … IMPOSIBILA ? EA NU MAI E … DAR OPERA -I RAMANE , VALOARE LA FEL . DE CE ACEASTA TACERE …DE OAMENI SPERIATI ….

25 zaharescu valeriu { 05.04.10 at 10:15 AM }

@,,leprince”
Din capul locului, cu riscul de a vă întina fruntea cu riduri , vă spun că nu sunteţi ,,prinţ”; sensibil, poate.
Un prinţ adevărat nu scrie pe un blog politic.
Cred că sunteţi un personaj educat, cu inteligenţă peste medie, capabil să-şi camufleze abil afilierea politică, dar pe fond, superficial şi tendenţios.
În ceea ce mă priveşte, scriu exclusiv în nume propriu, în calitate de cetăţean căruia îi pasă…şi care susţine reforma în societatea românească, indiferent cine o promovează…şi care nu crede că ,,masa de Crăciun” sau de ,,Paşti” este scopul suprem în scurta noastră existenţă.
Şi acum, voi încerca să vă răspund, nu ca să vă conving (nici nu încerc asta), ci doar ca să înţelegeţi de ce gândesc aşa cum gândesc:
- Nu ştiu dacă PDL este un partid de dreapta, dar se comportă ca atare, prin comparaţie cu partidele de opoziţie care promovează populismul, conflictul şi dezinformarea , într-o perioadă dificilă pentru ţară.
- Da, cred guvernul de coaliţie a luat măsurile responsabile pentru ţară adecvate momentului istoric în care ne aflăm.
Ca urmare, ratele mele la bancă au rămas în limite rezonabile,ba chiar au scăzut…şi astfel nu am restanţe până în acest moment.
Mărturisesc că nu sunt bugetar, iar pentru că firma ARE ACTIVITATE , impozitul minim nu mă deranjează.
Producţia industrială este în creştere, de mai multe luni consecutiv, datorită (şi) acţiunilor guvernului, această tendinţă semnificând că România se poate redresa pe termen lung, pe baze solide, SĂNĂTOASE.
Vă reamintesc că în perioada 2005-2008, creşterea economică s-a bazat, în principal, pe activităţi speculative (încurajate de sectoare insuficient reglementate, respectiv bancar şi imobiliar) şi pe import. Acest ,,CARITAS” cu valoare adăugată virtuală s-a promovat în majoritatea ţărilor dezvoltate rezultând ceea ce ştiţi…
În trecere, mă duc cu gândul la procentul salariilor din sectorul bugetar raportat la PIB, care în 2004 era de 4,5% ,iar în 2008, a depăşit 9%…şi la deficitul bugetar la sfârşitul anului 2008…ceea ce mă face să cred că, guvernul Tăriceanu s-a comportat iresponsabil (cred că guvernarea Năstase a fost mai bună dpdv economic).
Acordul cu FMI, în condiţiile în care pe piaţa financiară nu existau lichidităţi sau dobânzile erau foarte mari, a fost CEA MAI BUNĂ ŞI SINGURA măsură anticriză real-posibilă .
Evident, pentru a fi eficientă, ea trebuie dublată de măsuri de reformă a statului, pe care, clasa politică romănescă avea ORICUM obligaţia să le promoveze…dar nu a avut ,,voinţa politică” necesară..sau a avut alte interese. Şi din acest motiv, acordul cu FMI este salutar.
Este complicat să definim ce este bun şi ce este rău….cred că o ,,măsură bună” pentru ţară, în acest moment, este o ,,măsură” proastă” , pe termen scurt şi mediu pentru diverse categorii sociale.
Guvernul ÎŞI ASUMĂ proiecte de reformă, mă refer la legea de salarizare şi a pensiilor, în timp ce alţii ,,dau din gură ” neconstructiv, iar PSD, devenit brusc amnezic, uită că a fost coautor….pardon, oamenii responsabili din PSD, care, ÎN MOD FIRESC, au părăsit acest grup de interese.
-Nu pretind de la PNL măsuri anticriză, cred că acestea nici nu există…să fim serioşi, vă imaginaţi că dacă mi se reduce CAS (în practică este o economie nesemnificativă în bugetul firmei), automat fac noi angajări ? Aştept deblocarea pieţelor, domnule şi aceasta nu depinde de guvern, ci de conjunctura economică internaţională.
Speram totuşi, ca PNL să se comporte ca un partid responsabil pe timp de criză şi să participe la guvernare…mai ale că a fost de două ori invitat.
-DA, ANI şi DNA trebuie să existe, în condiţiile în care politicienii s-au învăţat, timp de 20 de ani, că sunt mai presus de justiţie.
Demitarul, nu este obligat să devină demnitar (să nu spuneţi că are un ,,har” divin). Dacă alege să îşi asume responsabilităţi în spaţiul public, trebuie să accepte transparenţa…inclusiv prin publicarea declaraţiilor de avere.
-Da, independenţii trebuie implicaţi la guvernare…pentru că, cel puţin unii, sunt oameni care cred că există şi un interes naţional.
Vă reamintesc că Diaconescu a fost invitat în PNL, direct într-o funcşie de conducere.
-Formarea unei grupări de dreapta puternice în România ,nu presupune, neapărat dizolvarea partidului X în partidul Y. Acesta a fost doar pretextul PNL de a se menţine singur la putere…în cârdăşie netransparentă cu un partid de stânga….
-Nu ştiu dacă este normal sau nu, ca preşedintele să boteze un ,,strănepot bastard” ,care este totuşi un copil nevinovat.
Mă întreb, în schimb, dacă candidatura unui ,,prinţ” la demnitatea de preşedinte al României, a ,,jignit” mai puţin blazonul casei regale…
Şi mai sunt multe de spus..dar nu ştiu dacă are sens…nu cred că România este pregătită, în acest moment, pentru reformă.

26 ion adrian { 05.04.10 at 10:36 AM }

Antim,
Este de analizat ce spui.

27 antim { 05.04.10 at 12:54 PM }

Ion Adrian , daca esti …cei vechi …mai bine nu . Eu m-as astepta la un boicot …al EVZ.cel putin din partea SENATORILOR cu functii din ICR . Daca A.M., ca om de cultura , a facut singur ce inca nu a facut ICR-ul de la infintare , chiar ajutat de DIE (?) si ICR nu -l apara care-i mai e menirea …? Sa se ocupe de …PONEI ROZ …pe pereti ? Modelul …ajutorarii prin DIE nu-l practica si ICR prin SIE ?Dar daca comparam reusitele parca SIE nu DIE …e SIE-si ai lor !!!! A aparut un mare intelectual roman cu o anumita notorietate in strainatate promovat de acest tandem …SINEcurist ?

28 Radu Humor { 05.04.10 at 2:30 PM }

De ce m-ati banat ?!

29 Radu Humor { 05.04.10 at 2:31 PM }

Aveam un comentariu pentru @ ElPrince……

30 antim { 05.04.10 at 3:09 PM }

scuze..,,.cel vechi “… …,,parca SIE nu e DIE “…

31 LePrince { 05.04.10 at 4:15 PM }

@ion adrian
@zaharescu valeriu

V-am raspuns la ultima postare.

Introduceți datele si comentariul dvs.

CommentLuv badge