Mulțumiri presei și apel la vot

Înaintea ultimei zile din campania pentru colegiul 19 din București, aș vrea să mulțumesc presei pentru interesul manifestat și pentru atitudinea echilibrată.
Doresc, de asemenea, să îi invit pe cei peste 100 de mii de cetățeni cu drept de vot din acest colegiu să vină duminică la urne.
Le solicit votul pentru Teo Trandafir tuturor celor care vor o alternativă la figurile tipice ale tranziției!

Cuvinte cheie: , ,

56 comentarii

1 zaharescu valeriu { 04.22.10 at 9:44 PM }

Succes, Teo !
PS
Simt mirosul hergheliei de ,,contrişti” care se apropie în formaţie compactă…Parcă aud galopul şi văd norul de praf…

2 Radu Humor { 04.22.10 at 9:51 PM }

Nu cred ca o sa vina lumea la vot,
pentru ca-i prea scarbita ….

3 Ilinca { 04.22.10 at 10:08 PM }

@C.Preda “Le solicit votul pentru Teo Trandafir tuturor celor care vor o alternativă la figurile tipice ale tranziției!”"

Lady TeoT zisa si TTmaneaua este un exemplu tipic pentru figurile tranzitiei! Asa ca, dragi alegatori ce iubiti parvenitismul si sunteti interesati de promovarea manelelor, luati aminte la un purtator de cuvant , universitar tipic pentru tranzitie!

4 Bibliotecaru { 04.22.10 at 10:15 PM }

:)
104 mii de alegători din colegiul 19 Bucureşti. Un pic mai mulţi, dacă între timp nu s-a emigrat masiv. Data trecută au votat cam un sfert… Mi-ar plăcea să câştige Remus Cernea, să dea o palmă pe obrazul politicienilor.

Se întreabă cineva de ce cota de reprezentare în România pentru un deputat este sub 70 de mii cetăţeni, şi nu toţi au drept de vot, iar în colegiul 19 Bucureşti avem 104 mii de persoane cu drept de vot? Desigur, m-am întrebat eu. :D Din păcate nu am reuşit performanţa să-mi şi răspund.

5 Bruner Fox { 04.22.10 at 11:53 PM }

Nu credeti ca ar fi fair sa solicitati reluarea alegerilor? Eu as fi votat pt Remus! Nu e pe lista,Asa ca nu ma duc!

6 ionel { 04.23.10 at 7:48 AM }

Teo este o figura tipica tranzitiei cu nimic diferita de cei ce au umplut pana acum parlamentul. Este o persoana care nu are nimic de-aface cu politica, nu are studii in domenii adiacente politicii, nu a lucrat in sistemul de stat si habar nu are de cum se lucreaza la stat, i-a injurat pe politicieni pt ca apoi sa devina una dintre ei..ipocrizia ei deci e dovedita….in consecinta Minca sau Teo e acelasi lucru.

7 Costi { 04.23.10 at 8:08 AM }

D-le Preda,
In mod onest, cam rar asta in politica romaneasca, ar fi trebuit sa solicitati amanarea alegerilor astfel incat sa poata si dl Cernea sa purceada la o campanie electorala.
In fine, asta e! Eu cred ca Teo o sa castige, si asta NU pentru ca are sigla PD-l pe afise, ci pentru ca e TEO Atat1

8 Valeriu Mangu { 04.23.10 at 8:52 AM }

Domnule profesor Cristian Preda,

Argumentele expuse in contestatia dlui Remus Cernea sunt, intr-adevar, de bun-simt, ca si Decizia Curtii Constitutionale in partea in care a admis contestatia. Dar nu pe baza bunului simt trebuie luate deciziile, ci pe baza principiilor logice, or, daca veti citi atent textul constitutional privind alegerile pentru Camera Deputatilor si Senat veti putea constata ca lucrurile sunt mai grave – insesi alegerile uninominale sunt NECONSTITUTIONALE.
Cu privire la proiectul de revizuire a Constitutiei: cine a inaintat Guvernului – ce persoana, ce autoritate – proiectul? Ne aflam dintr-un inceput intr-o situatie neconstitutionala – proiectul trebuia inaintat Guvernului de 500.000 de cetateni.
Al dvs., Valeriu Mangu

9 antim { 04.23.10 at 11:07 AM }

D-le V. Mangu , revizia poate fi INITIATA de Presedinte la PROPUNEREA GUVERNULUI ., de populatie cu anumite conditionari , de o patrime dintre senatori sau deputati . Ceeace credeu ca vreti sa insinuati ,pentru ca nu aveti curaj s-o spuneti direct , e ca Asa cum e formulat proiectul aparut …de nu se stie de unde … contine in el un motiv clar pentru care CCR va declara initiativa NECONSTITUTIONALA . Acest proiect , o noua creatie marca Emil Boc spune ca initierea e data de rezultatul Referendumului , deci la acel moment guvernul a initiat proiectul de modificare …printr-un Referendum . Are voie sa faca guvernul Referendum ? NU . Cine l-a facut ? Presedintele ? Da , a procedat constitutional , asa cum a spus si CCR . Dar in momentul de azi nu mai poate folosi referendumul acela pentru a-l transforma in INITIATIVA DE REVIZUIRE … PENTRU CA A FOST INITIAT DE PRESEDINTE prin vointa proprie , nu la propunerea guvernului . E CA IN FOTBAL , S-A REACTIVAT POZITIA DE …AFARA( AICI ,PARTE IN JOC ) DIN JOC ANTERIOARA. Pe baza rezultatului referendumului puteau initia revizuirea doar parlamentarii sau populatia . E si o logica aici , pentru ca rezultatul e consultativ . De asta presedintele e singurul care poate face referendum ,pentru a le arata celorlalti actori politici care e parerea poporului fata de anumite probleme , nu pentru a le forta comportamentul . Nu contest ca trebuie revizuita Constitutia , dar e cea mai complicata problema ce se poate aborda . DACA SE ABORDEAZA SI GRESIT COMPLEXITATEA EI SE MARESTE . MODIFICAREA … E PENTRU OAMENI DESTEPTI … ALTFEL NU SE VA FINALIZA NICIODATA . E PREA IMPORTANTA CA SA FIE TRATATA POMPIERISTIC …

10 Liviu { 04.23.10 at 11:23 AM }

Nu vor veni multi la vot pentru ca….nici nu stiu ca se afla in colegiul 19….de unde sa stie?!….credeti ca oamenii stau pe internet sa afle in ce colegiu sunt?!….vezi situatia de la colegiul 1 cand iesisera la vot unii care nu erau in colegiul 1…o confuzie generala….doar politicienii/candidatii stiu, poate, structura colegiilor…..in Romania sistemul electoral, in privinta informarii cetatenilor, e varza….de aceea multi nici nu vor vota…in Franta, de exemplu, fiecare cetatean primeste acasa o brosura in care i se explica colegiul in care se afla…cine sunt candidatii si programele lor electorale….din pacate, d-le Preda ,nu v-am vazut implicat in chestiuni de acest gen, care tin, pana la urma, de functionarea unei democratii….

11 Bibliotecaru { 04.23.10 at 11:38 AM }

@ Cristian Preda
Şi eu am observat, din ştiri, că… am să citez exact… “Guvernul a uzat de prevederile constitutionale pentru a initia proiectul de revizuire a Constitutiei pe care il va inainta presedintelui, care are dreptul de a-l trimite Parlamentului spre dezbatere si adoptare”, a afirmat primul ministru, la finalul sedintei de Guvern.

Constituţia nu prevede pentru guvern drept de iniţiativă în Revizuirea Constituţiei, acordă acest drept de iniţiativă Preşedintelui. Guvernul ar trebui doar să propună preşedintelui să facă o iniţiativă. Constituţia nu spune nici măcar că preşedintele trebuie să se consulte cu Guvernul în ceea ce priveşte iniţiativa (de la domnul Boc am aflat că domnia sa s-a consultat cu “specialiştii preşedintelui”, deşi nu înţeleg ce valoare instituţională reprezintă aceşti specialişti, poate Administraţia Prezidenţială?)

Eu am tot căutat să aflu dacă iniţiativa este făcută de preşedinte sau de guvern (asta se observă imediat din fişa documentului). Deocamdată nu am găsit o sursă irefutabilă, dar, din spusele domnului Valeriu Mangu înţeleg că iniţiativa a fost făcută de Guvern. Puteţi să confirmaţi această încălcare procedurală?

12 antim { 04.23.10 at 11:38 AM }

D-le Prof .Preda ati pregatit-o pe D-na Teo sa sustina parlamentul …cu doua Camere ?

13 Bibliotecaru { 04.23.10 at 12:03 PM }

@ Cristian Preda
Presupunând că iniţiativa legislativă aparţine preşedintelui şi nu Guvernului… Din câte îmi aduce eu aminte, preşedintele s-a pronunţat de câteva ori că este pentru eliminarea completă şi de la toată lumea a imunităţii. Înţeleg că acest proiect legislativ nu numai că nu elimină imunitatea preşedintelui ci o “clarifică”, în sensul că ea este totală şi nu ca la parlamentari, doar pentru vot şi injuriile, mă scuzaţi, declaraţiile politice. Să fie posibil ca preşedintele să ne fi minţit în faţă. Să ne tot spună că vrea să elimine imunitatea din Constituţie şi, pe de altă parte, să-şi întărească imunitatea totală, eliminând orice legătură între imunitatea sa şi cea parlamentară, limitată… şi asta în propria sa iniţiativă? Să fie posibil un asemenea gest incalificabil (mă rog, nu vreau eu să-l calific)? Personal nu cred că s-ar putea întâmpla aşa ceva, eu cred mai repede că domnul Boc, dintr-un impuls de moment, a vrut să facă un fel de cadou preşedintelui ţării în situaţia în care va urma şi un mandat trei, eventual patru… Dar, în acest caz, iniţiativa mai aparţine preşedintelui sau este a Guvernului, după cum chiar domnul Boc spune… încâlcite sunt căile politicii, prea înceată mintea mea pentru a înţelege astfel de subtilităţi… Până la urmă, cum spunea acum ceva timp şi doamna ministru Udrea, numai simpla încălcare a Constituţiei nu poate aduce pedepse penale, numai legile penale pot aduce pedepse penale. În consecinţă domnul Boc nu riscă nimic dacă face o iniţiativă legislativă care nu este conform Constituţiei… doar o pedeapsă politică care la noi oricum nu există. În cel mai rău caz CCR îi va interzice iniţiativa, o nimica toată.

14 Valeriu Mangu { 04.23.10 at 12:41 PM }

@ Antim

Domnule Antim,

1. Nu inteleg reprosul privind lipsa de curaj.
2. Cand in Guvern este prezentat un proiect de lege, cel care vine cu el este, de regula, daca nu cumva in mod obligatoriu, un ministru. Intrebare este: cine a venit cu proiectul in Guvern – ministrul Justitiei, ministrul Invatamantului, ministrul Agriculturii?
Mai clar: cine l-a redactat si, respectiv, cine l-a propus spre atentie Guvernului si, pana la urma, primului-ministru?
Apoi, daca avem de-a face cu un proiect de lege, fie ea lege denumita constitutionala, de ce acest proiect n-a fost remis unei Camere, cum este regula, si a fost trimis la Presedintele Romaniei?
Dar mai este o varianta: s-a autosesizat Guvernul – ori s-a sesizat din oficiu?
Al dvs., Valeriu Mangu
P.S. Constat ca va tot impiedicati sa-mi caligrafiati corect, respectiv integral numele (si prenumele). E si asta o tactica…

15 catalin { 04.23.10 at 12:52 PM }

mă îndoiesc că d-na 2T va rezista până la sfârşitul mandatului

16 Andra { 04.23.10 at 1:05 PM }

Succes Teo

Si celor care n-au incetat niciodata sa creada intr-o NOUA politica in Romania

In putine cuvinte, o poveste despre aceasta NOUA politica si sansele ei

In 2006, am vrut sa ajut o prietena, intamplator, o doamna care lucrase chiar la Loterie si care a fost condamnata sa faca puscarie fara vina, in locul adevaratilor infractori (a si executat pedeapsa). Era o femeie in toata firea, locuia intr-un apartament impreuna cu tatal ei, avea un baiat adolescent, si cu toate astea era batuta de tatal alcoolic. Baiatul pleca de acasa la prieteni pt. ca nu mai putea suporta scandalul. Biata mea prietena iesise din puscarie si lucra la munca de jos, era croitoreasca. Era singura.
Am vrut sa o ajut si din aproape in aproape, am gasit o Agentie pentru protectia familiei (sau cam asa ceva), care fusese infiintata, surpriza, la initiativa Doamnei Mona Musca. Problema era ca, din cauza absentei legilor de sprijin, Agentia putea face doar foarte putin pt. aceasta prietena a mea abuzata de propriul ei tata (ca in cele mai urate vise, cadea in sarcina ei sa dovedeasca cu probe ca tatal e alcoolic, sau bolnav psihic, altfel nu putea beneficia de ajutor institutionalizat).
Drept urmare, prietena mea si-a luat lumea in cap si a plecat in Europa la munca. Va imaginati ce se intampla astazi, in conditii asemanatoare, in conditii de criza…

Morala acestei intamplari? Daca in politica romaneasca ar mai fi existat macar 1 (UNA) singura persoana, femeie sau barbat, de statura dnei. Mona Musca, pana acum am fi avut legi si ajutor imediat in astfel de cazuri. Iar daca Teo Trandafir a intrat in politica avand un astfel de model, oameni ca ea – si ca multi altii care vor avea-o pe ea drept model – vor avea in sfarsit sansa sa multiplice putinele lucruri bune incepute pana acum.

Succes Teo !

Povestea de mai sus este o poveste adevarata, asa cum sunt mii de povesti adevarate din politica si din viata, pe care nu le stie nimeni.

17 Vasile, { 04.23.10 at 1:08 PM }

Biblitecaru,

Si dumneavoastra manipulati pe fata aruncind incercitudini asupra cuvantului dat de presedinte.
Va intrebati duplicitar “sa ne fi mintit presedintele”. Va raspund eu ,un nemanipulabil, presedintele este cel mai mare mincinos!

Domnule Mangu si eu , cu alta ocazie ,am ezitat sa va scriu un comentariu pentru ca sincer ,nu stiu de ce am inceput textul cu ,”Dl. Manga ……” intr-o asemenea ipostaza ma puteati intr-adevar acuza de caligrafierea incorecta a numelui .
Observ nedenaturata si corecta caligrafierea numelui dumneavoastra de catre nickul Antim, este pe undeva forma cea mai corecta de raspuns la o corespondenta pe blog , contrar formei folosite de dumneavoastra din care lipseste Doctor Inginer…………

18 antim { 04.23.10 at 1:28 PM }

D-le Valeriu M. , e deocamdata o initiativa , cine o face si cum o face spune Constitutia si regulamentele interne ale fiecarui initiator . Nu e procedura tipica de la o lege . constitutia impune initiatorul si procedura de urmat , cum se naste initiativa nu are asa mare relevanta , decat daca se deturneaza sensul capacitatii de a initia , ceeace se pare ca e o tara la acest prim proiect lansat . Deocamdata am vazut propunerea Guvernului , neconstitutionala dupa parerea mea . Trebuia sa apara sub forma unui PROIECT INITIATIVA PRESEDINTELUI CARE SA CUPRINDA ACEASTA PROPUNERE . NU A APARUT INCA . SE MERGE PE UN DRUM GRESIT . PROBLEMA E SI DACA PRESEDINTELE POATE SA MODIFICE CEVA LA CE A PROPUS GUVERNUL ? EU CRED CA NU , DUPA CUM SPUNE CONSTITUTIA . E O SITUATIE DE SAH -MAT LA PRESEDINTE PENTRU CA IN CONDITIILE IN CARE PUBLIC A MAI CERUT SI ALTE MODIFICARI (imunitatea , de ex ) PROPUNEREA FIIND PUBLICA , NU MAI POATE SCHIMBA CONTINUTUL INITIATIVEI . Inca o data se dovedeste ca valoarea unui grup nu e suma valorilor individuale ci e …valoarea celui mai prost participant .

19 zaharescu valeriu { 04.23.10 at 1:36 PM }

D-nule Antim, Bibiotecaru, V.Mangu…vă rog nu vă mai învârtiţi în ,,jurul cozii” şi nu ne mai înnebuniţi cu sofisme.
Ce are …..cu prefectura ? Referendumul fiind consultativ, rămâne la BUNUL SIMŢ al politicienilor să ţină cont sau nu de rezultatul votului, în iniţiativa de revizuire, sau în cursul dezbaterii şi validării parlamentare.
Preşedintele care transmite proiectul în Parlament, conform prerogativelor sale, putea să NU ia în seamă votul cetăţenilor, dar şi-ar fi dat astfel singur cu ,,stângu’ în dreptu’ “, iar politicienii din opoziţie, sunt oricum împotriva parlamentului unicameral, susţinând că votul la referendum a fost manipulat.
Exprimarea lui BOC ,, iniţierea e dată de rezultatul Referendumului ” este o formulă pur politică şi nu are nici o relevanţă dpdv constituţional.
Proiectul final, ieşit din Parlament şi trimis spre validare poporului suveran,prin Referendum, cu uni sau bicameralism (cum vor hotărî aleşii), acela este important !
PS
Nu mai lansaţi ipoteze desprinse parcă din Twilight Zone” precum că Preşedintele ar urmări încă ,,n” mandate , sau alte aberaţii asemenea !
Nu vă simţiţi liberi să vă exprimaţi cum vă trece prin minte ?
Parcă aţi avea o ,,logică inversă” , e de-a dreptul aiuritor.
E destul de greu să-ţi păstrezi luciditatea în acestă demenţă colectivă postelectorală, dar ptr. ,,oamenii” cu carte n-ar trebui să fie un obiectiv de neatins.

20 Vasile, { 04.23.10 at 2:00 PM }

text cenzurat personal de Adrian Nastase
nu pot sa ma abtin, spune: Comentariul tău e în așteptare.

aprilie 21, 2010 la 5:06 pm
Domnule Adrian Nastase,

Ieri nickul Harabula a expus o greseala de exprimare din textul dumneavoastra acolo unde ati folosit un substantiv care nu tolereaza singularul .lacuna care va fortat un acord incorect.
Cu o singura exceptie intelectualii care va secondeaza “au tacut milc si au inghitit galusca” sau nu au verificat asertiunea nickului Harabula.
Ca sa-i dau Cezarului ce-i al Cezarului, l-am complimentat pe descoperitor !De ce oare textul respectiv a fost cenzurat nici acum nu pricep!

21 Andra { 04.23.10 at 3:24 PM }

Cineva observa astazi pe Vox PublicaL

5

“Ion Predescu a castigat 18.000 de lei la loto exact in anul in care Dan Voiculescu isi suspenda procesul trimitand pentru a 2-a oara dosarul la CCR si exact in anul in care Minca (PC) era Director General la Loteria Romana? A naibii coincidenta!! Cati dintre membrii CCR or fi castigat la loto din 1992 pana acum? “

ane
2010-04-23 14:55:14 | Raporteaza

http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/o-idee-protest-preluati-acum-declaratiile-de-avere-daca-ei-ne-sfideaza-o-putem-face-si-noi-39812.html#comment-413718

NB: Ion Predescu este unul dintre judecatorii de la Curtea Constitutionala care au declarat recent ANI ca fiind ne-constitutionala.

22 Bibliotecaru { 04.23.10 at 4:00 PM }

@ Vasile
Domnule Vasile,
Eu nu vreau să formulez răspunsuri, toţi cei din jurul meu fac asta. Eu vreau să formulez semne de îndoială. Cetăţenii au prea multă încredere în politică. Încrederea se manifestă pervers, dacă ai încredere într-o parte a baricadei, automat nu ai încredere în cealaltă parte a baricadei. Adevărul nu mai poate fi dezbătut, vine unilateral. Pe mine mă interesează ca îndoiala, neîncrederea, suspiciunea, sau cum doriţi domnia voastră să o numiţi, să fie generală, fără a trece totuşi cu tăvălugul peste prezumpţia de nevinovăţie.

Eu nu ştiu dacă Preşedinţia, Guvernul, Parlamentul, Primăria sunt populate cu oameni care mă mint sau mă manipulează, de acea nu voi acorda încredere unora pentru a-mi exprima neîncrederea asupra altora, încerc să cunosc fiecare dintre oameni.

Dar dincolo de minciună şi adevărat, mi-aş dori din partea autorităţilor României un pic de respect. Când cineva doreşte să mă mintă, să nu plece de la premisa că sunt ultimul fraier din această lume şi nu am să mă prind. Să mă mintă “mai cu talent”.

23 judex { 04.23.10 at 4:03 PM }

@Andra:
Bine ati revenit pe blog.
Teo are inca de confirmat postura constructiva, discursul preliminar mi se pare onest si de bun simt. Minca este handicapata de asocierea cu partidul lui Felix, dar mai importanta este compromiterea definitiva pe care i-a adus-o activitatea de la sefia LOTO.
Vorbind de LOTO si Predescu: increngaturile obscure dintre diverse institutii ale statului (exemplificati cu “castigul” la LOTO al expertului consitutional pus de Ilici la CCR, dar as putea adauga si cea marturisita astazi dintre Guvern si Fotbal pe filiera Becali-Dragomir-Nastase) par a fi reglate de sifonarea de fonduri publice in conturi personale.

24 Vasile, { 04.23.10 at 4:11 PM }

Cit de mult isi poate extinde tupeul un adulator al puterii!

Atunci cind este clar ca presedintele conduce direct partidul cel mai important al actualei puteri,sau poate dl.Trahanache Zaharescu ma poate contrazice,atata timp cit majoritatea parlamentara actuala nu mai este moral constituita legal cel putin din cauza exodului traseist,exod care nu mai reprezinta optiunea initiala a celui care a votat intr-un fel sau altul sincer pentru binele acestei tari, acesti domni continua cu manipularea si dezinformarea publica !
Acest domn incurcat in propriile sofisme nu obsearva ca cel
care are ca prerogativ principal “Functia de veghere la respectarea constitutiei , a transformato in propriul pres.
Cind intr-o tara, fiica presedintelui indiferent de IQ si de pregatire,merge in paradis ,cind concubinului i se aranjeaja un concurs pentru un post in strainatate, cind ministrul economiei are tupeul sa-si scurcircuiteze menirea de inalt funcionar de stat si in plin conflict de interes de la inaltimea postului manipuleaza insasi Uniunea Europeana prin absurditatea unei cereri ,probabil aplaudata de desoperitoarea de adevaruri, Pora, ce mai pot spune si ce-i mai pot cerere ,imputa eu domnului Zaharescu Trahanache , decit “sa traiti bine”!
Sa-mi fie scuzat pleonasmul trahan-zahar!

25 Bibliotecaru { 04.23.10 at 4:19 PM }

@ zaharescu valeriu
Iniţiativa legislativă este a celui care semnează documentul. Dacă acest document are semnătura domnul Preşedinte şi atât, totul e OK. Dacă semnătura domnului Preşedinte nu există şi apare acolo semnătura domnului Boc… este o problemă.

Dacă citiţi mai sus… chiar asta întrebam, cine face iniţiativa legislativă. Bănuiesc că domnului Preda nu-i este prea greu să afle acest amănunt, dacă deja nu-l cunoaşte.

Spuneam apoi, dacă totul e OK şi preşedintele a realizat iniţiativa legislativă… de ce nu a eliminat, aşa cum spunea cu puţin timp în urmă (şi nu cred că este cineva care să contrazică acest lucru), imunitatea şi pentru preşedinte, şi pentru parlamentari.

Domnul Traian Băsescu spunea “Dacă voi constata că politicienii nu vor să mergem pe eliminarea imunităţilor, nu toţi, majoritatea, voi mai organiza un referendum, să spună românii dacă vor ca politicienii şi miniştrii, preşedintele să aibă imunitate, şi eu cred că românii nu mai vor treaba asta”

Mai mult, chiar şi PSD a spus că doreşte eliminarea imunităţii pentru toţi oamenii politici.

Deja PDL+PSD înseamnă o majoritate imensă. Dar şi PNL, chiar dacă domniile lor sunt sceptici în ceea ce priveşte desfiinţarea imunităţii parlamentare, nu există o problemă, ba chiar PNL susţine, desfiinţarea imunităţii preşedintelui.

Cu o aşa susţinere, totuşi imunitatea nu numai că a rămas la locul ei, dar a fost şi întărita eliminând acea referire care putea duce cu gândul că preşedintele nu are imunitate decât la declaraţii politice.

Dumneavoastră aveţi o explicaţie pentru acest lucru?

26 mesager { 04.23.10 at 4:40 PM }

@Ilinca-Constat ca “micul concediu” cistigat nu ti-a folosit la nimic : te-ai intors si mai otravita ! Sint convins ca pe la nunti rupi podelele dansind pe manele, dar aici, pe blog, da bine sa te iei de Teo cu singura chestie ce i-o reproseaza toti: manelele !
Si de ce ma rog ,e Teo parvenita ? Provine dintr-o familie f. buna, tatal ei e doctor, a facut o facultate pe vremea cind a face o scoala superioara chiar insemna ceva, si-a cistigat banii pe munca ei, lucrind doar la particular, deci n-a prejudiciat “boborul”, lucrind la stat si imbogatindu-se pe bani publici !
Spre deosebire de Madam Loto, pe care inteleg ca o admiri, pt ca n-ai avut nici macar o remarcuta ,nici pro nici contra impotriva ei ! Deci, “destinsa” d-na, a lucrat si a furat (n-o spun eu, e plina presa de activitatile ei!) de la patron, a trecut la stat, a indulcit pe cine trebuia, si s-a cocotat mare stab la Loto , platita din bani publici (si ai mei,si ai tai!) Facultate a facut ca era musai, dupa 30 de ani ,si unde crezi ? La Fabrica de Diplome Spiru Haret . Se pare, dupa cum scriu ziarele, c-ar fi cam iubareata, nu prea-i ajunge nenea Minca, dar asta e treaba ei ! Ar putea sa faca ce vrea, dar atita se baga in seama pe la toate posturile TV, de zici ca ea a inventat gaura de la ac ! e o patachina !
Si apropo, n-vem nevoie de artisti, manelisti, etc in Parlament, ca nu-s politicieni ! Da’ care a fost de la inceput politician? Si ce zici de Madalin Voicu ? Sau pt ca el nu e de la PDL e OK ? Eu personal il admir pe MV, chit ca e de la PSD, e un tip savuros, si niciodata nu te plictisesti ascultindu-l ! Da-i o sansa si lui Teo, eu cred ca vei fi placut surprinsa ! Lasa invidia femenina de o parte, in fond ,voi femeile ar trebui sa stringeti rindurile !
Si apropo de L Minca : nu va puneti nici unul intrebarea : cum e posibil oare, ca de cind nu mai e ea la conducere, se cistiga destul de des, pe cind pe vremea ei se cistiga cam dubios cam la 8-9 luni, sume fabuloase , care nu se prea stie unde se duceau ! Va amintiti ca ultimul cistig, de 12.000.000 E l-a luat un turc, despre care nu s-a mai auzit nimic ? Ginditi-va, banii care se tot reportau, oare cui serveau ? Cite speculatii puteau face “unii” cu banii aceia ! Bine-nteles ca-i returnau, dar faceau un profit gras pe tranzctii cu bani “de nicaieri” ! Doar trebuia d-na sa-si rasplateasca binefacatorii !

27 Valeriu Mangu { 04.23.10 at 6:26 PM }

@ Bibliotecaru
@ Zaharescu Valeriu
@ Antim

Domnule Bibliotecaru,
Domnule Zaharescu Valeriu,
Domnule Antim,

In ceea ce priveste legea, aceasta ia nastere – ori trebuie in mod legitim sa ia nastere – respectandu-se urmatoarea procedura:

a) Partidele politice propun cetatenilor un proiect de vointa POLITICA a cetatenilor de tipul “ce urmeaza sa facem in urmatorii 4-5 ani” (v. art. 8 al Constitutiei) si un candidat pentru functia de supraveghetor al transformarii acestei vointe in fapte;
b) Cetatenii selecteaza din oferta partidelor un proiect si, respectiv, un candidat pentru supraveghere;
c) Ministrul de resort, cel investit in final sa transpuna in fapte vointa (politica a) cetatenilor, imbraca vointa exprimata de proiectul selectat intr-o prima forma juridica – adica sub forma unui proiect de lege;
d) Proiectul de lege este inaintat/propus de catre ministru Guvernului, in cadrul caruia se aduc imbunatatiri etc.;
e) Primul-ministru accepta/respinge proiectul;
f) In caz de admitere, Guvernul inainteaza proiectul de lege Parlamentului, in vederea adoptarii legii;
g) Legea adoptata de Parlament merge la supraveghetorul de care a fost vorba anterior, care verifica daca legea exprima intr-adevar vointa (politica a) cetatenilor si, prin promulgare, ii imprima calitatea de a fi obligatorie;
h) In cazul in care supraveghetorul accepta legea, ea merge ministru, care o pune in executare.

In expunerea de mai sus am simplificat la maximum situatiile.
In cazul unei initiative ori propuneri de revizuire a Constitutiei, in mod firesc, totul trebuie sa porneasca tot de la cetatean, de vreme ce el este – ori trebuie sa fie -, pana la urma, beneficiarul transpunerii in fapte a dispozitiilor Constitutiei. Astfel, dispozitiile constitutionale privind revizuirea Constitutiei trebuie citite nu disjunctiv in ceea ce priveste initiatorii, ci in conjunctie. Asa se face ca initiativa trebuie sa porneasca de la cei 500.000 de cetateni, reprezentandu-i pe cei care, in final, urmeaza sa execute, prin intermediul statului, prin activitatea privata, dispozitiile Constitutiei, precum si sa beneficieze de revizuire – cine altcineva da viata dispozitiilor constitutionale decat cetatenii, prin intermediul statului, prin activitatea lor privata?.Intitiativa sau propunerea de revizuire trebuie preluata de Guvern, pe care urmeaza s-o inainteze – daca apreciaza ca este oportuna, necesara initiativa sau propunerea – supraveghetorului, care este Presedintele Romaniei. Daca si acesta apreciaza ca initiativa sau propunerea este oportuna, necesara, o inainteaza celor doua Camere, care urmeaza sa adopte initiativa/propunerea cu 2/3 din numarul de membri, prin HOTARARI. Daca insa Camerele – ori macar una din ele – nu adopta, ele se reunesc si hotarasc cu 3/4.
Dupa ce initiativa sau propunerea a fost adoptata se trece la aprobarea prin referendum, referendum care trebuie sa fie convocat de catre supraveghetor.
Supraveghetorul poate sa refuze chemarea la referendum daca a constatat ca pe tot acest parcurs s-au incalcat limitele revizuirii. In termeni practici, daca Presedintele Romaniei nu convoaca referendumul in 30 de zile, initiativa sau propunerea cade.
Dupa aprobare, urmeaza sa se adopte si, respectiv sa se promulge legea constitutionala de punere in executare a revizuirii, sarcina executarii revenind, pana la urma, cetatenilor, in sensul de mai sus.
Revizuirea este opera INTREGII puteri a poporului, in toate structurile sale fundamentale – baza formata din cetateni, apoi partidele politice, care trebuie sa propuna proiectul cetatenilor si sa stranga cele 500.000 de cetateni, apoi Guvernul ca organizator al activitatii statului, apoi Presedintele Romaniei ca supraveghetor (v. si art. 80 al Constitutiei), apoi Parlamantul, recte cele doua Camere, in calitate de executant fundamental al dispozitiilor constitutionale.
In ceea ce priveste initiativa de care vorbim, ea are la baza rezultatul referendumului. Dar nu sub forma referendumului trebuia sa porneasca revizuirea, ci sub forma unui proiect de revizuire supus de catre un partid politic – ori mai multe – atentiei cetatenilor, in vederea obtinerii celor 500.000 de aderenti.
Procedura este insa mult mai ampla, mai sus fiind punctate aspectele fundamentale.
S-ar putea afirma ca revizuirea a debutat prin frauda la Constitutie, dupa modelul fraudei la lege. Dar adevarul este ca procedura de revizuire nu se cunoaste inca in integralitatea sa si o dovada o constituie revizuirea nelegitima si neconstitutionala din 2003, care s-a inchieat cu falsificarea asa-zisei legi de revizuire din 18 septembrie 2003, cu ocazia republicarii, cand din doua articole – I si II – n-a ramas decat “Articol unic”, textul republicat nefiind nici macar semnat/autentificat de catre presedintii celor doua Camere. Dupa cum am aratat pe blog, promulgarea acestei asa-zise legi a facut-o Curtea Constitutionala!!
Textul de fata, precum si altele, pe care le-am scris pe diverse bloguri in ultimii doi ani, cauta sa faca ordine in materia atat de incalcita a Dreptului constitutional. Unele dintre observatiile mele n-au fost luate in consideratie de factorii responsabili, altele au fost transpuse in fapte in tacere. Mai sunt multe de spus, multe de decoperit si multe de recunoscut in aceasta materie, cu adevarat fabuloasa.
Al dvs., Valeriu Mangu

28 ion adrian { 04.23.10 at 7:22 PM }

Discutiile despre imunitatea presedintelui sunt puerile.
Art 84 al 2 teza 1 spune exact acest lucru si trimtera la art 72 este inutila sau redundanta.
ARTICOLUL 84: Incompatibilităţi şi imunităţi

(1) În timpul mandatului, Preşedintele României nu poate fi membru al unui partid şi nu poate îndeplini nici o altă funcţie publică sau privată.
(2) Preşedintele României se bucură de imunitate. Prevederile articolului 72 alineatul (1) se aplică în mod corespunzător.

Presedintele are o imunitate mai ampla decat a parlamentarilor singurele sanctiuni fiind cele de la art 95 s9i art 96 .
Asa dar actuala formulare nici nu da nici nu ia nimic din ce avea presedintele in mterie de imunitate.
Daca este bine sau nu este o alta discutie. Eu sustin ca este bine.
Caci exista si momentul cand redevine simplu cetatean si nu mai are nici-o imunitate, pentru fapte ce nu se prescriu.
Poate ca ar trebui adaugat si ptr presedinte si ptr parlamentari ca termenele de prescriptie sunt intrerupte pe durata functiei.

PS Si ca sa stopam prostia in desfasurare o precizare;
constitutia nu spune ca PM trebuia sa se consulte si nici ca nu trebuie sa se consulte cu Presedintele cand face o asemenea propunere presedintelor. Bine ca inca traim intr-o lume normala unde consultarea se poate face si la liber si nu neaparat pe cartela. :)

29 zaharescu valeriu { 04.23.10 at 7:32 PM }

D-nule Bibliotecaru, sunt de acord că problema imunităţii trebuie să fie supusă atenţiei Comisiei de revizuire a Constituţiei.
Sincer să fiu, nu ştiu care este soluţia optimă, sper ca parlamentarii (poate, în sfârşit în consens) să găsescă o variantă acceptabilă, în dezbatere cu societatea civilă (trebuie identificate nucleele reprezentative) şi ,,trăgând cu ochiul ” la practica ţărilor europene.

30 Bibliotecaru { 04.23.10 at 8:21 PM }

@ mesager
Interesantă observaţia cu frecvenţa câştigurilor.
M-am gândit să verific pe http://www.loto.ro/homepage/util/statistici.aspx

Sistemul 6/49, pentru că aici înţeleg că este discuţia cu marile câştiguri.
2003 -> 7 câştigători
2004 -> 9
2005 -> 7
2006 -> 5
2007 -> 5
2008 -> 8
2009 -> 2 (07.06.2009 şi 24.12.2009)
2010 -> 2 (până acum)
Actualul director, domnul Gheorghe Benea este director din luna februarie 2009.

Nu ştiu ce să zic… Aş putea trage concluzia că erau câştigurile mai frecvente înainte de doamna Mincă (dacă nu mă înşel, a fost numită preşedinte în martie 2006), pentru că de la 7 sau 9 au scăzut la 5. Pe de altă parte nici după plecarea domniei sale nu am observat o creştere izbitoare a câştigurilor.

31 zaharescu valeriu { 04.23.10 at 9:05 PM }

D-nule Vasile, traseismul unor politicieni are o explicaţie extrem de simplă:
PSD şi PNL , mai precis ,,nucleele dure” care le conduc, au înşelat aşteptările propriilor votanţi, preferând să rămână în logica de campanie, deşi momentul prin care trece ţara este extrem de dificil.
Orice om de bună credinţă, se aştepta ca cele două partide să răspundă apelului la dialog şi să participe la procesul de reformă a statului şi a societăţii româneşti cu ,,plus valoarea” propriei ideologii şi competenţe, ptr. ca România să iasă întărită din criză.
Apropo, ,,ieşirea din criză” nu este posibilă prin producţie subvenţionată sau pe stoc, sau prin reducerea pur şi simplu a taxelor, ci prin relansarea economiei mondiale concomitent cu revenirea pieţelor şi a consumului.
Statul român trebuie să reducă aparatul bugetar şi cheltuielile aferente şi să nu mai admită niciodată risipa de bani publici în scop electoral (sper ca într-o zi cineva să-i ia la întrebări pe d-nii Tăriceanu şi Vosganian ptr. miliardele ,,topite” la sfârşitul anului 2008).
Ce au făcut în schimb cele două partide ?
S-au poziţionat ,,în tranşee”, făcând din ,,demolarea” PDL şi a Preşedintelui scopul lor suprem existenţial, aruncând la gunoi interesul cetăţeanului.
Folosesc ptr. aceasta atacul la persoană, diversiunea ieftină, scenariul trivial (cu largul concurs al unor instituţii media), încercând să decredibilizeze cu orice preţ guvernul şi chiar să destabilizeze ţara, incitând la manifestări sindicale şi de nesupunere civică.
Acesta este contextul, d-nule Vasile, în care nişte oameni responsabili (caracterizaţi aşa de proprii colegi, până mai ieri), au preferat să plece, pentru a nu-şi dezamăgi votanţii din colegiile uninominale.
Şi să nu uiţi, d-nule Vasile (eu nu uit) , că PNL a refuzat de două ori participarea la guvernare, preferând alianţa cu Voicu şi Felix, aşa cum face de altfel din 2007 încoace.
Cred că înaintaşii PNL s-ar răsuci în mormânt văzând ce ,,lideri” are ]n acest moment partidul !

32 Alexandru { 04.23.10 at 9:27 PM }

Am reusit sa o intalnesc pe dna. Teo Trandafir ieri, am reusit sa ii inmanez textul cu propunerea legislativa,( nu cred ca a deschis plicul), colegii de partid mi-au reprosat ca i-am dat un plic fara aprobare… situatia e extrem de penibila! Este cea mai penibila campanie electorala pe care am vazut-o in viata mea, am primit flyere de toate genurile; false, asemanatoare, cu poze indecente, cu icoane, cu primarul Piedone din ce in ce mai mare,am vazut oameni care spargeau baloane pentru bani, am vazut oameni care cereau bani ca sa voteze, etc, etc….
Imi este rusine de ce fac colegii mei din PDL in Colegiul 19!
Imi este mila de vecinii mei de cartier! Imi este mila de naivitatea mea…

Dle. Preda, voi merge la vot si vota Teo Trandafir pentru ca nu vad alta alternativa ! Sunt insa total dezgustat !

33 Bibliotecaru { 04.23.10 at 9:28 PM }

@ Valeriu Mangu
Nu sunt de acord cu nici o poziţie din lista pe care aţi scris-o mai sus a-h.

34 ion adrian { 04.23.10 at 9:50 PM }

“Aş putea trage concluzia că erau câştigurile mai frecvente înainte de doamna Mincă (dacă nu mă înşel, a fost numită preşedinte în martie 2006), pentru că de la 7 sau 9 au scăzut la 5″
Nici vorba de asemenea concluzie cai in 2008 au fost 8 si seria statistica este mult prea mica pentruca sa se poata trage o asemenea concluzie.

35 Bibliotecaru { 04.23.10 at 9:53 PM }

@ zaharescu valeriu
Chestiunea este că deşi domnul preşedinte Băsescu a afirmat că doreşte eliminarea oricăror imunităţi, acum face o iniţiativă legislativă în care aceste imunităţi nu sunt eliminate. Soluţia optimă este deja altceva. Eu nu observ că deşi preşedintele a făcut o afirmaţie extrem de clară, acum nu-şi transpune acea afirmaţie în voinţă politică, deşi absolut nimeni şi nimic nu-l împiedică.

Problema noastră nu este atât constituţia, ci faptul că politicienii interpretează constituţia aberant şi pot face asta fără să-i împiedice nimeni. CCR este supusă şi ea tot feluri de presiuni, nu m-ar mira să aflu peste câţiva ani că astăzi judecătorii CCR sunt şantajaţi cu diferite chestii (sper să nu fie cazul). Problema este că în timp ce Parlamentul este chemat să interpreteze legea, nu are putere să-şi impună interpretarea legii, care are aceiaşi putere ca şi legea, în faţa unui preşedinte care nu are dreptul să facă o interpretare legală a legii. Problema noastră nu este constituţia, ci abuzul de putere. Prima condiţie a unei constituţii bune este ca nimeni să nu o interpreteze aberant, adică toţi să aibă bun-simţ. Din păcate, în România este exact pe dos. De aceea nu ne este de nici un folos practica europeană. Ar trebui ca, înainte să ne apucăm să schimbă textul constituţiei, să facem cu toţii o dezbatere pe fondul viitoarei constituţii. DUPĂ ce totul este stabilit până la amănunt, se poate redacta şi prevederea constituţională. În acel moment constituţia nu va mai putea fi interpretată de fiecare cum doreşte pentru că va exista dezbaterea iniţială martor. Din acest motiv există dezbateri parlamentare şi sunt publice, pentru ca poporul să înţeleagă, fără univoc, ce prevederi sunt în fiecare lege. Dezbaterea înlătură univocul, ambiguitatea, interpretarea aberantă.

Domnul Boc tocmai a afirmat că cei care au făcut în trecut Constituţia şi au spus “Presedintele Romaniei se bucura de imunitate. Prevederile articolului 72 alineatul (1) se aplica in mod corespunzator. ” au fost un fel de cretini pentru că au dat preşedintelui nişte imunităţi care erau conţinute deja în imunitatea lui “totală”. Mă uitam la moderatoare, a insistat de 4 ori pentru că nu-i venea să creadă că domnul Boc spune aşa ceva. De fapt, o astfel de reacţie, un asemenea mod de prostire “în faţă” şi “pe faţă”, cred că nu ar fi posibilă în nici una din acele ţări europene la care ar trebui să tragem cu ochiul.

Eu pot înţelege disputa politică, dar, ca cetăţean, mi-aş dori şi eu o dispută cu argumente adevărate, inteligente şi, mai ales, cu bun simţ. Nivelul “disputei” politice a ajuns în acest moment dincolo de orice limită. “Politica” zilei de astăzi e un fel de ciomăgeală, scuipat, şi, în general, disursul politic în contradictoriu tot ce este mai scabros, machiavelic şi necurat… Eu unul nu accept o asemenea manifestare din partea celor care ne conduc, din păcate se pare că sunt singur în acest demers.

Personal eu nu sunt împotriva imunităţii, îi înţeleg logica şi utilitatea. Pot fi de acord şi cu această imunitate/suspendare în faţa codului penal pentru preşedinte, şi chiar pentru parlamentari. Nu am nimic împotrivă. Dar… Gestul politic de a promite excluderea imunităţilor de orice fel după care imunitatea preşedintelui se consolidează în proiectul de revizuire, este, din punctul meu de vedere, incalificabil. Ce scuză aş putea găsi?

36 Ilinca { 04.23.10 at 10:21 PM }

@mesager
Sunt inca in vacanta si pierd cateva minute ca sa raspund unor aberatii de genul:
“”"Spre deosebire de Madam Loto, pe care inteleg ca o admiri, pt ca n-ai avut nici macar o remarcuta ,nici pro nici contra impotriva ei !”"”
Cred ca mi-am exprimat parerea despre aceasta a doua parvenita dintre cele doua candidate de nu stiu cate ori pe acest blog! Daca nu aveti ochi sa cititi si minte sa intelegeti, daca nu ati inteles de ce o consider pe lady TeoT mai rau decat tzoapa cealalta, consider discutia incheiata. Nu sunteti capabil sa intelegeti argumente care nu va sunt pe plac. Probabil faceti un blocaj, va ascundeti capul in nisip ca strutzul.
O seara placuta cu manele si show-uri de prost gust de tipul celor oferite de TeoT. Cine seamana se aduna si se si admira.

37 ion adrian { 04.23.10 at 10:39 PM }

Vin si eu cu o prostioara;
Nu stiu daca a postat-o careva pe aici asa ca sa mai radem putin si cu salutul francez ca de cel tiganesc ne-am cam saturat:

http://www.dailycotcodac.ro/2010/04/the-french-salute/

38 mesagera { 04.23.10 at 11:07 PM }

@Bibliotecarul- Verificati si veti fi surprins ! In 2009, s-a cistigat de 2 ori, de cind a plecat Madam Loto, (februarie_aprilie 201o) s- cistigat de 2 ori, cit in tot anul 2009 ! Daca veti intra pe articolele mai vehi din presa -2009- veti vedea cum LM-G a angajat 180 de persoane din cadrul PC, a desfiintat atelierul de tipografie al LOTO, pt a da contractul de editare a rev.Loto firmei unor apropiati, a organizat conferinte la hotelurile unor “amici” in Poiana Br (ghici ciuperca cine ?) si restul va las sa descoperiti singur ! In orice caz, pe linga aroganta acestei paparude, promovarea manelistilor de catre Teo (din tot ce am citit pina acum, cam asta e tot ce i se imputa ) mi se pare un mizilic ! Si acum, ca sa fim cinstiti, la o nunta, dupa citeva sprituri, nu ati dansat pe nici o manea ? Mie, recunosc ca mi s-a intimplat la nunta unor inalte personalitati din PSD din orasul nostru (nu e Bucuresti, da’ nici Rascacautii din deal !)

39 li { 04.23.10 at 11:36 PM }

@zaharescu valeriu
Reprosati domnilor Antim, Bibiotecaru, V.Mangu ca lanseaza ipoteze desprinse parcă din Twilight Zone . Domnule sunteti neatent . Traim chiar in buricul zonei .

40 bibi in the sky with diamonds { 04.23.10 at 11:38 PM }

Domnule Preda nu va mai imbatati cu apa calda, Teo este terminata!

41 Bibliotecaru { 04.24.10 at 1:04 AM }

@ mesagera
Credeam că am scris clar.
Doamna Mincă a plecat când a venit domnul Benea, adică în februarie 2009. De aceea am pus şi datele celor două câştiguri, şi primul câştig din an, deci cel care ar fi putut fi suspectat, este în luna iunie, deci sub conducerea domnului Benea. Nu cred că i se poate reproşa doamnei Mincă că în 2009 nu au fost decât 2 câştiguri pentru a da banii nu ştiu cui.

Despre restul afacerilor despre care vorbiţi… sper din toată inima ca, dacă există ilegalităţi, DNA să-şi facă datoria.

Personal nu am spus nimic de manele şi despre doamna Teo, tocmai asta este, că nu cred că există o legătură între ce a făcut doamna Teo şi “meseria” de parlamentar. Eu vorbeam despre faptul că nimeni nu prezintă în această campanie iniţiative legislative. Doamna Teo Trandafir vorbeşte despre o lege legată de copii, fără să dea prea multe amănunte, doamna Liliana Mincă are o listă lungă de proiecte, tot la fel de lipsite de amănunte. Eu mă aşteptam ca tocmai această luptă între doamne să se ducă pe tărâmul iniţiativelor corect şi complet exprimate, cu identificarea resurselor bugetare… cu tot tacâmul. Am insistat pe lângă domnul Preda, am insistat şi pe lângă cei de la PC… nici unii nici alţii nu au considerat important să se obosească să facă nişte proiecte adevărate, toată lumea consideră că două sau trei afişe şi corturi electorale sunt îndeajuns.

Eu consider că este o lipsă de respect faţă de alegător.

42 Valeriu Mangu { 04.24.10 at 6:52 AM }

@ Bibliotecaru

Domnule Bibliotecaru,

Va multumesc pentru replica.
Al dvs., Valeriu Mangu

43 zaharescu valeriu { 04.24.10 at 8:46 AM }

@Bibliotecaru- Nu, d-nule, nu sunteţi singur . Mulţi (poate chiar majoritatea) atribuie ,,celor care ne conduc” toate relele din lume, inclusiv vina ptr. ,,discursul scabros “,etc .
Dacă prin ,,cei ce ne conduc” înţelegeţi structurile subterane transpartnice consolidate timp de decenii, atunci, întradevăr, sunteţi (suntem) aproape singuri.
Eu, vreau să remarc , în naivitatea mea, doar câteva lucruri, care mi se par semnificative :
1. Un segment din clasa politică , pe care îndrăznesc să-l consider cel responsabil , şi-a asumat, cu toate riscurile de imagine, încercarea de a schimba ceva în funcţionarea statului, inclusiv măsuri nepopulare (poate insuficient fundamentate şi insuficient comunicate/explicate).
2. Un alt segment,poate majoritar, după refuzul de a-şi testa proiectele, pe faţă, în actul de guvernare, sau de a intra, constructiv, în dezbaterea publică, a preferat ,,jihadul” televizat, aşa cum face din 2005 încoace.
Mă uit uneori la televiziunile de ştiri şi ce văd ? Cum Funeriu, Seitan, etc. încearcă, cu calm şi argumente să explice ceva, în conferinţe de presă,iar după câteva minute sunt ,,tăiaţi” din cadru şi intră pe post, în direct, o ceată de adversari: politicieni, analişti,moderatori ,TOŢI de aceeaşi parte a baricadei, care atacă furibund, de dimineaţă pânî seara.
În aceste condiţii, despre ce vorbim d-nule ?
Dacă percepem diferit ,,sursa” sau cauza acestui blocaj, numai timpul va hotărî cine are dreptate.
PS
Încep în să cred că în România, mai bine nu faci nimic, dacă iniţiezi sau încerci ceva, imediat ţi se spune că nu faci bine, trebuia ,,altfel”.
De ce parlamentarii nu au iniţiat, ei , procedurile de revizuire a Constituţiei ?
Sunt ei, oare, interesaţi să elimine imunitatea ?

44 Vasile, { 04.24.10 at 8:47 AM }

Elementar Watson Zahar…….,

Vorbeati de eufemism ,sau eufemisme?
citez PSD şi PNL , mai precis ,,nucleele dure” care le conduc, au înşelat aşteptările propriilor votanţi, preferând să rămână în logica de campanie, deşi momentul prin care trece ţara este extrem de dificil.
Orice om de bună credinţă, se aştepta ca cele două partide să ………….inchei citatul!

“Au deceptionat” in plina guvernare PDL-ista domnule Watson,care-i logica dumitrale?
Vedeti draga domnule, cum va pierdeti in explicatii copilaresti , cum amestecati electorarul cu traseistii politici.
Pai electoratul a fost cel traseist , nu dl. Oprea $ Co?
Cum adica , seful mafiei cabinetului Nastase s-a auto-educat ,s-a auto-curatat de mafia din dansul si……….transformat intr-o Johanna D’arc a devenit ministru aparatii nationale intr-un guvern PDL?
Ce parere aveati dumneavoastra de exemplu de pseudo domnul Nicolicea inainte si ce parere aveti acum ce parere are acum partidul dumneavoastra?
Cum puteti sa scoateti din dumneavoastra asemenea aberatii,cum poate un om candida la presedentia unui partid, cum poate um om avea pina ieri la orele 2400 o ideologie polilitica si cum si-o poate schimba incepind cu azi orele 0000?
Domnule Zahar…. nu ne mai vindeti boccisme, pareti totusi un om inteligent, nu pot sa percep cum va puteti dezonora practicind atata ipocrizie!
Nu stiu ce parere si ce asteptari a avut simpaticul domn Boureanu, sau dansul se mutumeste cu faptul ca furaciunile sunt mai bune pina la urma decit un post cald de ministru, sau chiar nu stiti de ce am adus vorba chiar de acest domn?
Eu nu va contrazic Theo poate deveni un bun politician, dar din pacate eu prefer altfel de oameni in politica, de exemplu , de la PDL dl. Videanu are multe,multe clase deasupra dl. Traian Basescu, si in mod sigur mandatul acesta de presedinte dl. Basdescu il datoreaza direct domnului Videanu ….si el pina la urma un mare hot, dar unul inteligent!
Din care cauza peste Ponta sau altii, tip Udrea eu ii dau sanse mari la prezidentiale acestui domn. Depinde insa doar de o “mica” chestie, daca la finele anului T. Basescu il mazileste pe Boc si il numeste pe Videanu, care ar avea sansa ,in cadrul unei cresteri reale economice , sa……………………..!

45 Vasile, { 04.24.10 at 9:06 AM }

Bibliotecaru,

Ati fost maniopulat si atras intr-o cursa ieftina de catre securistii din PDL.
Alaturi de acestia amestecati conceptul de cistigor loto egalul unui jucator constant dar mai gros la buzunar ,dintr-uin cazinou.
Cistigurile domnule sunt insignifiante ,in comparatie cu veniturile eu nu incerc acum sa cad in capcana ieftina a mesagerului, nu va spune nimic acest nick?
Mesagerul cu sursele domniei sale m-ar putea convinge daca ar schimba conceptul si adica ar arata acum pe acest blog cam ce incasari avea Loteria Romana si statul roman cu aceasta Minca si ce incasari are acum aceasta societate ?
Logic este ca la un numar mai mare de jucatori sa fie si un numar mai mare de cistiguri dar si de venituri imense si viceversa!
Vedeti dumneavoastra acest viceversa este ascuns de mesager!

46 Bibliotecaru { 04.24.10 at 10:58 AM }

@ zaharescu valeriu
Dumneavoastră contrapuneţi doi poli politici. Nici nu are importanţă cine sunt aceşti poli şi nici ce vor să facă. Politica se menţine la conducerea ţări, nu este eliminată instituţional, tocmai pentru se polarizează în două, în trei, în patru poli, iar aceste concentrări de putere se contrează unele pe altele. Politicienilor nu le este frică că cineva îi vede drept bau-bau, drept forma retrogradă, drept reacţiune, atâta timp cât există cineva care este “de bine”. Politica poartă cu sine o frică să nu fie percepuţi “toţi de bine” sau “toţi de rău”, pentru că justificarea lor în fruntea ţării este tocmai lupta politică, “învingerea răului”. Chiar şi PCR, rămas partid unic, a inventat un fel de grup al reacţiunii împotriva modernizării societăţii pentru a avea un fel de opoziţie. Fără un vinovat, politica nu poate justifica că societatea merge rău.

Acum să analizăm ce spuneţi dumneavoastră.

Vorbiţi despre o economie subterană şi o structură de interese împotriva căruia “se luptă” încă de prin anii 1992. Ce spuneţi, va exista cineva politic care să o aresteze pe Baba Safta că face economie subterană când vinde 10 salate în faţa blocului? Avem o bogăţie colosală de servicii de informaţii. Guvernul are dosare despre noi toţi, ne cunoaşte şi formula chimică a laptelui supt de la părinţi. Au trecut atâţia ani şi în fiecare campanie se vorbeşte despre scoaterea la suprafaţă a economiei subterane şi a economiei gri, toţi politicienii spun că această economie va aduce bani la buget, ba în campania electorală o definesc şi ca sursă de finanţare pentru diferite obiective. Din 1992 s-au perindat toţi la putere, aţi observat dumneavoastră că a lovit cineva de moarte această economie subterană? A făcut cineva o lege prin aplicarea căruia să nu mai poate fi posibilă? A făcut-o cineva nerentabilă? Poliţia şi procuratura a izbit cumva marii producători de economie subterană? Mascaţii năvălesc peste cei care fac trafic cu ţigări, tai un cap, mâine este altul. Poliţia amendează moldovenii care vând chiloţi şi cleştişoare de unghii pe trotuar… Cam pe aici se duce lupta împotriva economiei subterane.

Aţi observat dumneavoastră că cineva a dat în vileag imensa reţea de jocuri de interese pe care partidele o construiesc prin numiri şi contracte preferenţiate, atribuiri directe, telefoane de intervenţie, sinecuri şi toate cele care sunt…? Că multe sunt Eu unul nu am observat decât vânzoleala cumplită de şase luni după schimbarea partidului de la cârmă, doar aşa îmi dau seama de dimensiunea fenomenului, şi asta doar ce este vizibil… Dar sub nivelul vizibilului, icebergul este cu cu mult mai adânc, pentru că fiecare numit îşi face proprii prozeliţi în profunzime.

Domnul Băsescu, în cel de al şaselea an de mandat, continuă să fie artizanul unei schimbări care încă nu a început. După şase ani se vorbeşte tot despre lansarea schimbării. Domnule Zaharescu Valeriu, nu e vorba că măsurile nu sunt populare, sunt neeficiente şi nici nu se vor eficiente. Nici una din măsurile luate de la recunoaşterea oficială a crizei nu a condus la efecte benefice, nici măcar una. Nici măcar concedierile din sectorul bugetar, care se tot anunţă, nu au condus la scăderea cheltuielilor bugetare. Nici măcar tăierea investiţiilor, oprirea auto-străzilor, stoparea modernizărilor la şcoli, grădiniţe, proiectele mai vechi de investiţii lansate de PNL… nimic din toate acestea nu au micşorat cheltuielile.

Conform legilor bugetului (nerectificate):
- Cheltuielile bugetului de stat pe anul 2008 sunt in suma de 78.867,9 milioane lei.
- Bugetul de stat se stabileste la cheltuieli in suma de 94.767,5 milioane lei (2009)
- Bugetul de stat se stabileste la cheltuieli, in suma de 101.678,4 milioane lei (2010)

Ultimele două sunt bugetele domnului Boc, vi se pare că doreşte să facă ceva economii faţă de Guvernul Tăriceanu?

Stimate domn,
Sfatul meu este să nu mai priviţi discursul politic ca şi cum ar fi adevărat, este precum mişcarea picioarelor la fotbalist. Urmăriţi mingia, adică efectele politicii, pentru a vă da seama de ceea ce face fiecare partid. În al doilea an de criză bugetul este dimensionat cu 30% mai mare decât în anul în care am avut cea mai mare creştere economică. Nu vi se pare ciudat? Nu vi se pare demagogic din partea Guvernului să vorbească despre tăierea cheltuielilor? Nu vi se pare neliniştitor că celelalte partide nu spun nimic despre aceasta? Nu aveţi o nelinişte că în timp ce oamenii sunt daţi afară, după cetăţeni se jupoaie încă o piele, spitalele nu au medicamente, totul se prăbuşeşte… totuşi cheltuim cu aproximativ 30% mai mult decât atunci când ne-a fost “cel mai bine”? Dumneavoastră cheltuiţi astăzi cu 30% mai mult decât în 2008? Nu vi se pare ciudat că România s-a împrumutat în 2009 cât pentru toate cheltuielile din Bugetul de Stat (sau chiar mai mult) şi tot rău a fost?

Eu vă las să vă puneţi şi astfel de întrebări, nu vreau să vă influenţez eu în a găsi răspunsurile… dar ceva e ciudat.

47 Bibliotecaru { 04.24.10 at 11:09 AM }

@ Vasile
:)
Stimate domn,
Nu am căzut în nici o capcană. Eu încercam să ofer un răspuns punctual.
Veniturile estimate ale loteriei pe 2010 reprezintă 1,5 mld. lei iar cheltuielile 1,3 mld. lei. Asta nu ne ajută foarte mult cât timp nu ni se oferă întreg exerciţiul bugetar pe un an. Iată şi nota de fundamentare pentru bugetul pe 2010:
http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/legislatie/NFbvc2010lr.pdf

48 mesagera { 04.24.10 at 1:58 PM }

@I;inca_ Sint incintat sa gasesc pe blog o persoana atitde rafinata ca d-voastra ! Sper ca acolo, unde sinteti “in vacanta”, stati si ascultati Rahmaninov, Ceaikovski, Mozart, si ca va simtiti bine ! Da’ la nunti pe ce dansati ? Pe “Spargatorul de nuci” ?
Nu mi-ati raspuns la intrebarea despre Madalin Voicu !
Astept !

49 Radu Humor { 04.24.10 at 4:13 PM }

” Le solicit votul pentru Teo Trandafir tuturor celor care vor o alternativă la figurile tipice ale tranziției! ”

Multumesc , domnule Preda !
Prefer sa stiu ca-s multi si prosti , decat putini si inteligenti !
Pentru ca astia sunt mult mai periculosi …..

50 Ilinca { 04.25.10 at 9:01 AM }

Cei din colegiul 19″ nu uitati ca azi aveti ocazia sa decideti daca preferati o tzoapa din pc sau o tzoapa din pdl. Inainte de a pleca la vot luati un emetiral si ascultati o manea-doua ca sa nu aveti probleme de adaptare la fatza locului!
Iar la intoarcere nu uitati sa va admirati cartierul in toata spendoarea lui moritic-europeana, eventual mai aruncati o critica in stanga si in dreapta unora neciopliti de votanti ce mananca semintze aruncand cojile pe jos ca deh, in zi de sarbatoare cu sunet de manele actiunea se potriveste de minune!
Curaj tovarasi alegatori!
PS Cine are sansa sa dea nas in nas cu catindatele vesele poate sa ne spuna si noua daca si in ziua votului aveau acelasi aer de tarancutze ” intzolite de oras” proaspat iesite de la coaforul cartierului, mandre nevoie mare?
PPS Cum va fi coada la vot, inarmati-va cu cartea lui Makine, sugerata de C. Preda. La o adica, daca va enerveaza unul ii dati cu cartea in cap……….

51 radu { 04.25.10 at 12:15 PM }

Ce manipulare ordinara. Prefer “tipicii” tranzitiei vedetelor ghidonate de cel mai antidemocrat partid-stat din Romania postdecembrista. Votul IMPOTRIVA lui Teo e un vot impotriva nesimtirii PDL si a lui Traian Basescu.
Sper ca alegatorii colegiului 19 sa nu voteze cu divertismentul, ci cu responsabilitatea.

52 radu { 04.25.10 at 4:01 PM }

@mesagera: credeti ca @ilinca danseaza la nunti pe manele, ca dvs., eventual cu tapurituri si bancnote lipite pe fruntile lautarilor? Nu-i mai judecati si pe altii dupa propriile gusturi (proaste).

53 Ilinca { 04.25.10 at 6:26 PM }

@radu
Daca lu’ tanti masajera ii place sa-si inchipuie un tablou cu “ilinca dansand la nunti si botezuri ( cica sefu’ al de pe mare se da nash de botez!) pe manele si guitzaturi ale lui Gu(i)tza Salam, lasati-o sa viseze….cine stie ce putine bucurii are in viata!

54 mesagera { 04.25.10 at 8:51 PM }

Daca ii incrucisam pe @ilinca si @vasile iese un androginde toata splendoarea!Da’ oare nu sinteti unul si acelasi personaj ?Doi pigmei, platiti sa scrie negativ, nu sinteti in stare sa faceti o postare la tema propusa, acest negativism cras , ma face sa va intrb din nou : DE CE DRACU’ II TOT CITITI BLOGUL, DACA NU VA PLACE OMUL ? O chestie elementara de bun simt, ar trebui sa va determine sa nu-l mai cititi ! Da’ voi, nu si nu, si dai si combate, ca la revolutiunea Conului Leonida ! Singura voastra arma este atacul, jignirea, pentru ca mai mult nu va duce capul ! Mai cititi-l pe @bibliotecarul, omul are argumente pro, contra, toate documentate, la obiect ! Se vede un om instruit care e interesant de dezbatere, nu sa-i jigneasca pe ceilalti !
Sinteti amindoi niste mici jigodii, care chiar daca nu ati fost poate comunisti, v-ati “comunistizat” in ultimul timp !Si apropo, d-na(sau d-nul)Ilinca, am destule bucurii ca sa nu devin o ftustrata ca tine, cred ca alta ocupatie si bucurie in viata n-ai in afara de scrie pe blogul lui CP !
Cit despre @vasile, luati-va de mina si mergeti la un concert de Mozart !

55 mesagera { 04.25.10 at 11:30 PM }

Tocmai s-a anuntat : a castigat Teo ! Roadeti-va pumnii !
Dar tot nu ni-a spus nimeni ce parere au de parlamentarii Madalin Voicu, Vasile Seicaru, Mircea Diaconu, ….Ei au ce cauta in politica ? Madalin combate, si combate bine, Mircea Diaconu , mai combate si el, cind nu da cumucii in fasole ( ex: Crin Antonescu este un De Niro al politicii romane ! ), dar Pe Seicaru nu l-am auzit nici macar cintind o balada in Parlament, ca de interventii…..
Noapte buna tuturor !

56 mesagera { 04.26.10 at 2:48 PM }

La postarea de mai sus am facut o greseala pe care doresc s-o corectez: nu este vorba de Vasile Seicaru (ii cer scuze D-lui Seicaru, chiar il admir si-i ascult muzica din tinerete), ci de Victor Socaciu , deputat PSD, intrat in Parlament prin redistribuire (vezi http://www.citynews.ro/mures din 02.12.2008 )
Despre d-l V. Socaciu stim doar ca e cantautor (de altfel f bun, e sotul acelei d-ne de la TVR1 care modereaza de 20 de ani aceeasi emisiune stupida, in care ii are ca invitati pe “flacaul” Benone Sinulescu, etern pe tvr de pe vremea raposatului, e drept ca acum fara peruca, pe acel maestru al vitii sexuale,Bebe Nu-stiu-cum, citiva manelisti, citeva Mame Omizi, etc…

Introduceți datele si comentariul dvs.

CommentLuv badge