Hanefi Ould Dehah

În timpul vizitei în Mauritania, am cerut preşedintelui Abdel Aziz eliberarea din închisoare a jurnalistului Hanefi Ould Dehah.
Voce curajoasă a societăţii civile din această ţară islamică, jurnalistul a creat un site intitulat Taquadoumy, care găzduia o critică a autorităţilor, inclusiv o denunţare a unor afaceri de corupţie. Arestat anul trecut, Hanefi Ould Dehah a fost condamnat la doi ani închisoare, în urma unui proces care nu respecta nici o regulă procedurală, pentru… atentat la bunele moravuri.
La circa 10 zile după vizita delegaţiei Parlamentului European, Abdel Aziz a decis graţierea lui Hanefi Ould Dehah.
Presiunile pe care le-am făcut au contribuit în mod decisiv, sunt convins, la eliberarea sa.

26 comentarii

1 Bibliotecaru { 03.06.10 at 1:42 PM }

Presiunea asupra unui preşedinte nu conduce oare la “amestecul în treburile interne” ale unui alt stat? Faptul că cineva este întemniţat pentru că şi-a exprimat o opinie este ceva nedemocratic, fără doar şi poate. Faptul că nu se respectă regulile procedurale, cu atât mai mult este condamnabil. Demersul corect din partea unui parlamentar european nu este graţierea unui vinovat fără vină (prin graţiere vina nu este îndepărtată, doar iertată), ci respectarea regulilor proprii Mauritaniei.

Părerea mea.

Personal nu aş vrea ca cineva din afara României să facă presiuni asupra domnului Traian Băsescu ca să graţieze pe nu ştiu cine.

2 Lucian { 03.06.10 at 1:53 PM }

@Bibliotecaru : se pare ca Biblioteca ti-a oferit doar sansa unei bucati de paine si nimic altceva …

Cu genul asta de rationament poti dovedi inclusiv ca soarele se invarte in jurul pamantului.
Presiunile asupra unui presedinte care-si bate joc de cetatenii propriei tari sunt bune!

3 Radu Humor { 03.06.10 at 2:15 PM }

Aici sunt de acord cu @Lucian (doar ultima fraza ).
As vrea sa cred ca daca voi fi, cat de curand dupa cum merg treburile , in situatia lui HOD, domnul @Cristian Preda va interveni cu aceeasi promptitudine ;)

4 Bibliotecaru { 03.06.10 at 2:17 PM }

@ Lucian
Puteţi să combateţi ce spun eu fără să jigniţi. Ia încercaţi…

A contesta activitatea unui preşedinte, premier, ministru, parlamentar, ambasador… înseamnă a contesta ordinea de drept dintr-o ţară, în consecinţă amestecul în treburile interne. A susţine respectarea principiilor şi instituţiilor dintr-o ţară este demersul corect. Preşedintele din Mauritania a putut graţia o persoană “rezolvând” cumva un caz izolat de abuz. Vă reamintesc că jurnalistul rămâne vinovat în fapt din punct de vedere juridic, el scapă, prin graţiere, doar de executarea pedepsei.

Militând pentru respectarea regulilor, acţiunea putea duce la îndepărtarea vinovăţiei pentru Hanefi Ould Dehah (rejudecarea procesului), pe de o parte, dar şi un pas pentru libertatea de exprimare pentru ceilalţi cetăţeni ai Mauritaniei. Demersul democratic nu ar fi spre un gest de clemenţă din partea preşedintelui Abdel Aziz, ci chiar libertatea cuvântului pentru presa din Mauritania, conform legilor din Mauritania.

Nu credeţi că un ziarist condamnat şi apoi graţiat îşi atinge ţinta spre ceilalţi ziarişti… adică ameninţarea “tăceţi pentru că vă condamn”?

Dacă aţi fi putut face “presiuni” la adresa lui Nicolae Ceauşescu, ce aţi fi vrut, să nu mai fie deţinuţi politici sau să fie graţiat Corneliu Copusu (de exemplu).

PS.
Nu uitaţi, puteţi să mă contraziceţi oricând, rugămintea mea este să o faceţi cu un minim respect.

5 Bruner Fox { 03.06.10 at 3:08 PM }

Felicitari domnule Preda,
cazul ziaristului Dehah seamana cu unul din Zimbabwe.
Un ziarist a fost condamnat la 11 ani inchisoare dupa ce a scris ca presedintele Mugabe este corupt.Motivatia juriului: un an pentru calomnie si 10 ani pentru divulgarea unui secret de stat.din pacate prin Zimbabwe nu a fost nici o delegatie de la Parlamentul European …

6 Lucian { 03.06.10 at 3:35 PM }

@Biliotecaru : dumneavoastra folositi sofisme pentru a “simula” o discutie si va declarati jignit daca cineva nu accepta simulacrul.

Teoretic aveti dreptate dar ziaristul din Mauritania are timp sa astepte zeci ( sute !?!!? ) de ani pana cand societatea respectiva se “trezeste” si reformeaza sistemul respectiv in sensul statutului de drept ? Nevasta-sa si copii ( daca-i are ) au timp sa creasca rata de alfabetizare si cultura politica a concetatenilor suficient de mult incat sa corecteze sistemic eroarea ? Poate ca n-au timp/chef/rabdare si nici nu le place sa se consoleze cu ideea ca Hanefi Ould Dehah e un sacrificiu necesar pe altarul democratiei.

Statul de drept in Mauritania n-o sa functioneze maine, cu sau fara alegeri libere. N-o sa functioneze la presiunile parlamentarilor europeni. In schimb, parlamentarii respectivi pot sa-i rezolve problema lui HOD si a altora iar ei, liberi fiind, sa continue procesul de democratizare reala in propria tara.

Ok, daca Mauritania e doar o pata de culoare pe harta lumii, uita-te in jur. In Romania inca nu e stat de drept functional. Si nici n-o sa fie cat timp majoritatea populatie nu-l considera neaparat necesar ( nu doar declarativ, ci si ca urmare a actiunilor lor ).

PS : Coposu nu era detinut pe vremea lui Ceasca, in schimb asi fi preferat sa-l gratieze pe Gh. Ursu si apoi sa schimbe sistemul. Complet.

7 Marius Delaepicentru { 03.06.10 at 4:08 PM }

E foarte bine că aţi intervenit. Vă felicit. Însă preşedintele Abdel Aziz a fost viclean. Graţierea nu şterge cazierul. Să sperăm că autorităţile mauritane nu se vor prevala de cîrligul din cazier pentru a-l intimida din nou pe ziarist.

8 Bibliotecaru { 03.06.10 at 6:54 PM }

@ Lucian
Stimate domn,

Spuneţi:
“dumneavoastra folositi sofisme pentru a “simula” o discutie si va declarati jignit daca cineva nu accepta simulacrul.”

Nu mă simt jignit pentru că spuneţi că folosesc sofisme şi nici că ceea ce spun este un simulacru. Mă simt jignit pentru că spuneţi
“se pare ca Biblioteca ti-a oferit doar sansa unei bucati de paine si nimic altceva”, un lucru care nu are nici o legătură cu ceea ce discutam. Cu atât mai mult cu cât Biblioteca nu mi-a oferit o bucată de pâine, dimpotrivă, mi-a luat-o.

Relativ la sofismele pe care le spun, sunt absolut de acord că pentru familia jurnalistului a mai bine aşa, poate şi pentru jurnalist (aici nu mai sunt atât de sigur că domnia sa preferă să rămână cu statutul de iertat şi nu cu cel de nevinovat), personal prefer însă căile democratice pentru funcţionarea unui stat, sau măcar căile instituţionale, decât căile discreţionare “ale şefului”.

PS.
Ştiu că domnul Coposu nu a fost în puşcărie pe perioada de “domnie” a lui Nicolae Ceauşescu, eu vă dădeam un exemplu de personalitate evident anticomunistă şi un dictator, doi oameni care vă sunt cunoscuţi… era o situaţie ipotetică, pentru că şi dumneavoastră sunteţi, sunt convins, prea tânăr. Nu pot să cred că nu aţi înţeles asta, cred că de fapt aţi încercat să ocoliţi răspunsul.

9 zeus { 03.06.10 at 7:03 PM }

@Radu Humor
“daca voi fi, cat de curand dupa cum merg treburile , in situatia lui HOD, domnul @Cristian Preda va interveni cu aceeasi promptitudine”
Bidoanele goale afiseaza comportamente similare cu arhetipul pacientului la Balaceanca: de exemplu, exponatul RH se ascunde in spatiul locativ desi nu il cauta nimeni. As asemui simptomul si cu cel vadimist consacrat. Acum, ca v-ati votat Cr(et)inul, puteti lua o pauza de tratament la domiciliu.

10 Radu Humor { 03.06.10 at 7:50 PM }

@zeus
Tu nu mirosi niciodata ce-ti iese din putul gandirii ?
Bine faci, ca te-ai speria si tu …
Ai facut o fixatie cu bidoanele, cand de fapt totul a pornit de la partidul independentilor, acel bidon in care PD-L colecteaza toate scursurile politice, spre a le servi ca trufandale la masa unui popor lihnit de foame si la propriu, nu numai la figurat .
Dar ce pretentie sa ai de la un parlit ce-si zice Zeus, la fel ca pustiul care sta pe olita, pe cap cu o coroana si-n mana cu-n “sceptru” scos din olita, strigand/ordonand sa vina cineva sa-l stearga la fund :lol:
Cam astia sunteti, in mare, cei care printr-o ironie a sortii, ati reusit sa ajungeti in situatii de decizie in toate functiile din stat, de la pres pana la femeie de serviciu (scuze @Miruna) :mrgreen:

11 bibi in the sky with diamonds { 03.06.10 at 9:17 PM }

@Preda

“Presiunile pe care le-am făcut au contribuit în mod decisiv, sunt convins, la eliberarea sa.”

Hai nu ma-nnebuni, chiar asa? Parca-l vad pe Abdel Aziz cu ochii iesiti din orbite de frica dumitale dand un ordin disperat:
- Bai dobitocilor, eliberati-l imediat pe genialul ziarist Hanefi Ould Dehah din puscarie, nu vedeti ca s-a supalat domnul Preda? Pai se poate mai coloratilor, avem si noi un blogger in Mauritania, si tomna p-ala v-ati gasit sa-l infundati? Multumit, domnule Preda?
- Multumit, dar mai multumit as fi daca i-ati sterge si cazierul, ca sa se bucure si Craciunel pupin de Traienel! Hahahaha!!!
- Nicio broblema domnule Preda, stergem ce vrei dumneata, doar sa ne spui ce-i ala cazier, ca stiti, inchisorile de aici de la noi nu este pensioane ca la voi in Romania, unde sta detinutii in apartamente confort doi si mananca un salariu mediu pe economia nationala, la noi inchisoarea se face in baobab. Il urcam pe condamnat in baobab si il lasam sa se usuce. Hahahaha!!! Daca nu-l mananca paserile ceriului il dam jos si mai tragem o dara pe scoarta copacului! E singura evidenta pe care o tinem. Avem un baobab care are fo 300.000 de dare. Bine e si batran baobabul, are fo 500 de ani, asa ca va dati seama … Cu Dehah ati avut noroc, ca inca nu s-a uscat si nici Vulturii nu au atentat la ficatul lui. Ca poate nu stiti, dar legenda cu Prometeu, aici isi are obarsia, da` ne-au luat-o colonistii si acum defileaza cu ea! De fapt pe Prometeu al nost` il chema Abdul Hasan Baban N`Gbendu Wazabanga Ranga Prometeu, da` dobitocii de greci n-au retinut decat ultimul nume! Oooo quelle horeurre! Hahaha!!!

12 bibi in the sky with diamonds { 03.06.10 at 9:36 PM }

Si inca ceva domnule Preda, ca vad ca aveti mana buna, ce-ar fi sa faceti d-voastra niste presiuni ca sa-i determinati si pe cei de la DNA sa nu-l mai haituiasca pe bietul domn Solomon. Ca sa stiti, daca Solomon va fi inchis, in Craiova iese razmerita domnule! Ca poate nu-i cunoasteti pe olteni! Pai daca ploiestenii a fost in stare sa faca rivulutie, oltenii e mai ai naibii si or s-o faca lata!

Si in fond ce-a facut bietul om? A luat de la bogati, ca sa nu-mi ziceti ca aia de l-au manjit pe Solomon ierea saraci. A luat de la bogati si sunt sigur ca banii urma sa ajunga la niste famiglii nevoiase. Vedeti domnule Preda, pai pentru atata lucru trebuie ca omul asta sa sufere? Da` voturi`lii pe care le-a adus pentru portocalii nu se pune? Da` circul cu Dinescu pe care l-a trimis in Bulgaria cu un sut in dos nu se pune? Si spectacolele de sunet si lumina puse la cale de dumnealui spre slava Dictachiorului nu se pune? Pai daca nu iesea din nou maretul nost` conducator mai aveam noi imprumuturi de la FMI, ne mai crestea noua nivelu` de trai, care ete, o sa ne crerasca in continuare, ca genialul e hotarat sa mai ia niste bani de la FMI!
Asa ca va ro` frumo` sa interveniti si pe langa domnul Dictachior, poate il induplecati sa dea si el un telefon unde treba, nu va faceti ca nu intelegeti, ce naiba, in caz contrar fiind pericolul sa fiti acuzat ca veti deveni complicele lui Mircea Dinescu, care poate n-ati aflat, da` de cateva zile umbla tantos prin urbea olteana si povesteste in bataie de joc ca tomna se inscrisese la cursurile de limba bulgara de la liceul Hristo Botev. Hahahaha!!! Vedeti domnule Preda cat de perfid este personajul? Vreti sa-i faceti pe plac? Vreti sa-l vedeti jubiland? Nu vreti, asa ca actionati!

13 gabrielp { 03.07.10 at 12:22 AM }

@Biblio

Sofismele ieftine pe care le folositi dovedesc ca sunteti un ipocrit si uneori ca sunteti si prost. Daca dumneavoastra ati fi fost dizident pe vremea lui Ceausescu, cu arest la domiciliu, si un ziarist ori diplomat occidental ar fi intervenit pentru dumneavoastra, ati fi avut acelasi comentariu ca si acum ? Cum scriam, sunteti si prost. Si nu o scriu ca sa va jignesc ci ca sa va ofer o scuza, o iesire onorabila.

14 gabrielp { 03.07.10 at 12:25 AM }

@bibi + Biblio

Ce e aici, stimabililor, concurs de prosti ?

15 gabrielp { 03.07.10 at 12:32 AM }

@Biblio

Dupa ce spuneti asa enormitati va apucati sa va rugati de oameni sa nu va jigneasca … asta chiar ca e patetic … inca odata, a va scrie ca sunteti prost e pur si simplu minimul ajutor pe care vi-l putem da. Prostia, e drept, nu aveti cum sa v-o vindecati, dar macar puteti evita penibilul de fiecare data cand va apucati sa scrieti “inteligente” ca mai sus. Pai presiunile PE erau pentru eliberarea lui, seful de trib din Mauritania poate sa faca ce vrea el, l-a gratiat, evident, asta e masura cea mai simpla pentru el, ce voiati, sa il execute pe stadion pe judecator, sa schimbe Constitutia si sa-l decoreze ? Problema dumneavoastra nu e ipocrizia, am mai scris-o, ci prostia fudula, mandra de ea, gata sa dea sfaturi, prostia in stare pura, indestructibila.

16 gabrielp { 03.07.10 at 12:33 AM }

@Biblio

A, sa nu uit: vi s-a intamplat vreodata sa laudati vreo actiune de la PE al lui Preda ? Intreb si eu, nu dau cu parul …

17 zeus { 03.07.10 at 12:52 AM }

@Biblio
De Declaratia Universala a Drepturilor Omului ati auzit? De Conventia Internationala pentru Drepturi Civile si Politice ati auzit? Probabil ca nu, din moment ce preluati cliseul ceausist al amestecului in treburli interni. Mauritania este semnatara a ambelor declaratii. Tocmai va asezasem pe o treapta superioara celei pe care sunt asezate bidoanele, din pacate aceasta iesire v-a retrogradat la un nivel care nu face onoare nimanui.

18 Bibliotecaru { 03.07.10 at 1:36 AM }

@ zeus
Sunteţi sigur că Mauritania este semnatară, sau spuneţi doar aşa? Ia verificaţi ca să fiţi sigur.
:)
Constituţia Mauritaniei spune aşa (traducerea este aproximativă)
Articolul 1
(1) Mauritania este o Republică Islamică indivizibilă, democratică şi socială.
(2) Republica garantează egalitatea în faţa legii tuturor cetăţenilor săi fără o discriminare pe baza originii, rasei, sexului sau condiţiei sociale.
(3) Orice propagandă cu caracter rasial sau etnic va fi pedepsită de lege.

Articolul 2
(1) Poporul este sursa întregii puteri.
(2) Suveranitatea naţională aparţine poporului care o exercită prin intermediul reprezentanţilor aleşi şi referendum.
(3) Nici un grup de oameni sau individ nu poate clama în nume propriu exercitarea suveranităţii.
(4) Cedarea parţială sau totală a suveranităţii nu poate fi decisă fără consimţământul poporului.

În lumina constituţiei, cum ar putea fi privit gestul ca cineva din exterior ca să impună preşedintelui să facă un gest?

Eu cred că dumneavoastră aveţi o dilemă morală, chiar dacă nu vă daţi seama. Dacă acceptaţi ca “ţările democratice” au dreptul să exercite presiuni asupra unui preşedinte să facă ceva, atunci, în consecinţă logică, sunteţi şi un adept al cominternului, care făcea cam acelaşi lucru. Vă amintiţi de cea de a treia internaţională, de comunismul internaţional? V-a plăcut de Ana Pauker, instructor comintern? V-au plăcut ruşii care au dublat structura de conducere a României în primii ani de conducere comunistă? Bănuiesc că da, din moment ce “neamestecul în treburile interne” vi se pare un banal clişeu ceauşist. Lui Ceauşescu nu i se părea un clişeu, pentru că el trăise de aproape intromisiunea politică sovietică şi abuzurile făcute de sovietici în România.

Stimate domn, dintre noi doi, dumneavoastră faceţi apologia încălcării suveranităţii. Eu încerc să spun că instituţional (adică în scripte) Mauritania este un stat democratic, presiunea normală este (sau ar trebui să fie) deci pentru respectarea legilor. Nu e treaba domnului Preda să judece dacă acel om este sau nu este vinovat, dar poate fi treaba domnului Preda să constate dacă drepturile sale sunt încălcate.

Judecând situaţia prin prisma legilor Mauritaniei, susţinând respectarea legilor, principiilor doctrinare ale dreptului, nu se face nici un abuz de încălcare a suveranităţii naţionale. Făcând presiuni pentru graţiere, aceste gesturi nu numai că nu sunt democratice, dar şi încalcă suveranitatea Mauritaniei.

Dacă observaţi, doamna Europa nu se bagă în viaţa noastră spunând domnului Băsescu pe cine să graţieze, dar raportează disfuncţionalităţile instituţionale şi aplicarea lor în viaţa de zi cu zi, inclusiv în ceea ce priveşte Justiţia. Uniunea Europeană ar trebui să facă acelaşi lucru cu Mauritania, nu să preseze pe cineva să facă ceva.

Credeţi că voi renunţa la principii şi lege pentru că mă face cineva prost? Nu aveţi decât, nu mă deranjează. Numai că să nu uitaţi o zicere clasică, “drumul spre iad este pavat cu bune intenţii”.

19 Bibliotecaru { 03.07.10 at 1:49 AM }

http bibliotecarul.blogspot.com/2010/01/domnul-cristian-preda-pariaza-pe.html

http bibliotecarul.blogspot.com/2010/01/cristian-preda-problema-vs-vanitate.html

http bibliotecarul.blogspot.com/2010/01/principiile-doboara-ordinul-politic.html

http bibliotecarul.blogspot.com/2009/12/oniricul-democratiei.html

20 zeus { 03.07.10 at 5:56 AM }

@Bibliotecarul
Am verificat.

21 zeus { 03.07.10 at 6:05 AM }

Bibliotecare, te ascunzi dupa cires. Ceausestii sunt “out” de mai bine de 20 de ani. Renunta la nostalgiile nefaste ale regimului de trista amintire, Cr(et)inul nu are nicio sana sa-l aduca inapoi, indiferent de masca sub care incearca restauratia. Cr(et)inul e un nimeni energizat, precum bateriile care o invie pe bunica, de niste indivizi care stiu foarte bine ca distanta intre ei si celula nu poate fi masurata decat prin dimensiunea slugilor care pot oferi protectie politica. Cr(et)inul e activat pe acest calapod. Pentru cei care il activeaza e insa doar o chestiune de timp pana ajung acolo unde le e dimensiunea 4X4 (celula de dimensiuni calculate in sistemul metric). Va agitati degeaba.

22 bibi in the sky with diamonds { 03.07.10 at 11:25 AM }

@gabrielp { 03.07.10 at 12:25 AM }

” @bibi + Biblio

Ce e aici, stimabililor, concurs de prosti ?”

Da Gabriele draga, organizam un concurs de tampiti. Deja esti selectionat. Inca vreo doua comentarii si esti castigator sigur! Hahahaha!!!
PS Ia zi Gabriele, te simti bine? Ca am auzit ca prostia doare rau! Hahahaha!!

23 Bibliotecaru { 03.07.10 at 12:19 PM }

@ zeus
Vă mulţumesc pentru clarificarea cu “drepturile omului”. Eu ştiam că cei din lumea arabă au rezerva unor excepţii de la regulile drepturilor internaţionale ale omului pe baza construcţiilor culturale şi religioase.

Ştiam, prin prisma celor spuse mai sus, despre Mauritania că a semnat pentru Convenţia internaţională pentru eliminarea oricăror forme de discriminări rasiale, că a ratificat Convenţia pentru eliminarea oricăror forme de discriminare împotriva femeilor, ca a ratificat Convenţia împotriva torturii şi altor tratamente crude, inumane sau tratamente sau pedepse degradante, că a ratificat Convenţia pentru drepturile copilului, că a ratificat Convenţia internaţională de protecţie a tuturor muncitorilor migranţi şi a membrilor familiilor lor…

Dar mai ştiam şi că nu au ratificat Pactul internaţional privind drepturile economice, sociale şi culturale şi nici Pactul internaţional privind drepturile civile şi politice. În discuţia noastră cam pe aici era se punea problema în materie de drepturi. Faptul că domnia voastră mă asiguraţi că Mauritania este semnatară, mă face să-mi corectez această informaţie şi vă mulţumesc pentru asta.

24 Bibliotecaru { 03.07.10 at 12:34 PM }

@ zeus
Ştiţi cum se spune, cine uită istoria este condamnat să o retrăiască. Din păcate ceauşismul nu a murit, el trăieşte prin faptul că politicienii români ai zilei încă fac politica aşa cum se făcea în PCR. Sigur, unii se declară de dreapta, unii se declară de stânga… dar viaţa de partid nu este cu mult diferită de viaţa pe care membrii de partid o duceau în PCR. Încă există un serviciu de propagandă menit să dea bine liderului de partid, să construiască cultul personalităţii, să învelească cu linişte şi popor iubitor conştiinţa “şefului”, încă există agitatori, încă există bannere cu “X-ulescu te iubim, noi ca tine vrem să fim”. În continuarea forţa motrice a partidului este concentrată în mâna unor lideri, formali sau informali, în continuare vârful hotărăşte şi masa partidului aplaudă entuziastă, în continuare politica se învârteşte în jurul conceptului “ce-mi iese bine”, în continuare politica expulzează pe cei care cârcotesc împotriva liderilor, în continuare politica este egoistă, egocentrică şi oportunistă, în continuare politica nu se agită pentru nevoile reale ale poporului şi nici pentru România de peste 100 de ani.

Comunismul formal a fost desfiinţat acum 20 de ani, societatea însă nu s-a transformat, este, în mare parte, tot aceiaşi de dinainte de 1989. Oamenii încă mai cumpără tone de mâncare să fie frigiderul plin şi sunt înfometaţi de proprietatea acum 20 de ani refuzată. Mai mult, cei tineri, intraţi în politică mai recent, deşi la început au protestat împotriva sistemului de funcţionare moştenit din trecut, s-au pervertit pentru că stilul yesman este productiv şi comod pentru arivişti. Linguşeala pe care o aduci celui mai mare ca tine în partid te ajută să promovezi în locul lui. De aceea linguşitorii sunt preponderenţi în jurul cercurilor de putere.

Eu ce să fac? Să văd cum renaşte politica interesului personal şi să mă fac că mă uit în altă parte ca să nu deranjez pe nimeni, să tac umil ca nu cumva să mă facă unul şi altul prost pe bloguri? Sunt un simplu cetăţean care îmi apăr dreptul unei Românii mai bune pentru viitor. Dacă cineva mă face prost sau oricum altfel pentru asta… îi las pe alţii să fie deştepţi şi să militeze pentru îngroparea definitivă a României, eu mă voi încăpăţâna, cu micile mele puteri publice, să mă împotrivesc. Am un déjà vu şi asta mă împiedică să mă fac că nu pricep încotro se îndreaptă viitorul.

25 cernea { 03.08.10 at 4:20 PM }

@gabrielp 13,14,15
Domnule, cata dreptate ai !
Astia nu sunt numai prosti, ci si tampiti pe de-asupra !

26 Ilinca { 03.08.10 at 4:56 PM }

@Gabriel Preda
Oho, ho, hoooooo
Domnu’ Miruna, femeie de serviciu a blogului, are o admiratoare in distinsa persoana a doamnei Smaranda Cernea, ce-si face cunoscuta originea “Ferentari rive gauche” prin folosirea apelatiunii “bai” ( a se vedea ultimul topic!) . Bravo lady! Marile spirite se intalnesc.

Introduceți datele si comentariul dvs.

CommentLuv badge