UE şi drepturile omului

Astăzi începe în Parlamentul European, în două dintre instanţele sale – comisia de afaceri constituţionale şi subcomisia pentru drepturile omului -, o foarte interesantă deliberare referitoare la aderarea Uniunii la Convenţia Europeană a Drepturilor Omului şi Libertăţilor Fundamentale.
Sunt în mod particular interesat de dezbatere, fiind mandatat de subcomisia pentru drepturile omului să redactez o opinie pe marginea acestei chestiuni.
Dorită de Comsiei încă de acum trei decenii, aderarea UE la Convenţie e impusă de Tratatul de la Lisabona (prin art. 6). Statele membre au aderat fiecare în parte la Convenţie, dar Uniunea ca ansamblu – nu. Deşi pare absurd, nu toată lumea e de acord cu aderarea UE. Atunci când ea se va produce, cetăţenii vor avea parte de o protecţie juridică suplimentară în raport cu Uniunea, similară cu cea de care dispun în relaţia cu ţările membre. Curtea de la Strasbourg, care e o instituţie a Consiliului Europei, ar putea atunci veni în ajutorul cetăţenilor lezaţi în drepturile lor fundamentale de către Uniune, nu doar de unul dintre statele membre.

Cuvinte cheie: , ,

19 comentarii

1 bibi in the sky with diamonds { 02.22.10 at 3:53 PM }

Nu mai este nimic de comentat. Cand nu poci nici sa te usurezi de foame sau de frig (noroc ca s-a facut mai cald si mai e un pic sa iasa stevia si urzicilii), mai tii cont daca esti sau nu lezat in drepturile fundamentale? La noi nici macar constitutia Romaniei nu se respecta (vezi toate ordonantele neconstitutionale date de acest incurca-lume, numit Bij-Boc) asa ca ce sa ne mai strofocam daca ne mai calca pe cap si Uniunea? Sa fie primita si Uniunea asta, ca e fata buna! Hahahaha!!! Ca unde merge Bij-Boc, merge si Barrosso! Hahahaha!!!

2 Bibliotecaru { 02.22.10 at 4:31 PM }

@ Cristian Preda
Domnule parlamentar european,
Nu uitaţi să puneţi printre drepturile omului şi dreptul de a nu fi scanat “la piele” în aeroport şi nici controlat în cavităţi, sau dreptul de a nu avea comunicaţiile electronice urmărite pentru că nu ştiu cui i se pare nu ştiu ce, sau dreptul de a nu fi iradiat cu scutul anti-rachetă şi antenele GSM…

Aceste drepturi şi libertăţi fundamentale au devenit un concept despre care mai mult se vorbeşte decât se respectă. Iată, un exemplu recent, un parlamentar al României a fost urmărit informativ 10 zile şi dosarul a fost trimis presei.

Drepturile omului, libertate… încep să cred că acestea nu mai există.

3 Ilinca { 02.22.10 at 4:56 PM }

@Cristian Preda
Va reamintesc un pasaj din topicul “Americi” :

“””La prânz, Parlamentul European a votat împotriva unui acord cu Washingtonul, care permitea utilizarea datelor din sistemul de transfer bancar SWIFT pentru a controla reţelele teroriste. M-am aflat în minoritate, ca şi alţi deputaţi români.”"”

Aici nu mai era vorba de “Drepturile Omului şi Libertăţile Fundamentale” ?

4 Razvan { 02.22.10 at 8:17 PM }

Sunteti privilegiat :)

5 Carol { 02.22.10 at 8:36 PM }

Drepturile omului si libertatile fundamentale in PNL
——————————————————

Dupa ce Nastase s-a zbatut sa “democratizeze” cat de cat (nu, nu e vb de partid) Congresul PSD, obligandu-l pe Geoana sa renunte la alegerile pe listele facute de Vanghelie, Crin Antonescu mai trage un calcai drepturilor omului din PNL.

Dupa ce s-a facut de ras , dandu-i afara din partid pe toti cei care nu i-au impartasit 100% ideile, acum, Crin santajeaza partidul cu renuntarea la candidatura daca nu ii vor fi acceptate, in totalitate, propunerile.
Ca de obicei, propunerile lui Crin nu sunt deloc multe. Si nici n-au vreo legatura cu democratia. Nici in plan national si nici in partid. Mai pe sleau spus, Crin vrea ca El si numai El sa fie cel care hotareste conducerea integrala a PNL.
El impune alegeri pe liste, iar pe lista sa fie cei 15 vicepresedinti pusi de El. Altfel, niema candidatura.

Dar voi (va stiti voi care) dati-i inainte cu dictatura lui Basescu :)

PS. “Tăriceanu îl acuză pe Antonescu că nu renunţă la liste pentru că e “presat” de anumiţi lideri!” (Mediafax)

6 Riddick { 02.22.10 at 11:00 PM }

Ar trebui mai multă atenţie înspre preşedinţia spaniolă a UE.
Vor ridicarea embargoului de armament împotriva Chinei (impus de UE după Tienanmen 1989).

Moratinos a vizitat Havana anul trecut:
“On this second visit, I can express that it’s normal to visit Cuba. Not just the Spanish foreign minister, but there have been many European, Latin American visitors, presidents, heads of state, ministers,” Moratinos said.

The 2007 trip “was a controversial visit,” but now “it’s a normal visit, which has as its objective to continue strengthening relations with a great country for Spain, such as Cuba is, and it also is an opportunity to continue preparing (for) the Spanish presidency of the European Union,” Moratinos said.

Spain in 2008 pushed for the lifting of diplomatic sanctions imposed by the EU on the Havana government in 2003, as a result of three executions and the imprisonment of 75 dissidents, two-thirds of whom remain behind bars.

Those sanctions were limited to reducing official visits to the island and inviting dissidents to cocktail parties at European embassies, something that U.S. diplomats – but not the Europeans – continue to do”.

Lifting the EU arms embargo on China: cui bono?
http://euobserver.com/7/29389

Ce naiba caută tovarăşii aştia pe la Bruxelles ?!

7 Marius Delaepicentru { 02.23.10 at 8:08 AM }

Propuneţi, vă rog, ca documentele de identitate lipsă, sau expirate, să nu mai constituie piedici în exercitarea liberă a drepturilor fundamentale.

8 bibi in the sky with diamonds { 02.23.10 at 8:58 AM }

Ce ma Mariusica, tot cu pasaportul nevizat umbli? Hahahaha!!!

9 antim { 02.23.10 at 9:00 AM }

Acum trei decenii si inca unul, Iosif BODA a aderat cu inflacarare la …vantul ce urma sa pustiasca Romania din punct de vedere moral si a ruinat sanatatea a milioane de oameni . I-a mers , material, excelent . A rezistat in toate regimurile iar acum , cu sprijinul urmasilor sefilor sai , fiul sau ajunge sef la … ANM . CE A STRICAT TATAL VINDECA FIUL ?

10 DemocratieSiBunSimt { 02.23.10 at 3:55 PM }

@antim

Da.
E parasutat acolo [si fonfait ca tata-sau].
Foarte nesuferit Iosif B… foarte

Ce nesuferiti ‘nasoi’ nasc p’aici (bine si aici si aiurea)

11 Radu Humor { 02.23.10 at 4:54 PM }

Se pare ca pana la Noua Ordine Mondiala,
se instaureaza in forta,
Noua Ordine Sociala :roll:

12 sorin andreica { 02.23.10 at 5:55 PM }

Interpretarea hotararilor precum si existenta lor separata sau unita se poate face sub aspectul efectului direct.Poate in dreptul comparat sa produca alte efecte.
cu respect

13 iulian73 { 02.23.10 at 6:24 PM }

D-LE PREDA VA VREAU UN PONTA 2,ADICA UN TANAR CARE VREA SA SCHIMBE CEVA SI LA NOI LA PDL.SUNTETI CEL MAI IN MASURA CA FITI I FRUNTEA PARTIDULUI ASTA CA SA AVEM CU CE NE COMPARA CU PSD.DACA EI VIN CU PONTA UN TANAR LA PRESEDENTIA DIN 2014 NOI SA VENIM CU DVS.TREBUIE SA VA VEDEM CAT MAI DES PE LA TV SA VA CUNOASCA POPORUL.SUNTETI UN PROFESIONIST IN ALE POLITICI SI CEL MAI IN MSURA SA FITI VIITORUL PRESEDINTE AL ROMANIEI.VA ROG SA CANDIDATI LA PRESEDENTIA PARTIDULUI CA SA AVETI RAMPA PREGATITA PTR 2014.BOC ESTE BUN DAR ARE IMAGINEA PATATA DE PREA MARE UZURA DIN BATALIILE CU ADVERSARII DE PANA ACUM.NE TREBUIE SI NOUA UN SUFLU NOU.VA DORESC MULTA SANATATE SI SUCCES IN CE V-ATI PROPUS.DOAMNE AJUTA.

14 Radu Humor { 02.23.10 at 7:44 PM }

Da, imaginea cu Boc ratacit printre picioarele adversarilor, in marile batalii pe care le duce, este demna de retinut ….

15 aurel { 02.23.10 at 9:13 PM }

iulian 73 , Boc e bun ….Noi suntem rai ? Lasa-ne cu noul… boda . AVEM NEVOIE DE UN OM CU SPIRIT DE SACRIFICIU . IL VEZI PE AICI ….? NU VEZI CE PANARAME A SCOS IN FATA PDL-UL ! ITI PLAC …HOARA , PIRPILIU , VISAN ,NICOLA , ANDREI ….

16 virgil { 02.23.10 at 9:36 PM }

Hehe, ce va spuneam eu? Iulian73 parca ar fi platit de mine! :) Stati linistit, domnule, ca s-a schimbat prognoza. Va candida mr. Sever Voinescu, doctrinarul basescianismului!

17 aurel { 02.23.10 at 9:43 PM }

Cati bani nu au fost incasati in 2009 la buget , de la ce firme si unde s-au dus ? Nu sunt bani ? Investitiile in 2009 sunt la jumatate din prognoza . E BALAMUC TOTAL ….

18 Radu Humor { 02.24.10 at 1:45 PM }

Mai grav:
In primele 2 luni 2010 s-au incasat la buget doar 22% din sumele
obtinute in aceeasi perioada a anului trecut :roll:

19 ion adrian { 02.24.10 at 8:44 PM }

Cred ca necazurile dlui Baconschi, au aici cel mai potrivit fir asa ca postez ceva postat si prin alte parti, dar transmis si dlui Baconschi:

“Ref la problema creata din neatentie(nefericita exprimare) de ministrul Baconschi:
Toate aceste probleme se datoresc faptului ca nu se precizeaza clar niste aspecte ce pot fi sustinute si care nu au nimic rasist in ele, motiv pentru care fiecare non-etnic rom, asa cum mult timp a fost si situatia cu non-etnicii evrei, are groaza sa formuleze judecati in domeniu, se teme de rastalmaciri si acuze gratuite si neadevarate pe fond, si de aceea are deseori exprimari nefericite, chiar gresite, similar cu un elev care, terorizat de profesor in scoala, greseste si spune lucruri in care nici el nu crede.
Nu va lasati tarati in diversiuniile corectitudinii politice, dar totusi trebuie mai multa atentia la exprimari in acesasta zona.
Voi exemplifica prin analiza pe text:
a) Dl. Baconschi spune daca este adevarat, urmatoarele :
„Avem nişte probleme fiziologice, naturale, de infracţionalitate, în sânul unora dintre comunităţile româneşti, în special în rândul comunităţilor cetăţenilor români de etnie romă”, a spus Baconschi, joia trecută, după o discuţie cu secretarul de stat francez pentru Europa, Pierre Lellouche.
b)Reacţia ONG-urilor este dură. „Într-o manieră de maximă gravitate (Teodor Baconschi ) dă o explicaţie biologică asocierii în infracţionalitate, ex plicaţie caracteristică Germaniei naziste în motivarea Holocaustului”, spun organizaţiile, printre care se află ActiveWatch-Agentia de Monitorizare a Presei, Alianţa Civică a Romilor din România (ACRR), Asociaţia ACCEPT şi Centrul de Resurse Juridice.
c) Într-un comunicat dat publicităţii ieri, dl Baconschi şi Ministerul de Externe (MAE) „resping ferm orice interpretare într-o notă rasistă sau etnicistă” a declaraţiei.

Sa analizam putin textul:
1. Exprimarea : probleme fiziologice, naturale, de infracţionalitate, are in mod evident o trimitere posibila spre rasism, caci fiziologia, naturalul biologic tine de genotip si deci si de etnie, rasa, specie, ereditate etc.
Daca ar fi asta interpretarea corecta, atunci nu ar trebui sa mai discutam, dar eu cred ca asta este doar interpretarea tendentioasa dupa explicatiile date de dl Baconschi si care doreste sa-l acuze, sa-l culpabilizeze, eventual sa-l faca sa demisioneze pe dl Baconschi, lovind in intregul guvern.
2. Esential este ca nu este singura interpretare posibila si atunci sa vedem care este cealalta si daca acesta nu indreptateste spusa MAE si a dl B. :„resping ferm orice interpretare într-o notă rasistă sau etnicistă”
Cealalta interpretare se bazeaza pe posibilitatea de a asocia termenul de fiziologic, de natural cu o situatie real existenta in comunitatea roma si ATENTIE dl Baconski asociaza aceasta situatie si cu alte comunitati romanesti, fata de care nu ar putea fi invinovatit de rasism.
Ce au comun aceste comunitati, este o saracie lucie existenta endemic si astfel intr-un fel natural, asa cum este natural ceva care are permanenta unui dat exterior vointei subiectilor, adica acelor comunitati sarace.
Acesta saracie devine un dat fiziologic atunci cand are consecinte fiziologice: boala , molime, moarte prematura etc si te duce la un comportament antisocial fiind cunoscute cazurile de canibalism chiar si ale unor oameni instruiti, civilizati, dar care mureau de foame.
Asadar la asa ceva s-a referit dl Baconski , la ceva care este real si care din motive sociale si nu rasiale, caracterizeaza azi unele comunitati umane, in cazul in speta romanesti, printre care si cea in care agregarea se face dupa etnie, in cazul de fata cea roma.
Numai recunoscand in mod cinstit toate astea se pot incepe a se gasi si cauzele, care in nici-un caz nu tin de etnie, de rasa ca factor determinant si deasemenea si remediile care la fel nu vor tine de aceste atribute, dar se vor adresa celor la care criteriul social de agregare este deocamdata acesta, ca un dat ce nu poate fi schimbat si nici nu trebuie, caci trebuie pastrate identitatile etnice , nationale, culturale etc.
Un proces de intentie facut unui om care explica clar aceste lucruri, dovedeste fie prostia celor care-l fac, fie reaua lor credinta dictata de diferite interse si de regula specializatii in procese de intentie nu stralucesc nici pri QI si nici prin buna credinta.
Succes in a infrunta si acest atac, devenit destul de murdar daca va fi continuat in ciuda tuturor acestor explicatii posibile si clare.
PS Imi voi face datoria sa postez acest text si prin alte parti dar mai ales la MAE.”

In fine am facut-o

Introduceți datele si comentariul dvs.