10 principii pentru modernizarea PDL
În ședința comisiei de statut a PDL, care va avea loc astăzi de la 16h, voi prezenta un document realizat împreună cu Monica Macovei și intitulat 10 principii pentru modernizarea PDL. Îl vom face cunoscut presei doar după ce îl vom prezenta în această instanță.






170 comentarii
Desigur ca v’ati inspirat din celebra lucrare : “Ten Principles of Economics”, a lu’ Gregory Mankiw . Acum principiile nobile enuntate de dvs se vor impleti armonios cu cele teluric-romanesti ale lu’ Blaga, Videanu, Berceanu, Prigoana , Preda ( Cezar !!!) etc, inspirate din principiile de buna functionare ale unei ferme politice model via George Orwell , evident pietrificate in PDL: “Toti membrii PDL sunt egali, numai ca uni dintre ei sunt mai egali decat ceilalti”…
Apoi, nu uitati principiul de baza al PDL: ” patru picioare bine, doua picioare rau”… Si sa va conformati acestuia, altfel veti fi gonit din ferma.
“S-a descoperit, de asemenea, ca animalele mai proaste, cum erau oile, gainile si ratele, nu fusesera in stare sa invete pe dinafara preceptele impuse de porcul conducator Napoleon. Dupa multa gandire, Snowball a declarat ca Preceptele puteau fi reduse, intr-adevar, la o singura lozinca si anume: PATRU PICIOARE BINE, DOUA PICIOARE RAU! (…) Dupa ce a fost invatata pe dinafara, oile au dovedit o mare inclinatie pentru aceasta lozinca; ori de cate ori stateau intinse pe camp, odata incepeau toate sa behaie “Patru picioare bine, doua picioare rau! Patru picioare bine, doua picioare rau!” – si o tineau tot asa ore intregi, fara sa oboseasca deloc.” – George Orwell, Ferma Animalelor
Stimate domnule Cristian Preda,
In contextul promovarii de catre dvs. a modernizarii PDL (in primul rand in sens moral, speram), mi se pare esentiala introducerea urmatorului principiu: blocarea ascensiunii in structurile locale ale unor politicieni aflati sub urmarire penala, mai ales cand respectivele dosare au implicatii directe in viata comunitatii respective, reprezinta actiuni anti-sociale.
Un exemplu: primarul Mitroi Florin al Comunei Valu-lui-Traian (jud. Constanta), vicepresedinte al organizatiei PDL Constanta, este cercetat penal pentru atribuiri ilegale de terenuri, conform rezolutiei Parchetului de pe langa Tribunalul Constanta (termenul cercetarii este 28 februarie proxim).
Desigur ca acest principiu nu si-ar produce pe deplin efectele fara un corolar: urmarirea si pedepsirea (inclusiv penala) a magistratilor corupti implicati, precum si a reprezentantilor institutiilor de stat implicati .
Oricum, va uram mult succes in munca dvs. de reformare a clasei politice; este – credem – singurul mod de a mai salva societatea romaneasca de la actuala regresie inregistrata pe toate planurile (moral, social, economic).
prof. univ. Elena Severin
Succes D-le Preda ! Dovediti ca sunteti si om politic nu doar profesor .
Ma bucur foarte mult ca vocea dumneavoastra va fi totusi auzita! Sper din toata inima ca si colegii dumneavoastra “rutinati”, “pragmatici”, “cu activitate la partid si in teritoriu” vor tine cont de propunerile dumneavoastra. Daca nu, sunt sigur ca “valul de votanti de dupa amiaza-seara” nu va mai merge la urne pentru PD-L. Iar partidul va ajunge undeva pe la 15%.
@C. Preda
Vă doresc mult succes și urechi care să vă audă!
succes!
Mult succes va doresc Dle. Cristian Preda si Doamna Monica Macovei.
De acord cu ceea ce spune Donkey Hot, PDL nu poate creste (mai mult decat PSD si PNL) decat numai daca oameni ca dumneavoastra isi pot – nu doar “exprima” – ci si impune parerile in PDL la paritate cu greii PDL, pentru ca Cristian Preda si Monica Macovei ne reprezinta pe “noi”.
Iar “noi” suntem un electorat fara de care PDL valoreaza chiar si mai putin – poate – decat Ion Iliescu astazi.
Spun acest lucru cu credinta ca oameni ca dl. Blaga, Berceanu si Videanu poarta in sine o valoare incontestabila, si, spre deosebire de dl. Preda, eu nu i-as fi numit niciodata “oligarhi”.
Diferenta este insa ca oameni de acest tip de valoare, poti gasi ORICAND, in TOATE celelalte partide;
In timp ce Cristian Preda, Sever Voinescu si dna. Monica Macovei, nu si-au gasit loc decat in PDL –
Da. Baftă tututor (sper că sunteţi mai mulţi de 2) în structuri şi pe urmă cu ele pe blog!
Va felicit pentru initiativa, domnule Preda. Oameni ca d-voastra si doamna Macovei fac PDL-ul un partid pe care merita sa-l votez. Am o curiozitate ! Doamna Macovei, nu cumva, provine dintr-o familie de ardeleni greco-catolici ? M-as mira sa fie altfel.
@ CPreda
Poate ne oferiţi şi nouă, la momentul oportun, un link spre document. Personal doresc să-l preiau integral pe blogul meu.
Frumos, inaltator as spune, dar, intreb pentru a nu stiu cata oara, cu cine vreti sa modernizati pdl-ul? Cu ce oameni?
1)Cu cei cativa care, poate ca si dvs., au realizat de mult ca pdl-ul nu-i decat un partid oarecare, unul printre altele, dar, din diverse motive ( discutabile) au stat si au inghitit ani si ani?
2) Sau cu cei multi si ” cu painea si cutitul in mana” carora sigur le convine situatia actuala?
3)Sau poate cu tineretul pdl , acea formatie politica ce a ales-o pe eba ( in nu stiu ce functie de raspundere, mai mult ca sigur doar cu numele) cu 90 si ceva la suta din voturi?
4)Eventual cu studentii dvs. “eminenti” ce ajung (unii) consilieri prezidentiali sau mai stiu ce consilieri dupa niste criterii absolut netransparente dar care, sigur, se considera ca facand parte din elita? Sa mori de ras, nu alta……..
5)Sa nu uit membri pdl din “afara”, aceia ( nu prea multi in orice caz zeci, poate sute) pe care colegul William Branza ( un monument de prostie, parvenitism si traseism politic) i-a ” mobilizat” sa formeze nu stiu ce filiale ale partidului ( cred ca s-a intamplat asta in Germania si Spania). Dupa care a cerut nu stiu cate milioane de euros, chipurile, pentru asociatiile de romani din strainatate…..Suna frumos, nu?
6)Sau poate cu sustinatorii ” ‘intelectuali” ai pdl-ului , incapabili sa vada dincolo de propria imagine deformata de societatea in care traiesc, de modelele oferite si de nivelul celor ce-i conduc?
7) Sau poate cu intelectuali ca Tr(o)u care, odata vazandu-se cu sacii in caruta a abandonat lupta si s-a retras strategic sa “cogiteze” , evident, in functie de cum bate vantul…..
8)Dar la cei din alte partide dornici de o “schimbare” si gata sa sara imediat in pdl daca li se flutura conditiile “necesare si suficiente” v-ati gandit?
9) Sa nu uit “amicii” de pe blog……poate faceti un partid cu ei.
10) Da, ati ramas dvs. si Monica Macovei….
Deci, domnule C. Preda, cu cine vreti sa reformati pdl-ul?
@ Ilinca
Trecand peste cele 10 puncte sarcastice ale dvs, ce propuneti, de fapt? Poate ca ii faceti un bine domnului Preda supunandu-l la dusuri reci chiar la dumnealui pe blog, dar ar fi interesant s-auzim si ceva constructiv de la dvs.
Ponta v-a intrecut, documentul lui are 22 de puncte !
@Donkey Hot
Am pus o intrebare, argumentand-o in 10 puncte.
Astept un raspuns.
Daca aveti ceva de comentat la postarea mea ( ma refer la continut, nu la forma, stil etc ) va ascult.
@ Ilinca
Ironia este ca sunt de acord cu majoritatea punctelor enuntate de dvs. Totusi, as prefera ceva constructiv. Nu demoralizati soldatul inainte de razboi, cauza e buna…
@ Ilinca
cu speranta ca nu va supar prea tare, reformulez constructiv punctele dvs:
1) Acei membri PD-L, tacuti, din dezamagire, timp de ani si ani, va sustin.
2) Multi dintre cei ” cu painea si cutitul in mana” carora sigur le convine situatia actuala, va sustin pentru ca anticipeaza ca nu se poate persista in felul asta.
3) tineretul pdl, chiar daca a ales-o pe eba ( in nu stiu ce functie de raspundere, mai mult ca sigur doar cu numele) cu 90 si ceva la suta din voturi, va sustine fiindca se poate mobiliza si cand e vorba de lucruri serioase
4)studentii dvs. “eminenti” ce ajung (unii) consilieri prezidentiali sau mai stiu ce consilieri dupa niste criterii absolut netransparente dar care, sigur, se considera ca facand parte din elita (ceea ce e adevarat, dvs, ca profesor, avand competenta de a decide cine e elita si cine nu) va sustin, in mod sigur
5) va sustin si membrii pdl din “afara”, aceia a caror inteligenta a fost jignita de faptul ca William Branza ( un monument de prostie, parvenitism si traseism politic) le-a fost impus ca reprezentant in parlament, va sustin pentru ca numai prin reforma PD-L astfel de cazuri regretabile nu se vor mai intampla
6)aveti alaturi si sustinatorii ” ‘intelectuali” ai pdl-ului, nemultumiti de societatea in care traiesc, de modelele oferite si de nivelul celor ce-i conduc?
7) va sustin si intelectuali ca TRU, chiar daca in ultima vreme prefera sa taca
8)Dar la cei din alte partide dornici de o schimbare si gata sa initieze reforme si acolo, daca vad ca se poate in PD-L v-ati gandit?
9) Sa nu uit “amicii” de pe blog……poate faceti un partid cu ei, daca nu reusiti sa miscati ceva in PD-L.
10) Da, ati ramas dvs. si Monica Macovei si inca suficient de multi incat sa merite efortul….
Domnule Preda, initiativa dumneavoastra este viciata din start de prezenta lu’ madam Macovei, una dintre fiintele cele mai nesimtite din politica romaneasca. Sa va dau un exemplu. Am vazut-o la o emisiune electorala din campanie, erau cate doi invitati de la fiecare partid, regula era ca fiecare om are 2 minute ca sa raspunda la intrebarile puse de moderatori, plus cate un minut pentru drept la replica. De fiecare data cand ii venea randul, madama depasea binisor timpul, in ciuda apelurilor, initial politicoase, ale moderatorilor, sa se opreasca pentru ca i-a expirat timpul. Pe masura ce emisiunea avansa si spiritele se incingeau, madama fura tot mai mult din timp iar moderatorii, ca si ceilalti invitati, deveneau tot mai nervosi. La un moment dat madama incepe si vorbeste, si vorbeste, si vorbeste, toti ceilalti oameni din platou incep sa vocifereze ca asa ceva nu se poate, moderatorii deja vor sa ii taie microfonul, iar intr-un final madama, absolut impasibila, zice ceva de genul urmator: stiu ca mi-a expirat timpul, dar ceea ce spun este foarte important asa ca trebuie sa ma lasati sa continuu, si iar vorbeste, si vorbeste, si vorbeste, in timp ce toata lumea in platou spumega de furie…Pai cu oameni d’astia vreti sa reformati dumneavoastra partidu’ ?
Deja nu mai cred aproape nimic din ce spuneti, domnule Preda. Inca imi mai fac iluzii ca va veti opune parlamentului unicameral. De la PDL nu mai e nimic de asteptat. Vorbe, vorbe, vorbe.
E ora 16.00, inteleg ca la trambitata sedinta de reformare a statutului care sa reformeze la randul sau PDL n’au ajuns decat cateva secretare ale sefilor care trebuiau sa participe. Scuza ayatolacilor, ca participa toti la dezapezire si n’au ajuns la sedinta desi erau foarte interesati de subiect, e intr’adevar motivata. Poate nici n’au vrut sa se enerveze…
@ radu # 19,
“va veti opune parlamentului unicameral”
Va rog sa nu’l mai confundati pe dl Preda cu Cezar Preda, sau doamne fereste cu Roberta Anastase. Ca nu vreau sa se enerveze iar si sa incurce cumva ordinea exacta a principiilor reformatoare ale PDL.
Domnia sa e ales la Bruxelles, cu EBA, Jean Marinescu, Becali, Vadim etc, nu’l amestecati cu maruntisurile din parlamentul asta din Romania
Domnule Preda
Eu propun un singur principiu
1. Respectarea constitutiei.
Acolo scrie cam tot. Evident ca pentru aceste animale este nevoie de nuantari/constrangeri.
@jicol: scuze, aveti dreptate. Inca mai sufar de candoare!
Cand ma gandesc ca modernizarea statului va fi facuta pe principiul modernizarii PDL… Doamne fereste!
@ radu #23 ,
Va iert… ma rog, asta doar tinand cont ca nu m’ati confundat cu Cezar Preda!
Pentru a emite sperante despre un parlament ( asa cum ar fi vazut de amfitrionul nostru) ar trebui sa plecam de la doctrina marxist-leninista, la care dl Preda a aderat in momentul in care s’a inscris benevol in PCR. Asta daca n’a fost inscris cu forta, cumva, desi n’am auzit sa se dezica de gest…
Vorbim deci in stabilirea profilului psihologic, de aderarea la un set principial si ideatic al PCR, pentru ca aceasta este un reper real, incontestabil.
Despre Lenin, farul calauzitor al d’lui Preda in PCR, stim ca detesta Parlamentul pe care’l numea in discursurile sale :” uzina de trancaneala”… expresie impamantenita de propaganda comunista si in mentalitatea romanilor , exploatata electoral inclusiv de Traian Basescu la ultimele alegeri.
Mai mult, Lenin e celebru prin primul sau gest politic de dupa cucerirea puterii si anume dizolvarea parlamentului care’l incurca. Ce sa va mai spun ca ceea ce a dizolvat Lenin , chiar la I-a sedinta de intrunire, era primul corp constitutional reprezentativ, democratic, ales in Rusia dupa revolutia din februarie 1917. Sa nu va plictisesc, concluzia e ca inaintasii ideologici ai d’lui Preda nu prea iubesc parlamentarismul. Deci avem sanse de a astepta din directia aceasta reforme democratice tot atat de mari cu a astepta reforma PDL pe Marte…
In rest, numai bine.
10 principii, suna cam artificial. principiile nu se fac la kilogram sau neaparat in numar rotund propus dinainte! de ce nu 7, 8, 9…? de ce nu 43? eu nu cred in astfel de anunturi pana nu vad din partea greilor PDL o vointa reala de dialog. altfel, puteti propune oricate principii, ele vor ramane pe hartie…
@jicol#24: In cazul acesta, nu ne ramane decat sa asteptam, cu incredere, reforma PDL pe Marte!
@ amanda13 ,
Daca sunteti familiarizat(a) din copilarie cu poezioara aia cu ” zece negri mititei… au ramas doar noua… cinci…unul a ramas din ei … si ala s’a inecat etc” , nu veti suferi foarte tare dupa “cele 10 principii”.
Altfel, e bine ca aceste enunturi frumoase sa fie scrise undeva, pentru studii istorice peste ani. Si asta daca nu le ia cineva sa le secretizeze ca pe dosarul Haysam, prin decret prezidential si al CSAT , considerandu’le de importanta nationala.
@donkey hot #17
Ha, ha, ha! De-aia a plecat william branza din prm ca nu a putut sa-l reformeze!!! Acum va reforma pdl-ul cu MM si CP.
Plus @Andra.
Nu ma supar pe oameni ce-si spun parerea si o si argumenteaza.
Dar asta nu ma impiedica sa re-argumentez si eu.
1)Cu oameni care stau in expectativa asteptand, poate, poate vine initiativa de la altii nu reformezi nimic. Reforma se face prin actiune nu prin “pica para malaiatza in gura lui natafleatza”, adica vine reforma , cade din cer eventual, pentru cei ce stau dezamagiti si asteapta….
2)Oamenii care au “painea si cutitul in mana” in pdl nu sunt decat niste smecherasi care nu au capacitatea de a anticipa ceva. Nici nu-i intereseaza de altfel. Ei traiesc momentul, situatia actuala si trag cat pot pentru ei, familie, prieteni, cumetri, fini etc, tocmai nestiind ce va fi maine sau sperand ca ceilalti vor fi destul de prosti ca sa le permita sa-si continue nestingheriti “actiunile”. Ceea ce se si intampla.
3) Tineretul pdl a avut ocazia sa arate ce poate. Alegerea Ebei a fost exemplul in acest sens. A mai existat un candidat si totusi au votat-o pe Eba. Sau poate alegerea secretarului general ( parca asta este postul cu pricina) nu este un motiv important de mobilizare? Sa fim seriosi…..nici dvs. nu credeti ce spuneti.
4) Discutia despre studentii “eminenti” de la respectiva facultate a debutat in postarea “Semnal editorial”. Cat despre capacitatea domnului universitar Preda ( si decan pe deasupra) de a decide cine este sau nu eminennt……..marturisesc ca m-a dezgustat pozitia adoptat in acel caz precis. Nu pot decat sa constat ( a cata oara!) ca nivelul acestei universitati si a studentilor respectivi este cat se poate de mioritic, hai balcanic daca vreti, dar nu mai mult.
5) Sa fim seriosi: membri pdl din afara sunt la fel ca nea Branza, mare deputat pdl. Altfel nu-l votau si nici nu se inscriau intr-un partid sub presedintia pdl diaspora ( cum se recomanda ipochimenul) a lui W.B. Nu este vorba decat de oameni interesati, de acelasi nivel ca domnul Branza si cu anumite interese, orgolii etc. Astia nu vor reforma nimic tocmai pentru ca reforma pdl-ului ar trebui sa inceapa cu datul afara ( sau macar marginalizarea) unor personaje penibile ca William Branza.
6)Susutinatorii “intelectuali” ai pdl-ului seamana al dracului de bine cu lady @andra. Luati-o ca “imagine” a partidului si o sa iasa o reforma! Bashca, va exista un post de televiziune pdl cu desene animate si muzica gen etno tv, gutza=gogutza si alte personaje de acelasi gen pentru mobilizarea electoratului de la mic la mare!
7)Tr(o)u-l prefera sa taca pentru ca nu are nimic de spus. Capul plecat sabia nu-l taie dar nici mare lucru nu face.
9)Exact: @andra, ridiche, victor@L, A. Constantinescu, tanti viespea , gabriel preda, pardon Miruna ,etc ( nu-i prea mare etc-ul asta din pacate) ! Cum spuneam mai devreme cu @andra ca imagine a partidului se va da lovitura. Din toate punctele de vedere.
10)Deci, cine a mai ramas?
PS
1) Inainte de “”Ha, ha, ha”"” am facut un 8 dar a iesit..ce-a iesit…..din cauza ha-ha-ha-ului probabil.
2)”susutinatorii” sunt de fapt “sustinatorii”…sa nu se supere.
3)”al studentilor” si nu ” a studentilor” …vorbeam de nivel, la punctul 4.
4) Gabriel Preda: ati amutit? Sau Miruna s-a revoltat si nu mai vrea la coada mopului?
@ Ilinca
Se pare ca va face o deosebita placere sa-mi rasuciti cutitul in rana cu Willie Branza
Eu unul cred ca dl Preda chiar vrea sa enunte niste principii de bun simt care, daca se si aplica, ar putea salva PDL-ul de la penibil. Si sper ca vor fi destui sa-l sprijine.
Da, avem un milion de motive sa fim sceptici. Dar din comentariile dvs nu pot deduce altceva decat rea-vointa profesionista.
@Donkey Hot
Nu dvs. ci dobitocilor care l-au acceptat in partid venind din prm si celorlalti dobitoci ce l-au votat ca deputat ( pe el, ca persoana si nu pdl-ul!!!).
Este posibil ca domnul Preda sa vrea sa enunte nu stiu ce principii de bun-simt, dar intreb inca odata; cine sa aplice aceste principii? Ce vi se pare rautacios in intrebarea mea? Poti sa ai nu stiu cate planuri, extraordinare toate, daca nu ai cu cine sa le duci la capat…………
Rea-vointa profesionista? Incepeti sa semanati cu @andra.
@radu
Preda si-a exprimat deja opinia in privinta parlamentului unicameral si a reducerii numarului de parlamentari: e pentru reducerea numarului de parlamentari si impotriva parlamentului unicameral. Si-a exprimat pozitia si inainte de referendum, si-a explicat pozitia si dupa ce a votat (si ne-a spus aici pe blog cum a votat). Sper ca e destul de clar pentru dumneavoastra.
@ Ilinca #28 4) ,
Sa inteleg ca nici de mine, ca student si absolvent al facultatii conduse de dl Preda, nu sunteti multumit ?
@Gabriel Preda ”Preda si-a exprimat deja opinia in privinta parlamentului unicameral” Corect, si de admirat. Sa isi exprime opinia si in privinta votului majoritar se pare insa ca este peste puterile sale.
@Stefan Jicol ”Sa inteleg ca nici de mine, ca student si absolvent al facultatii conduse de dl Preda, nu sunteti multumit ?” Eu personal ma declar foarte multumit, Ilinca insa cu siguranta nu are cum sa fie ”multumit”, poate eventual ”multumita”
@ gabrielp #32,
Sa’nteleg deci ca dl Preda se afla in ” antagonism” ideologic cu diktatorul sau, pe tema formei parlamentului, dar in ciuda acestei contradictii majore privind organizarea statului totusi il sustine, promoveaza si’l idolatrizeaza?
Cum puteti explica asta logic, ca doar suntem ingineri amandoi si avem limbaj comun.
@ Ilinca
Will Branza m-a determinat sa nu votez la ultimele alegeri (impreuna cu colegul sau non-combat de la PNL de care n-a auzit nici SRI-ul si nici macar n-a avut decenta sa-si prezinte un CV…). E adevarat ca Willie nu-i singurul din acea specie in PDL. Spre deosebire de PNL, unde Malaimare e ultima mandra achizitie, PDL a deschis totusi usa si unor oameni care au avut ceva de zis in societatea civila. Sper ca sunt suficienti incat sa poata incepe o schimbare. E adevarat ca lui TRU nu prea i-am auzit vocea, iar Sever Voinescu e prea ocupat cu citirea catalogului la Parlament ca sa se mai poata ocupa de reforme. Gestul lui Cristian Preda mi se pare insa, in sfarsit, ceva pozitiv. Cred ca merita tot sprijinul sau macar sa-l lasam in pace. Dar se pare ca dvs va folositi tot talentul ca sa-l discreditati. Pentru mine asta inseamna rea-vointa. Si, cum nu cred ca sunteti rau-voitoare in sinea dvs, ajung la concluzia ca aveti un fel de misiune in a-l sicana pe dl Preda…
@Stefan Jicol Inca ceva: noi astia ”postacii”, cum ne zice dom’ Miruna, obisnuim sa ne tutuim intre noi (nu neaparat si cu restul lumii, dupa cum poate ati observat). Ce ziceti, acceptati aceasta regula?
@ atreides #35 ,
Deci, in ciuda renumelui sau prost de a subscrie partidelor nedemocratice si de a promova
explicit diktaturi, dl Preda nu produce numai si numai rebuturi. Mai are si “succesuri” ( ca sa pastram tiparul PDL), pe mine de exemplu.
Acest rationament fiind enuntat, n’am decat sa cred ca dl Preda ma exploateaza crunt pe acest blog, prezentandu’ma criticilor sai numerosi ca o dovada vie a inspiratiei d’sale bune.
Deci, mai departe, cand am sa doresc sa’l compromit n’am decat sa ma stric… Nu ?
Un “principiu” de mare efect ar fi o initiativa de genul celei intreprinse de dl D. Tudoran:
http://dorin2tudoran.wordpress.com/2010/02/07/scrisoare-deschisa-laura-codru%C8%9Ba-kovesi/
@ atreides #38,
N’am chestii d’astea de lèse majesté si puteti sa ma si’njurati daca va face placere ( e valabil pentru oricine). Respect si ma bucura orice placere, mai ales ca o fac si gratuit, in lumea asta trista…
Doar pentru ca’n regula gruparilor socialiste se foloseste tutuiala, iar eu simpatizez liberalismul, am adoptat in ” copilaria mea politica” exprimarea reverentioasa. Seniorul ne’a revelat’o si o pastrez ca amintire.
E doar o obisnuinta a mea de exprimare, n’o interpretati ofensiv si nici nu obliga la reciproca.
@Stefan Jicol Foarte bine, no problem (in privinta adresarii). In ce priveste #39, nu cred ca dl. Preda e foarte incantat de faptul ca unul dintre ‘’succesurile” dumnealui se gaseste de cealalta parte a baricadei. De altfel, singura data cand vi s-a adresat aici a sunat exact ca acel ”Si tu, Brutus?”
Desi cred ca mai degraba studentii dumnealui ar trebui sa-i adreseze aceasta intrebare, avand in vedere cloaca in care s-a bagat.
@ cpreda
Nu sunt un om rau…
Vreau sa va ofer o dedicatie care vi s’ar mula perfect
in situatia dvs din PDL:
http://www.youtube.com/watch?v=2RyIyEyVPvo
Securistii din pNL vor si ei reforma. De exemplu, Quintus aduce, luni, în atenţia conducerii PNL, problemele legate de Statutul intern. Haha.
@Donkey Hot
Sunt convinsa ca daca postarile mele nu contin nici un sambure de adevar, doar un fel de ” a bate apa in piua” nimeni nu le va lua in serios. Daca in schimb intrebarile si remarcile mele sunt pertinente atunci vor da nastere unor raspunsuri, altor intrebari si altor remarci. Deci, unde-i problema?
@Stefan Jicol
Multumita” nu ” multumit”. Merci @atreides.
Dvs. sunteti cumva consilier prezidential si (sau) universitar? Ceea ce afirmasem se referea la genul acesta de absolventi cu tot ce implica un statut ca cele amintite, iar lauda lui Cristian Preda, ca profesor universitar cu pretentii europene si nu mioritice, am gasit-o exagerata. Si am si argumentat de ce.
@atreides
Stefan Jicol de aici nu are nici o legatura cu fostul student al lui Preda. E doar un nume de imprumut, ca si al dumneavoastra, Paul Atreides.
@Gabriel Preda
Poate ca nici dvs. nu aveti nici o legatura cu adevaratul Gabriel Preda, lectorashul de la Poli, mare membru in Ad-Astra, “posesor” de doua granturi de cercetare si mare admirator al mersului pe bicicleta la Grenoble sau ailleurs. Cel care munceste si 16 ore pe zi sa puna ceva pe masa si mare admirator al conitzei decolorate Nutzy Udrea.
@ Ilinca
Da, aveti argumente care nu-s doar cu sambure de adevar, ci si cu fruct, tulpina si radacina de adevar. Problema e ca negativismul dvs in ce-l priveste pe dl Cristian Preda este total inflexibil. Nu pareti a fi receptiva la actiunile pozitive ale dumnealui, ci cautati mereu bube, mucigaiuri si noroi. Si din astea se gasesc, din pacate, oriunde. Ma deranjeaza si ma deprima atitudinea dvs si de aceea simt nevoia sa va combat, chiar cu riscul de a cadea eu insumi in patetism.
de varianta Cojocaru nimic???
Pentru toti liberoii care se dau de ceasul mortii pe aici, precum SJ, Ilinca, atreides etc., am o mare rugaminte: puteti produce documentul pentru reforma propus de securistii din PNL? Multumiri anticipate.
@Gabriel Preda ”Stefan Jicol de aici nu are nici o legatura cu fostul student al lui Preda” De unde stii?
”E doar un nume de imprumut, ca si al dumneavoastra, Paul Atreides” Am afirmat eu vreodata ca as fi Paul Atreides? Nu cred. Eu sunt Leto Atreides, domnule !
@Ilinca ”Poate ca nici dvs. nu aveti nici o legatura cu adevaratul Gabriel Preda, lectorashul de la Poli, mare membru in Ad-Astra”
Nu numai membru, ci chiar sefulet, iti dai seama in ce hal a ajuns Ad Astra daca dom’ Miruna e sefulet acolo? Simplu membru este dom’ Funeriu (adica dom’ Miruna ii este sef, hehehe), drept pentru care dau scris ca nu vom vedea niciun fel de protest al Ad Astra pe tema bugetului de rahat al cercetarii, este dom’ Miruna? Dupa cum ii spuneam si lui dom’ Funeriu pe vremea cand blogul ‘mnealui era functional (adica exact inainte sa fie numit ministru, ultima postare de acolo are titlul ”Sarbatori fericite”), PDL este groparul cercetarii romanesti, in caz ca ii pasa cuiva de pe aici de chestia asta (d-lui Preda nu cred ca ii pasa prea mult, ca tot ne spunea ca de cand este europarlamentar researchul dumnealui e cam la pamant, din lipsa de timp, dar noi va intelegem, dom’ Preda, reformarea partidului cere sacrificii, nu-i asa?)
@Donkey Hot
“”"Problema e ca negativismul dvs in ce-l priveste pe dl Cristian Preda este total inflexibil.”"”
Va inselati. Chiar de doua ori. In primul rand nu-i vorba de negativism ci de o privire exterioara, oarecum neutra ( nu am nici o simpatie deosebita pentru nici unul din partide si am spus-o in nenumarate randuri). Spun “oarecum neutra” pentru ca realizez ca este totusi dificil sa fii absolut neutru , oricand intervine un element ce strica privirea ce se vrea obiectiva.
Va inselati si a doua oara. Domnul Preda nu este vizat direct de afirmatiile mele ci ceea ce inseamna dansul pentru societatea romaneasca. Un universitar de o anumita valoare ( comparand cu valorile locale) ce a avut posibilitatea sa ramana neutru si sa combata lichelismul din politica de pe o pozitie neutra ( cum spuneam, cu ghilimele de rigoare) dar a preferat sa se bage in mocirla. La momentul acela ( nu-i asa mult timp de atunci) pdl-ul era deja cu un picior in groapa, de basescu ce sa mai vorbim, gargara si iar gargara, eba candida de zor ca “independenta” , madame ridzi ne dadea peste nas cu telegondola de pe Valea Jiului si lady Nutzy isi etala nurii pe unde putea, doar, doar o sa i se uite matrapazlacurile. De domnul Branza nu mai zic nimic, macar aici suntem de aceeasi parere. Si asta ca sa dau doar cateva exemple de colegi celebri de partid ai lui Cristian Preda. Asa ce era evident ca daca intra in mocirla o face cu un anume scop. Daca veniti si-mi spuneti ca scopul nobil este reformarea pdl-ului, regret dar nu pot decat sa va rad in nas. Chiar daca o sa va simtiti jignit si eu o stiu dinainte.
@amon
Nu m-am declarat niciodata “liberoida” si doar personaje de tipul @andra pot crede asa ceva. Deci va trec la acelasi categorie ca lady enuntata mai sus.
@erata “aceeasi” nu “acelasi”
@Ilinca: Liberoida? haha. Poate LIBEROAIE. Adica simpatizanta a reformei securistilor din PNL. Clasificarile dvs. nu ne impresioneaza. Le privim cu mila.
@amon
Si eu va privesc cu aceeasi mila ca pe biata @andra.
Si nici nu v-as fi bagat in seama daca stateati in banca dvs. Va citez:
“”Pentru toti liberoii care se dau de ceasul mortii pe aici, precum SJ, Ilinca”"”.
Noapte buna si vise placute in portocaliu…..
@Ilinca. Vezi ca ragi? Eu am solicitat, din pur interes cerebral, publicarea de catre liberoi ca dvs. a unui document interesant, pentru a incerca sa comparam propunerile de reforma ale dlui Preda cu cele ale securistilor din PNL. Asta ca sa mai ridicam nivelul acestui grup de discutii de la labarelile produse de liberoi pe aici. Intelegi? Nu cred.
@atreides
Dom’ ministru D. F. este ocupat cu reforma. Printre altele vrea sa aduca nu stiu ce cercetatori “din afara’ sa-si toceasca nervii si talentul pe malul Dambovitzei. Ideea aceea “geniala” de care am mai discutat, daca-ti amintesti. Ad-astra ii canta in struna ( cum alta? o fi nevoie de ceva sefuleti prin minister, eventual unul-doi-douazeci de consilieri ) si face campanie si publicitate celor ce “nu-si tradeaza tara” si se intorc (vezi site-ul Ad-Astra). Asta-i foarte frumos dar nu se spune si care sunt motivele exacte ale intoarcerii (chestia asta ma duce cu gandul la povestile de succes aparute la Ad-Astra).
Asa ca domnul Miruna este preocupat pana peste poate, in definitiv isi face omul griji pentru cele doua granturi…cu atatea intoarceri, cine stie!
Hai ca m-am abatut de la subiect si o sa zbiere lumea buna ca postez off-topic……
@ilinca. Si eu iti doresc noapte buna. Roaga-l pe sot/iubit/vecin sa-ti traga doua numere inainte de culcare, poate asa scapi de sindromul NF manifest in mesajele pe care le postezi aici, de ma mir si eu cum le mai suporta serverul si nu crapa.
@amon
Multumesc de sugestie, am transmis mesajul ( vecinul de alaturi era ocupat, incerc doua etaje mai sus). Acum astept sa apuna soarele.
Reforma in PNL
Reforma in PNL a murit in 2004, cand un grup de sustinatori PNL au creat :
Grupul de sustinere al Intiativei “Romania XXI”
http://www.altguv.ro/index.php?id=4
Au trecut 4 ani de atunci, PNL a fost si la putere si in opozitie, si reformarea a fost in ambele situatii lucrul care n-a preocupat niciodata PNL.
Si inca – foarte interesant – reforma in PNL n-a preocupat niciodata nici sustinatorii, nici politicienii PNL, nici la putere nici in opozitie.
Aceiasi sustinatori si politicieni PNL n-au fost niciodata preocupati nici de nevoia ca PSD sa se reformeze.
Pentru PNL, PSD este un partid chiar mai bun decat este el pentru priprii sai sustinatori si politiceni
Nici pentru Ponta, PSD nu este atat de bun um este PSD pentru PNL.
Nu vom auzi niciodata vreo critica a sustinatorilor si politicienilor PNL la adresa PSD.
Acesti sustinatorii si politicieni PNL, complet dez-interesati atat de reforma propriilor lor partide, sunt in schimb interesati non-stop de reforma din PDL.
@Ilinca Da, dom’ Funeriu vrea straini (adica nu neaparat romani din diaspora, ci chiar cetateni straini) in universitatile romanesti. Iti dai seama ce mari valori ar veni pe salariile noastre de rahat? Oricum, Funeriu, fiind plecat de 20 de ani din tara, isi inchipuie probabil ca Romania e o tara bananiera cazuta in fund de admiratie in fata cv-ului sau, daca simte nevoia de profesori straini care, probabil, sa ne ”civilizeze”, ca pe salbatici. Imi inchipui ca unii dintre universitarii pe care ii stim noi, cunostinte comune
, oameni cu cv de nivel european, se simt jigniti de ideile lui dom’ Funeriu
Se incumeta cineva sa compare activitatea politica alui cpreda cu cea a lui Antonescu ? Dar principiile politice ale celor doi ? Care dintre ei este mai util ? Da r mai coerent ? Dupa aceeea recititi comentariile…
să înţelegem că sunt ultimele 10 porunci
@amon #59 Auzi bai jigodie ordinara, nu ti-e rusine, gunoiule? Dom’ Preda, nu il vedeti dom’le pe nenorocitul asta ce scrie? E pentru prima data in aproape un an de zile cand vad asa ceva pe aici, va simtiti bine?
@ andra. Doamna, aveti dreptate, dar iata ca exista in sfarsit preocuparea pentru reforma interna si in PNL. Desigur, reforma in PNL n-a preocupat niciodata nici sustinatorii, nici politicienii PNL, dar acum reprezinta o preocupare pentru securistii din PNL. De exemplu, Quintus aduce luni în atenţia conducerii PNL,problemele legate de Statutul intern. Am incredere ca liberoii de pe aici ne vor tine informati in legatura cu aceasta initiativa.
@atreides
Bietul @amon nu are ce sa spuna si atunci recurge la postari de genul celei amintite. Iti dai seama cat ma “ating” frazele de acest gen!
De altfel pare argumentul standard folosit de toti tolomacii incapabili sa gaseasca o replica inteligenta!
Ma intreb cum o fi decurs intalnirea de la ora 16! Poate domnul Preda ne da vesti si ne prezinta si cele 10 porunci, vorba lui @Catalin.
@ Jicol Stefan – Stimate, vreau sa te felicit pentru comentariile facute, se vede ca ai fost elevul d-lui Preda…Dl.Preda “s-a dedulcit la putere” – de cind a fost consilier prezidential…Ce nu inteleg eu cu “reforma asta” din PD- este urmatorul lucru : CUM a suportat si suporta stimatul dl.prof.-probabil si doctorand, Cristian Preda, sa fie “coleg”, la Bruxelles cu EBBA ? Cum de nu l-a deranjat aceasta candidatura, mai ales facuta “pe sub masa” ? Domnul Preda face caz de obiectivitate, de probitate morala…Cum se impaca una cu alta ?!
@ Jicol Stefan si Stefanel – nu face caz de bunatate – aici ar fi niste semne de intrebare…In rest, ramine cum am stabilit….Esti tare !
@atreides. Explica te rog cum ti-a explodat sinapsa neuronal-stinghera in lipsa oricarei conexiuni? Voi astia, liberoii de la PNL, de cate ori va masturbati pe zi? Cred ca in seara topaielii lui Geoana ati batut recordul in materie.
@ilinca. Speram ca esti ocupata.
@Ilinca
Vad ca, daca nu sunt pe aici, coborati foarte mult nivelul discutie. In fine. Gabriel Preda nu mai e in board-ul Ad Astra. Lista cu noul board (daca aveti de gand sa ii atacati si pe ei) e pe site-ul lor.
Pentru toti cei care sunt nelamuriti in privinta identitatii lor sau vor pur si simplu sa stie cate ceva despre cum e explorata in literatura aceasta tema, recomand cu caldura:
http://pagesperso-orange.fr/espace.freud/topos/psycha/psysem/allais.htm
gabrielp
S-ar putea ca S.Jicol sa fi fost stdentul lui Cristian Preda; ce n-ati mai vazut imbecili absolventi de facultate ?
@atreides
Bietul @amon sufera probabil de un complex de inferioritate asa incat singura solutie ca sa iasa in evidenta este o postare ca cea amintita. Iti imaginezi usor cat ma “atinge” genul acesta de reflectie………am mai avut remarci din astea ( sau pe aproape) pe acest blog.
De altfel pare replica standard a indivizilor incapabili sa gaseasca un argument inteligent. O fi si misogin……..
Oricum, vad ca s-a pornit sa dialogheze cu doamna @andra ( ce de admiratori are distinsa lady! ) !
@amon
Vecinul de la 2 era liber. Ma duc sa-i prezint sotul si iubitul . Sunteti multumit sau serverul dvs. si-a dat sufletul de indignare?
@C. Preda Ce se aude cu intalnirea de la ora 16? Si cu cele 10 porunci, vorba lui @Catalin?
@ Atreides – Bine punctat !
@ SORIN – Pe cine faci tu imbecil, mai oropsitule ?! Stefan chiar a fost elevul d-lui Preda… Daca Stefan este imbecil, tu esti un portocaliu – fara minte manipulat si manipulant…..Hai, pa, ca m-ai plictisit…
@PNL tribe
Dragilor, nu iesiti si voi sa dati la lopata in fata sediului, ca s-au inzapezit de tot bulevardele cu numele radicalilor vostri inaintasi, Balcescu si Magheru !?…
@Cristian Preda sau cine se ocupa de serverul dvs ( chiar ca pare indignat!).
Am postat de 2 ori un mesaj aproape identic…..exista un timp intre postare si aparitia mesajului, ceea ce creeaza ideea ca mesajul a fost pierdut! Scuze pentru postarea dubla…..
@Gabriel Preda
Chiar asa?
@ amon Acum chiar ca sunt ocupata…..multumit?
Apropo de radicali, credeti ca Antonescu, cu apropierea sa evidenta de stanga, isi cauta de fapt, inconstient, originile pasoptiste ? In fine, la el, provincialul repetent, trecut ca gasca prin apa prin scolile bucurestene, as zice cu o fobie pentru studiu, nu prea se potriveste (pasoptistii mai studiau si prin vestul europei), dar la PNL merge si asa …
Daca dl.Cristian Preda, ar fi luat atitudine cind s-a facut mascarada cu referndumul pentru Unicameral, l-as fi crezut…Dar asa, nu pot decit sa-l pun alaturi de dl.dr.in Drept – l-am numit aici pe dl.”Pusca si creaua lata…” – BOC-POC !
@amon si pe mine ma intereseaza reforma din PSD si PNL, din mai multe motive.
cel mai important motiv este ca, indiferent care dintre aceste partide reuseste reforma cea mai radicala, momentul in care ea va fi pusa in practica va marca inceputul unei competitii
Ori, o competitie cu miza pozitiva e un lucru care nu mai exista de ani intregi in Romania
Ani intregi am avut numai competitii cu miza negativa (intre 2007 si 2008 concursul dintre PSD si PNL a fost: care “termina” mai repede PDL)
De data asta va fi in sfarsit o competitie cu miza pozitiva: care partid face o reforma mai radicala.
Ma bucur ca un partid ca PDL STIE sa dea startul unei competitii de ALT tip
(nu ma indoiesc insa ca orice vor face PSD si PNL, va fi vandut cu abilitate opiniei publice drept cel mai teribil lucru facut vreodata, pentru ca aceste doua partide dispun de toata capacitatea mediatica cu influenta din romania… )
poti te rog sa-mi dai un link sa vad si eu ce propune Quintus?
@ilinca. Sa o inviti la tine si pe colega ta Paula. Si ea are nevoie. Mare.
Dl.Crin Antonescu – este la ora actuala, cel mai credibil om politic – a demonstrat asta, la alegerile pentru prezidentiale…Daca nu s-ar fi furat in halul in care s-a furat, daca nu s-ar fi “vindut” votul pe-un pui, un GUMAR, si o pelerina, alta ar fi fost situatia…S-a profitat de saracia romanilor, de naivitatea si de credulitatea lor…ACESTA ESTE ADEVARUL !
@Andra. Nu am nicio informatie despre demersul de reforma al securistilor din PNL. Tot ce cunosc este ca luni va fi o discutie antamata de Quintus in biroul lor permanent. Sper ca liberoii de pe aici ne vor da mai multe amanunte despre demersul securistilor care ii conduc.
@Jicol
Auziti, nu sunteti primul ins de pe aici care incepe sa se laude cum a dat el mana cu Bush si ce poze are el pe perete (stiti si ca exista intrebarea “dar Bush a pastrat poza cu dumneavoastra ?”). In fine, pentru a va intelege e de ajuns sa va exprimati opiniile; nu conteaza, va asigur, pentru nimeni, daca in universul dumneavoastra imaginar ati fost studentul lui Preda sau ati fost la intalnirile lui Coposu cu tinerii studenti. Aceste pasaje in care incercati sa va validati invocand experiente anterioare (care nu pot fi probate, aici nu sunteti pe strada, sunteti intr-un spatiu virtual) sunt complet inutile (la fel sunt si incercarile Ilincai de a pune cu botul pe labe dusmanii imaginari). Sunt un fel de spam intercalat cu discursurile dumneavoastra. Nu sunt citite, asa ca nu le mai emiteti. Ati inteles ?
@ ANDRA – gresesti profund…Partidul care are toate pirghiile puterii, partidul care dispune de cea mai performanta propaganda (ca doar a avut de unde invata ) – este PD-ul ! Nu se va reforma in vecii-vecilor, atita timp cit il vor avea pe :Blaga, Flutur, Berceanu,Videanu si ca un mot pe ceva, pe UDREA ! Udrea face si desface totul in acest partid – fiind cureaua de legatura Basescu – PD ! Daca nu ti-ai dat seama pina acum, inseamna ca n-ai trait in Romania.
@amon
Calmati-va.
Daca sunteti sustinator al lui Preda, nu il sustineti bine, pentru ca Preda incurajeaza toleranta dar si schimbul de idei si limbajul civilizat.
Daca nu sunteti sustinator al lui Preda, pana acum v-ati descurcat excelent, pentru ca ati lasat impresia ca sustinatorii lui Preda sunt dezarticulati si grobieni.
@ Andra # 61,
Aluziile dvs pentru grupul de reforma al PNL ( IRXXI) ma supara. Sunt intr’adevar unul dintre cei 5 care au initiat acest grup,chiar numele IRXXI
este creatie proprie. Ce doriti sa stiti de fapt ???
@gabrielp
Sunt foarte calm. Nu sunt nici sustinator si nici oponent al d-lui Preda. Nu as identifica grobianism in mesajele mele, mai degraba sugestii de terapie impotriva depresiei liberoide, sugestii oferite cu buna credinta, benevol si cu multa modestie.
paula
pt. ca un partid sa “dispuna de cea mai performanta propaganda”, trebuie sa dispuna si de instrumentele prin care s-o faca
ori, televiziunile cele mai puternice (cu rating) nu fac propaganda PDL ci fac propaganda PSD si PNL
@
AMON – Unde sa ma invite ? Daca ma invita Ilinca undeva, vin. Si ca sa te linistesc (daca aveai cumva vreo grija), NU AM nicio nevoie ! Sint bine, multumesc, ceea ce-ti doresc si tie….
D-le Jicol, inainte de a va lauda cu ceea ce nu va apartine neaparat, va rog sa ne promiteti ca ne veti tine la curent cu propunerile de reforma initiate de securistii din PNL, de care inteleg ca sunteti apropiat.
jicol
Eu nu insult si nu supar pe nimeni.
Comunica-i lui Ilinca
1. in ce mod ai reformat PNL-ul din 2004 si pana acum,
2. si ce spune asta despre sustinatorii PNL
dar si despre politicienii PNL
ANDRA
Are si PD-ul destule mijloace de informare _ B-1 – are propagandisti care apar toata-ziua buna-ziua, pe la toate televiziunile…Dar problema lor este alta : NU au oameni carismatici…Cind apare Hoara, Toader, Sulfina sau Turcan -sotia sotului, iti vine sa schimbi canalul si chiar il schimbi…PD-ul are toata logistica tarii…Nu-i mai plinge ca ar insemna sa plingi la mormint strain.
@ Paula. Eu zic sa nu va grabiti cu concluziile. Mai cugetati.
@
ANDRA – Nu stiu unde a disparut fantele de Boureanu – ca si asta avea o trompeta …Ar trebui ca PD-ul sa-si trimita alti oameni in fata “poporului”…Cei care apar nu fac decit deservicii…
@ gabrielp ,
V’am cerut un raspuns, ca’ntre ingineri, in legatura cu ” antagonismul” inexplicabil in #36.
Aveti amabilitatea stiintifica sa’mi raspundeti ?
@ paula
Va rog. Eu nu vin la dvs, dvs nu veniti la mine.
Respectati teritorialitatea. Ma descurc singur.
@ AMON
Esti parapsiholog-energo-magician, de dai solutii “terapeutice”…Sau, doamne-fereste, poate esti Aliodor ….Ti-ai terminat treaba la Cotroceni ?
@ JICOL
Totonele, ti-ai “marcat” teritoriul ?! Stai linistit, nu te deranjez…
@Paula. PD-ul ar trebui sa fie ultima ta grija. Asta doar daca nu doresti sa-ti satisfaca PD-ul prima grija.
@ Andra #92,
La vremea respectiva ( 20 Septembrie 2004
) PNL era parazitat de Stolojan si de oamenii sai.
Din acel grup de 5, ulteritor am aflat, 3 erau oameni fideli ai lui Valeriu Stoica. Am fost folosit, ca sa zic asa, pentru ca eu voiam realmente reforma si aveam o imagine buna. Cand am aflat cu cine ma asociasem, am renuntat si la IRXXI.
Intre timp Stolojan si Stoica au plecat, PNL nu’i reformat dar macar e curat in idealuri. E un fel de raul cel mai mic, ca si democratia.
@paula
. Lasati-l sa viseze…..poate se mai calmeaza.
Amon viseaza la ce-i lipseste
@andra ” Ilincai” si nu “lui Ilinca” . Ce spuneam: televizune a pdl-ului cu desene animate si manele! Si cate o emisiune “psihologica” cu domnul Amon, dand sfaturi doamnelor activiste din pdl.
@Gabriel Preda
Ce-ai dom’le cu mine? Ca doar nu te-au debarcat din colegiul director Ad-Astra din cauza mea?
@Andra. In sfarsit, te-a lamurit si Jicol cine dorea reforma interna in PNL. Adica cei care ulterior au fost exclusi.
Radu#23 , Stefan Jicol #24 , acum chiar sunteti nedrepti . CPreda s-a pronuntat clar in privinta parlamentului unicameral . Din cate stiu a spus ca a votat NU la referendum . Sa incercam sa fim obiectivi .
@ Ilinca. Sunt foarte calm. Si recunosc: mi-ai lipsit. Timp de 15 minute.
@amon “Si recunosc: mi-ai lipsit. Timp de 15 minute.”
Este un inceput………
Din pacate soarele a apus ….Noapte buna domnu’ psiholog.
jicol
I
ti inteleg explicatiile legate de persoana ta, dar ca si pe Ilinca, te rog sa nu personalizezi discutia, pt. ca, fara intentia de a te jigni, insa nu ma intereseaza persoana ta.
Aici este vorba despre o initiativa de reformare a PNL, care nu a fost reluata nici dupa ce Stoica si Stolojan au fost exclusi din PNL.
Daca esecul total al PNL, si in opozitie si la putere, si al oricarei reforme interne in PNL, fac din PNL un partid “curat in idealuri”, atunci esecul trebuie sa devina brand-ul PNL, pentru c-a fost ridicat la rang de ideal
Serios vorbind insa, cred ca asta spune cam tot ce-a mai ramas de spus despre PNL si asteptarile sustinatorilor lui.
@amon
da. dar stiam…
@ AMON
Draga amice, ai probleme delicate ?! Vad ca ai niste obsesii de alta natura, decit cea politica… Sau ai obsesii si/si ?!
@ Ilinca: Noapte buna. Sunt fericit.
Jicol, Ilinca, li, Ultor, radu, pestisorul de aur, bibi cucernicu, antim, V. Ruse, sopinel, atreides, paula, si restul echipei
Am deschis o discutie despre echipele de terorism pe net ale PSD si PNL aici:
http://chinezu.eu/2010/02/05/o-leapsa-intru-ajutorul-lui-sever-voinescu/
Am am de gand sa o dezvolt intr-un proiect mai important, gen: “soldatii armatei chineze din PNL… ”
Poate cititi si va spuneti si voi parerea. Poate gresesc eu si ma puteti voi corecta. Mie nu mi-e rusine sa recunosc cand gresesc, asadar, aveti incredere sa-mi spuneti ce credeti, sau daca gresesc undeva
@Andra: Sunt convins ca stiai. Si Jicol stie, dar trebuie sa-l citesti printre randuri. Off topic, Jicol va face cariera in PDL.
@Andra. Or fi avand liberoii armata chineza pe net, dar noi am inventat bomba de cauciuc
@ Andra,
Cand se comite o crima si ramane nepedepsita, tot esafodajul moral se naruie. Nu mai poti cladi mare lucru. Sunt niste rani, care se inchid greu.
PNL abia si’a revenit dupa “atacul clonelor FSN” si e iar sub perfuzii prin decimarea sa de catre politia politica din subordinea diktatorului. Nu’i lasat sa traiasca, respira sub apa…
PNL nu este la putere si deci nu este un pericol pentru cetatean. Vreti sa gasiti si alti complici inchipuiti pentru ceea ce face astazi PDL in Ro ? Nu’i cazul, lucrurile sunt clare. Partidul stat a instaurat o diktatura in Ro si PNL-ului nu i’a ramas decat sa reziste in micro’opozitia.
@ Paula: Intre noi fie vorba, toate obsesiile au o singura natura. Inclusiv obsesia ta cu PD-ul si cu Crin Antonescu. Nu glumesc.
@ Amon #112,
Care’i bomba voastra de cauciuc ? Emil Boc ?
P.S. Taman ce ati dovedit ca nu sunteti liberali in gandire. Liberalii adevarati ( pe multi dintre ei ii numiti postaci) nu se angreneaza in bancuri de hamsii si’n turme de oi. Asta nu puteti pricepe voi.
Liberalii au autonomie, gandire independenta si , pana la urma, asa cum o vedeti voi, propria lor soneala. Nimeni nu poate incartirui un liberal. Asta’i si dovada ca’n PDL nu’s liberali chiar deloc.
@amon: aveti un limbaj care va caracterizeaza (“labareli” etc) si, din pacate, tinde sa devina un adevarat stil al fanilor PDL: agresivi, vulgari, grobieni, cu putine exceptii. In ce va priveste, va exprimati ca un obsedat sexual. Om fi noi, “securistii liberali”, niste ticalosi, dar macar stim sa ne exprimam mai civilizat.
Fireste ca ne preocupa “reforma” din PDL. E doar partidul de la putere, nu-i asa? Doar n-o sa va barfim la dna Tusa pe blog. Acolo misuna postacii dumneavoastra!
@andra: ce intelegeti prin “esecul la putere si in opozitie” al PNL? Puteti sa dati un exemplu de succes in materie? Sa stim si noi!
@ Jicol: Va rog sa nu-mi ignorati rugamintea de a ne impartasi cat de curand din detaliile referitoare la reforma interna initiata de securistii din PNL, de care va apropie autonomia, gandirea independenta si asa-zisa soneala.
@ Radu. D-na Tusa e fericita cu masculi ca tine la ea pe blog.
Jicol
Nu sunt o adversara a PNL-ului. Stiu ca tie- greu sa crezi asta, dar asta e adevarul.
Insa nici nu ma intereseaza PNL foarte tare.
PNL e pe un drum atat de gresit, incat nu mai merita efortul de a-l indrepta.
Dar, daca tu vrei sa-i ridici dlui C. Preda un monument pe gratis (caci sper ca macar esti constient ca asta faci, nu? ) atunci eu chiar nu te pot impiedica…
dar… sa ramana “zilei” rautatea ei.
Noapte buna,
tuturor.
@ Intrebare pentru AMON : Ce doctrina plolitica are Partidul Democrat ? Daca poti sa-mi raspunzi, ti-as ramine indatorata…Doctrina, asta este important…Orice partid politic serios, se conduce dupa o doctrina politica…Care este cea a PD-ului… Si intrebarea a doua : De ce si-a pastrat PD-ul – sigla – trandafirul, stiind ca este semnul socialistilor ? Multumesc.
@All
Nu cred ca amon e de la PDL, PDL-ul e cu mic cu mare (era sa zic cu mic cu bere) la dezapezire
.
Mai degraba e un raspandac PSD dat afara din barlog (ca acum social-democratii aduna boschetarii si-i cazeaza in subsol, in locul postacilor) si in cautare de lucru. Parerea mea. Hic.
@cpreda
Dar principiile, cand vin ?
@ amon #117,
Detaliile nu’s de natura a va interesa pe dvs ( sexuale, subordonare securistica, santaj cu dosare etc) si cel putin in privinta mea sunt de suflet.
Dvs cu PDL ( partid infiintat la 06.02.1990 sub numele FSN de catre Ion Iliescu, conform http://www.pdl.org.ro/index.php?page=PDL&textPag=) , aveti probabil aceste relatii.
@all
E oficial; l-am reperat; Amon scrie de pe aceeasi adresa cu cea pe care, la RL, Cotidianul si pe blogurile PDL, scriu cativa raspandaci cu diverse nume, ce se dau aparatori PDL dar de fapt vor sa induca ideea ca PDL-istii sunt niste brute.
@Amon
Renuntati. Avand in vedere ca va cunoastem cu totii acum (sunteti cel mai probabil pe statul de plata al PNL) nu mai aveti nici un efect.
radu #116
Gresit. Trebuie sa ne intereseze reforma din toate partidele, pentru ca toate lupta pentru PUTERE: unele s-o pastreze (PDL), altele (PSD si PNL) s-o cucereasca – fara a fi insa si reformate, adica apte sa NU MAI genereze erorile din trecut: erorile lor ne-au ars pe noi la buzunar
gabrielp
esti sigur ca e doar amon ?
@ Andra # 119,
In anul 2004, fiind impreuna cu Adrian Cioroianu si dl Preda in sediul BBC din Bucuresti, dl Preda a fost invitat sa adere la PNL.
Stiti ce a raspuns ?
- ” Nu vin din cauza lui Stolojan!”
@gabrielp. Salut! Trebuie sa te dezamagesc, acum ca m-ai demascat. Nu am nicio treaba cu blogurile pe care le mentionezi. Nu am nicio treaba cu PNL sau orice alt partid. Multumesc pentru intelegere. Am doar curiozitatea de a compara propunerile d-lui Preda cu cele ale securistilor din PNL. Promit sa nu mai inoportunez gasca liberoilor daca imi satisfac aceasta curiozitate.
@atreides#42 ” nu cred ca dl. Preda e foarte incantat de faptul ca unul dintre ‘’succesurile” dumnealui se gaseste de cealalta parte a baricadei.” Din cate vad eu Stefan Jicol este ” suparat ” pe domnul CPreda pentru ca intr-un timp erau pe aceeasi parte a baricadei . Si nu Jicol a trcut de partea puterii . Despre Jicol cred ca , daca cei pe care-i sustine acum ar avea comportamentul PDL-ului nu ar avea nici o problema sa-i critice dur . In ceea ce ma priveste as face la fel . Nu pot sa ma fac ca nu vad atitudinea nedemocratica sau doar abuziva .
@ gabrielp # 124,
Terminati cu securismele! Nici macar nu sunteti bun de asa ceva dar va place vad.
Inteleg din discutii ca sunteti cadru universitar la Politehnica, sunteti deci rational.
Jicol
E clar, Preda nu e PNL-ist, pentru ca nu si-a pastrat idealul
Idealul PNl e sa urasti pana la moarte o persoana sau un partid, chiar daca tara intreaga se prabuseste la picioarele tale din cauza asta.
Jicol, Preda chiar lupta pentru cateva idealuri care merita.
In PNL “reforma” lui ar fi avut soarta “reformei” lui Stoica in PNL ( Iniţiativa “România XXI”)
Vezi ce usor incepe sa devina PNL un partid fara miza ?
Am plecat,
Numai bine
Poate va uitati la Chinezu pe blog, am deschis acolo o discutie;
http://chinezu.eu/2010/02/05/o-leapsa-intru-ajutorul-lui-sever-voinescu/
pe care o voi continua
@gabrielp: hotarati-va: amon e de la PSD sau de la PNL? Ati verificat statele de plata si organigramele cu indicatii pentru postaci?
Astept decalogul Reformei. Pana atunci, ies in strada sa dau zapada pe Bulevardul Lascar Catargiu, cot la cot cu membrii PDL, viitor PP. Noapte buna!
@ Andra #131,
Dac’ati venit aici sa faceti reclama la viagra si la blogu’ lu’ chinezu, sub masca analizei IRXXI, ati gresit adresa. Ocupati’va de comert, nu aveti vocatie pentru politica, e un sfat sincer.
@ Jicol. Reclama la viagra? Hopaaa! Iata un detaliu interesant din preocuparile d-lui Jicol. Dl. Gabrielp va va demasca.
@radu D-na Tusa va fi mandra de barbatia pe care o dovediti. Cu lopata-n mana.
@amon: inca un lucru. La care securisti din PNL va referiti? La cei buni (Catarama) sau la cei rai? Catarama vad ca va convine cad promite aliante de guvernare cu PDL-ul. Si de ce nu spuneti nimic despre securistii din PDL? Ah, stiu, v-ati lustrat. Transmite-ti-le d-lor Talpes si Silvian omagiile mele. Vedeti, sunt elegant, dau numai exemple dovedite.
@radu. Securistii din PDL inca n-au dovedit preocupari pentru reforma interna in partidul lor. Daca se vor ridica la inaltimea securistilor din PNL, imi voi orienta atentia si asupra lor, cat si asupra doamnelor si domnilor care ii admira. Deocamdata, sunt preocupat de ideile reformatoare declarate ale securistilor din PNL, pe care-i stii si tu, nu trebuie sa ti-i enumar eu. Pentru a-mi satisface interesul pentru productia acestor securisti reformatori trebuie sa apelez la bunavointa admiratorilor lor liberoi, printre care te numeri.
@atreides#65
Daca ai citi bloguri PDL-iste ti-ai da seama ca asta este limbajul lor , specificul lor , nivelul lor . Rar gasesti la comentatorii pro PDL un limbaj civilizat . I-as face domnului CPreda o recomandare : cititi bloguri pro PDL . Sau mai bine nu le cititi caci s-ar putea sa renuntati la intentia de reformare a PDL . Ati observat ca si lui Gabriel Preda ii mai scapa caii ? Ce sa faca si el , trage la matca .
@ amon ,
Serviti ceva cald, fierbinte, ca va prinde bine pe frigul asta:
http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/885749/PDL-trambulina-pentru-fostii-securisti/
@amon
Calm. IP-ul va da de gol, nu eu.
“Ofiţerul Silvian rămâne de gardă la Mediu
De un tratament special beneficiază în PDL şi fostul ofiţer de securitate Silvian Ionescu. Astfel, deşi iniţial au cedat UDMR-ului Garda de Mediu pe care Ionescu o conduce, liderii PDL au revenit zilele trecute asupra deciziei.
Potrivit unor surse din partid, răsturnarea s-a produs după o discuţie cu scântei, în care Ionescu a cerut să rămână pe post. În consecinţă, PDL a dat la schimb UDMR un secretar de stat la Mediu, ca excepţie de la regula că ministerele nu pot fi monocolore.
Ca fost şef de serviciu al Direcţiei I a C.I.E. înainte de 1989 , Silvian Ionescu a avut în subordine structurile din Belgia în perioada în care pre şedintele Traian Băsescu era reprezentant al Navrom la Anvers.”
Ev. Zilei, 07.02.10
@gabrielp. Renunta, te rog, la maniile de mic turnator, compromiti acest blog in acest mod infinit mai mult decat o fac eu cu terapia liberoida de grup. Iti repet, nu ma intereseaza in mod deosebit blogurile, nu am participare pe niciunul, cu atat mai putin am de-a face cu activitatea politica. Din pacate pentru tine, nu te deosebesti cu nimic de activistii liberoi de pe aici. Daca mentalitatea de militian frustrat e viitorul activismului politic, asa cum transpare pe net, ma intreb cate generatii politice de aceasta teapa vor mai blestema Romania.
@Ilinca Ce chestie, intr-adevar dom’ Miruna nu mai este in consiliul director Ad Astra (a ramas simplu membru), iar dom’ Funeriu a disparut si din lista membrilor (o fi chestie de incompatibilitate?) . Probabil astia de la Ad Astra vor sa-si creeze o imagine de asociatie independenta de PDL, dar evident ca nu-i crede nici dracu’, s-au compromis iremediabil, eu unul nu mai dau nici doi bani pe Ad Astra.
@ jicol. Nda. L-ar fi resapat pedelistii si pe securistul RStroe daca nu-l promova rapid Cr(et)inel reprezentant al boborului liberoid din Sectorul 1.
Colonele,trag nadejdea ca n-o sa-ti prezinti Decalogul gravat pe vreun cataroi sa-l arunce cutrele cu expertiza dupa voi!
De ce nu tragi cu coada ochiului la Catalin Avramescu care dupa Judecata de Apoi si Experimentul Mizil scrie numai despre canibali si conferentiaza prin diferite case de cultura pe teme,politic vorbind,morbide….
Stoica a luat deja calea Damascului doar-doar i s-o arata Basescul (ca de cand cu PD-Leul toate-i merg de-andoaselea…),Tru e la oftalmolog cu bigudiurile-n cap,Sever miauna prin hornuri…doi ati mai ramas!
Ce sa zic…succes?
@liana_enescu Obisnuiam intr-o vreme sa mai intru si pe alte bloguri pedeliste, de exemplu la patrasconiu, si sunt destul de obisnuit cu nivelul pedelistilor, in particular la patrasconiu era pe vremuri o fauna…Acum inteleg ca s-au mai rarit baietii, desi mai intru foarte rar pe acolo.
@Gabriel Preda Uite o intrebare de baraj pentru mata: exista oare vreo legatura intre disparitia din consiliul director si aparitia nickului gabrielp in locul numelui Gabriel Preda? Cele doua evenimente au fost aproape concomitente, este?
@atreides. Mai mai, o fi nivelul vostru liberoid mono-sinaptic demn de blogurile si nevoile d-nei Tusa. Ti-am pus doua intrebari. N-ai nici macar curajul raspunderii. Vezi? Macar Radu e barbat.
@Gabriel Preda In privinta conjecturii matale cu amon cel platit de moguli ca sa compromita PDL-ul, las-o jos ca macane. Omul e un obsedat sexual de duzina, ale carui optiuni politice nici macar nu mai conteaza. In locul matale, eu mai degraba as crede ca de exemplu Andra, Despina Vestea, Victorel sau Riddick au fost platiti de moguli ca sa compromita PDL prin prostiile pe care le scriu.
@amon Gunoiule, ce mama dracului te face sa crezi ca esti in situatia de a dialoga cu mine?
@All
Constat ca atata vreme cat CPreda nu ne enunta principiile de reformare ale PDL, nimic nu se mai misca, nervozitatea atinge cote maxime, PSD, PNL, PDL sunt cu totii precum sobolanii lui Zinoviev:
http://www.zinoviev.ru/pics/rats2.jpg
@ atreides. Degeaba ragi. Iti amintesc ca tu ai fost cel care m-ai abordat folosind calificative demne de regnul din care faci parte. De la liberoi de teapa ta nu am cerut decat sa impartaseasca aici propunerile de reforma ale securistilor din PNL. Sunteti mai cretini decat credeam.
Doamnelor si domnilor pdl-isti, pnl-isti si psd-isti viscerali, dezbaterea dvs e de-a dreptul halucinanta. Fain ar fi daca ati reusi sa va anihilati reciproc de-adevaratelea, asa incat sa nu mai ramana nici urma din laturile rosii, galbene si portocalii cu care manjiti acest blog.
@Donkey Hot
Harta meteo este numai in culori galben si portocaliu … Doamne fereste sa ajunga rosie …
@ AMON
Ti-am pus doua intrebari (usoare), n-ai stiut sa-mi raspunzi… Cum dr.aku se face, ca toti pedelacii aveti un vocabular de lupanar ?! Ati fi fost toti pe coverta ?! Alta explicatie nu exista…
Stimata Paula, repeta te rog intrebarile, mi-au scapat. Credeam ca sunteti in vizita la colega Ilinca.
@gabrielp
Dupa cum s-a demonstrat si se demonstreaza inca, atunci cind harta meteo este portocalie, este dezastru…Asa ca, ia-o mai usor cu portocaliul…Nu este de bun augur… Eu va propun sa va schimbati nu numai sigla, ci si culoarea….
@ Amon
Intrebare : 1. Ce doctrina politica are PD-ul
2. De ce ati pastrat i sigla trandafirul, stiind ca este simbolul Internationalei Socialiste ?! Aveti de gind sa va ra-suciti iar ?!
@ AMON
Si pentru ca vad preocuparea speciala pentru securistii din PNL, am o alta intrebare : despre securistii din PD, ce parere ai ? Silvian Ionescu – Seful Garzii de Mediu, d-na Rodica Culcer – vasnica luptatoare pt.culoarea portocalie, si mai am o gramada de nume….Daca vrei ti le scriu miine….Sa nu mai discutam despre un dosar care :”Daca il gasiti sa mi-l aratati si mie…” -Cred ca nu-i nevoie sa-ti scriu cui apartin aceste cuvinte….
@ gabrielp
ok, scuze potentialilor varsatori de laturi rosii, care, din cate am inteles, n-au prestat (inca) pe-aici.
Ma revolta ca voi, cei care va sfaditi aici, nu sunteti capabili sa ramaneti in zona ideilor si trebuie sa va scufundati in atacuri la persoana si injurii. Macar daca ati fi amuzanti…
@ paula. Stimata Paula: doctrina PDL, care se doreste de dreapta, ma lasa rece. Asa cum ma lasa rece si doctrina PNL, aliat pe plan intern cu stanga nationalist-comunista si aflat pe plan european intr-o formatiune de stanga liberala. Asa cum ma lasa rece si doctrina nationalist-comunistilor din PSD, unde exista aliatii naturali ai clicii securiste din PNL. Va asigur ca nu “am” pastrat nicio sigla, intrucat nu am niciuna. Ma intereseaza in schimb tot ce tine de reforma si democratizarea TUTUROR partidelor romanesti, intrucat este clar ca actuala fauna politica de la nivelul 1, acolo unde sunt securistii si infractorii, cat si de la nivelul 2, acolo unde sunt frustratii imbecili de talia unora de pe aici, nu poate oferi nimic Romaniei. Cred ca reforma in Romania, acolo unde se afla ea astazi, trebuie sa inceapa cu reforma partidelor, tocmai in speranta ca infractorii, clanurile de securisti si idiotii activisti vor lasa incet-incet locul unei alte generatii politice care poate ajuta in mod real in reformarea statului roman.
@Donkey Hot Se vede ca sunteti nou venit, asemenea dezlantuiri se petrec periodic pe aici, dar adevarul este ca din cate imi amintesc este pentru prima oara cand se ajunge la obscenitati, ma refer la mizeriile scrise de acest amon.
@atreides: esti intruchiparea perfecta a dictonului: daca esti prost trebuie sa o si arati. Sau: prostul daca nu-i fudul, parca nu e prost destul, mai ales daca-i si liberoi pe deasupra. De cand cu liberoi de talia ta, Decartes e depasit in a sa lauda a prostiei. Pacat ca nu i-ai fost contemporan.
@ atreides
Nu-s chiar asa de nou, urmaresc blogul asta de cand s-a infiintat si sunt deja la al treilea atac alergic. Ma deranjeaza la fel de tare de fiecare data ca se ajunge atat de jos. Dvs, Ilinca, Stefan Jicol, gpreda, chiar si amon si bibi si ceilalti sunteti in mod sigur capabili de discutii decente. De ce trebuie sa va improscati cu noroi? Sunteti in mod sigur in stare de ironie pana la sarcasm dar pastrand civilizatia. Sau nu?
@Donkey Hot Asa deci? Foarte bine. Pai hai sa vedem si cine arunca piatra, nu? Ia auziti aici: ”Dar se pare ca dvs va folositi tot talentul ca sa-l discreditati. Pentru mine asta inseamna rea-vointa. Si, cum nu cred ca sunteti rau-voitoare in sinea dvs, ajung la concluzia ca aveti un fel de misiune in a-l sicana pe dl Preda…” Acest rationament scartaie din toate incheieturile, dom’le, sau ca s-o spunem pe sleau, este o insinuare murdara, chestia cu ”misiunea”, caci imi inchipui ca nu aveati in vedere vreo ”misiune divina” ci vreuna pamanteasca, eventual trasata de vreun mogul, nu? Asadar, rationamentul dumneavoastra se incadreaza la categoria ”Gabriel Preda”. Tin sa va linistesc si sa va asigur ca Ilinca nu are nicio misiune de niciun fel de a-l sicana pe dl. Preda.
Reformarea unui partid, fie el chiar cel de guvernământ, este degeaba, dacă nu se ia în calcul modernizarea ÎNTREGII VIEŢI POLITICE ROMÂNEŞTI! Am mai pomenit, se pare, în van, despre ieşirea din ilegitimitate a formei de guvernământ a ţării… Nu aude şi nu vede nimeni! Dar să propuneţi, cei care “cinstiţi” republica, drept formă de guvernământ, ziua de 30 decembrie ca sărbătoare – cine se oferă? Eu NU SUBSCRIU!
http://www.romanialibera.ro/politica/a176831-valeriu-stoica-cristian-preda-e-suparat-ca-n-are-functie-in-partid.html
@ atreides #165
Domnule, in schimbul de replici cu Ilinca in legatura cu atitudinea ei negativista inflexibila mi-am argumentat concluzia si o sustin mai departe: ori e rau intentionata ea insasi, ori actioneaza programat. Am pacatuit si mai rau mai devreme cu privire la Stefan Jicol, unde am insinuat o posibila schizofrenie. Imi pare rau daca suna a insinuari murdare, dar astea sunt concluziile mele 100% provocate de stilul de exprimare al celor doi. Daca ar lasa si dumnealor macar o umbra de deschidere la dialog (in loc sa emita sentinte) nu mi-as permite asemenea concluzii.
[...] the rest here: 10 principii pentru modernizarea PDL Send to Facebook Trimite şi prietenilor tăi acest [...]
Principiile sunt bune , dar sunt convins ca deobicei cei care ajung la conducere gasesc metode sa le incalce….
Trebuie precizata/adoptata conditia ca cei ca D-vs care au idei de reforma sa poata avea acces la nivelul unde se iau decizii.
Daca ne uitam in jur vedem ca la pupitru, marea majoritate sunt cei care au mijloace de influenta -bani, multi bani, relatii, rude..- sa-si asigure un loc la nivel decizional.
Pentru aceasta ar trebui ca politica sa nu mai insemne ” o afacere, o mare afacere…”
Si atunci se intreaba roamnul de ce sa mai facem politica ?
Aceasta este problema !!!
Introduceți datele si comentariul dvs.