Mărul sau despre dialog

Întrebat de un ziarist ce cred despre sigla PDL, am spus două lucruri (dintre care doar unul a fost consemnat de interlocutorul meu):
1. Că trandafirul este, în numeroase ţări, un element al identităţii vizuale a partidelor socialiste, dar că i-aş înţelege foarte bine pe vechii pedişti care ar pleda pentru menţinerea lui, deoarece e o parte a istoriei lor politice.
2. Că, dacă s-ar pune problema unei alte sigle, aş propune nu o floare, ci un fruct, şi anume mărul, care e simbol de egalitate şi deschidere (oricine are acces), de sănătate şi, prin extensie, de destindere şi bună dispoziţie. Cred că politica românească are nevoie şi de deschdiere către societate, şi de un dram de bună dispoziţie (în contrast cu încrâncenarea prezentă).
Dl Ion Oltean, vicepreşedinte al PDL, îmi dă o replică năucitoare. “Eu voi propune para. Uite-aşa, ca să nu fie mărul”. Spusele dlui Oltean trădează nu doar proastă dispoziţie (adică tocmai ceea ce aş vrea să tratez), ci şi indisponibilitatea pentru dialog.
Îi reamintesc dlui Oltean că dialogul e un schimb de argumente. Cine spune “uite-aşa” se descalifică. A spune “uite-aşa” înseamnă a fi un fel de războinic fără obiect, deoarece aşa cum am mai spus, propunerile mele de modernizare a PDL nu sunt un război, cu atât mai puţin cu cineva ca dl Oltean.
Dacă unii vor însă confruntare, am replici suficiente.

85 comentarii

1 antim { 01.27.10 at 5:11 PM }

ce mi-e oltean , ce mi-e oprisan …., dar nu va faceti probleme , la ordin inghite oricand …bros/coiul (A.P.). Nu ne vorbiti de obstacolele din nisip … Ce zic Blaga , videanu ,berceanu , ….udrea , asta spuneti-ne . Sau …desemnantul de premieri …

2 six { 01.27.10 at 5:13 PM }

Domnul Preda,

Dumneavoastra ati propus mult mia multe si nu doar sigla asta va statea in gat. Nu va ganditi ca incrancenarea pe subiectul asta e o forma de a duce discutia in derizoriu. Deja discutia despre reforma PDL in spatiul public se poarta exclusiv pe axa mere-pere.
Aveti noroc ( ca partid) ca toti competitorii se intrec in astfel de mici giumbuslucuri si atunci nu pareti iesiti din peisaj! :)
http://domnulsix.wordpress.com/2010/01/27/politica-la-rang-de-arta-filosofica

3 MARIA { 01.27.10 at 5:20 PM }

Olteanu, Cezar Preda …. comparabili cu Orban sau Ponta. Sa nu credeti ca pe ei i-am votat noi, votand pdl. Nu va lasati impresionati de tupeul lor, pe noi nu ne impresioneaza!

4 Gherman Adrian { 01.27.10 at 5:35 PM }

asta da!
apoi, incearca sa reformezi un partid cu asemenea specimene. Daca la nivelul acela se discuta asa.. ce asteptari sa avem in provincie? FANTASTIC!

5 Stefan Jicol { 01.27.10 at 5:38 PM }

Din cate cred eu, vazand descrierea dvs, e posibil ca dl Oltean sa fie alergic la mere d’astea europene sau sa se fi ars cu placinta de mere fierbinte, cand era el mic prin PCR sau FSN. Ceea ce ar justifica adversitatea sa pentru acest fruct suspect. Va sugerez sa fiti mai subtil cu dl Oltean. De exemplu, ii prezentati urm variante de sigla:
1)
http://2.bp.blogspot.com/_KNtYDULWG8I/R__VI-Gl8rI/AAAAAAAACvw/DV58gved6WA/s400/46c8835d3ae13431114515fui8.jpg
Adica, marul PDL-ist mancat in continuare de termitele corupte din partid.
2)
http://www.femeia.ro/&files/charts/galerie_femeia/1-kbnsf5-thumb-425-0-18.jpg
Asta e marul combinat, popularii si liberalii in fuziune si clivaj.
3)
http://3.bp.blogspot.com/_X-zo5DnZ-Ps/SyQjZCbYhlI/AAAAAAAADek/jmxxmRnRvHg/s200/apple.dry.old.jpg
Asta ar fi, marul dvs in PDL… Adica ar fi cazul sa plecati onorabil pana nu va dau ayatolacii afara si va mai insceneaza si furtul presului de la intrare din Modrogan.
Apropo, un bun prieten din Baia Mare mi’a povestit cum a venit la ei in in judet dl Oltean, trimis de la Centru, si cum a impartit el posturile din descentralizate: a facut o lista cu posturi cu sume diverse trecute in dreptul fiecaruia. Asa, un fel de meniu, ca la restaurant.
Cel mai mic post, sef pe la pompieri, tot era in “meniul” d’lui Oltean 5000 de euro.
Asa ca, de ce striviti corola de minuni a lumii… d’le Preda ???

6 amanda13 { 01.27.10 at 5:43 PM }

Olteanu mi se pare un soi de Vanghelie PDL. mii de scuze, insa si prostia lui trece la fel de usor dincolo de ecranul TV.
asemeni Mariei nici eu nu am votat PDL pentru insi ca Olteanu.
Nici macar nu-mi plac merele (pe bune, chiar nu pot manca mere fara sa ma doara ingrozitor stomacul) dar aici nu e vorba despre fructe, ci despre simboluri si reactii umane.

7 Ionescu Ion { 01.27.10 at 5:44 PM }

Iliescu a crescut (clonat) ciraci
Iliescu este un uzurpator. A preluat o “mostenire” de la Ceausescu, pe care pingelica si-o pregatise cu cele mai eficiente mijloace de stapanire comunista : popor speriat-dresat sa taca malc in banca sa, “ajutat” de cele doua “aparate” pricipale de lucru -cel de partid si securitatea. Ilici le-a luat pe de-a gata, a venit la masa pusa, tot tacamul fiind perfect pregatit de predecesorul detronat de el. Cu asemenea “scule” perfect pregatite, cum sa nu stai linistit la putere? Cum sa nu beneficiezi de belciugul pus in nasul poporului? Cum sa nu-i distrugi, din fasa, pe naivii ce constituisera nucleul partidelor istorice, ce si-au inchipuit ca puterea comunismului a cazut odata cu disparitia lui Ceausescu. Marea putere, partea nevazuta a icebergului construit de comunism, a ramas intacta : poporul dresat si “aparatele”. Iliescu n-a avut decat sa se aseze in capul acestora. Tehnicile specifice, de gasca, infiltrare, diversiune, invrajbire, infierare, etc., le cunostea si el perfect, din practica de decenii.
Urcat pe tronul tarii, Iliescu a constatat ca lucrurile arata altfel privite din interior, nu cum le vedea el cand dadea tarcoale tronului ocupat de pingelica. Iliescu s-a trezit pe cap cu imensa complexitate a unei tari. Pingelica era versat in cunoasterea si luarea de decizi de ansamblu. Iliescu nu stia ce nu stia despre conducerea unei tari. A trebuit sa incropesca, din mers, “tehnici” de lupta cu poporul ce incepuse sa se miste in jug, caruia ii mirosea a democratie.
Orgoliul lui Ilici, fara margini , sustinut din spate de violenta sa (nativa) gata sa izbucneasca, dorinta patologica de a ajunge in varful varfului puterii, au constituit motorul care l-a propulsat si l-a mentinut pe tron, dotat si cu instrumentele perfide proprii comunismului.
Avand o inteligenta limitata, sufocata si de dorinta oarba de parvenire, Iliescu a ramas “intepenit in proiect”, in “fuga inainte”, invatate in comunismul pe care il absolvise cu brio.S-a chinuit in toti acesti douazeci de ani sa joace rolul social – democratiei, desi a fost format o viata intreaga sa-i fie adversar.
N-a fost si nu este suficient de lucid sa isi stapineasca pofta de putere, sa lase libera instalarea naturala a democratiei, a economiei de piata, dreptul la proprietate. Prin formare si din fire, le-a urat visceral.
Cumintenia poporului dezamagit, transformata in pasivitate, face posibila functionarea din inertie a “modelului” Iliescu.
Cat a fost in plina vigoare, a impiedecat poporul sa-si pregateasca adevarate personalitati care sa conduca tara. Le-a anihilat din fasa, de teama sa nu i se ia puterea. Cei care, aparent, si-au dezvoltat unele inclinatii sunt, de fapt, niste personalitati “neterminate”, cu cresterea “stopata” (amputata) de Iliescu.Ilici a acceptat numai ciraci. El si-a creat astfel opera si, intr-un proces invers, opera l-a creat pe el, l-a naravit in convingerea ca este cel mai tare, ca este singurul apt sa conduca mizerabila gospodarie Romania. Toti cei de la varful PSD si al partidelor satelit inventate de Iliescu, sunt niste “neterminati”.

8 ek { 01.27.10 at 6:33 PM }

Pai asta sa fie reforma PDLului – vopsirea gardului? Ma dezamagiti domnule Preda… Nimic concret – singura parerea consistenta, la care si ader personal nu a fost luata in seama: http://www.bursa.ro/on-line/?s=print&sr=articol&id_articol=47966 – ii apartine lui Catalin Avramescu si ar lega PDL de autentica dreapta – Conservatorii anglo-saxoni : Daniel Hannan si chiar peste Ocean – Ron Paul.

9 Anca Bundaru { 01.27.10 at 7:02 PM }

Domnul Oltean nu cred ca a auzit de argumente, cu parere de rau.

PS: Aveti leapsa!

10 sopinel { 01.27.10 at 7:06 PM }

Ma bucur ca in sfarsit dl. Cpreda recunoaste ca sigla PD minus L este sigla unui partid de orientare stangista.
Totusi sa nu uitati ca marul otravit a fost oferit de vrajitoarea cea rea. Totodata, marul evoca pacatul originar. Decat sa schimbe sigla PD minus L mai bine ar recunoste ca de fapt nu au doctrina, nu au orientare politica fiind de fapt o adunatura de hrapareti, ce urmareste doar acapararea puterii economice, politice, administrative pentru o perioada lunga de timp de aici incolo.

11 AC/DC { 01.27.10 at 7:13 PM }

E deştept dl. Oltean!!!
Poate de aceea e apropiat de băieţii deştepţi din energie.
Cum e sătmăreanul Benny Alex.

12 cpreda { 01.27.10 at 7:13 PM }

Pentru ek si ceilalti
Am spus deja in text, dar repet: nu eu am pornit aceasta discutie. Am raspuns unei intrebari adresate de un gazetar, dupa ce Sever Voinescu vorbise despre schimbarea identitatii vizuale a PDL.

13 Bibliotecaru { 01.27.10 at 7:14 PM }

:)
Domnul Oltean are totuşi un punct de vedere corect, para indică un început de virilitate, doar are moţ.
:)

Domnule Cristian Preda,
Domnul vicepreşedinte Ioan Oltean vă percepe drept latura reformatoare a partidului. Domnia sa nu vrea reformă în partid, vrea să rămână toate cum sunt pentru că sunt comode. În momentul în care se face vânzoleală în partid, domnia sa ar putea să-şi piardă scaunul comod obţinut cu greu. Nu puneţi la inimă astfel de răutăţi, oricum nu celor ca domnia sa trebuie să vă adresaţi. Publicul domniei voastre ar trebui să fie format de cei tineri, cei care au pretenţia de la PD-L să fie asemeni partidelor europene, cu lideri culţi şi deştepţi, cu lideri citiţi şi neînfumuraţi, cu lideri care au uşa deschisă pentru cei aflaţi la începuturile carierei politice.
Dacă de la oameni ca Ioan Oltean vă aşteptaţi să vă susţină ideile de reformă, părerea mea este că vă pierdeţi timpul. Şi aşa mi-e teamă că singura reforma va fi schimbarea siglei şi a denumirii partidului în Partidul Popular.

Eu aş fi propus drept siglă “Gânditorul de la Hamangia”, pentru că este expresia cea mai puternică a poporului român.

14 AC/DC { 01.27.10 at 7:18 PM }

@cpreda

Dacă aţi fi ştiut cum merge dialogul cu indivizi ca Oltean, trebuia să propuneţi para.

Dar acum sunteţi prevenit. :)

15 cpreda { 01.27.10 at 7:20 PM }

Bibliotecaru: Am folosit ganditorul de la Hamangia ca sigla pentru sommet-ul francofoniei, de a carui organizare m-am ocupat în 2005-2006.

16 AC/DC { 01.27.10 at 7:22 PM }

@cpreda

Nu e tîrziu să vă răzgîndiţi. Propuneţi para!

:lol:

17 Marius Delaepicentru { 01.27.10 at 7:22 PM }

Uite-aşa! e mai prezent în decît se crede, în legi şi în decizii ale Parlamentului. De ce a fost suspendat Preşedintele? Uite-aşa! De-aia! De ce taxa consulară percepută la renunţarea la cetăţenie e de 10 ori mai mare decît cea în sens invers? Uite-aşa! De-aia! Cu atîta arbitrariu, cu atîta afect încastrat în legi şi norme, nu vom amai vea de ales decît între o republică bananieră şi una “Mali(că)”.

18 AC/DC { 01.27.10 at 7:25 PM }

Replica d-lui Oltean o concurează pe cea a lui Berceanu:
ei, şi?

19 Cănuţă { 01.27.10 at 7:30 PM }

Enervanta si, totodata, dezamagitoare interventia lui Ioan Oltean.
Si totodata gasesc raspunsul sau a fi normal ;isi simte locul amenintat, caci nu e acolo, si vrea sa-l apere.

20 Stefan Jicol { 01.27.10 at 8:07 PM }

@cpreda #15 ,
De la “ganditorul de la Hamangia ” al acelui sommet
al francofoniei vi se strag toate cele… Atunci i’ati cazut cu tronc dictatorului si v’a racolat in echipa sa eclectica, care se diluase considerabil prin plecari si demisii succesive. Poate din afacerea asta cotrocenista v’ati ales totusi cu postul de europarlamentar ( de cand isi doreste Valeriu Stoica pentru sine postul asta!) , ceea ce face sa nu va para atat de rau si sa considerati ca aveti ceva profit. Desigur ca dvs apreciati ca meritati aceasta demnitate, inclusiv prin munca dvs pe raportul privind invatamantul romanesc si alte corvoade cotroceniste. Dar daca o meritati cinstit, ceea ce eu nu contest, de ce nu reclamati furturile electorale de la europarlamentare si va impacati cu asocierea in aceasta grava infractiune pentru ? Poate ca sunteti singurul care ar putea cere o ancheta pe subiect, tocmai pentru a demonstra legitimitatea mandatului dvs.
Pentru cine au votat cei 13800 de votanti multipli, certificati de AEP, pe 07′06′2009 ? Chiar nu mai intereseaza pe nimeni asta si mai apoi ne miram unde a ajuns Romania.
Caut un om…

21 A.Constantinescu { 01.27.10 at 8:27 PM }

Mi se pare o grosolana incercare a mediei romanesti de a duce spre derizoriu un proiect de modernizare al unui partid politic. Pozitiv este faptul ca o grupare din interiorul PD-L, din care face parte si domnul Preda, a preluat aceasta initiativa reformatoare. Dintre multe alte lucruri discutate media s-a ales doar cu un mar? Exista specialisti in heraldica. Cred ca “trandafirul”,”marul” sau “para” sunt problemele lor.
La celelalte partide ideile novatoare apar din exterior. Daca tin minte bine, de cele mai multe ori la PSD(FSN, PDSR) si PNL (cu sau fara aripioare) de cate ori au aparut curente contrare nucleului conducerii, de atatea ori au aparut si scindari sau excluderi. “Cine nu e cu noi e impotriva noastra!”
Primul semn al democratiei (inca timide) in PD-L este dezbaterea in cadrul BPN.

22 cornelius { 01.27.10 at 8:28 PM }

Este absolut incredibil ce a putut sa spuna Ioan Oltean. Cu totul incalificabil. Domnule Preda, ce veti face daca va veti confrunta cu atitudinea asta in mod majoritar in cadrul comitetelor si comitiilor in care va veti expune ideile?

23 parafaragaramus { 01.27.10 at 8:33 PM }

Marul cred ca spune prea putine despre dreapta.

24 Noua siglă pdl | The Way I See Things { 01.27.10 at 8:36 PM }

[...] când în când îl mai citesc pe Cristian Preda. Am așa un feeling că lui nu i s-a spălat complet creierul și că atunci când Marele Băse [...]

25 Motanul Incaltat { 01.27.10 at 8:39 PM }

Va rog sa ma scuzati, dar mi se pare ridicol… Ce facem? Purtam o discutie despre fructe? Eu cred ca dl. Oltean a glumit, zau… Daca tratati in felul acesta problemele cred ca o sa cadeti in derizoriu. Insa, sa stiti, poate nu e marul cel mai potrivit simbol.. Acuma mi-a venit ideea! Dumneavoastra ati propus marul ca semn la bunei dispozitii, dar, stiti, exista o expresie: “marul discordiei”. Poate va ganditi la alt simbol totusi. Uite, am si eu o propunere: ghiocelul – ca semn al renasterii, al puritatii, al deschiderii si al primaverii, al unui nou inceput, ca tot veni vorba de reforma, nu? Ghiocelul a dat intotdeauna speranta de mai bine oamenilor si este o planta care, desi firava, invinge zapada si iese la lumina. Mi se pare chiar ca ghiocelul ar fi mai nimerit decat trandafirul. Ce parere aveti?

26 parafaragaramus { 01.27.10 at 8:39 PM }

Iar simbolistica marului duce usor in zone sentimentale, un pic cam usurele.
Mult succes, nervi tari in continuare; un simbol ar trebui sa fie rezultatul sintetic al unor concepte doctrinare ce se pare ca nu s-au clarificat indeajuns.
Tare mi-e teama ca ati pus caruta inaintea boilor.

27 parafaragaramus { 01.27.10 at 8:44 PM }

Ca sa nu raman de caruta fata de ceilalti postaci, eu propun stejarul.

28 Marcel { 01.27.10 at 8:52 PM }

Un titlu mai potrivit ar fi fost “Marul sau despre discordie” :)

29 Stefan Jicol { 01.27.10 at 8:57 PM }

@Marcel
Sau: Cum s’au inecat cu’n biet mar marile reforme materialiste , dialectice si istorice, ale marelui PDL…

30 Motanul Incaltat { 01.27.10 at 9:01 PM }

Da… stejarul! Nu e o idee rea !

31 Marcel { 01.27.10 at 9:07 PM }

@ Stefan Jicol

Sunteti pesimist. Ideea unui simbol mai putin impunator pentru un partid, nu cred ca e rea in sine. In fond, apartenenta la un partid nu ne defineste identitatea intr-un mod atat de profund precum aceea la o natiune.

32 Bibliotecaru { 01.27.10 at 9:11 PM }

@ cpreda
:)
Cu atât mai mult.

33 trestia { 01.27.10 at 9:15 PM }

ca să-l identifici ca stejar, trebuie să i se vadă frunza
sigla partidului n-ar încăpea decît pe bannere şi mesh-uri

34 trestia { 01.27.10 at 9:21 PM }
35 trestia { 01.27.10 at 9:21 PM }
36 parafaragaramus { 01.27.10 at 9:23 PM }

@trestia
nu neaparat. Un stejar nu se identifica numai prin frunza.

37 parafaragaramus { 01.27.10 at 9:24 PM }

@trestia
s-a mai discutat pe tema asta, la liber, aici:
http://blogary.ro/2010/01/mic-dictionar-al-reformei-pdl-oligarhizarea/#comment-1579

38 trestia { 01.27.10 at 9:25 PM }

@parafaragaramus
ghinda e şi mai mică

39 trestia { 01.27.10 at 9:26 PM }

@parafaragaramus
mie-mi spui?! :)

40 parafaragaramus { 01.27.10 at 9:26 PM }

Nu stiu,
Oricum, nu mi se pare oportun botezul, inaintea nasterii.
Sa se clarifice intai conceptele, si apoi sa se gaseasca sigla.
Copacul il au si conservatorii britanici.

41 parafaragaramus { 01.27.10 at 9:29 PM }

salut.

42 trestia { 01.27.10 at 9:33 PM }

salut
văd că eşti consecvent :)

43 andyK { 01.27.10 at 9:46 PM }

Ideea de a schimba simbolurile nu e rea, din pacate in traditia romaneasca nu exista sau nu s-a perpetuat “blazonul”, ar fi multe de spus despre asta. Blazonul a fost si este privit cu superficialitate, ca un moft ideea de stema si reprezentativitatea ei!
Eu as propune marul ca si copac nu ca fruct ca simbol, astfel domnul Oltean ar fi satisfacut pentru ca putem sa ii spunem ca defapt e un par, sau un nuc, in fine in functiie de dispozitia dumnealui!!!
Ca reprezentatitivate el poate simboliza atat ancorarea in trecut, prin radacini, soliditatea prezentului si nazuinta spre viitor!
Am impresia ca formatiunea politica a presedintelui Sarkozy e ceva asemanator!

44 Stefan Jicol { 01.27.10 at 9:47 PM }

@Marcel,
Eu insist ca dl Preda sa se duca cu aceasta sigla’n BPN:
http://www.dorfkirche-augustdorf.de/images/16_pirat.jpg
Si acoperim ideatic astfel nu numai sabia traditionala de luptator , ochiul bun si ager al cotrocenilor, vederea chioara a justitiei, carligul PDL-ist de apucat tot, capul de mort ca speranta pentru pensionari, piciorul de lemn simbol al progresului Ro, dar pana si pe Boc cocotat in functie… Mai lipsesc din sigla ce’i drept, poate spre supararea electoratului nostru, Guta si Florin Salam. Acum, electoratul o sa inteleaga ca nu suntem nici noi perfecti si nu putem sa acoperim printr’o sigla toate trasaturile noastre. Unde sa’l mai punem si pe generalul Oprea, cateva autobuze macar si neaparat cat mai multe urne ?
Sper ca dl Oltean sa fie de data asta multumit.

45 Marcel { 01.27.10 at 9:53 PM }

@ Stefan Jicol

Nu suntem perfecti, dar nici nu ne confundam cu niste caricaturi .

46 Stefan Jicol { 01.27.10 at 9:57 PM }

@Marcel
Desigur, nu se’ndoieste nime’ ca macar despre noi avem o sincera parere buna.

47 Ilinca { 01.27.10 at 10:05 PM }

Despre mere paduretze nu se discuta?
PS Azi dimineatza unul din copii a vrut un mar. A trebuit “comandat”, adica nu-i “accesibil” chiar oricui si mai ales oriunde, cum spunea Cristian Preda. O simpla coincidentza, sans doute…..
Probabil lumea buna de pe blog va spune ca bat campii….soarele este de vina. Promit sa-mi revin in curand.

48 Marcel { 01.27.10 at 10:05 PM }

@ Stefan Jicol

Daca tot sunt la moda citatele din Lenin, ‘ce-i de facut’ ?

49 sorin { 01.27.10 at 10:16 PM }

Dl. Oltean nu ar fi de acord decat cu propunerile sefilor lui. Ia sa fi propus Dl. Boc marul, sa vedeti ce entuziasmat ar fi fost ardeleanul “Oltean” (care cred ca e oltean get-beget, dar nu orice fel de oltean, ci OLTEAN PROST asta judecand si dupa “moaca !”)
@stefan Jicol ai un “fix” cu piratul asta; nu e de bine, ti-o spun ca psihiatru; cauta-te !

50 andyK { 01.27.10 at 10:25 PM }

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f5/Logoump.png
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b6/Conservative_logo_2006.svg

acum vad ca atat logo-ul francezilor din Miscarea Populara a lui Sarkozy cat si conservatorii britanici au copacul ca simbol,Eu cred ca ar fi potrivit si pentru noi! ii putem spune mar, par, prun, nuc, ce vrea fiecare.!!!

51 piratu' din Caraibe { 01.27.10 at 10:44 PM }

Cu piratu’ la psihiatru.
Poate să meargă şi Geoană?

sorin
de ce nu le faci o programare?
da’ să nu le iei bani
ia-le mere

52 Riddick { 01.27.10 at 11:07 PM }

“Amigos para siempre !” :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=-BFLcFZaxMA

53 ghidulocatarului { 01.27.10 at 11:17 PM }

este bine ce faceti domnule preda… sunteti un luptator…va apreciez pentru ca si eu duc o “lupta” mai mica sau mai mare la nivel local in speranta ca tineretul va avea alte orizonturi

54 Stefan Jicol { 01.27.10 at 11:17 PM }

@ Marcel,
Ce sa facem, asteptam cuminti, alaturi de intelectualii nostri din dotare, cu mar sau
fara mar licentios, pasul urmator…
EBA presedinte!

55 Marcel { 01.27.10 at 11:35 PM }

@ Stefan Jicol

Ultima strofa nu rimeaza.
Poate daca in prima strofa ati fi vorbit la singular …

56 Stefan Jicol { 01.27.10 at 11:36 PM }

@sorin
” ti-o spun ca psihiatru; cauta-te !”

Cred ca’i destul de grava criza asta Basescu-Boc, de’au ajuns bietii psihiatri sa’si caute pacienti chiar si pe blogu’ lu’ Preda :)

57 butnaru { 01.27.10 at 11:59 PM }

PDLeste acum cel mai nociv partid si care face mai mult rau tarii decit oricine alt cineva.AROGANTA ,NESIMTIREA ,INSULTA, si GURA MARE sint valorile sale.Uitati-va la ministrul educatiei ce gura mare avea in campanie si ce masuri aiurea ia. Din pacate sint sioameni valorosi ca domnul PREDA,AVRAMESCU si putini altii de .care te intrebi ce cauta acolo .Oameni decid emotional si apoi cauta justificari logice.Da este nevoie foarte mare de reforma si felicitari initiatorilor si Doamne ajuta!

58 atreides { 01.28.10 at 12:03 AM }

Domnu’ Preda, imi este cu totul indiferent ce simbol va avea PDL in viitor, oricum sunt convins ca acest partid este nereformabil si va ramane la fel de penibil ca acum. In orice caz, argumentul dumneavoasta in favoarea marului: ”…şi anume mărul, care e simbol de egalitate şi deschidere (oricine are acces), de sănătate şi, prin extensie, de destindere şi bună dispoziţie” are un mic defect: se potriveste cam oricarui fruct uzual, si in felul asta este egal cu zero. De ce nu para, vorba lu’ Oltean ala (individul asta ma calca pe nervi ingrozitor de fiecare data cand il aud vorbind). Sau, daca tot vreti buna dispozitie, nu era mai buna o pruna sau o zeama de pruna? Daca aveti un argument in favoarea ideii ca marul e mai breaz decat toate fructele astea, spuneti-ni-l si noua. Altfel, mai bine ziceti ca vreti marul pentru ca asa vi s-a nazarit dumneavoastra. Oricum toata discutia asta este ridicola, daca asta e reforma PDL, o discutie in contradictoriu despre fructe, m-am lamurit. Stati sa vedeti ce urmeaza cand va fi sa schimbati numele partidului. In schimb, cand va fi sa ‘’schimbati” presedintele partidului, nu va fi nicio discutie, numele va veni in plic de la Cotroceni si toti veti fi de acord cu el.

59 Riddick { 01.28.10 at 12:18 AM }

Oops… mărul se rostogoleşte peste “broscoi”. :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=UYJirgTzpBo

60 Vaidenoi { 01.28.10 at 3:11 AM }

Domnule Preda,
Domnul Oltean, Olteanu sau Olteanul sau cum il cheama, este un bun activist de partid.El este format pe tipul agitatorului din brigada artistica. Este util in duelurile verbale cu penelei sau pesedei de aceiasi formatie, pe la diversele televiziuni, unde argumente ca uite-asa sunt covarsitoare in duelurile lor verbale.
Dumneavoastra trebuie sa dati dovada de tact didactic.
Daca vreti sa reformati partidul trebuie sa stiti ca pe acesti olteni trebuie sa-i reformati.
- E partidul lor!
Dumneavoastra sunteti un intrus impus, un corp strain pe care in mod natural vor cauta sa-l izoleze sa-l uzeze si sa-l anihileze.
Ei sunt suficienti si impliniti, chiar daca nu au nici un merit ci doar au fost absorbiti de siajul navei Basescu.
Ei POT renunta ori cand si la dumneavoastra si chiar la Basescu daca oportunismul le-o cere.
Cred ca discutia cu sigla nu ar trebuii exacerbata fiindca tot demersul dumneavoastra se va duce in derizoriu.
Externalizati aceasta chestiune unei firme specializate din strainatate sa aleaga ei marul sau para sau varza . Activistii de partid nu au cultura. Nu stiu cei simbol sau simbolistica . Si daca nu stiu ei nu stiti nici dumneavoastra.
Ei se cred buricul pamantului si nu accepta sa primeasca lectii dela “un profesoras” roman.
Daca externalizati aceasta chestiune veti avea o surpriza placuta. Sunt baieti disciplinati

61 Gabriel Preda { 01.28.10 at 3:34 AM }

@atreides

Aveti vreo dovada ca ar fi asa ? si daca ar fi asa, nu ar fi in avantajul dumneavoastra, care va declarati adversar PDL ? In acest caz, de ce va plangeti ?

62 judex { 01.28.10 at 5:15 AM }

D-l Oltean nu este nereformabil, se impune doar putin tact, pentru ca mesajul Macovei/Preda este acum clar pentru toata lumea. Oltean a raspuns acum cateva zile: “Nu m-am gandit pentru ce functie voi candida, dar, cu siguranta, voi fi unul dintre cei care va veghea ca partidul sa se reformeze”. Banuiesc ca odata cu atingerea unei mase critice printre cei din prim plan (alierea doar a catorva nume suplimentare, cum ar putea fi TRU, Stolojan, Anastase, poate chiar Boc) ar duce la crearea bulgarului necesar pentru reformarea ireversibila a PD-L intr-un veritabil partid de dreapta. Doar cu un asemenea partid deja format, necesarele anticipate pot deveni solutia scoaterii tarii din criza prelungita nepermis de mult de democratia originala mosita de Ilici, care lucreaza acum intens in vederea predarii stafetei lui Patriciu si recoagularii fortelor “anti-”.

63 antim { 01.28.10 at 8:26 AM }

Cel mai indicat simbol ar fi …NUCUL :
SUB un nuc nu creste nimic dar …. la umbra nucului batran /sunt PDL-isti / o ceata . Isi fac …nevoile-n partid , voinescu , preda-i cearta /o fac subtil , o fac cu fast prin blogul neumbrit, iar avramescu-i catranit / o soarta , dulce soarta !

64 ionut { 01.28.10 at 9:16 AM }

E oarecum normal acest conflict de generatii si chiar de idei, tinand cont de dificultatea prin care se caracterizeaza schimbarea, mai ales in Romania.
Eu cred ca e mai degraba o rabufnire de orgoliu din partea domnului Oltean si nu o lipsa de dispozitie pentru dialog.
Sunt , pana la urma, normale aceste dispute, daca tinem cont de nenumaratele personalitati din partidul democrat.

65 Stefan Jicol { 01.28.10 at 10:40 AM }

@ antim
“Cel mai indicat simbol ar fi …NUCUL “, ziceti …
Eu as completa ideea dvs pentru sigla cu inca doua litere drept prefix rezultand: EUNUCUL.
Acest derivat uman obtinut prin sinteza e reprezentativ pentru marele PDL.
Eunucul e linistit la baza partidului si lipsit de testosteron el nu comenteaza , asa cum poate fi si mult mai simpatic vazut dinspre stapanire.
Eunucul nu strica regula PDL conform careia unul singur are dreptul de a se reproduce in toate cele si prin conditia lui nici nu va atenta niciodata la haremul sultanului.
Eunucul are personalitatea si poftele de libertate foarte diluate, se incadreaza mai usor in pluton si’n orice banc de hamsii.
Eunucul are voce placuta si cand canta’n cor dar si cand sopteste catifelat in urechea inaltimilor partidului. El nu poate niciodata zbiera si nici macar nu ridica vocea, nederanjand nimic si pe nimeni.
Un astfel de eunuc coborat de pe sigla, mult mai docil, il va inlocui pana la urma pe dl Preda… asa cum eunucul linistit Narses l’a inlocuit pe vesnic agitatul Belizarie, fiind mult mai placut si util imparatului.
Daca dl Preda ar fi mers cu aceasta sigla’n BPN dl Oltean n’ar mai fi avut ceva impotriva. Ba, mai mult, ramanerea d’lui Preda in PDL tine de insusirea explicita a acestei conditii de pe noua sigla…

66 antim { 01.28.10 at 11:08 AM }

St.Jicol ,care ar fi simbolul ? V-ati gandit la ce segment de romani ar avea aderenta si ce prozelitism ar face ? Ce faceti cu discriminarea pozitiva ? Ati auzit vreodata de un eunuc…reversibil ? Mai devreme sau mai tarziu toti devenim …eunuci , va deveni o gaura neagra de eunuci .Acum aspira lacom bugetul si independentii , vreti sa le dea pensionarilor iluzia ca …eliminarea lor se face in numele unei ideologii care-i reprezinta ?

67 CAP-istul { 01.28.10 at 11:26 AM }

Ioan Oltean face parte din acea categorie de militanti tip doberman care sunt foarte utili partidelor pentru capacitatea lor de munca, pentru mana de fier cu care controleaza subordonatii si pentru usurinta cu care “lichideaza” oponentii, fie ca sunt primari de alte culori fie ca sunt colegi de partid care vorbesc mai mult decat trebuie sau au prea multe initiative.
Ei functioneaza foarte bine pe o situatie existenta, nu trebuie sa va asteptati sa-i vedeti pe post de sustinatori sinceri ai reformelor unui partid, mai ales cand ei nu vad clar daca vor avea un rol important in partide dupa ce se va incheia reforma.
Demersul Dvs. trebuie continuat fara a va lasa afectat de astfel de reactii (care vor mai veni si de la altii).
Din momentul in care comisia propusa de BPN isi va incepe activitatea ar fi bine sa postati pe blog ideile si proiectele discutate in comisie pentru a putea sti si noi, muritorii de rand, cum evolueaza lucrurile. Un partid nu este format din cativa iluminati (conducerea) si restul talpasi, buni de carca in campanie. Nici nu stim de unde poate sa sara iepurele.
Nu stiu daca nu cumva s-a discutat deja, dar ar trebui puse pe picioare comisiile de politici publice (sanatate, invatamant, societate civila, economie, patronate, sindicate, culte, tineret, siguranta publica etc).
Proiectul fusese demarat de fostul PLD dar nu a mai apucat sa functioneze deoarece s-a produs fuziunea cu PD-ul.
Ar fi o cale excelenta prin care partidul s-ar deschide catre cei care chiar lucreaza in domeniile respective si au ce sa ne invete (daca reusim sa admitem ca nu le stim pe toate).
Pe dl.Oltean ar trebui totusi sa-l ajutati sa-si deschida un blog, poate ca in scris se exprima mai limpede. Am facut campanie pentru Basescu dar de cate ori vorbea Oltean la vreo emisiune nu aveam rabdare sa-l ascult pana la capat si ajungeam sa schimb canalul.

68 eunuca în perete { 01.28.10 at 11:29 AM }

Ştefan Jicol

Hermeneutica dvs. este impresionantă.
Dacă @antim n-ar fi avut “ideea” nucului, am fi ratat unul din cele mai eclatante comentarii pe care le-a cunoscut lumea virtuală.
Ce inspirat aţi fost să adăugaţi “eu” în faţa “nucului”!
Era un “nuc” castrat, ca să fiu în ton cu dvs.

Ţineţi aproape! La umbra lui, adică.

69 cocosel { 01.28.10 at 11:53 AM }

……sugestiv vorbind, domnule Preda ,reformarea partidului d -voastra ar trebui gandita si inceputa cu formarea unei noi aripi tinere , inspirate, inteligente ,de buna credintza, s.a.s.m.d ceea ce nu v a fi greu sa regasiti in partid,( vezi multi tineri de succes aici)……dupa care v a trebui desigur sa va asiguratzi ca si sigla ptr noul partid e aleasa pe masura. nu stiu daca va trebuie sugestii si propuneri din partea cuiva, eu insa ma incapatanez sa va inspir ceva autentic cu oarece continuitate……..asadar ,ca tot e vb de un partid reformat de un marinar , ati putea ramane in domeniu ,dar totusi, fiindca suntem in 2010 sigla trebe conturata cu alte acareturi in afara de fructe si legume……….ce a-ti zice de o sigla cu 2 sirene( marinareasca):)?……fiind vb de aripa tanara reformatoare si de perspectiva , pe de o parte, o sirena sa fie EBA iar cealalta sirena ,Udrea !Ma mai gandesc ca Elenei U,in loc de terminatia clasica a sirenei ,(coada de peste), ar trebui schimbata cu niste tentacule de caracatita , asta ca sa aveti un tablou complet in locul unei amarate de sigla……ahhh dar ce facem cu ZEUS ?, credeti ca ar mai fi loc si ptr el? ……..decat o salata de fructe clasica, mai bine una din fructe de mare, ca sa ramanem totusi in domeniul intaiului reformator…….Altfel se v a necaji El si nu mai are lacrimi sa planga!:(

70 Bibliotecaru { 01.28.10 at 12:19 PM }

Cred că primul imperativ al politicii ar trebui să fie conştientizarea faptului că România nu este în subordinea clasei politice.
Al doilea imperativ ar trebui să fie conştiinţa că nu se mai poate aşa.
http://bibliotecarul.blogspot.com/2010/01/romania-hranindu-si-poporul.html

71 gabrielp { 01.28.10 at 12:25 PM }
72 sopinel { 01.28.10 at 12:45 PM }

Pai chestia aia de ceramica descoperita la Hamangia, seamana mai mult cu un “c..” constipat.

Va dati seama ce distractie ar fi cu asemenea sigla. Iar culoarea ar trebui sa fie maronie, sa dea bine la popor. Ca oricum politicienii nostri asta mananca de cand ma stiu.

73 Stefan Jicol { 01.28.10 at 1:11 PM }

@antim #64,
Simbolul eunucului ideal de partid ar fi insusi dl Boc, iar poza sa pe post de sigla ar fi suficient de reprezentativa… Acu’ sa vedem daca’i de acord si dl Preda , sa nu inceapa si domnia sa cu texte traditionale PDL : Uite-aşa, ca să nu fie eunucul!

74 Riddick { 01.28.10 at 1:30 PM }

O chestiune aparent marginală, dar anul acesta ar trebui remediată. România, pe 9 mai, sărbătoreşte trei evenimente: Ziua Victoriei (9 mai- la fel ca Rusia, celelalte ţări o fac pe 8 mai, data reală), Ziua Independenţei (era 10 mai, comuniştii au mutat-o pe 9 mai ) şi “Ziua Europei” ( Ce mai sărbătoare… ţţţ !).

Ruşii au trimis invitaţii foştilor aliaţi din WW2 (Anglia, SUA şi Marea Britanie, şi fostele republici ale URSS, mai puţin Georgia), ca să participe cu trupe la parada de Ziua Victoriei (9 mai) în Piaţa Roşie din Moscova. A confirmat participarea doar Bling-Bling, ambalând-o sub forma unei formaţii de 70 de militari, sub steagul escadrilei Normandie-Niemen.

http://english.pravda.ru/russia/politics/27-01-2010/111881-victory_parade-0

Vreau să cred că mai exista timp pentru o iniţiativă legislativă (ori mai multe) care să repună în termeni reali datele pe care România le sărbătoreşte.

75 antim { 01.28.10 at 1:37 PM }

pe 8 mai am putea sarbatori si PCR-ul !

76 Marul. Doua perspective | CRISTIAN PATRASCONIU { 01.28.10 at 2:08 PM }

[...] Una la Cristian Preda. [...]

77 dani { 01.28.10 at 5:16 PM }

@Stefan Jicol, Antim
corect, simbolul PDL ar trebui sa fie Eunucul, nu Marul, Para sau Trandafirul. foarte tare ideea!
sau Limba, dar e cam prea vulgar, chiar si pentru acest – pardon – “partid”.

78 radu { 01.28.10 at 5:32 PM }

@stefan jicol: ma bucur ca si dvs. tineti minte reorientarea politica (pro-Traian Basescu) a dlui Preda de cand cu numirea sa la Francofonie. :)

79 Stefan Jicol { 01.28.10 at 6:08 PM }

@radu
Cred ca dl Preda a observat atunci brusc ca ” Zeus e simpatic!”, idee pastrata pana in zilele noastre… ceea ce afirma si Vanghelie: “In particular Basescu e fermecator! ‘”.
Vorba lu’ Eminescu in Scrisoarea I:
“La acelasi sir de patimi deopotrivă fiind robi,
Fie slabi, fie puternici, fie genii ori neghiobi!”

Oameni toti suntem, cu defecte umane…

80 ghidulocatarului { 01.29.10 at 4:39 PM }

domnule preda, cand credeti ca romanii vor fi guvernati de o clasa politica care sa nu mai aibe influente?
vor deveni oare mai responsabii politicienii nostri?
cand vor inceta cu toate certurile lor, si se vor gandi sa faca sa mearga treburile in tara mai bine?

81 Bondarul { 01.29.10 at 5:38 PM }

Cred ca alegerea marului ca simbol este o idee buna, cu potential de catastrofa, asa cum am mentionat si aici http://bondarul.blogspot.com/2010/01/trandafir-vs-mar-pdl-se-rebranduieste.html

82 NELUTA { 02.01.10 at 12:15 AM }

in privinta controversatei probleme a siglei ar trebui sa se porneasca de la analiya doctrinei, provenientei partidului, si analiza simbolurilor, si eu as zice marul, dar nu fructul ci pomul.
1.copacul simbolozeaza familia
2.as merge pe un trunci pornit din 2 radacini/ PD, PLD, ;I ECHILIBRUL ]NTRE POLITICILE DE DREAPTA SI CELE DE STANGA/ CENTRU DREAPTA.
3.Crengile indreptate spre cer/speranta
4. crengi groase/ puternice
5. vlastare tinere/ deschidere spre inoire si dezvoltare
6. merele din mar muscate/simbolul cunoasteriii….
Oricum trebuie pornit de la a analiza doctrina, mesajele ce se doresc a fi transmise….. si nu conteaza a cui este ideea, esential sa fie de impact.

83 MARILENA { 02.01.10 at 12:30 AM }

Sunt membru PD-L sector 1, colegiul 4 si ma consider indreptatita sa fac o propunere, avand in vedere discutiile din aceasta saptamana privind schimbarea de sigla, sugestia mea ar fi un desen in care sa fie reprezentata o hora (hora unirii), care ar simboliza nevoia de unire, de infratire, de sprijin ** LA BINE SI LA GREU**, pentru a trece cu bine peste perioada destul de grea prin care trecem

84 Mazilu Raluca { 02.02.10 at 9:53 PM }

P e site-ul Echipei de imagine, la articolul cu domnul Valeriu Stoica , exista si o propunere de sigla , as dorii sa o luati in vedere si eventual sa aveti o parere si referitor la articol. http://www.echipadeimagine.ro/otpdl/valeriu-stoica-atat-liberalii-cat-si-crestin-democratii-conservatorii-si-centristii-democrati-din-pdl-dau-substanta-identitatii-noastre-de-dreapta.html . Multumesc anticipat !

85 pestisorul de aur { 02.05.10 at 6:20 PM }

@C PREDA marul, parul,banana sau altceva credeti ca va spala la fata acest partid?nu vedeti ca restul colegilor{ma refer la cei,,,,,care conteaza}sunt ocupati ,,,,,cu,,,,,,,condusu.la tara asta?,,{asa cred ca s-ar fi exprimat o mare clasica in viata,colega cu dvs in PE…..e adevarat,a candidat ca si independenta….}adica sa-si vada in continuare de afacerile lor din ultimii 5 ani!sau se se bata in piept{era sa spun ca boc…..dar boc nu exista!}cum au scapat douasute de mii de oameni de la somaj!dar acum 2 saptamani era o propunere fffffffff proasta!si nici nu au prelungit legea somajului tehnic la presiunile sindicatului,,,,pentru ca le-au facut un calcul simplu, in urma caruia Statul ECONOMISESTE!nop….cred ca mai sunt ffff ocupati cu nascocirea altor taxe,,,,ia vedeti,poate puteti sa-i ajutati,,,,ii suspectez de lipsa de imaginatie….s-ar putea,daca dati o idee buna,sa se schimbe lucrurile!si atitudinea lor,,,,,vis-a-vis de dvs!reforma clasei politice!o tema atat de ,,spalatoare de creier,, in campanie!celelalte partide chiar incearca s-o faca!voi ….mere….pere….mai si radeti de ei!ce sa schimbati daca totul va merge ca pe roate!oricum in urmatorii 5 ani va veti extinde ca un cancer!toata lumea,din orice domeniu,se va imbraca in portocaliu{chiar,la culoare nu umblati!e indispensabila in stabilirea doctrinei}si probabil peste 5 ani nimeni din tara asta nu va avea numere de telefon stabile!toti vom vorbi pe cartele!sau telefoanele publice!nu stiu,sincer,ce cautati in acest partid!si cum nu ve e rusine ca v-ati asociat numele cu el!asta…in caz ca aveti,intr-adevar,principii!

Introduceți datele si comentariul dvs.