BPN

Luni 25 ianuarie, în cadrul BPN, voi prezenta împreună cu Monica Macovei câteva propuneri de modernizare a Partidului Democrat Liberal.

68 comentarii

1 Geanina Codita { 01.24.10 at 7:37 PM }

Este nevoie de un “energizant” altfel credibilitatea se stinge precum focul din sobă, încet, dar sigur.

2 Pop Mihai { 01.24.10 at 8:05 PM }

Daca se schimba ceva la nivel doctrinar, veti ascultata parerile membrilor de rand? Sau vor decide doar seniorii. Va intreb, pentru ca poate n-as fi de acord cu doctrina crestin-democrata.

Un membru al OTPD-L

3 gabriela filip { 01.24.10 at 8:10 PM }

sper ca dupa sedinta sa faceti publice aceste propuneri si cum au fost ele primite.eu am auzit de la un greu pedelist o idee care m-a mirat , ca sa nu spun m-a blocat , nu am avut replica.spunandu-i despre articolul lui aligica, mi-am exprimat parerea ca liberalii care stiu cine este crin antonescu si care l-au sustinut pe basescu si pdl ,raman orfani poltic daca pdl trece la crestin democratie si scoate liberalismul din programul politic.mi-a spus ca exista dupa parerea unora pericolul ca facand un congres,pe motiuni doctrinare, cei care vor conduce aceste curente nu vor mai putea fi controlati.asa ca daca pdl se va moderniza in partid crestin democrat,eu cred ca ramane spatiu pe dreapta pentru un partid nou liberal, care faca contrapondere lui antonescu.in cetateanul turmentat am citit o caracterizare a lui crin antonescu foarte aproape de realitate.nu stiu daca am pus-o aici dar chiar daca o repet, imi cer scuze dar cred ca e important de luat aminte.

Incompetenţă
În cele 50+ de primăveri ale “remarcabilei” sale existenţe Crin Antonescu n-a făcut nimic. Zero. Suprafaţă lisă.
Îi este uşor, deci, să se prezinte curat şi uscat şi să-i apostrofeze pe cei care-i chestionează activitatea. Pentru că nu are aşa ceva. N-a greşit cu nimic pentru că nu a făcut nimic. Niciodată.

În fond Crin Antonescu este doar unul din acei români anoşti care şi-au făcut o vocaţie din chiulangeală şi care ies întotdeauna deasupra celorlalţi ajutaţi de vidul inexistenţei. Crin Antonescu nu trăieşte, nu există, pentru că în urma sa nu rămâne nimic. Crin Antonescu doar este. Punct.

Să nu cădem în păcatul de a crede că iremarcabilul domn Antonescu nu are pasiuni. Are una, imensă. Adoră să frece tuşa. Nu, nu pe Diana Tuşa, era vorba de margine, mantinelă etc. Din poziţia de frecător de tuşă Crin Antonescu se vede cel mai bine şi din asta se naşte cea de-a doua caracterisică majoră a sa.

Impertinenţă
Crin Antonescu este superlativul obrăznicăturii “de cartier”. Întotdeauna “pe fază” şi cu “vorbele la el” impertinentul reuşeşte să evite angrenarea în discuţii din care i s-ar putea evidenţia incompetenţa. Orice argument serios, care necesită un bagaj minim de cunoştinţe pentru a fi combătut, este catapultat rapid în zona derizoriului, cu o obrăznicie dezarmantă. Uluiţi de stupiditatea replicii lui Crin Antonescu adversarii uită pentru moment de subiectul în discuţie, angrenându-se într-o dispută logoreică fără obiect concret.

După ce a avut grijă să fenteze atacurile impertinentul trece la ofensivă. Scoate la iveală artileria grea. Discursul. Găunos, sunând a gol, întotdeauna spumos şi presărat cu invective şi catalogări “cu priză”. De cele mai multe ori Crin Antonescu se lasă cuprins de beţia propriei flecăreli şi nu mai controlează ce dă pe gură, lăsând astfel să se întrevadă cea de-a treia caracteristică a personajului.

Inconştienţă
Educat în barurile şi cafenelele bucureştene Crin Antonescu cunoaşte o singură cale de a-şi doborî adversarul incomod. Flegma. Pentru el faptul că respectivul argument şi-ar putea rata ţinta aterizând în ciorba unui oarecare nevinovat nu prezintă interes. Tot ce contează este reacţia adulatorilor săi comentând superba parabolă balistică descrisă de flegmă în drumul ei spre ţintă.

Crin Antonescu, un nesimţit în stare pură, nu putea fi altfel decât inconştient. Apetenţa sa pentru declaraţii cu conotaţii grave şi foarte grave pentru societatea în care el nu există este din ce în ce mai pregnantă şi a depăşit deja pragul suportabilităţii. Societatea ar trebui să se autosesizeze şi să-şi ia măsuri de protecţie întrucât locul sociopaţilor asociali nu este în politică, cu atât mai puţin în fruntea unui partid cu resurse să-l propulseze în posturi de responsabilitate publică.

Crin Antonescu are starea mentală potrivită şi se află foarte aproape de o poziţie din care va putea da foc României. Tocmai de aceea, este imperios necesar să-i fie confiscată cutia cu chibrituri.

4 val { 01.24.10 at 8:26 PM }

Felicitari pentru prima aniversare a blogului si cat mai multi ani!

5 Stefan Jicol { 01.24.10 at 8:41 PM }

Va spun eu ce se va intampla in acest BPN.
Sunteti deja trecuti la nr 29 pe ordinea de zi, din cele 30 de puncte in dezbatere. Punctul 30 intitulandu’se ” inchiderea sedintei”. Personagiile foarte importante din BPN, avand mari indatoriri publice si gestionand mari portofolii, lucru stiut, nu vor sta mai mult de nr 12 de pe ordinea de zi si se vor evapora discret precum parfumul rar al d’nei Udrea… Poate doar dl Oltean, obosit de pe drum si motaind, sa mai ramana semiadormit pana pe la nr 22 de pe ordinea de zi. Prigoana cel mic, invitat de BPN la nr 5 pe ordinea de zi pentru felicitari, va ramane poate mai mult pentru satisfactia rautacioasa de a va pune pioneze sau chewing gum pe scaun… Veti ramane sa va expuneti idealurile, cu citate din Leviathanul hobbesian si fenomenologia spiritului pedelist, doar femeilor de serviciu, secretarelor si portarilor din strada Valter Maracineanu. Toti ascultatorii ocazionali vor fi, in mod cert, foarte impresionati de cele cate vor auzi in premiera in viata lor… avand efectul primigest al unei telenovele prezentata din pacate in limba nahuatl a aztecilor. Aaa, am uitat de seful de sedinta dl Boc care, oricum, cand nu e egoist si nu vorbeste despre realizari extraterestre de unul singur ca radioul mazgaleste linistit servetelele cu pixul gandindu’se la coasa si gastele sale din copilatie. El , fiind si singurul pedelist din sala, va va felicita aparent emotionat si va va cere permisiunea sa inchida sedinta ca are ora la frizer.
Veti putea sa si aplicati reformele plimbandu’va agale sau dand graunte la porumbei, daca nu’i prea frig, in parcul de alaturi ce se numeste Cismigiu.
Reforma PDL va fi totala, suficienta si incredibil de completa.

6 nora damian { 01.24.10 at 8:51 PM }

Buna seara, domnule Cristian Preda, cred ca e un pas necesar. Daca va fi luat in seama, va readuce interesul pentru politica portocalie.

7 nora damian { 01.24.10 at 8:53 PM }

gabriela filip, salut, o caracterizare incisiva dar exacta. Si deosebit de bine scrisa. Felicitari.

8 gabrielp { 01.24.10 at 9:18 PM }

@Stefan Jicol
Va rog, nu ne mai ambalati drept prevestire ceea ce este de fapt povestea esecurilor dumneavoastra …

9 Radu Humor { 01.24.10 at 9:43 PM }

@gabriela filip :
“eu am auzit de la un greu pedelist o idee care m-a mirat , ca sa nu spun m-a blocat , nu am avut replica.”

Incearca si tu alta pozitie , ca altfel ajungi sa gandesti anapoda ;)
Chestia cu Crin Antonescu care va inoada cozile logicii in asemenea hal incat tot despre el vorbiti, fie ca-i vorba de Basescu, Geoana, Boc, sau de tot PD-L -ul la un loc.
E bun fato !!
Si pentru voi- acru, ca n-ajungeti la nivelul lui oricat ati suporta sub greutatea unor ideologi imbacsiti de marxism-leninism adaptat la vremurile noi, avandu-i chiar pe ei in rol de ciocoi
(scuza-mbinarea).

Sigur ca atunci cand n-ai nici o doctrina e mai usor sa-ti iei una de la solduri, dar s-ar putea acasa sa vezi ca nu se asorteaza deloc cu masa de manevra si atunci un Crin Antonescu e numai bun de gasit vinovat :roll:
Si s-ar mai putea papuso, sa te dezumfli rapid sub greutatea personalitatii incontestabile a lui Crin Antonescu si nu a greului amintit.

10 Stefan Jicol { 01.24.10 at 10:42 PM }

@ gabriela filip
Am o mare admiratie pentru oamenii curajosi ca dvs, care critica pe cel slab din opozitie si’l lauda pe cel puternic aflat la putere. Si sunteti destui astfel de oameni de bine.
Cum s’ar zice: Mari oameni, mari caractere!

@gabrielP
Folositi a I-a plural in exprimare. Sunteti cumva mai multi si dvs ii reprezentati cu mandat ?

11 Daniel M { 01.24.10 at 10:51 PM }

Si eu sunt curios daca veti fi ascultat. Va doresc succes, totusi.

12 Bibliotecaru { 01.24.10 at 11:02 PM }

@ Cristian Preda

Propunerea mea ar fi separarea structurii de conducere a partidului (funcţiile din interiorul partidului) de funcţiile din afara partidului. Astfel cei care candidează sau sunt numiţi în funcţii ale statului român, pot să se profesionalizeze.

13 Cosma { 01.24.10 at 11:03 PM }

@Col.Preda Cristian
BPN poate fi acronimul la Belirea Pedeilor Neortodocsi asa ca luati cu Dvs. un unguent cu anestezic….ca Monica Macovei e doar frectie la un picior de lemn!
As da orice sa fiu de fata (anonimatul are si multe inconveniente) si va doresc succes!
Modernizati-i definitiv!
@gabriela filip
A gentelman rather is than does!(concept inacceptabil in mahalaua damboviteana inecata in flegma-ca urat mai vorbesti!)

14 Riddick { 01.24.10 at 11:04 PM }

Ce mercredi 2 octobre 1872, tout pourrait bien changer : contre l’avis de ses partenaires de jeu du Reform-Club, Phileas Fogg soutient qu’on peut maintenant parcourir la terre en quatre-vingts jours seulement.

Un pari est lancé. S’il n’est pas de retour le samedi 21 décembre, à huit heures quarante-cinq du soir, notre homme perd tout.

Avec Jean Passepartout, domestique français fraîchement engagé, il devra « sauter mathématiquement des railways dans les paquebots, et des paquebots dans les chemins de fer ».
Mais sa route pourrait bien être parsemée d’embûches …

15 gabrielp { 01.24.10 at 11:42 PM }

@jicol

ce reprezentati dumneavoastra e greu si de mirosit, si de pronuntat.

16 six { 01.25.10 at 12:39 AM }

Acum ca PDL e la putere toate lucrurile astea sunt privite cu oarecare relaxare si nu o sa fiti decat usor admonestat.
Dar sa tineti undeva tot “dosarul” pregatit pentru ca sigur se va scoate de la naftalina cand o sa se plece de la guvernare. :)

Mai aveti noroc ca patronul spiritual al partidului pare preocupat de miscarile din alta parte : http://domnulsix.wordpress.com/2010/01/24/basescu-vrea-sa-inceapa-reforma-statului-cu-reformarea-psd-ului

Succes la dezbateri!

17 Gherman Adrian { 01.25.10 at 6:59 AM }

reforma…
Primariile sa nu mai plombeze asfaltul cu pietris. De fapt… asta nu-i reforma. Este o aducere la nivelul anilor 50 cand se plombau gropile din asfalt cum trebuie. Deci: de la mentalitatea lui Stefan Cel Mare la mentalitatea macar a lui Dej.
Ca… dragu de primar, Teodor Stefanie… parca are un nume predestinat.

18 Gherman Adrian { 01.25.10 at 7:01 AM }

erata: Tudor

19 Gherman Adrian { 01.25.10 at 7:03 AM }

Sa nu isi mai puna consilieri “proprietari de lanturi de magazine” ca, acestia sa-si protejeze afacerile cu functiile din primarie.

20 Gherman Adrian { 01.25.10 at 7:51 AM }

deci: ca sa fie totul limpede.
de la intersectia strada armatei cu strada 22 decembrie; pe strada 22 decembrie, o portiune de 0,2 km asfaltul este acoperit cu piatra de cariera (practic, a devenit drum de tara pt ca asfaltul era intr-o stare deplorabila) si o portiune de 0,1 km pe strada armatei. Dobitocul… mai exact: patrupedele din subordinea lui ne aduc in epoca de piatra.
locatia exacta este aici
View Larger Map

21 antim { 01.25.10 at 8:34 AM }

gabriela filip , tu esti sanatoasa …la cap ?

22 Paul Anicet { 01.25.10 at 10:15 AM }

Domnule Preda,
Ma bucura alianta (firesca) cu d-na Macovei. Ma tem insa ca demersul dvs e inutil. Si asta pentru ca nu pot suspecta actuala conducere a PDL de intelepciune. Era intelept ca si dl Voinescu sa se ralieze acestui demers. Dansul este insa mai prudent. Probabil ca are mai mult de pierdut.
Gasesc ca ar fi bine de punctat ca ultimele alegeri – europarlamentarele in primul rand si mai apoi prezidentialele – nu au fost castigate de catre acesti grei ai partidului. Fara dvs si Monica Macovei lista la europarlamentare ar fi fost la fel de gretoasa ca si a PNL-ului. Ar trebui sa fie un argument hotarator in aceasta trambitata modernizare a partidului. Ma tem insa ca ca acest aspect va fi complet ignorat in final.
Pentru modernizarea (absolut necesara) a PDL ar fi trebuit (ca substrat de fond) sa pierdeti alegerile. Macar europarlamentarele. Si v-ar mai fi fost util sprijinul catorva personalitati cu imagine buna in PDL. Din nefericire nu-mi vine nici unul in minte. Oare de ce?

23 Andra { 01.25.10 at 11:18 AM }

Va doresc succes alaturi de dna. Macovei si va felicit pentru blog.
Cred insa ca trebuie sa corectati ceva; blogul acesta este creator de spatiu public, dar in mai putina masura si creator de dialog si dezbatere, alta decat cea dintre dvs. si presa.
Desigur ca dialogul “prin presa” are si el rolul lui, dar poate ca acest spatiu e potrivit si pt. a “crea” acel tip de dialog intre membri si politicienii PDL – si intre ei si propriul electorat.
Se pare ca acest tip de dialog este un model de atitudine pe care vreti sa-l creati in interiorul PDL, asa ca, de ce sa nu incepeti prin a-l crea chiar aici?

Daca un partid trebuie sa devina o “tribuna” de dezbatere, acest model de atitudine trebuie sa se construiasca undeva, iar un blog este chiar locul de unde poate incepe aceasta constructie. Cu atat mai mult cu cat modelul (mentalitatea) acestei atitudini civic-liberale a fost construit deja in ultimii 20 de ani de personalitati importante ale vietii publice, asa ca oamenii asteapta acum acest tip de atitudine de la politicieni.
Unii politicieni se straduie sa re-invie spiritul acestui dialog; la PNL, de ex, acest tip de atitudine face parte (cumva) din patrimoniul de valori “nou create” in ultimii 20 de ani, prin intermediul PAC-UFD si al acelor personalitati politice de care PNL au avut grija sa scape in timp, prin excludere … (Mona musca, Stolojan, valeriu stoica).
Cu toate acestea, spiritul si mentalitatea (dialogului) au ramas, iar PNL se afla pe un drum solid in privinta acestui tip de dialog social… (avand in vedere ca, totusi, Mona musca era presedinta a unui comitet PNL de dialog cu societatea civila, iar dupa ce au exclus-o, a fost inlocuita cu Norica Nicolai…)
Dpdv al capitalului activ al acestui tip de dialog, adica al oamenilor formati, obisnuiti si deschisi pentru un dialog cu societatea – PDL a primit acesti oameni odata cu PLD, dar ii tine bine ascunsi si nu-i foloseste deloc. Din acest motiv imi doresc sa reusiti in demersul dvs.

24 JeanV { 01.25.10 at 11:19 AM }

@ gabriela filip: un pic lung, dar felicitari pentru precizia taierilor; totusi CAntonescu e un subiect fumat si titlul era altul … :)

@ Biblio @ CPreda:

perfect de acord cu ce spune Biblio: niciodata nu am inteles de ce, aproape obligatoriu, presedintele de partid trebuie sa fie prim ministru sau candidat la presedinitie sau…; seamana cu dl. doctor Oprescu, care nu are probleme cu vreun cumul de functii: si profesor, si doctor, si primar, si eu mai stiu ce ? Cand au timp sa le faca bine pe toate ?

Ca sa raman la exemplul de mai sus: presedintele unui partid trebuie sa se ocupe de partid. Punct. Nu si de partid, si de … ,si de … Poate devenind neinteresanta material, functia va deveni mai atractiva pentru umanisti ?

25 JeanV { 01.25.10 at 11:26 AM }

@ Riddick …

qui sera Passepartout ?

26 Andrei Oprea { 01.25.10 at 11:27 AM }

Bafta maxima, este nevoie de o injectie de realism si energie noua in PD-L. Si o clarificare ideologica

27 Andra { 01.25.10 at 11:37 AM }

Inca ceva: pt. a deveni o “tribuna de dezbatere”, un partid are nevoie nu doar de bune intentii si de oameni deschisi la dialog, ci si de un lucru foarte concret: un spatiu public, adica un spatiu care sa fie deschis atat membrilor si sustinatorilor cat si publicului larg, unde oricine doreste sa-si exprime opiniile sa o poata face fara frica de sanctiuni (de partid) sau de teama activistilor (care cunosc un singur tip de dialog, dialogul cu bocanci in gura).

Din pacate, televiziunile si presa romaneasca au devenit in ultimul timp un tip spatiu public capturat aproape in exclusivitate de PSD si PNL, iar PDL nu si-a creat – pe masura ce s-a dezvoltat ca partid – un astfel de spatiu public (un ziar dedicat dezbaterii interne si nationale, asa cum au partidele principale in Marea Britanie de exemplu).

28 Bernard Noghiu { 01.25.10 at 12:40 PM }

Nu ştiu de ce pare că aţi început un fel de “vânătoare de vrăjitoare”. Dar vă urez succes…

29 sopinel { 01.25.10 at 1:22 PM }

@gabrila filip
Ce are s…(tampila) vacii cu prefectura? Ce are Crin Antonescu cu sedinta de “Belirea Pedeleilor Neortodocsi”?
Probleme la Balaceanca? Au crescut gaurile in gard si au inceput unii sa scape.

@cpreda
Dupa sedinta de azi va asteptam in opozitie.

30 Cu doctrina in protap - Politica prin ochelari de blogger { 01.25.10 at 1:42 PM }

[...] Cristian Preda anunta sec ca s-a decis sa puna “pisica” pe masa BPN-ului de azi al pedelistilor, fara sa mai ofere si alte amanunte. De comentat, comenteaza insa Ovidiu care speculeaza ca tema centrala a discutiilor incomode va fi democratia intena in partid – modernizarea, adica-, dar ca demersul lui Preda va avea o eficienta de la minima spre… deloc. [...]

31 victor L { 01.25.10 at 2:57 PM }

@ Jean V,
te intrebi cu multa doxa:
” niciodata nu am inteles de ce, aproape obligatoriu, presedintele de partid trebuie sa fie prim ministru sau candidat la presedinitie”

-in multe tari din Ioropa liderul partidului e desemnat ca prim ministru;
-nici unde (nici in Romania) nu este ” obligatoriu” ca liderul unui partid sa fie catindat la presedintie, este doar inventia dvoastra.
Cind presedintii Romaniei vor fi alesi de Parlament, liderii partidelor nu vor mai candida la presedintie, ci vor prefera sa fie doar prim ministrii (cind se poate) ori ministrii.

32 elena nemtisor { 01.25.10 at 3:29 PM }

Domnule Cristian Preda,eficienta acestui demers este posibila intr-o foarte mica masura,ar trebui sa mai cautati si in acelas timp sa-i si convingeti pe acei oameni politici cinstiti si curajosi sa se implice.Doamna Monica Macovei este un astfel de om politic dar in campania electorala a avut un comportament si limbaj neasteptat. Consider ca pentru a avea o functie si mai ales o functie politica ar trebui sa aiba un minim de cultura social politica

33 MARIA { 01.25.10 at 3:53 PM }

Succes! Oameni ca dumneavoastra si M. Macovei fac diferenta intre PDL si PSD.

34 CAP-istul { 01.25.10 at 5:22 PM }

Poate ne si povestiti ce-ati vorbit. Nu neaparat ce-au spus ei ci, in special, ce le-ati propus concret Dvs. si dna Macovei.

In legatura cu ce se discuta, mai sus, privind o axare a PD-L pe doctrina crestin-democrata si “stingerea” discreta a curentului liberal din partid, cred ca indivizii ca propaga astfel de idei ar trebui sa se gandeasca de doua ori inainte a o comite.
Membrii / simpatizantii / votantii PD-L de orientare liberala sunt de trei categorii:
1. Cei care au crezut sincer in proiectul politic ADA + Basescu si au incercat sa-l sprijine, inclusiv plecand de la PNL spre PLD si PD-L. Acestia, dupa ce Basescu isi incheie mandatul 2, nu cred ca se vor mai simti atrasi de PD-L, mai ales daca acesta va vira spre crestin-democratie si, probabil, vor incerca sa puna pe picioare un partid de orientare liberala.
2. Cei care nu mor de dragul PD-L dar vomita la vederea actualei conduceri PNL. Probabil ca si acestia vor urma calea celor din prima categorie.
3. Ciolanistii, cei care au migrat catre PLD -> PD-L doar pentru ca nu au prins posturi importante in PNL. De astia s-ar putea sa nu scape PD-L, indiferent ce doctrina va alege. Multi dintre ei au schimbat si in trecut doctrinele precum sosetele.
Pe scurt, daca se va axa doar pe crestin-democratie, PD-L va pierde doua din cele trei categorii de membri/votanti, ramanand cu cea mai proasta.
Este posibila ca un astfel de nou partid liberal sa mai atraga elemente valabile din actualul PNL si voturi din aceasta zona dar nimeni nu le va garanta PD-L-istilor sustinere neconditionata din partea noului partid, cu atat mai mult cu cat nu va mai exista liantul Basescu.

35 V. Ruse { 01.25.10 at 5:27 PM }

Se vorbeşte despre reformarea PDL şi consider că este nevoie urgentă de o reformare. PDL este cel mai nereformat partid din România. Acest partid este condus cu mână de fier,în cel mai pur stil comunist, de un fost demnitar comunist şi turnător la Securitate,Traian Băsescu. În anumite judeţe PDL este condus de foşti ofiţeri de Securitate,lucru nemaiîntâlnit,în acest moment,în nici un partid politic din România. Şi, fiindcă turnătoria la Securitate este o crimă,toţi cei care-l slujesc pe TURNĂTORUL LA SECURITATE TRAIAN BĂSESCU,sunt părtaşi la crimă. Foşti procurori comunişti,ca Monica Macovei, care semna mandate de arestare în alb pe timpul lui Ceauşescu, nu au nici o scuză. Ei sunt deja nişte criminali. Cei ca Traian Ungureanu,Sever Voinescu Cotoi, Cristian Preda şi alţii,pot invoca faptul că nu au fost comunişti, adică nu au avut carnet de membru PCR. Răspunsul este unul şi clar : COMUNIST NU TE FACI, TE NAŞTI. În final am o întrebare la care nu cred că cei nominalizaţi mai sus vor putea oferi un răspuns logic şi de bun simţ : DE CE ADRIAN PĂUNESCU, CARE ÎL PUPA ÎN C U R PE CEAUŞESCU, ERA UN PUPINCURIST RĂU,IAR ANDREEA PORA CARE ÎL PUPĂ ÎN C U R PE TRAIAN BĂSESCU, ESTE UN PUPINCURIST BUN ? Subliniez că îi dispreţuiesc pe toţi pupincuriştii, indiferent la cine prestează.

36 gabrielp { 01.25.10 at 7:18 PM }

@V. Ruse
Pozitia dumneavoastra nu are logica.

Ori sunteti un adversar al PDL-ului si atunci nu ar trebui sa fiti interesat de reforma PDL, pentru ca, nereformat, PDL-ul e mai slab, ori sunteti un simpatizant si atunci retorica dumneavoastra e cel putin ciudata.
Singura concluzie logica e ca sunteti doar un biet bolnav.

37 gabrielp { 01.25.10 at 7:19 PM }

constat ca postacii PSD+PNL au o noua misiune: sa raspandeasca ideea ca miscarea de modernizare a PDL e destinata sa pregateasca o sciziune in PDL.
Pentru linistea voastra, cititi ce declara ieri Ponta: Crin Antonescu e asteptat cu bratele deschise in PSD. Asa ca nu e nevoie sa se scindeze PDL-ul, PSD-ul se va uni cu PNL-ul. Cool, nu ?

38 V. Ruse { 01.25.10 at 8:05 PM }

PT. gabrielp- Măi dobitocule,eu nu te-am jignit pe tine. Tu esti bolnav. Cene azis ca nu trebuie să fii interesat de reforma unui partid care coduce tara. Eu mă simt jignit şi umilit să fiu condus de un personaj,deja sinistru,pe nume Traian Basescu,fost demnitar comunist şi turnator la Securitate,iar un fost procuror comunist,Monica Macovei,care semna mandate de arestare în alb pe timpul lui Ceauşescu să ne reprezinte la Strasbourg. Măi dobitocule,orice contribuabil din această ţară este îndreptăţit să ştie totul despre orice partid pentru care plateste cu bani publici campania electorală şi alte cheltuieli. Nu este de mirare că pe acest blog să posteze tot felul de cretini care cred că numai ei pot jigni. Vai de capul vostru !

39 judex { 01.25.10 at 8:29 PM }

@ V Ruse
D-le Ruse, in timp ce posibilitatile dvs. de analiza par mai degraba limitate, capacitatea de a absorbi si reproduce clisee mediatice manipulatoare este de netagaduit. Desi interventia dvs este off-topic, cred ca se impun cateva corectii. Viziunea dvs. asupra celor cateva persoane (cei cu atitudinea unor Pora, TRU, CPreda, Voinescu se pot numara, cred pe degetele a doua maini) care s-au opus constant in ultimii doi ani armatei de ziaristi si politicieni care l-au rastignit non-stop pe Basescu, numai “pupincuristi” nu pot fi numiti. Eu cred ca mai putin de 1% dintre romani au crezut ca Basescu isi va mentine postul potential de aducator de avantaje pentru posibilii lingai. Mai mult, resemnarea si exasperarea parea sa fie caracteristica sustinatorilor lui Basescu in zilele premergatoare alegerilor, sentimente vizibile si la Pora, si la TRU, de exemplu. Faptul ca Basescu a castigat pana la urma tine aproape de miracol. Pora, de exemplu, in ultimele zile s-a expus aproape eroic gastii de pupincuristi adevarati din gradina lui Vantu-Patriciu si chiar mogulior reuniti in persoana in vizuina iRealitatea, pledand practic pentru un virtual invins. Asta nu aduce a atitudine de pupincurism, cred eu, ci mai mult a sacrificiu (sa nu zic eroism, ar suna patetic, dar…). In ceea ce priveste acuzele dvs. despre turnatorul Basescu, sa intelegem ca Basescu vrea sa recupereze averile lui Patriciu-Vantu-Voiculescu-Nastase-etc, cu care acestia au fentat Securitatea lui Basescu ? Cred ca sunteti de-a dreptul ridicol…

40 Stefan Jicol { 01.25.10 at 8:35 PM }

@judex
ziceti ca : ” Faptul ca Basescu a castigat pana la urma tine aproape de miracol.”
Al naibii miracol, sa dai ordin institutiilor statului sa’ti pregateasca, sa’ti organizeze si sa’ti castige alegerile… Inseamna ca nu numai PDL, dar si PCR-ul de pe vremuri era si el un fel de Houdini.

41 Gabriel Preda { 01.25.10 at 8:58 PM }

@V. Ruse

Dupa reactia geometrica, e clar ca suntti bolnav.
Acum, motivul pentru care nu puteti sesiza evidenta contradictie ogica pe care o comiteti tine probabil nu de patologie, ci de IQ. De fapt, la dumnevoastra ar trebui sa scriem iq.

42 Gabriel Preda { 01.25.10 at 8:59 PM }

@v. Ruse
Si eu nu v-am jignit. Daca doriti sa fiti jignit, trebuie sa rugati pe altcineva. Eu nu dau in cei cazuti la pamant.

43 victor L { 01.25.10 at 8:59 PM }

Stefan Jicol,
zvonul asta prostesc cu datul ordinului la “institutiile statului” pentru cistigarea alegerilor de catre Basescu vine din flacara violeta?

44 Gabriel Preda { 01.25.10 at 9:01 PM }

@victor L

Stefan Jicol e un penibil finantator PNL care, incapabil sa inteleaga ca cel care i-a tocat banii se numeste Crin Antonescu, si nu Traian Basescu, se razbuna acum ca magarul pe sat.

45 Gabriel Preda { 01.25.10 at 9:03 PM }

@V. Ruse

A, sa nu uit. Sa stiti ca zvonul ala care circula pe blogurile ciutacilor, cum ca daca mananci rahat iti creste IQ-ul e fals. S-a dovedit insa ca daca mananci rahat mult timp incepi sa vezi flacara violeta.

46 Stefan Jicol { 01.25.10 at 9:03 PM }

@ gabrielP si @V. Ruse
Cred ca atitudinea dvs de a calomnia si de a inflama
discutiile nu par elegante pentru ceilalti cititori. Lasati’ma sa raman cu buna parere pe care o am despre dvs. Multumesc!

47 Dan Patrascu { 01.25.10 at 9:21 PM }

Domnule Preda, imi doresc ca vocea dvs. sa fie auzita de domnii Blaga, Berceanu, Videanu si de prima doamna Elena Udrea.
Succes.

P.S. Va propun un material care poate v-ar interesa caci are legatura si cu politicul.

http://patrascudan.wordpress.com/2010/01/23/mirajul-teoriilor-conspirationiste/

48 V. Ruse { 01.25.10 at 9:40 PM }

Pt. Judex: “Ba mata eşti tip ridicol…” . Eu nu folosesc clişee,ci spun adevaruri verificabile. Basescu a fost turnător ordinar. Etilista Macovei ca procuror comunist semna mandate de arestare în alb pe care le dădea ofiterilor de securitate. Acţiuni criminale,nu? “Miracolu” realegeri turnatorului este că în ţară a pierdut,departajarea făcându-se cu voturile din diaspora,unde a votat un alegător la 12 secunde,ceea ce este imposibil. În 12 secunde cel din comisie nici nu putea să-i citească datele din buletin. Cât despre “răstignire” este o formă mascată de pupincurism. La câte idioţenii a făcut Băsescu, vorbesc de cele recunoscute de el,trebuia să plece de la Cotroceni. În SUA l-ar fi împuşcat. Presa liberă l-a criticat,dar Băsescu ca şi Ceauşescu nu suportă critica. În ceea ce priveşte cei pe care turnătorul Băsescu i-a numit “moguli”,îşi plătesc salariaţii din banii lor, pe cât timp Băsescu,cel mai mare mogul al României,îşi plăteşte slugile cu bani publici,cu funcţii publice,cu stele de general. Îşi bate joc de România. Un catren : Caligula imperator / Şi-a făcut calul senator, / Dar Băsescu mai sinistru / Şi-a făcut iapa ministru. / Cât despre frumoasa Andreea Pora,este la rând pentru o funcţie grasa. De aceea se zbate. Cât despre Patriciu,acesta a cumpărat Petromidia care era falimentară, în timpul guvernării Năstase şi a adus-o pe linia de plutire. Băsescu şi slugile lui consideră acesta un lucru rău. Tot în timpul guvernării Năstase Videanu a cumpărat,pe degeaba, zăcămintele de marmoră ale României. Aceste zăcăminte nu erau falimentare,iar Videanu plăteşte cea mai mică redevenţă. Băsescu şi slugile lui consideră un lucru bun. Mai mult, Patriciu a renunţat la politică,dar Videanu nu a renunţat. Mai mult el este chiar ministrul domeniului în care are afaceri şi asta se numeste oligarhie. Aceasta este analiză măi “Judex” nu ceea ce ai pictat matale pe blog. Mai mult,faci fseudonimul de cacao. În plus,după topica frazei cred că mai ai un pseudonim.

49 V. Ruse { 01.25.10 at 9:44 PM }

Pt. Gabriel Preda : Ai răsuflarea grea. Îţi pute gura a c ă c a t de la cât i-ai lins găozul turnătorului Traian Băsescu. Jos securisto-comuniştii !

50 Stefan Jicol { 01.25.10 at 9:54 PM }

@V. Ruse
Toti suntem nervosi in actuala conjunctura si avem motive. Trebuie insa sa ne exprimam civilizat, adica intr’un mod placut auzului. Sunt de acord cu ideile dvs dar nu si cu tonul sau cu vocabularul. Va rog, nu’mi compromiteti solidaritatea!

51 V. Ruse { 01.25.10 at 10:05 PM }

D-lui Ştefan Jicol : Prima mea postare a fost acidă dar corectă. Restul au fost răspunsuri la jignirile altora. Şi,după cum bine ştiţi, cu domnii vorbesti ca domnii,iar cu debedeii vorbeşti ca derbedeii.

52 Stefan Jicol { 01.25.10 at 10:10 PM }

@ V. Ruse
Si pe mine m’au provocat deseori dar m’am milostivit
de ei si i’am iertat. S’au asumat responsabilitati politice, au creditat personaje controversate, s’au asociat rau si e normal sa’si piarda cumpatul astazi cand exista o presiune publica evidenta.
Nu’s derbedei, sunt doar niste oameni necajiti.

53 gabrielp { 01.25.10 at 10:15 PM }

@Ruse
Aici nu vorbim, scriem. Ce scrieti dumneavoastra sunt numai atacuri ignobile la adresa unor personalitati ale vietii publice din Romania. Sunteti de aceeasi calitate cu cei care scriu telefonul colegei care nu le raspunde avansurilor la vespasiana. Cand v-am pus la punct, v-ati intors catre mine, de data asta improscand injuraturi. In fine, la cata minte aveti ca sa scrieti asa prapastii despre politicienii romani, nici nu era de asteptat altceva.
De curiozitate, cine va plateste ? PNL, PSD sau PRM ?

54 gabrielp { 01.25.10 at 10:26 PM }

@Ruse

Nu trebuie sa va simtiti jignit, dumneavoastra va exprimati cu o neglijenta care indeamna la dispret. Cand folositi astfel de cuvinte pentru a caracteriza pe Presedinte, trebuie sa va asteptati la o reactie pe masura. Atentie, e foarte greu de crezut ca cineva are cat de cat o urma de inteligenta daca nu intelege contradictiile din propriile fraze. Va exprimati neglijent si faceti erori de logica flagrante. Dupa cum scrieti, pareti un prostanac. Asa ca, in afara de cazul in care ne prezentati rapoarte cu IQ-ul si diplomele dumneavoastra, noi nu avem cum sa ghicim ca ati putea fi jignit cand sunteti recunoscut ca un prostovan, din moment ce va exprimati astfel.
In fine, poate ca mitocaniile debitate la adresa Presedintelui si a celui mai bun ministru al cabinetului Tariceanu I v-au scapat din greseala. Aveti acum sansa sa schimbati parerea deplorabila de pana acum. Ce o sa faceti ? Continuati cu mitocaniile si injuraturile ? Sau incercati sa va concentrati si sa produceti ceva utilizabil ?

55 gabrielp { 01.25.10 at 10:28 PM }

@Jicol

Multumesc pentru sustinere. Poate ca dl. Ruse poate fi recuperat. Cine stie, o fi fost pana acum saracul numai pe la Ciutacu si crede ca lumea te apreciaza dupa cat de ilogic si furibund te exprimi …

56 gabrielp { 01.25.10 at 10:34 PM }

http://morar.catavencu.ro/2010/01/24/ponta-il-doreste-pe-crin-in-psd-e-un-plan-sau-un-vis/

Nu e un zvon, Ponta a declarat pentru Ev. Zilei ca il vede in PSD …Domnule Ruse, presupun ca sunteti simpatizant PSD sau PNL … cum judecati o astfel de perspectiva ? Cum credeti ca ar putea contribui Crin Antonescu la intarirea conducerii PSD ? Cum credeti ca ar primi membrii de rand ai PSD o astfel de apropiere intre liderul partidului de drepata din opozitie si marele partid de stanga ? Cum il priviti de fapt pe Crin Antonescu, ca pe un liberal de stanga ? Sau ca pe un oportunist ?

57 gabrielp { 01.25.10 at 10:52 PM }

http://www.gandul.info/politica/pd-l-in-rebranduire-cristian-preda-propune-inlocuirea-trandafirului-cu-marul-macovei-eliminarea-promovarii-prin-telefoane-udrea-contribuie-cu-sufletul-5444463

Acuzat că face politică doar prin intermediul paginilor electronice şi îndemnat de conducerea PD-L “să se dea jos de pe blog”, Cristian Preda le-a spus colegilor, în biroul permanent al partidului, că la nevoie, le va face el însuşi site-uri celor care se îndoiesc de utilitatea postării pe internet: “Membrii PD-L sunt pe cale să înţeleagă cât de importante sunt blogurile şi în România, şi în alte părţi. Blogurile sunt o parte a realităţii politice şi le-am promis celor care nu au încă să le facem noi”.

58 Riddick { 01.25.10 at 11:12 PM }

Just another Monic monday…

Six o’clock already
I was just in the middle of a dream
I was kissin’ Valentino
By a crystal blue Italian stream
But I can’t be late
‘Cause then I guess I just won’t get paid
These are the days
When you wish your bed was already made

It’s just another manic Monday
I wish it was Sunday
‘Cause that’s my funday
My I don’t have to runday
It’s just another manic Monday

Have to catch an early train
Got to be to work by nine
And if I had an air-o-plane
I still couldn’t make it on time
‘Cause it takes me so long
Just to figure out what I’m gonna wear
Blame it on the train
But the boss is already there .

59 Stefan Jicol { 01.25.10 at 11:25 PM }

Sedinta BPN s’a cam sfarsit, un “kanieţ filîma”, asemeni marilor reforme din PDL.
Pentru cei mai multi dintre romani aceasta actiune pseudorebela pare nu numai inutila dar si lipsita de vreo logica sau de vreo consecinta politica.
Oare ? O analiza mai riguroasa/subiectiva ne dezvaluie altceva!
Iesirea la rampa a d’lui Preda si a colegilor sai, evident teatrala, banala’n continut real si cu aviz aulic, are o mare valoare psihologica pentru opinia
publica si o si mai mare importanta pentru viitorul politic si mai ales istoric al lui Traian Basescu. Critica necesara pentru succesul acestui spectacol nu se putea face in nume personal-oficial , ci neaparat prin interpusi, pentru ca liderul nu’si doreste a intra intr’un conflict real cu sistemul.
De ce un spectacol ?
Pentru ca el lider maximo isi inventeaza astfel un alibi discret pentru ca se teme ca cineva sa’i reproseze peste ani, sau prin vreo carte de istorie,
ca a sustinut si crescut sub pulpana sa prezidentiala abuziva niste escroci
corupti care au jefuit Romania.
Chiar si opinia publica actuala i’ar putea
reprosa asta.
Acelasi repros foarte neplacut i se face astazi si lu’ Ion Iliescu, care a mentinut la conducerea Ro intre 2004 si 2005 un grup infractional organizat in jurul lui Nastase.
Grupul infractional al lui Basescu, insa, spre deosebire de cel al lui Iliescu, va lasa Romaniei pe langa ruina generala si o datorie publica de cel putin 60 de miliarde de euro… ceea ce i’ar
agrava dictatorului, mult mai mult decat predecesorului sau , proiectia
istorica si imaginea negativa.
Si, lucru stiut, dictatorii sunt foarte interesati
de cum vor fi ei prezentati posteritatii. Ba, as spune, in paranoia articulata a dictatorilor, viitorul e mult mai important si mai presant decat prezentul.
Asta, cu imaginea istorica, este , se pare, singura framantare a lui Basescu si n’are vreo legatura cu vreo reforma reala in PDL.
Actiunea intelectualilor incartiruiti la Cotroceni, prin aclamarea butaforica a nevoii de reforma in PDL si in sistem in general, ne demonstreaza ca
Basescu este interesat de ceea ce va zice despre el posteritatea.
Pentru ca, dupa aceasta iesire zgomotoasa a oamenilor sai , cineva va avea grija sa noteze undeva ca Basescu a incercat saracul…ca s’a tot luptat
cu sistemul. Istoria va consemna, foarte probabil, ce presedinte bun si ce sistem rau, antinomic, au avut romanii. Pentru ca nimeni nu va mai tine
minte peste ani, exact, ce banalitati a reprosat Basescu PDL-ului, prin vocea poetilor sai, ci doar ca presedintele n’a fost complice, ci s’a opus sistemului.
Dar, vorba aceea: Epistula non erubescit!
Actiunea de astazi a pseudocriticilor, ce se vrea creeatoare de buna istorie pentru marele sef de trib, nu are pentru mine decat un sens simbolic si’l
regasesc ca ritual morbid poate doar in “ Istoria religiilor” la Eliade.
Adica cel ce e pe duca , chiar in viata inca, se spala viu de catre apropiatii sai si se pregateste astfel pentru buna impresie in lumea de dincolo.
Savantul ne relateaza ca aceasta actiune arhaica se numeste in popor: “ scaldarea mortului de viu”.
Nu stiu cum i’o zice la treaba asta dl Preda ?

60 sorin { 01.25.10 at 11:47 PM }

@V Ruse
Esti bolnav rau mai nene !
Du-te si te cauta, desi cred ca nu mai ai nici o sansa !

61 Stefan Jicol { 01.26.10 at 12:02 AM }

@ sorin ( foarte probabil ca sunteti medic psihiatru , dupa exprimare )
” Daca toata lumea ar fi bolnava si nebuna si doar doi sau trei ar ramane sanatosi la cap, aceia din urma vor fi considerati nebuni” – Aristotel, Metafizica

62 Radu Humor { 01.26.10 at 12:30 AM }

Cred ca 99% din afirmatiile facute de @RuseV sunt adevarate si pot fi usor demonstrate, iar reactiile celor pusi sa apere cauze pierdute, care-l fac in tot felul, nu au darul decat sa schimbe atentia de la niste realitati/adevaruri la insulte.
Cu sau fara aceste insulte, lumea isi da seama ca Basescu este din ce in ce mai clar perceput ca un rau , cu care Romania s-a pricopsit, printr-o frauda nemaintalnita din ’48 incoace.

63 Stefan Jicol { 01.26.10 at 12:49 AM }

@ Radu Humor
Eu subscriu 100% parerii dvs din #62.
Apropo de frauda comunistilor, am si eu sentimentul reintoarcerii la vremea neagra a lui Stalin… n’am decat sa astept si eu americanii, ca tatal si bunicul meu. Sper ca nu’s ghinionist ca bietii de ei care n’au mai apucat nici macar amarata aia de revolutie furata din ’89.

64 Anca { 01.26.10 at 5:32 AM }

Doctrina doctrina Domnule Preda dar cu tara cum ramane?!!

65 V. Ruse { 01.26.10 at 10:18 AM }

Pt. gabrielp : De regulă fiecare vrea să pară ceea ce nu este. Tu vrei să pari deştept. Sunt acuzat de o slugă a turnătorului Traian Băsescu că sunt “atacuri ignobile la adresa unor personalităţi ale vieţii publice din România” . Măi “intelectualule” , mă aşteptam la tine să ai mai mult de o sinapsă. Să vii cu argumente împotriva argumentelor mele. Dar n-am văzut nici un argument, ci doar presiuni care să mă determine să tac din gură. Păi cum vrei să vorbesc despre un turnător ordinar la Securitate care a distrus vieţi şi destine omeneşti ? Să spun că este vreun nobil ? Cine vrea să reformeze statul ? Un turnător la securitate? Nu vedeţi că reforma deja a început? La CSM s-a votat de şapte ori până ce a ieşit preşedinte o fostă turnătoare la securitate. Ţara a început să capete chipul şi asemănarea lui Băsescu. PDL : fost PD,fost FSNPD,fost FSN,fost PCR,este condus în unele judeţe de ofiteri de securitate,a promovat în functii de demnitari ofiţeri de Securitate,iar în fruntea lor: IL CAPO DE TUTTI CAPI TRAIAN BĂSESCU. Suntem singua ţară din fosta Europă comunistă condusă de un turnător la Securitate. Pentru toate acestea trebuie să mulţumim Partidului Popular European care tolerează securiştii izgoniţi din fruntea ţării. De aceea,Partidul Popular European este un fel de Partidul Comunist al Uniunii Sovietice.

66 gabrielp { 01.26.10 at 11:44 AM }

@V. Ruse

Singurul turnator sunteti dumneavoastra: turnati prostii si vreti sa ca noi sa le comentam. Cam pretentios, domnule.

67 Ilinca { 01.27.10 at 2:51 PM }

Cine-i tanti asta @gabriela filip, pornita pe C. Antonescu?
Am ras in hohote citindu-i postarea ( prostarea mai degraba!). Continuati, nu de alta dar de cand au plecat @andra si doamna @viespea blogul sufera……
Putina vointa si le veti egala postarile!
Curaj!

68 iulian { 01.31.10 at 9:08 PM }

succes in ceea ce doriti sa faceti

Introduceți datele si comentariul dvs.

CommentLuv badge