Mediatice

Pe uichendist.ro, puteți citi ultima parte a interviului acordat lui Eugen Istodor.
Diseară de la 22h30, voi fi prezent în studioul de la Realitatea TV, pentru o dezbatere pe tema modernizării partidelor din România.
PS Am văzut că dl Ioan Oltean nu crede în modernizarea PDL pentru că eu aș folosi, pentru a mă exprima, blogul, și nu o ședință de partid. Cu calm și fără nici o ironie, îi semnalez domnului Ioan Oltean că viziunea la care subscrie dumnealui este una de secol 19. Doar atunci partidele erau închise între patru pereți și discutau doar în cercuri restrânse (întrucât erau și foarte mici, numeric vorbind). Oligarhizarea partidelor, observată mai întâi la finele secolului al XIX-lea, a pornit tocmai de la acest fenomen de izolare a lor în relația cu societatea. Reproșându-mi, deci, că spun deschis și nu între patru ochi ce cred despre modernizare, dl Oltean ilustrează chiar problema pe care eu o numesc, și anume necesitatea deschiderii PDL spre societate. Îi mulțumesc distinsului meu coleg pentru că îmi servește în acest fel cauza!

73 comentarii

1 AR { 01.06.10 at 6:43 PM }

La Realitatea TV (cu Ursu, Stancu si mai nou, din nou, B. Chireac) sperati sa va sustineti argumentele reformiste?
Pai Realitatea TV sprijina, cu mare entuziasm, “din principiu”, orice scandal din PDL, care s-ar putea incadra in politica editoriala anti-Basescu si anti-PDL.

2 Bibliotecaru { 01.06.10 at 6:53 PM }

:)
Pe domnul Ioan Oltean l-am perceput iniţial drept un om calm şi muncitor. Domnia sa s-a activat cu adevărat în media politică prin celebrul discurs cu broscoiul PSD. Acel discurs mi-a dezvăluit că există o mască a omului politic în public şi o mască a omului politic în discursul de partid pe faţa domnului Ioan Oltean. De multe ori televiziunile se strecoară în sediile de partide şi filmează măştile de interior care nu se potrivesc cu cele de exterior şi, în mod sigur, nu se potrivesc nici cu chipul care suportă toate măştile…

Mi-ar fi plăcut să-l cunosc pe domnul Ioan Oltean atunci când a păşit, ca învăţător, pe uşa “Şcoalei” gen. nr.4 Bistriţa.

Am văzut mai demult un film cu un tânăr care primeşte o moştenire de nicăieri… nu mai ştiu exact cum se numea filmul, probabil că aş putea afla dacă aş căuta pe net…
Acolo era o replică fundamentală constrânsă de un mon0log moralizator…
“Priviţi-vă cu prin ochii propriei persoane de pe vremea când eraţi copil. Nu-i aşa că v-ar fi fost ruşine atunci cu ce aţi devenit acum?”
Ne amanetăm principiile şi valorile pe care le-am acumulat în perioada de candoare şi le înlocuim cu avantajele impuse de o raţionalitate şchioapă a maturităţii…
Ce bine ar fi să nu-l omorâm în visele noastre pe Făt-Frumos doar pentru că Balaurul are un cont mai bogat.

3 Riddick { 01.06.10 at 7:07 PM }

Mergeţi la congres, dom’ profesor, vă susţine toată blogosfera galben-albastră ! :mrgreen:

http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/881668/Preda-Boc-lasa-partidul-prada-oligarhilor/

4 victor L { 01.06.10 at 7:22 PM }

Totusi, rafuiala pe blog cu unii (si chiar cu premierul) nu va duce la modernizarea partidului, ci la o incrincenare a relatiilor; nu trebuie sa va amintesc eu despre diplomatie.
Sint de acord cu ce vreti, dar nu cum procedati.

5 victor L { 01.06.10 at 7:24 PM }

Chiar, cum zice si @AR, tocmai la iRealitatea v-ati gasit sa porniti reformarea?
M-as bucura sa fie si Chirieac in platou!

6 cainelemuntelui { 01.06.10 at 8:02 PM }

De două ori, mare greşeală d-le profesor. Totdeauna vam urmărit la t.v. dar astă seară nu o să vă urmăresc tocmai la irealitatea, şi ân ce companie. Cred că nici un PD-L-ist nu ar mai trebui să onoreze irealitatea, să-i lase să divagheze cât vor. Nu sunt membru P.D-L dar urmăresc scena politică. Greşeala care aţi făcut-o, şi văd că o continuaţi, să ştiţi că se vede foarte bine şi din vârful muntelui.

7 judex { 01.06.10 at 8:04 PM }

Mesajul d-lui Preda este innoitor, fara indoiala, si raspunde asteptarii societatii civile in privinta restructurarii din temelii a statului, inclusiv a structurilor politice. Democratia originala a lui Ilici si-a dovedit impostura si nu mai corespunde stadiului societatii romane in 2009. Momentul ales este de asemenea propice, deoarece alegerile au trecut (glontul ne-a trecut pe la ureche, dar vanatorii se regrupeaza ). Sa ma i observam ca PD-L s-a remarcat pe scena politica din Ro prin sustinerea lui Basescu, dar actiunile efective de sprijinire a programului cu care presedintele a castigat primul mandat au fost…modeste (cel putin): sprijinirea Monicai Macovei in restructurarea justitiei aeste doar exemplul cel mai vizibil. Acesta a fost unul din motivele principale pentru care Basescu a tremurat pana in ultima clipa, iar tara era cat p-aci sa cada in mainile unora ca Patriciu si Ilici. D-l Preda nu cere acum decat ca PD-L sa rupa urgent cu practicile incriminate la adversarii sai, observand cu claritate momentul de rascruce pentru PD-L: daca practica PD-L nu se distinge clar de cea a gastilor din PNL si PSD, atunci alegerile parlamentare de peste 2-3 ani vor fi cu siguranta pierdute in fata fortelor reunite ale PSD-NL-DMR-NG -etc. Daca PD-L nu intelege acest lucru elementar, atunci este necesara aparitia urgenta a unui partid nou, care sa raspunda responsabilizarii sociale presante. Acest partid trebuie sa reziste presiunii tacticilor politicianiste care au contribuit din plin la dezastrul scenei politice in perioada 1989-2009. Cezar Preda da dovada de viziune si suna goarna (de aceea si metoda aleasa, care ofera un impact rapid in publicul cel mai avizat: blogarii). Chair daca RelitateaTV va prezenta mesajul viciat, prezenta d-lui Preda la acest post mizeaza pe dezvoltarea simtului critic al unui electoratul care a atins deja masa critica (pe baza rezultatului votului de la prezidentiale). Nu pot sa cred ca d-nii Boc si Olteanu nu au inteles inca sensul votulu din decembrie 2009 ! Sper ca, totusi, se vor destepta (in ambele sensuri…) .

8 gabrielp { 01.06.10 at 8:06 PM }

@judex
Il cheama Cristian Preda. Cezar Preda e un membru al PDL din Buzau.

9 crin antonescu { 01.06.10 at 8:16 PM }

“Am văzut că dl Ioan Oltean nu crede în modernizarea PDL pentru că eu aș folosi, pentru a mă exprima, blogul, și nu o ședință de partid. Cu calm și fără nici o ironie, îi semnalez domnului Ioan Oltean că viziunea la care subscrie dumnealui este una de secol 19.”

Cu calm si muuulta prietenie, desi am un laptop in fata, cred ca d-l Preda greseste si d-l Oltean (oricat nu imi este de simpatic) are dreptate. Politica. nu sictutia despre, nu se face pe bloguri, voturile nu se obtin cu mouseul, alegatorii nu se intalnesc pe google map. D-l are o viziune ald fashion despre politica, dar este viziunea vie a politicii, care se face om cu om, nu computer cu computer. Mai concret, cred ca in politica e ca in dragoste: virtualitatea nu valoreaza nimic cand e vorba de oameni reali.

De fapt, viziunea lui Oltean nu e de secol XIX, ci de secol V i.Hr., de la democratia ateniana cetire. Oamenii vii fac democratia, pe scurt.

Mai pe inteles: cred ca d-l Preda ar trebui sa vorbeasca toate cate le spune aici uitandu-se in ochii colegilor sai, pentru ca pe ei trebui sa-i convinga, nu pe internauti. D-l Preda e membru al unei organizatii, poate ne spune care a fost feedbackul. Se va vota in organizatie pentru motiuni, care e cea pe care o propune d-l Preda? Cred ca asa discutia devine mai profitabila si pentru d-l Preda.

10 frank zapa[king] { 01.06.10 at 8:20 PM }

Dle Preda,vad ca sunteti perseverent si va continuati cruciada de a EPURA,PD-L de oligarhi.
bon sa zicem ca ar fi o treaba buna,dar,nu stiu de ce mie in acest moment imi pare a fi altceva,suna a revol;ta a ,SALAMULUI CU SOIA,impotriva HAMBURGERILOR.
cam asa imi traduc eu pina in acest moment revolta dv.pt ca inca mai astept sa vad cum evolueaza lucrurile,pt ca e bine sa fii rabdator astept.
ar mai fi ceva-ATI CANDIDAT PE O LISTA DE PARTID,ca asa-i legea.
intreb si ar fi onest sa si raspundeti-CINE V-A PLATIT CAMPANIA ELECTORALA?
atunci au fost buni banii oligarhilor?

11 AR { 01.06.10 at 8:24 PM }

Domnul Preda este acum europarlamentar si cred ca partidul (oricit ar fi de deranjat de opiniile sale critice) nu-i poate retrage mandatul. Din aceasta pozitie, dupa ce s-a lamurit oarecum care este cursul politicii autohtone, isi poate permite sa incerce sa se lupte cu morile de vint. Succesul sau in modernizarea partidului, daca va fi (eu sint foarte pesimist, din perspectiva politicii ultimilor 20 ani: scindari si regrupari, esec al grupului de la Cluj in PSD, inlocuiri de lideri fara schimbari de substanta), va fi un succes al Romaniei pe termen lung. Dar daca va lupta de unul singur (nu prea vad sa i se alieze lideri de marca din PDL) si pe calea blogurilor personale (apropo, Boc sau PDL au bloguri pe care sa poata fi injurati, la propriu si la figurat ?) insuccesul e garantat (sper sa ma insel).

12 gabrielp { 01.06.10 at 8:33 PM }

frank zapa[king]

interesant punct de vedere; daca insa luam in seama unde s-a format Preda si unde s-a format Prigoana, ar trebui sa o numiti revolutia baghetei sau a foie-gras-ului impotriva hamburgerului.
Evident, nici asa nu ati avea dreptate.

13 baba novac { 01.06.10 at 8:33 PM }

L-AM VAZUT PE CRIN SI PE ORBAN,ACUM TE VAD PE TINE,IL VAD SI PE MADALIN VOICU !!! OARE MAI EXISTA ONOARE IN TARA ASTA PORTOCALIE IN CARE OAMENI CA MINE SUNT PUR SI SIMPLU UMILITI DE NISTE COPII RATATI PRECUM PRIGOANA??ATAT TIMP CAT MAI EXISTA OAMENI CA VOI,NU MA HAIDUCESC !!!

14 Bibliotecaru { 01.06.10 at 9:05 PM }

@ frank zapa[king]
Există o nuanţă. Domnul Preda nu luptă contra oligarhilor din PD-L, domnia sa luptă împotriva transformării PD-L într-o oligarhie. În timp ce varianta de discurs, pe care aţi copiat-o şi domnia voastră, se referea la oligarhi precum la nişte mefistofelici cu puteri discreţionare şi bani cu nemiluita, oligarhia de partid nu se referă neapărat la persoane, ci la modelul de a conduce împreună cu schema de a lua decizii într-un partid pe sistemul vârful hotărăşte tot ce face baza.

Războiul “SALAMULUI CU SOIA,impotriva HAMBURGERILOR” nu este deschis de domnul Preda ci de Guvernul României care plănuieşte să accizeze mâncarea de tip Fast-Food. Nu se mai plătesc accize la blănuri, parfumuri scumpe, pahare de cristal, bijuterii, arme de vânătoare şi alte astfel de lucruri de larg consum, dar la produsele de lux precum cafea, ţigări şi hamburgări, nu mai vorbesc despre energie… se pot pune taxe şi impozite, luxul se plăteşte, este doar o cale liberală de a aborda totul, nu-i aşa?

Vezi şi directiva 2008/118/CE.

Asta ca să introducem şi pe doamna Europa în discuţie.

15 val { 01.06.10 at 9:11 PM }

Adevarul este ca PDL a afirmat prea mult si prea apasat unele principii in campania electorala si prea a facut din lupta impotriva oligarhilor o tinta, ca sa fie acceptabile masurile pe care le-a luat dupa alegeri.
Nominalizarea lui Prigoana – junior este o gafa monumentala.
Acest tanar are dreptul sa candideze, dar nu numai el. Problema nu este dreptul lui, ci alegera facuta de PDL.
Prigoana nu este o inteligenta iesita din comun, foarte mult din ce pare inteligenta este, de fapt, tupeu. Cred ca in PDL existau candidati mult mai buni si cetatenii din sectorul I ar trebui sa se considere jigniti de faptul ca sunt constransi sa aleaga intre doi candidati de calitate indoielnica.

Mi se pare descurajant si nedemocratic sa fie necesara pentru a candida o suma inaccesibila aproape tuturor neoligarhilor: Honorius a declarat ca va cheltui 50 000 Euro

16 Ilinca-2010 { 01.06.10 at 9:14 PM }

Daca s-a ajuns in situatia actuala ( ca pdl-ul sa propuna un candidat
de “anvergura” lui Ho-noroi-us Prigoarna , asta dupa multele
nominalizari de tot rasul din noul guvern) este si datorita
atitudinii ( stat cu bratele incrucisate si inghitit in sec, ) a
unora ca C. Preda, Voinescu-Cotoi, TRoU, Tismaneanu etc….
Imi amintesc ( cu mult amuzament) de cativa tantalai ( nu dau nume, se
stiu ei foarte bine) ce aplaudau de zor pe acest blog ( si probabil
si pe altele) toate actiunile celor 4 numiti mai sus, plus alte
aplauze si plecaciuni la adresa lui boc si a lui basescu.
Acum se aplauda in sens invers …..te apuca greatza cand citesti
anumite mesaje. Imi amintesc de cate ori am fost tratata de psd-ista,
pnl-ista prm-ista chiar si asta numai pentru ca “indrazneam ” ( ce
blasfemie!) sa spun ca nu-i nici o diferenta notabila de calitate
nici in teorie, nici in practica intre pdl si celelalte partide. Doar
vorbe goale pentru urechi fraiere, aceiasi parveniti politici,
nepotism la fel ca peste tot, mediocritate cat cuprinde.
Tantalaii care critica acum de zor ar face bine sa-si reciteasca
postarile dinainte de alegeri si sa vada ce gogomanii scriau. Asa
ca , pe langa atitudinea binevoitoare ( si poate bine calculata la
momentul respectiv) a unora la Preda, Voinescu TRoU, aceeasi
atitudine slugarnica a sustinatorilor pdl-ului si condicatorului
iubit a facut sa se ajunga aici. Normal: cand vezi ca ai de-a face cu
gogomani ce inghit orice, atunci de ce sa nu le servesti toate
resturile? Baietii stau cu gura cascata, doar , doar le-o pica vreo
para malaiatza….
Evident, Cristian Preda a criticat cat se poate de superficial tanata
speranta a pdl-ului, nu varsta conteaza cel mai mult ( desi o
oarecare experienta este de dorit), nici amenzile sale si pur si
simplu calitatea mai mult decat mediocra a respectivului Prigoarna.
Nu faptul ca este fiul cui este conteaza ci ca a ajuns unde a ajuns
folosindu-se de acest fapt. Nu-i adevarat? Atunci cu ce s-a remarcat
HP-ul respectiv ( referindu-ne la valoarea proprie si nu la
sustinerea politica si finaciara a familiei)?
Sau poate ( ca si eba, ridzi si alte tinere talente din pdl) asta
este nivelul tinerilor din acest partid! Nu se poate mai bine pentru
ca nu exista! Ce alta propunere sa se faca ( de
tineri “reformatori”) daca asta este cel mai bun?
Unde sunt aplaudacii lu’ peshte, aia ce vorbeau foarte doct si snob
despre calitatea oamenilor din pdl, despre intelectuali etc?
Asta va este nivelul? Honorius Prigoana!
Sa-l stapaniti sanatosi !
Cat despre desteptarea tardiva a lui Crsitian Preda, oricat de hulita
ar fi ea, oricat de multe supozitii s-ar face despre considerentele
ce au determinat-o, tot este bine ca a luat o oarecare atitudine.
Nu-l aplaud, dar consider ca este un bun inceput pentru cineva care
aspira la respectul celorlalti, ce se vrea nu numai om politic (cu o
oarecare decenta ) dar si universitar. Ramane de vazut care va fi
atitudinea viitoare.

17 Ilinca-2010 { 01.06.10 at 9:14 PM }

Ioan Oltean nu este cel care-l vedea pe boc ca un “stefan cel Mare al
zilelor noastre”? Un avocatel oarecare , doctorand de profesie ( ca-i
la moda!) si care se crede “mare ” politician pdl-ist? ca mai toti
marii politicieni ai zilelor noastre……
Cel care declara
“”"Un partid se modernizează din interior, un partid se reformează
prin participarea tuturor membrilor şi nu a unor membri singulari,
unor voci singulare”"”.
Frumos! Si asta este nu stiu ce sefuletz prin pdl…..Imi imaginez
usor nivelul celorlalti.
Vedeti domnule C. Preda ce se intampla daca stati cu bratele
incrucisate? Ajungeti sa va dea lectii unul ca Oltean.

18 Stefan Jicol { 01.06.10 at 9:19 PM }

Poate ma lamureste cineva si pe mine care varianta de disidenta sa fie reala:
1) Dl Preda, din pragmatism, simte ca oricum se duce caruta PDL si nu mai poate sa raspunda in fata “colegilor sai academicieni” si a opiniei publice ostile, cu privire la incurajarea diktaturii basesiste dintr’o postura aulica.
2) Dl Preda face doar jocul lui Basescu si “reformeaza” PDL dintr’un calcul rational care spune ca sacrificarea lui Boc in “primavara nemultumirilor “ar mai lungi, cat de cat , mandatul diktatorului.
3) Dl Preda ( fiind asociat echipei lui Valeriu Stoica, nemultumita ca nu a primit nimic in urma succesului prezidential) pregateste forme de presiune si santaj politic prin care grupul liberal-stoichist din PDL sa primeasca ceea ce crede ca i se cuvine, sau sa se rupa chiar de PDL.
4) Dl Preda, curat si sincer, fost naiv, si’a dat in sfarsit seama de impostura sa in partidul diktatorului si , “redescoperindu’l pe Hristos-ul intelectualilor”, se recuza elegant.

Poate emisiunea din acesta seara de la RTV sa lamureasca cumva, daca raspunsuri directe nu exista…

19 constantin { 01.06.10 at 9:26 PM }

pro sau contra?
a fi sau a nu fi?
a te implica sau nu?
e usor a scrie versuri cand………
pot sa acuz su pot sa scuz?
a continua sau a sta?
comod sau incomod?
pe cine scuz?pe mine?nu
toata stima

20 ela { 01.06.10 at 9:26 PM }

Va felicit d-le Preda,pentru intentia dvs . de reformare. Si sunt convinsa ca se poate,este necesar si ca aveti stiinta si putinta pentru asta. Sper ca lupta asta sa nu devina varianta PDL a “lupilor tineri”,asa cum am vazut in anii 90.

21 nick_d { 01.06.10 at 9:46 PM }

Parerea mea despre Ioan Oltean este ca, atunci cand vorbeste ar fi mai bine sa taca, si cant tace este foarte bine. Despre ceea ce-ati iscat dumneavostra d-le Preda, am spus-o la articolul anterior.

22 dinu { 01.06.10 at 10:02 PM }

eu va felicit, domnule Preda, pentru atitudinea dumneavoastra curajoasa si onorabila.
intr-o vreme, imi erati antipatic, dar se pare ca m-am inselat.
chiar sunteti un om deosebit.

23 Laur { 01.06.10 at 10:18 PM }

D-le Preda, am remarcat socat ca tanarul Prigoana in loc sa primeasca spasit un sfat de la un om ca d-voastra si sa inteleaga mesajul a iesit la un fel de atac: http://www.realitatea.net/h–prigoana–nu-am-auzit-de-nicio-initiativa-a-domnului-cristian-preda-in-pe_694309.html
Un zero barat umflat cu banii taticului spune ca raspuns ca “nu am auzit de nicio iniţiativă a domniei sale în Parlamentul European până acum”
Nu e vina juniorului, problema e ca la o asemenea declaratie socanta greii PD trebuiau sa iasa si sa-l articuleze scurt dupa ceafa pe domnul tupeist viitor parlamentar de Bucuresti. Nu s-a intamplat asa si e trist.

24 elena stoican { 01.06.10 at 10:22 PM }

Domnule Cristian Preda,
V-ati trezit din somnul adanc in care ati fost in ultimul an?
Care va este adevarata fata? Cea de acum sau cea cu care, total neelegant, ati parasit un studio de televiziune ?
Sau sunteti scarbit de ce au facut PDL-istii, dupa ce au furat alegerile prezidentiale la linia de sosire? Stiti cum se spune parafrazand: mai bine prea tarziu, decat niciodata. Sa v-auzim de bine!

25 kuno { 01.06.10 at 10:26 PM }

@Ilinca2010: mai bine te-ai gandi sa treci pe la debourg, dau eu cafeaua.

26 Demnitar Demagog { 01.06.10 at 10:28 PM }

D-le Preda, toata stima.
Ma gandeam, este posibil sa va luptati cu morile de vant, tot timpul partidele au fost oligarhizate intr-o forma sau alta. Cateodata mai scapa si cate un intelectual sa ajunga in partide, dar doar asa de imagine. :) Si nu uitati, oligarhii nostrii sunt intodeauna mai buni decat ai lor. Asta-i viata!

27 bogdan simionescu { 01.06.10 at 10:43 PM }

D-le Preda,
Sa fi început demanelizarea României?
M-as bucura sa fie asa.
Cred ca acum aveți toate motivele sa contribuiți la aceasta.
Ma întreb dacă va va susține cineva.
Sa va urez succes sau succesuri?

28 ion adrian { 01.06.10 at 11:04 PM }

@C. PREDA
Va rog insistent sa stopati acesta competitie intelectualista. Lasati de la dvs, caci dvs ati starnit-o. Sever este inteligent si a inteles..

29 ion adrian { 01.06.10 at 11:06 PM }

PS. Nu vedeti cum dati apa la moara tuturor adversarilor ai dvs dar si ai nostrii, care acum ipocrit va aproba si va intarata, pe principiul din copilarie “intarata-i drace ca si mie-mi place”. Chiar nu ati depasit perioada adolescentina si a tanarului furios?

30 Dan { 01.06.10 at 11:51 PM }

servus Stefan Jicol,
in locul tau I-as fi recomandat domnul Cristian Preda sa studieze un proiect de statut al unor oameni care credeau in reformarea PNL prin 2005 si care au facut www. Altguv.ro si au incercat marea cu degetul, Dar s-au lamurit ca nici Stoica , nici Tariceanu, nici Antonescu nu stiu si nu vor sa reformeze PNLul.
Cu siguranta ca tabara domnului Stoica pregateste o motiune cum scua Crin Antonescu mai sus, Dar este frectie la picior de lemn. Dupa multi
ani de membru simplu PNL cu relatii apropiate in celelalte partide pot sa ii spun domnului Preda ca nu are nici o sansa.
Domnule Preda, ca sa cuceresti puterea si dupa aceea sa reformezi partidul ai nevoie de un lider vizionar.
Un astfel de om nu exista acum nicaieri in politica din Ro pentru ca nici un partid nu l-a crescut.
Daca vreti sa il cresteti atunci va trebui sa faceti in felul urmator: va creati o retea de colegi de partid prin cit Mai multe organizatii PDL din Tara.
Ii puneti sa aduca multi membrii de partid in PDL. Asa zisa masa de manevra, de vot. Sa fie toti din aceeasi Gasca politica ;)
Cistigati alegerile in organizatiile judetene si dupa aceea faceti un congres ca permite statutul si votati un lider si un statut si un cod etuc, toate moderne, de dreapta si reformatoare.
Alta varianta nu exista acum .
Spor la succsuri… Pardon succese. ;)

31 Sergiu { 01.07.10 at 12:06 AM }

@crin antonescu

Si eu am absolvit istoria ca si dvs., dar la Atena, in sec. V i.Hr. nu existau computere si internet. Oamenii comunica prin intermediul internetului azi. Si dvs., daca sunteti acel Crin Antonescu, ati comunicat cu alegatorii prin Facebook, Twitter si YouTube. Nu fiti ipocrit. Sunt oameni vii in spatele computerelor, chiar daca se folosesc de anonimatul diferitelor nickname-uri. Ati auzit cumva de media sociala, de impactul ei in ziua de azi. Mai tineti minte demonstratiile din Iran de anul trecut si modul in care oamenii foloseau internetul pentru a se coordona ? Un exemplu al fortei presei sociale. Treziti-va in sec. 21.

32 Cris { 01.07.10 at 12:10 AM }

Domnule Preda. Cred ca faceti bine ce faceti.
PDL-ul se indreapta cu pasi repezi catre statutul de “partid stat” condus de tatuc.
Multi din PDL sustin ca nemultumirile in partid au inceput de cand cu EBA la Europarlamentare.
Nu cred ca tinerii valorosi din PDL mai pot suporta mult sa taca obedienti din gura, in banca lor, sa-i suporte pe cei care trag fraiele partidului in acest mod.

33 ion adrian { 01.07.10 at 12:39 AM }

Dle Cristian Preda,
a. Ca sunteti infatuat am constatat vazand din comportamentul pe blog, ca dvs considerati ca faceti o onoare celor care de fapt va fac ei o mare cinste si reclama, pierzandu-si de fapt vremea pe aici.
b. Nu credeam ca sunteti si prost, desi proverbul ma rimetea spre asta si mai ales ca o banuiala aveam de atunci cand foarte candid, uneori exista o candoare a prostiei, ati declarat ca sunteti unul din votantii lui Iliescu din turul doi din 2000 , de frica lui Vadim , nedandu-va seama nici macar azi de cum si-a batut joc Iliescu de “toata floarea cea stupida a CDR”, ca doar nu or fi stupizii lui Brucan doar la ailalti, erau si la noi cat cuprinde, si unii chiar au ajuns sa aibe functii importante, de intelectuli rafinati ceea ce aparent chiar sunt , dar aceste pozitii nu sunt o garantie ca mintea lor este conforma briciului Occamnian.
Ce nivel mental aveti dle Preda daca nesilit de nimeni, va duceti la tarfele alea de presa, la care ati fost in seara asta.
Mie sila si greata de prostie, ca sunteti prea batran ca sa va mai acord circumstanta naivitatii dle Preda…
Astept cu interes o competitie uninominala in care sa va bata un pusti de soiul lui Prigoana de la orice partid va fi el.
In final consider ca personal considerandu-va prea prost, nu voi mai frecventa acest blog.
Oricum sunt pe aici cativa, cum ar fi un domn Zappa sau un domn Crin Antonescu care cred ca au disponibilitatea sa va puna prostiile sub lupa si apoi sub ochi, ca sa le vedeti .
Regret profund ca trebuie sa spun: acest popor isi merita cu prisosintza soarta.

In rest, ca oricarui roman, indiferent de ce poate el personal, eu va urez sa fiti sanatos.

34 frank zapa[king] { 01.07.10 at 1:17 AM }

asadar ati trecut si peste hopul acesta-o iesire la REALITATEA TV.
din punctul meu de vedere,asa cum de mai multe ori v-am atras atentia ati fost sters ,ezitant si deloc convingator.
cu regret va spun,nu aveti alura unui LEADER,asta e.
ati ridicat capacul de pe cutia pandorei si…….
v-ati trezit in fata unei probleme care de departe va depaseste.
sunt sigur ca nu de capul dv,singur ati executat aceasta miscare,mai degraba ati testat terenul,ATI JUCAT ROLUL DE TERMOMETRU.
numai ca micutul BOC,a dovedit calm si prezenta de spirit,nu a muscat citusi de putin,astfel v-a obligat sa faceti discret un pas inapoi.
pina una alta ar trebui sa veniti cu un ,MODEL’de politician pe care doriti sa-l impuneti,altminteri ramineti in faza de gargara.
daca tot ati inceput fiti concis,ferm si categoric,luati atitudine-nu mai au ce cauta in fruntea partidului cei care:
au bani,provin din familii bogate
au lucrat prin contracte cu statul ,asadar,nu au ce cauta in politica
au prea multe masini,etc.
am sa va dau un ex. care sunt sigur ca o sa va infurie.
MIN EDUCATIEI,DL FUNERIU-un personaj bogat venit din mediile academice,intrebare :
dl. funeriu nu va sfideaza cu averea domniei sale?

35 crin antonescu { 01.07.10 at 1:23 AM }

@ Sergiu

Ceea ce eu am spus, si sper sa ma explic mai bine acum, e ca politica, ca si relatia cu o femeie presupune un contact fizic, nu doar unul virtual, altminteri campaniile s-ar face doar la televizor, din studio, si pe net. Dezbterile politice se pot purta pe net sau la tv, dar partidele nu se reformeaza IMPOTRIVA membrilor lor, ci, in dezacord cu unii, obtinand masa critica pentru schimbare.

L-am urmarit pe d-l Preda la tv in seara asta si discutia mi s-a parut remarcabila, d-l Preda gandeste si exprima coerent o viziune, dar din pacate din punctul de vedere al marketingului e catastrofal. Nu stie sa-si “vanda” ideile. Nu e o catastrofa, exista si politicieni necarismatici, tehnocrati, care, desi nu rezista confruntarii cu publicul, sunt excelenti ganditori. D-l Preda si discutia pe care o propune sunt foarte utili PDL si voi fi alaturi de d-sa. O regandire a tacticii cred ca i-ar fi si d-sale utila, iar asumarea unei motiuni ar mai cristaliza optiunile.

36 Stefan Jicol { 01.07.10 at 1:34 AM }

Vreti sa fiu sincer si sa spun ce cred ?
Urmarind emisiunea din acesta seara de la Realitatea
mi’am dat seama ca dl Preda nu face decat sa pregateasca formarea unui nou partid prezidential basesist fiindca vechiul si uzatul PDL ( fost FSN si infiintat de Ion Iliescu la 8 februarie 1990, conform chiar http://www.pdl.ro) trebuie sa moara. Nemultumirea populara, izolarea internationala, faultarea constitutiei, scurtcircuitul institutional, falimentul Ro si derapajul democratic trebuie absorbite de viul-defunct PDL si de dinozaurii sai ignoranti… iar Traian Basescu trebuie, neaparat, sa se salveze cu acest “colac,, pregatit din timp de dl Preda.
Astfel, in opinia mea, marele diktator i’a dat ordin umilului sau admirator, mai exact d’lui Preda, sa’i pregateasca o noua formatiune politica ” curata si uscata” cu care sa prosteasca in continuare lumea… Aceleasi metehne, acelasi comportament, cat mai merge. Sperante?
Astept si eu pe Unchiu’ Sam, ca tata si bunicu’ meu in ‘46.

37 george { 01.07.10 at 1:36 AM }

v-am urmarit la dezbatere..sunt de acord cu ce a ce sustineti!
Reforma trebuie facuta in tot ce inseamna societate, un lucru insa nu inteleg aceste scursuri politice: REFORMA ESTE NECESARA TOCMAI PENTRU A SCAPA DE ACESTE SCURSURI POLITICE..degeaba striga ei prin partide ca vor reforma, substanta reformei este disparitia chiar a lor din spatiul public!!!..nu sa vina Mitrea in locul lui Geoana sau mai stiu eu cine….NU ASTA E REFORMA !!!!

38 horya { 01.07.10 at 1:38 AM }

sa nu renuntati , s-ar putea sa aveti mai multi sustinatori decat va inchipuiti. Sa nu cadeti in capana mediei de a transforma aceasta reactie a dumneavoastra intr-un scandal de tabloid.
Reforma trebuie facuta !
Ce bine ca vad un om ca dumneavoastra in politica!

Continuati sa vb despre schimbarea care trebuie facuta si trebuie facuta diferenta dintre discursul dumneavoastra si ceea ce vor moderatorii sa obtina de la dumneavoastra.
Eu am retinut un lucru.. nu banii trebuie sa decida in politica , ci grija fata de cetateni.
Bravo.

39 DespinaVestea { 01.07.10 at 1:41 AM }

Dl Preda,
Ceea ce faceti dvs este “panarama” degeaba sau doar ca sa strice imaginea PDL. Jenant !!!
Dupa ce am pus atata energie ,timp liber ,imaginatie-TOTUL VOLUNTAR ca sa consolidam un partid in jurul Presedintelui -veniti dvs care castigati bani de la stat ( nimic privat) si va bateti jos de munca noastra.
Chiar nu v-ati gandit la asta ? Chiar nu v-ati gandit la solidaritate ?
Este initiativa dvs personala, sau faceti jocurile cuiva ,ca sa distrugeti dreapta ?
Este imaginea pe care o imprimati si rade lumea de ea !!
Se bucura toti de esecul dvs
Chiar asta v-ati dorit ?

Schimbarile se pot face, dar depasindu-i pe ceilalti prin profesionalism Daca era asa , v-ar fi recunoscut toata lumea competenta .

40 horya { 01.07.10 at 1:41 AM }

nu va fie frica sa vb despre Udrea ca fiind persoana nepotrivita pusa in scaunul de ministru, asa este. Nu merita sa fie ministru.
Calitatile fizice nu sunt suficiente, iar faptul ca are grija ca unii din partid sa o duca bine , sotul ei fiind si el unul din beneficiarii bunavointei doamnei Udrea nu sunt calitati ale unei persoane demne de a fi ministru.

41 Radu Humor { 01.07.10 at 1:45 AM }

Din pacate n-am fost la curent cu atitudinea domnului Cristian Preda, iar astaseara am fost placut surprins de pozitia transanta pe care a adoptat-o.
Inclin sa cred ca mediul europarlamentar are o influenta covarsitoare in acceptarea, mai bine zis neacceptarea, tuturor situatiilor balcanice in care-l pune chiar propriul partid, prin unele decizii scandaloase (gen H.P. , Udrea, Boc IV, alegeri prezidentiale controversate ), care daca in tara au devenit obisnuite, in strainatate se transforma in adevarate cazuri de infantilism politic si sunt sanctionate ca atare ( vezi in cate publicatii a aparut cazul Udrea).
Spre binele lui si al politicii ro,anesti in general CPreda ridica voalul de pe statutul moral si ideologic al politicii romanesti, lasand sa apara adevarata fata a partidelor, devenite adevarate clanuri afaceriste .
Daca nu reuseste ( in cazul ca nu va fi urmat de mai multi colegi, si sprijinit de massmediile romanesti), situatia clasei politice romanesti se deterioreaza iremediabil .
Imbucurator ar fi sa se adevereaSCA INTR-UN FEL SPRIJINUL PE CARE IL ARE DIN PARTEA FOSTULUI LUI SEF,(SCUZE).

42 atreides { 01.07.10 at 2:37 AM }

Am vazut emisiunea. Mi-a placut ideea ca statul nu poate fi modernizat de partide nemodernizate-simpla, percutanta si mai ales adevarata. Pacat ca nu ati continuat in aceeasi logica: statul nu poate fi modernizat in conditiile in care este condus de o relicva comunista ca basescu. In privinta ideii ca situatia cu EBA nu era asemenatoare celei cu Horrorius, sau a celei ca influenta lui Patriciu asupra PNL este mai mare ca cea a lui basescu asupra PDL, aici faceti ceea ce stiti dumneavoastra mai bine: ne luati de prosti, uitand ca nu numai electoratul PDL se uita la televizor. A propos de prosti, cred ca simpatizantii PDL de pe acest blog se impart in doua categorii: naivi si prosti. Cred ca e semnificativ sa vedem cum au reactionat cele doua categorii la criticile d-lui Preda din ultimele doua zile: naivii l-au aprobat, iar prostii (in frunte cu monumentul de prostie Despina Vestea, care vad ca a reaparut pe aici cu aceasta ocazie) l-au criticat. Cred deci, domnule Preda, ca sunteti pe calea cea dreapta. Mai e insa mult pana sa va aplaude si oamenii inteligenti de pe aici.

43 Emma { 01.07.10 at 2:40 AM }

Sugestie: fie definiti notiunea de “modernizare” o data pentru totdeauna, pentru ca inseamna mai tot timpul altceva (de unde poate si nedumerirea tanarului Prigoana care s-a decis sa reformeze statul in colegiul sau), fie vorbiti despre: democratizarea / reconfigurarea / reforma / innoirea / refondarea / reorganizarea / restructurarea / regenerarea / renovarea partidelor…Procesul de modernizare – in sens larg – (fie din perspectiva liberala, fie in versiunea marxista a notiunii) produce mai degraba un sens al transformarii organizationale contrar celui expus si declarat ca fiind “cel de dorit” in posturile anterioare…

44 atreides { 01.07.10 at 3:28 AM }

Inca ceva, o chestiune de nuanta. Ati tot pronuntat in emisiune cuvantul ”bogati”. Aveti grija ca maine poimaine unii sustinatori ai dumneavoastra or sa va acuze ca de fapt sunteti de stanga, ca pana la ‘’sarac si cinstit” nu mai e decat un singur pas, if you know what I mean, imi amintesc ce misto au facut papagalii portocalii de Crin atunci cand acesta a avut un discurs oarecum asemanator pe tema bogatilor. In fine, nu asta e problema, nuanta este urmatoarea: dumneavoastra ati protestat impotriva lui Horrorius pe ideea ca asta a ajuns sa candideze datorita bogatiei lui tacsu, eu cred ca de fapt problema lui Horrorius nu e neaparat tacsu, ci calitatile sale umane si intelectuale indoielnice. Teoretic, s-ar fi putut ca acest Horrorius, fiul sinistrului Prigoana, sa fi fost un distins si onest intelectual, in acest caz cred ca nimeni nu ar fi avut nimic de comentat la adresa candidaturii sale. Pe scurt deci, problema nu este oligarhizarea partidelor, ci calitatea cu totul indoielnica a ”bogatilor” care au intrat in politica.

45 amon { 01.07.10 at 5:35 AM }

Draga Atreides, decat sa pierzi vremea mestecandu-ti frustrarile pe aici, mai bine te-ai uita in ograda proprie. PNL e un partid mort, osificat in structuri clientelare si fara nicio minima democratie interna dincolo de cercul baronetului, al oligarhilor si a slugilor vasali lui Dinu, printre care se numara si nulitatea Crin. A ajuns unul precum Catarama sa va dea lectii. Macar in PDL mai sunt oameni care sa lanseze o dezbatere de calibrul celei pe care o comentezi de la nivelul unde te afli. La PNL bate vantul, zero viziune dincolo de transformarea in gasca vasala PSD. Cat despre prostie, m-as abtine in locul tau. Cand scrii pe aici pute.

46 Bibliotecaru { 01.07.10 at 2:16 PM }

@ Cristian Preda
Nu puneţi la inimă comentariul domnului Ion Adrian, suporterii PD-L au astfel de ieşiri spre cei care îi consideră adversarii “tătucului” sau prietenilor lui.

47 Bibliotecaru { 01.07.10 at 2:30 PM }

@ frank zapa[king]
Eu nu ştiu dacă domnul Funeriu are avere. Dar dacă are avere, întrebarea se pune, a făcut această avere din afaceri cu statul român? Nu cumva a făcut această vedere prin “cele străinătăţi”?

Privesc declaraţia de avere a domnului Funeriu şi văd că are trei maşini care nu valorează nici cât motorul maşinii domnului H.Prigoană. :D (să nu spun două Dacii noi)

Când ai salariu de 66 mii euro pe an şi încă pe atât din dividente, o avere totală de cam un milion de euro este un lucru credibil făcut din muncă cinstită şi investiţii chibzuite. Dacă vreţi să vă plângeţi de prezenţa închiaburiţilor născuţi peste noapte, poate ar trebui să căutaţi în alte curţi… cine ştie ce găsiţi. ;)

48 ion adrian { 01.07.10 at 3:09 PM }

Bibliotecaru,
Desi esti ceva mai inteligent decat Preda, esti profund incorect, dumnealui este cinstit, doar ca nu-l duce suficient mintea.
Eram obligat sa intervin impotriva stiului tau protector ipocrit asa ca nu mi-am respectat desprinderea voluntara de blog si sper sa nu mai am alte interventii necesare.
Acestora ipocrtiti si farisei din tagma ta marxista, eu in particular sau la restaurant le raspund intr-un stil cinstit si neaos romanesc.
Aici din pacate nu pot sa-mi permit.

49 ELENA { 01.07.10 at 3:19 PM }

domnule preda,
AI CITIT CUMVA ROMANUL
FECIOR DE SLUGA?
DACA NU L-AI CITIT TI-L RECOMAND
DUPA CE IL CITESTI AI DREPTUL SA COLINZI TELEVIZIUNILE SI SA IEI ATITUDINE IMPOTRIVA PARTIDULUI CARE TE-A PROPULSAT

50 Frank Zapa[king] { 01.07.10 at 3:35 PM }

iata cum din nou facem doi pasi inapoi si intram in coliziune cu sintagma ,SARAC SI CINSTIT’.
asadar vrem sa incepem modernizarea punind talpi,incorsetind si ingradind accesul la politica,doar pt ca unii au ochii albastrii,altii sunt mult prea grasi ori au prea multi bani.
cind asemenea idei nastrusnice vin din partea unui politolog,incepi sa-ti pui intrebari.
adica ne intoarcem la…,LUPTA DE CLASA’atit de draga unor impostori de stinga,care au dovedit unde au impins unele popoare.
dl. PREDA,definitiva modelul de politician pe care doriti sa-l impuneti,fiti precis si clar,definti-va in primul rind dv orientarea doctrinara,afirmati-o ,dupa care haideti sa vedem ce vreti sa modernizati.
sunt de acord,partidele nu au tinut pasul cu societatea,sunt usor decalate.
dar,sa nu uitam,PD-Lin 2005 la inceput pleca de la 14% in parlament,in 2008,a ajuns la 32%-ati avut dv vreo contributie?
ati muncit dv pt cresterea acestui partid pina a ajunge la a fi cel mai puternic partid din rom-MERITOCRATIA DLE, PREDA-
dv ati intrat pe o lista si bine merci fuga la BRUXELLES.
astept sa aveti poziii oneste,cinstite si incepeti cu mea culpa-SI DV ATI FOST COCOTAT PE O LISTA DE PARTID-fara a se tine cont ca in mod sigur ar fi fost alti militanti ,membrii mult mai indreptatiti sa intre pe lista respectiva.

51 catalin { 01.07.10 at 3:43 PM }

Stimate Domnule Preda,
Nu va inteleg supararea caci dumneavoastra ati aderat cu ardoare patriotica la acest partid.. la randul dumneavoastra ati infierat cu manie proletara pe oricine ar fi spus ca PDL -ul are probleme in privinta valorilor democratice.. asa ca.. sa traiti bine!.. ce isi face omul cu mana lui.. e o vorba din popor… asa ca.. ciocul mic!!! e slogan PSd si PDL

52 Frank Zapa[king] { 01.07.10 at 3:48 PM }

Bbilotecaru-vad ca si in 2010,refuzi sa citesti corect ceea ce scriu,dar mai ales sa intelegi corect ce am incercat sa sugerez.
e vorba de doua modele de intelectuali din lumea universitara:
1. dl CRISTIAN PREDA,un elitist din lumea academica bugetar cu posibilitati materiale modeste.
cu gesturi tipice de stinga[vezi circulatia cu metroul,bicigleta,viata retrasa,intr-un cuvint austeritate si modestie] deloc de condamnat,dar care nu prea se incadreaza intr-un partid care se vrea pe dreapta esicherului politic.
intr-un cuvint dl. preda refuza dreptul burgheziei romanesti,asa cum arata ea sa faca politica la virf.
2. DANIEL FUNERIU-mult mai tinar ,cu un C.V. greu,dar si cu o avere mult peste media europeana.
tot din lumea universitara si a cercetarii.un intelectual de succes care a stiut sa-si conduca cariera.
intrebarea este simpla-dupa grila dl. PREDA,DL FUNERIU N-AR AVEA CE CAUTA IN POLITICA.
si-ar putea cumpara locul in viitorul parlament.
fara a mai pune in discutie mult mai complicata situatie in care a pus-o pe doamna udrea,o buna amica a dl. PREDA.
pina la urma intrebarea este,stie dl. preda in ce situatie s-a pus,luind capacul de pe CUTIA PANDOREI?
despre faptul ca implicit ii ajuta pe adversarii pd-l,nici nu are sens sa mai discut.

53 val { 01.07.10 at 3:53 PM }

@ELENA
Surprinzatoare mentalitate! Deci voi aveti impresia ca intelectualii si . probabil, cei pe care i-ati mai achizitionat ca sa va inalbastreasca sangele sunt niste slugi!
De retinut.

54 Riddick { 01.07.10 at 3:54 PM }

Îmi aduc aminte despre Alianţa Civică cu “modernizarea” ei din anii ‘90, de fapt o diversiune care a ţinut oamenii departe de partide, în iluzia unui păgubos “activism civic”.

55 veronika { 01.07.10 at 3:58 PM }

nu m merge blogul? vad ca merge.

56 victor L { 01.07.10 at 4:08 PM }

Curios, dar foarte-foarte curios; de data asta inamici declarati, ca @ atreides ori @ Radu Humor, il bat usurel pe umar pe dl Preda: doamne, poate se sparge PD-L-ul.

57 gerula { 01.07.10 at 4:23 PM }

Mult zgomot pentru un previzibil atac IT.
A meritat, oare, tot tambalaul creat (artificial) pe marginea acestui subiect? Nu este nici primul, dar nici ultimul atac informatic de o asemenea factura. Nimic nou sub soarele democratiei – oricare ar fi aceasta… Dar, ca sa incepi sa insailezi scenarii dubioase, bazate pe conexiuni rauvoitoare – asa cum intelege sa o faca D. Tapalaga – este semn ca nu te deosebesti cu nimic de omologii antenisti/ne-antenisti: Gadea, Stan, Tudor, Dumitrescu, Prelipceanu, Chiriac etc, etc…

58 Bibliotecaru { 01.07.10 at 4:26 PM }

@ ion adrian
V-am mai spus, eu nu mă consider inteligent, doar un intelectual, poate genial, dar nicidecum inteligent. Recitiţi ce am scris şi veţi vedea că în nici un moment nu am vorbit relativ la domnul C.Preda lipsit de respect (de altfel ştiţi că există o lista a celor cărora nu le mai acord respectul meu). Atunci când nu sunt de acord cu cineva, nu înseamnă că nu ţin seama de părerea sa şi nici că nu respect părerea sau dreptul de a avea o părere.

Dar ceea ce aţi făcut mai sus, din punct de vedere intelectual, este abominabil. Eu cel puţin această impresie am receptat. V-am spus de multe ori că aveţi reacţii comunistoide, şi nu o spuneam cu sensul de a vă jigni, ci a vă atrage atenţia. Reascultaţi celebrul discurs Pârvulescu, aveţi exact reacţiile celor care îl apără pe Ceauşescu. Înainte să luptaţi pe frontul anti-comunist, încercaţi dă vă reanalizaţi propriile mentalităţi. V-ar fi de extrem ajutor dacă v-aţi înţelege mai întâi pe dumneavoastră şi relaţia dumneavoastră pe care aţi avut-o cu cultura şi propaganda comunistă.

Dumneavoastră numiţi “stilul meu ipocrit” faptul că nu sunt împotriva organizaţiilor şi oamenilor, ci doar împotriva a ceea ce consider greşit. Şi religia spune, condamnă păcatul şi nu păcătosul. Vreţi să caut ceea ce postaţi dumneavoastră despre domnul Preda înainte de a-l “umple de respect”? Eu sunt ipocritul?

59 atreides { 01.07.10 at 4:46 PM }

Domnule Preda, vedeti ca am avut dreptate? Nu au trecut decat cateva ore de la postarea mea si deja sunteti acuzat ca sunteti de stanga. Sper ca sunteti incantat de sustinatorii pe care ii aveti.

60 judex { 01.07.10 at 6:02 PM }

@ Cristian Preda: daca pozitia d-voastra in raport cu candidatura lui HPrigoana este justa, temeiul prezentat ieri la TV-Vantu este subred. Cred ca nu starea materiala a juniorului este problema, ci lipsa de rezultate anterioare care sa sustina discursul acestuia.
Mie, logica de competitie a PD-L mi se pare clara in aceasta circumscriptie: au cautat un candidat care sa semene cu gogoasa umflata care este Crin Antonescu, cel care a colectat un numar apreciabil de voturi in aceasta circumscriptie pretins elitista, dar care raspunde cel mai bine cumpararii de voturi (cum altfel a reusit Antonescu sa castige voturi fara niciun program si fara nicio realizare anterioara ?). D-l Preda are pe deplin dreptate cand, intuitiv, respinge o astfel de logica electorala. Faptul ca pentru o lista de realizari nula si un discurs patetic-gaunos d-l Crin Antonescu a colectat o parte importanta de voturi in circumscriptia respectiva, nu TREBUIE sa justifice selectia de catre PD-L a unei candidaturi-clona, chiar cu pretul pierderii acestei circumscriptii (efectul la nivel national este mult mai important). Electoratul PD-L asteapta in acest moment o exprimare a actiunilor PDL in acord cu mesajul de la prezidentiale (realizarile acestuio partid in primul mandat prezidential au fost mai mult decat modeste, fiind de fapt un balast pentru Basescu), iar d-l HPrigoana pare a fi exact contrariul mesajului antimogular care a fost centrul discursului prezidential. Asa cum PRM nu a avut decat rolul de a duce in derizoriu tema unitatii nationale, asa cum actualul PNL (urmasul PNL-AT) a avut rolul de a confisca si deturna tema liberala in politica romaneasca, asa cum PSD-Iliescu nu face decat sa continue impostura de partid de stanga (furand numele PSD-Cunescu si pastrand agenda FDSN), asa si PD-L se expune astazi cel putin suspiciunii de impostura. Cu o asemenea politica in continuare, asigurarea unui electoral solid in perspectiva alegerilor parlamentare viitoare (unde, repet , va avea de infruntat aceeasi coalitie-anti, este doar o chestiune de timp pana Antonescu va duce PNL in PSD in schimbul unei pozitii proeminente a muzeografului limbut) devine imposibila.

61 Codrin Scutaru { 01.07.10 at 6:06 PM }

“Este absolut inacceptabila aroganta acestor exponenti ai unor clase de afaceri care de altfel s-a imbogatit de pe urma contractelor pleasca date de la stat sau pacalind statul. Sunt foarte multi si in PDL si in PSD, eu personal ma simt agresat in decenta cea mai elementara atunci cand ii vad pe acesti oameni care sunt in mod fundamental dezarticulati dand lectii doar pentru ca, pe baza banilor pe care i-au castigat, ocupa pozitii de autoritate in partide intai, si isi permit sa viseze sa colonizeze statul”. (Cristian Preda, interviu Hotnews, 7 ianuarie 2010)
Disclaimer: Acest post nu se refera la speta Honorius Prigoana ci la un fapt general existent si actual.
Nu am fost niciodata un fan al politologului Cristian Preda sau a intelectualului public/ profesorului Preda. Nu am apreciat nici inversunarea cu care a coordonat si promovat Strategia prezidentiala in domeniul educatiei. Am polemizat sau cel putin, am incercat sa fac asta de mai multe ori, prin intermediul blogurilor personale. Nu aveam aceleasi pareri nici in ceea ce priveste candidatii la prezidentiale.
Cu toate acestea, astazi simt pentru prima data ca un politician exprima un adevar covaristor legat de colonizarea politicii romanesti si mai grav, a statului, de catre anumiti exponenti ai oamenilor de afaceri. Liberal convins ca si afinitate, membru PD-L si europarlamentar, profesorul Preda afirma un lucru cat se poate de clar: aceasta colonizare a politicii reprezinta un pericol si un posibil punct terminus al jocului democratic. Am ajuns sa il apreciez pe Cristian Preda citind ce scrie si urmand firele care apareau in raspunsurile de pe blog. Cu toate ca de foarte multe ori nu am fost de acord, cred ca dl. Preda are un plan propriu admirabil in domeniul politic.
Afirmatiile sale trimit la o dezbatere necesara. Eu cred ca politica nu trebuie monopolizata de oamenii de afaceri si ca tehnocratul politic, omul care poate face politica fara a fi in mod necesar un capitalist, sa poata exista in continuare (i-as numi ca exemple de tehnocrati politici pe Ion Iliescu, Petre Roman, Adrian Severin, Crin Antonescu si altii din esaloane secunde sau terte).
Mai precis, ca studiu de caz. Ce sanse are un tanar membru de partid care are studii si abilitati dovedite practic de a face politica sau administratie, sa reuseasca in cadrul unei organizatii de partid fara sa cotizeze la greu pe baza unui capital al sau sau al parintilor?
E firesc ca oamenii bogati sa isi doreasca sa faca politica dar e oare firesc ca politica sa devina un monopol exclusiv al acestora si sa se departeze definitiv de la a fi o agora a cetateanului?

62 radustefan { 01.07.10 at 6:10 PM }

In sfarsit incepeti sa vedeti ca lucrurile sunt nefiresti in acest partid ,defapt partidul casei Basescu.

63 MB { 01.07.10 at 6:27 PM }

Domnule, se folosesc de dumneavoastra ca sa faca rating. Ati uitat asa usor shuturile pe care le-ati primit de la iRealitatea in campanie? Credeti ca va invita de dragul idealurilor si principiilor dumneavoastra nepatate?
Nu spune nimeni sa nu vorbiti, sa nu va exprimati opiniile oriunde, dar cand faci parte dintr-un partid, dintr-o organizatie, pana si dintr-o firma – te supui regulilor, fara reguli este haos. Nu este posibil sa iasa toata lumea pe televizor si sa spuna orice, nu este sanatos. Nu va mai place partidul? Lasati-l, domnule, mergeti la altul, ca sunt destule.

64 Kalman G { 01.07.10 at 6:59 PM }

in fond, n-am convingerea ca a fi bogat (nu conteaza prin ce mijloace) e un sinonim al vreunei calitati de om politic, dupa cum nu-s convins ca moralitatea e vreun act disjuct fata de politica. Ziceti-mi naiv portocaliu, sau ce naiba v-o mai da prin cap, eu cred ca actul de vedetism pe care-l face petit Honorius, e credinta impusa prin familia lui ca pentru unii ca ei totul e posibil, motiv de epitaf “Tot ce-am dorit in aceasta viata, mi-a reusit”. E un deziderat ludic si-atat. Parerea mea.

65 Radu Humor { 01.07.10 at 7:47 PM }

Vad ca multi il acuza ca n-a spus toate astea mai intai in partid >
Eu sunt sigur ca le-a spus, mai ales unor oameni de decizie, a caror pasivitate l-a jignit si l-a facut sa foloseasca si acest mijloc democratic.
Pana la urma doar hotii si criminalii se feresc sa nu iasa in afara realitati din bucataria proprie.
De unde pana unde aceasta tampenie sustinuta cu tarie de unii , ca n-ai voie sa spui ce se intampla intr-un partid.
Inseamna ca se pun la cale lucruri necurate si daca n-ar fi cateva constiinte mai treze( felicitari si pentru Mihai Neamtu) s-ar putea ca atunci cand ne trezim, sa fie prea tarziu !

66 Eugen Stamate { 01.07.10 at 8:13 PM }

Cei care nu vad jena enorma a candidaturii lui Prigoana jr. au ei insasi o problema de modernizare care trebuie neaparat compensata. Tratamentul cel mai bun este o exilare de lunga durata intr-o lume civilizata caci dupa metoda pasilor marunti ne vor trebui zeci de ani ca sa putem discuta civilizat. Este foarte greu si contra-productiv sa lupti pentru orice cauza in Romania. Am trecut personal prin aceasta experienta si regret enorm ca d-ul Preda este atat de izolat in acest demers si mai ales ca se coc atatea scenari false care sa explice gestul sau. Dansul este europarlamentar si are datoria morala sa spuna ce gandeste fie si la Realitatea daca in alta parte nu i se ofera audienta. Nu este vina lui ci a celor care mentin un monopol optuz asupa unde si cum trebuie sa ne varsam amarul atunci cand nu se mai poate. Pana la urma acesta este scopul celor care ne trimit la sedinte si congrese care vor avea loc la un moment nespecificat: pierderea increderii ca are rost sa deschidem gura! Cine intelege de bine ci nu la fel. Natiunea tocmai incepuse din nou sa doarma asa ca gestul d-lui Preda este un semnal de alarma cat se poate de potrivit.

Eugen Stamate

67 ion adrian { 01.07.10 at 9:26 PM }

@Biblio,
Cauta , cauta, ca eu nu am nimic de retractat, chiar si despre prostia celor pacaliti de Ilici in 2000 i-am mai spus-o, dar el este un infatuat care cum spuneam, crede ca ne face o onoare ca ne citeste. Dar cu unii dintre noi situatia este inversata.
Si cu asta cred ca pot parasi acest blog pe care nu mai am ce cauta, caci nu am nici de ce sa-l scolesc si nici de ce sa-l ajut pe dl Preda.
Este prea destept si nu are nevoie. :)

68 Traian Basescu { 01.07.10 at 9:30 PM }

@ Politrucului cRIN aNTONESCU: Bai “baiatu’ cu ochi albastrii” care le scrii sub pseudonimul Crin Antonescu , imi placi… , desfiintezi bine pe toti mucosii astia care ne fac partidu’ “de cacao”…! Bravo ! Si ai talent domle’ , nici nu stiam ce talente a produs “Stefan Ghiorghiu”-l …! Da’ totusi… , chiar asa un pseudonim ti-ai gasit sa-ti alegi ??? Nu puteai sa-ti zici si tu , de exemplu , Vladimir Putin sau Silvio Berlusconi , nu tocmai pe “palidu’ ” ala care “m-a muscat de-atatea-ori de fund”….?! In rest zi-i ca zici bine , da mai gandestete la nume , baietas… Te saluta , al tau iubit presedinte si batran lup de mare , T.B. !

69 Ilinca-2010 { 01.07.10 at 9:34 PM }

@kuno
De-abia acum vad mesajul tau.
Stiu ca “cei” de la debourg au cafea buna ( chiar nespresso, mi se
pare) dar deocamdata prefer un cocktail pe marginea piscinei.
Pe la sfarsitul lui februarie am drum pe acolo, pana atunci sunt pe
alte meleaguri. Daca oferi si niste verdeatza le invit si pe Twina si
Kalinda :) .
PS Ai fi crezut acum cateva luni ca se ajunge la asemenea subiecte pe
acest blog ( nu ma refer la cafea si verdeatza, evident)?

70 Dan { 01.08.10 at 12:23 AM }

@ Codrin Scutaru : este falsa problema ridicata. Sunt om de afaceri, sa zicem antreprenor si cu datorii multe la banca. In acte poti spune ca sunt bogat si asta ce inseamna ca nu am dreptul sa ma duc la partid si sa spun parerea mea ca simplu cetatean ?
Sa fim seriosi. In tara aceasta orice om are dreptul sa aleaga si sa fie ales. Este o timpenie sa te legi de faptul ca nu ai dreptul sa candidezi pentru ca ai nu stiu citi bani.
Pentru ca si tu esti liberal, social-liberal zici tu pe blogul tau, iti dau un exemplu de candidat din partea PNL, fost om important in gasca lui Basescu. Vorbesc aici de doamna Adriana Saftoiu.
A fost la noi in tirg sa isi lanseze cartea scrisa dupa alegerile parlamentare uninominale si originale.
Cunosc bine cum se finanteaza campaniile electorale ale bogatilor si mai putin bogatilor politicieni.
I-am spus doamnei Saftoiu ca unor politicieni de la mine din tirg le voi dona munca de creatie si de pe online daca isi vor pune pe sit banii investiti in campanie, sursa lor, numarul si totul sa fie conform legii.
NOrmal ca domniile lor au spus ca nu se poate.
Doamna Saftoiu spunea ca electoratul este de vina ca este asa cum este si nu politicienii care ar trebui sa fie niste exemple.
Am intrebat-o daca domnia sa a respectat legea finantarii partidelor politice si daca si-a publicat sursele de finantare si totalul banilor investiti in campanie ?
A spus ca nu se poate sa respecti legea pentru ca este imposibil sa iti faci campanie in suma impusa de lege.
Si atunci ce pretentii are de la alegatori ?
Pai daca alegatorii vad ca cei mari fura, atunci dupa exemplul dat de acesti lideri fac si ei mai departe lucrurile.
Daca un om ca doamna Saftoiu si alti politicieni pe care ii stiu si care nu sunt chiar asa de bogati, fac ce fac atunci care este diferenta intre ei astia saraci cu duhul si material si ceilalti bogati material si saraci cu duhul ?
Doar de bani.
Politica este voluntariat stimate coleg de dezbatere.
NU conteaza citi bani am, am dreptul sa fac voluntariat si depinde doar de libertatea si etica fiecaruia dintre noi si nu de numarul de galbeni ce ii detinem.
Politica si reforma unui partid se face plecind de la statutul , regulamentul de aplicare si codul etic.
Nu se face plecind de la numarul de galbeni al membrilor.
Statul de drept in care traim ar trebui sa functioneze, iar daca acei galbeni au fost obtinuti ilegali, iar cei care i-au obtinut sunt politicieni atunci ar trebui sa plece din politica pentru ca nu mai primesc voturi si procurorii si judecatorii si ANI isi face treaba.
Cind PNL , PSD si PDL vor avea statute moderne, democratice facute cu respect fata de membrii de partid si cei care vor dori sa vina in partide sau sa faca voluntariat pentru partide, atunci vom ajunge sa avem si lideri.
Iar acei lideri nu conteaza ca vor fi la fel de bogati ca asa zisii lideri de astazi, ci conteaza ca vor reusi sa faca cu adevarat buna guvernare a comunitatii a caror alegatori i-au delegat sa ii conduca pentru unul sau mai multe mandate.
Romania nu a avut nici un fel de lideri pina acum in ultimii zeci de ani si nici nu va avea in perioada imediat urmatoare.
Cind va exista reforma si aplicarea ei in partide atunci vom putea incepe sa speram ca vor aparea si liderii cu viziune si care vor fi in stare sa reformeze Romania cu adevarat,
Pina atunci improvizam ca in jazz, dar suna mult mai prost.

71 Unu din prostime { 01.08.10 at 1:25 AM }

@ Sergiu: Mai baiete da’ mare “gascan” mai poti sa fi…!!! Tu chiar ai crezut ca vorbesti cu Antonescu…??? Tu nu ti-ai dat seama ca e unul dintre indivizii bine pregatiti si platiti sa se joace cu mintile unor “papagali” ca tine ? Of…, of…, vai de tara asta…!!!

72 pandora { 01.08.10 at 10:09 AM }

Ma bucur ca site-ul e din nou accesibil,a fost o “defectiune” de intimidare,probabil.Din pacate,domnule Profesor,lucrurile sunt grave pt. PDL,in perspectiva urmatoarelor alegeri legislative.Ceea ce a minimalizat conducerea acestui partid e faptul ca a crescut uluitor in procente,numai datorita asocierii cu Presedintele Traian Basescu.Pe de alta parte,cand au ajuns la aproape 40% in preferinta romanilor in nov.2007,au pierdut contactul cu realitatea,ratand sansa sa devina partidul ce are ca platforma politica lupta impotriva coruptiei.Dialogul cu proprii membri de partid a fost stopat,oameni capabili si onesti au fost marginalizati(nu vorbesc despre mine),pt. a li se lua locul de catre oportunisti semianalfabeti,dar “cu spate”.Deci,partidul a fost confiscat si nu se mai poate face nimic,pt. ca la congres vor fi delegati alesi cu grija si nu se va intampla nimic.Presedintele Basescu a castigat greu al doilea mandat,tocmai pt. ca multi romani au votat impotriva baronilor locali;chiar daca ei au finantat campania prezidentiala,nu-si spala pacatele in fata celor ce-au crezut in valorile acestui partid.

73 li { 01.08.10 at 8:20 PM }

ion adrian { 01.06.10 at 11:04 PM }

@C. PREDA
Va rog insistent sa stopati acesta competitie intelectualista. Lasati de la dvs, caci dvs ati starnit-o. Sever este inteligent si a inteles..
CE AMENINTARE FATISA …

Introduceți datele si comentariul dvs.