A trecut Guvernul

Nu e cel mai bun Guvern, ar fi fost mai bun unul în care să intre și PNL, dar nu trăim în cea mai bună lume posibilă, ci în cea mai puțin rea.
La 20 de ani de la Revoluție, nu sună foarte optimist.
Democrația aduce cu sine și victorii la limită, cum a fost cea din 6 decembrie, și mediocritate, cum este, de pildă. figura ministrului Apărării din noul Guvern.
Știu că alții au o părere diferită, având simpatii și criterii diferite de ale mele.

31 comentarii

1 AR { 12.23.09 at 5:45 PM }

“Nu e cel mai bun Guvern, ar fi fost mai bun unul în care să intre și PNL”
De acord ca se putea un guvern mai bun (de ex. fara Udrea, Oprea, Berceanu) dar vazind incremenirea in proiectul anti-Basescu si incrincenarea liderilor PNL in aceasta directie gresita sint tentat sa spun ca poate e mai bine fara PNL (in acest moment si cu actuala conducere).

2 Riddick { 12.23.09 at 5:54 PM }

Eu sper ca PDL să nu se culce pe-o ureche sperând la coaliţii-minune şi pe viitor, ci să înceapă de urgenţă să lucreze la legea votului uninominal în două tururi de scrutin. Aici se va vedea adevărata majoritate. Iar dacă vor denatura legea la plen, oricând poate fi o angajare a raspunderii guvernului, pe aceeaşi temă.
La o coaliţie cu PNL, ar fi fost posibil sa primească portofoliul Apărării mediocrul Atanasiu-Bijboacă ?

3 Cristi { 12.23.09 at 6:18 PM }

Votul uninominal cu 2 tururi va genera un sistem de doua partide politice (+UDMR, mult mai mic de 7%). Cele 2 tururi vor exista doar la primele alegeri, apoi va disparea puterea electorala a PNL, astfel ca la alegerile ulterioare nu va mai fi nevoie de 2 tururi decit in foarte putini circumscriptii. in rest, avind 2 partide foarte puternice, e foarte probabil ca cineva sa cistige din primul tur. de altfel, e foarte probabil sa nici nu mai avem mai mult de 2 candidati, din moment ce toti actorii politici isi dau seama ca votul majoritar favorizeaza disproportionat partidele mari si elimina instantaneu partidele medii.

cu asemenea sistem electoral, cu asa design constitutional si cu posibilitatile cumpararii voturilor din aceasta tara, vom avea aceeasi democratie ca in Mexic sau Taiwan in sec XX.

4 Riddick { 12.23.09 at 6:36 PM }

UDMR iese din discuţie, şi din parlament. Nu pot trece de 5% numai cu aleşii uninominali din Harghita, Covasna, Mureş şi poate alte 2-3 judeţe.
Dealtfel, va ieşi din coaliţie, asemanător scenariului ales de PSD cu două luni în urmă. Este suficient să se urmărească ce zice Frunda prin presă şi TV.
N-am băgat de seamă că în Taiwan democraţia ar avea probleme, în afara celor create de agitatorii pro-R.P. Chineză.

5 balbeck { 12.23.09 at 6:57 PM }

Buna seara!A trecut guv…dar au fost multi tradatori.Se aude ca va fi un buget foarte sarac,inclusiv la sanatate unde anul trecut a avut 4 miliarde euro,anul asta are doar 1 miliard euro.Probabil se intamppla asta pentru ministrul sanatatii e ungur.

6 nick_d { 12.23.09 at 7:06 PM }

Pentru ceea ce este PNL astazi, locul lor este langa PNTCD. Sper sa ajunga cat mai curand acolo.

7 atreides { 12.23.09 at 7:13 PM }

”ci în cea mai puțin rea”. Corect, o lume cu adevarat buna ar fi una fara PDL si mai ales una in care bolsevici nenorociti ca Riddick ar emigra in Belarus.

8 Ingrijorat { 12.23.09 at 7:32 PM }

Nu vi se pare ingrijorator faptul ca vorbiti atat de relaxat de felul in care va arata viitorul Parlament unicameral ales prin vot uninominal pur?
Practic comunitatea maghiara nu va mai avea reprezentanti in Parlament, in fiecare circumscriptie electorala marea majoritatea a electorilor isi va vedea votul ignorat. Partide de peste 15 % din voturile electoratului (precum PNL) nu vor intra in Parlament….

Eu vad aici moartea democratiei, dumneavoastra clamati…ce? Victoria deplina a celor doua partide sistem (PSD-PD-L)?

Originala democratie, nu am ce zice….

9 Ilinca { 12.23.09 at 7:37 PM }

@atreides
Si daca @ridiche se cara mai stiu eu pe unde, noi de cine ne mai amuzam?
@C. Preda
Probabil putem vorbi de o victorie a mediocritatii……dar surprinsi nu sunt decat cei ce au gandit dupa…..

10 Radu Humor { 12.23.09 at 8:11 PM }

Fantastic !
Cata ura pot sa dezvolte niste brute ideologice care tremura de spaima PNL, al carui loc vor sa-l ia) miseleste) pe esicherul politic romanesc.
Si toata nebunia asta destructiva ajunsa la cel mai inalt nivel se revarsa asupra politicianului roman care a dovedit in toti acesti 20 de ani ca se poate face si o altfel de politica, a bunului simt si a
decentei morale .
Toate “regretele” care-i bantuie pe unii ca nu-i au parteneri de guvernare pe liberali, reprezinta sageti otravite, sau cu somoiaoge de paie aprinse in varf, aruncate in mijlocul taberei liberale pentru a provoca un adevarat dezastru printre membrii lor ( dezertari la dusman, sau lupte intestine).
Metoda comunista verificata si folosita cu succes de niste inaintasii unor farseuri si demagogi ce se dau anticomunisti si anti securisti.
Sansa liberalilor si a Romaniei este sa sesizeze de unde vine pericolul si sa ramana uniti in jurul lui Crin Antonescu, singurul care mai poate salva tara din ghearele unor tradatori care ne vand tot ce se mai cauta( acum aurul si argintul Rosiei Montana :mrgreen: ), aducandu-ne la sapa de lemn :idea:

11 maraco { 12.23.09 at 8:27 PM }

Domnule Preda nu inteleg acest regret, exprimat astazi si de presedinte, in privinta PNL-ului. Ganditi-va putin. Care dintre oamenii actualului PNL sunt mai buni decat Oprea? Orban, Nicolai, Melescanu, Ghise? PNL e gol. La fel de gol cum sunt vorbele lui Antonescu. PNL nu exista iar regretele sunt inutile.

12 Radu Humor { 12.23.09 at 8:57 PM }

Daca erai putin mai isteata te prindeai,
macar de ultimul vagon :idea:

13 frank zapa [king] { 12.23.09 at 9:01 PM }

de acord dle. preda,dl oprea nu este un model,dar daca ma gindesc la sinestrele figuri din decembrie 2008,trimise in guvern de PSD.
sa fie clar,e un progres major.
ginditiva o secunda la doamna ECATERINA ANDRONESCU-o mon dieu-
si cind ma uit la dl funeriu…..sunt chiar mindru ca un asemenea intelectual tinar poate sa-si dea masura valorii.
acest guvern din punctul meu de vedere este mult peste cel din 2008.
si va face treaba,desi sunt citiva domni care nu-mi spun deaocamdata mare lucru.

14 frank zapa [king] { 12.23.09 at 9:03 PM }

in mod ostentativ nu am facut trimitere la PNL si la rezervorul de cadre al acestuia.
reamintesc ca la un moment dat DL MELESCANU-un fost vajnic comunist era factum totum.
asa ca…sa avem rabdare.

15 frank zapa [king] { 12.23.09 at 9:04 PM }

Radu Humor-ce faci omule?ti-a mai trecut anti……basescianismul?
cam in cit timp crezi ca te vei vindeca?

16 Ionescu Ion { 12.23.09 at 9:22 PM }

Nistorescu, un vataf sadic, abject/
De ce este Nistorescu atat de nerusinat? Este el atat de obsedat de dorinta de a ajunge milionar, slugarindu-l odios pe SOV, incat isi bate joc, crud, de mai tinerii lui colegi de breasla, tocmai de cei mai mertuosi? Ii calca in picioare cenzurandu-i, mult mai inadmisibil decat era el cenzurat in comunism. El nesocoteste ca cesti “lucratori” din presa au trudit cinstit, ca sa invete meseria pe care au indragit-o, care li se potriveste, ajungand sa le fie si unicul mijloc de a-si asigura painea de azi si de maine, pentru ei si pentru familiile lor. Situatia jurnalistilor s-a tensionat, chiar s-a agravat, pe masura ce presa s-a”trustizat”, intrand, in cea mai mare masura, in proprietatea mogulilor miliardari care n-au nici mama nici tata, niste veritabili monoteisti al caror unic Dumnezeu este banul, niste obsedati-schizofrenic de betia imbogatirii fara limite. Multi jurnalisti au fost nevoiti sa devina “constiinte cumparate”, ca sa poata exista, neavand nici o portita de a scapa de agresiunea mogulilor. Aceasta este situatia, practic generalizata, in intreaga mass-media. Populatia, revoltata de scrierea la comanda, acceptata de ziaristi, ii condamna pe acesti inghesuiti in coltul ringului, de hulpavii moguli. Ca sa mearga treaba bine, sa nu mai cracneasca nimeni in front, mogulii si-au angajat cate un vataf aprig, care sa ii tina la respect pe ziaristi, om-cu-om. Acesti vatafi, echivalentii pazitorilor din lagarele naziste si comuniste, fac exces de zel ca sa isi asigure increderea deplina a mogulului si o plata pe masura. Populatia trebue sa isi indrepte ura si dispretul catre moguli, nu catre meseriasii presei. Ca sa se recredibilizeze aceasta “a patra putere in stat”, ca sa faca aceasta extrem de necesara si utila munca, in folosul societatii, de a ne informa, de a face investigatii profesioniste, corecte, care sa premearga munca politiei si a procurorilor (baza auto-sesizarilor),. propun ca o parte din presa, cei ce accepta, sa fie platita de la buget.

17 Ionescu Ion { 12.23.09 at 9:28 PM }

Nistorescu, elefantul grobian
Cotidianul se cizelase treptat, cu grije, devenind (pastrand proportiile), un veritabil magazin de portelanuri fine. Toti il vizitam cu placere, Dupa fiecare vizita, ieseam imbogatiti, intelectual, spiritual. Ne devenise un prieten de care nu ne mai puteam lipsi. Cand ii admiram “exponatele”, dialogam, tacut, cu ele. Valorile intelectuale aflate acolo, reflectau lumina personala a fiecareia ce se alatura, cromatic, celorlalte componete-sursa, schimband mereu nuanta globala, facand-o, de fiecare data, mai interesanta, mai atractiva. Era greu sa alegi, sa preferi doar una dintre toate cele pe care le admirai. Dar, din nefericire, si de aceasta data s-a dovedit ca : orice vis dureaza putin. A dat buzna, in magazin,elefantul “Nistorescu-grobianul-bine-hranit-de – Vantu” si calca in picioare, rand pe rand, toate portelanurile fine care ne-au incantat. Il mai poate disloca cineva?

18 sopinel { 12.23.09 at 10:29 PM }

Ce-am mai ras la fraza spusa de Chioru’:
“Nu mizaţi pe faptul că fiind un guvern cu un premier şi un număr de miniştri PD-L voi fi mai puţin exigent. Nimic din atitudinea mea legată de atitudinea mea faţă de miniştrii care intră în vizorul Parchetului. Pentru orice ministru se va solicita urmărirea penală, îl voi suspenda. ”

Si chiar crede cineva ca se va intampla asta daca Nutzy baga vastu’ in bugetul public.
Ma faceti sa rad.
Decat partas la guvernare cu asa guvern mai bine in opozitie.

19 sopinel { 12.23.09 at 10:32 PM }

@cristi
Votul uninominal in doua tururi de scrutin, in 2012 va lasa PD minus l in afara Parlamentului. Asa ca lasati-o mai moale. Nu va trebuie dusmani, cu Avramescu, Boc, Funeriu si ceilalti veti infrange cu succes la urmatoarele alegeri.

20 Riddick { 12.23.09 at 10:49 PM }

sopinel, uninominal în 2010, dacă PDL face ce trebuie .

21 li { 12.24.09 at 12:14 AM }

Domnule Ingrijorat , Ilinca , atreides , nu-l bagati in seama pe Riddick , gandeste cu ridichia .

22 li { 12.24.09 at 12:17 AM }

Domnule CPreda , cat curaj ! Daca mai spuneati ceva si de doamna Udrea riscati sa fiti mustrat ! Lasati eroismul ! E periculos !

23 sopinel { 12.24.09 at 12:46 AM }

@ridiche
S-o crezi tu. Cu asa buget nu vom avea alegeri in 2010.
Bugetul pare a fi facut de un partid de stanga. Pai sunt mai multe alocari pentru ajutoare sociale decat pentru investitii.
Inca un an pierdut.

24 Riddick { 12.24.09 at 12:58 AM }

@sopipinel: “deception game” :mrgreen:

25 Bogdan { 12.24.09 at 8:58 AM }

Mda, la vremuri noi tot noi, Securitatea si familia mea e cu voi! Cam asa stau lucrurile, nu vad ce e de comentat sau de intelectualizat

http://edition.cnn.com/video/#/video/world/2009/12/22/aoc.magnay.revolution.kids.cnn

26 Valeriu Mangu { 12.24.09 at 9:11 AM }

@ TUTUROR

Explicatia evenimentelor din Decembrie 1989 in:

http://mariusmioc.wordpress.com/

in comentariul nr.1 la articolul “Parerea parchetului etc.” din 22 decembrie a.c.
Al dvs., Valeriu Mangu

27 Mircea Popescu { 12.24.09 at 1:11 PM }

Nu-i cel putin amuzant sa observi cum dupa 20 de ani de alegeri libere, romanii si-au reconstruit sistemul ideal, tatuc + partid unic ?

Mssr Ceausescu, c’est nous.

28 Perotinus Minor { 12.24.09 at 10:04 PM }

Cel mai bun sistem de vot va fi acela care va scoate PSD din parlament si-l va trimite acolo unde-i e locul : in haznaua istoriei.

29 nenea brancoveanu { 12.26.09 at 10:14 AM }

LA MULTI ANI ! Dupa umila mea parere, Romania a inceput prost procesul de tranzitie politica . Aparitia partidelor istorice in viata politica postdecembrista si organizarea activitatii acestora pe principiile anilor antebelici a generat confuzie si neconcordanta cu opiniile si aspiratiile romanilor secolului XXI. Ca urmare, PNT care a fost creat de invatatorul Mihalache pe doctrina ideologica de stanga, in loc sa preia partile bune ale acestei ide9logii si sa coaguleze majoritatea electoratului din PDSR si din alte partide politice de stanga postdecembriste a ales sa mearga pe cale impusa de Maniu dupa fuziune si astfel, nefiind nici de dreapta, nici de stanga, a ajuns unde a ajuns …cu dl Milut…cu dl Sarbu…cu dl Ciorbea…!!!???etc Pe de alta parte , fostul mare partid liberal creat de bratieni si care a faurit Romania moderna incercand sa mentina vechile principii si crezand ca acestea se pot dovedi viabile secolului XXI a balansat intre vechi si nou si nu a tinut seama de faptul ca doctrinari politici mondiali ai timpului actula vor crea Partidul Popular care, dupa cum se vede, are deja o majoritate in Parlamentul European si in o serie de tari Europene si castiga din ce in ce mai mult teren. Conservatorismul …sau neintelegrea mersului vremii de taranisti, de liberali si de socialistii din Romania a creat confuzie in stabilirea optiunilor politice ale romanilor si a facut loc la aparitia pe scena politica a unor partidulete si grupari politice ingreunand procesul democratic al tarii noastre. Partidul Popular va continua sa castige teren si daca se va dovedi un adevarat reprezentant al principiilor politicii de dreapta ale popoarelor pe care sustine ca le reprezinta si nu se va lasa influentat de interese straine, va deveni motorul consolidarii Uniunii Europene si implicit al Romaniei ca tara membra a cestei viitoare “federatii”. Asta daca “Divide et impera” nu-si va face loc si nu va duce la desfiintarea Uniunii Europene …dupa cum se mai aude pe ici si pe colo….!!?? In ce ma priveste, sunt pensionar si azi noapte am visat ca mergand sa-mi ridic pensia de la “cutia postala” am constata ca nu era acolo….!!!??? Si ca sa-mi prezint optiunea politica, am fost si sunt adeptul unui regim politic social democrat modern, european. Dupa cum se stie acest regim a dus dupa razboi Tarile Nordice din Europa la nivelul de dezvoltare cunoscut. Cred ca Romania avea nevoie de acest fel de regim politic cel putin doazeci sau treizeci de ani dupa decembrie 1989 findca reusea sa gestioneze tranzitia la proprietatea privata in mod mai echitabil si reusea sa previna multe rele care s-au petrecut in Romania ultimilor douazeci de ani. Un regim politic de dreapta era necesar sa fie impus in Romania abia dupa ce reusea tranzitia la proprietatea privata fiindca proprietatea de stat mostenita de la vechiul regim a fost creata de intreg poporul roman si mai ales de pensionarii care azi primesc 6-7 sute de lei lunar pentru munca de o viata. Stim bine, daca nu stim este usor sa aflam citind presa vremii si vorbind cu cei ce mai traiesc , ca acesti oameni au muncit in timpul regimului comunist la serviciu sase zile pe saptamana si de multe ori chiar 7 zile…obligatoriu…”la cererea unui grup de oameni ai muncii”. Confruntarile politice si militare internationale generate de interesele economice ale celor mari si puternici ai lumii a generat violenta, teama, frica de ziua de maine si asa cum se intampla, aparitia profitorilor sau a “baietilor destepti” cum le place sa fie numiti in presa..!!?? Se zice ca evreul, cunoscut pentru intelepciunea si perseverenta lui, altfel nu rezista peste doua mii de ani fara tara, dupa ce spune rugaciunea de seara adauga: …si da-mi Doamne mintea romanului cea de pe urma” !!!! Zic si eu dar…. vorba judecatorului: tu ai dreptate reclamantule….dar..si tu paratule ai dreptate si dupa ce s-a dat sentinta care trebuia sa declare nevinovat pe cel parat, o grefiera, din graba, din neatentie sau ..cine stie..!!?? in loc sa
scrie: SA SE IERTE, NU SE POATE MORTII SA SE DEA ! …ea a scris : SA SE IERTE NU SE POATE, MORTII SA SE DEA !!!??? Si a mai aparut ” o cruce in cimitirul mortilor nevinovati”…!!!??

30 viata_asta { 12.26.09 at 6:35 PM }

ce bine ca a trecut guvernul !!! o sa fie toti linistiti… nu ca pana acum ar fi fost altfel; d-na udrea are multa treaba zilele astea … RUSINE

31 Paul { 12.27.09 at 4:40 PM }

De ce era mai bun un guvern cu PNL? Iar la capitolul ministrii ce puteau sa ofere ei? Tot doar niste carpe ale PSDului raman, vad ca se inteleg perfect intre ei, mai bine fuzioneaza :) .

Introduceți datele si comentariul dvs.

CommentLuv badge