Despre alegeri, la ISP, vineri de la 15h

Vineri 11 decembrie, de la 15h, Institutul de Studii Populare organizează la sediul său din str. Alecu Russo nr. 13-19, o discuţie despre alegerile prezidenţiale, ca şi despre proiectele politice ale dreptei liberale şi democratice din România.

Cuvinte cheie:

36 comentarii

1 Bibliotecaru { 12.10.09 at 9:12 PM }

@ Cristian Preda
Domnule Cristian Preda,
Credeţi că ne puteţi acorda o listă cu principii ideologice ale dreptei… ca o avanpremieră a acelei discuţii?

2 Bruner Fox { 12.10.09 at 9:37 PM }

E o invitatie, sau doar ne informati ca v-ati intors de la Bonn? Inteleg ca dl Boc nu a fost ales vicepresedinte PPE. Intrebare :pregateste PDL un lot de candidati pentru prezidentialele din 2014? sper ca nu e si EBA in acest lot!!!

3 li { 12.10.09 at 10:34 PM }

Bibliotecarule , eu vreau o lista cu principiile morale ale domnului CPreda dar si ale celor care scriu pe acest blog .

4 li { 12.10.09 at 10:36 PM }

a celor

5 Paul { 12.10.09 at 10:45 PM }

Intreb si eu daca este o invitatie deschisa tuturor doritorilor sau doar un anunt ca are loc o discutie acolo?

6 Bibliotecaru { 12.10.09 at 11:00 PM }

@ li
Aş încercă să vă fac o listă cu principiile mele morale, dar… Nu ştiu cum se face, dar încercând să-mi controlez comportamentul şi moralitatea, încep să-mi dau seama de greşelile pe care le-am făcut. Sunt atât de mult om încât părerea de rău mă copleşeşte. Din acest motiv, vă spun sincer, nu aş putea să vă spun”aceasta este calitatea mea morală” fiind 100% sincer.

7 Radu Humor { 12.10.09 at 11:02 PM }

Cine stie daca la sectiile de vot din strainatate au fost camere de filmare(oficiale) ca in orice sectie speciala ?!

8 Bibliotecaru { 12.10.09 at 11:13 PM }

@ Radu Humor
Din câte am înţeles eu, toate secţiile de vot din străinătate au avut regim de secţie specială, adică au avut şi înregistrări video.

9 Radu Humor { 12.10.09 at 11:29 PM }

Ssocietatea civila ar trebui sa puna presiune( mai ales ca acum PSD ar fi dispus sa achieseze) si sa ceara urgent niste reglementari clare(chiar legi) cu privire la procesul de votare:
- Cartea alegatorului;
-Computerizarea CNP
- Anuntarea in timp scurt a rezultatelor( PD-L a demonstrat ca in
5(cinci) ore a putut sa realizeze acest lucru, e drept ca ajutat de STS ;-) )
- Desfiintarea sectiilor de vot speciale. O data la 5 ani , daca vrei sa votezi, poti sa-ti planifici ziua aceea ( studentii straini plecau in tara lor special ca sa voteze).
- Votarea in alta localitate doar in urma unei hotarari notariale, cum se face in Ungaria;
– si altele
Dar vad ca nimeni nu spune nmic, se pierde si ocazia asta si tot una votam si alta iese din urne, ca pe vremea lui Stalin :mrgreen:

10 Radu Humor { 12.10.09 at 11:32 PM }

@Biblio
Si eu cred asta, dar vad ca nu se aduce nimic in discutie si de aici incep nedumeririle :roll:
Pentru ca eu cred ca CC va dispune repetarea alegerilor doar in diaspora ….

11 Radu Humor { 12.10.09 at 11:34 PM }

Colegul Tismaneanu joaca la offseide ?! :roll:
Sau ce-i cu caseta, ca pana la urma astia o sa ajunga sa se bata in casete :lol:
Numai ca atunci recunosc ca in spatele lor stau altii ;-)

12 Radu Humor { 12.10.09 at 11:40 PM }

Nu Tismaneanu, ci Patapievici
(tot un drac ;-) )

13 Riddick { 12.11.09 at 12:26 AM }

Dacă “254″ subscriu la guvernul minoritar Negoiţă (stai acolo, usturoi/că stai bine pe butoi !), i-aş ţine în şocuri (asumări de răspundere) pe diverse teme, bunăoară votul în două tururi de scrutin, etc.

14 Ilinca { 12.11.09 at 12:40 AM }

@C. Preda
Si ce s-a discutat despre alegeri in sediul ISP-ului? De parca nu s-ar discuta despre asta la toata tarabele din piata, statiile de metrou sau cu vecinu’ de la 2 in pauza meciului de fotbal.
A propos, va transmit sincere condoleante pentru Liverpool…..

PS Despre “proiectele politice ale dreptei liberale şi democratice din România” ne-ati lamurit acum vreo 2 postari: vreti ca dreapta respectiva sa se europenizeze! Intrebarea este daca vrea si ea……….

15 Bibliotecaru { 12.11.09 at 12:45 AM }

@ Radu Humor
:D
Putem schimba constituţia şi să votăm la vedere, să ştie toată lumea cum am votat fiecare sau cine nu a votat. Aşa se vor limpezi lucrurile.

16 Gabriel Preda { 12.11.09 at 1:03 AM }

@Humor

STS este pe locul 3 sau 4 ca furnizor de internet in Romania.
Ilinca, daca verificati, se conecteaza prin STS.
Nu cunosc cifra exacta, dar probabil ca in jur de 500,000 – 1,000,000 de romani ar putea sa faca trafic prin serverele administrate de STS, care securizeaza comunicatiile pentru Presedintie, Parlament, Guvern dar si pentru agentii guvernamentale, sedii din teritoriu, sedii ale administratiei centrale din judete si municipii, sedii ale administratiei locale chiar si sedii regionale si centrale ale partidelor …
Asa ca “ajutat de STS” poate insemna orice, de la postarile Ilincai (ca scrie de la Primaria din Darloagele, deci prin STS) pana la “telefonul rosu” cu Kremlin-ul sau Washington-ul …

17 Riddick { 12.11.09 at 1:13 AM }

Este o filmare antologică, pe timpul lui Antonescu , la unul din referendumurile pe care le-a organizat, dupa rebeliunea legionară din 1941: două lăzi de lemn, deschise, una cu o pancartă “DA”, alta cu o pancartă “NU”, la fiecare ladă, păzea un soldat înarmat.
Se pare că s-au numărat vreo 900 şi ceva de voturi “NU” la nivel de ţară, şi totuşi votanţii au ajuns acasă teferi. Pe timp de război, o farsă democratică, putem spune.

18 li { 12.11.09 at 1:40 AM }

Bibliotecarule , stiu ca ceea ce spui este adevarat 100% . Este cea mai mare calitate .

19 Bibliotecaru { 12.11.09 at 8:49 AM }

@ li
Nu ştiu dacă este o calitate, pentru că se creează în mine o contradicţie, dar, pe cât posibil, încerc să cultiv în mine sămânţa calităţii, chiar dacă nu reuşesc să culeg mare lucru.

20 nenea brancoveanu { 12.11.09 at 8:52 AM }

bravos mai copii !! desi sunt pensionar si s-ar spune ca este indicat sa -mi vad de tratamentele mele medicale si de conservarea fizica ce a mai ramas, ma bucur din suflet sa citesc atatea pareri foarte valoroase si….desigur unele …mai putin….dar foarte utile. Cred ca ar fi bine sa atrageti in dezbaterile dumneavoastra si oameni de diferite categorii sociale si chiar de varsta, mai ales batrani care au trait si au trecut prin multe in viata lor. Eu va doresc succes si poate visul meu la revolutie ( ma pregateam sa ies la pensie) de a vedea Romania acolo unde ar merita dupa frumusetea Ei si a oamenilor care fac parte din poporul roman se va implini mai repede. CRED CA TREBUIE SA FITI UNITI si sa faceti tot ce se poate pentru a sterge din memoria si gandirea romanilor POVESTEA CU” CAPRA VECINULUI”

21 antim { 12.11.09 at 9:02 AM }

Ambasadele au supraveghere video permanenta . POATE NI SE ARATA MACAR COZILE IMENSE DE LA PORTI !!!!!!

22 antim { 12.11.09 at 9:18 AM }

DEMOCRÁTIC, -Ă adj. propriu democrației; bazat pe principiile democrației; democrat (II). (< fr. démocratique
DEMOCRÁT, -Ă, democrați, -te, adj., s.m. și f. 1. Adj., s.m. și f. (Adept) al democrației.
D-le Profesor , cred ca aveti o problema cu ,,…dreptei liberale si democratice …” din text !
DREAPTA DE CARE VORBITI E ADEPTA A DEMOCRATIE ( e un actor politic ?) SAU UNA DIN MULTELE IDEOLOGII POSIBILE TEORETIC IN TR-O DEMOCRATIE ?
CU ALTE CUVINTE , E PARTIZANAT POLITIC SAU SEMINAR STIINTIFIC ? Caseta pomenita de HRP ar putea fi prezentata in cadrul ISP ?

23 Lordul John { 12.11.09 at 9:43 AM }
24 Riddick { 12.11.09 at 9:47 AM }

La Camera Lorzilor (ce-a ajuns !…), o “dezbatere” despre un referendum :

http://www.youtube.com/watch?v=d70AehILO68

25 sopinel { 12.11.09 at 12:00 PM }

@13 Riddick { 12.11.09 at 12:26 AM } Dacă “254″ subscriu la guvernul minoritar Negoiţă (stai acolo, usturoi/că stai bine pe butoi !), i-aş ţine în şocuri ..
Ridiche cred ca ai probleme care nu se pot rezolva doar cu socuri ci cu tratamente combinate, rudotel cu …, diazepam cu …, camasa de forta cu…, etc.
Intr-o societate democratica nu se guverneaza cu socuri, se apeleaza la alte metode mai blande, gen dialog, dezbatere, vot majoritar, etc.
Cu legile adoptate cu forcepsul (asumarea raspunderii) ai riscul sa ajunga la Curtea Constitutionala si sa fie declarate neconstitutionale sau sa fie atat de prost facute incat sa nu poata sa fie aplicate.
Noi stim ca Base va conduce cu socuri la Partid, dar asta nu este o solutie. Stii? aplatizeaza circumvolutiunile. De fapt, cred ca de aia sunteti asa de talibani, voi astia de la PD minus L.

26 Bibliotecaru { 12.11.09 at 12:01 PM }

@ antim
Democraţia nu se aplică neapărat unei societăţi condusă pluripartid. Există sisteme democratice conduse de partid unic. Ba există democraţie şi în afara politicii, dar aici nu este cazul de aşa ceva.

Glumesc. Domnul Predea cred că a vrut să spună “democrată” (de la Partidul Democrat) şi a ieşit “democratice”… no biggy.

27 Costel { 12.11.09 at 12:14 PM }

@Paul
este o invitatie deschisa tuturor

28 Varggoth { 12.11.09 at 12:34 PM }

Dreapta liberala si democratica din Romania nu prea are solutii pentru guvernare.
Se contureaza un frumos guvern PDL+UDMR+minoritati+ independenti. Vom primi probabil bani si de la FMI si de la UE, plus ce mai putem imprumuta de pe aiurea. Grecii au spre exemplu 300 de miliarde de euro datorie. Noi inghitim mai putin de 20 de miliarde pe an, deci mai avem timp sa-i ajungem.
Pe mine personal ma intereseaza un proiect economic pentru Romania. Daca PDL vrea guvernare de dreapta, sa demonstreze printr-un proiect economic. Anul asta am avut un guvern de stanga, judecand dupa faptul ca am trait pe datorie (ca in perioada 1990-1996).

29 antim { 12.11.09 at 1:16 PM }

Bibilotecaru ‘ vrei sa spui ca un profesor universitar doctor …sigur viitor docent …greseste , in scris , in domeniul in care numai V. Stoica ii e maestru ? Chiar asa , la romani , nicio valoare nu e ce pare ? Stii ce cred eu . Odata cu cresterea vitezelor de indepartare a Galaxiilor si viteza Galaxiei noastre creste si implicit si a noastra . Energia se conserva , deci masele …scad , energia transformandu-se in informatie ,crescandu-ne astfel inteligenta nativa .( Poate fi o explicatie a progresului cuntinuu in cunoastere si implicit in tehnologii ). Cresterea inteligentei ..maselor si apropierea de cea a elitelor ( fortata inca , pentru ca viteza galaxiei nu permite fizic aroganta cu care-si etaleaza nivelul de inteligenta , fara a renunta la opulenta materiala si de titluri academice ) lucreaza ca un telescop din ce in ce mai puternic , ce-ti arata azi ce nu vedeai ieri ….

30 Bibliotecaru { 12.11.09 at 5:30 PM }

@ antim
Personal fac şi greşeli mult mai grave de atât. Aceste greşeli sunt o “boală” a scrisului pe PC. La un moment dat scrisul la tastatură este atât de natural încât revine un gest inconştient, necontrolabil raţional-abstract. Atunci se descoperă o chestiune stranie (cel puţin la mine se manifestă foarte des), există un scurtcircuit (sau, mai bine zis, un circuit scurt) între creier şi degetele care tastează. Degetele par a avea o minte a lor care intervine în exprimare. Astfel degetele pot tasta dezacorduri gramaticale pe care gândul raţional nu le formulează, multe litere sunt inversate şi cuvântul intră în sfera dislexicului pentru că la recitire greşelile nu sunt percepute ca eroare, creierul le percepe ca formă corectă cu înţelesul dorit… decât cu greu poţi realiza greşeala, eventual schimbând contextul… Personal eu cred că se întâmplă un fenomen de ocolire a gândirii raţionale şi o scriere în paralel a unui limbajului încă neformulat, non-abstract. Repet, mie mi se întâmplă foarte des şi repet, aberaţia nu o sesizez la re-lecturare. Cred că un doctorand în tehnica comunicării ar putea avea drept studiu acest subiect.
Personal nu cred că avem de-a face în acest caz o confuzie între democrat-democrate şi democratic-democratice, este pur şi simplu o alunecare de atenţie.

31 Bibliotecaru { 12.11.09 at 6:00 PM }

Se pare că cererea mea cu lista principiilor ideologice ale dreptei nu a avut Nici Un Răsunet… Aproape ca imnul republicii.

32 Gicu Maracine { 12.11.09 at 6:33 PM }

@bibliotecaru

Interesant: “Degetele par a avea o minte a lor care intervine în exprimare. Astfel degetele pot tasta dezacorduri gramaticale pe care gândul raţional nu le formulează, multe litere sunt inversate şi cuvântul intră în sfera dislexicului pentru că la recitire greşelile nu sunt percepute ca eroare, creierul le percepe ca formă corectă cu înţelesul dorit… ”

E o dislexie specifica anti-TBeilor?
si…
@ ilinca stie!? Sau poate tocmai de aceea domnia sa presteaza corecturi gramaticale numai pe textele pro-TBeilor!?
:)

Am incercat sa intru pe site-ul domniei voastre si mi s-a infricosat conexiunea internet pana la stadiul de lesin! Totul ar fi ramas la stadiul de intamplare intamplatoare daca nu s-ar fi repetat iata… deja de inca trei ori.
Aveti o explicatie?

33 Radu Humor { 12.11.09 at 6:47 PM }

@ Nene Brancovene
Multumim de sfaturi si cuvinte frumoase !
Sanatate si griji cat mai putine si la matale !

34 Bibliotecaru { 12.11.09 at 7:24 PM }

@ Gicu Maracine
“TBeilor” sună foarte jignitor la adresa domnului Traian Băsescu.
Mă văd nevoit să protestez.

Eu am vorbit foarte serios în ceea ce priveşte acest sindrom (nu este singurul) al celor care scriu mult al PC.

Relativ la blogul meu, probabil că numărul mare de videoclipuri îngreunează pagina. Am setat o singură pagină şi ar trebui să meargă mai bine.

35 Ilinca { 12.11.09 at 7:35 PM }

@Gicu Maracinel
“”@ ilinca stie!? Sau poate tocmai de aceea domnia sa presteaza corecturi gramaticale numai pe textele pro-TBeilor!?”"”

Da, Ilinca stie. Si ceillati stiu si ei de ce fac corecturi (aproape) numai pe textele portocalicilor . Prin primavara, inainte de alegerile europarlamentare, pe acest blog s-au facut niste afirmatii complet penibile, genul: pdl-ul are sustinatori intelectuali, restul partidelor …..restul sustinatorilor. Afirmatie ce mi s-a parut complet aiuristica privita prin prisma multitudinii de greseli gramaticale facute de pro-porto-calici. Asa ca am incercat sa le explic tovarasilor respectivi ca a te declara intelectual nu-i greu, dar a demonstra asta presupune ceva mai mult decat faimosul slogan: eu am o diploma universitara. Ati inteles acum care este problema?

36 li { 12.11.09 at 11:18 PM }

Bibliotecarule , spui ca ; ” încerc să cultiv în mine sămânţa calităţii, chiar dacă nu reuşesc să culeg mare lucru. ” Parerea mea este ca bine faci . Cultiva aici , pentru ca oricum roadele se culeg doar dincolo . Am dreptate nenea brancoveanu ?

Introduceți datele si comentariul dvs.