Cifre și pronosticuri
Exceptând alegerile din 1990, la prezidențiale s-a organizat un al doilea tur de scrutin.
De fiecare dată, la al doilea tur au venit mai puțini alegători decât la primul.
Uneori, diferența dintre alegătorii de la primul și cei de la al doilea a fost foarte mică – de circa 9.000 în 1996 -, alteori, diferența a fost mare – recordul fiind atins în 2000, când au fost cu 1,37 de milioane mai puțini la cursa Iliescu vs Vadim decât la primul tur.
Diferențele de voturi dintre candidații care au intrat în turul al doilea au variat și ele, între 511 mii în 1992 și aproape 900 de mii în 2000. De două ori, candidatul clasat pe locul secund în primul tur a câștigat în al doilea. Deși avea cu circa jumătate de milion mai puțin decât Iliescu, Emil Constantinescu a câștigat în 1996 cu o diferență de peste un milion de voturi în turul al doilea.
În 2004, Traian Băsescu avea cu 733 de mii de voturi mai puțin decât Adrian Năstase în turul întâi, dar l-a depășit pe acesta în finală cu circa 245 de mii de voturi.
În 1992, a fost altfel: președintele în funcție a câștigat la o diferență de peste 2,75 milioane de voturi, după ce își adjudecase și primul tur cu o diferență de aproape 916 mii de voturi.
Turul întâi din 22 noiembrie 2009 a fost cel mai strâns.
Doar 130.802 voturi i-au despărțit pe cei doi candidați intrați în finală.
Participarea va fi probabil mai mică decât acum două săptămâni.
Cât privește învingătorul, eu m-am pronunțat acum câteva zile.
Vă invit să faceți pronosticuri, evitând, dacă se poate – fac din nou acest apel – cuvintele injurioase și calomniile.






98 comentarii
Domnule Preda,
Data fiind miza covarsitoare a acestor alegeri, aproape ca as spune ca mi se pare inadecvat sa ne jucam cu pronosticuri. Ca miza alegerilor este covarsitoare, se vede clar din faptul ca ne-a isterizat pe (prea) multi (oameni la locul lor altfel) pana la fanatism! Spatiul public romanesc si mai ales media, arata ca un episod horror al lui Norman Corwin. Asta in cel mai bun caz. In cel mai rau caz, tipologia “standard mediu” a propagandistului de trust media e mai aproape de Beelzebub sau de Talpa Iadului. La emisiunile TV, putinii invitati respectabili si cu recunoastere academica internationala sunt luati la suturi si la misto (de tot soiul de nulitati ticaloase)! Ceea ce vad, pe mine ma face sa vreau sa urlu, sa sar la bataie nu sa dau cu pronosticu’! Spre confuzia generala, figuri candva luminoase ale firavei dizidente romanesti anticomuniste par iremediabil in deriva. Unul in particular, este definitiv dus cu pluta (spre Bulgaria)!
Ce sa mai! LUMEA S-A INTORS CU FUNDUL IN SUS!
Cu consideratie si bune ganduri,
Serban Sabau.
Petitie privind restructurarea actualei TVR
Destinatar: institutiile si organizatiile culturale si politice
Dilema acordarii votului in decembrie 2009 e depasita de umorul unor observatori romani si occidentali ca in RO presedintele pare ales de numai doi actori audiovizuali particulari dominanti, printr-o campanie precedand intervalul electoral, amestecandu-se la sfarsit si cel mai important om de afaceri roman. Prin urmare, RO risca sa nu mai fie recunoscuta drept democratie, din moment ce procesul electoral e viciat prin disproportia accesului candidatilor la resurse mediatice.
Ar fi fost imposibila aceasta situatie daca TVR, acum 20 de ani canal unic, ramanea cat BBC, RAI, DW sau radioteleviziunile de stat din Franţa şi Spania, adica un gigantic etalon al stirii impartiale, greu de concurat de catre particulari.
Or, audienta momentana a acestei televiziuni de stat, presupus garant al egalitatii de sanse, n-a permis nici macar organizarea confruntarilor candidatilor, iar contribuabilul roman nu-si poate permite cheltuieli irationale, cum ar fi pe Stiri sau Politica, de care se ocupa in exces actorii mediatici particulari si ar fi redundant sa le platim obligatoriu si la stat. Cum prognozele economice nu intrevad ca excedent bugetar perspectiva reasezarii ferme si sustenabile a televiziunii nationale in pozitia de factor mediatic dominant gigantic, se impune imperios jocul liber al pietii mediatice, adica elaborarea unui Studiu de Fezabilitate privind desfiintarea actualei TVR si restructurarea ei, canalizandu-se fondurile bugetare si cetatenesti in altceva decat Stiri sau Politica, anume spre TVR Cultural, urmand ca spatiile si dotarile ramase nefolosite ale actualei institutii sa se privatizeze in procedura de urgenta, televiziunile particulare beneficiind de preeminenta.
Totodata, din fondurile alocate trebuie avuta in vedere armonizarea spatiului audiovizual romanesc prin:
a) infiintarea programului TVR Didactic, in scopul consolidarii egalitatii de sanse, atat pentru elevii din Romania cat si pentru cei din Diaspora;
b) initierea demersurilor pentru receptionarea gratuita in RO a canalului franco-german ARTE, in scopul sincronizarii vietii noastre culturale cu cea occidentala.
Fie ca oricare dintre concurentii la Marea Finala va castiga Presedintia, cu ajutorul lui Dumnezeu sa scoata Romania din criza si, in consecinta, pe 2010 sa ia Nobelul pentru Pace!
Cu tot respectul Domnule Preda, trebuie sa facem o corectura, diferenta de voturi in primul tur intre Traian Basescu si Mircea Geoana, 125.802 voturi si nu 30802 cum a-ti scris dumnevoastra. Uitati rezultatele exacte aici: http://www.bec2009p.ro/Documente%20PDF/Rezultate/Rezultate%20finale%20turul%20I/P/statistici/p_judete_2.txt
Presimt o participare de circa 9.500.000 şi un avans de 600.000 în favoarea candidatului Băsescu.
curaj gaina ca te tai!
sinteti niste pierzatori! Romania a ajuns un fel de baba cloanta, girbovita, chinuita, flaminda, debracata… asta a facut basescu timp de 5 ani, a distrus, cite putin in fiecare zi, Romania si pe romani. voi, grupa de profitori cu cash la potofel, ati dat din gura impotriva moralitatii a bunului simt a normalitatii amplificind mizeria.
astia sinteti, asta ati facut! v-ati pretins intelectuali, profesori dar ati cautioant un comportament imoral definint intre “gaozar” si “tiganca imputita” considerind atitudinea normala pentru un presedinte.
bleah!
e timpul sa aveti decenta. dar nu cred ca stiti ce inseamna!
Cat priveste comportamentul TVR in aceasta campanie nu am vazut ceva mai jalnic. Platim abonament gratuit si se mai practica cenzura ? Cel putin Realitatea -oricat de mizerabil s-a purtat-este o televiziune privata.
Dupa ultimele zile am impresia ca situatia s-a intors in favoarea lui Traian Basescu. Prezenta, avand in vedere audienta de la dezbaterea televizata, va fi destul de mare totusi. Diferenta de voturi dintre cei doi nu va fi mare.
Felicitari ptr. dezbatere. Asta lipsei acestei campanii, sa simtim ca s-a intors T.B. Nu stiu de ce atat de tarziu. Ceva a scartait in aceasta campanie.:) Succes !
Spre disperarea crinilor si trandafirilor (ce struto-camila o fi?), T.Basescu va cistiga.
@ Cristian Preda
Stimate domn,
V-am urmărit aseară la TV şi am observat că v-aţi folosit de trei ori, ca argument de pus la punct, de faptul că sunteţi profesor. Aşa ceva nu se face într-o discuţie. Nu are nici o relevanţă meseria, postul, gradul didactic, funcţia, prestigiul… atunci când există o discuţie în contradictoriu. Gestul este total inelegant, dacă nu şi jignitor.
Relativ la contractul cu conducta… de ce ar trebui să ştie Mircea Geoană de o astfel de investiţie? Dacă era vorba despre un convenţie bilaterală, poate reproşul era justificat (deşi şi reţinerea convenţiilor este un lucru destul de greu, dat fiind că sunt multe). Dacă era vorba despre o convenţie bilaterală cu Rusia, adică un act deosebit de important pentru România, ratificată în ultimele 30 de zile (apropo, tratatul cu Rusia este din 1958), atunci era cu adevărat grav, dat fiind că domnul Geoană este preşedintele Senatului şi ar fi trebuit să ştie de tratat în această calitate, doar orice tratat bilateral se derulează prin Senat. Dar un contract între o firmă particulară şi Rusia (nu am înţeles dacă la partea rusă este vorba de stat sau tot de un particular), de ce ar trebui să preocupe pe domnul Mircea Geoană sau chiar pe domnul Traian Băsescu? De unde până unde acest cuvânt “incompetenţă”? Dacă, pe de altă parte, atenţia statului român este justificată, atunci este justificată şi ironia vis-a-vis de “afacerile Shogunului”, caz în care domnul Geoană a lovit din plin:
Traian Basescu: Domnule Geoana stiti care e cel mai important contract semnat in ultimele 30 de zile intre Romania si Rusia? Vreti sa va spun? Acum doua saptamani s-a semnat un contract de 250 milioane de dolari.
Mircea Geoana: Pentru domnul Cocos, domnul Videanu, Mantoc? Nu? Inseamna ca nu e energie.
Alegeri prezidentiale, turul 1 , comuna Gogosu din jud Mehedinti :
La 50 de metri distanta de sectia de votare un domn ma interpeleazza:
- Domnule, doriti sa castigati 100 lei ?
Intru in joc , fiind curios ce vrea sa-mi propuna !
-Spuneti despre ce este vorba, domnule !
-Va ofer 100 lei daca votati cu domnul Geoana !
- Pai cum o sa stiti ca am votat cu Geoana ?
Ranjeste !
- Sunteti interesat de acesti bani sau nu ?
- Da, domnule !
- Luati acest buletin de vot ( primesc un buletin de vot gata stampilat pe Mircea geoana ) .
- Vedeti , acest buletin de vot are un semn , o sa va rog sa introduceti acest buletin de vot in urna si sa-mi aduceti buletinul de vot primit in sectia de votare votat Mircea Geoana ! In momentul in care i-mi inmanati buletinul de vot o sa primiti si cei 100 lei !
Grea situatie, cum sa fac sa le iau banii !
Intru in sectia de votare, primesc buletinul de vot , scot buletinul deja stampilat , aplic inca o stampila pe un alt candidat , stampilez si buletinul pe care trebuie sa-l inmanez la iesire domnului cu banii.
Nu am votat cu cel care doream dar am reusit performanta de a anula un vot al contracandidatului pe banii lui
Cred ca e important sa avem un guvern de dreapta, PDL-PNL. Stiu, principalul contraargument este ca PDL-ul n-ar fi cu adevarat de dreapta, si se invoca mereu trecerea PD de la social-democrati la populari. Insa eu cunosc un argument foarte bun care vad ca n-a fost invocat niciodata pentru aparare, si vad ca nici la marea confruntare n-a putut dl Presedinte contracara atacul lui Geoana pe acest subiect.
Este vorba de dl Ronald Reagan, unul dintre cei mai importanti presedinti ai SUA si oameni ai istoriei, care pana la varsta de 51 de ani a fost membru al Partidului Democrat (de stanga), dupa care in 1962 a devenit membru al Partidului Republican (de dreapta) devenind ulterior atat guvernator al Californiei cat si Presedintele SUA. Puteti verifca pe Net daca nu stiati sau nu ma credeti.
Eu as invoca acest argument deja de maine in cadrul discursului victorios!
Eu cred ca iese Geoana .
Va castiga Mircea Geoana si va avea 53% fata de 47% cat va avea Traian Basescu.
ULtimele doua zile au convins electoratul liberal, ca Traian Basescu este un animal “politic”.
Asa cum am mai spus, faptul ca a apelat la manele, aparitii la Zero Tv si alte chestiuni de acest gen a fost de natura sa-si indeparteze electoratul lui Crin Antonescu.
Fapyul ca a folosit minciuni si banere si mash mincinoase, a fost de natura sa-i indeparteze electoratul mai cultivat.
Doua stiri pot ilustra cel mai bine, faptul ca Traian Basescu si oamenii lui mint:
1. Saptamana trecuta pun numele primarului Timisoarei pe un mash mincinos. A se vedea link-ul urmator: http://www.pressalert.ro/2009/11/pd-l-a-reinstalat-mash-ul-otravit-cu-primarul-ciuhandu-sustinatorul-lui-basescu-alte-copii-imprastiate-in-toata-timisoara/.
2 Dupa cateva zile se apuca sa-l injure pe primarul Timisoarei pentru faptul ca tradeaza idealurile revolutiei. A se vedea link-ul urmator: http://www.pressalert.ro/2009/12/exclusiv-dovada-implicarii-pd-l-in-scandalul-din-piata-operei/.
pai cand au spus adevarul, talibanii portocalii, atunci cand doresc sustinerea primarului? sau atunci cand il contesta?
In plus, au inceput sa plece finantatorii din Modrogan. Deja au plecat finantatori din Satu Mare si Bihor. Se pregateste Ghita Ciobanu – deputat PD minus L de Timis. Taticul vamilor de la Frontiera de vest, omul ce protejeaza duty-free-urile (alaturi de Vasile Blaga).
Pai, in Timisoara a aparut la inceputul campaniei saptamanalul gratuit Banatul meu (cu aparitie in fiecare vineri), finantat de Ghita Ciobanu. Dupa numarul 4 acesta nu a mai fot tiparit pe hartie. Ca doar costa.
Banuiesc ca si in alte locuri din “nostra patriae” se intampla acelasi lucruri, mai pe fata sau mai la fereala. Iar daca oamenii de afaceri pleaca intre tururi de scrutin este un semnal grav. Inseamna ca aceea corabie se scufunda.
Bye, Bye Base.
presupun ca sunt doua scenarii posibile:
1) Traian Basescu a reusit sa demobilizeze suficient de multi alegatori liberali astfel incat acestia sa nu mai faca drumul la vot special pentru Mircea Geoana. In cazul asta, pronosticul meu ar fi prezenta substantial mai scazuta la vot si un scor foarte strans la final. Urmat bineinteles, de acuze de frauda din partea celuilalt.
2) Asa-numitul glont de argint al lui Basescu a fost doar o explozie de final, repede limitata in efecte a doua zi la televizor de falanga d-lui Geoana. In cazul asta, prezenta s-ar putea pastra intr-o diferenta rezonabila fata de turul I, cu un castigator cert: Mircea Geoana.
nota de subsol, adresata in special profesionistilor: habar nu am de politica, imi dau si eu cu parerea …
si ca sa si pariez (care e cota, apropo?) eu unul mizez pe scenariul 1, prezenta substantial mai scazuta la vot cu un avantaj minim de partea unuia dintre candidati. Eu, rational, as zice Geoana, dar Basescu surprinde intotdeauna …
Bibliotecaru: Am precizat ca sunt profesor pentru că moderatoarea dorea să îmi explice ce răspuns vrea de la mine. Rămân la părerea că un moderator trebuie să faciliteze dialogul, nu să explice în locul invitaților. De altfel, fiind vorba despre opinii, și nu despre Adevăruri, un ziarist trbeuie să fie cât mai discret în astfel de ocazii. La noi, mai toți vor să fie vedete.
Ilinca: Vă mai rog încă o dată să faceți diferența între un profesor care intră în politică și un politician care își pune în piept titluri universitare. A propos: știați că dl Geoană și-a luat doctoratul în timpul în care era ministru de externe?
Marius Caramelea: Mulțumesc pentru corectură. Voi rectifica în text.
Dl. Florin Iaru este unul din favoritii mei dintre cei care apar pe micul ecran. L-am descoperit cu ocazia concursului legat de cel mai mare roman. Mi-a placut. Explicatia consta in faptul ca in ce l-am auzit spunind pina acum, multe din conceptiile/ideile domniei sale se apropie /identifica de/cu ale mele. Sceneta jucata aseara arata, da, fara echivoc, ce inseamna inteligenta! Daca geoana ar fi avut sclipirile dlui Florin Iaru, basescu era istorie inca de joi. Asa va fi de duminica. Si in plus, niciodata nu a facut referire la meseria sa. Ce diferenta…
Respectele mele, dle Florin Iaru! Vorbiti mai mult catre oameni. E necesar.
Erau fierţi aseară prestatorii de la iRealitatea!
Într-un târziu o scapă Iaru: “acum sunt la egalitate!”.
Era vorba despre procentele celor doi candidaţi, în sondaje.
Cata: Dl Iaru e poet. Sper că l-ați citit. Măcar după ce l-ați văzut le televizor și v-a sedus. Eu îl cunosc din anii 80, când l-am întâlnit în librăria de la Cartea românească, unde lucra Mircea Nedelciu (pe care sunt convins că l-ați citit).
cpreda
Inainte de a fi poet, Dl Iaru face dovada ca este OM!
Exista poeti care sint…doar poeti!
domnule cristian preda pot sa stiu si eu de ce mi-ati sters postarea anterioara (cea cu dedicatia muzicala)? nu-i frumos, mai ales ca, desi nu v-am intalnit personal , va spun ca avem cunostinte comune…
asta ma face sa cred ca: ‘inebuniti si imi pare rau’
@ Cristian Preda
Vis-a-vis de moderatoare, a fost prima pomenire a faptului că sunteţi profesor. Moderatoarea v-a adresat în patru rânduri o întrebare de tip alternativă căruia îi răspundeaţi cu un cu totul alt răspuns pentru a evita răspunsul solicitat. Poate că ea nu a avut eleganţa unui fin moderator, dar regula jocului la astfel de emisiuni este moderatorul întreabă şi invitatul răspunde. În alte emisiuni invitaţii dialoghează între ei sau fiecare spune ce doreşte şi moderatorul este un fel de arbitru. În aceste emisiuni formatul este clar, moderatorul întreabă şi invitatul răspunde la întrebarea moderatorului, atunci când moderatorul adresează întrebarea. Oricum faptul că sunteţi profesor nu avea nici o legătură cu acţiunea moderatoarei. Eu, personal (să fac un pleonasm de subliniere), am înţeles că vă puneţi pe o poziţie de superioritate. Repet (pentru că am mai spus-o pe multe bloguri şi, cred, chiar şi pe acest blog), dumneavoastră, domnul Funeriu, domnul Ungureanu, alţi intelectuali de marcă aflaţi în sfera PD-L, şi nu sunt puţini, ar trebui să gravitaţi în sferele înalte, deasupra cauzelor politicii mărunte, cum este atacul la persoană. Nu ar trebui să vă expuneţi, nu ar trebui să justificaţi activitatea preşedintelui, premierului sau a altor membri PD-L, există destui oameni care pot face acest lucru mult mai bine şi mai firesc decât domniile voastre… Dacă coborâţi, din sfera expertizei, la lupta de jos, lipsită de principii (şi sunteţi nevoit să renunţaţi la principii, pentru că, la acest nivel, lupta aşa se duce) nu vă miraţi că prestigiul domniei voastră se consumă cu rapiditate.
În altă ordine de idei, candidaţii acestui an au fost foarte, foarte slabi. Sunt foarte dezamăgit că România nu a găsit nici acum ceva mai bun… în plus PD-L şi dl. Traian Băsescu parcă s-au chinuit în ultimii doi ani să erodeze încrederea populaţiei. Jocul de-a lovitura sub centură este neprevăzut… În acest an minciuna politică a fost ridicată la rang de artă dramatică. Sunt atât de dezamăgit că nu avem şi un candidat de marcă… Mă rog.
Consider o obligaţie de a prezenta aici concluzia mea, anume…
Ultima mea concluzie construită în mod relativ la campania electorală ce tocmai s-a încheiat.
bibliotecarul.blogspot.com/2009/12/se-pare-ca-mircea-geoana-nimerit-o-in.html
Sper ca măcar cântecelul de la final să smulgă un zâmbet. (oricât am încercat, eu nu am mai reuşit să zâmbesc)
lionel: Nu sterg nici o postare. Va invit sa introduceti ceea ce doriti. Nu inteleg care este legatura intre cunostintele comune si regretele exprimate foarte putin elegant.
Florin Iaru nu s-a scapat cu nimic. Si-a expus doar punctul sau de vedere, care poate fi intemeiat fie pe propriile-i evaluari, fie pe informatii dinspre un institut de sondare a opiniilor.
Parerea mea este ca, in cel mai rau caz, geoana nu cade sug 54%.
De ce? Pentru simplul motiv ca electoratul liberal va merge la vot neuitind nicio clipa ca basescu a dorit, prin orice mijloace, sa distruga acest partid. Apoi, proiectul liberalilor este cel care va fi aplicat dupa alegerile din 6 Decembrie. Ceea ce e foarte important. Pina la Crin Antonescu, niciun al politician nu a trasat atit de bine granita dintre onoare si tradare.
Am vazut in rindul 2, in spatele sustinatorilor lui basescu pe ontanu. Celalalt tradator, oprea a fost propus ministru de interne dupa ce a fost numit mafiotul mafiotilor de catre actualul presedinte, basescu.
Greseli majore pentru pentru staful basescian pentru ca, daca Crin Antonescu militeaza pentru onoare, basescu adora traderea si ii rasplateste pe tradatori!
Acest comportament imoral, neonorant este mai important decit ceea ce latra liderii pdl cu privire la asocierea cu liberalii.
Iubitorii de tradare nu au cum sa capete respectul si nici votul din partea unor oameni care au ca repere moralitatea, cinstea si onoarea! Asta ca sa intelegeti pe scurt de ce va pierde basescu alegerile!
@C. Preda “”"Ilinca: Vă mai rog încă o dată să faceți diferența între un profesor care intră în politică și un politician care își pune în piept titluri universitare. A propos: știați că dl Geoană și-a luat doctoratul în timpul în care era ministru de externe?”"”
Intr-adevar sunteti obosit: nici macar nu ati citit cu atentie ce am scris.
Am mai discutat si v-am spus ca fac foaret bine diferenat intre ceel doua categorii de universitari-politicieni.
Asa cum fac foarte bine diferenta intre numarul mic de adevarati universitari din tara si umplutura de pseudo-universitari. Si din pacate, acestia din urma, fiind mai numerosi dau tonul discutiilor academice si nivelului acestora. Ton care, nu-i foarte diferit de cel din politica romaneasca , fie ca substanta, fie ca aspect. De aceea spuneam ca intrarea dvs. in viata politica nu v-a putut traumatiza prea tare din acest punct de vedere. Discutiile nu sunt foarte diferite in cele doua clanuri, nu au cum sa fie, avand in vedere calitatea personajelor si dintr-unul si din celalalt.
Ca sa raspund intrebarii dvs, da am auzit ca Geoana ar fi si el posesorul unei diplome de doctorat. Nu stiu unde si cine i-a acordat-o, in mod sigur nu facultatea unde mi-am facut eu studiile. Tot ce pot sa spun este ca maine avem de ales intre doua nulitati, doi smecherasi de Dambovitza, fiecare cu “falitii” lui ce asteapta un os de ros. Sub diverse forme. Unul care le spune elevilor in prima zi de scoala cat a chiulit el si ce “mult” a iubit scoala! si uite unde a ajuns si altul care isi asorteaza cv-ul cu diplome Dumnezeu stie cum obtinute, deoarece, vorba presedintelui actual, ce conteaza scoala adevarata! Daca avem acces la internet, punem intrebari pe google……
@cristian preda
ok va cred…regretele nu erau exprimate in mod neelegant, erau doar o parafraza la un volum de versuri al lui Florin Iaru- ‘Inebunesc si imi pare rau’ iar cunostinta comuna era… Florin Iaru (ar mai fi si Pierre Manent, dar nu la el am facut referire)
..se pare ca am fost prea subtil pentru dumneavoastra : (no offense)
Asadar, aveam o dedicatie mzicala pentru domnul traian basescu din partea fostilor parteneri din ADA
http://www.youtube.com/watch?v=992RpYwjxxA
Normal, Traian Basescu.
Este cert ca rezultatul de maine va da masura eficientei dezinformarii venita din partea mijloacelor mass-media politico-oligarhice.
@Bibliotecarul
Aveti dreptate. M-am prins. De fiecare data, votam sosia.
Castiga Traian Basescu! Pronostic: TB = 51,7%
Noroc ca ne-a dat Dumnezeu tipi priceputi la toate, cum este Bibliotecaru, ce ne faceam noi daca nu ni se spunea cum sa ne spalam pe dinti. Cit despre Florin Iaru, un foarte bun paginator, la Academia Catavencu (adica pune textele si pozele si grafica in revista, cu calculatorul) este autorul unor volume de versuri, ca alti 100.000 de oameni din Romania. Pe aceasta baza, evident are caderea morala sa spuna, de pilda, ca doamna Basescu nu este in stare sa scrie o fila de text. Acest mod de comportament, alaturat grimaselor ingrijoratoare, sunt departe sa-l faca un reper. Este si el un biet veleitar, ca atitia altii (inclusiv noi, care postam pe ici, pe colo), avind doar meritul ca se inscrie in campania ceruta de televiziuni. Daca nu ar fi nevoie de el pentru chestia asta nu l-ati fi vazut…
@ cpreda
Un poet bun… sigur, nu chiar la valoarea mea, dar bun…
Aş adăuga că poezia domnului Iaru este după chipul şi asemănarea sa… Chiar am tresărit când am citit câteva poezii ale domniei sale (pe atunci nu era un personaj atât de cunoscut şi avea părul permanent în ochi) cât de tare se identifica poezia cu felul (boem-agitat) de a fi al domniei sale.
high way fidelity
lui tudor jebeleanu
- Ce faci aici, Albă ca Zăpada?
- Trotuarul fac, lupule, numai trotuarul.
- De ce şi pentru cine, puicuţo?
- Pentru nimeni – a răspuns fetiţa cu chibrituri -
pentru nimeni şi pentru bunica.
- Drăgălaşo, nu ţi-e frică aici, la marginea lumii?
- Ai tu ceva, lupule, ceva care să-mi crească
alcoolemia, combustia internă, bucuria?
- Are lupul, gagico, are în sticluţă
un suflet lichid de bunicuţă!
Ia întinde-ţi botu încoa
căţea!
- Dă-mi mai bine să beau în singurătate
şi du-te departe, sărmană bestie
umbră de trestie!
- Dar de ce singură, tîrîtură?
Ia dă-i tu lu neica gură! mai spunse lupul
şi se rostogoli – biliard împuşcat
pe asfaltul rece senin şi curat
de la picioarele înalte ale bestiei
care tocmai tranşase
această afinitate colectivă.
Ei bine, citind poezia domnului Iaru la întreaga sa fidelitate, tocmai bună de dus la proba de autentificare la criminalistică, am rămas uşor nelămurit.
Ştim cine este lupul (de mare), ştim cine este Bunicuţa… nu ştim cine este Fetiţa cu chibrituri şi scufiţă roşie care acoperă faţa albă ca zăpada… femeia piroman este de dreapta şi arată de stânga sau este de stânga şi arată la toată lumea… că este de stânga. Fetiţa este soldatul sinucigaş de partid ce patrulează cu bombă de presă specializată în atacul psihologic. Sfâââârrrrr se aprinde fosforul băţului de chibrit şi energia minimă de aprindere se îndreaptă grăbit spre dâra de fitil combustibil, auto-combustie parcă se întâmplă, arderea este accelerată prin îndepărtarea de trei sau patru frame-uri din fitilul original… Bubububuuubububum răzbate bâlbâit o explozie-n partid chiar când se făcea o pauză între enumerarea mogulilor şi Viorel. Oleeee ole ole, ce mai e? O scrisorică… Nici nu o pot citi pentru că mi se pune un nod în gât de plâns… Mai pot îngăima un să-ţi-fie-ruşine, dar nu se înţelege prea bine nici cui şi nici de ce, nici măcar nu se înţelege ce şi cum s-a întâmplat… gheţurile din punga Titan ICE plutesc în număr de patru în pahar cu damf, precum un iceberg în aşteptarea Titanicului. Am câştigat? Păi bine, oameni buni, impozitul este mai mare decât câştigul… Şmecheră Albă ca Zăpada.
Domnule Preda,
Am o rugaminte la dvs (ca politolog, politician, fost consilier):de unde obsesia asta cu Presidentia? E prestigiu, putere reala, o perdea de fum, iluzie? Mai ales daca plecam de la resurse si de la prerogativele formale…
Mai ales daca se dovedeste ca alianta PSD+PNL poate “forta”/impune un prim minstru si dupa realegerea lui T.Basescu….?
Ar putea fi ridicat subiectul cindva dupa alegeri? Nu am gasit pina acum o explicatie satisfacatoare doar tot felul de presupuneri si speculatii.
pt ca mai sunt citeva ore pina lla deschiderea urnelor,imi voi permite si eu sa-mi dau cu parerea.
votul de miine transeaza pt urmatorii 5 ani dilematica situatie care sfisie romania din 1990 incoace.
dilema este simpla;
1.vor avea cistig de cauza cei care sunt racordati spiritual la europa,la valorile ei,la initiativa privata,adica segmentul din populatie activ,cel care aduce bani in buzunarul statului,intretine infrastructura obeza,lacoma si ineficienta a statului roman-BUGETOFAGII?
2.-s-au va cistiga lenea,impostura,ipocrizia,nemunca si….pomenile si jaful?
intre aceste doua situatii,pina la urma se reduce acesta lupta electorala.crin antonescu si ai sai liberali nu au nimic in comun cu valorile neoliberale.
ei sunt niste socialisti deghizati in liberali,pina la urma niste oportonisti care au confiscat o…..SIGLA’de partid.
crin antonescu un bugetar din nastere conduce un partid liberal….sa te crucesti,sa inebunesti,omul asta doar a consumat de la statul roman,in viata lui nu a produs nimic,cel mult dezgust.
speranta mea sta pina la urma in simpatizantul valorilor liberale,in discernamiuntul lui,in ideea ca simpatizantul liberal niciodata nu ar inclina balanta in favoarea stingii comuniste din romania,ca nu l-ar revalida pe patriarhul stingii romanesti-ion iliescu,CARE SI-A PREDAT STAFETA UNUI OM DE PAIE.
asadar am incredere in ardelenii mei,in bunele lor intentii,am incredere in toti cei care cu adevarat vor sa fie liberi,sa nu depinda de mila statului,sa fie cu adevarat motoarele prosperitatii.
sper ca votul lor sa-l valideze pe dl. TRAIAN BASESCU pt al doilea mandat.
si mai sper ceva,dupa, sa aibe loc un adevarat cutremur in cele doua partide turbulente PSD SI PNL.care sa se curete de toti fripturistii,mincinosii si derbedeii,de toti vinzatorii de iluzii.
@ Liviu Iordache
Stimate domn,
Florin Iaru a repetat de câteva ori, nu ştiu cum de aţi putut înţelege greşit. Domnia sa nu a spus că doamna Băsescu, o doamnă absolut minunată, stimabilă şi excepţională, pe care toată lumea o preţuieşte (eu cel puţin nu am auzit în viaţa mea pe nimeni care să nu o catalogheze superlativ pe doamna Băsescu, un cumul ideal de bun-gust, demnitate şi bănuiesc eu, cu o anumită filosofie introvertită… pe scurt, un român fascinant), nu ar putea să scrie o pagină de text. Domnul Iaru a spus că stilul acelei pagini este specific creatorilor de materiale de campanie. Bănuiesc că aţi primit la cutia de scrisori diferite mesaje semnate fie Traian Băsescu, fie Mircea Geoană, fie Crin Antonescu… Bănuiesc că ştiţi că astfel de mesaje sunt scrise de profesionişti în comunicare media, că fiecare cuvânt este minuţios analizat şi cel în cauză doar vine şi îşi dă acordul, eventual mai schimbă ceva pe ici şi pe colo. Nu era deci vorba despre capacitatea de a scrie, era vorba de stil. Eu sunt convins că acel mesaj dacă ar fi fost scris de doamna Băsescu, fără nici o intervenţie, dacă ar fi reprezentat-o 100% pe doamna Băsescu, ar fi fost cu mult mai penetrant emoţional şi mai eficient. Eu vin şi vă spun şi mai mult, că respectivul mesaj este scris de un bărbat şi nu de o femeie. Un om care se ocupă cu scrisul, deosebeşte imediat autorul dacă este bărbat sau femeie. Foarte rar cineva reuşeşte să-şi devieze atât de mult stilul încât să înşele… În poezie se mai poate, în proză este foarte, foarte greu.
Relativ la poeţii României, cei 100.000 de români…
Încercaţi să-mi scrieţi răspunsul dumneavoastră în versuri pentru a vedea dacă orice român e-n stare să scrie o poezie. Promit ca următorul răspuns să vi-l dau şi eu în versuri.
@ frank zapa [king]
Sunteţi prea optimist. Daţi alternative dar ambii candidaţi sunt de aceiaşi parte.
O! Il salutam cu deferenta pe @frank zapa [king], recent sosit, probabil, de pe blogu’ lu’ Nutzy (fosta “de la Cotroceni”, acum “interimara-de-la-Turism”). Daca a aparut @frank zapa [king], trebuie sa apara curand si @Riddick.
In legatura cu marile adevaruri pe care binevoiesti sa ni le impartasesti si noua, cred ca ai comis unele mici erori atunci cand ai acuzat cu manie astfel: “crin antonescu si ai sai liberali nu au nimic in comun cu valorile neoliberale. ei sunt niste socialisti deghizati in liberali,pina la urma niste oportonisti care au confiscat o…..SIGLA’de partid”.
In primul rand, ai scris “neoliberal” in loc de “neonazist” (proveste, numai, manifestarile de sprijin organizate de PD-L si o sa intelegi de ce).
In al doilea rand, nu Antonescu si PNL au… “confiscat SIGLA”; acel simbol, cu tot cu traditii, doctrina…, apartin de drept PNL. Altii doresc sa confiste de la liberali aceste valori (pe care nu le au si nici nu le pot fabrica, chiar daca si-au adus in partid oameni pentru asta), dupa ce au inteles ca “pe stanga” locul este ocupat de un partid prea mare pentru ei (PSD) si s-au mutat peste noapte, cu arme si bagaje, “pe dreapta”.
@Ramstein: Tî, niet smaR(t)
Pa ruski, citaite viceversa!
“… trebuie sa apara curand si @Riddick” si… a sosit!
@Riddick, poate veni si Rambo fara teama – astazi nu se fac injectiil doar obisnuitele pastile; prezenta obligatorie cu halat.
Este o xi importanta, “ajunul alegerilor”, trebuie sa luptati…
eroare dl bibliotecaru-eroareeeeeeeeeee.
am urmarit toata campania electorala inca din luna februarie.
am contabilizat toate promisiunile ,dl geoana-acest domn este incredibil,a depasit prin promosiunile sale desantate imposibil de realizat pe multi stahanovisti.
tot P.R.campaniei lui se bazeaza pe vorbe,pe vinderea de iluzii,folosind un arsenal infernal media-HOLDINGUL ADEVARUL, TRUSTUL REALITATEA TV,SI EVIDENT TRUSTUL; INTACT.
toate mobilate si conduse de fosti propagandisti scoliti la stefan gheorghiu.
caderea celor doi vectori de imagine-BOGDAN CHIRIAC, SI S.R.S. intr-o ambuscada,a slabit mult forta mediatica a mogulilor care se foloseau de ei.
dar bibliotecaru,iti recomand sa intri pe bloggul lui BLEEN.
vei gasi un articol din 1997 scris de CORNE NISTORESCU.
sunt convins ca te va oripila.
vei intelege mult mai bine ce ti se intimpla,vei intelege mult mai bine de esti victima lor,de ce ai ajuns sa crezi in unul ca geoana,de ce,de ce,de ce,………….
astept raspunsul tau,poate……cine stie.
de fapt recomand tuturor celor care sunt doritorii sa inteleaga mai bine romania sa citeasca acel articol.vor intelege de ce suntem in pericol,DE CE SISTEMUL TICALOSIT ,DE CE LUMEA MOGULILOR ESTE DISPERATA.
veti intelege miracolul care i-a unit pe cei citeva mii de ticalosi care vor sa controleze totul in aceasta tara.
Domnule Preda, va propun sa admiteti doar o postare de la fiecare (scuze pentru aceasta de acum, care este a doua, dar se intelege de ce). Nu de alta, dar sunt oarecari incontinenti pe aici, carora le cauzeaza, vorba aia, atita agitatie
@ giovani
Stimate domn,
Chiar dacă nu aţi votat pe cine vi s-a propus, aţi luat banii şi asta înseamnă că aţi primit mită. Sunteţi egal vinovat cu cel care a avea votul în buzunar şi egal condamnabil în faţa legii.
Dumneavoastră trebuia să sunaţi la 112 şi să anunţaţi frauda. În acest moment sunteţi complice la fraudă electorală, indiferent că aţi anulat votul.
Faptul că mai şi bravaţi, este un act şi mai negândit. Într-o ţară normală poliţia s-ar sesiza imediat, în câteva minute ar afla adresa IP, v-ar identifica adresa fizică de la care scrieţi şi, pe baza auto-denunţului dumneavoastră, v-ar cere să-l identificaţi pe cel cu votul deja ştampilat… Norocul domniei voastre că nu suntem într-o ţară normală… dar dacă domnul Blaga vrea să dea un exemplu şi doreşte să facă din domnia voastră acest exemplu?
Sfatul meu este, dacă mai există o dată viitoare, să nu mai staţi să vedeţi cum este, vorba domnului de la ANI, sunaţi la 112 şi raportaţi incidentul. Dacă aveţi un telefon cu camera foto (deşi nu aveţi voie cu acest telefon în cabina de vot), puteţi face şi o poză solicitantului pentru ca poliţia să-l identifice cu uşurinţă.
@ frank zapa [king]

Nu aţi înţeles bine, eu am afirmat că amândoi sunt de aceiaşi variantă a alternativei… nu am afirmat că Mircea Geoană ar fi mai bun. Recitiţi.
@cata-24 :
; e drept ca era fortat si de interlocutor, care azinoapte, ne-a povestit cu aplomb toata viata lui pe mare (12 ani) , fara sa spuna nimic despre ce a facut pe cealalta mare …functie de la Cotroceni ( e drept ca doar 5 ani) .
)
“Greseli majore pentru pentru staful basescian pentru ca, daca Crin Antonescu militeaza pentru onoare, basescu adora traderea si ii rasplateste pe tradatori! ”
O alta mare greseala a fost abandonarea electoratului incomod pentru Basescu, gen Antene, Realitatea, TVR si replierea in spatiul promiscuu al OTV, Taraf si Etno, pentru cucerirea facila a unor alegatori mai dispusi sa creada aproape orice, dar mai ales sa compasioneze cu calaul care se dadea victima.
Singura B1, unde Moraru s-a dovedit loial pana la capat, nu poate compensa pierderile de pe alte canale (Dan Diaconescu mi s-a parut tot timpul usor zeflemitor la ultimile aparatii ale presedintelui
Daca mai adaugam si insusirile celor mai vajnici aparatori (Hoara, Boureanu, Necula, Avramescu, Flutur), doar in final aparand Stoica si Stolojan) avem o radiografie a dezastrului ce se prefigureaza.
Iar de furat, slabe sperante ca au dat chiar de tata hotilor(in schimb pot sa cumpere si de astia, e drept ca nu prea multi
Dar de unde atatia bani( ma ingrozesc la gandul cat ar fi de furat ca sa puna la loc).
Asa, cu liberalii in coasta, dar si cu UDMR si minoritati, dar mai ales cu un Klaus- premier, sunt sanse mari sa iesim la liman.
A, era sa uit de Mircea Geoana , dar mai ales de Crin Antonescu, adevaratul castigator al acestor alegeri
Sunt cele mai tensionate alegeri din mai 90 (“duminca orbului) pana azi.
Greu de dat un pronostic pentru duminica pentru ca Basescu a fost supus unui linsaj mediatic (atit vreme de ani de zile pe Antena 3 si Realitatea — dar mai ales in ultime doua saptamini cu filmuletul scos de Patriciu si maipularea grosolana cu ce s-a intimplat de 1 decembrie la Timisoara). Sa speram insa ca alegatorii au realizat ca nu poti alege un presedinte care la 12 noapte se duce in “la ordin” la Vantul (unul care a excrocat sute de mii de romani cu FNI-ului lui), ca romanii nu pot alege un presedinte care “s-a consultat pe teme financiar bancare cu SOV care ar fi trebuit sa fie in puscarie pentru devalizarea propiei banci”. Asa ca sa fim optimisi si sa speram ca in cele din urma Basescu va invinge.
O spune unul care a votat cu Crin Antonescu in primul tur si apoi am regretat.
Vedeti ca am evitat cuvinte grele, dar nu pot sa nu va rog, pentru ca mi-am adus aminte pomenindu-l, sa-i transmiteti colegului Catalin Avramescu sa-i fie rusine ca isi permite sa persifleze un partid istoric precum PNL, numindul PN-L (mai nou vad ca si PS-D), dupa partidul caruia ii canta deocamdata osanale (PD-L) a carui sigla, se stie din ce dorinta morbida de rupere a ceva din PNL, s-a format !
Asa ca bn-are decat sa scrie grrrrrobian asa cum se aude in prrrronuntia lui, dar sa se abtina de la blasfemii politice demne de Ferrrentariul politic in care vad ca se simte ca carrrrasu-n apa!
Traian Basescu, minim 5 % peste prostanac.
” Radu Humor,
calmeayă-te
(continuare) @Radu Humor,
penelistii de azi se aseamana perfect cu penelistii lui Tatarascu din 1946.
Rata prezentei la vot 52,5±1%
Scor: 50,4-51,0% pentru TB.
Duminica la 21:05, in situatia unor exit poll-uri neconcludente prin contradictiile dintre ele, (re)incepe traditionala galceava a fraudarii alegerilor.
ramstein-da,intresante modele liberale ai stimabile.
dar daca tot veni vorba de nazisti,hai sa-ti impropastez eu putin memoria baietas.
ia baga tu putin la memorie si seteaza:
amadeus tatal lui tariceanu-turnator=tradator
ionescu qintus-turnator=tradator
stolnici-unul din cei care a contribuit la actul terorist pus in practica de sacalu,cel care a aruncat in aer,aripa C de la europa libera-turnator voluntar=tradator al valorilor peneliste.
GHISE-TURNATOR,=TRADATOR.
mai vrei ramstei,apropo de apucaturi naziste.
vrei sa trecem la istoria recenta a tradarilor.ultima in 2055 cind tradiceanu a tradat intelegerea,alegeri anticipate si posibilitatea de a conduce singuri-TRADICEANU,CALIN ANTON,POPESCU-a ingropat sansa dreptei de a pune pe chituci stinga rom.
ramstein-consuma idiotenia cu masura,cu lingurita ,puneti papionul fraierilor si uitate in oglinda-o sa vezi un ticalos.
astia n-au nimic in comun cu liberalismul,sunt niste invirtiti care intimplator au ajuns in virful pnl.
iti aduci aminte de cimpeanu si radu?v- a scos din parlament-acest lucru se va repeta cit de curind.
Bibliotecaru #33 de ce esti modest ? da’ astea ce sunt nu versuri ? ”’ Sfâââârrrrr se aprinde fosforul băţului de chibrit şi energia minimă de aprindere se îndreaptă grăbit spre dâra de fitil combustibil, auto-combustie parcă se întâmplă, arderea este accelerată prin îndepărtarea de trei sau patru frame-uri din fitilul original… Bubububuuubububum răzbate bâlbâit o explozie-n partid chiar când se făcea o pauză între enumerarea mogulilor şi Viorel. Oleeee ole ole, ce mai e? O scrisorică… Nici nu o pot citi pentru că mi se pune un nod în gât de plâns… Mai pot îngăima un să-ţi-fie-ruşine, dar nu se înţelege prea bine nici cui şi nici de ce, nici măcar nu se înţelege ce şi cum s-a întâmplat… gheţurile din punga Titan ICE plutesc în număr de patru în pahar cu damf, precum un iceberg în aşteptarea Titanicului. Am câştigat? Păi bine, oameni buni, impozitul este mai mare decât câştigul… Şmecheră Albă ca Zăpada. ”’ post.30
4130000TB
4070000MG
Au căzut toate măştile de data asta, este vot în cunoştinţă de cauză.
Un fel de test psihologic obligatoriu, eliminatoriu, pentru a continua ca stat modern.
cine dinamiteaza coagularea dreptei ?
acest apendic,alcatuit din citiva derbedei care au pus stapinre pe conducerea PNL si care imediat dupa 6 decembrie trebuie fugariti in curtea lui iliescu in beneficiul caruia lucreaza inca din ianuarie 1990.
in pnl,este mare nevoie de o reforma dura,o epurare si eliminare a pesedistilor deghizati intrati in pnl,pt a-l tine departe de adevaratele valori liberale.
altfel si pnl isi va cauta locul linga…..partidele meteorice iesite pe usa din dos….A OPEREI DIN TIMISOARA.
faptul ca acest dinu patriciu a pus stapinire pe pnl.este pina la urma reducerea fortei pe care drepta romaneasca ar trebui sa o foloseasca in beneficiul romanilor.
cu patriciu si antonescu la pupitrul pnl,romania are o mare problema-risca sa devina o tara bananiera-patriciu si-a aratat mizerabilul caracter.
frank zapa [king] cu siguranta naziste , pentru ca nicaieri nimeni , nu are ca scop politic desfiintarea altui partid politic ci doar accederea la putere . “sansa dreptei de a pune pe chituci stinga rom. “
Desi am facut un comentariu,este pentru prima data cand intru pe acest blogg si cred ca este firesc sa va adresez felicitarile mele pentru ceea ce reprezentati in spatiul public din Romania. Chiar daca avem anumite ganduri diferite,nu pot sa nu apreciez capacitatea dv.de analiza si ceea ce a/ti scris.
Conform situatiei pe care ne-a prezentat-o domn’ profesor, Geoana are toate sansele sa castige acest al doilea tur, si probabil asa este. Dincolo de asta trebuie sa provesti intreg contextul, Geoana este acum in situatia in care era Basescu acum 5 ani. A adunat Basescu atata ura din partea oamenilor incat nu poate iesi invingator decat cu cheltuiala unor fraude, pe care nu ma indoiesc ca deja le-a facut.
M-a dat gata ingeniozitatea d-lui Giovani. Problema pe care o inventeaza nu este nici macar autentica. De ce ar fi vrut omul cu 100 de lei sa-i aduca buletinul primit in sectia de vot stampilat Geoana, cand ideea era sa-l fi adus complet virgin? Logica ii joaca feste, sau problema era asa de complicata incat a uitat algoritmul de rezolvare. Tradeaza josnicia paguboasa de care s-au saturat multi in acesti ultimi ani de manevre politice. Jalnic!
Am ascultat cu mare atentie si curiozitate tot ce au spus cei doi candidati. Ba chiar mi-am luat notite, constiincios si cu sincer interes de a le compara gradul de adecvare, competenta in “rezolvarea sarcinilor de serviciu”, atitudinea si viziunea generala.
Am vazut un “candidat al dreptei”, respirand forta nestavilita, energie de cataclism natural, autoritarism si voluntarism coplesitor, dat de perfecta cunoastere a celor mai ascunse dorinte ale poporului. Candidatul dreptei mi-a oferit, in sfarsit, detalii ale viziunii sale de “modernizare si reformare a statului”: un stat puternic, cu drept de viata si de moarte asupra firmelor care nu-si achita la timp obligatiile fata de buget si exonerat de orice responsabilitate in a-si onora obligatiile fata de furnizorii privati. Un stat care are dreptul sa-si controleze permanent cetatenii si sa le ceara socoteala public, legal, penal pentru orice poate socoti poporul suveran un derapaj de la loialitate sau un act de tradare. Un stat care are dreptul sa-i impuna fiecaruia ce “model in viata” are dreptul sa-si aleaga si sa-i supuna oprobiului public pe cei care-si aleg “idolii” nepotriviti. Memorabil “momentul Barack Obama”, reprosat batjocoritor “candidatului comunist”, din motive inca nu prea clare! Sa fie oare motivul lipsa de asumare de catre “idol” a “dreptei politice”? Sau apartenenta acestuia la un “grup de interese nelegitim”? Eu am simtit, mai degraba, un dispret “superior” si suveran, caci legitimat de popor, fata de “speciile” slabe, produse dubioase ale fabricilor de “filosofi”, ale caror pretentii exagerate de acces la functii politice sunt nedemne de luat in seama.
La fel de memorabil momentul surprins in afara competitiei, in care “antrenorul” i-a reprosat “jucatorului” ca nu a valorificat strategia “confiscarii averilor ilegale”! Asadar, o adevarata viziune de dreapta, hotarata si necrutatoare cu “dusmanii poporului”, dar blanda si intelegatoare cu nevoile si dorintele celor multi si exploatati.
Nu mai insist inutil cu impresiile lasate de celalalt candidat “de stanga”, acesta fiind un caracter slab, ezitant, lipsit de forta politica, care si-a ales in viata nu numai “idolii” necorespunzatori, ci si un anturaj compromis, putred, manipulator. O marioneta jucata pe sfori de mogulii corupti, pe care n-o recomanda pentru gusturile subtiri ale poporului nici CV-ul, nici diplomele capatate pe 2 arginti, nici vreo carte superficiala si plictisitoare, buna doar pentru a fi aruncata cu dispret… Astfel de candidati demni de dispret, care complica inutil democratia populara si o fac costisitoare, corupta si birocratica, nu au ce cauta intr-un stat in care “modernizarea si reforma” au fost finalizate! Data viitoare trebuie sa avem alegeri cu adevarat libere si democrat-populare, cu un singur candidat pentru fiecare ciolan bugetar!
Traiasca lupta pentru reforma si modernizare!
@frank zapa [KING]
Ca de obicei, ati fost explicit.
Nici nu va dati seama cat de mult ma bucura faptul ca persoane ca dvs. sunt “fani” Basescu/PD-L. Astfel, fiecare tabara isi aduna sustinatorii pe care ii merita si care i se potrivesc. Sper sa nu renuntati in viitor la acest crez pentru a va orienta spre alt partid – Doamne fereste!
@ li

, el este genial, asta o ştim cu toţii. Dar sunt în creştere în timp ce ei sunt spre final de carieră, depinde de cât mai apuc să trăiesc, poate mai creşte şi starea schizofrenică specifică marilor artişti… cine ştie.
Nu sunt modest, am spus că sunt un poet mai bun decât domnul Iaru, chiar dacă nu am operă. Nu atât de bun ca domnul Dinescu însă
@ frank zapa [king]
Stimate domn,
Credeam că aţi trecut de stadiul în care rezonaţi la manipularea partidelor.
Domnule Frank,
Preşedintele nu este membru de partid, nu aplică măcar o politică economică, nu poate modela societatea după dorinţa sa… nu are nici o atribuţie care să poate fi numită de stânga sau de dreapta… de ce tot încercaţi să daţi o culoare politică susţinerii politice pentru un apolitic. Aveam pretenţii de la dumneavoastră.
@ Bibliotecaru,
ai voie sa-ti retragi afirmatia cu genialitatea poetului Dinescu; ca sa nu fii ridicol.
Caci raportindu-se la poetul-portofel, celalalte genii din poezia noastra s-ar ingramadi an de an la premiile Nobel.
@ BCL
Ba Ce Lung orgasm ai avut !
obraznicia unor liberali-obraznicia si impertinenta liberalilor,a unora a crescut in in progresie geometrica din momentul in care au constatat ca au devenit partidul balama,cel care poate inclina balanta intr-o parte ori alta.
cum NORICA NICOLAI,LUDOVIC ORBAN ,ANTONESCU sunt de multi ani in trandeturi cu leaderii psd,ruptura dintre pd si pnl ar fi trebuit sa asibe loc in decembrie 2004 dar….la sugestia celor mentionati si evident a lui PATRICIU.
au facut-o 2 ani mai tirziu,cind i-au aruncat in strada pe pedelisti..stim ce a urmat.
gresala de strategie a pd,si a viitorului pd-l a fost majora.
ura ,personala pe care leaderii penelisti o simteau fata de TRAIAN BASESCU,face ca in aceasta formula de conducere PNL,intre cele doua partide sa fie imposibila coabitarea.
actualii conducatori liberali sunt dedicati trup si suflet l;ui ION ILIESCU-pe care cu orice ocazie il spala de pacate.
din punctul meu de vedere a fost o eroare sa li se permita acestor obraznici sa insulte in permanenta PD-L si traian basescu.
in final,adica astazi tot acolo s-a ajuns-leaderii penelistii cu arme si bagaje in bratele lui ilescu,patriciu,vintu,etc.
faptul ca i-au menajat a facut ca multi sustinatori pedelisti sa fie iritati si sa manifeste o oarecare nervozitate.
lucrurile clare,transante si puse pe masa ,te fac puternic.
electoratul simte ,gindeste si sanctioneaza.
unde sunt celebrele procente clamate de alianta PSD+PC+PNL+UDMR?
ai unde sunt liberalilor?
cum de nu va laudati cu ele?
va spun eu, nu le aveti si veti fi aspru sanctionati pt ca ati TRADAT.
ADEVARATII LIBERALII NICIODATA NU VOR VOTA FIUL UNUI GENERAL DE SECURITATE ASCUNS IN ARMATA ROMANA.
in cluj veti fi tradati de propii vostrii lachei….care de mult nu va m,ai recunosc si astepta sa plece de linga voi.
A-nceput ! Votarea, în Noua Zeelandă!
@Radu Humor – lung si insinuant, dar corect politic, de tip win/win, demn, reciproc avantajos si insotit de probe justificative!
Imaginatie bolnava: conform ultimelor masuratori, de ieri si alaltaieri, cei 2 candidati sunt umar la umar in conditiile unei prezente la vot care sa nu depaseasca 50-55%. Tributar fusului orar, pe coasta de vest a SUA procesul de votare se incheie, in echivalenta orei Romaniei, undeva luni dimineata. Hazliu ar fi ca duminica seara la inchiderea urnelor, exit poll-urile sa-i indice pe TB si MG la egalitate. Sa vezi atunci stres si inrosit telefoanele din Romania spre toti cunoscutii din SUA, pe tot parcursul noptii de duminica spre luni:)
@ FZK :
“cu patriciu si antonescu la pupitrul pnl,romania are o mare problema-risca sa devina o tara bananiera-patriciu si-a aratat mizerabilul caracter.”
Ba, tu esti regele chiorilor daca nu vezi adevarata valoare a unui
politician precum Crin Antonescu.
Dar la ce modele aveti voi in partid, nici nu ma mira
Da, mai regele perlelor, liberalii stiu ce au de facut si pe cine sa voteze intr-o tara ce-si da duhul sub povara nesimtirii, hotiilor si totalei izolari pe plan mondial, cu un presedinte care umbla pe la reuniuni internationale, de la o masa la alta, ca la Golden Blitz, sa-l vada lumea langa un Sarckozi, Brown, sau Merkel, care-l trateaza ca pe un picollo politic.
Geoana macar poate sa se inteleaga , in primul rand verbal si apoi ideatic, cu orice lider al lumii bune, reusind sa inlature barierele diplomatice asternute de Basescu peste tot pe unde a trecut, astfel incat nu ne mai intelegem nici ci SUA, nici cu Rusia, ca sa dau doar un exemplu
Prezenta:45 0/0
basescu 51 geoana 48.
1 0/0 voturi nule
rezultatul corect se va sti abia marti cand vor veni cele 100 mii voturi (1.3 0/0 majoritar pro basescu) din strainatate
ei, hai ca sunteti comici mai baieti-ce dreak v-a luat dumnezeu mintile,CRIN ANTONESCU POLITICIAN,AI?
ce cariera are zapacitul asta in spatele lui dupa 20 de ani in care a tocat banul public?
zero.
dar geoana?alt zero barat.
cit a fost ambasador a fugit de diaspora romana din state,de aceea voturile din diaspora sunt dedicate lui traian basescu.
marele diplomat a reusitperformanta sa-si indeparteze de el,tocmai propii cetateni.halal diplomat.
haaaaaaaaaa,
mai glumetilor,sunteti rau dusi cu pluta,probabil sunteti niste postaci instruiti de niste idioti.
unde va sunt argumentele?n-ati raspuns la nici o intrebare-pt ca sunteti netezi pe creiere precum geoana.
repet o isprava mai de seama consemnata in dreptul lui crinulet,sa aud?
Isprava mai acatari: s-a insurat cu Adina Valean. Nah. Se pune?!
bibliotecaru-din nou esti in erorare-faptul ca pres. rom in exercitiul functiunii nu are dreptul sa fie membru de partid nu-i ridica dreptul de a avea opinii,dar mai ales aplecare spre ideologii.
asa se face ca pres. rom a explicat in repetate rinduri ca viziunile lui politice sunt de centru dreapta.
dealtfel faptul ca isi doreste un guvern format din partide de dreapta arata clar-dl. traian basescu ,desi un fost comunist,doar cu carnet de partid,in 2009,agreaza ideologia de drepta.
@frank zapa [king]
Stimabile, da’ importanta persoana-ai mai ajuns de vrei mata sa faci curatenie in PNL. Cu ce drept? Cin-te crezi ca poti sa afirmi asa ceva? Asa intelegi matale democratia? Uite de-aia si-a facut actualul presedinte “prieteni”, ca a suportat indivizi ca matale. Te-or fi scuipat aia afara si faci pe ne-ntelesu-acum. Las’ ca-si fac ei curatenie, daca e cazul. Mai degraba e posibila o destramare a PD-L, in caz de pierdere a alegerilor si formare a unei majoritati nepotrivite pentru ei, care sa nu ii accepte. Si crede-ma, stiu ce zic, stie si dl. Preda.
@dl. Preda: Treaba cu predictia e cam incurcata. Procentul de nehotarati este maricel, pare chiar ca a mai crescut. Viermisorii din grafice (vedeti la turambar o analiza excelenta) dau dureri de cap. Niciunul dintre candidati n-ar trebui sa-si faca sperante, pana la anuntarea rezultatului final de catre BEC.
Estimez că actualul președinte va obține între 51 și 52% din voturile valabil exprimate.
@ victor L
Iată una din poeziile geniale.
Trecute vieţi de doamne şi domniţe – Mircea Dinescu
Azvârle-ţi în iahnie coroana ta de laur
Să redescoperi ce-a ratat Columb
Eleva-n salopetă a Epocii de Aur
Depănuşată-n lanul de porumb
Studenta de la mate ce-o vizita ades cu-o spaimă
Că din nou ai să te pierzi
În foşnetul ciorapilor Adesco
Ca un cioban prin logaritmii verzi
Şi profa de chimie ce-şi decanta magneziu
În snaga ta de repetent suav
Sorbind din flaut moale sol diezul
Icnind uşor ca iapa cu nărav
Şi trapezista ce zburând prin flăcări
Chiar ţi-a căzut în plasă, halei-hap?
Într-un vagon pictat cu Johnny Joker
Stingând-o scurt cu pătura în cap.
Unele-s duse, altele bătrâne
Şi nu tresar la strigătul tău mut.
O! De ar putea să mă îngâne
Femeile din secolul trecut!
Ma uit pe Euronews si am placerea sa vad ca stirile debuteaza cu anuntul alegerilor prezidentiale din tara. Numai ca bietul prezentator, neobisnuit probabil cu pronuntia in limba romana , in loc sa zica basescu a zis bashescu. Aud de asemenea ca , dupa un sondaj publicat saptamana asta, jumatate din romani nu vor cumpara brad pentru aceste sarbatori.
Asta a propos de ce bine se traieste fata de 2004!
peter-ai sa ai cosmaruri-PD s-a intarit in opozitie.din opozitie a ajuns de doua ori mai mare decit pnl si cel mai mare partid din rom.stie lectia opozitiei,si mai stie sa manince piinea neagra in bancile opozitiei,voi?sunteti lacomi,flaminzi si de aceea gresiti,faceti greseli.
aveti foarte putin respect fata de adevar.
nu sunt eu democratic,te inseli amice,cei care vor hotarii ca nu meritati sa fiti un partid serios cu reprezentare parlamentara vor fi votantii.
norocul penelistilor se numeste VIOREL HREBENCIUC SI BOGDAN OLTEANU-si evident mamelucul CRISTIAN PIRVULESCU-unul din cele mai toxice personaje care joaca in media.
ura,rautatea v-a intunecat mintile-ati muscat de cite ori ati avut posibilitatea mina care vi s-a intins.
pt ca in spate era derbedeul patriciu.
dar nu uitati dragi liberali-o sa va vina scadenta.crin antonescu va plati politic cit de curind alaturi de geoana.luni capetele lor vor cadea si se vor rostogolii ca doua verze de …..BRUXELLES.
pina la urma se merita unul pe altul,doi infumurati,doi farisei,doi mincinosi.care nu scapa.doua stele cazatoare.
“dl. traian basescu ,desi un fost comunist,doar cu carnet de partid,in 2009,agreaza ideologia de drepta.”
Pe tine nu te frig tastele cand bati campii ?
Care comunist cu carnet(doar), cand el facea parte din cei 1004 nomenclaturisti( cu rang de secretar de stat cu decizia semnata de Raposata).
Acu daca te-as injura, ce-as castiga ?
Te las in durerea ta de neajutorat ce esti
E o loterie sa faci pronosticuri in acest caz, dar daca rezultatul final, omologat de BEC, ar fi
- Basescu 50.0001%
- Geoana 49.9999%,
dupa ce la exit-poll Geoana ar avea cele 54% cu care era creditat zilele trecute … as fi binedispus pentru o scurta perioada (dupa aceea, cu Basescu reconfirmat, vom reintra in razboiul interminabil cu parlamentul si ceilalti membri ai actualei coalitii generalizate anti-Basescu; cu Geoana ales, multi se vor arunca de pe bloc/blog).
@ frank zapa [king]
Încă o dată, poate de data aceasta înţelegeţi… nu este vorba că preşedintele nu poate avea viziuni, este vorba că preşedintele nu are dimensiunea instituţională să poate aplica o politică de stânga sau de drepta. Postul de preşedinte este astfel dimensionat insittuţional încât preşedintele să nu aibă nici o treabă cu politica. Domnia sa, preşedintele în funcţie, zice în discurs, repetă chiar obsesiv, “În mandatul meu s-a făcut cutare lucru politic”, dar nu făcut de către domnia sa, făcut de doamnele şi domnii din guvern, de doamnele şi domnii din parlament… Preşedintele nu poate determina activitatea guvernul şi parlamentului. Inclusiv referendumul, nu este o chestiune de opţiune politică, preşedintele întreabă poporul ce opţiune are. Domnia sa, preşedintele, oricare ar fi, oricine ar fi, de la orice partid sau coaliţie ar proveni… nu poate face ceva politic în România. Faptul că preşedinţii mai au influenţă asupra partidului din care provin şi faptul că-i determină pe aceştia să aibă o atitudine politică convenabilă lor, cum am spus mai sus, preşedintele fiind obligat să nu fie membru de partid (tocmai din acest motiv de a nu mai avea instrumente politice), produc un abuz anti-constituţional. În consecinţă, nu ar trebui să ne pese dacă un preşedinte este de stânga, de centru, de dreapta sau apolitic. Cât timp preşedintele respectă Constituţia şi face ce-i încredinţează Constituţia să facă, nimic mai mult, NU CONTEAZĂ ce viziuni politice are.
@zapa
Cum zicea si @ramstein sper din tot sufletul sa nu va schimbati simpatiile politice prea curand! Curaj, mai aveti timp de cateva postari pana maine dimineatza!
@Pentru ca fidelul sustinator pdl-ist zapa-sapa-king zis si frank vorbeste despre “personaje toxice ” mi-am adus aminte de unul din maretii consilieri cu care se poate mandri maretul partid pdl : domnul Hoara, Marcel. Nu ma intrebati de ce, probabil amuzata de istoria cu “bashescu” mi-au revenit anumite momente “vesele”. Ipochimenul si-a afisat cv-ul cu multa mandrie patriotica si la rubrica ” alte abilitati si competentze” scrie urmatoarele: simtul umorului, adaptabilitate, muncitor, bun simt…… Sa cazi pe spate de admiratie si sa nu te mai ridici pana dupa alegeri………..Totusi, are si el dreptul la o sansa, nu?
Asa ca, grabiti-va maine sa-l votati pe bashescu , pardon basescu ( dar va jur ca asa a fost prezentat pe Euronews!).
Altfel, se va pierde unul din maretii consilieri pe care-i are ministerul economiei ! Nu mai spun cine……….
@ G. Preda Sunteti unul din admiratorii lui Hoara, nu? La vot maine, cu gandul la bietul baiat. Eu promit sa ma gandesc la deputatul William Branza. Bun baiat, tot pdl-ist!
@ frank zapa [king]
Aş râde cu lacrimi dacă la PSD s-ar schimba conducerea şi domnii Vanghelie şi Hrebenciuc ar părăsi partidul… Sunt convins că cei de la PD-L îşi vor deschide foarte larg braţele de bun-venit! De când visează PD-L la sectorul V! Eu simt că acest moment vine… abia aştept să vă văd atunci cum justificaţi poziţia PD-L… Când cu alianţa PD-L+PSD am văzut poziţia susţinătorilor PD-L, când cu primirea unei părţi din 322 am văzut iarăşi poziţia principială, ba chiar am văzut cum inamicul ex-ministrul de interne a devenit amicul viitor ministru de interne… dar dacă PD-L îi va primi pe cei doi cu braţele deschise, va fi chiar amuzant. Cred că vin chiar eu să fac nişte poze de la marea primire în partid.
@ victor L
Pentru că nu reuşesc în nici un chip să postez aici măcar un ciot de link, am să vă mai ofer o poezie semnată Mircea Dinescu. Este chiar din acest an…
Elegie
Pe vremea Razboiului Rece, in lumi paralele,
ca doi îndrăgostiţi încurcaţi in bretele
făcînd echilibristică pe linia ferată
conform legilor fizicii ne-am fi putut întîlni în infinit
dar nu ne-am întîlnit, nu ne-am întîlnit
niciodată!
În trenul de navetişti Hollywood – Salva Vişeu
te-aş fi pîndit cu aparatul de detectat comunişti în geantă
eu membru de partid şi tu simpatizantă,
despre dragostea noastră delirantă
ar fi scris în Scînteia Popescu Dumnezeu.
Cînd ţi-ai fi scos sticluţa de whisky din portjartier
ţi-aş fi cerut pe loc cotizaţia
ţi-aş fi vorbit despre deviaţionismul din şantier
pînă mi-ai fi şoptit dulce: kakaia deviaţia?
Dar ce arsura,
ce spasm,
ce senzaţie,
lipiţi pe pagini diferite în veacul acela maro
am ratat să fiu coleg de organizaţie
cu tovarăşa Marilyn Monroe.
Am avut un cosmar.
“M-am trezit in 2009 decembrie 7 si iesise Base presedinte. Iar PSD-ul a intrat din nou la guvernare cu PD minus L. Iar prim ministru a fost numit marele primar care este Vanghele iar ministru de interne Hrebenciuc. Iar Base a aparut la Radio si a spus ca asta este Guvernul pe care l-a dorit dintodeauna. Iar Elena Basescu s-a vindecat de Syda si urma sa se casatoreasca cu fiul sobolanului rozaliu.”
Dar m-am trezit si urmeaza sa merg la vot.
Poate l-as fi votat pe Base, dar avand in vedere ca a inceput sa mearga la Zero Tv, ma gandesc ca tot mandatul o sa-l petreaca impreuna cu vrajitoarea nu stiu de care, o sa caute vreo Elodie, sau o sa desparta pe Sexy braileanca cand o sa-si infiga mana in chica de par a Magdei Ciumac. Frumoasa tara avem daca presedintele ei poate sa faca toate astea.
Eu cred ca l-am ajuta foarte mult pe dl. TB daca am vota impotriva lui. S-ar angaja la Dan Diaconescu si ar face un show fenomenal. Eu cred ca dl. TB si-a gresit cariera, ar fi fost un moderator tv foarte bun.Dar nu-i timpul pierdut.
Votati impotriva lui Basescu. Votati pentru o noua stea TV – Traian Basescu.
e noapte,e tirziu ,cu toate acestea dorinta de a pune lucrurile la punct nu-mi da pace.
asadar Mircea Dinescu,un scrib oarecare,nu dizident,pt ca el nu a fost niciodata dizident,un deviationist ,un oportunist athiat dupa mici privilegii si ciupeli-nu-si poate depasi conditia de fiu de proletar,de pomanagiu agatat de tita statului,de ugerul de unde sa poata suge si el citeva picaturi din …sudoarea celor multi,care cotizeaza.
asadar Mircea dinescu:
fiul lui Stefan dinescu MUNCITOR METALURG SI AL AURELIEI.
Absolventul Academiei de Stiinte Politice ,Stefan Gheorghiu de pe linga Comitetul Central al P.C.R.[NOTA MEA,FOARTE INTERESANT]
isi satisface serviciul militar la…..,Securitate,sustinut de protectorii sai.
aceiasi protectori ii gasesc o ..Sinecura de …portar la …Uninunea scriitorilor.
directionat de aceiasi protectori,este impins spre cercurile scriitorilor in voga si in scurt timp ajunge SECRETURUL U.T.C al uniunii scritorilor din romania si…MEMBRU AL PARTIDULUI COMUNIST ROMAN.
in 1981 pe cind inca mai era student sufera o condamnare pt agresiune cu violenta,episodul este consemnat ca fiind un act de violenta provocat de o tentiva de furta a dl dinescu.
cu toate acestea,poetul este un rasfatat al sistemului si il gasim cu pixul in mina linga NICOLAIE CEAUSESCU ca ziaristul oficial de linga pres. rom.
deocamdata ma opresc aici.sper ca cei care au indrazneala si tupeul sa ii mai faca laudatio acestui derbedeu ,golan care a fost pina la urma un comunist sadea,sa-si ceara scuze.
daca aceste date nu sunt suficiente ma oblig sa ofer informatii in continuare despre trecutul glorios al acestui comunist de doi lei.
[...] leapşa de la Reporter Virtual şi o dau mai departe lui Doc, Ioan T Morar, Cristi Pătrăşconiu, Cristian Preda, Fish Eye, Nedormitul, [...]
Eu zic prezenţă 52%, Băsescu 50.4%, Geoană 49.6%.
Eu cred ca miza acestor alegeri este stabilitatea politica. Avand in vedere ca oamenii s-au saturat pana peste cap de scandaluri, ei vor inchide ochii la chestiunea cu Vantu (au inteles ca, in definitiv toti presedintii au trecut pe la Vantu), presedinte va fi Geoana. Fara merite deosebite, desigur. E trist ca nu e altcineva in locul lui Geoana, dar cu Basescu nu se poate. Iese un lucru bun de aici, dle Preda: PDL-ul se va reforma, caci Traian Basescu va trebui impins catre mare.
E o teorie sociala: orice perioada de razboi (si scandal) e o urmata de o perioada de pace, ce tine atata timp cat oamenii poseda the memory of war. Dupa cinci ani, e posibil ca oamenii sa-si doreasca din nou scandal, pentru ca au uitat frustrarile suferite in timpul “razboiului”. Urmaresc de departe (dar indeaproape) “luptele” din Romania din ultimii doi ani, si pot sa spun ca niciodata nu au parut romanii mai dezbinati ca acum. Performanta asta a reusit-o Basescu. Maine va fi o zi trista indiferent de rezultat, ascensiunea lui Geoana la presedintie se datoreaza de fapt incompetentei lui Basescu.
Eu ce n-am inteles, dle Preda, este aceasta obedienta a membrilor PDL fata de conducatorul iubit, punerea acestor intelectuali (Stoica, Ungureanu etc) in slujba protejarii imaginii acestui om prezentat ca un fel de Messia pe Pamant. Ce partid modern e asta, ce democratie? Va fi foarte bine pentru PDL cand TB va pierde alegerile, si adevarata incercare pentru pdl: va scuturati de neghina, ori ba?
@veronika,
vorbele tale mă îndreptăţesc să cred că ai dormit rău.
Poate nu stii, dar dintre cei de “departe”, există mulţi care gîndesc altfel decit tine. Şi sînt mai multi cei “de departe” care voteayă cu Băsescu
TB va pierde si asta nu numai din cauza lui, pur si simplu oamenii nu mai doresc s-o vada pe Nutzy Udrea calarind cai, biciclete, ministere , etc, cu mult tupeu, inca 5 ani. Personal, voi avea cea mai mare satisfactie cand nu voi mai fi obligat ca la toate news-urile sa ma “delectez” cu aparitiile absolut dezgustatoare ale vamesului Blaga, Vicleanului-Bordureanului, BOUreanului, Berceanului cel zeflemitor si putred de bogat, de Nutzy am pomenit deja, fam. Ridzi care taie si spanzura la Petrosani si restul ca n-am sa-i pomenesc chiar pe toti. Asa ca , singura solutie pt o mica redresare morala este sa votam GEO-HANNIS.
Manipulare ordinară !
Ce scârbe ăştia de la iRealitatea!
L-au petrecut pe prostănac cu alai, de la poarta secţiei până la urnă, cu două camere, din care una aştepta la jumatatea holului ca să preia imaginile.
Bineînţeles ca la poartă şi pe hol se saluta cu diverşi, găsiţi “întâmplător” în zonă.
Parcă nu se mai termină transmisiunea, la Băsescu au filmat expeditiv.
“Normal”, alaiul şi înapoi, pân’ la maşină.
A intrat Patriciu în direct, de la votare, dar “l-au tăiat”, strica planurile cu placa lui de patefon uzată.
@G. Preda
Sunt sigura ca ati primul la vot, probabil ati dormit in fata sectiei de votare! Cum a fost? Cum v-ati simtit? A fost un moment foarte inaltator, nu? Numai gandul ca votul dvs. al unui om simplu fara mari pretentii ( deh, femeie de serviu!) va contribui poate la rezultatul final! Sigur ati avut un gand si pentru amicii dvs. Hoara si Avramescu ( chiar, mai traieste?) si ati votat si pentru ei, sa nu-si piarda posturile caldutze de consilieri, obtinute cu multa munca si abnegatie , posturi facute parca pentru niste oameni de o asemenea calitate ( sufiecient sa le vezi cv-urile). Si pentru multi altii de aceeasi calitate promovati de actualul presedinte, al carui singur interes major a fost, evident, binele tarii. Ca altfel sigur nu cauta si promova atatia oameni valorosi ( m-am oprit la aceste doua exemple dar dvs. sigur cunoasteti si altele!).
Felicitari domnule Gabriel Preda, pardon Miruna!
PS V-a adus Mos Nicolae ceva? sau nu ati fost cuminte?
bibliotecaru :
Va recomand blogul lui Razvan Vintilescu, referito la posivila viitoare sefie a PSD. Mi se pare intersant si se potriveste si cu parera mea in chestiune.
http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/cine-a-castigat-alegerile-pentru-psd-19579.html
@ Loda
Ar putea fi o construcţie logică în ce spune Răzvan Vintilescu, mai ales că desele apariţii la TV l-au făcut cunoscut şi întregii ţări.
Are o singură problemă. Domnia sa a fost un membru marcant în PD înainte de a se înscrie în 2000 în PSD. Rămâne de văzut dacă de aici nu apar câteva probleme în momentul alegerilor interne.
Astăzi este zi de votare… dar de mâine se vor putea folosi şi nume de oameni politici. Mâine vom ştii şi câştigătorul în alegeri… adică se va discuta “mai aplicat”.
Nu credeam ca va fi asa de strans rezultatul alegerilor. E bine si asa.
Numai ivingatorul conteaza. 
Mai e nevoie de un referendum acum. Cel cerut de un milion de romani, referitor la actele biometrice.
As mai adauga si dezbaterea unor legi anti-trust media. Sunt absolut necesare. Cred ca s-a vazut mai ales acum. Trusturile media (proprietari cu mai multe posturi tv-chiar si 5!-, plus ziare, statii radio distrug pluralitatea de opinie, cauzeaza manipularea in masa, creaza un nou tip de cenzura. Sper din suflet ca Presedintelui sa ii fie adusa la cunostinta (poate de catre dvs domnule Preda) si aceasta dorinta a multor romani. http://nat88.org/2009/08/04/antitrust/
Succes!
M-am inselat doar in privinta ratei de participare. e prima data cand la turul al doilea vin mai multi alegatori decat la primul tur de scrutin.
Introduceți datele si comentariul dvs.