Reconciliere sau îngenunchere?

De ziua naţională, PSD a semnat un protocol cu PNL şi cu una din fracţiunile PNŢCD, la ceremonie participând şi primarul Sibiului.
Pentru a caracteriza această înţelegere, Klaus Johannis a folosit termenul reconciliere. PSD şi-ar fi întors faţa către partidele istorice.
Am impresia că primarul Johannis a uitat contextul în care se încheia înţelegerea.
Suntem înaintea celui de-al doilea tur al prezidenţialelor şi acordul celor două partide şi jumătate pare să fie mai degrabă o îngenunchere decât o reconciliere.
PSD a reuşit ceea ce nici FSN nu visa în 1990, şi anume să îi vadă cu capul plecat pe penelişti şi pe peneţişti.

129 comentarii

1 C { 12.01.09 at 9:25 PM }

asa este. a reusit in sfarsit. groaznica zi. dar poate ca asta e declicul de care aveau nevoie cei care inca mai cred in purul Crin si al sau “proiect Johannis”….
cel putin pe internet mobilizarea de astazi a fost imbucuratoare

2 Bibliotecaru { 12.01.09 at 9:54 PM }

@ Cristian Preda
Aş vrea să vă întreb dacă dumneavoastră şi colegii dumneavoastrăalături de care formaţi clasa politică (de la toate partidele, desigur), simţiţi o responsabilitatea apăsătoare provenită din faptul că modalitatea domniilor voastre de a face politică, politica murdară, atacul la persoană, sloganul strigat şi cu degetul arătător permanent acuzator, au întărâtat şi învrăjbit atât de mult cetăţenii acestei ţări încât au transformat aniversarea Zilei Unirii în comemorarea Zilei Dezbinării.

Sigur, nu mă refer atât de mult la domnia voastră care aţi avut o poziţie, de cele mai multe ori, moderată, dar nici nu vă pot exclude din clasa politică.

3 Ramstein { 12.01.09 at 9:57 PM }

Amuzant… poate ca pentru logica portocalie, PNL si… PNTCD(?!) par “ingenuncheate” in fata PSD, desi imaginea de ansamblu ne prezinta - au contraire - un PSD excesiv de amabil si indatoritor fata de PNL pentru a beneficia de sprijin - sa ne reamintim ca PNL a fost (si mai este, inca) curtat si de PDL (cu tot cu Basesc). Asadar, neavand motive sa stea ingenuncheat (dimpotriva) in fata PSD, PNL nici nu sta… ingenuncheat.
Dar… mai avem o bucata de PNTCD - cea condusa de “reformatorul” Milut (un alt “reformator”, precum cel din PDL). Aceasta “bucata” si-a declarat sprijinul pentru “mardeiasul prezidential”. Si nu a fost curtata nici de PDL, nici de PSD. Deci… aceasta bucata de PNTCD cum sta fata de PDL?!

4 A.Constantinescu { 12.01.09 at 10:03 PM }

- Un alt mod de a face politica in Romania -

La Multi Ani!

Reiau aici cateva randuri pe care le-am scris ceva mai devreme sub alt post. Astazi este inca sarbatoare, asa ca ma voi adresa maine la B.E.C. pentru a sanctiona pe cei ce-au incalcat legea.

— Astazi de ziua nationala a Romaniei s-a semnat la Timisoara “PACTUL DE LA TIMISOARA” intre sustinatorii lui Mircea Geoana. Cu toate ca folosirea insemnelor nationale in scopuri politice este interzisa prein lege am putut auzii si vedea (ciudat - in direct la RTV) cum imnul national, drapelul national si ziua nationala sunt folosite josnic in scop electoral de catre Mircea Geoana si sustinatorii sai politici.

Protestez! Nu am ajuns sa va bateti joc in asa fel de noi. Sunteti cei mai josnici alt fel de politicieni romani. —

5 Riddick { 12.01.09 at 10:04 PM }

Să fiu al dracu’ daca oi avea de gând vreodată să mă reconciliez cu ăştia ! :evil:

“May God have mercy upon my enemies, because I won’t.”

General George S. Patton

6 Marius Delaepicentru { 12.01.09 at 10:14 PM }

Iliescu şi-a văzut visul cu ochii. Pactul Hrebentropp-Mototolov din păcate a fost semnat în locul nepotrivit. S-au jucat cu simbolurile. Acum nu au decît să plătească pentru propria lor trufie. Mă bucur că deocamdată nimeni nu pomeneşte de huligani/ golani. Sper să nu facă prostia de a insista pe legitimitatea precupeţirii voturilor la bursa ad hoc din sala Operei.

7 Marius Delaepicentru { 12.01.09 at 10:23 PM }

Oare, din manipulatorii din media, se mai gîndeşte vreunul la Iosif Costinaş, azi, cînd două partide istorice pupă ghiulul ilderimului?

8 joness { 12.01.09 at 10:25 PM }

Sau, poate, altfel spus: Geoana a reusit cu vorba buna ceea ce Basescu n-a reusit cu amenintarile. :)

9 Riddick { 12.01.09 at 10:32 PM }

Marius, doar unul - Ciuhandu şi Sârbu nici măcar nu mai sunt membri PNŢCD. Just for the record…

10 ion adrian { 12.01.09 at 10:49 PM }

Traiasca Timisoara. Bravo Timisoara.
Nu ai lasat ca rusinea sa cuprinda intrega tara.
Daca in 2000 Iliescu a reusit sa-si bata joc de romani cu ajutorul diversiunii Vadim, facandu-i sa-l voteze masiv incepand cu sarmana Doinea Cornea si neutra Ana Blandiana, si in casa, in intimitate, pe firul rosu cu Moscova, a putut sa raporteze cam asa : de data asta le-am tras-o , ei bine la Timisoara acum nu a tinut simbolistica (tot o gogoritza) de alt soi, numita azi Johannis-Ciuhandu-PNTCD( care dintre ele), si orasul martir i-a primit cum trebuie pe Geoana stafetistul lui Iliescu -securistii kgbisti- mafiotii- tradatorii politici (Crin Antonescu) si nu i-au oferit lui Iliescu ultima victorie morala de care mai avea nevoie ca sa parasesca linistit lumea asta si sa coboare triumfator pana in ultimul cerc al infenului, care sa-i permita sa spuna despre Timisoara: pana la urma le-am tras-o si astora.
Din nou spun: te iubim Timisoara, ca intodeauna esti urma care scapa turma onoarei, atat de terferlite a acestui neam

Comunistii lui Geoana au incercat sa calce in picioare sangele varsat in piata Operei din Timisoara. Este un semn de mare disperare a PSD-istilor, deoarece nu cred ca sunt chiar atit de prosti sa nu poata sa prevada reactiile Timisoarei si ale Romaniei. Totusi, din disperare, au riscat.

Politica si istoria sunt pline de simboluri, si eu am asa un feeling ; asa cum ptr Ceausescu sfarsitul a fost determinat fara cale de intoarcere, atunci cand a convocat mitingul din 21 dec 1989 , miting la care Bucurestiul trebuia sa condamne Timisoara si sa-i dea lui Ceausescu o aparenta de mandat ptr a o inabusii in sange, pentru a condamna public mortii si eroii acesteia, ptr Iliescu, pentru ca despre el este vorba, restul fiind doar niste sarituri, niste aschii din buturuga putreda ce este acest om, aceasta sfidare a Timisoarei, acesta dorintza paranoica s-o invinga pe ultima suta de metrii a vietii lui damnate, ca un ultim triumf al raului ce-l reprezinta pentru Romania acest om, sper sa fie punctul final si punctul de inceput ptr o renastere totala a Romaniei, care ca si acum 20 de ani poate ca a inceput prin reactia de azi a timisorenilor.
Multzumim Timisoara!
Spuneam ieri pe un blog, ca se consuma o lovitura de stat de factura mai originala decat cea din 1989.
O lovitura de stat in forma continuata(exista infractiuni in forma continuata si de acolo ma inspir ca denumire)
Dovada? TVR, adica televiziunea publica nationala a Romaniei, nu a dat in direct discursul oficial al presedintelui Basescu de ziua nationala a Romaniei.
Desigur faptul ca si A3, post privat de stiri a sabotat deasemeni evenimentul nu constituie o mirare, ci doar indica cine sunt primii in spatele acestei lovituri de stat : Iliescu prin Sasu si Voiculescu prin A3

11 Marius Delaepicentru { 12.01.09 at 11:03 PM }

Cînd, Realitatea TV a tăiat discursul Preşedintelui, am comutat “la sigur” pe TVR. Am fost surprins să văd cu totul altceva. Părea un program de divertisment. Pe bani publici, în dispreţul singurei instituţii personalizate, care, la acea oră, era Preşedintele. TVR a ignorat un simbol al statului. E o ofensă ce nu trebuie trecută cu vederea.

12 sopinel { 12.01.09 at 11:30 PM }

@Marius Delaepicentru
Nu intina memoria si numele unui om de onoare. Ma refer la Bebe Costinas.
Eu l-am cunoscut pe acest OM (cu litere mari). Impreuna cu el, in noaptea de 13 iunie 1990 am pazit intrarea imobilului unde era sediu FSN (din care se trage si PD minus L) pentru ca manifestantii “golani” din Piata Operei sa nu intre in sediu. Pentru ca exact acest lucru se astepta la Bucuresti.
In aceea noapte am plecat din Piata Operei pentru a pazi sediul FSN, impreuna cu Bebe Costinas, pentru ca ne era frica ca persoane infiltrate sa organizeze o inscenare.
Te rog, nu vorbi de asemenea oameni. Ei sunt deasupra unor interese meschine si cred ca daca Bebe ar fi trait l-ar fi injurat pe chioru’ securist.

13 sopinel { 12.01.09 at 11:32 PM }

@Marius Delaepicentru
Si acum am un ecuson cu “GOLAN” ce poarta semnatura dnei. Cornea.

14 Bibliotecaru { 12.01.09 at 11:40 PM }

@ ion adrian
Dacă îmi permiteţi, o întrebare scurtă…

Cei pe care îi aplaudaţi şi care, probabil, că au fost oameni nemanipulaţi de nimeni… au strigat astăzi Jos PSD! şi Jos Iliescu!

Întrebarea mea este, de unde anume ar trebui să se dea jos PSD şi de unde anume ar trebui să se dea jos dl. Ion Iliescu. PSD nu este în acest moment la putere, nu are preşedintele susţinut de partid, nu are membrii în Guvern, nu are o majoritate parlamentară… ce înseamnă Jos PSD? Ar trebui să se auto-dizolve, să se radieze din Registrul Partidelor Politice? Asta au cerut cei ce manifestau? De asemenea dl. Ion Iliescu de unde ar trebui să plece pentru că nu mai are nici o funcţie publică sau politică. Nici măcar în PSD nu are nici o funcţie (cea de preşedinte fondator, sau cum se numeşte, este onorifică). De unde ar trebui să plece Ion Iliescu? Din punctul meu de vedere, cineva care strigă astăzi, 1 Decembrie 2009, Jos PSD şi Jos Iliescu, chiar dacă nu este pus de cineva să strige şi o face din convingere, chiar dacă altcineva oferă şi bannerele respective (nu cred că şi-au făcut participanţii, în 5 minute, astfel de bannere), în mod evident surescitaţia campaniei doboară logica protestului.

Vă aştept cu răspunsul ca să înţeleg de ce vă bucuraţi atât de tare.

15 atreides { 12.01.09 at 11:49 PM }

Domnu’ Preda, io va inteleg supararea, pe bune: strugurii sunt ingrozitor de acri.

16 Bibliotecaru { 12.01.09 at 11:55 PM }

@ sopinel
În Piaţa Universităţii e mai fost un Golan, pe numele lui Cristian Paţurcă. Dragostea sistemului, dominat astăzi de PD-L, pentru luptătorii anti-comunişti, îl face să fie nu numai sărac şi bolnav, dar şi pe drumuri. Când l-am văzut dat în stradă după ce tocmai se întorsese de la spital… Offff. Domnia sa a fost bun cât a cântat anti-comunismul, cât a fost un simbol al luptei împotriva sistemului totalitar, a fost bun când a propulsat urcarea CDR la cârma României, când a fost cazul ca “anti-comuniştii” ajunşi la putere să-i ofere ceva înapoi, s-a instalat uitarea.

Am mai spus asta, dar cred că ar trebui să o mai spun o dată. În seria Trandafirul Galben este un episod în care în piaţa publică se iscă o luptă între soldaţii domniei şi târgoveţi. Buză de Iepure sare în bătaie şi trage cu pumnul şi în stânga şi în dreapta. Undeva pe margine se află câţiva tineri intelectuali la o terasă pentru a se delecta cu o cafea. Văzând lupta, unul dintre tineri se ridică surescitat şi strigă îndemnând la luptă poporul împotriva Domniei. Din păcate rolul politicii de astăzi este asemeni tinerelului intelectual. Politicienii cheamă la ruptă, vorbesc din slogan în slogan, dar ei sunt puşi la adăpostul cafenelei, au şi o situaţie materială prin care nu riscă să moară de foame dacă există o creştere a cursului cu 30 bani la euro, nu-i arestează nimeni, nu le dă nimeni în faţă cu gaze lacrimogene, nu-şi riscă sănătatea, există întotdeauna o uşă din spate, un elicopter, ceva care să-i extragă, la nevoie, din furia maselor populare. Poporul îşi sfărâmă căpăţânile în timp ce liderii politici îndeamnă combatanţii din piaţă, de pe margine, precum spectatorii la luptele de cocoşi. Eu mă întreb de ce nu se bat politicienii în piaţă, căci al lor este beneficiul alegerii, şi să stea poporul pe margine şi să-i întărâte unul împotriva altuia?

17 Gabriel Preda { 12.02.09 at 12:04 AM }

@Bibliotecaru & sopinel

Ce cuplu frumos formati … mai ceva ca Geoana si Antonescu…

18 sopinel { 12.02.09 at 12:17 AM }

@gpreda
Cand vorbeam cu prietenii mei, “golanii”, ne spuneam: “putini am fost, multi am ramas.”
Ne gandeam atunci, ca se vor gasi persoane care vor incerca sa confiste simbolul Pietei.
Unul dintre personajele care au incercat sa confiste simbolul Pietei a fost Traian Basescu care facea parte deja din noua clasa conducatoare a Romaniei la acel moment.
Voi talibanii lu’ chioru’ vorbiti de Golaniada, dar habar nu aveti de spiritul ei.
Oamenii de acolo au avut sufletul curat, au venit din convingere, au facut greva foamei din convingere. PD minus L era parte componenta a FSN-ului. Da acel FSN, care ne-a prigonit la aceea vreme.

19 Ilinca { 12.02.09 at 12:18 AM }

Ce-i toata agitatia asta? Ce s-a intamplat asa spectaculos ?
Care-i problema ca psd-ul a semnat un protocol cu pnl-ul si nu mai stiu ce parte din pnt-cd? De ce sare lumea asa in sus? De ce n-a sarit cand pnl-ul s-a “cuplat” cu psd-ul?
De ce pnl-ul si basescu se gandeau la o guvernare-cuplare cu pnl-ul mai zilele trecute? Nu-i acelasi partid? Ce-i cu toata ipocrizia asta?
Poate cineva sa ma lamureasca, unul din marii analisti politici de pe blog. Dar argumentat, nu asa vorbe in vant….

20 sopinel { 12.02.09 at 12:22 AM }

@bibliotecaru
Imi pare rau de Cristi Paturca.
Toti am ramas marcati de aceea perioada. Cand noi eram in Piata, altii furau Romania.
In mare parte, aceia acum sunt in PD minus L. Ieri erau in PSD. Maine vor incerca din nou sa schimbe barca.
La vremuri noi, “tot noi”.
Si cei care ieri ne balacareau, maine ne vor curta.

21 Gabriel Preda { 12.02.09 at 12:23 AM }

@sopinel

Daca ati fi mai putin orbit de angajamentele dezonorante ale liderilor PNL de acum, ati putea recunoaste in unii dintre cei pe care ii blagosloviti atat de usor pe aici cu epitete, fara sa ii cunoasteti de fapt, insi pentru care, la doua fraze distanta, va declarati admiratia fara margini.

22 Gabriel Preda { 12.02.09 at 12:25 AM }

@sopinel si Bibliotecaru

sopinel, ce va face sa credeti ca Bibliotecaru a fost in Piata ?
si ce va face sa credeti ca eu, Ilinca sau Cristian Preda nu am fost ?
ce va face sa credeti ca nu am fost in decembrie 1989 in strada ?

23 Ilinca { 12.02.09 at 12:27 AM }

Ati citit interviul cu Doina Cornea?
Lectura placuta.
INTERVIU

Doina Cornea: „Băsescu este un intrigant”

Disidenta anticomunistă Doina Cornea a declarat ieri că, la 20 de ani de la Revoluţie, Partidul Naţional Ţărănesc Creştin-Democrat (PNŢCD) are dreptul să susţină pe cine vrea şi că e normal, într- o democraţie, ca partidele să se alieze pentru o majoritate.

Cum comentaţi că un partid de stânga e aliat cu unul de dreapta?
În politică, faci ce poţi, nu ce vrei. Una era în ‘90, alta e după 20 de ani, când e o luptă democratică. Sau aşa ar trebui să fie. Nu mă scandalizează că două partide, PSD şi PNL, s-au asociat ca să aibă majoritate. Mă interesează ce vor să facă, că vor un premier care să facă puţină ordine în ogradă.

PNŢCD trebuia să nu se bage?
Nu trebuie să stea la o parte, dar nici să se lase scindat. Am avut mai multe discuţii cu Ciuhandu şi am crezut că l-am convins că locul PNŢCD e lângă liberali. Apoi, deodată, nu ştiu cu ce l-a convins domnul Băsescu şi l-am văzut în prezidiu lângă el. Cred că l-a flatat pe domnul Miluţ, ca preşedinte de partid. Dar, la fel cum a făcut şi cu domnul Ciorbea, şi domnul Miluţ va primi un picioruţ undeva.

PNŢCD a semnat pactul pentru România cu PSD şi PNL.
Asta e bine. Domnul Ciuhandu şi-a schimbat atitudinea de mai multe ori, iar asta mi-a dovedit că nu are viziune politică. E bun administrator, dar nu e un Coposu.

Cum explicaţi manifestaţiile de azi (ieri – n.r.) de la Timişoara?
Cunosc tertipurile comuniştilor, aşa făceau şi ei: manifestaţii şi contramanifestaţii. La fel era şi pe vremea domnului Iliescu. E suficient să trimiţi zece activişti pricepuţi în astfel de intrigi şi să aprindă o astfel de vâlvătaie. Cel căruia îi lipsesc puncte înainte de dezbaterea finală recurge la tot felul de tertipuri să recupereze şi să câştige alegerile.

Ce credeţi despre Traian Băsescu?
E un intrigant. Cred că el a pus capăt PNŢCD-ului. A vrut să pună capăt şi PNL-ului, dar nu i-a mers cu domnul Tăriceanu, pe care îl admir, că a ştiut să ţină în echilibru balanţa politică a României. Băsescu nu putea să înghită partidele istorice.

24 Bibliotecaru { 12.02.09 at 12:28 AM }

@ Gabriel Preda
Stimate domn,
Dacă domnul Băsescu nu va câştiga alegerile, eu, peste două săptămâni, voi critica ce este de criticat în activitatea noului preşedinte Geoană, mai ales dacă majoritatea formată în ultimul timp va începe să scârţâie şi domnia sa va încerca să tragă Guvernul spre PSD… Dar aş vrea să vă văd pe dumneavoastră că sunteţi peste două săptămâni tot pro Traian Băsescu. Tare îmi este frică că atunci îl voi critica pe Mircea Geoană, PSD-ul sau PNL-ul (cum i-am mai criticat pe vremea Guvernului Tăriceanu) dumneavoastră le veţi lua apărarea… aşa am eu un feeling că vă veţi întoarce după putere precum floarea soarelui după soare. Poate greşesc, senzaţiile nu sunt raţionale. :D

25 PETITparis { 12.02.09 at 12:28 AM }

Solidaritate cu Timişoara, Braşov, Piaţa Universităţii

Mâine dimineaţa voi zbura către SUA, după o foarte intensă experienţă românească la finele lui noiembrie şi la început de decembrie. Mai întâi, cu puţină întârziere, le urez conaţionalilor mei: LA MULŢI ANI! Trăiesc o deosebită emoţie la gândul că această zi de 1 decembrie a coincis, în acest an, cu demonstraţia de demnitate de la Timişoara (urmată de ecouri în alte oraşe).

Cred că spiritul democratic se exercită, paşnic, la întâlniri de acest gen, care nu fac decât să spargă consensul dorit cu jind de moguli, propaganda transpartinică, partidele antireformiste. Vitalitatea libertăţii depinde de curajul expresiei libere – de puterea de-a rosti cuvinte împotriva uitării, a confuziei, a amestecului deliberat. Le mulţumesc celor care au participat la Târgul de Carte Gaudeamus, celor care mi-au scris mesaje de prietenie şi celor care au urmărit cu interes cele două emisiuni la B1TV (fapt pentru care îi mulţumesc jurnalistului Radu Moraru).

Pe fugă, acum, pot spune doar că am întâlnit români încrezători în speranţa lor, cetăţeni imunizaţi faţă de virusul dezinformărilor grosiere practicate astăzi prin filtrul vizual (iar analizele erudite ale lui I.P. Culianu privind magia şi retina oculară nu rămân fără însemnătate). Bătălia pentru spaţiul public continuă. La douăzeci de ani de la sângeroasa Revoluţie, românii nu vor lăsa ca simbolurile sacre să fie manipulate grosier de oameni care au condamnat condamnarea comunismului şi care au bagatelizat suferinţa unui popor umilit, ca atâtea alte naţiuni, timp de aproape cincizeci de ani sub imperiul ideologiei bolşevice.

Speranţa va învinge iar cuvintele Papei Ioan Paul al II-lea răsună şi astăzi în inimile celor care doresc adevăr, demnitate, libertate: nu vă temeţi!

VLADIMIR TISMANEANU

26 Ilinca { 12.02.09 at 12:30 AM }

@Petit Paris
Te pomenesti ca sunteti unul din aia ( nu mai spun cum) care l-au votat pe parvenitul ala de William Branza, numai ca face parte din pdl si este copain cu basescu?
Si-mi veniti aici cu lozinci….

27 sopinel { 12.02.09 at 12:38 AM }

@bibliotecaru
Nu cred ca se vor bate in Piata publica. Pai nu avea Nenea Iancu, o nuvela ce se termina cu fraza: “Pupat toti Piata Endependentii.”
Si atunci noi vrem sa-i vedem in piata lunadu-se la bataie. Dream on.
“intelectualii romaniei” vor gasi scuze plauzibile pentru a justifica pactul cu diavolul.
Dar traim niste vremuri interesante. Cum sa scoti oameni in strada pentru a manifesta impotriva opozitiei? Pentru a striga: Jos opozitia. Este o aberatie, ca multe alte aberatii basesciene.

In ultima saptamana, am trait neverosimilul. Sa-l aud pe presedinte spunandu-i lui Dan Diaconescu ca daca-l chema in emisiune ar fi gasit-o pe Elodia. Pai, “Elodia a devenit o problema nationala, dupa ce criza s-a terminat”.
Am trait sa aud doua manele care-l proslavesc pe Basescu.
pai, cred ca strategii dlui. Basescu au gresit daca doresc sa atraga electoratul lui Crin cu asa ceva. Pai, vorba catavencilor, electorii “nostri sunt mai inteligenti decat ai lor”.

28 Gabriel Preda { 12.02.09 at 12:41 AM }

@Bibliotecaru

Credeti ce doriti, dar eu nu am fost la putere niciodata. Am votat cu cine am crezut ca e bine si asa o sa fac tot timpul. Acum cred ca Basescu e alegerea corecta si pe el o sa il votez.

29 Gabriel Preda { 12.02.09 at 12:47 AM }

@sopinel
“um sa scoti oameni in strada pentru a manifesta impotriva opozitiei? Pentru a striga: Jos opozitia.”

Scrieti la comanda, folositi argumentele de la Realitatea TV. Oamenii aia au iesit in strada din indignare, nu la comanda.
Culmea ca am inceput sa va vorbesc despre Revolutie si Piata, cand de fapt e evident ca sunteti un mercenar platit cu ora pentru ca sa scrie anti-Basescu pe bloguri …

30 sopinel { 12.02.09 at 12:47 AM }

@Petit Paris
Reamintesc ca dl. Vladimir Tismaneanu este urmasul celor care au debarcat in Romania cu ajutorul tancurilor sovietice.
Dl. Vladimir Tismaneanu nu este roman. Este doar nascut in Romania din parinti, acoliti ai lui Stalin. Inclusiv numele a fost pus ca un omagiu adus unuia dintre parintii comunismului: Vladimir Ilici Lenin.
Eu cred ca Vladimir Tismaneanu inca are “datorii” de platit unor cercuri de interese.
De ce oare biserica catolica si-a incropit o comisie de studiere a abuzurilor comunismului asupra membrilor bisericii catolice?
Pai, raspunsul este simplu. Dl. Vladimir T. nu prea a atacat perioada lui Gheo Dej. Pai era perioada cand parintii lui erau la putere. Si din intamplare, abuzurile cele mai mari au fost facute in aceea perioada. Ceausescu nu prea mai avea ce lichida. Marea majoritate fusesera lichidati, deportati si ingenuncheati de catre Gheo Dej.
Sangele apa nu se face.

31 Ilinca { 12.02.09 at 12:52 AM }

@G. Preda
Si cum se face ca in loc sa fiti in Piata Universitatii stati la caldurica in fata computerului?
PS V-a placut interviul dat de Doina Cornea?
Mai ramane sa vina vreun imbecil si sa afirme ca “”biata doamna Cornea nu stie ce vorbeste etc, etc!”"
Ma astept la oricata neobrazare din partea unora!

32 sopinel { 12.02.09 at 12:52 AM }

@gpreda
Pustiulica, cand eu stateam noptile in piata, impreuna cu golanii, tu erai ascuns sub fusta mamei.
Eu am fost si raman un “golan” cu ecuson semnat de Doina Cornea. Tu esti un aplaudac basescian.
Cumpar ca voi, doi la leu ca patrunjelu’.
Cand eu eram “golan”, basescu al tau era la guvernare. Basescu este in continuare la guvernare, iar eu tot “golan”.
Noi “golanii” nu suntem de vanzare.
Vom muri si vom fi liberi.

33 Gabriel Preda { 12.02.09 at 12:53 AM }

@sopinel

Sa va fie rusine. Mintiti cu seninatate, mizand si pe adapostul anonimitatii. Culmea e ca sunteti si aparatorul lui Geoana, fiu de general de securitate …

34 Gabriel Preda { 12.02.09 at 12:57 AM }

@sopinel
Minciuni, minciuni, minciuni. Vreti acum sa intinati si memoria golanilor, dupa cum ati facut cu cea a lui Corneliu Coposu. Spiritul golanilor nu a murit, mergeti in Piata Universitatii sa vedeti. Discursul dvs. pro-Iliescu nu e in spiritul golanilor.
In ce priveste trecutul meu, e public si nu mi-e rusine de nimic din ce am facut. Nici ca am luat apararea unor colegi pe care conducerea voia sa-i sanctioneze, in adunarea de partid, in facultate, nici ca am fost alaturi de alti colegi in decembrie pe strazi, nici ca am fost in Piata, nici ca am fost in comisia de votare ca reprezentant al PNT pe vremea cand riscai sa iei bastoane pe cocoasa de la politie numai pentru ca nu inchideai ochii la abuzurile FDSN …

35 sopinel { 12.02.09 at 1:02 AM }

@gpreda
Eu nu sunt aparatorul lui Geoana. Eu votez impotriva lui Basescu, pentru ca nu pot vota un manelist, nu pot vota o persoana care minte cum respira. Eu nu pot vota un bisnitar, un hot ordinar, un membru al securitatii. Nimeni nu este vinovat pentru ceea ce au fost parintii lui.
Eu am fost judecat pentru ca parintii si bunicii mei au fost deportati in Baragan, in plin camp si au trait timp de cinci ani in bordeie.
Iar tatal meu nu a putut sa faca facultatea. Pe peretele biroului meu, stau inramate certificatele lor de luptatori anticomunisti.
Si sa stii nu au solicitat nici un beneficiu material dupa 1989, desi legea le dadea dreptul.
Eu nu mint. Nu-mi sta in caracter. Nimeni din familia mea nu minte cu asa ceva.
Deci, nu cred ca parintii trebuie sa sufere pentru ceea ce au fost parintii.
Spune-mi ce a facut rau Crin Antonescu, Mircea Geoana si ce a facut bun Traian Basescu.

36 Gabriel Preda { 12.02.09 at 1:03 AM }

@sopinel

Recititi ce ati scris: daca ati fost golan, nu se poate sa condamnati azi revolta anti-Iliescu din Piata Operei continuata cu cea din Piata Universitatii. Acesti oameni nu sunt sustinatori ai lui Traian Basescu; ei vor vota in schimb cu Basescu pentru ca sunt revoltati de obraznicia cu care liderii PSD de acum confisca simboluri in care si dumneavoastra, daca sunteti cu adevarat un fost “golan” credeti.
Poate ca PDL va incerca sa se foloseasca de acest elan civic; deocamdata nu au facut-o si sper sa nu o faca. Oamenii sunt cu adevarat revoltati de confiscarea simbolurilor Revolutiei de catre partidul lui Ion Iliescu. Si, culmea obrazniciei, in favoarea unuia a carui soacra, nomenclaturista, si-a obtinut si certificat de revolutionar pe baza caruia si-a luat casa in Primaverii. Casa aia din care Geoana nu a avut inima sa o dea afara …

37 Ilinca { 12.02.09 at 1:04 AM }

@G. Preda
Lasati-o balta ca va faceti de ras:
“”nici ca am fost in comisia de votare ca reprezentant al PNT pe vremea cand riscai sa iei bastoane pe cocoasa de la politie numai pentru ca nu inchideai ochii la abuzurile FDSN …”"”
Asta-i forma de curaj la dvs?
In ‘92 si am fost in aceeasi ipostaza intr-o comisie de votare ( si nu in capitala sau intr-un mare oras!) si nu m-am laudat niciodata ca as fi facut cine stie ce fapta vitejeasca. Am facut-o si gata: a fost alegerea mea, nu m-a obligat nimeni, nu vad de ce sa ma laud cu asta. Si au mai fost nu stiu cati altii in aceeasi ipostaza, foarte multi din colegii mei au facut acelasi lucru: s-au dus in sectiile de votare ca reperezentanti ai unui partid sau ca observatori.
Culmea este ca am mai auzit ( pe acest blog) pe cineva laudandu-se exact in acelasi sens: cred ca vorba de madama aia cu palaria, despina vestea. Chiar asa ati ajuns?

38 Riddick { 12.02.09 at 1:05 AM }

Baba-Cloanţa cu cipilică de la Cluj a facut disidenţă marca Soros, dirijată de la Paris de fi-sa şi de Mihnea Berindei.
Nu este clar dacă ultimele declaraţii sunt rodul ticăloşiei ori al senilităţii. Probabil că ambele explicaţii sunt valabile.

39 Ilinca { 12.02.09 at 1:06 AM }

@G. Preda
Cred ca tineti cu tot dinadinsul sa va faceti de ras in seara asta:
“Oamenii sunt cu adevarat revoltati de confiscarea simbolurilor Revolutiei de catre partidul lui Ion Iliescu.”"”
Daca ar fi cu adevarat revoltati , atunci ar dormi in Piata Universitatii, nu si-ar face program pana la 22h 30 si ” mai venim si maine seara” din cate am citit nu de mult pe Hotnews.

40 Bibliotecaru { 12.02.09 at 1:07 AM }

@ Gabriel Preda
Poate nu vizaţi exercitarea puterii, dar unii români au instinctul de a se pune bine cu oamenii puternici, se emoţionează când sunt băgaţi în seamă de cineva şef. Spuneam că “vechea gardă” a PD-L a făcut un pas în spate. Revăzând imaginile plecării domnului Băsescu, l-am observat pe domnul Videanu cum se bucura că-l va băga în seamă preşedintele, râde cu toată gura şiiiii… domnul Băsescu se pare că-l are mai la inimă pe domnul primar de sector Negoiţă… s-a făcut că trece pe lângă el şi pe lângă alţi câţiva lăsându-i cu mâna nestrânsă.
Este evidentă o răceală a domnului Băsescu faţă de anumiţi lideri ai PSD… nu-mi dau seama cât de adâncă este această răceală, de aceea mi-am şi permis să întreb… dacă cineva se oferă să dea şi răspunsul… Dacă nu, asta este.

41 Ilinca { 12.02.09 at 1:09 AM }

@Riddick
Ar trebui sa-ti fie rusine sa vorbesti asa. Daca cea pe care o numesti ” baba cloanta” ar fi dat un interviu in favoarea lui basescu, imediat o ridicai la rang de zana si era extraordinara.
Asa mananci rahat cu polonicul.

42 Bibliotecaru { 12.02.09 at 1:09 AM }

@ Riddick
Stimate domn,
Când doamna Doina Cornea îşi vindea sănătatea şi viitorul contra idealuri, domnia voastră ce făceaţi, cum vă manifestaţi anti-comunist, ce anume aţi riscat?

43 Gabriel Preda { 12.02.09 at 1:10 AM }

@sopinel
Daca nu sunteti aparatorul lui Geoana, cred ca merita sa reflectati un pic cui ii dati votul.
Repet: lui Mircea Geoana, fiul unui general de securitate, ginerele falsei revolutionare Costea, care si-a obtinut pe baza certificatului fals de revolutionar o casa in Primaverii. Pe Mircea Geoana, care a promis sa reformeze PSD prin marginalizarea aripii Iliescu si i-a “reformat” pe Dancu, pe Mitrea, pe Voicu, adica tocmai pe cei mai vocali contestatari ai aripii Iliescu, si i-a promovat sau si-a sprijinit ascensiunea pe sprijinul lui Vanghelie, Mazare, Oprisan.
Cine a aparut primul langa Geoana, cand s-au anuntat rezultatele ?
Nu era Ion Iliescu, cu basca lui Trotki pe cap ?

De ce il uraste Iliescu pe Basescu ? Nu cumva pentru ca a condamnat comunismul ?
Dumneavoastra de ce il displaceti ? Tot din acelasi motiv ?
Sau pentru ca e dictator ?
Halal dictator, nu poate sa apara nici la televiziunea nationala fara acordul opozitiei, si il dau la Realitatea TV ca pe un animal de circ, fara sonor la conferintele de presa …

44 Dan Patrascu { 12.02.09 at 1:10 AM }

Dle Preda
Pe aceeasi tema va propun un alt articol care este pe aceeasi lungime de unda cu dvs.
http://patrascudan.wordpress.com/2009/12/01/mereu-timisoara/

45 li { 12.02.09 at 1:15 AM }

23#Ilinca , va multumesc .

46 sopinel { 12.02.09 at 1:15 AM }

@gpreda
Taticu, FDSN era in 1992. Pai, atunci nu era nici o problema sa fii taranist.
Nu poti sa spui nimic rau de FSN, pentru ca aveti o problema. Este mamica (sau taticul) PD minus L.
Discursul meu nu este pro-Iliescu, este contra Basescu.
Dar am o serie de intrebari: Cum se impaca discursul lui T. Basescu impotriva “mafiei de la Baneasa” (Petrache, Bittner, Cocos) cu numirea dnei. Udrea in diverse functii cu greutate in Romania?
Cum se scrie corect: RAFO sau JAFO?
In urma carei actiuni, dl. Traian Basescu a ajuns ministru Transporturilor in oct. 1991 si cine era presedintele Romaniei?
Memoria lui Corneliu Coposu au intinat-o multi dupa 1996. Daca Seniorul ar fi trait in 1996, nu am fi vazut coalitia cu PD FSN. Am fi avut atunci alegeri anticipate si scapam de PD FSN.
Daca(?) Senirul ar fi trait acum nu ar fi existat Traian Basescu.
Lasa aburerile.
Vorba Ilincai: acum trebuia sa fii in piata. Sau la voi in serviciu exista diviziunea muncii. Unii pe net, altii in grupa operativa, altii la contramanifestatii, etc.

47 Riddick { 12.02.09 at 1:17 AM }

Bă Bibliotecare care pozezi cu keffiyeh pe cap, ăsta este singurul dialog pe care îl mai am cu tine: am fost şi la Baricada pe 21.XII.89, şi pe strazi pâna pe 26.XII.89, şi la mineriade am fost alergat ba de mineri (la prima), ba de poliţai (la aia din 1991).
Madam CVornea îşi vindea ea altceva, sper sa se confeseze înainte de Marea Trecere.

48 Ilinca { 12.02.09 at 1:18 AM }

@li
Nu mie, Doinei Cornea sa-i multumiti. Aceeasi Doina Cornea despre care un neica nimeni ridiche goala ( i.e. Riddick) indrazneste sa spuna ce a spus mai sus.

49 Gabriel Preda { 12.02.09 at 1:18 AM }

@Bibliotecaru
Asa, si pentru ca am opinii politice diferite de ale dumneavoastra sunt brusc demn de dispret si merit sa ma caracterizati cu cuvintele “dar unii români au instinctul de a se pune bine cu oamenii puternici, se emoţionează când sunt băgaţi în seamă de cineva şef. ”
In acelasi ton, as putea sa adaug ca si dumneavoastra sunteti un postac platit, pentru ca tot vehiculati ideea cum ca PDL-ul e divizat, sau Basescu e izolat.Pai parca Mircea Geoana avea 54% si nu mai are de ce sa se teama, de ce aveti nevoie de toate manipularile astea ?
Dar nu voi comenta astfel …

Evident, adevarul este ca sunteti un onest comentator independent, ale carui opinii sunt diferite de ale mele si care merita tot respectul pentru originalitatea analizelor sale …

50 Gabriel Preda { 12.02.09 at 1:23 AM }

@Bibliotecaru

Uite ca am intrat, de curiozitate, si pe blogul dumneavoastra.
Gresiti foarte mult cand scrieti ca PSD-ul si PDL-ul s-au infruntat in Piata Operei.
PSD-ul era, intr-adevar. Dar contra-manifestatia a fost spontana si nepartizana. Oamenii aia venisera sa protesteze impotriva confiscarii simbolurilor revolutiei de catre succesorii lui Ion Iliescu.

51 sopinel { 12.02.09 at 1:23 AM }

@gpreda
Citeste postarea despre Vladimir T. si vei vedea ca idolul tau, chioru’, nu a condamnat comunismul ci ceausismul.
Este o mare diferenta.
Basescu nu este anticomunist, nu este luptator impotriva coruptiei, este un incompetent care incalca cu seninatate orice norma legala, este un mincinos, este un hot, este o persoana care aduna in jurul lui toti incompetentii. Inclusiv, cand are nevoie de niste servicii uzuale (ti-am demonstrat in postarile despre Desintco) apeleaza la niste incompetenti, care-i pot aduce mari deservicii.
Dute in piata si lasa pe altii.

52 Ilinca { 12.02.09 at 1:27 AM }

@G. Preda
Manifestatie “spontana”? Si uite asa s-au intalnit absolut intamplator Macovei, Paleologu, A. Constantinescu, Lazaroiu…. etc……
http://www.gandul.info/politica/manifestatie-ad-hoc-anti-geoana-in-piata-universitatii-cum-au-aparut-din-intamplare-macovei-paleologu-anca-constantinescu-si-consilieri-ai-presedintelui-basescu-5146465

53 Gabriel Preda { 12.02.09 at 1:27 AM }

@sopinel

Nu aveti rabdarea sa redactati un raspuns in termeni decenti; cum sa cred ca veti avea rabdarea sa documentati acuzatiile pe care le aduceti presedintelui ?
Sunteti orbit de ura si incapabil sa va dominati emotiile. Va sfatuiesc sa cereti ajutor medical.

54 1 Decembrie. Piata Universitatii. Cerebralizandu-mi furia - StareaPresei.ro { 12.02.09 at 1:28 AM }

[...] (Portalul National Machiaveli) Corneliu Coposu, proclamat agent electoral al lui Geoană (EvZ) Reconciliere sau ingenunchere? (Cristian Preda) Razmerita portocalie dupa semnarea Pactului dintre PSD, PNL si PNTCD (Gardianul) Proteste in [...]

55 sopinel { 12.02.09 at 1:29 AM }

@gpreda
Intra pe http://www.pressalert.ro si o sa vezi acolo poze care dovedesc ca mitingul din Timisoara a fost organizat de PD minus L. Oamenii aia multi erau adunati de prin parcarile Timisoarei. Am recunoscut cativa hamali (colegi cu Simion) care apareau in filmuletul dat la stiri.
(Simion - seful hamalilor din parcarea de langa Casa Tineretului.)

56 Bibliotecaru { 12.02.09 at 1:31 AM }

@ Riddick
Eu vă întreb, cu respect, pentru că nu-mi permit să vă tutuiesc, ce aţi făcut înainte de revoluţie… asta cu baricada este de după momentul t zero…

57 Gabriel Preda { 12.02.09 at 1:34 AM }

@sopinel
Dumneavoastra nu vedeti ca ati dat link-ul unui site 100% anti - Basescu ? Pai asta numiti dumneavoastra sursa independenta ?

58 Gabriel Preda { 12.02.09 at 1:36 AM }

@Bibliotecaru

Eu va intreb, cu respect, daca aveti ceva de comentat la ascendenta sau aliantele matrimoniale ale lui Geoana ? Cu alea politice ne-ati lamurit ca sunt in regula, ca vizeaza stabilitatea etc.

59 Bibliotecaru { 12.02.09 at 1:37 AM }

@ Gabriel Preda
Nu m-aţi înţeles, eu nu făceam o afirmaţie în ceea ce vă priveşte. Recitiţi şi veţi vedea că eu vorbeam despre senzaţii, păreri, nicidecum despre certitudini raţionale. “Mă dau cu netu’” poate de prea mult timp. Când am învăţat “cum e cu IRC-ul”, bătăile erau pe o viaţă virtuală, nu avea nici o treabă cu politica. :D Am observat că lumea internetul are anumite reguli diferite de cele ale asumării vieţii reale, am mai observat că destul de des tipologia virtuală diferă de cea reală… Iată am scris şi o părere despre domnia voastră. Dacă greşesc, dacă mă înşel, îmi cer scuze.

60 Bibliotecaru { 12.02.09 at 1:43 AM }

@ Gabriel Preda
În ceea ce-l priveşte pe domnul Geoană… Am spus că l-am votat pe dl. Cernea, cred că această informaţie este suficientă? Dacă îmi plăcea de dl. Geană, îl votam pe domnul Geoană. Personal cred că domnul Cristian Diaconescu ar fi fost un candidat mai potrivit din partea PSD.
În altă ordine de idei, pentru mine nu are importanţă cine sunt rudele domnului Geoană, nu judec pe nimeni după rudele pe care le are.
Mai mult, astăzi domnul Ponta a spus un lucru de bun simţ. Dacă cumnatul domnului Geoană a fost numit la nu ştiu ce bancă pe criteriul că era cumnat, cum de domnii Pogea şi Boc nu-l dau jos o dată ce PSD-ul nu mai este în guvern? Ceva nu se leagă.

61 Gabriel Preda { 12.02.09 at 1:50 AM }

@Bibliotecaru

Va doresc noapte imaginara buna.

62 Radu Humor { 12.02.09 at 1:51 AM }

@ GPreda:
“Scrieti la comanda, folositi argumentele de la Realitatea TV. Oamenii aia au iesit in strada din indignare, nu la comanda.”

Cele postate de Volodea Tismenetchi(vezi p. 25) va contrazic, ca si indemnurile disperate la lupta de pe blogurile portocalii .

63 Ilinca { 12.02.09 at 1:53 AM }

@G. Preda
Plecati in Piata Universitatii? Ca sa va laudati peste ani cu faptele de vitejie, asa cum va laudati in postarea #34?
O noapte furtunoasa! Nu uitati umbrela.

64 li { 12.02.09 at 1:55 AM }

Ilinca ,tocmai doream sa va spun ca oamenii astia bolnavi il vor invoca si pe Corneliu Coposu, cand ce citesc ” Baba-Cloanţa cu cipilică de la Cluj a facut disidenţă marca Soros, dirijată de la Paris de fi-sa şi de Mihnea Berindei.
Nu este clar dacă ultimele declaraţii sunt rodul ticăloşiei ori al senilităţii. Probabil că ambele explicaţii sunt valabile . ORIBIL . Oribila si intervantia domnului Tismaneanude la #25

65 Radu Humor { 12.02.09 at 1:57 AM }

@li
Iti spuneam la postarea anterioara ca alde V.Tismaneanu, in alte conditii date isi modifica urgent comportamentul.
La postarea 25 ai cea mai buna dovada de adevarul spuselor mele :
Indemnul la lupta, incheiat cu un papal
” Nu va temeti !”

P.S.
E drept ca. cu curajul specific stirpei, ia primul avion si pleaca in America, maine dimineata, urmand sa revina in functie de impartirea apelor(voturilor) ;-)

66 Bibliotecaru { 12.02.09 at 1:57 AM }

@ Gabriel Preda
În sfârşit, ca să epuizez încărcătura interogaţiei din acel comentariu al dumneavoastră, nu sunt deloc convins că domnul Geoană este deja declarat câştigător. Sunt semene că intră în cel de al doilea tur de scrutin cu prima şansă, dar mă îndoiesc că scorul domniei sale este atât de mare. Motivul este simplu, deşi la sondaj foarte mulţi dintre cei care au fost la vot declară că se vor duce şi la turul doi, mă aştept ca foarte mulţi dintre cei care au votat pe altcineva decât cei doi la turul întâi să nu se mai ducă la vot, lucru care îl avantajează, în mod evident, pe dl. Băsescu. Alegerile nu sunt jucate deloc.

În plus, faptul că s-a dezgropat acel filmuleţ nu serveşte domnului Geoană, ci tot absenteismului. În consecinţă mă aştept la o participare la vot de sub 40% ceea ce va avantaja, în mod evident, candidatul Băsescu.
Dacă mă întrebaţi cu cine voi vota… deşi mai sunt câteva zile de gândire, am tentaţia de a vota cu Mircea Geană. De ce? Pentru că sunt împins să fac acest lucru de agresivitatea apărătorilor domnului Traian Băsescu. Sincer, chiar îmi este frică că această agresivitate poate genera într-un conflict civil grav. Saturaţia tensiunilor din sânul poporului este evidentă şi scăpată din mână, politicienii nu mai ştiu cum să dea înapoi sau nu mai pot da înapoi, situaţia trebuieşte detensionată cumva. Chiar dacă nu am încredere în domnul Mircea Geoană, chiar dacă domnia sa ar putea dezvolta atitudini dictatoriale, am, pe de altă parte, certitudinea tensiunilor provocate până acum în ultimii cinci ani în diferitele conflicte instituţionale.

Este greu de ales, din păcate alegerea trebui făcută.

67 sym { 12.02.09 at 2:03 AM }

Văd că multă supărare a prilejuit ziua de azi… Eu am fost în Piața Universității, am răgușit :), pe aici postacii zbârnâie să-și facă norma de, pardon, căcat. Nu vă ambalați că nu vă citesc posturile, văd doar din cantitatea de scroll. Am un mouse din ăla special pentru voi, cu free-scroll, se tot duce. Multă mizerie, multă logoree, greu cu național-socialismul ăsta, cum să “defend the indefensible”?

68 Bibliotecaru { 12.02.09 at 2:06 AM }

@ Gabriel Preda { 12.02.09 at 1:23 AM }
Am lăsat la urmă acest comentariu pentru a verifica ce am scris pe blog… Am verificat şi am reajuns la concluzia că nu am scris acolo nici un nume de partid. Eu nu spuneam că partidele au organizat ceva (deşi este evident că partidele au organizat practic zona de conflict), eu vorbeam despre faptul că politica, prin discuţiile şi discursurile ei, împinge populaţia într-un conflict pentru a câştiga votanţi, fără să le pese că undeva în stradă susţinătorii îşi sparg capetele. Domnule Gabriel Preda, pe mine nu va putea să mă convingă nimeni că astăzi partidelor politice le pasă de popor măcar cât negru sub unghie. Tuturor le pasă de alegeri, de funcţii, de afaceri… Poate în viitor, deşi mă îndoiesc.

69 li { 12.02.09 at 2:06 AM }

Radu Humor , va dau dreptate dar nu sunt de acord cu ” E drept ca. cu curajul specific stirpei ” Sa incercam sa renuntam la sabloanele astea , va rog .

70 Gabriel Preda { 12.02.09 at 2:07 AM }

@Bibliotecaru

Daca votati impotriva lui Basescu pentru ca e “scandalagiu” sunteti un biet naiv. Sau poate sunt eu naivul si dumneavoastra activistul iscusit.

Oricum, Jos Iliescu ! Jos Geoana !

71 Sorin { 12.02.09 at 2:13 AM }

sopinel@
Daca si tu ai fost - si ramani- golan, inseamna ca marele Iliescu avea dreptate cu privire la golani ! Si mai inseamna ca erau doua feluri de golani : “golani” si GOLANI !
Cred ca tu faceai parte din cei mai tuciurii care vindeau bere si seminte in piata Universitatii si mai dadeau cu jula prin buzunarele oamenilor ! Si astia aveau ecuson cu golan !(pe bune!)

72 Gigel Militaru { 12.02.09 at 2:16 AM }

In turul I am votat Crin si acum regret. Ar fi trebuit sa votez Cernea: era cel mai tanar si cel mai curat dintre toti. M-am ofticat pe decizia de a doua zi a Crinului de a sari in barca PSD-ului unde coltii razbunarii lui Adrian Nastase (si a unei intregi clici din mafia politic0-economica a ultimilor 20 de ani) impotriva marinarului se ascut pe zi ce trece. Antonescu a pierdut ocazia de a tace: daca ar fi avut inteligenta ne lasa pe fiecare din noi sa alegem si sa decidem ce vrem.

Indiferent cit de tare il detestam pe Basescu pentru ce a devenit in 5 ani nu pot sa nu ma intreb doua lucruri.

Ce ne asteapta insa cu Geoana presedinte?

1) Revenirea Ecaterinei Andronescu la Ministerul Educatiei (sau, daca ministerul revine PNL, va fi Andrei Marga cu care cei doi “mari” politicieni Crin si Geoana au si vorbit deja). Ii vreti pe ei (doi rectozauri ai “sistemului universitar”) ministri? Votam Geoana! Dinspre PDL e nominalizat Daniel Funeriu (scolit in vest): cititi CV-ul, opera ISI, indicele Hirch si mai ales e tinar, foarte tanar si nu a mancat rahat PCR-ist. Nu va fi ministru desi cind activam civic pentru un astfel de portret de ministru militam: iata e propus un astfel de om ministru si nu ajunge fiind blocat de o situatie imposibila … Romania are nevoie de un ministru al invataminului de tipul Funeriu: scolit la mari universitati ale lumii care sa nu fie manjit de porcariile sistemului universitar autohton in care Andronescu sau Marga sunt doar doi din exponatele muzelui de antichitati.

2) PSD-ul va reveni pe cai mari (sigur Adrian Nastase va fi presedintele PSD si prim ministru in maxim 5 luni — dupa ce il mazilesc pe Johanis — imi si pare rau de el ca il vor ‘face’ rechinii astia in doi timpi si trei miscari). Vor fura astia pe rupte ca intre 2000-2004 pentru ca de Geoana le e mai putina frica decit de Iliescu. Oftica lor mare e ca, sa il citez pe santajistul ala Chiriac din gasca SRS: “suntem suparati ca Videanu si Berceanu nu impart cu nimeni“.

Patriciu, Vantu, Voiculescu, Copos, Adrian Nastase (adica toti cei care s-au ales cu dosare penale sub Basescu presedinte) etc etc etc vor primi NUP-ul linistii pentru ca nu degeaba l-au sustinut pe Geoana.

Ce ne asteapta cu Basescu Presedinte?

Nimic sigur: poate doar o speranta mica ca poate pune presiune sa se reformeze statul roman si un mare mafiot va intra la puscarie! Mafiile din politica le gastiti multiplicate in toate institutiile publice din ro. Le stim foarte bine pe cele din facultati si universitati unde paine si cutitul e detinuta de oamnii din ‘generatia PCR’. Ne mai asteapta scandaluri politice. Dar “linistea FNI-ului lui Vantu” a fost buna cand asta a jefuit sute de mii de gugustiuci mioritici?

Pe cine votez duminica? O sa ascult sfatul lui Andrei Plesu din Dilema Veche de saptamina asta. O sa ma tin cu mana de nas si o sa votez Basescu. Iar Andrei Plesu e unul care a fost consilierul lui Basescu si primul care l-a parasit: asadar il stie foarte bine pe marinar dar ii stie la fel de bine si pe ceilalti si ce e in spatele lor.

73 Gabriel Preda { 12.02.09 at 2:17 AM }

@Ilinca
Nu, ma uit la o telenovela pe Realitatea TV, cu M.G., C.A si K.J.

74 Lilick { 12.02.09 at 2:28 AM }

Mai bine “ingenunchiati” in fata pesedistilor (vorba vine, ca pesedistii sunt la picioarele liberalilor acum, exact cum si-ar fi dorit si Basescu) decat inghititi cu totul de partidul comunistoid PD-L, din care faceti parte, si care nu va permite nicio opinie care ar devia de la linia impusa de Conducatorul Iubit.
Liberalii si taranistii nu suporta o asa umilinta si ingenunchere a personalitatilor pe care o suportati dvs. Nu vi se va permite niciodata sa ajungeti mare politician sub umbra marelui sef de cazarma. Si asta stiti foarte bine.

Dar mai bine “ascultati” niste voci autorizate sa vorbeasca despre Declaratia de la Timisoara si nu numai:

Ion Diaconescu: „În principiu, am fost de acord, am discutat înainte, acum o săptămână-două, când m-am întâlnit cu domnul Radu Sârbu. Am discutat problema şi sunt de acord. În general, doctrina noastră, a PNŢCD, merge cu împăcare generală între toate formaţiunile, politica să nu însemne o luptă permanentă, ci o colaborare permanentă, dacă e posibil. Şi sigur că, dacă social democraţii o înţeleg ca spiritul creştin, pe noi nu ne deranjează cu nimic, chiar ne încântă. Aşa şi trebuie să fie!“

Rodica Coposu: “Textul acestei declaraţii poate să fie de bun augur. Faptul că îşi recunosc greşelile este un mare merit. Dacă ei ar putea să facă ceva în momentul în care vor ajunge la putere, dacă vor ajunge, ar fi benefic pentru naţiune, dar eu, deocamdată, sunt destul de sceptică în ce priveşte posibilitatea de a se ajunge fără o aducere, într-adevăr, la lumină a întregului adevăr din perioada comunistă şi din perioada anilor ’90.“

Doina Cornea: “Este un gest util. Nu sunt chiar foarte fericita, dar am mare incredere in viitorul premier, domnul Klaus Johannis. Tocmai din ceea ce am vazut ca se intampla afara, in piata, imi spune ca e vorba de un gest disperat al presedintelui, care simte ca a pierdut terenul. Pentru un om politic e foarte important sa stie sa piarda. Il am ca model pe domnul fost premier Tariceanu. A pierdut cu atata eleganta si generozitate, fara sa deranjeze deloc partidul. Si merge mai departe.”

Liberalii doar in fata acestor oameni ingenuncheaza. Si, sa nu uit: singurul lustrabil conform Punctului 8 din Proclamatia de la Timisoara are un nume: Traian Basescu.

75 Radu Humor { 12.02.09 at 2:28 AM }

Poate sa se tina Plesu si de cocosel cand pune stampila, ca tot Geoana iese , pentru ca Basescu a devenit un proscris in mai toate cercurile politice internationale.
Asa ca nu va mai faceti curaj, miscarile de strada nu au decat scopul sa creeze dezordine, dar si darul de a enerva foarte multa elita politica de-afara, si va asigur ca ceea ce face el impotriva curentului se cheama sinucidere politica.
Daca ar iesi prin absurd, in doua luni de zile am avea parte de noi alegeri prezidentiale .

76 atreides { 12.02.09 at 2:35 AM }

daca tot veni vorba de doamna Doina Cornea, iata ce scrie o jigodie portocalie pe o cocina numita impropriu blog (bleen):
”cred ca babaciunea aia decrepita din Cluj ar trebui trecuta pe lista neagra. escadroanele de ordine ar fi bine sa o calce in noaptea de 6 decembrie. ar fi pt. a 3-a x anul asta. dupa care sa fie lasata in pace. intr-o baltoaca de sange.”
Asta este deci electoratul pedelist. Bucurati-va, domnu’ Preda, de asa sustinatori. Si dupa ce cititi jegurile astea mai veniti sa ne dati noua lectii de democratie. Si sa ne vorbiti, ca altadata, de ”peremizarea PNL”. V-am spus si atunci ca PDL este un partid extremist, care ar trebui interzis prin lege, iar jegosii care scriu asemenea chestii pe bloguri ar trebui bagati la parnaie.

77 Gabriel Preda { 12.02.09 at 2:45 AM }

@atreides

Mie mi se pare ca stilul acelui comentator de la Bleeen seamana cu al dumneavoastra. Acum, poate ca nu va mai ajunge manipularea de la Realitatea TV si Antena 3 si vreti sa o intindeti pe bloguri.
Oricum, vad ca aveti grija sa scrieti in asa fel incat se intelege ca Bleen ar fi scris asta. Nu, a scris unul Max care are cam acelasi stil cu dumneavoastra. Nu zic ca sunteti unul si acelasi, zic doar ca lucrati pentru acelasi patron.

78 li { 12.02.09 at 3:02 AM }

Sustinatorii Basescului sunt toti cam de aceeasi teapa unii mai introvertiti ca domnul CPreda si altii mai extrovertiti ca domnul Riddick Riddick { 12.02.09 at 1:17 AM }

Bă Bibliotecare care pozezi cu keffiyeh pe cap, ăsta este singurul dialog pe care îl mai am cu tine: am fost şi la Baricada pe 21.XII.89, şi pe strazi pâna pe 26.XII.89, şi la mineriade am fost alergat ba de mineri (la prima), ba de poliţai (la aia din 1991).
Madam CVornea îşi vindea ea altceva, sper sa se confeseze înainte de Marea Trecere.
Riddick { 12.02.09 at 1:05 AM }

Baba-Cloanţa cu cipilică de la Cluj a facut disidenţă marca Soros, dirijată de la Paris de fi-sa şi de Mihnea Berindei.
Nu este clar dacă ultimele declaraţii sunt rodul ticăloşiei ori al senilităţii. Probabil că ambele explicaţii sunt valabile.

79 atreides { 12.02.09 at 3:03 AM }

@Gabriel Preda Cred ca a trecut ceva vreme de cand ti-am zis ultima oara ca esti un imbecil, nu? Sa stii ca nu mi-am schimbat parerea intre timp. Oricat de putin ti-ar placea stilul meu, nu imi amintesc sa fi instigat vreodata la eliminarea fizica a adversarilor, asa cum face gunoiul ala acolo. Si pentru orice om cu cel putin doi neuroni in capatana (nu e cazul dumitale), e clar ca nu am spus ca bleen a scris chestia aia, daca voiam sa spun ca a scris-o bleen puteam sa scriu exact asa, ca a scris-o bleen, doar asta e deja un personaj public, cel mai celebru vanzator de usi de garaj din tara, nu?

80 chris { 12.02.09 at 3:06 AM }

Eu cred ca s-a fortat putin norocul prin semnarea a nu stiu cate protocoale, si vorba unuia care se crede smecher de la ora 23, pe antena 3, nu se stia cine cu cine ii mai tare in protocoale. Politic vorbind da bine, acorduri, protocoale, semnaturi, giugiuleli, insa timisorenii nu vor uita niciodata sangele varsat impotriva comunistilor. De aici si pronosticul meu in Timis 60-40 sau chiar 65-35 pt marinar.E posibil sa fi fost si o actiune anti, dirijata de pdl insa mai cred ca timisoreanul simplu il va sanctiona politic pt acest gest si pe ciuhandu, si pe crin pe care tocmai la regasit si iubit (datorita lui s-a obtinut in timisoara 30% si nu muncii organizatiei pnl locale). Oricum Crin se va odihni pe locul presedintelui Senatului (indiferent cine castiga duminica), va pierde peste 2-3 luni sefia partidului conform intelegerii, Johaniss va mai castiga 3 mandate de primar al Sibiului, Ciuhandu va pierde in fata unui independent (sustinut de PDL si PNL), si PSD se va desfiinta fuzionand cu o parte din PNL formand viitorul partid de guvernamant PSL (Partidul Social Liberal) dupa asasinarea marinarului in 2011.

81 BCL { 12.02.09 at 4:04 AM }

Am revenit acasa pe 14 iunie 1990, tarziu si intr-o dispozitie cam sumbra, dupa o “lupta de idei” cu minerii si o escala la sectia 1 politie. Timp de cateva zile, pe ecranul TV au defilat multi proaspeti parlamentari, ministri, “cadre sanatoase”, care infierau cu manie proletara, victimele minerilor, elementele dusmanoase, fortele reactionare, partidele istorice si se bateau cu pumnii-n piept: “Nu ne vindem tara!” Nu numai ca semanau bucatica rupta cu “fostii” activisti ai PCR, dar multi dintre ei sunt acum in cel mai “anticomunist” partid - PD-l. Vreti sa va dau nume? :) Prefer sa-i las sa se “demaste” singuri!

Intre timp, respectivii indivizi s-au dotat cu costume elegante si case din ce in ce mai mari si mai scumpe, au averi substantiale, respira bunastare, lux, trai tihnit si imbelsugat si se declara “de dreapta”, chiar daca par mai mult “de drepti”… Pot fi confundati, atunci cand tac, cu niste bancheri, profesori, magnati respectabili, niste “domni”, ce mai tura vura. Au atras in partidul lor unii mai tinerei - sanje proaspat si mai ales blond, care le-au copiat urgent “modelul de succes”. Cunosc bine parcursul acestui partid, asa ca nu ma mira deloc ca au aceleasi naravuri ca odinioara. Inteleg de ce infiereaza si acum, cu aceeasi manie proletara - dar cu palarie “anticomunista” - orice act democratic al celorlalte partide. Tolereaza cu icnete de revolta existenta altor partide si altor aspiratii decat ale lor. Pluralismul politic, drepturile altora si democratia le stau in gat, ca niste broaste raioase: urca, coboara, urca, coboara… Sunt ipocriti in relatia lor “directa” cu poporul. Pentru ca nu sunt siguri cum s-ar putea interpreta daca ar recunoaste sincer ca ei au vrut democratie, dar nu pentru fitecine! Au vrut libertatea presei, dar nici chiar asa! Au vrut egalitate, dar nu pentru catei!

82 BCL { 12.02.09 at 4:51 AM }

P.S. “Reforma” si “modernizarea” a la PD-l, care ni se tot flutura pe la nas, ca panaceu pentru toate relele din noi, astia care nu suntem atat de “perfecti” ca… stim noi cine, seamana al naibii de tare cu… lupta pentru pace! Pe viata si pe moarte, pana nu va mai ramane nimeni in picioare, totul va fi sterp, rascolit si parjolit…

83 eugeni { 12.02.09 at 6:22 AM }

De ce votez cu Basescu:
Nu pentru ca este frumos, Nu pentru ca este prezentabil, Nu pentru ca are par mult. Ci pentru ca:
Berceanu, Videanu, EU, EBA etc vor sa profite de sistem iar Nastase (viitorul PM), Hrebe, Patriciu( cu BO plantat la BNR), Vantu etc REPREZINTA SISTEMUL. Clar?

84 Marius Delaepicentru { 12.02.09 at 7:57 AM }

Oho! Lume bună! S-au strîns aici toate personalităţile copy-paste, sub- şi supraterane, din infosfera de partid. Ca de obicei, ubicue, şi la datorie. De unde se vede că pactul Hrebentropp-Mototolov a intrat deja în vigoare. Postaci şi postănaci, deopotrivă, pledează stufos.
Să-i tratăm cum se cuvine: scroll-down.

85 Ionescu Ion { 12.02.09 at 9:19 AM }

Ticalosii Ciuhandru si Radu Sarbu
“Cine-a stat cinci ani la rusi, nu poate gandi ca Bush”, “FSN, FSN, du-te in URSS”.
Asa strigau cei 200.000 de manifesanti scosi in strada ca la un semn, de PNTCD-ul Seniorului Coposu, in 28 Ianuarie, 18 Februarie, etc.
Iliescu adusese in parlament mardeiasi care urlau si tropaiau cand se afla Coposu la microfon si ii intampinau cu “taranistii fara dinti vrea s-ajunga presedinti”, etc., etc.
Partidele istorice si Alianta Civica ne invatau ca nu avem voie sa ne uitam istoria si ca victima nu se poate reconcilia cu calaul ei.
Acum, Iliescu ne spune ca el se intelegea f. bine cu Coposu, ca cei doi se aflau intr-o, cum ii placea lui Ilici sa spuna “concordie” deplina.
Ciurucurile Radu Sarbu si Ciuhandru ne indeamna sa il votam pe un membru de frunte al FSN-lui travestit azi in PSD, pe prostanacul Geoana.
Cei doi citeau de pe niste hartii srise, probabil de vreun Hrebenciuc, ca PSD regreta greselile comunismului si pe cele de la mineriade(arma de lupta a lui Ilici impotriva celor ce i se opuneau).
Cei doi, la care nu stii unde se termina imoralitatea si incepe prostia au decis alianta dintre FSN si PNTCD., indemnandu-ne sa uitam trecutul, sa ne solidarizam sub comanda lui Ilici, sa se impace victima cu calaul. Coposu si Ticu Dumitrescu, impreuna cu milionul de romani ucisi si schingiuiti in inchisorile comunismului si la canal se rasucesc in morminte.
Pasul urmator pe care il vor face Radu Sarbu si Ciuhandru va fi sa propuna doamnei Blandiana sa aduca la Sighet ramasitele lui Gheorghiu Dej, ale Anei Paucke si ale celorlati conducatori comunisti din anii ‘50, sa le lase acolo ca sa cada la pace cu Maniu. Doamna Blandiana, ar putea face efortul”impaciuitorist” de a aduce la Sighet si ramasitele lui Lenin si ale lui Stalin, sa vada intreaga lume cat de iertator este acest popor.
Crin Antonescu si-a confirmat si de aceasta data titlul de dublu-repetent. El are circumstante atenuante, nu prea a inteles ce a facut la Timisoara, el a executat ordinul lui Patriciu (omul de casa al FSN care l-a imbogatit).

86 Costin Sandu { 12.02.09 at 9:26 AM }

Imberbul adipos Cristian Patrasconiu (celebru pentru rolul sau secundar din filmul “porc contra porc” avandu-l in rolul principal pe Porcul National Adrian Paunescu) este mai nou corespondentul Al Jazeera.

La Al Jazeera, Cristian Patrasconiu a declarat ca cea mai buna solutie pentru o presupusa continuare a unei presupuse reforme ar fi realegerea lui Traian Basescu. Felicitari, dom Patrasconiu!

http://english.aljazeera.net/news/europe/2009/11/2009112220314197926.html

87 Costin Sandu { 12.02.09 at 9:42 AM }

Domnu Cristian Preda, nu-i asa ca liberalii vor fi buni dupa 6 decembrie, in urma adoptarii “solutiei imorale”?

Eu nu votez, pana la urma, in turul 2, din simplul motiv ca e prea complicat (voi fi in strainatate) si pentru ca sunt sigur ca iese Geoana. Dar sa stiti ca daca eram in Romania la alegeri votam cu Geoana fara regrete, remuscari sau strangeri mari de inima. Evolutia penibila a candidatului Basescu (angrenarea in polemici de mahala de tipul “jur pe mama si pe Dumnezeu ca nu l-am pleznit nici pe plod nici pe nevasta-mea”, “te dau in judecata”, aparitiile nocturne la postul care i se potriveste cel mai mult - OTV, sustinerea neconditionata a candidatului de Guta si Salam prin manele, disparitia de pe teatrul de operatii a lui Liiceanu, Plesu, Patapievici, aparitia a noi si noi personalitati care s-au saturat de circul basescian, precum Doina Cornea, Mircea Dinescu, Mircea Diaconu, Neagu Djuvara, etc.) si evolutia profesionista a partii adverse, culminand cu increderea pe care o inspira Iohannis au fost decisive, domnule. Verbul dv se va schimba radical, functie de noul interes politic. Parca va vad cum il veti compara pe Corneliu Coposu cu Geoana sau Ponta! Rusinica…

88 Bibliotecaru { 12.02.09 at 10:15 AM }

@ Gabriel Preda
Stimate domn,
Nu vorbesc în termeni de “este scandalagiu”. Eu constat că nu are abilitatea medierii între instituţiile statului şi nici între instituţiile statului şi societate. Când România a traversat o stare de continuu conflict în ultimii cinci ani, când astăzi populaţia României este mai divizată ca oricând “fiecare împotriva tuturor”, eu nu fac decât să constat eşecul medierii. Cine anume a provocat conflictul, cine are dreptate şi cine nu… las istoria să hotărască; de obicei în astfel de situaţii, ca cetăţean, nu poţi cunoaşte întreg adevărul.

Mai constat şi faptul că, după cinci ani de activitate prezidenţială, preşedintele încă vorbeşte despre implicarea sa în soluţii economice (adică exact ce condamnam pe vremea primului mandat Ion Iliescu, sau de fapt ce condamnam eu). Se poate vedea cu ochiul liber că în prag de 2010 încă se vorbeşte despre pericolul comunist şi pericolul Ion Iliescu, de mogulii care stăpânesc până şi minţile în România (în anii ‘90 se vorbea doar de Răzvan Teodorescu, preşedinte al TVR), despre interesele statelor străine, se strigă “nu ne vindem (ce a mai rămas din) ţara”, adică se reiau toate temele peste care deja am trecut în anii ‘90 (Chiar dumneavoastră spuneţi Jos Iliescu… De unde să coboare Ion Iliescu, de unde să-şi dea demisia, că nu mai are nici o funcţie, nici publică şi nici în partid? Îi doriţi moartea, sau ce?) eu nu pot să deduc decât că nici nu se doreşte o mediere, se lucrează din plin peste o stare de conflict.

Nu mă pot face nici că nu observ că domnul Băsescu a strâns nişte mâini aseară şi, când a ajuns la nivelul lui Emil Constantinescu, a dat imperceptibil din cap (dacă nu a fost un trucaj al presei ticăloşite). Domnia sa se afla acolo în calitate de preşedinte, ceilalţi oameni politici fuseseră invitaţi în zona oficială şi erau invitaţi, tot oficial, şi la Palatul Cotroceni. În nici o ţară din lume, nici între bananieri şi cocotieri nu ar fi existat un astfel de gest din partea preşedintelui, oricât ar fi urât prezenţa celor doi foşti preşedinţi. Oare foştii preşedinţi în SUA s-or iubi, slavă Domnului şi acolo sunt lupte murdare… niciodată nu s-ar întâmpla aşa ceva. Nu pot decât să adaug sutele de fapte de acest gen pe lista de observaţii.

Pot să adaug şi faptul că domnul Băsescu (dacă Dan Diaconescu nu a făcu nu ştiu ce trucaje) a afirmat că l-a pus pe domnul Săftoiu în fruntea unui serviciu secret pentru a-i face plăcere doamnei Săftoiu, pe atunci consilier prezidenţial cu rang de ministru.

Eu bine, din acest punct de vedere, al discreţionarismului în politică, poate că domnul Geoană se va dovedi mai rău decât este domnul Băsescu în acest moment, dar este o speranţă că nu va fi aşa. În acest moment aş prefera la Cotroceni şi un preşedinte care să semneze acte şi atât, cred că ţara ar merge mai bine decât cu oricare dintre cei doi candidaţi.

În 2004 mi-a fost frică că domnul Năstase va instaura o dictatură şi l-am votat pe domnul Băsescu cu întreaga mea credinţă că va fi bine, deşi, dacă aş fi făcut o listă comparativă cu pregătirea fiecăruia… este evident că domnul Năstase era mult mai aproape de funcţia prezidenţială cu pregătirea sa în drept+diplomaţie+economic (economic/administraţie pentru că venea totuşi din poziţia de premier, unde nu s-a descurcat foarte rău). Ştiind asta am votat cu domnul Băsescu de frica unei dictaturi, luând referinţă comportamentul domului Năstase ca premier.

Astăzi îmi este mai multă frică de domnul Băsescu decât de domnul Geoană care, până la acest moment, este mai mult vinovat de lipsă de acţiune decât de acţiune dincolo de mandatul său. Poate alegerea este greşită, dar frica nu este raţională. Din păcate nu putem să dăm istoria înapoi ca să modificăm greşelile.

PS.
Nu uitaţi întrebarea mea, de unde să fie dat jos Ion Iliescu?

89 Ilinca { 12.02.09 at 10:35 AM }

@Marius epicentratu’
Domnu’ Mistretzu,
Poate nu v-ati dat seama inca, dar aici nu se discuta despre retetze de sushi. Asa ca putina decentza, daca stiti ce-i aceea.

90 Cata { 12.02.09 at 10:59 AM }

da ingenunchearea prostiei, a mizeriei, a promiscuitatii, a iluzoriului, a superfialitatii a tot ce inseamna mediocritate, primitivism.
nu ti se pare normal? mie, da!

si e bine sa ne aducem aminte: baescu este cel care ar fi dat verde aparitiei in public a dosarului monei musca. de ce? simplu, intra in discutie legea lustratiei iar conform acesteia, basescu fiind nomenclaturist, era exclus din viata publica! parerea mea!

ups! naspa, nu-i asa dom profesor?

ups (iarasi)! dom profesor, nu incerca manipulari puerile cu ingenunchearrea pnl si pntcd! singurul individ care a avut ca scop in viata sa-si termine partenerii este basescu. vorbesti de funie in casa spinzuratului (cum zice zicerea).

91 Cristian Preda { 12.02.09 at 11:03 AM }

Ce bine ar fi dacă măcar pe acest blog nu s-ar formula invective.

92 Bruner Fox { 12.02.09 at 11:08 AM }

domnule Cristian Preda,
dupa 6 Decembrie , cand norma pe care o iau Sopinel si Bibliotecaru de la Partid inceteaza , ma ofer sa moderez blogul Dvs pro bono. Pana atunci sa ii lasam sa se faca de ras. Esentele tari se tin in flacoane mici. Ideile Mari in propozitii si texte scurte, fara injurii si acuze . Minciuna are picioare scurte. Manipularea mogulilor va tine doar pana duminica. Pariez ca in 2010 SOV si felix inchid televiziunile .Daca Geoana ar fi ales Presedinte, felix devine sef la senat ( adica al doilea om in ROmania).E nevoie de lege antitrust care sa interzica activitati de concentrari media, mai ales in mainile afaceristilor si a politicienilor. E nevoie de Justitie.Doar Basescu mai imi da o speranta ca intr-un orizont de timp decent vom avea Dreptate.Fiat Justitia et Pereat Mundus!

93 Ilinca { 12.02.09 at 11:09 AM }

@C. Preda
Poate-i spuneti asta tantalaului ala de Riddick:
“”"Riddick { 12.02.09 at 1:05 AM }
Baba-Cloanţa cu cipilică de la Cluj a facut disidenţă marca Soros, dirijată de la Paris de fi-sa şi de Mihnea Berindei.”
Daca nu ati inteels, vorbeste despre Doina Cornea.

Ps Tantalau este o formulare prea frumoasa pentru ce ar merita.

94 Cata { 12.02.09 at 11:40 AM }

la capitolul invective introducem si manipularea prin minciuna sau omisiune?

95 Costin Sandu { 12.02.09 at 11:43 AM }

@Bruner Fox
Esti un micut idiot. Vei fi moderatorul unui blog parasit. Lasa-te de periat lumea si de condus fiatul justitiei!

96 Gabriel Preda { 12.02.09 at 11:46 AM }

@Bibliotecaru

Jos Iliescu !

97 sopinel { 12.02.09 at 11:59 AM }

@sorin
In primul rand ca eu am stat in Piata Operei in Timisoara. Daca ai fi citit toate postarile, ti-ai fi dat seama. Bebe Costinas de care fac amintire intr-o postare era jurnalist la ziarul Timisoara si revista Orizonturi.
“Din pacate”, noi in Timisoara nu am avut parte de colorati in Piata. POate si datorita faptului ca orasul este mai mic si ne cam cunosteam fiecare cu fiecare. Nu putea sa fie organizata o diversiune asa de usor. Noi, golanii din Timisoara eram un nucleu dur de aproximativ 300 de oameni care am fost ceea mai mare parte a timpului.
Asa ca nu trebuie sa ma justific. Colegii mei din Golania (doar a caror prezenta conteaza) stiu cine si cat a stat in Piata.
Dar mi-a fost dat sa aud cea mai mare si mai gogonata minciuna, spusa de prezident, la Realitatea FM: Cica, Monica Macovei ar fi fost foarte apropiata de simbolurile Pietei Universitatii. Asa ineptie n-am mai auzit. Pai, Monica Macovei a fost procuror pana in 1996. Daca erai procuror nu puteai sa te afli in Piata Universitatii, decat daca cumva doreai sa arestezi pe cineva. Ca procuror, daca participi la o manifestatie de acest gen risti sa fii exclus din magistratura.

98 sopinel { 12.02.09 at 12:17 PM }

@Ionescu Ion
In primul rand se scrie Ciuhandu. In al doilea rand, daca-l considerati comunist (pe Ciuhandu) de ce l-ati pus pe afise afirmand ca-l sustine pe Basescu.
Pai, atunci ar fi fost bun, daca-l sustinea pe Base (chiar daca va folositi de o minciuna).
Esti incoerent amice. Ia un Rudotel, fa niste exercitii de respiratie si calmeaza-te. Eventual integreaza-te in MISA, ca doar marea luptatoare anticoruptie Monica Macovei a facut ceea ce a facut si guru este liber in Suedia.

Referitor la Link-ul postat anterior, se poate observa ca in articole este atacat si Primarul Timisoarei (PNTCD) si Presedintele Consiliului Judetean (PD minus L) si altii.

99 Costin Sandu { 12.02.09 at 12:22 PM }

Jos Basescu, demnul urmas al lui Iliescu, omul total absent din Piata Universitatii in 1989 (cand era in Anvers) si in 1990 (cand era un pion al puterii, cei din piata erau golani iar minerilor li se furnizau trenuri de la Ministerul Transporturilor ca sa vina la Bucuresti).

Jos cameleonul manipulativ! Sa se intoarca in filmele de unde a venit (Piratii din Caraibe, in rolul piratului care-si tot pierdea un ochi pe punte si Stapanul Inelelor, in rolul altui individ cu dubla personalitate si manipulativ, care-i seamana izbitor, Gollum).

100 sopinel { 12.02.09 at 12:22 PM }

@bibliotecaru
Frumoasa ultima postare. Dar raspunsul lui grepda este jenant. Daca la o postare argumentata, vii cu lozinci, de genul Jos …, atunci esti iremediabil pierdut.
Dle. gpreda, nu exista pe lumea asta suficient Rudotel pentru tine.

101 Riddick { 12.02.09 at 12:23 PM }

PNL a fost o excrescenţă iliesciană de la bun început. Aducerea lui Câmpeanu la conducere, imediat, în ianuarie 1990, a fost garanţia că situaţia la partid va rămâne sub control. Prima confirmare a fost apelul conducerii PNL de retragere a simpatizanţilor săi de la manifestaţia din 28 ianuarie 1990 din Piaţa Victoriei (apel urmat de vreo 200 de inşi, restul - mii- au rămas până seara, când au apărut ciomăgarii aduşi în camioane de Dan Iosif). Apoi, în CPUN, Câmpeanu condamnă “dezordinea” celor care au ocupat Piaţa Universităţii, la începutul “Golaniei”.
La depunerea jurământului de către Iliescu, la Ateneu, imediat după mineriada din 13-15 iunie 1990, Câmpeanu urcă lângă Ilici, pe scenă, unde da mâna cu el ostentativ, aproape un minut. Partidele de opoziţie reală (PNŢCD, PSDR,…) au boicotat ceremonia, precum şi ambasadorul SUA, Alan Green JR.
Între timp are loc sceneta înfiinţării PNL-AT (fomiştii voiau acces rapid la resurse, ceea ce s-a întâmplat când PNL-AT a fopst asociat la guvernare la remanierea guvernului FSN-Roman). Ceilalţi vor intra la guvernare cu FSN în 1991, în guvernul Stolojan, “pentru imaginea României şi pentru a garanta alegeri corecte” - apud Quintus (ministrul justiţiei). În fapt cauţionarea regimului Iliescu.
Evolutia actuală a PNL îşi are bazele în fuzionarea cu APR-Meleşcanu şi în readucerea în partid a PNL-Câmpeanu, cu ani în urmă. A fost clar de atunci că aceste cârtiţe vor lucra la subminare şi vor deturna partidul.

102 sopinel { 12.02.09 at 12:24 PM }

@costin sandu
Interesanta postare. Dar care este “pretiosul” lui Basescu (Gollum)?

103 Bibliotecaru { 12.02.09 at 12:28 PM }

@ Bruner Fox
Stimate domn,
Pentru mine nu este nevoie de moderare. Eu nu scriu aici pentru dumneavoastră dacă nu doriţi asta, pot foarte bine să nu vă bag în seamă absolut deloc. Dacă asta doriţi. Dacă cineva doreşte să nu-l bag în seamă, este îndeajuns să-mi comunice, îl scriu pe hârtie, lipesc hârtia pe monitor să nu-l uit (am memoria proastă şi mereu uit pe cei care mă atacă nepermis, tocmai pentru că nu-i pun la inimă) şi îl ignor total. Chiar şi domnul CPreda îmi poate spune că sunt aici persona non grata, şi nu voi mai scrie pe blog, fără să mă interzică nimeni prin moderare, este îndeajuns să-mi scrie un email de pe adresa oficială (altfel probabil că dumneavoastră o să vă daţi drept domnul Cristian Preda :) ). Eu nu scriu nici pentru a mă vedea exprimat pe acest blog, am destule căi de exprimare, nu vreau să ajung mai vedetă decât sunt deja (chiar regret că sunt mai cunoscut decât e cazul, motiv pentru care primesc, din când în când, şi ameninţări). Ceea ce încerc eu este să lansez o gândire pozitivă din punctul de vedere al normalităţii, mă interesează ca poporul român, de la nou-născut la cel mai important cetăţean, să gândească normal. Dacă există o normalitate, dacă instituţiile României vor funcţiona normal, şi nu mai am ce face pe bloguri, mă apuc să-mi continui cărţile mulţumit că în România lucrurile funcţionează.

PS.
Nu este nevoie de multă inteligenţă pentru a bloca accesul cuiva pe blog, de inteligenţă ar fi nevoie ca cineva să-şi justifice acţiunile şi să răspundă argumentat întrebărilor. Vă invit să reflectaţi.

104 Bibliotecaru { 12.02.09 at 12:29 PM }

@ Gabriel Preda
:D

105 Costin Sandu { 12.02.09 at 12:29 PM }

Da-mi pare bine ca Gabriel Preda este de aceeasi baricada cu Guta si cu Salam! Ca ei e mai multi si mai culti, iar cin-se-aseamana se-aduna (cu Baselu…) Pacat ca v-au lasat Plesu si cu Liiceanu, mai baieti… V-ati intors si voi la Guta, ca acolo va e locul!

106 Bibliotecaru { 12.02.09 at 12:30 PM }

@ Gabriel Preda
PS.
Adică am înţeles gluma… :D

107 Costin Sandu { 12.02.09 at 12:30 PM }

Pretiosu’ lu’ Basescu e Poporul!

108 sopinel { 12.02.09 at 12:30 PM }

@riddick
Pai, deputatul vostru (de la PD minus L) Alin Popoviciu a candidat pe listele APR la alegerile din 2000 la Consiliul Judetean Timis.
Iar ieri se lauda ce fapte de vitejie a facut la Revolutie, pe post la iRealitatea. Cunoscatorii spun ca ar fi stat ascuns sub duna, desi la 25 de metri de blocul in care locuia, revolutionarii blocasera accesul tancurilor in oras. Este vorba de intersectia din Calea Girocului.
Fomisti sunt in toate partidele, inclusiv la voi.

109 Costin Sandu { 12.02.09 at 12:48 PM }

Ma-ntreb cand o sa mai publice Catalin Avramescu la Princeton ceva despre canibali? Presupun ca se va intoarce la meseria care l-a consacrat - bufonul filosofilor si filosoful bufonilor.

110 sopinel { 12.02.09 at 12:51 PM }

@costin sandu
Greseala de tipar. Va turna filme. Este perfect in rolul lui ROBOCOP.
Are o mimica exceptionala. Iar privirea fixa este o splendoare pentru orice regizor. Este de Oscar.

111 Ramstein { 12.02.09 at 1:20 PM }

@atreides: “Domnu’ Preda, io va inteleg supararea, pe bune: strugurii sunt ingrozitor de acri.”

Da. Concis. Ar putea fi un rezumat al acestui articol de blog, “patriotic” intitulat “Reconciliere sau îngenunchere?”. Si… sa nu uitam! Vulpea autohtona are o culoare asa, mai portocalie :)

112 Costin Sandu { 12.02.09 at 1:29 PM }

sopinele, te referi la Avramescu? Ar trebui sa i se monteze si o frunte in rolul lui Robocop, nu de altceva, da’ sparie copchiii!

Dom Cristi Preda (un alt dom profesor) a jucat si el un rol. Si iata-l distribuit in parlamentul europei! A ramas Basea cu Guta si cu Salam…

113 sopinel { 12.02.09 at 2:19 PM }

Un client mi-a spus un banc:
In desert sunt parasiti cei trei B. Cum care B?
Basescu, Blaga si Boc.
Si se plimba ei printre dune in cautarea unei solutii pentru supravietuire. Dar nu reusesc sa gaseasca nici o solutie.
Care din personaje credeti ca va da coltu’ prima?
Astept sugestii.
Raspunsul maine la aceeasi ora.

114 A.Constantinescu { 12.02.09 at 2:23 PM }

@Cristian Preda
De cate ori Geoana Mircea alaturi de sustinatorii sai politici fac un pas, de atatea ori pe acest site apar “virtualii” sustinatori care isi astern in grup sentimentele, parerile, uneori chiar invectivele.
Domnule Preda Cristian, poate este o idee nu prea stralucita, totusi o dezvalui. Puteti impartii rubrica de comentariu in doua zone, bineinteles cu aceleasi drepturi si libertati pentru fiecare zona. Comentatorii vor putea sa-si aleaga singuri unde sa-si posteze randurile. In acest mod nu stirbiti libertatea nimanui, ba mai mult, puteti da coerenta acestui site.
Este posibil?

115 Ilinca { 12.02.09 at 2:27 PM }

@A lu’ Constantinescu
Citindu-va postarea anterioara nu pot sa nu va recunosc in cele descrise: cum se intampla “ceva”, cum sunteti prezent! In rest……….pauza, probabil nu sunteti platit sa va exprimati pareri despre drepturile omului in China sau ultimele aparitii la “Curtea Veche”!

116 Ramstein { 12.02.09 at 2:36 PM }

@A.Constantinescu: “Puteti impartii rubrica de comentariu in doua zone…”

O zona… “portocalie” si una “neportocalie”? O idee stralucita, revolutionara, reformatoare (de notorietate!)…
O mica observatie: asta ar anula din start orice sansa a dialogului cu “exteriorul” - primul obiectiv al oricarui blog, cu exceptia unor “cazuri deviante” (si ridicole din acest punct de vedere) precum “blogurile mute” ale lui C.Avramescu sau V.Tismaneanu - si nu face decat sa izoleze si mai mult PD-L/basescu.

117 victor L { 12.02.09 at 2:37 PM }

@ Ilinca,
lasă-i în plata Domnului ( sau esti liber-cugetătoare?) şi priveşte aici:
http://www.romaniantipsd.ro/

118 Ilinca { 12.02.09 at 2:41 PM }

@victorel
Citeste mai bine postarea idiotului de @riddick la adresa Doinei Cornea, adu-ti aminte de ce a facut femeia aceasta si pe urma vorbeste.
Desi, ca si ridichea aia toanta, nu m-ar mira sa arunci cu noroi pentru ca, nu? ” cine nu-i cu noi este impotriva noastra”.

“”"Riddick { 12.02.09 at 1:05 AM }

Baba-Cloanţa cu cipilică de la Cluj a facut disidenţă marca Soros, dirijată de la Paris de fi-sa şi de Mihnea Berindei.
Nu este clar dacă ultimele declaraţii sunt rodul ticăloşiei ori al senilităţii. Probabil că ambele explicaţii sunt valabile.”"”"

119 sopinel { 12.02.09 at 2:49 PM }

@ilinca
Ma faci sa ma simt vinovat ca nu am postat nimic la articolul referitor la China.
Dar am fost sa sarbatoresc Ziua Nationala la Szeged. Am baut o cafea in centru si m-am plimbat printr-un oras cu adevarat european.
E criza. Anul trecut, de 1 Decembrie, mi-am baut cafeaua la Viena.
Referitor la postarea lui Aconstantinescu cu privire la impartirea zonei de comentarii, consider ca este o tampenie.
Pai, voi basescienii nu va dati seama ca exect asta l-a pierdut pe tatucul vostru. Lipsa de lupte cu adversarii si limbile lungi si paroase aplicate pe dosul tatucului l-au adus in starea actuala.
Cred ca si un copil de 10 ani l-ar invinge intr-o competitie.
Inclusiv, blogarul preferat al lui Base, bleen.ro (axinte mirel) nu va mai suporta si va solicita sa luati o pauza de o saptamana.
Cititi si va cruciti:
“2. Vorbitorul de la microfon era un imbecil zăltat şi isteric, un dobitoc cum rar ţi-e dat să vezi sau să auzi. A vorbit complet aiurea, a strigat nişte lozinci absolut tembele şi a reuşit să enerveze pe toată lumea şi să creeze o atmosferă de jenă. Păcat că în asemenea momente primii care pun mîna pe microfon sînt zăltaţii isterici, profesioniştii mitingurilor.

Mesajul meu pentru toţi dobitocii zăltaţi şi fanatizaţi care pun mîna pe microfon la asemenea mitinguri (sau care postează pe net): să vă fut în gură! Miza alegerilor, miza a tot ceea ce se întîmplă astăzi în România, la mitinguri şi pe net nu sînt frustrările voastre, neamul şi ţara pînă la moarte, ciuma roşie, anticomunismul şi alte imbecilităţi pe care le strigaţi.Ce pizda mamelor voastre are ciuma roşie şi comunismul cu ceea ce se întîmplă astăzi în România? De ce trebuie să vorbiţi întotdeauna în limba de lemn a istericului de serviciu, să folosiţi aceleaşi lozinci lipsite de conţinut şi relevanţă?

Notă pentru postacii pedelişti (majoritatea ţărănişti orfani): După trei rînduri scrise de voi pînă şi lui Băsescu îi vine să voteze cu Geoană. Sînteţi acri, monomani, isterici şi complet defazaţi. Reînscrieţi-vă în PNŢcd, aripa isterică şi lăsaţi-ne dracului în pace, dobitocilor. Dacă chiar vreţi ca Geoană să nu ajungă preşedinte ascundeţi-vă pentru o săptămînă. Eu oricum o să vă banez de acum încolo. (termenii comunism şi ciumă roşie întră la filtrul de spam – evitaţi-i dacă vreţi să nu intraţi în spam - o să mă gîndesc şi la alţi termeni).”

120 sopinel { 12.02.09 at 2:55 PM }

Referitor la articolul lui bleen, am o singura remarca.
Ceva scartaie in Modrogan, daca nici postacii proprii nu mai sunt buni si s-a dat semnalul de stingere temporara.
Rugaminte pentru toti postacii portocalii:
Luati pauza pana peste 20 de ani.
N-aveti idei, sunteti inepti, parca cineva ar fi sters cu buretele circumvolutiunile voastre.
Vorba lui Crin Antonescu: Nu sunteti vii.

121 Radu Humor { 12.02.09 at 3:52 PM }

Evenimentele provocate de la Timisoara au darul de a incerca sa se reia isteria fata de Iiescu, pe care prin tot ce a facut, Basescu l-a reabilitat si acest lucru atarna greu intr-o campanie electorala.
Pana ieri in afara de Basescu nimeni nu mai amintea de Iliescu si simtind ca devine din ce in ce mai ridicol, a dat ordin sa se pedaleze pe subiectul Iliescu, respectiv ura de care sunt cuprinsi niste romani, majoritatea pusi de PD-l, dar si cativa , care condamna cu sinceritate comunismul si reprezentantul cel mai de soi, inca in viata.
Numai ca mai mult ca sigur Iliescu ii supravietui politic lui
Basescu , si de ce nu poate si altfel :roll:
P.S.
Cand am scris mai sus cuvantul “ridicol’ mi-am adus aminte de nefericitul cu nume de postac asemenator si vreau sa-i spun ca eu am dat declaratii pe la militie numai pentru ca m-au gasit pe strada unde statea Doamna Doinea Cornea in Cluj si dupa aceasta intamplare chiar am cunoscut-o .
Asa ca a vorbi despre o asemenea distinsa personalitate in termenii atat de blamati ai unui asemenea specimen , mi se pare
degradant si pentru cei care-si mai pun mintea cu asemenea haitasi, asmutiti impotriva a tot ceea ce nu-l lauda cu nesimtire si nerusinare, pe cel vinovat de dezbinarea tactica a romanilor.
Afirm incaodata ca in acest mandat Basescu l-a rebilitat pe Iliescu, iardaca mai prinde unul, si tot la Cotroceni, il reabiliteaza si pe Ceausescu.
Se pregatesc Hitler si Stalin :mrgreen:

122 sopinel { 12.02.09 at 4:08 PM }

In plus, cred ca mai au o problema in Modrogan. Am auzit io de la niste “surse” ca banii ar fi o problema. Cica Umbrarescu si altii nu ar fi cotizat suficient in campanie si d’aia are “conturilii” blocate de Finante.
Cica, n-ar mai fi vrut sa investeasca intr-o “afacere necastigatoare” si a cerut garantii. Si a primit … ce a cerut. Garantia ca ramane fara bani.
Dar problema este groasa, in continuare, si prezinta bube si umflaturi. Ca de undeva trebuie platiti postacii, manifestantii iar in 6 decembrie votantii “turisti”. Iar banii nu mai sunt.
Tare naspha. Asta-i problema cea mai mare a lui Base. Iar executarea lui Umbrarescu se doreste a fi o atentionare discreta a celorlalti sponsori.

123 victor L { 12.02.09 at 4:20 PM }

so pe ei,
grea misie mai ai!

124 BCL { 12.02.09 at 4:39 PM }

In ultimii ani, am profitat de multe ori de aceasta sansa de dialog a politicienilor cu electoratul care este internetul. Mi-am expus impresiile, sugestiile, chiar unele reprosuri indreptatite - parerea mea - fata de o declaratie sau act politic, fata de o atitudine, afisate in toate zonele spatiului public. Eu, sa fi fost politician in secolul XXI - cetatean demn, modern, informat si deschis spre cei care m-au votat sau ar putea sa ma voteze, as fi fost foarte recunoscator pentru aceasta sansa de a-mi face cunoscute ideile si de a “lua pulsul electoratului”. Numai ca eu sunt dintre cei - putini? multi? - care au inteles demult ca nu sunt facuti pentru a fi subalternul unui sef pe care il vad “opac” la orice sugestie a unui inferior. Am fugit intotdeauna de cei care, odata ajunsi sus, nu mai recunosc drept autoritate morala decat insuflarea fricii catre inferiorii ierarhici. Desigur ca am o parere cat se poate de… rezervata despre “sefii” care iau orice sfat sau sugestie a unui subordonat drept agresiune sau atentat la propriul “scaun”. Pe scurt: nu as putea niciodata sa fiu un simplu “suport” de mesaje, “emanate” din varful organizatiei, daca nu le agreez forma, continutul si efectele asupra tuturor, nu numai asupra “tintelor” traditionale. As fi, categoric, dintre cei care isi contrazic “Everestul” ierarhic, dintre cei care nu vor sa laude ceea ce ar critica vehement la… concurenta! Constiinta mea imi apartine, nu poate fi “gajata”, pentru nici un pret, vreunui vremelnic “Dumnezeu” ierarhic. As trata pana si “concurenta” cu fair play, uzand exclusiv de “armele” inteligentei, dialogului, negocierii de la egal la egal. Orice individ, partid sau organizatie dispretuieste astfel de principii si ma… rejecteaza ca pe o masea stricata, habar nu are ce pierde! :P Am o gandire totalitara, nu-i asa? :D

Ca sa nu plictisesc mai mult, redau niste concluzii / efecte ale tentativelor mele de dialog politic:
- din partea politicienilor din PNL: “foame” de dialog cu alegatorii, umor de calitate, compasiune si sfaturi, daca a fost cazul, deschidere reala spre “democratie directa” si prietenoasa, chiar in cazul unor reprosuri. Reactii prompte in a aplica toate sugestiile utile.
- dinspre PSD: surprinzator de multa toleranta la opinia contrara, multa cultura (politica), bunavointa, politete sincera si naturala.
- de la PDL: suficienta de atotcunoscatori si atotpriceputi, nedispusi sa accepte ca nu sunt cei mai inteligenti, cei mai competenti, cei mai eficienti, cei mai democrati, cei mai sinceri, cei mai cei… dintre romani. Orice critica, sugestie, sfat sau repros indreptatit dinspre electorat sunt receptate ca si cum ar fi injurii, agresiuni, atacuri la persoana. Iar “sursa” acestora este intotdeauna nu un simplu “vot”, ci capata “mutra” schimonosita a “concurentei” politice ilegale si abjecte, a vreunui “vampir”, care suge sangele poporului. Pe care ei sunt singurii indreptatiti sa-i striveasca, sa-i distruga, sa-i alunge. In cazurile mai fericite, acorda cu sarcasm un soi de “bezele” celor care manifesta vreun dram de spirit critic. Un soi de… psihologie inversa, pentru a-si asmuti “valetii” impotriva acestor josnici… cautatori de pete in Soare.

Cel mai agreabil membru PDL este domnul Cristian Preda, care tolereaza pe blogul sau cel mai mare numar de … Gica Contra! Privindu-ne pe toti cu o europeana indiferenta politicoasa, ca pe niste “exotice” exemplare de insectar. Egala toleranta pentru critici si pentru “criticii” criticilor… Tot este… un pas mare pentru democratie, de aceea il privesc pe dl. Cristian Preda cu multa simpatie, ca pe un fel de disident de constiinta in propriul partid.

125 Carol { 12.02.09 at 5:00 PM }

PNL-istii astia “de frunte” au sprijinit in 10 luni tot ce era de sprijinit in defavoarea liberalismului.
L-au sprijinit pe Tariceanu, apoi pe Crin, l-au salvat pe Nastase de justitie, dupa aceea l-au sprijinit pe Duda, apoi pe Oprescu si acum au ajuns la Geoana.
Daca asta e tot ce a inteles Antonescu din liberalism, nu putem sa-l acuzam. Orice om isi are limitele sale. Crin si le-a atins foarte repede.

Pana si Doamna Cornea a ajuns sa emita imbecilitati , referindu-se la timisorenii care au protestat impotriva PSD ca fiind niste “”oameni de slaba calitate”. Dupa … ”fizionomie, dupa cum aratau”. Daca asta e tot ce-a mai ramas din disidenta Cornea…ma indoiesc ca , la ora asta, dansa mai reprezinta ideile democratice si liberale.
Asa cum ma indoiesc de multi altii (Dinescu, Hurezeanu, Tudoran..)
Mai mult nici nu merita comentat. Ma rog, la o anumita varsta pot aparea si manifestari care n-au nimic de-a face cu logica si bunul simt. Sa nu uitam ca anii n-au trecut tocmai usor peste viata doamnei Cornea.

126 BCL { 12.02.09 at 5:43 PM }

Si, pentru ca viata-i scurta si postarea mea oricum prea lunga si… degeaba! :wink: adaug ca apreciez din ce in ce mai mult spusa: “Decat un prieten prost, mai bine un dusman inteligent”. Iar daca esti capabil sa-ti faci prieten din acest dusman, pentru ca ai lasat pretutindeni “loc de buna ziua”, ei bine, asta mi se pare culmea intelepciunii, politice si… mai mult decat atat.

Si tot din intelepciunea populara… O fi eficient si rapid pentru cariera personala “sa pupi in sus si sa scuipi in jos”, mai ales cand aceste directii de “libera expresie” sunt date prin… ordin pe unitate. Iar ordinul se executa, nu se discuta, dar… Orice situatie poate implica un “dar”, care numai cadou nu este, ci povara! Indeplinirea unui ordin ierarhic explicit sau… subliminal - ei, da! cred ca exista si asa ceva - nu sterge automat responsabilitatea legala a executantului, in plus, unii mai au si constiinta: o “chestie” cicalitoare, agasanta, incomoda, mai afurisita decat cea mai afurisita soacra! :D

127 Radu Humor { 12.02.09 at 7:31 PM }

@ BCL # 123,125
Apreciez analiza facuta de tine si subscriu la parerea despre @CPreda ….

128 Radu Humor { 12.02.09 at 7:34 PM }

@ Carol
Imbatranesti urat :mrgreen:
Sunt sigur ca spaima si ura te fac de nerecunoscut :roll:

129 Socrate Toma { 12.02.09 at 7:41 PM }

Domnule Cristian Preda,
Cu riscul de a o supara iarasi pe opinianta Ilinca , imi permit sa va adresez o rugaminte. Deoarece nu am inteles ,din luarile de pozitie ale acelora care sustin protocolul psd_isto - pnl_ist, sensul politic al termenului ” reconciliere ” va rog pe dumneavostra sa explicati ce trebuie sa inteleaga politicienii prin ” reconciliere “.

Introduceți datele si comentariul dvs.