Partida rusească
În interviul din România liberă de azi, Traian Băsescu afirmă despre Mircea Geoană că “joacă partida rusească” deoarece “a încercat să-și cumpere prin angajamente viitoare susținerea factorilor de influență rusești de pe teritoriul României”. Dosarul pare să fie unul foarte sensibil, întrucât după vizita la Moscova a candidatului pesedist, Traian Băsescu a decis - o spune în același interviu - ca în CSAT “să nu se mai prezinte materiale pentru nicio decizie strategică”.
În același timp, Președintele afirmă răspicat că nominalizarea dlui Cioloș pentru portofoliul agriculturii, ca și vizita recentă a vicepreședintelui Biden la București sunt semne că “avem prieteni și nu suntem deloc izolați”.
Mă întreb ce zic peneliștii când află asemenea lucruri….
Sau nu le mai pasă nici de occidentalizarea României?
PS Luni de la 12h într-una dintre sălile de conferință de la hotelul Howard Johnson, voi modera o dezbatere organizată de ISP despre căderea regimurilor comuniste și evoluția Republicii Moldova. Intervin, între alții, Vladimir Tismăneanu și Armand Goșu.






115 comentarii
“Luni de la 12h într-una dintre sălile de conferință de la hotelul Howard Johnson, voi modera o dezbatere organizată de ISP”
Este o invitatie sau o informare cu privire la agenda?
Emma: Orice persoană interesată e binevenită.
Domnule Preda,
Multumesc pentru invitatie.Voi fi maine in sala. cateva intrebari despre evolutia Republicii Moldova
1. In Republica Moldova , dl Basescu este foarte iubit ( a obtinut 90% din voturi) si s-a stat ore intregi la coada pentru vot. Daca nu vor reusi sa isi aleaga presedinte ( la ei ii alege Parlamentul) , vor organiza alegeri anticipate?
2. Exista vreo sansa ca Republica Moldova sa devina membru EU intr-un termen decent? ( 10-12 ani?)
3. Are UE vreo obiectie la legea cetateniei promovata de Romania prin care vom acorda cetenie europeana la aproximativ un milion de moldoveni?
Multumesc,
noapte buna
cateva ganduri
vad la ‘ greiii pdl’ ( blaga/berceanu /videanu) o blazare si o resemnare. Noroc cu monica macovei , cristi preda, daniel funeriu si emil boc ce mai tin sus steagul. 3 intrebari:
1.echipa de campanie stia de de declaratia lui Patriciu in emisiunea cu Pora la iRTV despre Dl Basescu lovind un copil la un meeting? Daca da , de ce nu a avut nici o reactie? De ce l-a lasat pe dl Presedinte nepregatit la emisiunea cu Dumitrescu? Isi face dl Voinescu mea culpa?
Se face un meeting ProBasescu in Bucuresti? Cred ca e esential! Puneti clipurile in care dl Basescu sta la masa la Hilton Bucuresti cu Putin Bush la summitulNATO.mai e pe ala cand imbratiseaza ziaristii eliberati. Aduceti-o pe Marie Janne sa spuna: am fost o cretina, am crezut in tata ( senator PSD) si haysam si m-am dus la Bagdad! Omul asta a salvat viata mea si a ziaristei franceze!
Faceti un text pt publicitatea electorala pe radio tv averitizand asupra riscurilor :
daca e geoana presedinte:
1.4 din 5 bugetari sunt concediati
2.acordul cu fmi e suspendat:cresc taxe si dobanzi
3.referendumul nu se aplica
4.euro va fi peste 5 lei. Cei cu credite vor fi on incapacitate de plata
5 . Justitia va fi o gluma proasta.DNA desfiintat. Barbulescu la CSM.deciziile curtilor romanesti nerecunoscute in UE
6.presa nu va mai fi livera.hotnews si B1 se inchid
7. Reformele initiate de guvernul Boc blocate ( pensii, educatie, salarii, justitie,e tc)In principiu o tara nu poate fi data afara din UE dar nu il subestimati pe prostanac!!!
Vreau sa propun domnului Basescu sa organizeze pe 6 decembrie un alt referendum cu o singur aintrebare: sunteti de acord ca un referendum validat cu participare de peste 50suta sa devina automat lege, fara sa treaca prin parlament?
foarte bun interviul! Mircea Geoana nici interviu la ziar nu vrea sa dea (fara prompter!)
http://www.romanialibera.ro/a171317/interviu-cu-presedintele-traian-basescu-geoana-spune-ca-va-aduce-liniste-eu-spun-ca-voi-reforma-statul.html
Domnu’ Preda, nu e prea clar, vreti sa aflati parerea noastra despre niste chestii declarate de basescu? Daca acesta este cazul, cred ca deja stiti destul de bine mesajul nostru catre basescu: UE, ti-am spus!
Chiar, ce ziceti, va rupe basescu pisica? Sau o rupe mogulul? Au cam inceput sa rasara scheletii din dulapuri…Io zic ca basescu ar trebui sa-i dea un cap in gura mogulului, ca arabului aluia de care zicea Nutzi ca si-a luat-o de la basescu.
In alta ordine de idei, ce parere aveti dumneavoastra despre firma Grivco? O firma cu totul onorabila, este? Ca doar acolo s-a dus seful dumneavoastra in 2004, cu caciula in mana dupa niste voturi…Oooops! Cum am zis? Cu caciula in mana? Trebuie ca aceasta fraza a fost lansata de vreun mogul rauvoitor care voia sa-l ponegreasca pe maritul conducator, iar eu am fost fara indoiala manipulat
Medierea constitutionala, dupa Grivco
Strategii “Grivco” (smecherii cu “ghivent”-Gewind) ne invata ca, in democratie, majoritatea dicteaza. Ca atare, presedintele Basescu este obligat sa il desemneze prim-ministru pe Klaus Johhanis, alesul majoritatii din parlament. Strategii cu ghivent sustin ca acesta este “spiritul” constitutiei, ca presedintele nu are libertatea de a-l alege pe cel pe care sa il desemneze prim ministru.
Evident,strategii”Grivco” fac pe prostii (cuvantul “prost” este preluat din limba rusa si inseamna “simplu”, om simplu care nu sta prea bine cu intelegerea lucrurilor ce ii sunt mai departe de lungul nasului).Iata ca strategii “Grivco”, nu mai sunt atat de stricti, in aplicarea literei constitutiei, ca in cazurile in care apelau la sprijinul interpretativ al Curtii Constitutionale, tot cu scopul de a-l anihila pe Basescu.
La ei, strategii Grivco, conteza, dupa caz, cand spiritul, cand litera constitutiei.
Strategii Grivco mai spun ca presedintele, conform literei de aur a constitutiei, trebue sa NU se amestece in treburile celor trei puteri, legislativa (L), executiva (E), judecatoreasca (J), mai mult decat “sa medieze intre aceste puteri”, cand acestea se afla in conflict.
“A media” inseamna, conform DEX, a gasi o pozitie de mijloc intre doua extreme.
Asta inseamna, in intelesul strategilor Grivco, ca atunci cand apar divergente intre toate trei sau intre numai doua dintre acestea (L contra E, L contra J, E contra J), presedintele, folosindu-si niste puteri magice (dobandite odata cu ocuparea postului), trebue sa ii aseze la o masa pe cei aflati in conflict si, indiferent de complexitatea (chiar de detaliu) cazului in speta, sa inteleaga situatia mai bine decat ei, si sa isi foloseasca bagheta magica, sa faca dreptate, sa ii impace (pace, pace intre doua…puteri ale statului). Numai Cel de Sus poate avea o putere atat de mare, bland-dominatoare, a-tot-convingatoare.
Practica ne invata ca, chiar si in conflicte mai micute, dintre doi oameni, mediatorii nu prea au succes. Astfel, dupa mediere, cei ce se aflau in conflict, se recunosc a fi mediati si pleaca cu conflictul in sulet.
A se vedea cazul celor ce decid sa divorteze.
Stiti, probabil, intamplarea cu cei doi vecini ce se luptau intre ei, de o viata intreaga, pentru o palma de pamant, care, iesind de la medierea acceptata de ei, au avut urmatorul schimb de cuvinte, dupa ce si-au dat mana prieteneste :
-Vasile catre Ion : “Asa sa ramana, ba Ioane si, ce imi doresti tu mie, iti doresc si eu tie”;
-Ion catre Vasile : “Ba, iar incepi?”
Asa ca, vedeti cum stau lucrurile cu eficienta medierii, chiar atunci cand nu sunt implicate decat doua micute “persoane fizice”.
Cum sa mai speri in puterea, in eficienta medierii, atunci cand este vorba de conflicte intre institutii supreme ale tarii, alcatuite, fiecare, din sute de oameni, toti cu studii inalte, cu vasta expertiza politica si cu ramificatii in strafundurile societatii, ramificatii ce fac permanent presiuni asupra “centrului”, ramificatii ce au propriile interese, care nici vorba sa poate fi conciliate.
Oare, cei ce conduc aceste institutii supreme sunt atat de prosti (simpli) incat sa nu cunoasca institutia “compromisu-lui” si sa o si foloseasca fara ajutorul unei persoane din afara lor? Aceste sute de intelepti din cele trei puteri ale statului au nevoie de un singur om, din afara lor, mai destept decat ei toti, de Traian Basescu? Isi recunoasc ei,toti, aceasta pozitie de inferioritate in raport cu Traian Basescu?
jegurile pregatesc alt atac asupra lui basescu.
sper ca de data asta va fi pregatit:
http://www.tashy.ro/noi-dezvaluiri-bomba-despre-trecutului-presedintelui-sunt-pregatite/
……cu ceva timp in urma am vazut in Libraria Humanitas la standul cartilor cu pret redus editate de Polirom o multime de titluri ale domnului Tismaneanu. am tras concluzia ca nu prea este citit in Romania..!!?? ….Domnule profesor, comunismul a fost o “epidemie” mondiala daunatoare pentru omenire si este pe cale de disparitie definitiva asa cum se intampla cu toate bolile tratate corespunzator. Demascarea comunismului si propaganda anticomunista trebuie facuta cu mijloace corespunzatoare alese temeinic in functie de eficienta lor. Romania a copiat mereu “tipare” care nu se potrivesc oriunde si oricum asa cum face si acum cu combaterea comunismului. Tinerii romani de azi sunt destepti si inteleg usor nocivitatea regimurilor comuniste. Nu cred ca mai exista in Romania colective de oameni cu mintea limpede care sa doreasca revenirea regimului comunist. Din acest motiv va sugerez sa va ganditi la eliminarea unor sabloane americane cu care vine domnul Tismaneanu de peste ocean. Acest stil de propaganda se potrivea in America dupa al doilea razboi mondial insa nu se potriveste in Romania anului 2009.
Cred ca va intereseaza prea mult ce zic pnl-istii!
Ce pot sa zica Norica, Ghise, Orban, Crin Trandafir, Ruseanu, Hasotti,Fenechiu? Acestia zic ce zice Patriciu si in ultimul timp exact ce zice psd-ul! Sunt intr-o perfecta simbioza cu psd-ul in minciuna, calomnie, mistificare…doctrina.
Si cine sunt cei enumerati mai sus? Liderii PNL! Si cine i-au ales lideri, nu membrii pnl?
Sa va dau un exemplu de mistificare venit taman de la ideologul pnl-ului, Patriciu care declara la IRTV :”eu am fost obligat sa studiez marxism-leninismul in scoala, in liceu am invatat ca acesta se bazeaza pe calomnie si minciuna ,pe exact ce face comunistoidul Basescu ….”
Nu l-a intrebat nimeni pe Patriciu unde a citit el asa ceva in operele lui Marx si Lenin, unde afirma acestia despre comunism ca se bazeaza pe calomnie si minciuna? La ce Scoala a invatat Patriciu asa ceva?
Din contra Marx si Lenin glorifica comunismul , iar Lenin spunea cam asa : “sa ne fereasca Dumnezeu de burghezia comunista care este mult mai rea decat cea capitalista”.
Pe deasupra Patriciu intra in coliziune cu aliatul sau Iliescu care in 1989 declara : ” Ceausescu a intinat idealurile comunismului”.
N-am auzit niciun “analist” si “moderator” care sa taxeze aberantele aberatii ale mogulului!
Curajosi si profesionisti catzeii ! Nu se dezmint!
@ Cristian Preda
Domnule Preda,
Toată această discuţie cred că se duce în jurul a ce înseamnă de fapt “izolarea” României. Dumneavoastră ce înţelegeţi printr-o România izolată, dar preşedintele Traian Băsescu ce înţelege, dar cei care afirmă că România ar fi izolată pe plan extern, ce înţeleg prin acest cuvânt “izolat”?
Este evident că aici nu vorbim despre faptul că cineva ne declară război sau că ne izolează economic (precum SUA care a izolat Cuba), este evident că nu vorbim nici despre lipsa unor contracte bilaterale… deci despre ce anume vorbim când spuneţi izolat, ce înţeleg “ei” când spun că România este izolată, ce înţelegeţi dumneavoastră şi preşedintele când spuneţi că nu este izolată? Am vaga bănuială că cele două “tabere” se referă în mod diferit la acest cuvânt, de aceea cred că ar fi util de definit iniţial vocabularul şi pe urmă iniţiată disputa asupra realităţii.
http://bleen.ro/politix-si-obelix/2009/11/30/bunul-simt-ca-oboseala/#more-8731
Bunul simţ ca oboseală
Noi.30, 2009 în Politix şi Obelix 148 afişări
România e plină de bun simţ, de revoluţii de bun simţ, de grupuri de bun simţ pe facebook şi, în general, de grămezi de bun simţ, de toate tipurile. Căror tipuri de bun simţ le răspunde Geoană şi căror tipuri nu le răspunde Băsescu rămîne să stabiliţi voi.
Bunul simţ de sta capră în faţa şefului, mai mult sau mai puţin metaforic, pentru o mărire de salariu de 10% sau o promovare de la prezentator de flipcharturi la anexă de powerpointuri (ştiu cum se fac căcaturile astea – trei platitudini cretine scrise pe o hîrtie devin strategie în powerpoint, strategie absolut genială, dacă e şi-un proiector prin preajmă).
Bunul simţ de a bea o lămîie stoarsă într-un pahar cu albastru de metil, cu o umbreluţă roşie, la numai 200 000 de lei.
Bunul simţ de a-ţi fute viitorul făcînd credite în tembelism, pentru apartamente cu 2 camere în Rahova, la numai 150 000 de euro (nu-i prost ăla care cere, e un retardat patetic şi complexat social ăla care dă) sau pentru maşini de fiţe (un alt complex social, freudian sau cum vreţi să-i ziceţi).
Bunul simţ de a nu avea niciodată opinii, de a juca rolul imparţialului speriat, de a merge cu coada între picioare în faţa şefului şi cu ea ridicată şi pieptul umflat în faţa subalternului.
Bunul simţ de a iubi copăceii şi plăntuţele din viteza maşinii care consumă 15 la sută, de a stinge lumina o oră pe an, cînd se anunţă în Tabu şi la CNN.
Bunul simţ de a iubi de două ori pe zi animalele pufoase, cu pedigree, carte de sănătate şi fără pureci.
Bunul simţ de a gîndi în jargon. De a-ţi ascunde imensul gol sufletesc şi tot pustiul creierului în spatele manierelor mecanic-repetitive, de bandă, în spatele englezismelor pavloviene, care te scutesc de efortul de a gîndi înainte să vorbeşti.
Bunul simţ de a avea gesturi citite şi mimici filozofice, de a ţuguia buzele ca şi cum ai cita din Camus şi de a sta picior peste picior ca şi cum ai scrie ca Dostoievski.
Bunul simţ de a nu simţi nimic, în lungile ore de efort inutil, de isterie goală şi febrilă la serviciu, în obositoarele ore de veselie scremută la terase şi prin cluburi, în epuizantele ore de plimbat prin casă, pe vîrfuri, printre obiecte pentru care ţi-ai dat trei sferturi din viaţă şi toată energia.
Bunul simţ de a trăi letargic o viaţă a căror unică împlinire e o notă de plată suficient de mare încît să te simţi realizat.
Bunul simţ de a crede că meriţi un salariu de cîteva mii de euro doar pentru că ai cearcăne, eşti stresat şi ai atacuri de panică.
Bunul simţ de a crede că economia României se bazează pe powerpointurile tale şi nu pe miliardele trimise de căpşunari de prin toată Europa.
Bunul simţ de a crede că prosperitatea o aduc terenurile vînturate de colo colo, firmele de PR, multinaţionalele specializate în consultanţă şi creditele la orice. Şi bunul simţ de a nu recunoaşte că tocmai imobiliarele, firmele de audit şi băncile sînt principalele vinovate pentru criză.
Bunul simţ de a nu recunoaşte că tocmai supralicitarea nimicului corporatist a dus la actuala criză financiară (o bună prietenă, corporatistă workaholică convinsă, acum dă vina pe Băsescu pentru criză, deşi acum cîţiva ani îmi spunea cum în publicitate, nu exista puşti de 20 de ani care să accepte un salariu mai mic de 500 de euro, deşi era incapabil să scrie corect româneşte).
Bunul simţ de a nu citi nimic niciodată şi de a arăta citit (o actuală parlamentăriţă liberală, o rafinată şi o intelectuală a PNL-ului, o tînără speranţă a tinerilor culţi, îmi spunea acum vreo zece ani că nu citeşte ruşi din două motive: nu citeşte beletristică în general pentru că nu-i foloseşte şi nu-i plac numele ruseşti).
Bunul simţ de a învinovăţi pentru propria prostie pe oricine, mai puţin pe tine. Bunul simţ de a face credite de 1200 la un salariu de 1500 şi de a crede că peste un an vei avea salariu de 3000, într-o economie pe butuci, umflată temporar cu pompa de imobiliare, importuri, investiţii străine şi, mai ales, banii căpşunarilor.
Bunul simţ de a crede că balonul imobiliar şi consumul din importuri va dura la nesfîrşit, de a confunda creşterea economică cu maşinile de import din faţa discotecii.
Bunul simţ de a nu gîndi nimic şi de a nu spune niciodată ce gîndeşti (asta trece drept discreţie manierată).
Bunul simţ de a-ţi clama emfatic principiile la fumoar şi de a sta capră în biroul şefului (numele de Crin vă spune ceva?)
Bunul simţ de a nu crede în nimic şi a o numi scepticism sănătos, nu uscăciune sufletească şi paralizie mentală.
Bunul simţ de a lăsa responsabilitatea deciziei pe umerii documentelor justificative, a cercetărilor mai mult sau mai puţin ştiinţifice şi a advice-urilor avizate (mă gîndeam să scriu textul în jargon corporatist, dar nu-l ştiu - deşi lucrez în domeniu, nu reuşesc să reţin numele platitudinilor fără conţinut, fie ele cît de impresionante).
Bunul simţ de a lua la şuturi aurolacul care te fute la cap cînd îţi trăieşti high-life-ul la terasă şi de a te indigna ipocrit pentru reacţia unui politician pe care l-au lăsat nervii (aş fi rezistat nervos dacă eram în locul lui Băsescu, cu o dementă care urlă la mine în plină isterie şi un golănaş care înjură? Nu ştiu. Habar n-am. L-aş fi pocnit serios? Nu. M-aş fi repezit la el nervos? Probabil. Aproape sigur. Şi cred că şi pe ea o trimiteam în pizda mă-sii)
Bunul simţ de fi obosit şi a vrea linişte, după cinci ani în care nu te-a interesat ce se întîmplă în jurul tău.
Bunul simţ de a nu-ţi pune întrebări şi de a considera că liniştea e unicul răspuns la întrebările pe care le-ai pune dacă le-ai şti.
Bunul simţ de a ceda la primul hop, de a obosi abia atunci cînd începi să trăieşti.
Bunul simţ de a confunda capitalismul cu un maşină lată, un salariu mare, trei şedinţe pe zi, cîteva team-building-uri, un aparat de aer condiţionat, un scaun de piele, un LCD, un automat de cafea şi unul de apă.
Mulţi dintre voi, cu bunul simţ la purtător, îl veţi vota pe Geoană şi vă veţi duce acasă sfărşiţi de oboseală, după un an de criză şi o lună de gîndit, vă veţi arunca epuizaţi dar uşuraţi în pat, după atîta efort de gîndire, fericiţi că de acum încolo n-o să vi se mai întîmple. Gînditul. La el mă refeream.
O să zic ceva ce probabil o să surprindă: sînt convins că Geoană e soluţia bună pentru noi.
Da, cred cu tărie că merităm un preşedinte zeamă-lungă, un ambiţios care nu crede în nimic, un manierat uscat şi gol, un oportunist fără însuşiri, o moluscă la costum, un speriat cu mintea odihnită. E de-al nostru. Ne seamănă şi, cred eu, ne reprezintă. Deşi Crin era mai bun, avea toate cele de mai sus şi mai avea ceva în plus: era bun de gură şi dădea mişto din mîini. Ca în reclama aia cu ăla care-l distrează pe şef. Dar asta e, nu l-aţi avut pe Crin, îl aveţi pe Geoană.
PS. Nu cred că e atît de important cine e în spatele lui Geoană, În spatele lui Geoană poate fi oricine vrea şi are chef. Important e că în Geoană nu e nimic.
@ Freedom
Fără a vă contrazice punctul de vedere relativ la formulele de contact politic, nu asta e intenţia mea, aş vrea să vă spun totuşi că faceţi nişte confuzii.
Există o diferenţă fundamentală în termenii: individ comunist, comunistoid, şi comunism (folosit de exemplu de Ion Iliescu în idealurile comuniste).
Am să vă explic înţelegerea mea asupra fenomenului (desigur, poate nu cea reală) şi de ce toate încep cum “comunis” dar totuşi diferă atât de mult şi sper să o luaţi ca pe o dizertaţie intelectuală, eu cel puţin aşa o intenţionez.
Scrierile lui Marx au o valoare futurologică îndepărtată de timpul lui. Comunismul nu era descris acolo ca pe un mijloc în care ţările sărace şi slab industrializate să-şi dărâme puterea oligarhică pentru a instaura o nouă oligarhie dictatorială “a poporului”. O astfel de raportare la Marx nu poate fi decât a unui amator de tip occidental manipulat de o cultură “anti-comunistă”, cum este cea americană, care habar nu are de Marx şi doctrină filosofică comunistă.
Marxismul porneşte de la două greşeli (majoritatea filosofiilor doctrinare au acest tip de “aproximări” eronate, de aici se naşte şi utopia lor). Prima greşeală fundamentală este că domnul Marx consideră că nevoia umană se poate satisface astfel încât să apară starea de mulţumire. Cu alte cuvinte, dacă iei un muncitor şi îi dai de mâncare, casă, îi asiguri un climat de protecţie a familiei (cu alte cuvinte îi satisfaci nevoile primare, partea de jos a piramidei lui Maslow), muncitorul o să fie mulţumit şi recunoscător statului care îl ocroteşte. Adevărul este însă că această piramidă evoluează întotdeauna spre un maximum care nu poate asigura egalitar acelaşi lucru pentru toţi. Nu toţi pot avea ultimul tip de maşină pe care şi-l doresc, nu toţi pot avea cea mai scumpă maşină de spălat, nu toţi pot avea acelaşi tip de apartament… Iată de ce egalitatea, o astfel de egalitate, se traduce în timp cu traiul prost, pentru că intenţia pleacă de la faptul că muncitorii să nu mai trăiască greu comparativ cu “patronii chiaburi”, rezultatul este că “patronii chiaburi” ajungă să trăiască în condiţiile muncitoreşti. Comunismul nu a adus câte o vilă la fiecare cetăţean, că nu se puteau construi atâtea vile, a adus mai multe apartamente de tip cutii de chibrit. Astfel dorinţa de mai bine a muncitorului însemna saltul de la garsoniera confort trei cu cineva în cameră, la trei sau patru camere, decomandate cu parchet şi îmbunătăţiri, aşa cum trăiau nomenclaturiştii mărunţi.
Cea de a doua eroare a domnului Marx este credinţa sa că mecanizarea va duce la o asemenea dezvoltare şi o supra-producţie, în cât produsele nu vor mai avea o valoare materială deasupra valorii lui utile. Cu alte cuvinte, domnul Marx se gândea că va exista o dispariţie a schimbului comercial, a monedei. Oamenii nu ar mai fi avut nevoie să cumpere produsele, le-ar fi luat pur şi simplu. Dar dacă nu mai exista banul pentru care să trudeşti… ce anume te face să mergi la muncă? Atunci domnul Marx a imaginat un “om de tip nou”, care este ghidat în viaţă nu de interes ci de o conştiinţă superioară, om care nu poate exista pentru că natura umană nu poate renunţa la “valorile lui non-morale”, dovadă miile de ani de efort religios care încearcă acelaşi lucru, atingerea stadiului de om-nou.
Ei bine…
Logica spune că dimensiunea apariţiei comunismului ar fi trebuit să apară în ţări puternic industrializate şi cu o creştere exponenţială a industrializării, cum era, în acea vreme, Europa occidentală. Era o condiţie normală atingerii supra-producţiei luată în calcul. Iată însă că acest comunism a fost preluat tocmai de ţările slab industrializate, preponderent agrare şi cu un aparat democratic nu foarte dezvoltat (rege, ţar, împărat…). “Puterea proletară” nu putea stăpâni acest tip de societate altfel decât prin dictatură. Practic oligarhia iniţială, structurile de control ale statului, au trecut pur şi simplu în oligarhia “proletară”, altfel ar fi fost anarhie. Este evident că nu avea cum să meargă totul bine din moment ce dădeai la o parte un om educat să conducă, şcolit, care avea noţiuni serioase de economie, contabilitate, marketing (desigur, în forma care exista atunci) şi se punea în locul lui un oarecare care nu avea altă calificare decât loialitatea faţă de noul regim (cam ce se întâmplă de 20 de ani în România). Suprapunerea structurilor de comandă cu criteriul politic a condus, iarăşi evident, la blocarea promovării competenţelor reale, aceasta fiind înlocuită cu promovarea loialităţii faţă de sistemul politic, gaşca politică, lider politic (adică iarăşi, România de astăzi).
Recapitulând…
Avem deci un ideal comunist, utopic şi total diferit despre comunismul aplicat de comunişti.
Avem cetăţeni comunişti care sunt cei loiali structurii şi liderilor “de partid şi stat”.
Avem un comunistoid care înseamnă dictatura şi societatea totalitară, care nu are în fapt absolut nimic de-a face cu ideologia comunistă, ea fiind doar un instrument declarativ în implementarea dictaturii.
Pentru a dezvolta cele de mai sus, ar fi nevoie poate de zeci de mii de pagini şi de o expertiză în istorie şi politică pe care eu nu o am. Dar, pe scurt, cred că m-am făcut înţeles.
Acum percepeţi mai exact care ce a declarat?
Va rog sa va revenit. Nu se zice Grivco, ci corect se spune Grifco. Ascultati cu atentie la vorba domnului prezident.
Referitor la prezenta dlui. V. Tismaneanu, cred ca aceasta era utila in cazul instaurarii regimurilor comuniste, avand in vedere experienta familiei (venita in Romania pe tancurile sovietice).
Nu am informatii ca dl. V. Tismaneanu sa fii contribuit cu ceva la daramarea comunismului, poate cu cateva articole incurajatoare scrise la mare distanta (New York).
@manifest-citeste si da mai departe
Postarea despre bun simt a unuia care nu are asa ceva este ceva obisnuit in Romania. Hotul stiga prindeti hotul.
Eu stiu ca dl. Basescu este un legalist convins (adica un om care urmareste stricta aplicare a legii). Dl. Axinte (nu-i ala de la Vacanta Mare) Mirel este sustinatorul dlui. Basescu, deci este si el un legalist convins. Urmarind videoclipul de pe site-ul bleen.ro (ala cu usi de garaje) am observat doua “cestiuni”:
1. Oamenii aia de lucreaza nu folosesc echipament de protectie, incalcand Legea 319/2006.
2. Echipamentul folosit nu respecta normele legale in vigoare.
Ma asteptam de la unul care vorbeste despre bun simt sa aiba la randul lui bunul simt sa respecte legea. Dar asta este asa o chestiune pentru adversarii nostrii. Noi (basescienii) avem voie de la stapanire sa incalcam legea.
In plus, nu inteleg cum incaseaza dl. Axinte banii de publicitate, ca pe site-ul Ministerului Finantelor nu apare inregistrat ca platitor, iar la Registrul Comertului nu l-am gasit ca fiind asociat in vreo firma. Pentru cunoscatori, am cautat doar in surse publice, la ONRC am abonament si aflu in doua trei secunde daca o persoana este asociat sau administrator in vreo societate.
Asta mie imi miroase un pic a evaziune fiscala, dar nu este treaba mea. dar ma deranjeaza a vorbi despre bun simt si legalitate in conditiile in care tu nu dai dovada de asa ceva.
Ai grija, bleen.
Accesul la conferinta ISP e free? Accesul se face pe baza a ce sau a cui?
@sopinel
Si atitudinea asta constructiva, in dialogul cu blogarii, va ajuta sa va mentineti respectul de sine ?
@cristian Preda: Observ că aveţi foarte mult timp pentru blog. De ce oare?
@Yoda
Observ ca pe blogul dumneavoastra, context advertising-ul genereaza reclame pentru detoxifierea colonului (clisme). De ce oare ?
La Chisinau in secolul XXI erau torturati si violati tinerii romani in beciurile KGB cu o ferocitate care caracterizeaza doar Armata Rosie, iar in acelasi timp la Moscova acest pacalici numit Geoana leaga viitorul Romaniei de oligarhia criminala muscala. Cat tupeu bolsevic poate avea tovarasul de la Strehaia, pe numele sau Ponta, sa conteste veridicitatea rezultatului votului de la Chisinau ( peste 90 % pt Traian Basescu) ??? Ce adevar vom avea daca iese acest bolsevic ??? Ar fi interesant ce pedeapsa prevede Codul penal pentru vanzarea de neam ???
Va rog sa priviti aceste imagini NETRUCATE de la Chisinau, domnilor !
http://www.youtube.com/watch?v=qRGGhINpL1s
http://www.youtube.com/watch?v=kc0TIKr_7yQ
http://www.youtube.com/watch?v=rs5VBVGIB4g
http://www.youtube.com/watch?v=cRTiW4FCnP4
Imi este teama, domnule Preda, de ce ar putea fi dupa 6 decembrie. Nu stiu ce am putea face, nu avem toti curajul doamnei Pora. E atata minciuna, uneori simt ca ma copleseste. Voiam sa va rog sa fiti alaturi de presedinte, cat de mult puteti, saptamana asta. Noi nu putem decat sa ne rugam la Dumnezeu, sa nu permita iarasi sa ne conduca clica mafiota.
@gpreda
Ce am spus asa de rau pentru a nu-mi mentine respectul de sine?
Faptul ca am atras atentia ca firma pentru care face publicitate un blogar nu respecta legislatia in vigoare, este o crima. In ziua de astazi auzim de accidente de munca la fiecare jurnal de la ora 5. Pai daca s-ar respecta Legea 319/2006 (privind sanatatea si securitatea in munca) am avea mai putine accidente de munca.
In activitatea mea de consultant am lucrat si pentru o firma cu un profil asemanator celei la care bleen ii face reclama. Aceea firma aavut un control de la Inspectia Muncii si exact chestiuni de genul acesta verificau. Din intamplare, eram la data controlului la sediul societatii, si am asistat involuntar la efectuarea controlului. Asa ca am retinut anumite aspecte verificate.
Doi, una din sarcinile mele ca si consultant este sa-i protejez pe clientii mei de firme tzepare. Astfel ca am abonamente la diverse site-uri si institutii (legale) de unde culeg informatii. Din curiozitate am facut o verificare scurta (una mai amanuntita costa ceva si nu-mi consum resursele, vorbim doar de eficienta) a dlui. BLEEN.
Oricum, am auzit ca dl. Umbrarescu (asfaltatorul preferat al dlui. Basescu) are ceva probleme financiare, fiindu-i conturile blocate de catre Finante, pentru neplata a 200 de milioane (RON) la Bugetul de stat, pentru cunoscatori suma reprezinta cheltuiala PD minus L in campania electorala. Consider ca dl. Duvaz a fost prea generos.
Asa cum am mai spus, piratul isi arunca peste bord ciracii pentru a fi mai putini la imparteala.
Dupa 6 decembrie o sa mai vedem si pe altii in aceeasi situatie.
Sper dle. gpreda ca nu aveti datorii la buget ca dupa 6 dec, Basele va trimite portarelu.
Lui Geonel i-ar trebui în avion “ein Mizil-flasche”, dacă înţelegeţi ce vreau să spun…
@bibliotecaru
Referitor la Marx. ESte mai actual ca oricand. Am citit o cartulie acum ceva timp, se numea Funky Business si era scrisa de doi suedezi, cu niste nume tare complicate.
Si suedezi astia spuneau ca la ora actuala, capitalul cel mai de pret si cel mai important mijloc de productie este creierul uman, iar noi fiind proprietarii acestui bun suntem de fapt proprietarii celor mai importante mijloace de productie.
Asa cum sustinea si Marx in al lui “Capitalul”.
Inclin sa le dau dreptate celor doi suedezi, avand in vedere ca la ora actuala munca intelectualilor, a specialistilor este cea mai bine platita (in alte zari) in raport cu munca fizica.
Asa ca: Viva la Revolucion.
@sopinel
OK, am inteles, nimic nu va poate zdruncina respectul de sine. Dumneavoastra si Marian Vanghelie aveti in comun o calitate rara; nu o numesc, pentru ca ceilalti, nu dumneavoastra, ar putea crede ca va jignesc.
Chestiunea aceasta legată de vizita lui Mircea Geoană la Moscova şi cererea acestuia de susţinere este extrem de gravă. Dar ea depinde de ceea ce vor face puliticienii de acum încolo. Însă nu asta vreau să remarc, ci faptul că responsabilii de campanie ai preşedintelui Traian Băsescu au dat cam de multe ori în bară. Ceea ce a mai salvat situaţia este personalitatea preşedintelui. Oricum s-a creat deja impresia că acolo sunt oameni care doar s-au alipit şi nu sunt prea motivaţi. Marea gafă legată de filumleţul cu copilul a fost doar un episod, dar extrem de ilustrativ la picoteala celor de care vorbeam. Fapt ce a generat un răspuns slab din partea preşedintelui. El nu poate să ştie tot. De aceea este plătită echip de campanie. Dar aceştia au demonstrat că sunt mult prea departe de nevoia candidatului pentru care prestează de a-l informa şi de a-l pune la punct cu tot ce mişcă la adversari.
Dacă Traian Băsescu va pierde procente importante, asta se datorează în foarte mare măsură echipei sale de campanie. (Episodul cu copilul e doar unul, nu singurul.)
Nu stiu ce atata discutie si agitatie pentru un amarat de articol in care basescu ( cat se poate de previzibil de altfel) reia istoria cu vizita in Rusia a lui geoana. Ce sa-ti spun: gugulica si cu titiflencea se bat pe un os cat mai mare si pana pun mana pe el isi mai arunca niste pamant in cap!
Iar faptul ca basescu afirma (iar!) de parca nu ar mai avea nici un alt argument ca alegerea lui Ciolos pe post de comisar european ar fi nu stiu ce mare succes romanesc, eventual basescian, ma face sa rad in hohote! Acum o luna-doua cand Franta sprijinea alta candidatura ( normal, atunci nu era la cutite cu Irlanda!) nu avea nimic de spus pe tema asta? Atunci nu mai aveam “prieteni”? Prieteni de-astia interesati…..mai bine lipsa! Sau poate dvs. de astia aveti…..
Cat despre occidentalizare, aceasta nu incepe in politica si nici nu se termina cu intrarea in Europa. Sau daca vreti, intrarea in Europa le arata celorlalti cat suntem de balcanici din toate punctele de vedere, inclusiv politic.
Chiar si faptul ca dvs. ieri, in incidentul legat de anumite fraze ale interviului acordat prin telefon nu ati luat decat o atitudine cat se poate de ….statica, doua fraze aruncate pe blog cu precizarea ca nu-i un repros la adresa jurnalistei ( nu cumva sa calcati presa pe bataturi!) si se poate considera un balcanism 100%.
Si mai vorbiti de occidentalizare…………
@Ilinca
Nu reusesc sa va inteleg pozitia. Puteti sa o rezumati, dar fara sa recurgeti la referinte la actele anterioare ale altor persoane ?
@B. Fox,
Ai deptate si adaug:
Dl Chirtoaca, primarul Chisinaului, a spus ca ca trebuie sa-l votam pe Basescu si cred ca vizavi de Moscova sau Tiraspol stie ce spune mai bine deca liberalii de aici .
@G. Preda
Stau pe un scaun ( rosu) la birou ( negru) in fata computerului (alb). Si ma minunez de atitudine superioara a unora.
@G. Preda
Am uitat sa mentionez ca sunt in pauza de masa si beau un dublu nespresso cat se poate de occidental. Asta ca sa-mi puteti ghici perfect pozitia ( din cand in cand mai intind bratul drept dupa cana de cafea).
Multumit? Sau vreti si alte detalii?
@Ilinca
Acum va acordati prea multa atentie. Credeti ca fara dumneavoastra nu mai putem deosebi negrul de alb ?
Geoana tot maimuta lui Iliescu e si daca imi repetati de o mie de ori pe zi ce lider inteligent e el …
@ sopinel

Nu mai cred în revoluţii. Chestiunea este că Marx identifică un conflict al claselor sociale, adică suprapune acţiunea statului pe o descompunere a societăţii în clase. Este evident că acest conflict al claselor nu a dispărut şi nu a fost rezolvată nici democratic esenţa conflictului. Este evident că patronatul are nevoie să dea salarii cât mai mici, este evident că angajaţii au nevoie de salarii cât mai mari, este evident că din punctul de vedere al democraţiei sunt mai mulţi angajaţi decât angajatori, în consecinţă angajaţii ar trebui să aibă întotdeauna dreptate. Cum este “rezolvată” această problemă astăzi? Instituţional cetăţenii nu-şi pot promova singuri legile, nu-şi pot promova singuri drepturile, angajaţii se raportează întotdeauna la parlamentari care aleg dacă ţin partea angajatorului sau angajatului.
Valoarea mărfii, înţelegând prin marfă sensul marxist, adică incluzând şi forţa de muncă, şi “creierul uman”, nu funcţionează nicăieri pe deplin pe seama cererii şi ofertei, pentru că există peste tot condiţii de monopol la nivel de piaţă. Dar mai ales valoarea câştigată nu are o dimensiune măsurabilă, pentru că exploatarea capitalului nu poate fi strict o poziţie a valorii. Eu nu pot să văd un patron, care face într-un an saltul averii de la 1 miliard la 1,5 miliarde, făcând ceva care să merite 500 de milioane, oricum ai privi acest lucru prin prisma valorii. Asta nu înseamnă că afacerea nu este a lui sau că nu este dreptul lui de a face bani, spun doar că nu se traduce valoarea în bani. Banii nu pot deci măsura valoarea.
Există şi un sindrom invers, anume că valoarea intelectuală nu se poate traduce, de cele mai multe ori, printr-un produs direct evaluabil, şi totuşi există o plată a stării de intelectualitate.
Tovarasa Ilinca, comunistii sunt cei mai innebuniti dupa comercialism dupa 1989. Sa vedeti Moscova, daca nu ati vizitat-o inca, cat de comerciala esta…Si veti putea vedea tot acolo cum saptamanal sunt executati ziaristii in cap prin scari de bloc.
@G. Preda “..daca imi repetati de o mie de ori pe zi ce lider inteligent e el …”
Daca gasiti o singura postare unde am afirmat ca Geoana ar fi inteligent atunci recunosc ca dvs. sunteti un geniu si eu saraca du duhul! Daca nu, inseamna ca ati meritat cu varf si indesat sa va spun ca sunteti un ipocrit.
Daca nu va place pozitia mea atunci ignorati-o.
@Nea neica nimeni de la Vaslui,
Mai bine ati citi ce am scris, ati face un efort sa si intelegeti si pe urma dati-va in spectacol cu postari de doi bani.
@ Bernard Noghiu
Spuneţi:
Chestiunea aceasta legată de vizita lui Mircea Geoană la Moscova şi cererea acestuia de susţinere este extrem de gravă.
Este interesant ce spuneţi, puteţi dezvolta cum anume aţi ajuns la concluzia “extrem de gravă”. Ce anume s-a întâmplat în acea vizită de consideraţi că întâmplarea este extrem de gravă?
Nu luati in ras judetul Vaslui, nici nu stiti din ce sate inglodate, lipsite de telecablu, infometate si speriate cu blocarea pensiilor in cazul succesului dreptei in Romania, vine grosul voturilor tov Geoana si Iliescu in toti acesti 20 de ani. Vaslui, Teleorman, Olt, totuna : evul mediu social democrat. Cred ca inteleg bine sensul postarilor dumneavoastra, si tocmai asta mi se pare de Socola: sa pui semnul egalitatii intre Basescu si domnisoara Geoana.
@Ilinca
Pe vremea lui Ceasca Militia incuraja violatorii sa se casatoreasca cu victima violului, pentru a scapa basma curata. Actul de violenta putea fi astfel justificat printr-o reparatie ulterioara. In fine, imi inchipui ce menaj fantastic trebuie sa fi rezultat din astfel de preludii … revenind, Geoana al dumneavoastra e mai smecher, el vrea sa si violeze, sa puna si pe altul sa se insoare cu victima, daca se poate, sa il puna pe el nas, si sa le traga si un perdaf celor doua victime ale lui, ca nu e frumos sa faca sex inainte de cununie. Cam asa e si cu vizita lui Geoana la Moscova, cam asa e si cu desemnarea lui Ciolos drept comisar european …
Reorientarea spre Est si promisiunile economice aferente, sub masa, probabil, pentru dvs. nu conteaza. Nu trebuie sa rupem orice relatie cu Rusia, dar nici sa readucem pentru a juca sah pe scena politica romaneasca. Sau ne este memoria atat de scurta incat sa fi uitat ca nimic nu se face doar de dragul ajutorului “fratesc” al rusilor. Nu stiu ce argumentatie mai doritit. E suficenta o “scurta calatorie” spre doar cateva acorduri in care Rusia a venit sa “ajute” pe la noi.
@Vasluianul
Un vot este egal cu un alt vot indiferent ca vine din Vaslui sau din Arad. Ce-ar trebui dvs. sa va intrebati este cum s-a ajuns la aceasta situatie, de ce oamenilor le este teama de blocarea pensiilor si altele de acelasi gen.
Si da, in ceea ce ma priveste nu gasesc nici o diferenta notabila intre oamenii politici de astazi de la noi, iar intreb partide nici atat. Daca asta vi se pare caz de Socola, dreptul dvs, dar dati-mi voie ca si mie sa mi se para cazul dvs. unul de Spiru Haret.
@ Bernard Noghiu
Pentru mine contează să-mi obţin de unul singur concluziile. Eu nu am aflat ce anume a făcut domnul Geoană împotriva intereselor României în vizita de la Moscova. Am auzit doar acuzaţii din partea unor politicieni, dar nici ei nu au afirmat că au cunoştinţă de ceva exact. Nu a venit nici SIE sa ne spună ceva şocant, nu a venit nici SRI, preşedintele s-a ferit să comenteze clar şi s-a comportat ca şi cum nu ar ştii nici domnia sa ceva precis…
Spuneţi:
Reorientarea spre Est si promisiunile economice aferente
Aveţi dumneavoastră cunoştinţă că este vorba despre o reorientare spre est în defavoarea relaţiilor României cu vestul, că există promisiuni economice (probabil în defavoarea României şi ilegale, că altfel nu ar fi reprobabile)? Dacă da, de unde anume aţi aflat, cine v-a informat?
@G. Preda
Nu contest ceea ce povestiti mai sus; presupun ca sunteti mai in tema ca mine la acest capitol.
Dar mai devreme imi cereati sa-mi determin pozitia, citez “”"dar fara sa recurgeti la referinte la actele anterioare ale altor persoane ?”"”
Dvs. de ce faceti referinta la trecut ?
Ah, este doar o comparatie………si oricum, “toate animalele sunt egale dar unele sunt mai egale ca altele”.
Nici o diferenta intra PSD si PDL ? Pai unii bat palma pe ascuns cu asasinii tinerilor basarabeni (Geoana, Patriciu) , iar altii incearca sa-i sprijine prin mijloace democratice pe la Parlamentul European ( Marian-Jean Marinescu). Dar astea sunt gainarii, nu? Elena Udrea e cea care sapa Romania. Ea e raul absolut.
@Ilinca
Problema e: OK, Geoana vrea asta (sa violeze, sa puna un fraier sa plateasca, sa ii faca si morala fraierului etc); dar noi, de ce vrem sa fim pe post de fraieri in combinatia lui Geoana ?
@Ilinca
Care este pozitia dumneavoastra in raport cu asta: Geoana vrea sa-si faca afacerile lui, cu familia, cu Patriciu, cu rusii … de ce trebuie sa platim noi romanii pentru nesimtirea lui ?
@Vasluianul
Imi confirmati teoria “Spiru Haret”.
Regret, dar daca ati ajuns sa explicati cum vestitul Marian-Jean Marinescu (ce de-abia este capabil sa citeasca pe de foi intr-o limba straina, dar sa se exprime liber! ) sprijina nu mai stiu pe cine pe cine in PE, si ca asta este unul din atu-urile pdl-ului…….nu cred ca mai este ceva de discutat.
@Ilinca
Inteleg ca traind de ceva vreme in Occident, nu va pasa prea mult de cum traiesc romanii la ei acasa … dar totusi, in calitatea dumneavoastra de cetatean francez, nu credeti ca e nedrept ca Geoana sa primeasca laude si sa obtina capital politic inclusiv pentru ceea ce a incercat sa impiedice, si anume desemnarea lui Ciolos ? Vi se pare corect ? Vi se pare moral ? Si daca nu, de ce incercati sa sustineti aceasta campanie pentru alegerea unui om fara merite personale, cu datorii ascunse fata de capitalisti onerosi din tara si politicieni fara scrupule din afara, cum este Mircea Geoana ?
@Ilinca
De ce faceti declaratii fara rusine impotriva lui Traian Basescu si treceti sub tacere trocurile murdare facute de Mircea Geoana ? De ce sustineti coalitia rusinii, care urmareste sa inrobeasca Romania ? De ce nu semnati cu adevaratul nume, daca nu de rusine, fata de prieteni si cunoscuti, pentru atitudinile pe care le afisati aici ?
@G. Preda
Ceea ce afirmati despre Geoana se poate afirma despre toti candidatii la prezidentiale cu diferentele de rigoare (puteti adauga prieteni, amante , colegi de partid etc).
Si, cine castiga?
@Bibliotecaru
Sa inteleg ca v-ati decis sa-l sustineti pe Geoana … daca puteti trai cu rusinea, mergeti inainte!
@Ilinca
Cand corul ticalosilor ridica tonul, a tacea invocand pudoarea inseamna a-i aproba.
@G. Preda
Declaratii fara rusine impotriva lui Basescu? Ce declaratii am facut ? Si presupunand ca ar fi asa, credeti ca asta i-ar inrautati situatia? Credeti ca oamenii au nevoie si de altceva , ca de exemplu declaratiile mele , ca sa-si formeze parerea despre Basescu sau despre Geoana? Sunteti chiar asa de naiv? Sau aveti vreun interes personal? Eu nu am nici unul, asa ca poate opinia mea este mai obiectiva ca a dvs. nu credeti?
Vad ca faceti o fixatie asupra identitatii mele, in general asupra identitatilor celor ce nu sunt de aceeasi parere cu dvs. De ce nu-l intrebati pe @vasluianul de exemplu, sau pe @ bruner fox cine sunt? Asta-i corectitudine? Si lor le este rusine cu parerile lor poate?
N-o fi el capabil sa citeasca , poate o fi chiar analfabet, precum presedintele organizatiei Capitalei a unui mare partid rosu. Sa fie sanatos…Ceea ce insa conteaza, e ca, asa analfabet, a scos acolo vreo doua rezolutii prin PE, sprijinind, va citez: “nu mai stiu pe cine”…sprijinind o generatie de fraieri basarabeni care se intampla sa si fie mai singurii tineri care nu se rusineaza de identitatea lor nationala si de limba pe care o vorbesc, acolo pe unde se duc in Europa. Tovarasa Ilinca, atunci cand unii jongleaza cu soarta teritoriilor nationale romanesti, prostituandu-se pe la Moscova (pe unde au trecut de altfel si alde Chirtoaca, Ghimpu, dar inghesuiti in vagoane de vite, indreptandu-se spre ocnele de langa Lacul Baikal), iar altii produc contrariul, iar noi nu intelegem nimic din asta, ba mai si votam ca chiorii, atunci da, am terminat discutia.
Va d ca multi il acuza pe Geoana ca a facut o vizita in Rusia, fara a face cunoscut acest lucru in CSAT.
Se uita insa de vizita si mai misterioasa a lui Basescu in Siria, urmata la scurt timp de o alta mai scurta a Elenei Basescu.
Scopul si rezultatul acestor vizite a fost facut cunoscut in CSAT ?
Macar al lui Traian, ca Elena putea sa se dea-n barci pe unde vreau buzele ei.
@ Vasluianul :”Elena Udrea e cea care sapa Romania. Ea e raul
absolut .
Subscriu, desi Piratu’ zice ca-i o bunaciune
@Ilinca
Votati Basescu si nu mai e nevoie sa va justificati :-).
Radu Humor, gresiti, nu a facut doar o simpla “vizita la Moscova” cum sugerati, si-o fi dus omul soacra sa vada Piata Rosie, sa faca vreo doua poze. Nimic mai mult.
@G. Preda
Eu nu ma justific pentru ca nu am de ce. Dvs. in schimb vad ca o faceti si inca, punand mult patos.
Cum spuneam, m-am saturat sa votez pe unul ” in lipsa de altceva mai bun”. O tara cu niste partide ce nu-s capabile sa propuna macar un adevarat candidat la presedintie isi merita soarta. Puteti sa-mi spuneti ca Basescu este cel mai bun din pdl, asta nu confirma decat parerea proasta pe care o am despre acest partid ( ca si despre celelalte).
Daca dvs. preferati sa alegeti “intre doua rele” este dreptul dvs. Si suportati si consecintele.
@ Vasluianul
“”"”fraieri basarabeni care se intampla sa si fie mai singurii tineri care nu se rusineaza de identitatea lor nationala si de limba pe care o vorbesc, acolo pe unde se duc in Europa.”"”
Nu cred ac sunt singurii ce-si asuma identitatea nationala si limba in Europa sau in alta parte dar sigur nu au “onoarea” de a fi reprezentati de un deputat pdl ( in foarte bune relatii cu basescu, de altfel) fost prm-ist si “cultivat” ca si vanghelie, in persoana lui william branza. Il cunoasteti, poate? Stiti, au fost fraieri care l-au si votat!
Unii au noroc intr-adevar!
@Ilinca
Nu aleg intre doua rele.
Aleg constient pentru reforma institutiilor statului, pentru un program liberal de guvernare, pentru un partid modern, conectat la realitatile europene, pentru un presedinte reprezentativ pentru Romania.
Mircea Geoana: un produs media cu termen de garantie foarte limitat, dar foarte scump.
@GPreda-48
Grija fata de prietenii @Ilincai, pe care vad ca-i confundati in atitudini cu ai dvs, este cel putin induiosatoare, ca sa nu spun chiar ingrijatoare.
Probabil ca pe masura ce ai dvs, se imputineaza de la o zi la alta, invatati sa-i si pretuiti.
Sunt curios cu cati o sa ramaneti dupa Mos Nicolai
P.S. Aveti pe un seite o lista cu sustinatori ai lui Basescu, care se incapataneaza sa nu treaca de 100 …..
@G. Preda “Aleg constient pentru reforma institutiilor statului, pentru un program liberal de guvernare, pentru un partid modern, conectat la realitatile europene, pentru un presedinte reprezentativ pentru Romania.”"
Pentru asta ati ales ( si am ales) si acum cativa ani, nu? Si cu ce rezultate? Acum 5 ani inca imi facea placere sa-mi fac vacanta in tara, acum nu.
PS In orice caz, oricare din cei doi va iesi, trebuie sa recunoastem ca este un presedinte reprezentativ pentru Romania de azi: manele, seminte, lipsa de educatie, pseudo-intelectuali, pseudo- universitari, mizerie, sate ingropate in noroi ( cum zicea @vasluianul) si deputati de genul celui amintit in postarea anterioara!
@Ilinca
Daca e sa alegem, sa alegem intre Basescu si Geoana.
Evident, putem gasi in PSD si PDL persoane detestabile. Dar faceti grave confuzii cand comparati pe Vanghelie cu Branza. Vanghelie e seful suprem in PSD, el ESTE PSD. Branza e un ilustru necunoscut. De asemenea, cand comparati gloabele, nu uitati si de caii de rasa. Dati-mi 6 insi din PSD care sa poata sta alaturi de Preda, Macovei, Ungureanu, Voinescu, Funeriu, Paleologu. Stiu, o sa mi-l dati a mia oara pe Cristian Diaconescu. Multumesc, nu am nevoie de alta demonstratie.
@Radu Humor
Am vazut pe lista de sustinatori ai lui Crin inclusiv membri ai PC …, da, partidul lui Felix; nu ma mira; dar nu lista lui Crin ma sperie, ci actele recente ale lui Crin … ma intreb daca dna. Zoe Petre sau dl. Daniel Barbu ii sustin la fel de hotarat precum ii sustineau candidatura si decizia de a se alatura lui Geoana …
Urgenţă maximă - aduceţi la televiziuni familia Rozolea, agresată de Geoană la scandalul imobiliar din cartierul Primăverii. Încă mai este în proces cu ei:
http://www.expresul.ro/index.php?articole=1&rubrica=19&id=11381
@G. Preda
Nu avem aceleasi valori asa ca lista dvs. “Preda, Macovei, Ungureanu, Voinescu, Funeriu, Paleologu”, nu ma impresioneaza.
L-ati uitat totusi pe Avramitza, sau el nu ( mai ) face parte din gloriile balcanice ale pdl-ului?
Cat despre Vanghelie, v-am mai pu odata o intrebare ( si nu mi=ati raspuns): cum este posibil ca toata floarea cea vestita a universitarilor din tara sa accepte un ministru garantat de vanghelie ( ministru care in particular va este sef!)? Numai pentru asta si as fi iesit in strada! Asa ca, se pare ca Vanghelie al dvs. nu-i chiar asa de rau…..cel putin asta reiese.
Sau poate dvs. ati protestat undeva? Putetis a-mis puneti unde? Pe site-ul Ad Astra , poate? Sau si ei au fost de acord cu aceasta numire garantata de Vanghelie?
@Ilinca
Nu inteleg, aveti ambitia de a cenzura, din postura anonimului, gesturile publice ale concetatenilor dumneavoastra ? Mie mi se pare ca obraznicia sobolanului e cam mare zilele astea …
@Ilinca
Andronescu a fost numita si asumata de PSD. Universitarii au protestat impotriva actiunilor publice ale ministrului Andronescu, la fel si Ad-Astra. Totusi, daca va place asa de putin Andronescu, cum de votati Geoana ?
@G. Preda
Si mie mi se pare mare tupeul celor ce accepta o “tutela” ca cea a lui vanghelie si vin aici, uitandu-si lasitatea, sa explice ” ce buni sunt ai nostri”.
@G. Preda
“Universitarii au protestat impotriva actiunilor publice ale ministrului Andronescu”"
Ha, ha, ha! Au protestat….Sigur..
Stiti ce sunta celea proteste? Stiti ce-i aceea o greva de luni de zile cu cursuri tinute prin parcuri, cafenele si alte locuri “romantice”?
Hai s-o lasam balta cu protestele …….
@ Gabriel Preda
Dumneavoastră înţelegeţi că dacă nu accept bullshitul declaraţiilor politice îl susţin pe Domnul Geoană? Eu, la aceste alegeri, l-am susţinut pe domnul Cernea din simplul motiv că nu a fost acceptat la întrunirea dintre candidaţii Băsescu+Antonescu şi a fost închis, cu cheia, afară. L-am susţinut reparatoriu, pentru că mi se pare anormal ca să existe nişte candidaţi privilegiaţi deşi ei sunt egali în faţa legii.
Eu nu vreau să trăiesc cu ruşinea de a avea 12 candidaţi egali în faţa legii şi a fi întrebat, de “3 din 3″ oameni care făceau sondaje, cine este Cernea. Vi se pare normal? Vi se pare democratic, conform cu valorile europene? Nu vreau să trăiesc cu ruşinea de a vedea intelectuali adevăraţi ai României, cum este domnul Funeriu, care folosesc în discuţii argumente de tipul domnului Hrebenciuc. Nu vreau să trăiesc ruşinea unei vieţi politice care nu pune în dispută nici cel mai mărunt argument intelectual, doar prostioare cu… ce să vă mai fac eu lista prostiilor, o ştiţi dumneavoastră mai bine.
Johannis - marionetă pe axa Moscova-Berlin:
http://www.german-foreign-policy.com/en/fulltext/56289?PHPSESSID=1c4ju18gu0o20258sn70tc7br0
“Aşa cum am spus şi în altă parte, nu-i poţi cere unui om să fie coerent la prima vizionare a unui material manipulator. Afectul este prea puternic. Sofismul “coerenţei”, pe care detractorii preşedintelui îl folosesc, era folosit de către organele de represiune din sistemele totalitare. ”
Mostra de servilism, dar si de deconspirare a unui personaj jalnic, care fara a-i pune Razvan Dumitrescu vreun reflector intre ochi, recunoaste implicit ca l-a pocnit pe pusti, numai ca inca nu reuseste sa-si aminteasca de ce :
).
)
L-o fi injurat, i-o fi vorbit urat lui, sau celei cu petitia, i-o fi dat peste bot ca vroia sa-i fure doamnei portmoneul ( a fost sugerata si ipoteza asta
Sincer sa fiu toata aura de “animal politic” a Piratului , a mai ramas doar ceva din prima parte
Domnule preda, cu tot respectul :
,,Traian Băsescu afirmă despre Mircea Geoană că “joacă partida rusească” deoarece “a încercat să-și cumpere prin angajamente viitoare susținerea factorilor de influență rusești de pe teritoriul României”
Ok, domnule Preda, astept o singura dovada ca cele spuse de dl.Basescu si exista in realitate.Este ultima parte a unei campanii electorale pe viata si pe moarte, o asemena dovada l-ar spulbera pe ,,tradatorul ” Geoana, ce asteapta domnul presedinte ? Pai daca il da dl.Geooana in judecata pentru calomnie ? Vrea sa-l menajeze pe contracandiatul sau, brusc are scrupule morale ?
@ GPreda

Am sa afirm ceva ce credeam sa nu pot spune niciodata
Nu in sensul ca i-as lua apararea lui Vanghelie, dar vreau sa va amintesc ca acest om a plecat de undeva de foarte jos si prin niste metode, din pacate functionale in Romania, a reusit sa ajunga la un nivel ametitor de inalt ( intr-o tara deschisa tuturor posibilitatilor, mai ceva decat America), din vina unor tipi mult mai inteligenti.
Decaderea unor personaje din elita intelectuala ( e drept ca mai mult morala ), mi se pare mult mai dezgustatoare si aducatoare de deservicii climatului social romanesc.
Si aici nu ma refer numai la TRU,Avramescu, Preda, Voinescu, Mihaies, Patapievici, Macovei, etc. , ci si la oameni cu o pregatire
superioara in varii domenii economice si sociale cum ar fi un Berceanu, Videanu, Croitoru, Negoita, si ultimul pe lista, incheietorul de pluton ( si la propriu si la figurat )- Boc , din cauza caruia nici doamna Ana, mama lui nu mai voteaza cu Basescu , ci cu Geoana
Iar faptul ca Basescu isi cheama sustinatorii pe OTV, Etno, Taraf si B1, nu mai are nevoie de alte explicatii.
e jale daca vine psd la putere. geoana e prea slab sa fie presedinte. ne-am intoarce de fapt in 2000 daca vin iar la putere hrebe, mitrea, nastase etc.
Sper ca Basescu sa iasa presedinte
@ Cristian Preda
Eu aş duce şi mai departe cele spuse de domnia sa Loda. Dacă domnul preşedinte are informaţii că domnul Geoană a trădat cumva interesele României, de ce acesta este încă în liberate şi nu în spatele gratiilor. Orice om care dă interesele României unui stat străin pentru interesul său personal ar trebui arestat şi uitat după gratii.
@gpreda
Studiu de caz, cat costa niste informatii publice si cum pot fi obtinute:
Vorbim despre S.C. DEFENSE, SECURITY AND INTELLIGENCE CO - DESINTCO S.R.L. unde dl. Mircea Basescu a fost asociat si administrator. Societatea are nr. de inmatriculare J23/243/2009 si C.U.I. 25058920. In luna august 2009 dl. Traian Basescu a spus ca fratele lui a renuntat intr-o zi la calitatea de asociat si administrator. In fapt, s-a depus o cerere in acest sens sub nr. 48713 in data de 26.08.2009, care a fost solutionata abia in luna octombrie 2009 iar actele au fost ridicate de la Registrul Comertului la data de 21.10.2009.
In mod normal, daca ar fi apelat la un consultant competent problema ar fi fost rezolvata pana in data de 31.08.2009.
De ce?
Pai, in termen de 2 zile de la data depunerii (n.r. 26.08.2009) un judecator trebuia sa se pronunte asupra inregistrarii actelor. Daca se amana pronuntarea, atunci inseamna ca actele prezinta greseli sau nu au fost depuse toate actele. Deci, inseamna ca Mircea Basescu a lucrat cu incompetenti.
Costurile referitoare la culegerea informatiilor anterioare este de aprox. 7 RON, daca se culeg informatiile doar on-line iar daca soliciti si acte (harti) costurile cresc la 40 RON.
Cu aceste informatii, in luna septembrie 2009 oricinne ar fi putut sa loveasca in Traian Basescu si sa-l faca mincinos. Pentru ca, in luna septembrie 2009, dl. Mircea Basescu era administrator si asociat la Desintco S.R.L.
Asemenea informatii se pot obtine oriunde in Europa. De exemplu in Italia, obtinerea de informatii despre o societate comerciala (actionariat, cifra de afaceri, administratori, etc) costa intre 7 EURO si 25 EURO.
Nu trebuie sa fii un Vanghelie pentru a obtine asemenea informatii. Si nu trebuie sa ai relatii in serviciile secrete.
Deci, ceea ce eu am spus despre bleen este ca urmare a folosirii unor surse publice de informatii. Iar vis-a-vis de incalcarea prevederilor Legii 319/2006 urmareste filmuletzul de prezentare, citeste apoi legea si convinge-te de veridicitatea celor spuse de mine.
Pe mine, nu ma intereseaza daca dl. Axinte este sau nu sanctionat. Pe mine, m-au deranjat alegatiile acestuia in care observa paiele din ochii altora si nu vedea barna din ochii lui.
Daca vrei sa afli si cum pot fi obtinute, te rog sa-ti treci adresa de e-mail si voi trimite link-urile necesare si instructiunile.
Nu este nimic ilegal. Dar totusi din asta eu traiesc si nu vreau sa-mi ia cineva painea de la gura.
La ora actuala, dl. TB este la Zero TV.
Vorba unui prieten de-al meu: un zero la zero tv.
Eu cred ca miercuri va aparea tot filmutetzul de la ploiesti, in care dl. TB l-a pocnit pe baietel cand l-a scos de pe scena.
@gpreda
Daca as fi fost o persoana fara caracter, puteam redacta o “reclamatie” catre un organism de control in numele unei “persoane indignate” si pe urma sa rad in burat despre raul facut unui om.
Nu-mi sta in caracter. Faptul ca i-am atras atentia este suficient pentru a intelege si a repara ceea ce este de reparat.
N-am facut niciodata o reclamatie si nu am solicitat vreunui organism de control sa efectueze vreun control punitiv, “doar pentru ca asa am vrut eu”. A face rau este foarte usor.
Exact, cum ti-am spus ma enerveaza atitudinea moralizatoare la o persoana care la randul ei are carente in activitate.
Este bine uneori ca activitatea profesionala sa fie despartita de activitatea politica, tocmai pentru a nu fi judecat asa de aspru.
@gpreda
Mai am singura intrebare? Daca la mine este lipsa de respect, cum o putem califica pe dna. Nutzy Udrea care a amenintat un jurnalist ca-l “va lucra informativ”.
Apropo, stii ce inseamna asta? Inseamna a culege informatii variate despre aceea persoana, inseamna a pune echipe de supraveghere operativa (cu tehnica aferenta) pe urmele acelei persoane, iar la final din toate informatiile obtinute sa creezi un material cu caracter de autenticitate (dar care este falsificat in anumite chestiuni esentiale) pentru a discredita o persoana.
Asta a facut Nutzy Udrea si in scandalul “biletelul”.
Dar din cate am inteles, piratul se dezice de ea. Exact ce spun eude cateva zile. Piratul arunca balastul peste bord.
Noapte buna.
@bibliotecaru
Buna postarea referitoare la marfa.
Draga Ilinca , GPreda este naiv ? Interesat nu cred c-ar fi , probabil si el ca si noi are doar principii . Sa fii PDL-ist si sa te bata Geoana …puh …sa fii PNL-ist si sa votezi Geoana …puh …si totusi pentru ca atata tupeu nesimtit ca cei din PDL nu are nici macar Adrian Nastase … noi vom vota Geoana . PUH
73# “Nu in sensul ca i-as lua apararea lui Vanghelie, dar vreau sa va amintesc ca acest om a plecat de undeva de foarte jos si prin niste metode, din pacate functionale in Romania, a reusit sa ajunga la un nivel ametitor de inalt ( intr-o tara deschisa tuturor posibilitatilor, mai ceva decat America), din vina unor tipi mult mai inteligenti.
Decaderea unor personaje din elita intelectuala ( e drept ca mai mult morala ), mi se pare mult mai dezgustatoare si aducatoare de deservicii climatului social romanesc. ” Radu Humor, as mai adauga vanghelizarea intelectualilor . Dar care intelectuali ? aia care s-au omogenizat in PDL ? Pai eu il citesc pe Tismaneanu ca sa aud aceeasi placa ca a lui Hoara ? Cititi blogul lui Tismaneanu. Incredibil .
triumviratul de aur al Romaniei pare a fi
geoana presedinte
nastase ministrul justitiei
vanghelie ministrul educatiei
Totul in Romania e o mare minciuna .Cat priveste geoana : singura afirmatie cu bun simt a lui iliescu e cea facuta cu ceva vreme in urma la adresa lui geoana “e un…” si o papusa fara ate (un pinochio in carne si oase caruia nu i-a fost pusa la incercare constiinta).Manipularea din presa ma face sa imi aduc aminte de Mona Musca care a fost unul(una) din putinii politicieni corecti , cu bun simt si neacceptata de gunoaiele ce fura in tara asta .Basescu le tine piept pentru ca a coborat la nivelul lor insa nu foloseste masca inocentilor.Ghinionul lui e ca nu e suficient de manierat si teatral ca mai sus numitul”…” geoana sau sa nu uitam nastase .
scuze ca postez off-topic insa m-am gandit ca ne-ati putea ajuta in trimiterea acestui apel catre destinatarul sau.
http://alexaionescu.wordpress.com/2009/11/30/apel-catre-traian-basescu/#comments
recomand:
http://alexaionescu.wordpress.com/2009/11/30/apel-catre-traian-basescu/
PUPINCURISM IEFTIN Al HOTILOR PEDELEI Si ATAT!
Vedea-vas la puscarie,pe toti.
stau si ma intreb: Iohannis este rus?????
nu. imi aduc aminte ca atunci cind biden (adica licuriciu) a venit la bucuresti a spus ceva de normalizarea relatiilor cu rusia. ups!
judecind acum pe baza zbaterii basescului si a lingailor sai care vin cu arguemnte de acest gen, as putea spune ca biden a dat semnalul schimbarii. voalat da l-a dat stiind relaita basescu - rusia.
as putea spune ca totusi basescu a jucat si joaca cartea ruseasca in sensul ca ar putea primi ordine dinspre moscova caci altfel nu inteleg cum jafo a devenit rafo dupa ce a fost preluat de catre….rusi, pentru care presedintele a gasit de cuviinta sa spuna ca niste garantii de stat le-ar face bine.
domnu preda, da cartofu care va arde destele este altul: acuzele lui ulieru cum ca seful SIE, numit de basescu, ar fi agent de influenta al unui serviciu strain…
a fost o propozitie cu subiect si predicat… sitam de faptul ca ungureanu este specialist in iudaism….dar cam atit….acu ca un fost purtator de cuvint al SRI o spune, ar trebui cercetata chestiune. asa-i?
apoi: cica se sparge pdl-ul dupa alegeri in stilul basescu ca s-or fi saturat oamenii de atita mediocritate… intrebarea mea, dle profesor, incotro o luati, catre bruxelles, nu-i asa???
sint curios cum va fi descrisa aceasta perioada, in care ati sustinut ideaa gaozarului, a tigancii imputite ca depline acte de moralitate, in memoriile dvs.
le astept cu nerabdare!
mai e putin. scapam de mizerie!
domnu preda,
tare as vrea sa fiu in locul lui geaona la ultima dezbatere. basescu ar parasi sala plingind inante de terminarea dezbaterii!
@ Cata,
nu e nevoie sa fii in locul lui; fanii Prostanacului tot asa se numesc.
@li
Pe intelectualii cazuti in patima betiei (de putere), nu pot sa-i mai consider nici detinatori, nici formatori de opinii , pentru ca asa cum prostituatele isi vand corpul, astia isi vand credibilitatea si bruma de idei .
Din aceste si alte cateva motive, nu-i mai citesc de mult pe un Tismaneanu, Mihaies sau Patapievici, lipiti ca marca de scrisoare de un personaj ca Traian Basescu( sper ca pe CAvramescu,TRU sau Voinescu nu-i bagati in aceeasi oala, ca atunci extinzand si la ITM sau Patrascoiu, transformam oala-n tucal
Asta referitor la indemnul lui @ li :
“Cititi blogul lui Tismaneanu. Incredibil .”
incearcam sa merg dincolo de aparente pentru a intelege de unde spiritul kominternist in abordarea basesciana a acestei campanii, acest miros de perioada a anilor 48-50.
raspunsul e unul singur: volodea tismaneanu, care desi a trecut atita amar de vreme si a fost reciclat de atitea ori, a ramas intact in spiritul mostenit si trait: spiritul kominternist!
adica trecerile dinspre odele catre iliescu spre cele indreptate spre basescu reprezinta o curgere naturala a existentei volodiene in spiritul celor deprinse de la inaintasi.
inaltator! si tipic pentru basescu sa se inconjoare de persoane, care moralmente cel putin, ar fi trebuit in veci sa taca ! dar bunul simt e prea mult pentru ei sa indure!
spune-mi cu cine te imprietenesti ca sa-ti spun cine esti!
vixtoras, puiule, venind dinspre tine, ceea ce spui mai sus, e un compliment…
iar tu cine esti, gaozarul sau pasarica? sau timpitul trecut prin scoala romaneasca?
esti admirabil!
@Radu Humor
Chiar credeti ca Basescu nu si-ar dori ca si vocea sa sa fie auzita la Realitatea TV, Antena 3 si RTV ?
@ Cristian Preda
Se întâmplă cumva ceva în structura PD-L? Observ că preşedintele s-a aşezat la paradă cumva excentric de nucleul PD-L.
@Bibliotecaru
Se intampla ceva in orientarea biroului dumneavoastra ? Stiam ca dna. Dragomir daduse dispozitii clare in privinta dumneavoastra: “pastrati un ton neutru, pentru a face mai eficiente intoxicarile”
@Cata
Domnule student de nota 7, stiu ca e o mare fantezie neimplinita a dumneavoastra sa va tutuiti profesorul, ca pe urma sa va puteti lauda la matusile de la tara cu asta, dar nu credeti ca intreceti masura ? Aici nu e cabinet psihiatric. Va rog sa va tratati obsesiile in alta ograda.
@Cata
Problema noastra nu e ca neamtul n-ar fi neamt, ci ca din dragostea asta la prima vedere intre Crin si Geoana sa nu se nasca vreun monstru.
Eu zic asa: in tara asta, chiar si Patriciu, cu toti banii lui, tot un vot are. Vreti sa ii acordati si dreptul sa foloseasca si votul dumneavoastra ? Nu aveti decat. Eu si cu alte cateva milioane de romani vom vota cum ne taie capul, nu cu cine vrea dumnealui.
OBSERVI CA PANA SI PE SITUL TAU TOT OAMENII DE BUN SIMT PREDOMINA? CUM TE SIMTI, PUPINCURIST MIOP CE ESTI?
@ciudatul care semneaza cu numele gazdei
Degeaba sunteti impertinent si indecent, nu aveti cum sa schimbati adevarul, chiar daca il inecati intr-un fluviu de minciuni. Faptul ca, printr-o mobilizare masiva, asta si pentru ca e bine platita, reusiti sa ascundeti adevarul, sa inecati in corul invectivelor vocile slabe care inca mai rostesc adevarul nu schimba nimic: mincinosii raman mincinosi chiar daca sunt multi, o minciuna ramane minciuna chiar daca e repetata fara oprire. A, ca puteti face pe multi oameni onesti sa isi piarda capul, ca ii puteti face pe si mai multi sa renunte, satui de atmosfera irespirabila creata de dumneavoastra, e altceva. Adevarul de care fugiti, adevarul pe care-l ascundeti acum se va intoarce pana la urma impotriva dumneavoastra. Acceptand acum un troc mizer, mica rasplata pentru micile dumneavostra servicii, veti constata peste ani ca ati contribuit la mentinerea la putere a unei clici ignobile, animata nu de principii ci de dorinta de imbogatire, in timp ce declara adeziunea la valorile social-democratiei. Veti constata ca ati contribuit la consolidarea mafiei care acapareaza acum tara si, incapabil sa oferiti un sprijin pentru cei apropiati, veti da vina tot pe politicienii asa-zis social-democrati pe care acum ii creditati cu inconstienta usurinta.
Stimate domn, confundati siguranta si impunitatea pe care o ofera anonimitatea cu dreptatea. Faptul ca nu puteti fi acuzat pentru ca nu puteti fi identificat nu va face sa si aveti dreptate. Faptul ca gazda dumneavoastra va tolereaza vocea falsa nu va face sa aveti dreptate sau o contributie importanta. Dimpotriva, aveti sansa sa exprimati o prostie sau sa aveti o contributie utila. Dumneavoastra ati ales calea cea mai facila, cea a atacului personal, fara sens si fara utilitate. Sper ca, incurajat de toleranta, sa ajungeti si sa scrieti ce ganditi cu adevarat.
@ciudatul care semneaza cu numele gazdei
In particular, faptul ca identificati injuratura grobiana cu “bunul simt” dovedeste ca gesticulatia precara din ultimele zile ale lui Crin Antonescu, care azi pune la zid pe Geoana pentru ca maine sa se inscrie cuminte in alaiul sau, a derutat pe multi in privinta sensului expresiei acestuia preferate. Pentru orice probleme legate de sensul expresiei, mai bine consultati DEX-ul decat sa luati de bun ce declara simpaticul lider PNL.
@G. Preda “”…aveti sansa sa exprimati o prostie sau sa aveti o contributie utila”".
Cum nu vad ce contributie utila aveti, inclin sa cred ca va incadrati la prima varianta.
PS Sunteti platit dublu in zilele libere?
@ Gabriel Preda
Domnule dragă,
Eu nu am birou, PC-ul meu stă pe o masă şubredă ce odinioară era masă de sufragerie. Habar nu am cine este doamna Dragomir şi de ce ar trebui să-mi vorbească.
Stimate domn,
Aveţi numele meu, aveţi imaginea mea pe blog… de ce nu mergeţi dumneavoastră acolo unde credeţi că sunt şi să mă căutaţi acolo. Nu este foarte greu să vă verificaţi teoriile; pierdeţi o zi din viaţă, dar merită.
Mai aveţi o variantă, interesaţi-vă pe la partid cine sunt, că bănuiesc că am fost verificat de “oamenii de bine” de la PD-L, că nu sunt un semn de întrebare de ieri de astăzi, poate că am deja un dosărel la “specialiştii” în inteligence ai partidului. Sunt deja nişte membrii PD-L care susţin că ştiu exact unde stau… Daţi un telefon şi obţineţi de la ei orice informaţii.
Sau poate că nu mă găsiţi pe nicăieri, pe la nici un partid, pe la nici o instituţie, pe la nici un ONG… şi atunci vă veţi cere scuze pentru prostioarele pe care le tot insinuaţi. Ce spuneţi? Luaţi exemplu de la deontologia preşedintelui care spune ziariştilor să fie cinstiţi şi nu mai vorbiţi dacă nu ştiţi exact ceva… Dovediţi că sunteţi un om de treabă şi de bun-simţ. Ce spuneţi? Vă deranjează prea mult comportamentul elegant şi civilizat?
Nu ştiu ce v-a deranjat la întrebarea mea de mai sus. Nu făceam decât să observ că domnul preşedinte nu a acordat atenţie membrilor Guvernului în funcţie, am constatat o anumită răceală, ceea ce m-a uimit. Mi s-a părut că văd o schimbare de echipă, cum este la hochei. Poate a fost doar o senzaţie, poate că ceea ce am observat are o rădăcină în nevăzutul Partidului Democrat-Liberal. Consider că întrebarea mea adresată domnului Cristian Preda este o curiozitate îndreptăţită. Domnul Preda poate răspunde, poate să nu răspundă… Intervenţia domniei voastre nu-şi are nici o justificare. În plus, exprimarea dumneavoastră lasă să înţeleagă altceva decât vreţi să spuneţi, anume că alţii primesc instrucţiuni despre cum să acţioneze în privinţa mea, dar asta este altă poveste, şi nu am să pretind că nu am înţeles exact ce doriţi să spuneţi.
- Un alt mod de a face politica in Romania -
La Multi Ani!
Astazi de ziua nationala a Romaniei s-a semnat la Timisoara “PACTUL DE LA TIMISOARA” intre sustinatorii lui Mircea Geoana. Cu toate ca folosirea insemnelor nationale in scopuri politice este interzisa prein lege am putut auzii si vedea (ciudat - in direct la RTV) cum imnul national, drapelul national si ziua nationala sunt folosite josnic in scop electoral de catre Mircea Geoana si sustinatorii sai politici.
Protestez! Nu am ajuns sa va bateti joc in asa fel de noi. Sunteti cei mai josnici alt fel de politicieni romani.
ciudatul care semneaza cu numele gazdei este gabriel preda?
gabitza, ai o imaginatie saracuta… n-am cum fi elevul “marelui” profesor cristian preda din doua motive: e posibil ca el sa-mi fi fost elev sau e posibil sa nu ne fii intilnit niciodata…. alege tu
gabitza, ce obsesii crezi ca ma macina pe mine? ia sa te vad, esti perspicace?
Tocmai a fost semnat parteneriatul pentru golanie. PSD si PNL nu mai au nicio limita. Si-au batut joc de ziua nationala si de simbolul libertatii - orasul Timisoara.
Ideile lor de bun-simt legate de Romania nu sunt in consonanta cu capania electorala desfasurata pana acum, cu Iliescu, Vanghelie, Hrebenciuc. cu principiile de CAP-isi ale liderilor PSD, cu Patriciu si Vantu.
Oameni buni, haideti sa nu lasam Romania pe mana astora. Ne vand cea mai mare iluzie de pana acum. Daca Iliescu ne-a vandut iluzia liberatii, iar astia de vand iluzia democratiei.
@reconstructiadreptei
Puteti sa-l luati pe G. Preda si sa protestati impreuna: ieri se lauda ca stie ce sunt acelea proteste!
Va poate povesti mai multe si despre Vanghelie.
Şobolănimea moscovită şi cea sorosistă s-au adunat la Timişoara, să încerce să prostească lumea.
Ciuhandu, exclus din PNŢCD, apreciază “noul PSD, evoluat după 20 de ani”, şi îl laudă pe Vladimir Putin “care a condamnat Pactul Ribbentrop-Molotov”…
#91 #Domnule Radu Humor , eu sunt dovada vie ca nu exista manipularea mediatica pe care o tot invoca toti PDL-istii . Eu nu am citit pana la un moment dat decat Tismaneanu , Patapievici , Plesu ( care duce o lupta interioara, intre crezul moral si prietenii sai ) si alti cativa , in a caror idei ma regaseam . Cu timpul ideile lor s-au radicalizat intr-un sens care m-a contrariat . Am considerat intotdeauna ca Intelectual = spirit critic . Nu am inteles cum (si unde ) le-a disparut spiritul critic . Nu inteleg insa , ca , daca ideile lor politice nu-mi mai sunt pe plac , sa le contest si substanta intelectuala . Raman fidela principiului conform caruia daca nu empatizez cu ideile lor asta inseamna ca ei sunt zero (asta o stiu de la Avramescu ) . Gresit . Aici gresim toti cand ne radicalizam in ambele sensuri . Azi dinineata in loc sa ma uit la parada militara ( oare ce sens are ? )m-am uitat la B1TV la Tismaneanu (ma bantuie ) Toata argumentatia lui in apararea (disperata ) lui TBasescu putea fi valabila si in sens contrar . Iarasi constat ca-i interesant .Nu pot sa-i amestec pe Vladimir Tismaneanu , Andrei Plesu , HRPatapievici etc. … , cu Andrea Pora , Servil Voinescu si TRUngureanu cum se amesteca ei insisi cu o placere care ma pune pe ganduri . Spun toate aceste lucruri cu parere de rau nu cu satisfactia unora, care ar trebui sa va puna si pe voi pe ganduri.
@Biblio
Dna. Dragomir este sefa postacilor PNL, mutati urgent in tabara PSD. Nu vad nimic de bun-simt in tactica dumneavoastra de a incerca sa atacati unitatea PDL in sprijinirea presedintelui prin invitatii facute membrilor PDL de a face declaratii in defavoarea presedintelui sau a partidului care-l sustine. Nu v-am acuzat ca ati fi lipsit de inteligenta sau subtilitate. In acelasi timp va invit sa nu va mai ascundeti. Sunteti evident un adversar al presedintelui. Mimati interesul pentru probleme legate de articularea PDL si pareti insufletit de nevoia de a intelege resortul deciziilor politice ale liderilor acestui partid dar orice om inteligent va citeste cu usurinta: nu faceti decat sa expuneti, cu o infinita subtilitate, tot ceea ce poate fi interpretat drept negativ legat de acest partid.
Atentie, scopul postarii mele nu e de a va maguli: e trist ca o inteligenta atat de vie se pune in slujba unor interese atat de meschine.
@ Gabriel Preda
Nici dumneavoastră nu credeţi ce spuneţi. 
M-aţi descotranspirat.
Ce anume era în defavoarea preşedintelui, că nu înţeleg?
http
webtv.realitatea.net/actual/romania-isi-sarbatoreste-ziua-nationala
Dacă urmăriţi înregistrarea Realitatea tv, veţi vedea cum membrii guvernului Boc sunt separaţi de preşedinte, la “grămada politică” (pentru că sunt amestecaţi de la toate partidele politice).
@li
Ca tot mai des vine vorba de violuri, am sa va spun parerea mea despre un intelectual care-si violeaza constiinta si-mi agreseaza si mie inteligenta, pentru ca-l fac atent de acest lucru:
Nu dau doi bani pe el si nici pe ceea ce a facut/scris bun pana atunci, pentru ca toate convingerile lui au fost fie false, fie impuse de anumite conjucturi, dar mai ales nu mai am nici o certitudine ca schimbandu-se contextul, nu s-ar schimba radical si convingerile lui filosofice.
Chiar credeti ca Tismaneanu condamnand comunismul, mergand pana la punctul in care-si acuza tatal de crimele acestui regim, nu poate fi intors de la “tata(tzatza)”, daca se schimba, Doamne fereste regimul ?!
P.S.
Am “ingrosat” cu buna stiinta exemplul, ca sa nu lungesc prea mult vorba
@Humor , de ce te ocupi tu de ce ar fi, daca nu ar fi si nu de ce a fost si este. Nu crezi ca esti un manipulator ordinar. Nu mai pacaliti pe nimeni scolari de Baneasa, ca aia de Frundze au cam mierlit-o.
Introduceți datele si comentariul dvs.