Peremizarea PNL

Nu înţeleg de ce dl Antonescu a dezavuat declaraţia făcută ieri de Ludovic Orban, care descria alegătorii preşedintelui Băsescu cu ajutorul unor expresii folosite în spaţiul nostru public de Vadim Tudor şi G. Becali.
Oare nu acelaşi domn Antonescu anunţase cu câteva ore mai devreme că ar vota cu Vadim Tudor, dacă acesta ar intra în turul al doilea alături de actualul preşedinte?
PNL suferă un proces de peremizare.
E posibil ca singura raţiune a acestui proces să fie dorinţa de a smulge voturi de la extremişti, cu speranţa de a prinde turul al doilea.
Indiferent de motiv, e regretabil ceea ce se petrece.

Cuvinte cheie: ,

62 comentarii

1 Bibliotecaru { 11.09.09 at 8:54 PM }

@ Cristian Preda
Ţineţi minte că pe vremuri, la ştiri, exista formula: “escaladarea conflictelor”. Problema este mai gravă, pentru că liderul PRM, domnul CV Tudor, foloseşte stilul său de tribun pamfletar ca într-o piesă de teatru, pentru a câştiga adepţi şi susţinători. Problema cu întreaga politică românească, pentru că parcă ieri sau astăzi l-am auzit şi pe domnul Flutur că a spus că domnul Johannis îşi face guvernul în boscheţi (corect boschete), şi exemplele pot continua aproape fără sfârşit.
Ei bine, eu cred că din cauza surexcitării, din cauza nervilor scăpaţi din frâu, din cauza tensiunii şi a mizelor foarte mari, aproape toată lumea politică a ajuns în zona aceea de surescitate în care individul devine capabil de orice grozăvie. Eu cred că politica nu-şi permite să aibă momente de iresponsabilitate şi ar trebui să facă un pas în spate ca să iasă din zona înjurăturilor reciproce.

Dumneavoastră, ca intelectual, sunteţi dispus să faceţi primul pas spre normalitate sau veţi contribui şi dumneavoastră la “escaladarea conflictelor”?

2 Gabriel Preda { 11.09.09 at 8:54 PM }

Si eu sper ca PNL-ul sa pastreze totusi tinuta morala si sa nu se transforme in terenul de joaca al lui Orban, asa cum PSD-ul a devenit un fel de parc de distractii al lui Vanghelie…

3 navy { 11.09.09 at 9:07 PM }

Buna seara Dle. Preda,
1 – Imi permit sa va corectez deoarece Antonescu nu a dezavuat declaratia lui Orban. Antonescu a spus ca se delimiteaza de cele declarate. Orban este un recidivist. La o intalnire cu femeile liberale el a spus ca acestea trebuie sa treaca prin patul sefului de partid pentru a fi promovate. Si iar sefii s-au delimitat. Sefii liberalilor considera toate aceste declaratii simple exprimari nefericite.
2 – Am urmarit emisiunea de aseara de la RTV cu intermitenta deoarece nu suportam dulcegariile. Gretoasa.
Cred ca Dl. Basescu nu ar trebui sa participe la astfel de suse.

4 Titi Spritz { 11.09.09 at 9:30 PM }

De ce? pentru acelasi motiv pentru care dumneata, C.P., nu mananci ceea ce descrii.

5 Rika Venturiano { 11.09.09 at 9:30 PM }

Dar cata revolta, dle. Preda. Proveniti dintr-un partid care le spune de 5 ani pe bune prin gura aurita a celui mai iubit fiu al boborului. Haideti sa va reamintesc un episoad, de argument “elegant” si forte care l-a facut in 2004 pe dl. Basescu sa semene atat de bine cu dl. Vadim, incat i-a inhatat toti fanii.
1. tineti minte cand vroia sa-i elimine pe homsexuali? :) ) Avea si cifre 20 la suta, ne scapa de boomul demografic cred. Ca spune domnia sa :) ca acum.
N-o sa intru in detaliul legat de faptul “ca arde-i pe coruptii (lor)” are ceva foarte evident, e drept mai rafinat, din “ii impuscam pe stadion”. Tot pt. ca o spunea dnia sa.
Am sa vi-o reamintesc pe “tiganca imputita a dlui Basescu”, devenita cred intre timp si tonomat, si tradator de tara ca o critica si-l critica pe presedinte.
Cat despre episoadele multiple dinainte si de dupa Golden Shpritz, la bratul idolului national Becali, trebuie sa spunem ca-i pun in seriasa inferioritate de “vorbe si nu fapte” pe dnii PNL.
Toti oamenii presedintelui au girat reperemizarea tarii la alegerile pt. PE, ca sa nu se transforme scrutinul in elenizarea basesciana a Romaniei si sperand ca pe turul 2 dl. Basescu va trage de la cei 2 catindati. Pe asta o zic io, asa ca dl. presedinte cand o da cu Grivco, moguli, oligarhi, azi mergand la Berlin, ne-a dat si solutia dosarului Revolutiei, a carei emanatie nu este .
Problema pnegeizarii Bucurestiului nu v-a afectat nimic cand partidul dinc are faceti parte a facut la Bucuresti, in consiliu fratie cu oamenii dlui Becali. De ce nu ati protestat atunci?

6 Brunea Fox { 11.09.09 at 9:38 PM }

Nu ar trebui sa va mire atitudinea liberalilor.Dl Orban recidiveaza cu inconstienta si iresponsabilitate.din pacate partidele istorice ies din istorie pe usa din dos…martirii din puscariile comuniste s-ar intoarce in mormant…nu pot sa comentez decat ce,in logica asta,si dl Orban se inscrie intr-una din categoriile pe care le discrimineaza acum,acum 5 ani.sau o fi votat cu dl Nastase?

7 Brunea Fox { 11.09.09 at 9:45 PM }

@bibliotecaru
un bilet doua bilete
un colet doua colete
un istetz, doi istetzi
un boschet doi boschetzi
din pacate istetzi nu prea sunt in partidul gica contra.ei nu au timp si /sau nu vor sa vina la intalniri cu Presedibtele tarii .mai nou nici nu vor sa mai voteze in parlament?oare de ce ii mai platim?

8 Cristian { 11.09.09 at 9:46 PM }

Domnule Preda,

1. Colegul dumneavoastra de partid, domnul Boureanu, a declarat de asemenea ca, in aceleasi circumstante descrise de domnul Antonescu, ar vota cu Vadim? Ce aveti de spus despre peremizarea PDL?

2. Guvernul propus astazi de PDL are la interne pe domnul Gabriel Oprea, “mafiot” in guvernarea Nastase, dupa declararatia domnului presedinte Basescu, descendent din nomenclatura, si ridicat in grad de general de actualul presedinte. Cum comentati fesenizarea PDL?

Acum, ca tot am deschis rana, imi vin si alte intrebari in minte, cum ar fi 1. cum comentati nepotismul promovat de un sef de stat care este “liderul neoficial” al partidului din care faceti parte ? 2. ce parere aveti de prestatia si vocatia de europarlamentar a domnisoarei Elena Basescu? 3. Cum vi se pare ca reprezinta imaginea Romaniei un candidat care pozeaza in campania electorala cu o spada si un scut in fata unor oameni sarmani de la sate si de la oras? 4. Cum comentati coruptia din partidul in care faceti parte? Ridzi-Udrea-Berceanu-Videanu-Pogea? 5. Cum comentati incompetenta guvernului Boc in plan economic? etc etc, dar cred ca nu voi primi un raspuns onest – si acest lucru este inca si mai REGRETABIL!

Eu n-as vorbi de altii inainte sa dau raspunsuri la intrebarile astea la care, dupa politicianismul de care dati dovada, sigur nu aveti un raspuns valabil.

9 amanda13 { 11.09.09 at 10:14 PM }

am mai postat un comentariu insa se pare ca nu a aparut. Voiam sa spun ca, in fapt, Crin Antonescu nu a dezavuat nicio declaratie a lui Orban fiindca s-a distantat doar de discriminarea anumitor categorii sociale si nu de asocierea propriu-zisa a votantilor lui Traian Basescu cu respectivele categorii.
In orice caz, pe blogul la care contribui si eu, ii invit pe “intelectualii lui Crin”, acei 100 de semnatari ai unei liste de sustinere, sa iasa public si sa ne spuna parerea lor despre modul grobian in care se comporta liberalii in frunte cu Antonescu

10 amanda13 { 11.09.09 at 10:15 PM }
11 ion adrian { 11.09.09 at 10:19 PM }

Regret, dar asta este realitatea , singurul om serios intre papitzoii aia este Melescanu.

12 Bibliotecaru { 11.09.09 at 10:26 PM }

@ Brunea Fox
Sunt de acord, dar nu pot fi în totalitate de acord cu dumneavoastră. Limba română este o limbă liberă, vie, în continuă transformare. Academia Română stabileşte normativul dar asta nu înseamnă că limba română este bătută în cuie.

Boschete sună a formă de singular şi aproape toată lumea spune boscheţi, adică nu boschet-boschete, ci boschete-boscheţi.
Încercam să arăt nu faptul că domnul Fluture a greşit, încercam să arat că nu eu am scris greşit.

Am luptat cu clasa politică să nu mai spună asumarea răspunderii, ci angajarea răspunderii, impozit minim şi nu impozit forfetar… Văd că acum multă lume spune corect, şi mă bucură această constatare, dar asta nu înseamnă că reflexul nu era asumarea răspunderi sau impozit forfetar sau boscheţi. Probabil că măcar în ceea ce priveşte forma boscheţi se va “face dreptate poporului” şi se va adăuga în DEX.

13 Riddick { 11.09.09 at 10:26 PM }

Mulţumiri “geniului” V.S., care a readus în partid PNL-Câmpeanu, NPL-Cataramă şi a făcut fuziunea cu APR-Meleşcanu. Acum metastazele s-au generalizat, rien a faire.
Trebuie duşi prin alegeri anticipate la procentul lor real, 9-12 %.

14 doru { 11.09.09 at 10:31 PM }

am fost liberal,sunt liberal, insa mai ales dupa declaratiile lui orban si antonescu nu voi vota niciodata cu acesti “liberali”

15 Perotinus Minor { 11.09.09 at 10:37 PM }

Prin aprilie 1990, la TVRL si la o ora de varf, era intrebat Radu Campeanu ce parere are despre intentia regelui Mihai de a reveni in tara. Cu o mina ingrijorata acesta a raspuns ca momentul este cat se poate de nepotrivit. Apoi, aceeasi intrebare a fost pusa lui Ion Ratiu.Mi-l amintesc raspunzand, cu seninatate si zambetul binecunoscut, ca regele este oricand binevenit in tara lui. Din acel moment n-am mai avut indoieli cu cine voi vota dar si pe mana cui a incaput, din pacate, renascutul PNL. In ce priveste acest partid, tot ce a urmat de atunci pana acum nu a facut decat sa-mi consolideze prima impresie. Tariceanu-fiul vitreg al unui turnator la Secu, Ghise-turnator la Secu, Orban-progenitura de securist, Olteanu-nepotul tovarasei Gizela, Antonescu-repetent si parlamentar chiulangiu. Dar Norica ! Politica PNL a fost, este si va fi pe masura acestei adunaturi.

16 Gabriel Preda { 11.09.09 at 10:38 PM }

@Riddick
Nu inteleg de ce Valeriu Stoica e de vina ?
Pai daca si dupa ce a fost evacuat din partid tot el e de vina pentru prostia lui Chiuariu, Adomnitei, David, Orban si naivitatile, ca sa nu le spun altfel lui Crin ? Dar ce le face, domnule, ii conduce de la distanta, le comanda sa scoata prostii pe gura ? Bine ca nu dati vina pe Burebista si Decebal pentru mitocaniile lui Ludovic Orban ….

17 Riddick { 11.09.09 at 10:42 PM }

@Gabriel Preda : Dacă nu dormea pe el nu ajungea să-l dea afară din partid derbedeii penali ai lui Patriciu. Congrese de “unificare”…bleah.

18 Ilinca { 11.09.09 at 11:27 PM }

“Peremizare”?
Exact la asta ma gandeam si eu cand am citit cum un primar slugarnic ( pdl si nu prm si nici pnl) ii stergea de zor pantalonii lui Basescu in plin miting electoral! Gestul asta de vataf ce se ploconeste in fata boierului cum il calificati?
http://www.ziua.net/news.php?data=2009-11-07&id=44126
Dar de vestitul deputat William Branza fost PRM-ist si actual PDL-ist ce ziceti?
L-ati auzit cum vorbeste, i-ati vazut comportamentul ? Asta nu a peremizat pdl-ul si la propriu si la figurat?

19 Riddick { 11.09.09 at 11:48 PM }

@Ilinca : te aştepţi să vezi pe Mogulistan TV chestii similare la ceilalţi candidaţi ?

Ia uite-l pe Geoană la Suceava cum se fofilează şmechereşte:

20 Vasluianul { 11.09.09 at 11:49 PM }

Domnule Preda, ce cauta Netoiu pe scena aia la Craiova? Ce e cu declaratiile terifiante ale primarului de Craiova la adresa lui Dinescu (ca ii va fi luata mosia, ca va fi dat afara din Oltenia)?
Va rog din suflet, alaturi de domnul Valeriu Stoica, de domnul Traian Ungureanu si de doamna Monica Macovei sa faceti ceva acolo…Nu vreau sa ajunga iar pe mana lui Iliescu totul !

21 Ilinca { 11.09.09 at 11:57 PM }

@Ridick
Putin imi pasa ce fac Geoana, Oprescu , Antonescu si ceilalti candidati. Am vrut doar sa subliniez ( ceea ce era usor de inteles pentru orice persoana cat de cat normala ) ca aceasta peremizare atinge absolut toate formatiunile politice . Asa ca, sa nu “ne” umflam in pene ce jegosi sunt altii si ce extraordinari ai nostri.
Si mai cred ca numai cineva la fel de slugarnic ca primarul ala tont ( pentru ca trebuie sa fii si tont sa faci asa ceva in public) poate sa treaca cu vederea un asemenea act, facandu-se ca nu s-a intamplat nimic.

22 sym { 11.10.09 at 12:16 AM }

Am spus-o de multe ori și repet: în acest moment PNL nu are capacitatea de a acționa în nici un fel pozitiv pentru interesul public. Este un grup de aventurieri fără doctrină, competență sau bun simț, cu interese foarte transparente – spolierea banului public și protejarea față de justiție prin controlul și subminarea acesteia.

Orban nu este excepția acestui partid. Este vicepreședinte. Dar Fenechiu și troglodiții lui sunt la fel. Vosganian nu este cu nimic mai prejos ca nivel de incompetență și obrăznicie. Hașotti aidoma (în paranteză, am fost șocat să aflu, acum 2 ani, că are o avere de peste 56 milioane euro, făcută din afaceri cu pesedeii). Frapează asemănarea dintre Gorhiu și Băcinioiu/O. Vasilescu – aceeași agresivitate, rea credință și prostie.

Dealtfel priviți rezultatul votului. Cu toate păcatele (grele) ale unei mare părți a candidaților PDL și PSD, aceștia își câștigă mandatele. Peneliștii se fofilează în parlament, pe colegii desenate special. Chiar și populația evită să-i voteze.

Această adunătură merită curățată cu un vot uninominal corect. Ori dispare gașca care în acest moment sufocă orice idee de liberalism și bun-simț, ori dispar ei cu totul din spațiul public. Prima alternativă este de preferat, dar dacă nu e posibil…

23 Ne-Revolutia bunului-simt | De la A. (la) Z. { 11.10.09 at 12:43 AM }

[...] Cristian Preda ne atrage atenția că doar înainte cu câteva zile de declarația domnului Orban, însuși președintele PNL și candidatul la președenția României, Crin Antonescu, a declarat că în cazul ipotetic în care Traian Băsescu ar intra în turul II cu Vadim Tudor, el l-ar vota pe cel din urmă. Și Theophyle abordează tema dintr-o anumită perspectivă: cea a procentelor în scădere a candidaților Vadim Tudor și George Becali și destinația acestor procente. [...]

24 Miruna { 11.10.09 at 12:50 AM }

@Brunea Fox# 7
Un pachet – doua pachete;
un tichet – doua tichete ;
un banchet – doua banchete
un boschet – doua BOSCHETE.

25 Emma { 11.10.09 at 1:07 AM }

Sincera sa fiu, putin ma intereseaza ce crede Antonescu…
Mi se pare fascinant faptul ca atunci cand toate televiziunile europene se intrec in a transmite in direct celebrarea a 20 de ani de la caderea zidului Berlinului noi ne uitam la teve sa ne intrebam ore intregi “este sau nu vocea Elenei Udrea”….

26 sym { 11.10.09 at 1:12 AM }

@Emma

Da, stupiditatea ilustrată perfect. Probabil că este, who cares?

27 li { 11.10.09 at 1:33 AM }

Domnule Preda , v-am mai spus , ca datorita meseriei intru in contact cu foarte multi oameni din toate mediile sociale si surpriza ! Orban are dreptate . De aici isi are izvorul si consternarea mea ca Basescu este sustinut si de betivi (genul creier in borcanul cu formol ) si de intelectuali fini (?) .

28 Miruna { 11.10.09 at 1:33 AM }

Vai, d-na Udrea este perfecta ilustrare a stupiditatii? :)
Asa e!

Who cares? I care.

Dumneaei este ministru peste doua ministere ( pe care le conduce execrabil) in Romania mea, nu in Papua Noua Guinee.

I care. Si-mi pasa atat de mult incat de indignare aproape ca mi-a pierit gustul pentru marile evenimente internationale. Germanii sarbatoresc caderea zidului, iar noi asistam oripilati la ce ispravi mai face d-na ministru cu mop , vuitton si tocuri cui! Cum a putut presedintele Basescu sa ne jigneasca atat de mult inteligenta promovand un asemenea specimen de ministru? Cum pot romanii empatiza cu nemtii astazi, din moment ce la 20 de ani de revolutie avem in frunte oameni politici de o calitate sub orice limita acceoptabila in Europa?
I care, Yes I care!

Yes, I care!

29 cristihan { 11.10.09 at 1:38 AM }
30 Emma { 11.10.09 at 1:52 AM }

@ Miruna
“Cum pot romanii empatiza cu nemtii astazi, din moment ce la 20 de ani de revolutie avem in frunte oameni politici de o calitate sub orice limita acceoptabila in Europa?”
Doamna, n-ati inteles nimic…Tocmai de aceea este trista absenta dezbaterii din sfera publica romaneasca.
NU ERA VORBA DESPRE EMPATIE!

31 Bruner Fox { 11.10.09 at 2:14 AM }

Buna ziua. vreau sa va semnalez iresponsabilitatile si incoerentele domnilor Geoana si Antonescu . Nu am pregatire juridica , dar sabotajul pe care il comit domnii Geoana si Antonescu, impreuna cu partidele pe care le conduc , cred ca s-ar califica la infractiunile de abuz in serviciu contra intereselor statului, subminarea intereselor nationale si furt din bugetul tarii. Ei au generat criza, retragandu-se de la guvernare si demitand guvernul Boc si acum vin iar si zic ca guveernul Boc e bun, dar numai pentru trecut Bugetul?
Cum imi argumentez asta: prin actiunile Domniilor lor ( constiente , banuiesc-altfel nu ar candida la Presedentie daca ar fi inconstienti-labili psihic) au determinat amanarea acordarii transei FMI.Statul a fost obligat sa se imprumute de la Banci Comerciale cu o dobanda mai mare ca sa plateasca salarii si pensii. Aceasta diferenta de dobanda poate fi imputata cred eu celor vinovati si anume propun sa fie decontata de catre parlamentarii celor 2 Partide ( in solidar-intelg ca este vorba de aproximativ 11 milioane euro lunar in perioada 2010-2014)
In acelasi timp , imprumutandu-se statul de la bancile comerciale si luaind toti banii d epe piata, acestea cresc dobanda de referinta , care se reflecta si la creditele acordate, deci si la creditul meu imobiliar. Deja BCR m-a anuntat ieri ca am echivalentul a 83 Euro in plus lunar de plata la ratele creditului meu ipotecar, din cauza majorarii dobanzii ROBOR .
Intrebarea este, pot eu,cetatean supus al statului roman , pe baza logicii de mai sus, sa ii reclam la Parchet ( sau DNA) pe acesti domni si partidele pe care le conduc pentru infractiunile de mai sus?
De asemenea , intarzierea si tergiversarea votului pentru cabinetul Negoita pana dupa turul unu ( Senatul si-a luat vacanta, propun sa fie fara plata -cele 8-10 libere la toti bugetarii), constituie , in opinia mea infractiunea de neglijenta in serviciu si atentat la siguranta nationala, in perioada de situatie de calamitate (epidemia de gripa noua) .
Eu cred ca prin actiunea lor, Senatorii Romaniei condamna 20 milioane de romani la saracie in anii care vin.Poate domnul Basescu sa convoace CSAT, intrucat este o chestiune de siguranta nationala? Ce se intampla dupa ce interimatul Boc 3 se terima dpdv constituional?Cine organizeaza turul doi , epntru ca manadatul guvernului Boc 3 se va fi terminat? E vid legislativ, dar Parlamentarii Romani isi iau concediu (platit , cred) ….Daca trebuie proclamata stare de urgenata din cauza gripei? Este ca si cum ti-ai taia creanga de sub picioare, dupa ce ti-ai pus singur funia de gat.
Ma duc maine cu plangerea la Parchet/DNA Bucuresti ,oare citeste vreun avocat postul si se ofera sa ma apere pro bono?
Multumesc

Puteti forwarda va rog frumos postul catre dl Valeriu Stoica?Sunt convins ca este in masura sa ne lamureasca cu chestiunile juridice si procedurale.

32 atreides { 11.10.09 at 2:26 AM }

Domnu’ Preda, io iti promisesem ca nu mai scriu acilea la matale, da’ vad ca in ultima vreme ai luat-o rau pe aratura asa ca m-am razgandit (dupa ce am meditat 5 minute) si ma vad nevoit sa intervin. Dumneata vorbesti dom’le de peremizarea altora, in conditiile in care seful matale de partid (ala vizibilul, marioneta) spunea ca pune biciul pe parlamentari si de la parlamentari in jos? Arata-mi si mie o tara democratica in care un prim-ministru spune asa ceva si nu este imediat eliminat in suturi din viata publica. Atunci parca nu te-am auzit sa protestezi, si nici pe alte rapandule gen sym sau Gabriel Preda care scriu pe aici. Partidul vostru a ajuns un partid extremist, cu mult mai periculos decat PRM (o caricatura de partid), din punctul meu de vedere pentru sanatatea democratiei din Romania ar trebui sa fiti interzisi prin lege. Duceti-va nene in Congo sa puneti biciul pe aia de acolo, nu pe noi.

33 A.C. { 11.10.09 at 3:06 AM }

Oare este posibil ?
A.Constantinescu { 11.10.09 at 2:51 AM } Poate de data aceasta ?

A.Constantinescu { 11.10.09 at 2:46 AM } Mai incerc si aici…

A.Constantinescu { 11.09.09 at 2:34 PM } 28.10.2009 – “Ieri s-a semnat un protocol între PNTCD si PNL, prin care PNTCD îl sustine pe candidatul liberal, Crin Antonescu, la alegerile prezidentiale, iar PNL sprijina unele demersuri ale PNTCD, cum ar fi Legea Lustratiei, urmând ca aceasta colaborare sa continue si la viitoarele alegeri.” ( http://www.vestul.ro/stiri/2021/protocol-de-colaborare-intre-pnl-si-pntcd.htm ).

09.11.2009 – “Premierul interimar, Emil Boc, a anuntat, astazi, semnarea unui protocol politic între PD-L si PNTCD în vederea sustinerii candidatului Traian Basescu pentru obtinerea unui nou mandat de presedinte al României.” ( http://www.realitatea.net/e–boc–pd-l-si-pntcd-au-semnat-un-protocol-de-colaborare-politica_660012.html ).

Am mai multe variante de comentariu:
1. PNTCD a inteles cine va castiga alegerile prezidentiale pe ultima suta de metrii, iar PNL-ul nu mai vrea sa sprijine proiectul Legii Lustratiei.
2. PD-L a obligat PNTCD sa il sustina pe actualul presedinte. PD-L-ul isi arata inca odata adevarata fata.
3. PNL (sau liderii lui) intra pe drumul pierderii popularitatii. PNL-ul nu are cum sa fie de acord cu Legea Lustratiei atata vreme cat se doreste un partener pentru PSD.
4. Se preconizeaza o greva spontana a soferilor de autocare, ei fiind nemultumiti de faptul ca sunt obligati de patronat sa lucreze ore suplimentare sambata si Duminica.

Puteti sa va alaturati cu argumente oricareia dintre cele 4 variante. Multumesc.

Your comment is awaiting moderation.

Your comment is awaiting moderation.

Your comment is awaiting moderation.

34 Gabriel Preda { 11.10.09 at 3:10 AM }

@atreides
Deci sunteti parlamentar ?

35 A.Constantinescu { 11.10.09 at 3:20 AM }

@atreides
Cata disconsideratiune stimabile !!!
Eu cred in liberalism, nu in bufonii, patricienii, taricenii, oltenii, si unele flori tinere ale considerabilului partid.

36 atreides { 11.10.09 at 3:44 AM }

@A.Constantinescu Crezi si in democratia facuta cu biciul? Azi cu biciul, maine cu parul, poimaine…

37 A.Constantinescu { 11.10.09 at 3:56 AM }

@atreides
Biciul nu este decat un instrument primitiv. Acum cateva sute de ani unii au folosit pusca pentru a face democratia. Eu nu sunt insa adeptul fortei. Cu circomvolutiunile sper sa fie mai eficient.
Dar desptre forta “profesionistilor” media nu va intereseaza in ale democratiei? Au tot ce se inchina la patrician este tabu?
http://www.curentul.ro/2009/index.php/2009111036663/Actualitate/Rosca-Stanescu-si-Bogdan-Chirieac-santaj-la-seful-ANI.html
… aaaaa … si era dom’le Elena sau nu in emisiunea lui Turcescu? Din cauza acestei dileme nu pot dormii noptile …

38 atreides { 11.10.09 at 3:59 AM }

@Gabriel Preda Deci, nu. Micutul extremist a zis ”de la parlamentari in jos”. Inca astept ca boc sau deontologii lu’ peste sa ne lamureasca cine sunt acei ”in jos”. Pana primesc lamuriri, pot sa presupun ca e vorba de cetatenii care refuza sa ii stearga de noroi pantalonii carmaciului.

39 atreides { 11.10.09 at 4:43 AM }

@A. Constantinescu O lectura fascinanta. Mi-a placut mai ales pasajul asta, din textul lui Macovei ala: ”Că eu acuma sunt ocupat să dau cu subsemnatul pe la diverse autorităţi, că tot ziceţi dvs. Că mă şantajează, că mă are Băsescu la mână cu nu ştiu ce”. Hai dom’le ce dreacu’, incerci sa te fofilezi de discutii despre extremismul portocaliu si ajungi din lac in put, ne faci sa aflam ca basescu il santajeaza pe Macovei…

40 A.Constantinescu { 11.10.09 at 5:00 AM }

@atreides
Domnule, asculta inregistrarea, este mult mai interesanta decat textul. Eu am fost in biroul lui SRS prin 90 sau 91 … cand era in “Casa Presei Libere” la R.L. Nu s-a schimbat deloc. Are acelasi stil. Uite dom’le ce face o meserie onorabila de securist dintr-un amarat de deontolog jurnalist.
Invata dom’le prin ce metode “liberale” poti inchega o “bruma” de agoniseala cinstita in doua decenii de “impliniri marete”.
Ia aminte dom’le, cum bravii jurnalisti model. ai acestei tari si-au jertfit tineretea si sanatatea pentru ca noi sa putem fi informati corect.

… aaaaa … si era dom’le Elena sau nu in emisiunea lui Turcescu? Din cauza acestei dileme nu pot dormii noptile …

41 A.Constantinescu { 11.10.09 at 5:05 AM }

Imi cer scuze fata de jurnalistii corecti din Romania. Nu consider ca SRS sau BC caracterizeaza aceasta breasla onorabila.

42 atreides { 11.10.09 at 5:44 AM }

@A. Constantinescu Dom’le, te intreb simplu, pe intelesul matale: ce-are sula cu prefectura? Adica ce-are peremizarea pedeleprelor cu Rosca-Stanescu? Dumneata pari sa-mi reprosezi mie ce face Rosca-Stanescu, te anunt ca nu suntem rude, sau parteneri de afaceri, sau altceva. Capisci? Si nici cu Chiriac, sau cu Macovei. Sau cu basescu. Si-atunci ce ma tot freci la melodie? Iar in privinta admiratoarei Duduii, bineinteles ca era chiar ea. Acum poti dormi linistit. Noapte buna.

43 Gabriel Preda { 11.10.09 at 9:14 AM }

mai sunr doat cateva zile pana la alegeri; e timpul sa incetati disputa asta si sa va ganditi serios cu cine votati.
Pe Geoana si Antonescu i-am tot vazut la TV, prezentati in lumina foarte buna. Cat de buni pot sa fie ? Daca e sa ma iau dupa TV, trebuie sa fim mandri ca Romania a nascut, in limitele aceleiasi gneratii, doi eroi atat de demni si neprihaniti, doi Parsifali si Feti-Frumosi, Rolanzi si Tristani, gata sa se confrunte cu balaurul cel mare.
Marea necunoscuta pentru mine e chiar cel despre care toti au acum vorbe de ocara, Traian Basescu. Bine infasurat in vorbele celorlalti, precedat de la zeci de kilometri de povestea faptelor sale, hiperbolizata si transformata in legenda, precum zmeul e precedat in poveste de buzduganul sau (o vorba aruncata sotiei la suparare intre patru ochi se transforma, dupa milioane de comentarii, intr-un plan diabolic de subjugare a constiintelor unei natii, un dans, in vacanta, la mare, cu sotia, intr-un local public, intr-un exercitiu de depravare) …. cine e acest Basescu, obsesia unei natii intregi de politicieni ?
Poate ca e timpul sa lasam povestile si sa ne uitam la fapte. Asa cum sunt ele, nu cum le-am vrea.
Ce a facut Fat-Frumos 1, nu ce a declarat. ce a facut Fat-Frumos 2, nu ce ne spune TV-ul ca vrea sa faca.
Si cu ce i-a suparat pe dramaturgi si povestitori Zmeul-Zmeilor, de a ajuns, dupa ce toate povestile au fost scrise, spaima copiilor si a femeilor gravide ?

44 Gabriel Preda { 11.10.09 at 9:17 AM }

Aveti incredere in spiritul vostru critic.
La urma urmei, daca aveti drept de vot, nu mai sunteti copii sa credeti in povesti, nu ?

45 antim { 11.10.09 at 9:18 AM }

vai cati farisei pe acest blog de fariseu !!! Nu dormiti de grija PNL . N-are nevoie de voi , are peste 130 de ani , a supravietuit multora mai rai ca voi , Ciori portocalii ce apareti numai noaptea sa nu va vedem adevarata …culoare . . Muriti de grija Pnl si-l sabotati cit puteti !!! O mai gresi si ORBAN , DAR EL MUNCESTE IN PNL nu linge mana ce incearca sa distruga singurul partid adevarat din Romania .

46 Bibliotecaru { 11.10.09 at 9:24 AM }

@ Miruna
un baschet – doi bascheţi (este vorba despre pantofii de sport şi nu de sport în sine)
un rachet – doi racheţi
un chat – două ceaturi… asta e ca nuca în perete… :D

Domnul Brunea Fox era ironic… :D

47 Freedom { 11.10.09 at 9:34 AM }

Eu am atras demult atentia asupra acestui aspect , de cand cu “viziunea” fostului “of course, yes, yes” de trimitere a tiganilor in desert, atacurile de linsaj asupra “intelectualilor lui basescu” , atacurile de denigrare a romanilor de peste granita care au organizat mitinguri de sustinere a lui Basescu la suspendarea sa, in Franta, Germania, Spania, Italia ,SUA, Australia… au fost etichetati capsunari, au urmat atacurile la votantii din tara etichetati bizoni , acum tigabi, alcolici si prostituate.
Sa nu uitam ca numai de la Timisoara 60 de PRM-isti au devenit membrii pnl.
Sa-l privim pe acest babuin @ atreides ce posteaza mai sus ,genul tipic al securistului pe care-l regasiti daca rasfoiti arhivele electronice de la Cotidianul sau Ziua din ultimii ani sub zeci de nick-uri injurand “pedeleprele”, “dictachiorul”….. “liichenii”….. “bizonii”, cand Cepeaca, Gil, Alupigus, Al Pacino……
Deci PNL-ul s-a peremizat nu numai prin discurs ci e peremizat in fiinta lui prin membrii de partid si sustinatori.
Ieri Norica “gandea cu ovarele” , alaltaieri la IRTV Mazare declara ca va intra la Gioana la Cotroceni cand va fi acesta Presedintele Romaniei si va bate cu pumnul in masa ,caci asa intra baronii si mafiotii cartierelor la Presedintiii SUA…
Tot atunci Gioana declara ca dupa ce se va retrage din politica i-ar place sa devina “Presedinte de Universitate” !…. Asa ca cine se aseamana se aduna !

48 antim { 11.10.09 at 9:36 AM }

IN FATA CUI JURA PRESEDINTELE CA RESPECTA CONSTITUTIA SI LEGILE TARII ? IN FATA PARLAMENTULUI …PE CARE VREA SA-L DIZOLVE ?

49 ion adrian { 11.10.09 at 10:02 AM }

de ce sa ne miram cand ghise cu un prmist (cred)acum un an doi venise cu un proiect de lege de cenzura prin impartirea stirilor in mod echitabil :) in bune si rele

50 Marius Delaepicentru { 11.10.09 at 10:20 AM }

(offtopic)

Un sofism amuzant

Am văzut în altă parte de ce lipsa unei majorităţi monolite duce la un regim prezidenţial tranzitoriu.

Preşedintele poate face şi următorul artificiu: Desemnează Premierul în persoana sa, şi imediat demisionează. El poate argumenta că nu mai poate delega niciun Premier fără să-şi asume şi răspunderea, conform regulii delegării. Vacanţa prezidenţială e umplută de preşedintele Senatului, cu atribuţii limitate, ceea ce nu-i permite să retragă decretul de numire. Obiecţia de incompatibilitate a persoanei Premierului (auto)desemnat nu se poate susţine conform art. 105, întrucît Preşedintele a demisionat. Şi, oricum, incompatibilitatea se constată mai tîrziu, în urma unui proces la CCR. Rămîne doar ca Parlamentul să voteze executivul Premierului-fost-Preşedinte, sau nu. :) Cîrcotaşii ar putea argumenta că incompatibilitatea ar duce la nulitatea decretului de numire. Oare? Păi, condiţia de incompatibilitate intră în vigoare de la data la care Parlamentul aprobă Cabinetul. Or, la data intrării Premierului în atribuţii, Preşedintele e deja demisionar. Pînă atunci, Premierul desemnat nu este decît o persoană oarecare. Dacă n-ar fi aşa, atunci nici candidatura la preşedinţie a Premierului în exerciţiu nu ar fi permisă. Cu alte cuvinte, premierul Adrian Năstase nu ar fi avut niciodată dreptul de a candida la preşedinţie.

51 antim { 11.10.09 at 10:36 AM }

De-ăla-pecentru , …Se poate numi si Parlamemt si apoi il dizolva . Te-ai gandit c-o sa-l voteze parlamentul ca premier …cand il va vota poporul pe toate buletinele de vot numai pe el ? Sau crezi ca Geoana interimar il va propune inca odata tot pe el . SI CINE NE- AR MAI DIZOLVA NOUA PARLAMENTUL ?

52 Marius Delaepicentru { 11.10.09 at 10:44 AM }

Antime, nu am făcut decît să mă joc. Prea le personalizezi. Chiar nu te poţi detaşa de “militantisme”?

53 Ilinca { 11.10.09 at 10:50 AM }

@G. Preda
Decat sa dati sfaturi “cuminti” despre ce avem de facut mai bine v-ati gandi putin cat de provocator este acest subiect propus de Cristian Preda. Si mai mult decat atat, este de-a dreptul injurios, nu la adresa pnl-ului ( formatiune politica ce-i vizata direct) ci la adresa oamenilor ce gandesc cat de cat. Sa acuzi o anumita formatie politica ( indiferent care) de peremizare , in conditiile in care tiganeala este la ordinea zilei in tot ce se numeste politica ( indiferent de culoare) si sa-ti imaginezi ca oamenii pot inghiti gogomania asta nu denota decat un ego enorm, un dispretz fata de ceillati. Pe scurt: ” eu sunt destept , marele intelectual al marelui conducator, ceilalti sa ia aminte la ce spun eu”.
Aseara am ras in hohote numai gandindu-ma la ce figuri de mucava sunt in pdl ( am si dat cateva exemple) si ma gandeam cat poti fi de ipocrit sa arunci cu noroi in altii.
Ei bine, daca sustinatorii neconditionati ai pdl-ului si ai lui Basescu apreciaza gesturile si oamenii de care aminteam in postarea de aseara, atunci sunt la fel ca ei.
Daca nu, sa-si faca mai intai curat in ograda si pe urma sa guitze ca-i murdar la vecini. Sau macar sa aiba decenta si sa se abtina de la comentarii de doi bani.

54 antim { 11.10.09 at 11:02 AM }

Marius Delae-pecentru , Jocul e …iubirea copiilor . Ei si asa invata , cunosc lumea fara grozaviile ulterioare . Eu zic sa iesi din infantilism !!!

55 Costin Tanasescu { 11.10.09 at 11:03 AM }

Am inceput sa recitesc, dupa mai multi ani, opera unui mare ganditor roman: Nicolae Steinhardt. Incep sa il redescoper pe acest roman adevarat, incep sa percep tot mai acut realismul ideilor sale. Ce spunea Steinhardt despre personajul real Manole (din Jurnalul Fericirii)descriind cele trei mari probleme cu care se confrunta societatile moderne:
“Invazia verticală a bar­barilor (expresia e a lui Rathenau), domnia proştilor, trădarea oamenilor cumsecade.
Primul: năvălesc nu barbarii din alte continente ci, de jos în sus, derbedeii. Barbarii aceştia preiau locurile de conducere.
Al doilea: au sosit – pur şi simplu, în sensul cel mai categoric – proştii şi inculţii la putere şi în ciuda tuturor legilor economice şi tuturor regulilor politice fac prostii, ca nişte ignoranţi ce se află.
Al treilea: în loc de a se împotrivi, oamenii cumsecade adoptă expectative binevoitoare, se fac că nu văd şi nu aud, pe scurt trădează. Nu-şi fac datoria. Imparţialii şi încrezătorii înregistrează şi tac. Sunt cei mai vinovaţi“.
Eu zic ca aici, in acest fragment, Steinhardt surprinde realitatea in care se afla Romania noastra de astazi, cu Tiranul, Udrea,Ridzi, Eba, Flutur, Berceanu, in fruntea pulimii! ABSOLUT GENIAL!

56 Bibliotecaru { 11.10.09 at 11:14 AM }

@ Marius Delaepicentru
Nu este deloc un silogism căzut în sofism, ci un act posibil.

În primul rând starea de incompatibilitate apare în momentul numirii şi nu pe perioada candidaturii. Cât timp preşedintele nu ajunge premier nu există o stare de incompatibilitate. O dată ajuns premier, preşedintele ar trebui să aleagă una dintre cele două funcţii.

Din moment ce plecăm de la premisa că preşedintele este candidat şi apoi votat de parlament… totul se poate. Evident, preşedintele nu-şi poate semna singur decretul de numire al Guvernului său. Dar…

Vacanta funcţiei este asigurată de preşedintele Senatului sau al Camerei Deputaţilor şi cel care asigură interimatul poate numi Guvernul, pentru că art. 98 alin 2 interzice pentru interimar exercitarea atribuţiunile ce revin din art. 88-90, ori numirea Guvernului este la art. 85.

În concluzie, preşedintele se poate desemna singur pentru funcţia de prim-ministru şi, în caz că cei din Parlament nu-i acordă încredere, nu riscă nimic, rămâne preşedinte.

57 antim { 11.10.09 at 11:57 AM }

bibliotecarul , si daca-i fac pe plac , renunta la orgolii ,il fac premier , dar numai cu udrea ministru la justitie ,ajunge geoana presedinte si urmeaza o motiune de cenzura in regim de urgenta ? Ai intuit singura cale sa avem un premier pe cel mult 6 zile , prin consens general . Ramane Pdl si fara presedinte si fara premier cum l-a facut mama lui …ILIESCU ?

58 Bibliotecaru { 11.10.09 at 12:08 PM }

@ antim
Eu vorbeam despre posibilitatea legală şi nu despre probabilitate. Probabil este ca Parlamentul să nu acorde un vot pentru acordarea încrederii unui guvern condus de preşedinte.

Pentru că personalizaţi acordând funcţiilor un nume… probabil că preşedinte interimar ar fi doamna Alma Anastase de vreme ce domnul Geoană este în concediu.

59 Miruna { 11.10.09 at 12:11 PM }

@Emma
“Personaje” ca Elena Udrea ( din pacate nu e singura) ne decupleaza de la Europa si ne impun o agenda care nu are nimic de-a face cu normalitatea de dincolo de granitele Romaniei.

60 antim { 11.10.09 at 12:17 PM }

bibiotecaru ‘ Geoana e presedintele Senatului si-n concediu , asa cum basescu e presedintele Romaniei si cand tunde oaia , boteaza mielul si are mereu viziuni asupra Constitutiei .

61 Bibliotecaru { 11.10.09 at 1:02 PM }

@ antim
Constituţia spune aşa:
ARTICOLUL 98 – Interimatul functiei
(1) Daca functia de Presedinte devine vacanta ori daca Presedintele este suspendat din functie sau daca se afla in imposibilitate temporara de a-si exercita atributiile, interimatul se asigura, in ordine, de presedintele Senatului sau de presedintele Camerei Deputatilor.

Acest lucru înseamnă că dacă domnul Geoană nu-şi întrerupe concediul, normal ar fi ca doamna Anastase să fie interimar. Dacă în Constituţie nu se oferea o alternativă, este evident că domnul Geoană trebuia să-şi întrerupă concediul.

Fie domnul Geoană, fie doamna Anastase, în cazul ipotetic respectiv, interimatul ar fi fost asigurat şi ar avea cine să semneze decretul de numire pentru noul Guvern, eu asta vroiam să subliniez. Moţiunea de cenzură nu stătea oricum în puterea preşedintelui, domnul Geoană în funcţia de preşedinte interimar nu avea de ce să influenţeze procedura de iniţiere a unei moţiuni de cenzură pentru guvernul proaspăt pus în funcţie, cel mult, exista o influenţă în a desemna Parlamentului o nouă propunere de candidat pentru postul de prim-ministru ca să elimine interimatul pentru funcţia de premier pentru o perioadă mai lungă.

62 Radu Humor { 11.10.09 at 6:54 PM }

@GPreda:
Si eu sper ca PNL-ul sa pastreze totusi tinuta morala si sa nu se transforme in terenul de joaca al lui Orban, asa cum PSD-ul a devenit un fel de parc de distractii al lui Vanghelie…”
De ce … , fara sa continui cu… circul “Basescu”, care-si prezinta ultimele reprezentatii !
Lume, lume…… :lol:

Introduceți datele si comentariul dvs.

CommentLuv badge