“Dilema veche” despre generația decrețeilor

După o lungă perioadă, am scris din nou un articol pentru “Dilema veche”, în cadrul unui grupaj despre generația decrețeilor.
Adresa electronică a acestei minunate reviste se află în partea stângă a ecranului.
UPDATE: Luni 2 noiembrie, de la 16h la 17h voi fi în studioul de la Antena 3, iar de la 18h50 la 20h sunt invitat la Realitatea TV.

28 comentarii

1 Cristi C { 11.02.09 at 1:11 AM }

Aveti grija la televiziuni….mai bine nu va mai duceti.
Baietii au devenit tehnici in manipulare.
O sa invite o haita din alianta ANTI ca sa va contrazica!
Din haita, precis este cate un mitocan( gusa/ponta sau ghise/varujan)cu misiunea sa ve enerveze: sa fiti pregatit pentru epitete gen lingau, pupincurist etc..
Nu va vor lasa sa terminati nici o propozitie!
Va vor opri microfonul cand e mai important.
Pe ecran vor scrie exact opusul la ce spuneti!
Cand aveti de dat o replica la o marlanie vor baga publicitate !
Ursu/ Dumitrecu/Dana Grecu sunt si saraci cu duhul si anti basescieni cu state de plata: vor duce subiectul catre balarii ca sa se uite esentialul.
Vorbiti mai tare decat ei si daramati-i cu armele lor: Respect , Bun Simt si
Invitati lumea la vot!
Despre Referendum o sa zica de Prefraudare, Post fraudare si ca aduce gripa Porcina !
Daca sunteti in pozitia sa fie un duel inechitabil , partinitor si vadit in favoarea aliantei ANTI , mai bine va ridicati si plecati.Lasati-i sa se certe singuri, ca ei vor Respect!!!

2 Incasha { 11.02.09 at 3:13 AM }

Buna seara! Ati dori un link exchange cu blogul meu? astept confirmarea pe blog sau pe mail. O seara frumoasa!

3 nenea brancoveanu { 11.02.09 at 7:05 AM }

Domnule profesor Preda, PPE are multi sustinatori in Europa si a devenit destul de influent in EUROPA tocmai pentru maleabilitatea, flexibilitatea si blandetea cu care se apropie de alegatori. Mi se pare insa ca PDL exagereaza prin indarjirea cu care sustinatorii publici ai obiectivelor acestui partid afirma in cor ..sa le spun” ..”directivele” .. de la CENTRU. Romanii care au trait perioada …partidului unic, .. a “binefacerilor puterii centralizate” nu sunt de acord cu revenirea acestui mod de a fi guvernati . Tinerii asculta in familii comentarii referitoare la trecutul politic recent al parintilor si foarte multi dintre ei deja sunt de acord cu ideea descentralizarii puterii. Pe de alta parte, se desprinde clar ca ideea centralizarii puterii in Romania “se doreste” pentru a se putea implementa mai usor …….sa le spunem, “reformele ” dorite de centri de putere in cadrul politicilor de globalizare. Se pare ca acest fapt se va intampla si in Romania insa …..este cam devreme pentru romani dupa numai douazeci de ani de la vechiul regim. Intotdeauna “graba strica treaba” si romanul spune: “incetul cu incetul se face otetul”… Eu am o idee : ….lumea trebuie condusa, viata trebuie sa evolueze “pe autostrazi”, adica pe sensuri ca raurile in albii, nu anarhic si “trecerea vapoarelor printre stanci trebuie sa fie pilotata” dar…. asta se intampla dupa ce “multe vapoare care se aventureaza fara pilot se sfarma de stanci”.
Imi permit sa va sugerez sa profitati de platforma intelectuala, de prestigiul public de care dispuneti si sa “vorbiti pe limba romanilor” , sa le spuneti la televizor mai intai …spre exemplu ….cum au votat mozambicanii, cum se numarau acolo voturile, cum bagau degetul in cerneala ca sa nu mai voteze a doua oara….etc. Va asigur ca veti fi ascultat cu multa atentie. Personal am in familie un sustinator infocat al Domnului Basescu si al PDL. Am discutat circa 0 ora cu acest sustinator si am incercat sa vad motivul situarii sale pe aceasta pozitie. Cu parere de rau trebuie sa spun ca acest sustinator este unul din “frustratii post revolutionari….un “gica contra” care in lipsa de argumenete logice…apeleaza la …tepe….”figurativ vorbind”… si la un limbaj violent care nu convinge si chiar il pune in dificultate …uneori. Dupa opinia mea…chiar daca Domnul Basescu va castiga alegerile prezidentiale din acest an sunt sigur ca va intampina multe dificultati in a-si realiza obiectivele, disputa cu opozantii politici se va acutiza si va fi greu sa se poata ” folosi forta pentru a convinge” . “Time is money” nu se potriveste astazi la romanii speriati ….!!!?? de ce au patit in comunism. Este ca” povestea lui Nitu cu oile”….cand a venit cu adevarat lupul la oi, satenii nu l-au mai crezut si lupul a mancat oile in liniste fiindca Nitu strigase de multe ori ca vine lupul la oi si, cand satenii au venit sa-l apere au constatat ca lupul nu era chiar lup si era doar un catel…..

4 Nastyboy { 11.02.09 at 11:43 AM }

Daca e ca cineva sa faca un rau presedintelui in aceasta perioada, unul dintre aceia este Hamangia, de pe elenaudrea.ro, zice ca este securist, prieten cu elena udrea, si el stie despre toti care posteaza acolo cine sunt drept pentru care sa il votam pe presedinte, Se va posta acest mesaj pe 5427 de bloguri din baza de date pentru a il sti toata blogosfera pe acest impostor care face rau presedintelui tarii. Mersi, Cristi, la dilema veche, respectiv cine a fost mai intai, oul sau gaina cu ceas, iti raspund: pobeda de 293 de lei, fara cuc.

5 Gabriel Preda { 11.02.09 at 12:00 PM }

Ma uit pe site-ul de campanie al coalitiei de la Grivco (www . traianbasescu. ro) si vad cam ce campanie de idei fac PNL+PSD. Mda, o campanie de bun-simt, pentru ca Romania va creste prin bun simt si responsabilitate.

6 Andra { 11.02.09 at 12:58 PM }

Succes, va tin pumnii domnule Cristian Preda.

Am o intrebare.
Ieri, in Ziua de Iasi, Presedintele Traian Basescu a declarat ca:
Intilnirea GDS, desfasurata in incita Hotelului Astoria, a prilejuit si un dialog in contradictoriu intre seful statului si presedintele Colegiului Medicilor din Romania, ieseanul Vasile Astarastoae. Acesta din urma si-a exprimat preferinta pentru un parlament bicameral si s-a “plins” presedintelui de faptul ca in Romania nu exista o dezbatere publica privind avantajele si dezavantajele sistemului unicameral. Intr-un final, Traian Basescu i-a dat dreptate medicului, precizind ca Guvernul Boc a gresit atunci nealocind fonduri pentru o informare mai exacta a romanilor pe tema viitorului referendum. “A aloca zero lei pentru o astfel de dezbatere e o greseala. Trebuiau dati bani de la buget pentru informarea cit mai corecta a cetatenilor. Acest lucru nu s-a facut de teama unei campanii de presa Realitatea TV si Antena 3, care ar fi interpretat aceste sume ca fiind alocate campaniei mele electorale”, a declarat Basescu.

Intrebarea este: daca actiunile corecte (informarea PUBLICA) au ajuns in pericol de a fi impiedicate de actiunile incorecte ale Televiziunilor (A3 si Realitatea), atunci noi in ce tara mai traim si vom trai in continuare, indiferent cine va fi ales presedinte ?

Paradoxal, informarea “corecta” in favoarea uninominalului au facut-o chiar A3 si Rtv intre 2007 si 2009, propagand – in scop electoral, evident – campania “scarba de politica”, in care s-au folosit pur si simplu cu cinism de sila si oboseala oamenilor in fata ineficienta parlamentului – doar pentru a-i demobiliza de la vot.
Insa, si cu si fara Basescu presedinte, Rtv si A3 vor ramane, si vor continua sa faca “campanii” mizerabile de acest gen.
Si atunci, stiind toate aceste lucruri, intrebarea este: de ce nu si-a facut PDL televiziune, ca sa-si promoveze singur proiectele politice, si nu sa le lase sa fie distruse sistematic de A3 si RTv ?

Este aceasta decizie – de a lasa proiectele importante sa fie distruse mediatic de “ceilalti” – o decizie POLITICA a PDL ?

In 2005, cosmin gusa umbla cu barfa cum ca PPE ar fi fost dispus sa investeasca 2 miliarde de euro pentru sustinerea unui partid popular in Romania.
De atunci si pana acum, am tot asteptat sa vad efectul acestor bani in sustinerea PDL-ului – si n-am vazut nimic.
Ba chiar dimpotriva, am vazut cum proiecte importante, de la Referendumul pt. Votul uninominal majoritar, Reforma justitiei, si pana la participarea la vot – care este fundfamentul democratiei – au fost boicotate mediatic pana au atins efectul dorit de PSD si PNL.
Alt efect este ca electoratul anti-PSD a fost lasat sa cada prada manipularii televiziunilor controlate de PSD/PNL, fara sa fie protejat de manipularile acestora.
Intrebarea este: care-i explicatia pt. faptul ca PDL nu are o “voce” puternica si de putere egala cu PSD si PNL in media?
Este o decizie financiara, mediatica, strategica sau POLITICA ?
Dupa cum se vede astazi, PNL, in opozitie fiind, a reusit sa supravietuiasca doar pentru ca are o prezenta consistenta in media.
PDL ce va face mai departe din acest pdv, in situatia – ipotetica – de partid de opozitie ?

7 emma { 11.02.09 at 2:07 PM }

Mult calm la teve :)

8 Lilick { 11.02.09 at 6:21 PM }

Nu am reusit sa vad emisiunea Danei Grecu, dar cateva persoane ma anunta ca ati fugit din emisiune. E adevarat? Ce s-a intamplat? Sper sa va duceti la Realitatea… si apoi sa ne povestiti.

9 florin dragan { 11.02.09 at 6:38 PM }

nu trebuia sa plecati de la guspita din emisiune.
banicioiu delira, dar era usor de ridiculizat. trebuia sa insisitati catre moderator sa fiti lasat sa vorbiti si daca nu se intampla lucurul asta sa plecati.
in prostia lor sunt multumiti acum.
pe mine ma scoate din sarite chestia cu “dar bun-simt nu aveti”.
de parca bunul simt a fost confiscat de olguta vasilescu, banicioiu si crin.
niste nulitati obraznice, invoca rapid ceva ce nu stiu sa defineasca, ceva in care nu se incadreaza : si vorbesc si de buna-cuviinta si de abilitatea de a simti bine.
ar trebui ca pdl sa emita un comunicat si sa reclame tratamentul la care sunt supusii membrii sai in timpul dezbaterilor organizate de televiziunile mogulilor.

10 Gabriel Preda { 11.02.09 at 6:56 PM }

@florin dragan
ce s-a intamplat la emisiunea de la Antena 3 ?

11 Gabriel Preda { 11.02.09 at 7:10 PM }

Simplu si la obiect:
http://www.parlamentunicameral.ro/

12 florin dragan { 11.02.09 at 8:08 PM }

pai, ceva de toata jena.
juma de ora despre un padurar de la arges care ar putea fura alegerile, lectii de etica electorala de la pesedei, si banicioiu care nu se mai oprea.
35 de milioane de euro cheltuiti de basescu in campanie, bugetul presedintiei, mercedesurile cu care umbla base in campanie, dovezi clare ca alegerile se fraudeaza – a vazut el pe net o hartie, iar cristian preda s-a enervat ca probabl venise pt. altceva i-a spus ca delireaza.
ei, si rapid, banicioiu, instilul olguta vasilescu a tras-o p’aia cu bunul-simt si c ristian preda a plecat din emisiune.

13 nick_d { 11.02.09 at 8:14 PM }

Oricat as vrea sa va urmaresc, eu, la A3 si IRtv nu ma uit. Imi pare rau ca-i onorati cu prezenta. Acestia nu merita nici .. de gargara. Scuze!

14 Perotinus Minor { 11.02.09 at 9:01 PM }

Domnule Preda, v-am urmarit la Realitatea tv. Mi-a placut. Asa trebuie sa arate prestatia unui politician autentic intr-o dezbatere. Votam Basescu !

15 horia { 11.02.09 at 9:10 PM }

FELICITARI Dl. Preda pentru riposta impotriva pitpalacului de dumitrescu :) mincatorul de respeckt maro

16 Gabriel Preda { 11.02.09 at 9:12 PM }

@florin dragan

Inteleg. In fine, probabil ca pe unii pur si simplu nu ii poti pune la punct, ca sunt prea mitocani. Ilinca, va rugam sa ne explicati acum de ce domnul Banicioiu este de fapt un om elegant si echilibrat si C. Preda este lipsit de bun-simt.

17 YODA { 11.02.09 at 9:13 PM }

Domnule Cristian Preda, au inceput sa va cam lase nervii. Pacat. Dar lasati, mai aveti 3 saptamani si o sa va luati un concediu

18 Dan Turcu { 11.02.09 at 9:15 PM }

Felicitări pentru prestaţia de la REALITATEA. Nu trebuie să vă enervaţi mai mult decât e necesar, lumea înţelege destul de clar ce fel de emisiuni face domnul respectiv.

19 Andra { 11.02.09 at 9:18 PM }

Ati fost super. Numai eu pot sa faca asta: sa atac si sa nu-mi pierd cumpatul nicio clipa. Superb !
Mi-am amintit ca eu am spus prima ca sunteti un prezidentiabil perfect
Eu am intotdeauna dreptate… :)

20 Turnofftheglory { 11.02.09 at 9:20 PM }

Buna reactia la Dumitrescu in emisiune, dela umor la indignare. Am inteles ca nici la Felix TV lucrurile nu au diferit cu mult. Jos palaria.

21 sym { 11.02.09 at 9:37 PM }

V-am urmărit la (i)RealitateaTV, nu prea pot să mă uit la ei decât rar și numai prin DVR, ca să să fac fast forward, de slugile lui felix nu mă ating, sorry, oricum a fost destul de rău la Dumitrescu, pentru care standardele jurnalistice sunt inexistente.

Mă întreb însă, văzând tupeul și nesimțirea cu care Bușoi (?), acest Bănicioiu penelist, mitraliază practic numai minciuni, pentru ce să se alieze PDL cu acest partid? Măcar cu PSD au reușit să le pună miniștrii cât de cât la treabă, mai e pe acolo și un Diaconescu, dar PNL este condus de escroci, nu au un singur lider despre care să nu poți spune că nu este o canalie nesimțită.

Îmi este din ce în ce mai clar că trebuie reformă electorală, pe ăștia nu-i vrea nici populația, ideea de “partid național liberal” este doar o amăgire care se fofilează în parlament prin ușa din spate, fie că ea se numește listă de partid sau redistribuire pe finalitate proporțională.

PS: mi-a plăcut manipularea cu “visul” lui Băsescu. Înregistrarea spunea clar: “un guvern susținut de o majoritate transparentă în Parlament”. Adica nu o reeditare a guvernării nedemocratice PNL-PSD din 2007-2008. Ce au zis canaliile? Că visul lui a fost un guvern PDL-PSD. Păcat că n-ați avut o replică.

22 sopinel { 11.02.09 at 10:01 PM }

Astazi, te vazui la TV. Eu credeam ca esti altul. Te-am confundat cu Cezar Preda (bata-va norocu’). Da sa stii de la mine, ala e maestru. Tu esti ROBOCOP II (dupa Avramescu). Tizul tau are stil, poarta cravata in orice moment al zilei nu ca tine. Acum nu purtati cravata ca asa o vinit ordinul de la partid. Cica asa sunteti mai popolari (pe dracu, eventual doar popo..ari).
Referitor la decretei, chiar ca a fost un dezastru. Daca ceasca stia ca o sa apari tu (un specimen decretel) mai astepta cu decretul vreo doi ani. Esti o figura … de stil.
Si eu (vorba stapanului tau) port acelasi blestem ca tine, sunt decretel, dar am avut bunul simt de a nu mai face politica si de a-mi construi o cariera. Cunostintele mele din mediul politic, indiferent de partidul din care fac parte (de unele te mai lovesti si tu) au ramas acolo din dorinta de a parveni si in plus nu prea stiau sa faca nimic, doar sa dea din gura si sa linga c..ri.
Strabunicul meu (Confucius) spunea:
Cel care nu stie sa faca nimic devine politician (mandarin).

23 BCL { 11.02.09 at 10:08 PM }

Nu credeam ca voi spune vreodata asta, dar… Avea dreptate EBa! ‘Telectualii astia “plutesc deasupra partidului”, nu au vana, mai mult fac de ras partidul portocaliu si pe comandantul lui suprem! De parca mai era nevoie… :lol:

24 sym { 11.02.09 at 10:09 PM }

“Daca ceasca stia ca o sa apari tu (un specimen decretel)” (sopinel, beci național-socialist)

“Fiind născut în 1966, sînt printre ultimii ne-decreţei. ” (C. Preda, Dilema Veche, Anul VI, nr.298 – 29 octombrie 2009)

25 Marius Delaepicentru { 11.02.09 at 10:11 PM }

Dumitrescu şi-a luat în serios rolul de mediator. A luat timpul şi l-a împărţit la numărul interlocutorilor. A făcut o medie (că de aia e mediator) iar ce urma după virgulă şi-a adjudecat ca timp de băşcălie. E drept, i-a cam pierit cheful de băşcălie după pauza publicitară. Cum l-aţi vrăjit? Că de demnitate nu poate fi vorba la un angajat al trustului.

26 Sorin { 11.02.09 at 10:23 PM }

Nu am vazut emisiunea de la A-3. Oricum apreciez atitudinea Dvs. de a refuza sa va coborati la un “dialog” cu
Banicioiu; cat priveste prestatia de la Realitatea felicitari, cu acest “limbric al lui Vantu” asa trebuie procedat ! Din pacate toti sustinatorii lui Basescu sunt tratati la fel de aceste doua canele (rau mirositoare !) TV

27 sopinel { 11.02.09 at 10:32 PM }

Draga @sym, lasa pe altii sa-si apere nevoile si neamu’. Nu mai citesc revista 22, de cand a devenit goarna prezidentiala. Cei de la 22 sunt orbiti de furie impotriva bolsevicului Iliescu, incat s-ar alia cu oricine numai ca sa-l infranga.
Sunt ca si “talibanii” de taranisti care in 1991, cand Miron Cosma a venit in Bucuresti sa darame Guvernu’ Roman, ei l-au aplaudat. Taranistii nu si-au dat seama ca astfel vor legitima o actiune care nu face cinste democratiei.
Acum, intelectualii ce publica in revista 22 nu-si dau seama ca legitimeaza o persoana profund antidemocratica si antiintelectuala.
Ironia sortii este ca dictatorii intai i-au terminat pe cei apropiati si dupa aceea au trecut la restul.
Ma consolez cu gandul ca cei doi ROBOCOP sunt mai aproape de stapanul lor decat sunt eu. Cand o sa pice ei, voi avea grija sa ma pun la adapost (intr-o alta tara, de preferinta democratica).

28 sym { 11.02.09 at 10:35 PM }

“Nu mai citesc revista 22 [...] Cei de la 22 sunt [...]” (sopinel, beci național-socialist)

“Dilema Veche, Anul VI, nr.298 – 29 octombrie 2009″ (post-ul la care sopinel răspunde)

Introduceți datele si comentariul dvs.

CommentLuv badge