Mozambic

Plec spre Mozambic, unde voi participa, ca observator din partea Parlamentului European, la alegerile prezidențiale, legislative și provinciale care au loc pe 28 octombrie.
După Moldova (iulie) și Gabon (august), merg pentru a treia oară în acest an la un scrutin.
Nu e ocazie mai bună pentru a cunoaște o țară decât momentul electoral.

53 comentarii

1 Marynia { 10.25.09 at 2:36 AM }

Ca să vă destindeţi înainte de drum, o melodie foarte dragă mie :)
http://www.youtube.com/watch?v=Us-kdvT6P_8
Îmi pare rău că nu am găsit o altă variantă, mai liniştită, mai apropiată de originalul de pe album.

2 cpreda { 10.25.09 at 2:46 AM }

Marynia: vă mulțumesc foarte mult!

3 Titi Spritz { 10.25.09 at 4:50 AM }

Pe cand Congo? Vorba ceea din 2004.

4 Radu Humor { 10.25.09 at 9:24 AM }

Pe-acolo tot asa se fura alegerile : roll: ???!

5 aurel { 10.25.09 at 10:29 AM }

cine se aseamana se aduna ? De ce nu te-ai dus in Germania ?

6 Bibliotecaru { 10.25.09 at 10:46 AM }

@ cpreda
Stimate domn,
Nu mai fiţi atât de zgârcit cu documentarea ştirilor. Puneţi, la întoarcere, nişte poze sau ceva filme. Aţi putea fi un etnograf de serviciu care să ne spună câte ceva despre acestă ţară. Personal nu ştiu mare lucru despre Mozambic, cu atât mai mult nu ştiu mai nimic din punct de vedere politic.

7 Gabriel Preda { 10.25.09 at 2:14 PM }
8 Gabriel Preda { 10.25.09 at 2:14 PM }
9 Gabriel Preda { 10.25.09 at 2:16 PM }
10 Gabriel Preda { 10.25.09 at 2:18 PM }
11 Bibliotecaru { 10.25.09 at 2:54 PM }

@ Gabriel Preda
Mulţumesc că m-aţi ajutat, prin acele link-uri, să susţin cu argumente lipsa de documentare, prin fotografii şi filmuleţe, plus informaţii instituţionale, aceste vizite cu fundament electoral.
:)
Încă o dată, mulţumesc.

12 Gabriel Preda { 10.25.09 at 3:40 PM }

@Bibliotecaru
sunt si poze

13 --- { 10.25.09 at 4:07 PM }

Felicitari!

14 Bibliotecaru { 10.25.09 at 6:37 PM }

@ Gabriel Preda
:)
Da sunt şi două poze…
Domnule Gabriel Preda,
Tot se ia în ziua de astăzi ca etalon politica făcută de dl. Barack Obama şi este luat ca model de politician. Intraţi pe blogul domniei sale pentru a vedea gradul de documentare a activităţii domniei sale. Sigur, nu mă aştept ca domnul Cristian preda să aibă aceleaşi posibilităţi ca şi preşedintele Statelor Unite. Cu o cameră video de 10 mil. de lei vechi, pe care sunt convins că domnul Cristian Preda o are, cu un PC pe care domnul C. Preda îl are, de vreme ce scrie aici, o conexiune de internet, care există şi ea… totul se poate documenta foarte simplu, altceva nu costă. Google video găzduieşte gratuit depunerea de filmele, la fel şi trilulilu, la fel şi youtube… Există servere specializate pentru găzduire poze (adică nu este nevoie de poze mici, ele se pot da în format mare)… nu mai vorbesc despre cuvinte, domnul C. Preda are, slavă domnului, capacitatea necesară de a exprima impresii.
Blogul este o cale, cu atât mai mult pentru un om politic, de a exprima realitatea aşa cum este observată de domnia sa. Pe mine nu mă interesează să-l văd pe domnul Preda undeva în faţa unei clădiri, mă interesează să văd ceva prin ochii domniei sale, alături de o explicaţie în urma căreia să înţeleg ce anume i-a atras atenţia. Cu alte cuvinte aş aştepta să văd pe acest blog nu numai ce a făcut domnul Preda, dar şi cum a perceput domnia sa întâmplările prin care a trecut. Un fel de realitatea văzută prin ochii de politician al domnului Preda. De cele mai multe ori blogurile de politicieni seamănă cu informările politice ale vechilor secretari de partid. Se întâmplă nu ştiu ce eveniment politic şi secretarul de partid prelucrează lucrările conferinţei respective în masele largi populare pentru a duce cuvântul liderului mai departe. Este o deprindere venită din trecut şi este foarte, foarte urât. Personal mi-aş dori să dispară această “agendă politică” dictată de partid (direct sau indirect). Politica uită, de foarte multe ori, să argumenteze expozeul politic. Înţelegeţi acum la ce mă refer? Toţi membri PD-L sunt indignaţi de ce a spus domnul Pârvulescu, toată lumea comentează, toţi au preluat că PPE a spus că-l susţine pe domnul Traian Băsescu. Sigur, şi aceste lucruri sunt importante, dar un blog de om politic ar trebui să fie mai personal decât un mijloc de mediatizare a mesajului oficial de partid. Astfel de mesaj ar fi interesant pe site-ul sau blogul partidului. Acolo ar fi chiar nimerite astfel de dezbateri. De aceea spun, eu aş fi interesat de ce face domnul Preda în Mozambic, ce impresii are, ce lucruri noi află, ce-l uimeşte, ce i se întâmplă deosebit, un fel de jurnal de călătorie. Aş vrea să văd Mozambicul prin ochii domnului Preda.

15 ARGument { 10.25.09 at 6:56 PM }

eu zic sa lasam mai bine jurnalismul jurnalistilor si observarea misiunilor electorale celor care fac acest lucru – nu e chiar aceeasi mancare de peste! daca nu stiti nimic despre mozambic, cum aveti si dumneavoastra o conexiune de internet si un pc pe care le aveti, de vreme ce scrieti aici, cred ca puteti sa faceti o cautare pe internet si sa aveti imagini din mozambic dintr-o multitudine de surse !

16 ARGument { 10.25.09 at 6:58 PM }

ma scuz pt repetitia din neglijenta a lui “le aveti”

17 amputatul de serviciu { 10.25.09 at 7:38 PM }

dom’le eu stiu un blog nou foarte tare http://crizeleluarvinte.wordpress.com ….explica cu maiestrie de ce au ajuns tinerii intelectuali sa alunece de foame spre extreme, blogul e laboratorul unde se coace urmatoarea revolutie din romania, o revolutie a curajosilor, blogul are staif, e scris cu nerv, cu umor, cu o ironie distrugatoare, fara false pudori, in raspar fata de modele, tendintele, atitudinile fetide de azi…..legionarii astia vor sa organizeze atentate impotriva puterii statale, sunt niste dementi decisi sa ucida politicieni…cica au in plan sa-l rada pe Base

18 Bibliotecaru { 10.25.09 at 8:50 PM }

@ ARGument
Nu cred că aţi înţeles ce am spus eu mai sus…
Spuneam…
mă interesează să văd ceva prin ochii domniei sale, alături de o explicaţie în urma căreia să înţeleg ce anume i-a atras atenţia

Eu nu pot să-l cunosc pe domnul Cristian Preda aşa cum îl cunosc prietenii domniei sale, nu-mi pot da seama din ceea ce face dacă este inteligent sau geniu, ori are poate diplomele cumpărate, cum se mai întâmplă prin politică. Nu ştiu dacă este calm sau furios, dacă are minte şi inimă pentru poporul român ori doreşte pur şi simplu să câştige ceva putere politică. Dacă nu exista acest blog, eram resemnat că nu pot afla astfel de lucruri. Blogul însă există şi atunci există şi posibilitatea de a cunoaşte cum este domnul Cristian Preda dincolo de ştirea de presă, dincolo de omul care apare când şi când la televizor luând apărarea PD-L şi preşedintelui Traian Băsescu…
Sigur, poate domnia sa nu vrea să fie cunocut… este şi asta OK.

Este însă evident că nu mă refer nici la un copy/paste de informaţi wiki şi nici nu aştept un exerciţiu jurnalistic…

19 sopinel { 10.25.09 at 9:39 PM }

Sper sa ramaneti definitiv acolo. Sper sa-l chemati si pe (Robocop) Avramescu sa va tina de urat. Si cand o veni Sefu’ cu pluta in voiajul de un an (datorat pierderii alegerilor) sa va ia si pe voi si va va tot duceti. Sper…

20 victor L { 10.25.09 at 9:46 PM }

Negru la suflet mai esti @ sopinel.

21 sopinel { 10.25.09 at 10:07 PM }

Draga dle. Cristian Preda
Te rog sa-i comunici rugamintea mea lu’ dl. (Robocop) Avramescu. Am intrat si pe blogu’ dlui. Avramescu dar acolo comentariile sunt VERBOTEN. Dl. Avramescu este atat de plin credinta ca mesajele dumnealui sunt incarcate de un mesaj mesianic, incat noi “p…limea” nu putem pune la indoiala si comenta ceea ce doreste sa transmita.
Sper sa nu o iei si dumneata pe urmele lui.
Sper…

22 Gabriel Preda { 10.26.09 at 12:24 AM }

@sopinel

Pai va mai mirati ca Avramescu nu accepta comentarii ? Sincer, chiar credeti ca aveti ceva de spus ? De ce nu va intoarceti pe blogul lui Ciutacu ? Acolo sunteti binevenit…

23 Gabriel Preda { 10.26.09 at 12:26 AM }

@Bibliotecaru

Si eu as vrea sa stiu mai multe despre dumneavoastra … aveti blog, nu-i asa ? Ce adresa are ?

24 antim { 10.26.09 at 8:13 AM }

MAI FRATE DE SMECHER ( G. P) , TOTI SEMANATI CU VICLEANU , DA’ NU O MAI DATI LA INTORS : pe 14 nov se termina cu jocul de-a guvernarea pentru care sunteti singurii ce va sacrificati . lA ACEA DATA EXPIRA DECRETUL DE NUMIRE A CLONELOR LA 9 MINISTERE …SI TARA E IN STRATOSFERA , NU NUMAI IN AER, CA ACUM !!!! Toata lumea e inconstienta si vorbeste numai de …MOZAMBIC ?

25 antim { 10.26.09 at 8:38 AM }

De ce se lupta Basescu cu Iliescu ? pentru ca vrea doua mandate si iliescu e singurul ce are …pofta la care pofteste basescu . DAR SPUNE CA VREA SA-L BATA ! PENTRU ASTA E NEVOIE DE TREI MANDATE ? DA SI APOI SE BATE CU N. CEAUSESCU ? SUNT SEMNE CA ASTA AR VREA ….

26 antim { 10.26.09 at 9:02 AM }

Cititi in EVZ. ….CURSUL lui Lazaroiu . O fi intervenit BN ?

27 Bibliotecaru { 10.26.09 at 9:56 AM }

@ Gabriel Preda
Mă scuzaţi, numai din lene nu completez rubrica corespunzătoare site-ului, deşi parcă am completat-o de câteva ori de când scriu aici. Am pus de data această dat site-ul în rubrică şi de acolo aveţi trimitere aproape peste tot ce am făcut pe net, puteţi găsi şi cum mă numesc şi mai multe preocupări… sper să fie îndeajuns. Şi pentru că intuiesc prima întrebare… nu, nu eu am scris Confesiunile unui cafegiu.

28 Bibliotecaru { 10.26.09 at 10:02 AM }

@ antim
Spuneţi:
“lA ACEA DATA EXPIRA DECRETUL DE NUMIRE A CLONELOR LA 9 MINISTERE”

Ce anume vreţi să spuneţi?

29 antim { 10.26.09 at 10:20 AM }

Cand au plecat cei 9 ministrii prin demisie , au fost numiti interimari alti 9 pe o perioada de maximum 45 de zile , prin DECRET , nu pana la investirea unui nou guvern asa cum pot sa stea ceilalti (cei demisi de parlament ). CEI NOUA INTERIMARI ISI PIERD DREPTUL , DAT DE DECRETUL PRESEDINTELUI , DE A MEI REPREZENTA MINISTERELE LA CARE NU ERAU TITULARI PE 1 OCT . VICLEANU SPUNE PROSTII , CEI 9 MINISTRII NU MAI AU DREPT DE SEMNATURA CA INTERIMARI . EX. pogea a fost numit interimar la ministerul muncii pe o perioada de 45 de zile , prin decretul presedintelui , la propunerea premierului . El este si demis de la finante si de la munca . La finante sta demisionar pana -i vine un inlocuitor trecut prin parlamant odata cu tot guvernul , dar la munca pe 14 nov ii inceteaza de drept si de fapt numirea … daca mai semneaza ceva e …penal … NU MAI ARE DREPTUL SA REPREZINTE MINISTERUL MUNCII CA DEMISIONAR PENTRU CA INTRA IN FUNCTINUE TERMINAREA MANDATULUI LINITAT PRIN TR-UN DECRET CE NU SE PRELUNGESTE PRIN DEMITEREA GUVERNULUI .

30 Bibliotecaru { 10.26.09 at 10:54 AM }

@ antim
Logic ar trebui să aveţi dreptate, formal însă domniile lor nu se mai află sub incidenţa acelui articol. Situaţia trebuie privită combinat, prin prisma mai multor articole constituţionale.

ARTICOLUL 103 – Investitura
(1) Presedintele Romaniei desemneaza un candidat pentru functia de prim-ministru, in urma consultarii partidului care are majoritatea absoluta in Parlament ori, daca nu exista o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate in Parlament.
(2) Candidatul pentru functia de prim-ministru va cere, in termen de 10 zile de la desemnare, votul de incredere al Parlamentului asupra programului si a intregii liste a Guvernului.
(3) Programul si lista Guvernului se dezbat de Camera Deputatilor si de Senat, in sedinta comuna. Parlamentul acorda incredere Guvernului cu votul majoritatii deputatilor si senatorilor.

ARTICOLUL 106 – Incetarea functiei de membru
Functia de membru al Guvernului inceteaza in urma demisiei, a revocarii, a pierderii drepturilor electorale, a starii de incompatibilitate, a decesului, precum si in alte cazuri prevazute de lege.

ARTICOLUL 107 – Primul-ministru
(3) Daca primul-ministru se afla in una dintre situatiile prevazute la articolul 106, cu exceptia revocarii, sau este in imposibilitate de a-si exercita atributiile, Presedintele Romaniei va desemna un alt membru al Guvernului ca prim-ministru interimar, pentru a indeplini atributiile primuluiministru, pana la formarea noului Guvern. Interimatul, pe perioada imposibilitatii exercitarii atributiilor, inceteaza daca primul-ministru isi reia activitatea in Guvern.
(4) Prevederile alineatului (3) se aplica in mod corespunzator si celorlalti membri ai Guvernului, la propunerea primului-ministru, pentru o perioada de cel mult 45 de zile.

ARTICOLUL 110 – Incetarea mandatului
(1) Guvernul isi exercita mandatul pana la data validarii alegerilor parlamentare generale.
(2) Guvernul este demis la data retragerii de catre Parlament a increderii acordate sau daca primul-ministru se afla in una dintre situatiile prevazute la articolul 106, cu exceptia revocarii, ori este in imposibilitatea de a-si exercita atributiile mai mult de 45 de zile.
(3) In situatiile prevazute in alineatul (2) sunt aplicabile prevederile articolului 103.
(4) Guvernul al carui mandat a incetat potrivit alineatelor (1) si (2) indeplineste numai actele necesare pentru administrarea treburilor publice, pana la depunerea juramantului de membrii noului Guvern.

(voi continua)

31 antim { 10.26.09 at 11:07 AM }

NU , numirea lor s-a facut pe o perioada limitata de 45 de zile . mandatele la care se refera Constitutia sunt cele PREZUMATE de un ciclu electoral . E UN DECRET CU O LIMITA DE TIMP DE 45 DE ZILE . NU AU FOST NUMITI PRIN PARLAMENT SAU DE UN DECRET CARE NU LE LIMITEAZA MANDATUL . DACA SI ASTA E DE INTERPRETAT SINGURA SOLUTIE E ….RAZBOIUL CIVIL .

32 Bibliotecaru { 10.26.09 at 11:17 AM }

@ antim
(continuare)

Trebuie să încep prin a spune că în cazul domnului Nica nimeni nu mă va convinge că exista posibilitatea numirii unui interimar. În constituţie scrie foarte clar, “cu excepţia revocării”. Acel “corespunzător” nu are nici o legătură cu excluderea din text a excepţiei.

De ce se exclude revocarea din interimat? Dintr-un motiv simplu. Dacă toate celelalte motive ale art. 106 iau “pe nepregătite” viaţa politică prin caracterul lor fortuit, greu de prevăzut din timp, revocarea este însă un act politic care necesită premeditare (desigur, aşa este normal într-o politică normală, să te gândeşti dinainte la situaţia ce se va crea în urma gestului politic pe care îl vei face), în concluzie, ca premier sau parlament, te gândeşti mai întâi cu cine înlocuieşti şi apoi dai afară. Când omul moare, sau se operează… este altceva. De aici apare acel termen de maximum 45 de zile în care Constituţia lasă posibilitatea unei tranziţii semi-funcţionale.

Pe de altă parte, articolul 110 vorbeşte despre demiterea Guvernului. Un guvern demis înseamnă demiterea premierului, a miniştrilor şi încetarea valabilităţii Programului de Guvernare. De aceea există şi prevederea ca mandatul vechiului guvern până la numirea noului guvern să fie un mandat limitat, pentru că Programul de Guvernare nu mai este parte a Guvernului.

Articolul 110 vine peste 103 şi îi anulează situaţia de interimat. În această situaţie nu se prevede nici un termen exact, nici pentru preşedinte de a desemna un candidat-premier, nici pentru parlament să voteze acel candidat-premier. Singurul termen lucrează asupra candidatului-premier care trebuie să construiască în 10 zile lista cabinetului, dar mai ales Programul de Guvernare.

Surpriza mea a fost că noul Program de Guvernare (adică ceea ce votează de fapt Parlamentul, lista fiind ceva secundar) este de fapt aproape identic cu cel al domnului Boc, desigur cu mici modificări de updatare. Practic ne aflăm în faţa aceluiaşi guvern cu o listă un pic diferită de executanţi. Repet, din punctul de vedere al Parlamentului lista de miniştri în frunte cu premierul ar trebui să fie ceva secundar, important este Programul de Guvernare pe care Parlamentul îl aprobă prin vot în momentul acordării încrederii pentru că în Programul de Guvernare se exprimă viziunea politică a conducerii ţării, nu în lista de candidaţi.

Revenind, părerea mea este că interimatul acelor miniştrii nu mai există din momentul retragerii încrederii pentru că s-a trecut în alt articol de Constituţie. Personal aşa înţeleg Constituţia şi, pentru mine, logica socială a Constituţiei aşa lucrează.

33 antim { 10.26.09 at 11:25 AM }

Domeniile lor nu se mai afla sum incidenta acelui articol ? CE-I PROSTIA ASTA ? AU UN MANDAT LIMITAT SI CAND INCETEAZA …GATA , PLEACA . NU CONTEAZA CA AU FOST DEMISI INTRETIMP . PUTEAU PLACA MAI INAINTE , DE ASTA SPUNE CA SE NUMSEC PANA LA 45ZILE . POATE VREI SA INTERPRETEZI , ACUM , CA AU FOST DEMISI ANTICONSTITUTIONAL , CA PERSEDINTELE I-A NUMIT PE 45 DE ZILE . CE VRETI SA FACETI DIN TARA ASTA , SA NU MAI RESPECTATI NIMIC . …. PAI DACA LOGIC ,SPUI CA E CORECT, CUM SPUN EU , DE CE SE PROCEDEAZA ILOGIC ??????

34 antim { 10.26.09 at 11:32 AM }

NU intelegi nimic . la schimbarea lui nica e o incalcare a constitutiei , e clar . DACA NOUL GUVERN NU TRECE PRIN PARLAMENT PANA PE 14 nov . , APUNCI MANDATELE CELOR 9 MINISTRII , NUMITI PE O PERIOADA DE PANA LA 45 DE ZILE , INCETEAZA LA ACEA DATA , PENTRU CA ASA SPUNE ACTUL PRIN CARE AU FOST NUMITI , NU MAI AU BAZA LEGALA SA MAI REPREZINTE ACELE MINISTERE !!!!

35 Bibliotecaru { 10.26.09 at 11:37 AM }

@ antim
Este destul de simplu, şi cei interimari sunt demişi…

“45 de zile” nu are nici o treabă cu demiterea, de aceea şi spune acolo, în art. 107, cu excepţia revocării.

În plus, am observat că aţi spus mai sus că decretul este limitat la 45 de zile. Nici acest lucru nu este adevărat, decretul nu poate avea un termen de valabilitate, cel mult efectele sale (cum este cazul şi cu deciziile Curţii Constituţionale). Cele 45 de zile reprezintă termenul maxim în care premierul trebuie să desemneze un ministru. În acest caz, este evident că premierul Boc nu va putea face nici un fel de desemnare, cu atât mai mult preşedintele nu poate semna decretul de numire de noi miniştri. După cum vedeţi, se leagă între ele, nu este chiar ilogic.

Puteţi lua o situaţie mai simplă, cea a premierului indisponibil pe o perioadă mai mare de 45 de zile. În spaţiul temporal al celor 45 de zile, preşedintele poate numi un interimar pentru a ocupa postul de premier. Este însă evident că dacă se trece de cele 45 de zile şi cel indisponibil îşi pierde postul de premier, cel numit interimar continuă să exercite funcţia de premier până ce parlamentul va acorda încrederea unui nou premier. Conceptul care se vehicula cum că interimarii se tot numesc la 45 de zile, este probabil o glumă, eu nu o pot lua în serios.

36 antim { 10.26.09 at 11:58 AM }

Daca premierul e indisponibil mai mult de 45 de zile guvernul e demis si se intra pe procedura demiterii dar cei responsabili trebuie ca in cele 45 de zile sa rezolve situatia printr-o numire dafinitiva . PAI DUPA TINE SE POATE CONTINUA la nesfarsit si cu un premier decedat , se asteapta cicluri de 45 de zile , si in a 46 se constata ca n-a inviat si se mai asteapta inca 45 de zile , si tot asa . CELE 45 DE ZILE SUNT ALOCATE GASIRII UNEI SOLUTII STABILE … DE OAMENI NORMALI LA CAP !!! DAR DE FAPT TU AI O IDEE CLARA SAU … FABULEZI ( asa pare )

37 antim { 10.26.09 at 12:13 PM }

bibliotecaru , esti omul de serviciu sau eu MI-AM PIERDUT RABDAREA si nu mai pot fi prostit ca-n MOZAMBIC ?

38 Bibliotecaru { 10.26.09 at 12:44 PM }

@ antim
Stimate domn,
În cazul decesului se desemnează un interimar, adică este aceiaşi situaţie ca şi acum.

Aveţi dreptate, asta am spus şi eu; Cele 45 de zile sunt prevăzute pentru găsirea unei soluţii stabile. În cazul revocării însă, mecanismele găsirii unei soluţii stabile nu mai ţin de premier ci, se spune foarte clar, se aplică procedura de investitură care implică premierul, miniştrii şi Programul de Guvernare, art. 103, adică exact ce se întâmplă în aceste zile.

Stimate domn,
Nu este nevoie să vă enervaţi. Nu se ia nici o oficialitate după ce spun eu, cu atât mai mult parlamentul, nu contează dacă am dreptate sau dacă fabulez mai departe de discuţia noastră. Nu se dărâmă România dacă greşesc, nu ajunge naţiunea pe noi culmi dacă am dreptate. Nu fac decât să gândesc logic prevederile constituţionale. Dacă domnia voastră nu sunteţi de acord cu punctul meu de vedere, nu e nici o problemă, nu ţin neapărat să ajungem la un numitor comun, dar domnia voastră nu oferiţi nici un fel de argument vis-a-vis de ceea ce susţineţi şi asta nu este tocmai corect din punctul meu de vedere, pentru că interesul meu este să mă convingeţi că nu am dreptate, dacă nu am dreptate. Sunt destul de greu de convins şi literele majuscule nu sunt, din punctul meu de vedere, un argument.

Problema actuală este născută în urma unui război pe contre şi din forţarea prevederilor constituţionale. Personal eu încerc să nu iau parte la războiul dintre partide care contorsionează Constituţia României după nevoie, de aceea caut o interpretare proprie care să se constituie în funcţionarea normală a instituţiilor statului. Domnia voastră l-aţi întrebat pe Ion Adrian acum ceva timp ce se întâmplă după expirarea celor 45 de zile, dacă îmi amintesc eu bine. Eu v-am oferit un răspuns care, se pare, că nu vă convine şi îl respingeţi fără nici un argument concret. Personal eu nu încerc să vă conving de nimic, dumneavoastră aveţi libertatea să aveţi orice convingere doriţi, trăim doar într-o ţară în care libertatea conştiinţei este garantată (art. 29 al Constituţie).

39 Gabriel Preda { 10.26.09 at 1:23 PM }

@antim

Daca deveniti indisponibil, va fi trimis un inlocuitor. Pentru dumneavoastra, se gaseste oricand.

40 Gabriel Preda { 10.26.09 at 1:32 PM }

@antim

Mozambic e util, ca material didactic. Oricum, omul s-a dus de Sf. Dumitru in Mozambic. Nu la distractie, ci ca observator la alegeri. Nu o sa stea in capitala, la hotel de lux, ci pe coclauri, cu, probabil, doar un sofer si pe post de translator si ghid, printre sefi locali, banditi si obsedati … sa dea Domnu’ sa fie sanatos si sa nu se intample nimic, daca cititi printre randuri ce a fost ultima oara, cand a fost acum cateva luni in Africa la alegeri, au fost atacati si au scapat in ultimul moment; din tara aproape a fugit, inainte de a se inchide granitele … da, cu asta se ocupa Preda … ce, ati vrea sa scrie despre dosarele lui Vanghelie sau despre unde si-a mai plasat rudele doamna Geoana ? De astea sa scrie PSD-istii, ca ei se mandresc cu Geoana si verticalitatea lui morala …
Preda e in PE, la comisia de politica externa, si isi vede de treaba lui, adica sa mearga si pe la alegeri ca observator, nu in orase turistice, ci unde e mai greu, daca aveti alte sugestii, ce sa faca acolo, de exemplu sa bata campii, ca Vadim Tudor, spuneti !

41 Gabriel Preda { 10.26.09 at 1:34 PM }

@antim

Aveti obsesii si nu puteti urmari o discutie, va rog sa va tratati. Subiectul sunt alegerile din Mozambic. Daca aveti alt subiect, de ce nu il deschideti pe blogul propriu ? As fi fericit sa contribui si eu pe acolo. Daca nu sunteti capabil sa comentati nimic la subiect, nu mai fiti asa nervos ca nu are nimeni rabdare sa raspunda la toate prostiile dumneavoastra, pe langa subiect.

42 Gabriel Preda { 10.26.09 at 1:35 PM }

Errata: subiectul e “alegerile din Mozambic”.

43 antim { 10.26.09 at 1:40 PM }

care partide contorsioseaza Constitutia ? Aici e vorba de libertatea constiintei ? IN CAZUL REVOCARII NU SE NUMESTE UN INTERIMAR PRIN DECRET , TOCMAI PENTRU A NU SE AJUNGE LA BLOCAJUL PE CARE VREA SA-L PRODUCA PRESEDINTELEL . REVOCAREA MERGEA IN PARLAMENT SI POSTUL ERA OCUPT TOT DE NICA PANA CAND PARLAMENTUL GASEA O SOLUTIE . DAR NU S-A VRUT ASTA . S-A INCALCAT CONSTITUTIA , ASTA RECUNOSTI SI TU LA REVOCAREA LUI NICA , IAR ACUM DAM VINA PE CONSTITUTIE CA E PROST FACUTA SI NE BAGA IN IMPAS . NU , PRESEDINTELE A INCALCAT-O , CUM O INCALCA SI CAND NU ACCEPTA CA MAJORITATEA SA-I PROPUNA UN PREMIER . E O INCALCARE A CONSTITUTIEI PENTRU CARE SCADE IN SONDAJE . DAR DE CE LUCRURILE TREBUIE SA INTRE IN NORMAL DUPA CE S-AU INCERCAT TOATE …ANORMALITATILE ?

44 antim { 10.26.09 at 1:48 PM }

Gabriel Preda , stiu , e foarte curajos si foarte capabil ! DA ‘ DE HALUL IN CARE A AJUNS FACULTATEA CAND SE MAI OCUPA ? DA’ DE ABSOLVENTII CARE FUG DIN TARA LA SLUJBE DE MIZERIE , DUPA CE NOI L-AM PLATIT CU BANI GREI CAND SE MAI OCUPA ? MAI VREA O MEDALIE SI-SI RISCA PIELEA ?

45 Bibliotecaru { 10.26.09 at 2:23 PM }

@ antim
Aveţi perfectă dreptate în ceea ce priveşte faptul că domnul Nica ar fi trebuit să rămână pe post, cu atribuţiuni limitate, până la numirea unui nou ministru. Mai mult, chiar dacă miniştrii PSD au plecat prin demisie, în cazul în care premierul Boc ar fi venit în Parlament cu o nouă formulă şi Parlamentul nu ar fi acordat un vot de încredere pentru noua echipă cu care domnul Boc venea în Parlament pentru validare, rămânea în funcţie vechiul Guvern Boc şi nu interimarii numiţi de premier, cu puteri depline (nu cu puteri reduse de interimari), şi, subliniez, întreg Guvernul Boc, cu miniştrii PSD, inclusiv cu domnul Nica.

Sigur, aceste situaţii sunt de avarie instituţională, dar atunci când Parlamentul respinge un act legal care modifică o situaţie dată, se revine la situaţia iniţială, după cum dacă parlamentul adoptă un act legal, acel act legal ultim este peste actele legale anterioare cu care intră în contradicţie.

46 antim { 10.26.09 at 2:30 PM }

DECI VREI SA SPUI CA DECRETUL II NUMESTE PENTRU MAXIMUM 45 DE ZILE SI PARLAMENTUL DEMITANDU-I POT RAMANE LA NESFARSIT ? TOTI ISI CONTINUA ACTIVITATEA PE BAZA MABDATULUI ANTERIOR DEMITERII , DECI DUPA 45 DE ZILE PLEACA !!!!

47 antim { 10.26.09 at 2:34 PM }

E O PROBLEMA COMPLICATA , DAR VEZI CINE A COMPLICAT-O , SI CINE NU VREA S-O REZOLVE FIRESC ? O SA VEZI SI DECIZIA CURTII DE APEL PE 6 NOV . !!!

48 Bibliotecaru { 10.26.09 at 3:37 PM }

@ antim
În primul rând decretul nu este pentru numire. Numirea înseamnă punerea ca titular (şi nu ca interimar) şi necesită revocarea, adică un alt act semnat de preşedinte care încheie aplicarea primul act. Decretul este de desemnare.

Dacă citiţi cu atenţie, nu se spune că interimatul este pentru 45 de zile, ci că după 45 de zile prevederile acelui aliniat nu se mai aplică.

Dacă Parlamentul îşi retrage încrederea acordată Guvernului, prin Moţiune de Cenzură, respectivi miniştrii nu mai sunt interimari, ci revocaţi, alături de Programul de Guvernare, şi îşi continuă activitatea pe articolul corespunzător revocării.

Acelaşi principiu funcţionează şi în cazul deciziilor Curţii Constituţionale. Există un termen de 45 de zile în care legea declarată neconstituţională îşi suspendă efectele, iar după 45 de zile, dacă Parlamentul nu modifică respectiva lege pentru a fi în conformitate cu decizia CCR, legea continuă să-şi producă efectele, aşa neconstituţională cum e.

49 Bibliotecaru { 10.26.09 at 3:48 PM }

@ antim
Personal eu cred că situaţia a început să nu mai fie OK de la demiterea domnului Nica. Ştiu că se spune Guvernul Boc, dar era de fapt un guvern PDL-PSD. Domnul Boc, chiar dacă era premier, era parte a executivului unui Program de Guvernare al unei alianţe. De aceea domnia sa nu putea să ia decizia propunerii pentru revocare a domnului Nica fără ca decizia să fie deopotrivă şi a PDL şi a PSD, pentru că nu putea lua o decizie în afara protocolului. Dacă vă amintiţi, atunci cei de la PSD au spus că actul de propunere pentru revocare a domnului Nica înseamnă încălcarea protocolului, retragerea, prin demisie, a miniştrilor PSD fiind un act justificare de încălcarea protocolului. Ruperea protocolului înseamnă însă şi inexistenţa Programului de Guvernare, adică în acel moment Domnul Boc trebuia să vină în faţa Parlamentului cu un nou Program de Guvernare, numai al PD-L, prin angajarea răspunderii guvernului pentru program politic sau prin trecerea efectivă a cabinetului însoţit de un nou Program de Guvernare. Domnul Boc a ales o soluţie cu interimari deşi logica spune că domnia sa nu putea pune în loc alţi miniştri , deci nici interimarii nu-şi aveau prea mult rostul. Moţiunea de Cenzură nu a fost decât o reacţie Parlamentară la faptul că domnul Boc a ales să ignore prezentarea unui noi cabinet şi unui nou Program de Guvernare parlamentului României. Eu cel puţin aşa sper, că oastfel de decizii au o natură matură şi instituţională şi nu una măruntă marcată de interesele proprii de moment.

50 antim { 10.26.09 at 5:09 PM }

bibilotecaru , tot ce spui poate fi posibil in MOZAMBIC . EU ITI SPUN INCA O DATA , E O NUMIRE PE MAXIMUM 45 DE ZILE . CAND TREC CELE 45 DE ZILE MINISTERELE RAMAN IN AER . DACA ASTA VREI , SA FII SANATOS !!! O SA VEZI CA NU AI DREPTATE ! VA FI PREA TARZIU …SI PLATIM TOTI !!!

51 Bibliotecaru { 10.26.09 at 7:19 PM }

@ antim
Vom fi trăind şi aceste evenimente şi vom fi văzând.

52 aurel { 10.26.09 at 7:57 PM }

Și cine platește ?

53 sopinel { 10.27.09 at 4:08 PM }

Oamenii care nu pot purta o conversatie in contradictoriu precum si cei care nu au argumente solide intr-o conversatie apeleaza la diverse subterfugii. Nu ma intereseaza Ciutacu, ala este tot un Robocap ca si Avramescu. Amandoi au idei putine dar fixe.
Ma gandeam ca dl. Preda este mai democrat si suporta o discutie in contradictoriu. Dar se pare ca asemenea stapanului (Base) si el s-a imbolnavit de aceeasi boala si nu suporta contrazicerea. Urmatoarea faza a bolii este lipsa ideilor si capatarea unor fixisme si pitziponcisme, de genul succesuri etc.

Introduceți datele si comentariul dvs.

CommentLuv badge