Va trece?

Lucian Croitoru a prezentat lista miniştrilor Guvernului.
Va trece oare de votul Parlamentului?
Dacă trece, echipa instalată va gestiona treburile publice până la alegeri sau şi după aceea?
Dacă nu trece, cine va fi desemnat să formeze un nou Guvern?
Iată trei dintre întrebările pe care le suscită anunţul lui Lucian Croitoru…

48 comentarii

1 Bibliotecaru { 10.23.09 at 6:30 PM }

Adevărata întrebare este “vrea cineva să treacă”? Eu nu ştiu ca acest Cabinet Croitoru să fie susţinut de cineva în Parlamentul României. În discuţiile cu preşedintele Traian Băsescu nu a fost propus şi susţinut de nimeni. Poate că este, personal nu ştiu. Chiar şi Partidul Democrat Liberal este sub semnul întrebării pentru că se aude că interesul PD-L este ca guvernul Boc să rămână interimar până după alegeri, şi logica spune că PD-L ar fi astfel avantajat, chiar dacă mandatul de premier al domnului Boc este limitat (cel puţin logica spune că domnul Boc ar trebui să fie preferat de PD-L unui “apolitic”). Nici nu mai ştiu ce să cred…

2 Costin Sandu { 10.23.09 at 6:37 PM }

Toata lumea stie (chiar daca nu toti vor sa accepte) ca Lucian Croitoru a fost desemnat de Basescu pentru a taragana criza politica pana la alegeri si pentru a scapa de antiteza lui politica – Klaus Iohannis, extrem de periculoasa pentru succesul lui electoral.

Evident, guvernul Croitoru va fi respins de Parlament. Iar maneaua electorala a lui Basescu va continua nestingherita, incercand sa se vanda la punga (asa cum pe vremuri se dadea o carte buna la pachet cu tezele din aprilie) cu diminuarea nepopularului parlament la o camera.

3 Andra { 10.23.09 at 7:09 PM }

Poate se va intampla asa:

• “Mai este si alta varianta, daca acest Guvern nu trece, dar cu toata atmosfera sper din tot sufletul sa treaca , mai este varianta sa spun: in regula, ramanem cu acest Guvern pana la alegerile prezidentiale si presedintele ales sa desemneze prim-ministrul, pentru a nu risca sa creez conditii de dizolvare a Parlamentului inainte de alegerile prezidentiale”.
Traian Basescu a adaugat ca ia in calcul posibilitatea de a convinge FMI-ul sa negocieze eliberarea noilor transe cu reprezentantii actualului Guvern, demis de Parlament prin motiune de cenzura:
• “Nu voi lua aceasta decizie pana cand nu am o discutie cu FMI, sa-i conving sa vina sa faca vizita de evaluare chiar cu un prim-ministru, cu un Guvern revocat de Parlament, pentru a putea lua transele de imprumut din noiembrie si decembrie”.
• “Nu FMI-ul a venit sa ne lase fara Guvern inainte de negocierile pentru eliberarea unor noi transe. Asa a gandit clasa politica”.

http://www.hotnews.ro/stiri-politic-6306428-boc-sustine-nu-ramane-premier-pana-decembrie-basescu-anunta-putea-pastra.htm

4 Loda { 10.23.09 at 7:36 PM }

Eu ma intreb daca macar e ministrii trec de comisii . Si daca guvernul nu trece, (asta e sigur) presedintele are doua varinate :
-sa faca o a doua nominalizare, dar nu e obligat sa o faca repede, mai are destul timp in perioada celor 45 de zile; conform declaratiilor dansului, va fi nominaizat un premier de la PDL.
-sa nu mai faca o nominalizare, sa lase guvernul demis pana la alegeri, varinata la care deasemena, dansul a afirmat ca se gandeste.Ambele varinate sunt legale, asa ca, probabil, vom merge inainte cu guvernul demis.

5 Radu Humor { 10.23.09 at 7:41 PM }

Ce ipocrita intrebare ?
– Va trece ?
Mi-aduce aminte de pariul pe care l-am pus inaintea examenul la ” Doctrine Politice” a unei colege ,
foarte asemanatoare, din mai multe pdv cu o blonda, fosta si viitoare ministrese ;-)
– Pai cum sa nu treaca, daca pica :roll:

6 Bibliotecaru { 10.23.09 at 7:45 PM }

@ Loda
La ce anume se referă termenul de 45 de zile?

7 judex { 10.23.09 at 7:48 PM }

@Bibliotecaru: Spui: “În discuţiile cu preşedintele Traian Băsescu nu a fost propus şi susţinut de nimeni”. Cunosti o persoana care a fost propusa si sustinuta de toti ? Toata lumea stie cel putin de doua personae (cei mai atenti sunt la curent cu trei) propuneri vehiculate in cursul consultarilor preliminare. In acest caz, care este sensul nedumeririi tale cu privire la insasi existenta unei propuneri de guvern care sa conduca tara ? Ai fi vrut sa nu se faca nicio propunere de catre cel abilitat prin Consitutie sa o faca ?

8 alex rauta { 10.23.09 at 7:52 PM }

din pacate nu va trece.

De remarcat caraghioslacul lui Geoana, referitor la tehnocratii ‘tinerei’ ademeniti cu o oferta pentru trei zile. Pai, el cum a formulat oferta pentru Johannis? Nu la fel?

9 Ilinca { 10.23.09 at 7:54 PM }

Va trece timpul…………

10 ion adrian { 10.23.09 at 8:07 PM }

E foarte greu sa credem ca va trece. Exista toate motivele sa nu treaca macar si numai acela principal ca este pe scheletul vechiului guvern in partea de PDL a acestuia, si ar fi greu sa-i revoteze acum pe cei pe care totusi i-au lovit cu motiunea.
Sper ca dupa ce o sa pice acest guvern, daca o sa pice caci teoretic inca mai are sanse, dl Basescu sa-l mandateze din nou pe dl Croitoru, sa faca un guvern total apolitic, format numai din tehnocrati independenti dar nu indiferenti si care daca sunt inteligenti nu au cum sa fie de partea lui 322.
Adica ce credea dl primar si vicepresedinte PDL , dl Negoitza ca o sa se intample chiar de azi, cred ca va fi etapa post primul guvern Croitoru. Este necesar un dozaj in toate cele si desi dl Basescu aprecia initial o posibila ordine inversa, cu un cabinet de tehnocrati mai intai si apoi unul PDL, cu sau fara Croitoru, cred ca ordinea de azi este mai buna.

11 maraco { 10.23.09 at 8:27 PM }

Din pacate nu cred ca va trece. Imi pare rau pentru noii ministri, cei mai multi absolut remarcabili. Totusi, de ce domnul Croitoru nu a vrut sa “dea o lovitura” pur tehnocrata. Ar fi fost mai bine. Daca nu mai este domnul Boc bun ca prim-ministru, de ce mai este bun domnul Pogea la Finante? Fac parte din aceeasi categorie.

12 Bibliotecaru { 10.23.09 at 8:54 PM }

@ judex
Am recitit de trei ori ce aţi spus, am recitit şi ce am spus eu… şi am rămas nedumerit.

Eu am spus că în consultările preşedintelui Traian Băsescu cu partidele parlamentare a reieşit susţinerea pentru domnul Boc, din partea PD-L şi pentru domnul Johannis din partea restului partidelor parlamentare. Domnul preşedinte Traian Băsescu a desemnat ca premier pe domnul Croitoru. În momentul desemnării nu existase nici o discuţie (cel puţin eu nu am aflat să fi existat) care să însemne o consultare între Preşedintele Traian Băsescu şi Partidele Parlamentare referitor la candidatura domnului Croitoru. Sigur, preşedintele poate face ce propunere doreşte, nu este musai să desemneze un candidat propus de Partidele Politice, aşa spune şi Constituţia. Personal eu nu am nimic împotrivă cu domnul Croitoru şi nu mă deranjează desemnarea domniei sale (deşi nu cred prea tare în ea). Problema pusă în discuţie este susţinerea parlamentară. Iată de ce spuneam că domnul Croituru nu a fost propus de nici un partid parlamentar şi, indiferent de faptul că sunt prin lista Cabinetului său nişte membri PD-L, nici măcar nu este sigură susţinerea tuturor membrilor PD-L din parlament, pentru că ar putea să nu se simtă reprezentaţi corect în acest Cabinet.

Eu nu am nici o nedumerire, nu fac nici o afirmaţie, încercam să calculez pur şi simplu şansele trecerii Cabinetului Croitoru prin Parlamentul României, adică ceea ce spune şi acest post al domnului Cristian Preda, adăugând că există un zvon cum că de fapt membrii PD-L ar putea dori ca domnul Boc să rămână la cârma Guvernării până după alegeri.

Acum, domnule judex, puteţi reformula cele trei întrebări pe care aţi avut bunăvoinţa să mi le adresaţi pentru a le şi înţelege şi a vă răspunde? Vă mulţumesc.

13 Costin Sandu { 10.23.09 at 8:58 PM }

Alex
N-ai dreptate. Johannis era o alternativa viabila. Si poate va mai fi.

14 Gicu Maracine { 10.23.09 at 9:00 PM }

Nici o sansa!

Actuala majoritate e in plina criza de catatonie autista: va refuza d’emblee orice prim ministru propus de Basescu si va respinge orice guvern care are si cea mai mica tangenta cu presedintele.
De Boboteaza vom vota un nou parlament.

15 Riddick { 10.23.09 at 9:10 PM }

Dacă mai o țin mult cu yodlerele astea de Hermanstadt, conjurații de la Grivco pierd enorm. Deja românașii se cam întreabă ce-i cu gușterul ăsta, iar argumentele de competență, etc, sună extrem de fals. De fapt, Mitică începe să înțeleagă că este comandă externă, care se vrea servită și de un chelner politic cu șervetul pe braț, care-și mai zice și Partid Național.

16 Riddick { 10.23.09 at 9:13 PM }

Soluția-i clară :
http://4.bp.blogspot.com/_8v_cvxgMx3o/St5i5l_Z2RI/AAAAAAAABVc/vAAOG7wnIo4/S1600-R/DIZOLVARE+-+60.bmp
iar dacă am fi și stat de drept, s-ar lăsa și cu ceva procese de trădare.

17 gabhry_el { 10.23.09 at 9:17 PM }

1. Nu.
2. Şi după alegeri.
3. Boc, după alegeri. (După victoria lui Traian Băsescu).

18 victor L { 10.23.09 at 9:20 PM }

Daca partidele din grupul Grivco sint consecvente (unii zic ca doar boii sint consecventi) vor respinge doua guverne , peste 2-3 luni vom avea alegeri parlamentare.
Dar aceleasi partide (care sint formate din membrii ce stau bine pe scaune) pot actiona imprevizibil; cu explicatii de binele popolului, Basescu e un iresponsabil, iar noi ne iubim tara( a se citi scaunele) si, daca nu prima echipa (ne facem ca nu cedam usor), a doua va trece.

Viitorul guvernului va fi negru vor zice unii, neavind majoritate in Parlament.
Tocmai aici e poanta; va incerca sa treaca prin Parlament legi prin asumarea raspunderii pentru a forta alegeri anticipate.
De sintagma asta”alegeri anticipate” se fuge mai dihai ca dracu` de tamaie.

Vreme trece, vreme vine.

19 alex rauta { 10.23.09 at 9:33 PM }

@costin sandu

http://fm.realitatea.net/m-geoana–sustin-parlamentul-unicameral-dar-referendumul-nu-va-avea-niciun-rezultat_2463.html

interviu acordat astazi de Geoana. Spune clar, lui Johannis nimeni nu-i poate garanta locul dupa alegeri.

Geoana nu vrea guvern stabil, pentru ca mizeaza pe numirea prim-ministrului de catre el insusi. Si daca pierde, oricum nu mai conteaza. Cu toata parerea de rau, desi Antonescu si Johannis si-au jucat cartea corect, strategia proasta Tariceanu-Patriciu – PNL, partid articulatie – isi dovedeste acum limitele. Granzii dicteaza jocul.

20 ion adrian { 10.23.09 at 9:58 PM }

@Victor L ,
Da, ai adus inca un motiv ptr schimbarea de succesiune pe care o remarcam in postarea anterioara. Sa le facem placerea si sa le mai oferim un guvern semipdlist pe care sa-l pice, asa… pour la bonne bouche

21 Costin Sandu { 10.23.09 at 10:01 PM }

Alex, si cui ii pasa exact de Geoana? Iti spun eu, nu lui Iohannis! Geoana e un suficient ieftin, nu are nici o sansa in turul 2 in fata lui Basescu. Poate ca singurul om care l-ar bate pe Basescu de sa-i zboare fulgii ar fi chiar… Klaus Iohannis, omul care nu vorbeste mult, dar face tot ce a promis. Si la timp. Adica imaginea inversa a lui Basescu. Nu degeaba nu l-a scapat Basescu pe Iohannis la guvern, calitatea lui Iohannis de a fi dintr-o bucata, revenind la obiect si la lucruri practice, la solutii si la punerea lor rapida in aplicare, constant in declaratii si actiuni l-ar fi facut pe Iohannis extrem de popular in doar cateva zile. Iar asta, bineinteles, nu-i place nici lui Geoana la el.

22 Costin Sandu { 10.23.09 at 10:05 PM }

Bai Gica Maracine, de ce esti asa sigur? Ia “fa un exercitiu de sinceritate” si imagineaza-ti ca Basescu il numeste pe Klaus Iohannis! Oare chiar n-o sa-l voteze parlamentul? Vezi ca vorbesti in lozinci si esti un hipnotizat de ochiul mai mare al marinelului?

23 alex rauta { 10.23.09 at 10:22 PM }

Costine,

Ar trebui sa-i pese de Geoana oricui il vrea pe Johannis prim-ministru. In mod evident, pentru Geoana, la fel ca si pentru Basescu, propunerile avansate sunt doar pioni intr-un joc a carui miza finala este rezultatul turului 2.

Cum am mai zis, PNL-istii ar trebui sa le multumesca lui Tariceanu si Patriciu pentru pozitia slaba in care se afla azi.

24 Gicu Maracine { 10.23.09 at 10:49 PM }

Bai Costine,
mi-am dat si io cu parerea, ca puse omu asta a lu’ Preda o intrebare si nu e frumos sa-i intram in casa si sa nu-i dam ziua buna si-un raspuns, acolo.
Acu, ca la voi la caminu’ cortoral asta se cheama propaganda da lozinci… nu te supara, dar e problema ta!

Io-ti propun un alt exercitiu, de imaginatie: in ce conditii l-ar propune Basescu pe Iohannis prim-ministru? Sau nu te ocupi cu SF-ul!?

25 Ilinca { 10.23.09 at 11:02 PM }

Discutia despre “trece nu trece guvernul propus” este un fel de batut apa in piua. Este clar ca nu va trece, este clar ca nu a fost propus ca sa treaca. Din pacate ( pentru ei) unii chiar au crezut ca se va propune un adevarat guvern de oameni capabili dar , cu cateva exceptii, nu-i decat o salata pdl cu sosul obisnuit , unul-doi chipurile independenti , cativa profesionisti plus nelipsitii “traseisti” ( se pare ca-i foarte la moda!).
Adica praf in ochi.

26 judex { 10.23.09 at 11:09 PM }

De acord, reformulez intrebarile, pentru claritate – si politete, cu scuzele de rigoare- sporite:
1) Cuno(a)st(et)i o persoana care a fost propusa si sustinuta de toate partidele ?
Reformulat: daca nu a existat nicio persoana agreata de toate partidele, inseamna ca, oricare ar fi fost nominalizarea lui Basescu, cel putin 35% din parlament ar fi fost impotriva (fie PSD, fie PDL, evident ca ar fi fost imposibil sa fi gasit o nominalizare agreata de cele doua partide simultan, suntem de acord ?). Cu alte cuvinte, nu este un regres fata de situatia pe care o reclama quartetul Geoana-Antonescu-Bela-Pambuccian, de 65% opozitie. Sa remarcam in acelasi timp ca cele 65% clamate pe la TV i9mpotriva lui Croitoru, de fapt o coalitie anti-Basescu, sunt de fapt mai aproape de 252/471, adica in jur de 53% (dupa cel mai recent vot din Parlament, cel de la caderea lui Boc, care nu indica altceva decat magnitudinea aceleiasi coalitii antiprezidentiale in Parlament, acum o saptamana). In concluzie, eu cred ca 47% posibila sustinere este mai bine decit minim 65% opozitie.
2) Spuneti : “Adevărata întrebare este “vrea cineva să treacă”? “. Pai sigur ca vrea cel putin presedintele sa treaca, ca de-aia l-a numit. A-l suspecta a priori pe Basescu de punerea in joc a stabilitatii guvernarii tarii pentru interesele lui personale (fie acestea si alegerile prezidentiale, care-i aduc, in cazul ca va castiga, placerea sa fie balacarit inca 5 ani, impreuna cu copiii si familia la unison, de niste semidocti pe la televiziuni, “zi de zi, ceas de ceas….”) este o acuza indirecta nemeritata, dar numai dupa parerea mea, evident.
3) Situatia in sine nu este nici pe departe “o criza politica”, cum este prezentata si pare sa fie resimtita si de d-voastra in acest mod, din simplul motiv ca solutia, pentru absolut toate scenariile pe care chiar d-voastra le luati in considerare, este bine determinata. Desemnarea unui PM – Croitoru, in acest caz – (va rog sa observati ca decizia G-A-B-P de a-l respinge este absolut nefundamentata, si pastreaza doar caracterul antiprezidential) este in spiritul celei mai clare normalitati. Din acest motiv, lamentari fataliste ca totul sta in loc, pensionarii mor de foame, si mana initinsa catre FMI s-ar putea sa nu capete pomana asteptata (toate absurditati vehiculate de inginerii ratati de pe la Realitatea, Adevarul, etc…nu fac decat sa sporeasca inutil tensiunea sociala pe care o urmaresc cele mai reactionare forte parasutate in tara (sunt aproape convins ca Geoana si Antonescu nici macar nu-si dau seama). Care forte ? Ei bine, discursul lui Biden de astazi despre influente externe in Europa de Est este destul de explicit…

27 demnitar demagog { 10.23.09 at 11:27 PM }

Eu cred ca va trece. nu vor risca parlamentarii o eventuala dizolvare. Nu vor ei sa-si piarda locurile calde de odihna pe bani multi.

28 Radu Humor { 10.23.09 at 11:49 PM }

Ei, acum ca ati obtinut raspunsul previzibil si pertinent in le gatura cu guvernul, puteti sa postati o alta intrebare :
Ii trece lui Basescu prin cap, sau pe la ureche, sa renunte la candidatura ?
Sau mai pe scurt :
Ii trece ?!

29 li { 10.24.09 at 12:11 AM }

In aerul rarefiat in care va-nvartiti voi , realitatea va este prea indepartata pentru a o cunoaste . Mai iesiti fratilor din sediile de partid , sa mai inspirati vox populi si sa va mai inspirati din vox populi . Luptati zadarnic pentru o cauza pierduta . Pacat de energia risipita .Datorita meseriei mele (nu sunt sociolog dar imi trec prin fata oameni din toate mediile sociale ) nu am gresit in 20 de ani niciodata .

30 li { 10.24.09 at 1:31 AM }

Si astupati-va urechile la vox dei . Zeus e afon .

31 Gabriel Preda { 10.24.09 at 2:22 AM }

Conferinta interesanta la Princeton (20 de ani de la revolutiile din est): http://tismaneanu.wordpress.com/2009/10/22/dupa-20-de-ani-la-princeton-despre-revolutiile-din-1989/

32 Ionescu Ion { 10.24.09 at 5:46 AM }

Imediat dupa anuntarea listei ministrilor, de catre domnul Lucian Croitoru, la Realitatea TV s-a revarsat bataia de joc, golaneala, moderate de Prelipceanu si de ilustra necunoscuta, frantuzoaica, asa cum ii place sa i se spuna. Intre invitatii la masa golaniei [Citeste] era si o mai proaspata constiinta cumparata de Vantu, flusturaticul Florin Iaru. In 1990, am stat la aceeasi masa, in sedinte prezidate de Corneliu Coposu, in sediul din Republicii. Era un tinerel slabut, foarte, foarte vorbaret, din gura caruia cu greu puteai sa desprinzi ceva coerent. Cei prezenti il acceptau zicandu-si ca asa sunt unii poeti, niste aiuriti. De cand si-a vandut constiinta, Florinel creste rapid in greutate, este voios, rade tot timpul, gandindu-se ce usor poti sa castigi bani multi, numai daca iesi la posturile potrivnice lui Basescu si il improsti pe acesta cu laturi, pe el si pe oricine ar avea vreo legatura cu el (guvernul Boc, guvernul Croitoru.,etc.).

33 Sneezy { 10.24.09 at 9:02 AM }

@ C. Preda

Vizionar cum va stiu, dumneavoastra ce ziceti?

34 Bibliotecaru { 10.24.09 at 9:43 AM }

@ victor L
La ce vă referiţi exact atunci când spuneţi:
Daca partidele din grupul Grivco sint consecvente (unii zic ca doar boii sint consecventi) vor respinge doua guverne , peste 2-3 luni vom avea alegeri parlamentare.

35 Bibliotecaru { 10.24.09 at 10:16 AM }

@ ion adrian
Spuneţi:
“Sa le facem placerea si sa le mai oferim un guvern semipdlist pe care sa-l pice, asa… pour la bonne bouche”
Pentru dumneavoastră numirea unui guvern este un joc politic? Domnul Victor L spunea că numai boii sunt consecvenţi. Suntem în mijlocul unei mare marasm socio-economic şi dumneavoastră aplaudaţi “consecvenţa” unei clase politice care se joacă de-a Guvernarea de parcă ar fi la grupa mică la grădiniţă? Unii numesc guverne “pour la bonne bouche”, alţii le resping demonstrativ… şi în acest timp România este un mecanism gripat în fiecare rotiţă instituţională plătind cu viitorul său şi viaţa cetăţenilor săi. Domnia voastră glumiţi la vederea acestei situaţii de politică degenerativă? În ce doctrină scrie că politica trebuie să ducă la uciderea României, în cea social-democrată, în cea democrat-liberal-populară, în cea naţional-liberală? Nu pot să cred că încurajaţi această instabilitate politică, produsă în cel mai nefericit moment, pe baza unui joc al orgoliilor specific unor copii preşcolari ce încă nu ştiu să facă la oliţa de partid şi stat.
Nici pamfletele nu-mi mai ies, atât de supărat sunt… Ei bine, să vă trăiască glumiţele “pour la bonne bouche” şi să culegeţi chiar ceea ce vă doriţi.

36 ion adrian { 10.24.09 at 11:14 AM }

Pour la bonne bouche insemna :sa mai se vada incaodata, daca il vor respinge desi ar trebui sa-l accepte, care este conceptia lor despre Romania, adica exact cea pe care mi-o reprosezi tu mie.
De altfel de aceea am si scris textul in felul de mai sus in speranta unei astfel de reactii si ma bucur ca a venit.
Si poate ca va urma inca o incercare si mai greu de respins si ultima si poate atunci datorita acestei gradatii se va obtine ce dorim un guvern stabil sau macar o dovada clara care sa separe odat apele. Oricum, vor hotara alegatorii in 6 decembrie ce vor ei cat se poate de exact, caci fiecare candidat va avea din punct de vedere politic o oferta clara.

37 ion adrian { 10.24.09 at 11:18 AM }

PS Pentru ca acest guvern daca sunt lasate orgoliile deoparte este cu totul acceptabil si un guvern minoritar a existat desigur bazat pe intelegeri murdare , jegoase care pe atunci nu prea am observat ca te deranjau cine stie ce ci doar asa ..tot ca sa fie , adica pour la bonne bouche.

38 ion adrian { 10.24.09 at 11:20 AM }

PPS Este momentul sa mai cedeze si ticalosii, ca noi de 20 de ani de dupa ce ni s-a confiscat revolta, tot cedam.

39 Radu Humor { 10.24.09 at 11:50 AM }

i.a-20
Asa-i , da nu vezi ca Basescu nu cedeaza ?! :roll:
(decat nervos :mrgreen: )

40 joness { 10.24.09 at 12:26 PM }

1. Nu.

2. Posibil, dar doar in cazul in care Traian Basescu va castiga alegerile.

3. Posibil nimeni pentru moment sau o persoana desemnata de PDL.

Parerea mea.

41 Bibliotecaru { 10.24.09 at 2:07 PM }

@ ion adrian
Nu ştiu, şi nici nu prea am înţeles, ce sens are expresia pe care aţi folosit-o, dar pentru mine (garder) pour la bonne bouche înseamnă a ţine pentru sfârşit bucata cea mai gustoasă, cu alte cuvinte am înţeles (şi cred că asta şi spuneaţi) că spuneţi că aceasta mutare PD-L-istă (deşi PD-L-ul nu-şi recunoaşte paternitatea “loviturii”) este un fel de lovitură de graţie adusă Parlamentului României sau majorităţii Parlamentului României, până una alta, implicit, democraţiei.

Dacă ar fi după mine, aş organiza un proces mai larg în care aş aduce în faţa instanţei pe toţi oamenii politici care au dus această bătălie politică pentru a fi acuzaţi de subminarea economiei naţionale. Cum e posibil ca politica românească să continuie această luptă infantilă când poporul român a trecut graniţa disperării? Nu numai că aceşti oameni incredibil de insensibili, imorali şi infantili nu sunt îmbrăcaţi în zeghe, dar tot ei sunt oferta electorală pentru cel mai iubit fiu al poporului. Şi domnia voastră aplaudaţi această luptă imbecilă şi anti-naţională, chiar dacă numai de o parte. Priviţi în oglindă din când în când, domnule Ion Adrian ca să vă convingeţi că prin atitudinea domniei voastre sunteţi o forţă care duce la dezastrul în care suntem astăzi. Ei măcar au ceva de câştigat, o bucată de caşcaval, o bucată de slană, o bucată de ciolan, fiecare lider care îşi face mieros cruci evlavioase şi dă mâna electoral cu ţara urmăreşte un câştig personal…

42 ion adrian { 10.24.09 at 4:08 PM }

@Biblio,
Si eu as vrea sa fiu in completul e judecata sau procuror in acel tribunal. :)

43 ion adrian { 10.24.09 at 4:10 PM }

PS Nu aplaud nimic uneori te aplaudam pe tine dar in ultimul timp mi-ai oferit mai putine motive. :)

44 Bibliotecaru { 10.24.09 at 4:24 PM }

@ ion adrian
În ultimul timp mă tot sâcâiţi şi-mi spuneţi că cei pe care îi consideraţi duşmanii domniei voastre sunt prietenii mei.

Nu am prieteni în politicieni şi chiar îmi pare rău că nu există oameni politici atât de buni astfel încât să-i consider eu prieteni. Mai ales nu pot să fiu prieteni cu oameni care găsesc explicaţii ca să justifice un anumit interes prin pseudo-argumente. România are foarte mulţi oameni de calitate prin pierduţi prin partidele politice, din păcate această luptă de gherile dusă pentru cei 10 lideri care fac şi desfac jocurile politice în România îi sileşte şi pe aceşti oameni de calitate, într-o loialitate prost înţeleasă, să fie cei din urmă politicianişti. Îl admir astăzi pe domnul Pleşu care a ştiut să facă un pas în spate şi pe alţi câţiva intelectuali adevăraţi (repet, risipiţi pe la toate partidele) care au preferat să intre într-un con de umbră decât să fie măcinaţi de lupta politică. Alţii, dimpotrivă, au urcat scara notorietăţii şi a funcţiilor politicii mici, coborând pe scara calităţii intelectuale.

45 ion adrian { 10.24.09 at 8:35 PM }

@Biblio,
Stii doar ca chiar imi esti drag . Te mai intarat si eu. Ai dreptul sa ai orice fel de preferintze si nu te judec eu. Doar pentru chestia cu poetul Ion Nicolesc versus Paunescu nu te pot ierta. Dar in schimb l-ai facut pe acel Anton Constantinescu, persona non grata dovedindu-mi ca sunt situatii cand renunti la stilul din Laodiceea. :)
Nu stiu daca e bine ce face Plesu.
De altfel eu l-am vazut personal cand a facut un pas in spate, ca sa nu fie in situatia sa-l salute pe dl Petre Tutea, pe care nu se putea face ca nu-l vede, ca doar nu s-o fi speriat de mine care stateam la masa cu acesta.
Atunci am aflat eu cum arata in carne si oase Andrei Plesu, pe care-l stiam doar dupa nume din Jurnalul de la Palinis, de prin Secolul XX , de pe la Monica Lovinescu etc.

46 Bibliotecaru { 10.24.09 at 11:41 PM }

@ ion adrian
Nu numai pe acel domn, dar mai există şi doamna Silvia Holotiuc plus domnul Andrei Ionescu care nu se mai bucură de respectul meu. Din câte văd, doamna Silvia Holotiuc a început să inventeze că aş fi ameninţat-o… Noroc că posturile respective au rămas scrise (cel puţin aşa cred, nu am verificat). Faptul că doamna Lulu a deconspirat-o că vroia mai mulţi bani pentru “prestaţia” domniei sale pe blog, văd că nu a potolit-o nici un pic.

Există intelectuali pe care mi i-aş dori în afara vieţii politice, sau în afara preocupării politice. Oameni care ar trebui să fie un bun civic, centre de con-centrare a sentimentului intelectual, construcţii pentru coagularea, nu numai a fiinţei culturale native, dar mai ales pentru a construi modele pentru cei care se află la vârsta la care îşi construiesc personalitatea.

Andrei Pleşu, Monica Lovinescu, Petre Ţuţea… sunt modele stinse în posologia vindecării acestui neam de trauma istorică multi-milenară din care, se pare, că nu putem să ieşim. Avem nevoie de tineri care să indice excelenţa, tineri pe care să-i plasăm, chiar şi instituţional, în centrul acestei societăţi dematerializată din punctul de vedere al motricităţii non-coercitive. Avem nevoie de noi tipuri de excitaţie socială care să ne scoată din existenţa ternă a stereotipiilor dinamice, avem nevoie de ţeluri naţionale care să nu implice mercantilism şi mijloace rudimentare de manipulare.

Iată că domnul Varujan Vosganian a rupt din “politica cifrelor” domniei sale un sens al unei ţinte justificate: Un Nobel venit din spaţiul românesc. Nu mi-a trebuit mai mult pentru a ajunge să visez la un lider pro-cultural, de calibrul lui Dimitrie Cantemir. Domnul Vosganian m-a adus însă cu picioarele pe pământ întrebându-mă justificat… cum ar putea ajunge un Dimitrie Cantemir al timpului nostru în postura de candidat ales la preşedinţie, cum poate ajunge cineva din afara lumii murdare definită de jocul politic atât de sus fără să-şi vândă principiile asemenea lui Faust? Da, este greu de crezut că se poate întâmpla aşa ceva… Magia naturalis et innaturalis…

47 ion adrian { 10.25.09 at 12:04 AM }

@Biblio,
Nu cred ca Silver voia mai multi bani, ceea ce ar insemna ca lua deja cate ceva, asa cum chiar azi i-am spus si ei ca nu cred ca tu esti capabil sa faci rau cuiva.
Cred ca ea urmarind contradictiile dintre noi doi a luat adliteram unele spuse de mine si putin repezita cum este(a avut mari necazuri de la viatza cred ca stii) a intrat prea tare in tine tu ia-i raspuns cine stie in ce stil din care ea poate ca nepricepand exact ce vrei sa spui a dedus ca ai insultat-o etc etc.

Despre Nobel ce sa-ti spun cred ca am mai povestit dar nu stiu daca ma crezi: tata in liceu se concura de la egal cu prietenul si colegul sau Emil Palade , care in cl a 12-a s-a mutat in clasa cu tata ca sa transeze pe teren comun disputa lor amicala.
a castigat Palade dasr in circumstantele in care tata despre care se spunea ca este Rudolf Valentino al urbei incepuse sa fie saltat seara de trasurile unor vaduve bogate si frumoase . Nu nu primea bani ci numai incepuse sa duca o viata de tanar petrecaret si afemeiat lucruri de care nu s-a despartit total niciodata in ciuda unor capacitati intelectuale cu totul depasind media.

48 Radu Humor { 10.25.09 at 8:59 AM }

@Ion Adrian, poti continua…
Discutia cu Domnul B este f.interesanta, datorita dlui, pe cand dumneata imi intaresti convingerea ca zicala populara cu faptul ca “balbaitii sunt facuti in carutza”/trasura, in cazul de fata :lol: ( ma gandesc binenteles la balbele/balbaiala intelectuala pe care-o stapanesti la perfectie!
Nu vreau sa intru si eu in” trepidatii” privind unele idei si “partipriuri ” aduse in discutie, dar un sfat tot imi permit sa-ti dau:
sa te intrebi inainte de a “combate” politic, alaturi de Avramescu, daca Petru Tutea ar fi cautionat un personaj ca Traian Basescu ( de Elena Udrea :mrgreen: ),
Chiar asa? De la Paltinis la Golden Blitz :roll: ?!

Introduceți datele si comentariul dvs.

CommentLuv badge