O zi încărcată
În această săptămână, Parlamentul e în sesiune la Strasbourg, aşa că programul e mai încărcat ca de obicei.
Ca să vă faceţi o idee, m-am gândit să menţionez ce am făcut astăzi.
Ziua a început cu un vot în plen menit să permită luarea unor măsuri urgente în domeniul agricol. Au venit apoi, tot în plen, declaraţiile Consiliului şi ale Comisiei referitoare la schimbările climatice şi, imediat după aceea, o sesiune de voturi în chestiuni dintre cele mai diverse (de la vizele pentru cetăţenii din Mauritius şi Barbados la compensarea acordată Germaniei după plecarea Nokia din această ţară, de la protecţia muncitorilor care lucrează în medii toxice la protejarea păsărilor sălbatice). La prânz, m-am întâlnit, împreună cu câţiva alţi deputaţi din comisia de afaceri externe, cu noul ambasador al Afganistanului în Franţa, aşteptând date despre situaţia electorală din această ţară. A urmat o întâlnire consacrată pregătirii observatorilor care vor merge la alegerile din Mozambic, din 30 octombrie. A venit la rând, în programul meu, negocierea cu celelalte grupuri politice a unei rezoluţii referitoare la situaţia din Guineea, unde junta militară instalată la putere după moartea lui Lansana Conte comite abuzuri după abuzuri. La câteva minute după încheierea reuniunii referitoare la Guineea, am intrat într-o şedinţă în care s-a decis cum vor fi distribuite câteva importante rapoarte ale Parlamentului European. Am avut satisfacţia să fiu desemnat ca raportor al Parlamentului pentru un important dosar referitor la extindere, şi anume Raportul referitor la Islanda. N-am avut timp să mă bucur prea mult, deoarece imediat după aceea m-am întâlnit cu un membru al opoziţiei din Iran. Programul nu e încheiat: merg în plenul Parlamentului pentru a urmări întrebările adresate Comisiei, iar ziua o voi încheia după reuniunea grupului politic din care fac parte şi care va stabili cum se va vota mâine.
PS Aflu de pe fluxurile agenţiilor că mâine e proiectat la Parlament un vot de susţinere a lui Johannis. Daca liderii politici împing Parlamentul pe o asemenea cale, vom avea de-a face nu doar cu o sfidare a Preşedintelui, ci şi cu o încălcare foarte gravă a Constituţiei. Parlamentul nu se poate pronunţa asupra unei candidaturi de premier decât dacă aceasta e trimisă de Preşedinte. Transformarea presiunii publice într-un gest anti-constituţional e un pas care nu trebuie făcut.






72 comentarii
Domnule preda, ati putea sa ne spuneti ce se intampla daca Cehia nu voteaza Tratatul de la Lisabona, se blocheaza tot demesdul ? De ce presedintele Klaus isi permite sa faca asa ceva, desi sunt o tara mica, iar noi nu punem nicodata nici o conditie ci ne repezim sa aprobam printre primii orice ne cere UE?
„o autostradă suspendată în Bucureşti”. „Pe cuvântul meu c-o fac în doi ani”. Ghiciti cine a facut aceasta declaratie bombastica? mai multe pe demnitar.blogspot.com
dupa ultimul sondaj traian basescu va fi presedinte din primul tur, cu 70% din voturi.
Dupa cum se desfasoara lucrurile, sunt toate sansele ca Basescu sa fie suspendat din nou.
Geoana (omul nr. 2 in stat) va putea sa numeasca primul ministru si coalitia raului isi va realiza primul obiectiv: formarea guvernului
Cu ajutorul mass mediei fidele (gen Realitatea, Antena 3 etc.) se va crea o stare de lucruri din care romanii de rand nu vor mai intelege nimic sau se vor satura de scandal. In aceasta atmosfera tensionata si alimentata cu minciuni – cam de genul celei de la revolutie – suspendarea presedintelui se va realiza mult mai usor.
Este nevoie acum nevoie, mai mult ca niciodata, ca toti activistii PDL, toti simpatizantii lui Basescu, toti oamenii din aceasta tara care doresc reformarea clasei politice sa iasa in strada si sa-si sustina presedintele.
Basescu este singur impotriva tuturor lichelelor din parlament si are nevoie de noi.
Daca Basescu este invins va fi din vina noastra. In locul lui vor veni triumfatori: Voiculescu, Patriciu, Vantu etc. si sclavii lor politici: Geoana, Crin, Vanghelie, Orban , Olteanu etc.
Va fi liniste si consens general…Cel mai bine se fura cand este liniste…
Dar va fi un dezastru pentru Romania…
PS. Campania door to door este singura solutie in combaterea efectelor nefaste ale celor 2 televiziuni (R&A3) si ea trebuia inceputa de mult. Oamenilor sa li se explice ca sunt mintiti, manipulati, obositi mental in scopuri politice marsave.
Mâine în parlamentul RO este programată o şedinţă de terapie de grup, pe fondul anunţării cabinetului Croitoru (estimarea mea). Autism total.
Nu este prea mare diferenţa faţă de asa-zisul parlament al UESSR. Veţi cere informaţii despre bazele ştiinţifice ale declaraţiilor privind ”schimbările climatice”, ori sunt declaraţii politice care vor fi doar enunţate ?
D-le C.Preda, un dulau de munte (care a hoinarit ceva prin aceasta lume) va descrie urmatorul scenariu, pe care il incearca cei de la p.s.d. si p.n.l. Fiind convinsi ca Basescu va cistiga si al 2 mandat, ce si-au spus ei, hai sa numim noi P.M. ca dupa alegeri Basescu nu il mai poate da jos, iar noi vom face ce vrem cu K.J. ca e deal nostru. (asa gindesc cei care au mai ramas din cei 322) As vrea ca acest scenariu sa il discutati cu conducerea PD-L. Eu o sa adulmec, si o sa vad daca cei din PD-L s-au prins. Asa se vede din virful muntelui. Cu stima cuvenita.
Inside man
Planul Gazprom de asociere a României la South Stream aproape că era gata în octombrie trecut, când ministrul de finanţe PNL declarase sprijinul României “şi” pentru South Stream, nu doar pentru Nabucco. Dar cu instalarea guvernului Boc la Bucureşti şi mai nou, a guvernului Borisov la Sofia, planurile lui Ivan au intrat în avarie.
Au nu cumva “trezirea din adormire” a agentului Kraut Iohannis ar trebui să furnizeze acel inside man necesar Moscovei ? La o adică, chiar dacă s-ar realege Traian Băsescu – eventualitate aproape sigură – clica transnaţională să-şi instaleze omul la Palatul Victoria, ca să asigure semnătura necesară & other stuff.
Rusia Goes to Romania for Major Gas Deal
http://english.pravda.ru/business/companies/12-10-2009/109809-romania-0
Asadar avem:
1. demnitar demagog: “dupa ultimul sondaj traian basescu va fi presedinte din primul tur, cu 70% din voturi” – Corect si incontestabil! Sondajul a fost facut la organizatia PDL de sector, desigur (doar 70%?!);
2. bresciano: “Campania door to door este singura solutie in combaterea efectelor nefaste ale celor 2 televiziuni (R&A3) ” – Excelenta idee! Realizabila prin donarea de televizoare care functioneaza numai pe B1TV si confiscarea celor deja utilizate de catre cetateni;
3. cainelemuntelui: “Eu o sa adulmec, si o sa vad daca cei din PD-L s-au prins” – Nu s-au prins, dar ii vor prinde dupa alegeri (conform legii);
4. Riddik: ‘trezirea din adormire” a agentului Kraut Iohannis…’ etc. etc. – Continua seria de succes a dezvaluirilor.
Lipsesc la apel urmatorii: Napoleon Bonaparte (din Dolhasca), Stefan cel Mare (Medgidia) si Rambo (din Tecuci). Stiti cumva ce-i cu ei?
@ ramstein
“”Lipsesc la apel urmatorii: Napoleon Bonaparte (din Dolhasca), Stefan cel Mare (Medgidia) si Rambo (din Tecuci). Stiti cumva ce-i cu ei?”"”
Astia sunt pe topicul precedent: se dau in spectacol postand in numele meu….
Intr-adevar, o zi incarcata…..
Am uitat de:
Mickey Mouse, Zdreanta cel cu ochii de faianta si, preferatul meu, Arici Pogonici.
Hai ca v-am “spart”, nu mai aveti replica!
Plus Fat Frumos…..
Asta de tocmai scrie mesaje peste mesaje, doar doar o va impresiona pe Ileana Cosanzeana.
Pe cine am mai uitam?
Ah, scufita rosie si lupul cel rau!!!
Ce ma, v-ati mutat aici?
Vin si eu daca-i de distractie. Da’ sa nu va speriati cand m-oti vedea: am un ochi verde si unul galben.
Si un motz!
Parol de motan!
Buna seara,
Multumesc frumos pentru “jurnalul de la Bruxelles” . Intr-adevar acolo se lucreaza , nu se pierde timpul…Ma intreb daca domnii Becali si Vadim Tudor au fost tot asa de ocupati…ca pe unul l-am, vazut pe la DNA , altul pe la televizor…))
Am o sugestie dl Preda: ce-ar fi sa il propuneti maine pe dl Iohannis Prim Minsitrul Europei….Ca tot vorbeste germana, e sustinut de o majoritate ( tarile d elimba germana vor jubila…si …asa poate sa isi faca si guvern…deci ceilalti comisari propusi pot sa plece acasa…ca dl Geoana ii da voie sa isi faca guvern…))
Lasand gluma la o parte, noi radem dar Romania 2010 va fi mai rau ca Letonia 2009. Este foarte probabil sa se intample proorocirea colegului bresciano, cu o noua suspendare…si doar atunci dl Geoana ca Presedinte interimar il poate propune pe dl Iohannis Prim Ministru…Din fericire, nici dl Iohannis nu va avea de ales si va face in 2010 ce ar trebui sa faca dl Croitoru acum: mariri de taxe, promovarea prin Parlament a legilor pecare le va bloca CC ( Pensii/Salrii/Agentii) concedieri masive in sector bugetar , TVA de 25 % .
Asta va duce Euro pe la 5-6 lei , iar noi, cei cu credite sau leasinguri …putem sa ne
dam foc la valiza…Si suntem vreo 4 milioane…)) pe care ii rog din suflet sa mearga sa voteze! Votati fretilor ca altfel se face benzina 10 lei si euro 20!
“Votati fretilor ca altfel se face benzina 10 lei si euro 20!”
Dragutz calcul.
V-ati gandit mult inainte de a scrie?
PS Cine-s fretii?
Nu e neconstitutional decretul de revocare a lui Nica cum spune Ponta mai adineauri la RTv si Nica la justitie, caci Constitutia nu-i permite Presedintelui sa revoace doar pe PM in rest ceilalti ministrii sunt revocabili.
De ce oare nu ar fi revocabili cand PM are dreptul sa revoace demita ministrii, demitere pe care presedintele o consfintese prin revocare.
PS.Cred ca din urmatoarele articole constitutionale nu se poate intelege nimic altceva:
ARTICOLUL 106: Încetarea funcţiei de membru
Funcţia de membru al Guvernului încetează în urma demisiei, a revocării, a pierderii drepturilor electorale, a stării de incompatibilitate, a decesului, precum şi în alte cazuri prevăzute de lege.
Observati ca un ministru nu poate fi demis, ci doar sa-si dea el demisia , iar pentru eliberarea din functie a unui ministru termenul folosit este revocare.
Revocarea o face presedintele la propunerea primului ministru deci nu e o initiativa a presedintelui cf art 85.
ARTICOLUL 107: Primul-ministru
http://endgamenow.com/
@ilinca, multumesc pentru ca m-ai citit si scuze pentru greseala! din graba… am tastat e in loc de a…ma refer la cetatenii romani cu drept de vot …oriunde s-ar afla!
@Riddick #17
Cred că strici orzul pe gâşte.
Lasagna Conte comite abuzuri dupa abuzuri. La fel ca Tagliatelle Basescu.
@Riddick
O completare: pozitia Bulgariei pe South Stream este cel putin ambigua, ca sa nu zic mai mult.
Din ce am vazut in ultima vreme, guvernul bulgar o da la intors si pretinde ca nu respinge participarea Bulgariei la South Stream, dar doreste “conditii” mai bune. Este important de urmarit ce fac in continuare.
Program incarcat si eficient as zice eu, sau fara bascalia si pierderea de timp din Parlamentul RO unde legea unica de salarizare si legea unica a pensiilor au stat noua luni blocate de gastile de cercetati penali care vor sa-si puna azi premierul lor, prin incalcarea grava Constitutiei, lucru echivalent cu lovitura de stat din Guineea prin care junta militara a preluat puterea si savarseste abuzuri dupa abuzuri.
E bine ca aveti programul incarcat in PE si nu mai apareti pe la RTV si Antena 3 unde chiar nu aveti ce cauta. Oricum cred ca aveti impus embargo dvs si Catalin Avramescu de cand Avramescu a indraznit sa spuna adevarul despre starea de plagiator al lui Patriciu, iar acesta drept argument l-a diagnosticat pe Avramescu ca bolnav mintal, schizofrenic….
asa cum faceau odata activistii PCR.
Ma intrebam demult ce cauta reprezentanti ai PDL-ului in acele mlastini sulfuroase ale minciunii care sunt RTV si Antenele care nu numai ca va improsca cu noroi de cinci ani dar sunt ostile si improsca cu noroi si pe alegatorii PDL si-ai lui Basescu. Amintiti-va de campaniile de denigrare de catre trusturile mogulilor a romanilor din afara tarii, care dupa mitingurile de sustinere a lui Basescu (la suspendare ) din franta, germania, Italia, Spania, America, Australia… au fost etichetati drept capsunari si improscati zilnic cu noroi de trepadusii din trusturile mogulilor.
As vrea sa mai adaug ca premierul unui Guvern nu se stabileste la sediul unei firme private fie ea oricare ar fi, iar componenta unui Guvern nu se stabileste la Telvizor de A Ursu, Oana Stancu,Gabriela Firea, Laptop…..Dragoteasca si alti activisti si mincinosi consacrati!
Acestia trebuie lasati cu mincinosii lor pana cand o lege va sanctiona ca in orice tara civilizata minciuna si manipularea in spatiu public savarsita de asa zisi “ziaristi”.
Dacă produce efecte juridice, o astfel de hotărîre, conform art.256(1) CP, repreziuntă uzurpare de calităţi oficiale, cu consecinţe deosebit de grave. Dacă, nu produce efecte juridice, reprezintă o dovadă de folosire abuzivă a instituţiilor statului pentru propaganda electorală.
“…iar acesta drept argument l-a diagnosticat pe Avramescu ca bolnav mintal, schizofrenic….”
Eu stiam ca Dinu Patriciu e arhitect, dar vad ca are suficiente cunostinte si de medicina,daca pune astfel de diagnostic precis…
De unde stie cel mai de la deal, ca diagnosticul este precis. Este cumva medic? Ar suporta un proces de calomnie care sa-l lase cu fundul gol prin daune morale, daca dl Avramescu s-ar osteni sa-l bage in seama?
@Freedom ,
Ai dreptate dar noi suntem dezbinati egoisti si nu ne sprijinim precum fac toti acesti securisti, fosti securisti, profitori politici si turnatori adica toti sobolanii mai mult sau putin rozalii .
Si fiindca vad ca se discuta ore si ore despre exprimare cu folosirea termenului de “sida” cu referire la Hrebenciuc cred ca se poate sustine ce spun mai jos:
Este Hrebenciuc mai nociv ca SIDA?
Da este caci Sida omoara multi oameni, este o boala groaznica, dar cei ca Hrebenciuc distrug tari, ei sobolanii rozalii.
Si ca sa parafrazez o zicere celebra: Nu exista porcarie, marsavie in politica romaneasca unde sa nu fie amestecat Victor Hrebenciuc.
PS. Asta nu inseamna ca consider ca dl Basescu a facut bine acceptand sa se coboare la acest nivel discutia si lasandu-se provocat, dar lasand deoparte opotunitatea unui raspuns atat de direct si cinstit in raport cu imaginea scortoasa cu un batz in fund pe care multi si-o fac despre un om in functie inalta, motiv ptr care un actor -oricare da bine aparent stind sa joace rolul pe care-l confera imaginarul colectiv presedintelui unui stat, prefer adevarul si raspunsul sincer, chiar daca lipsit de tact, ipocriziei.
Domnule @ CPreda
Nu stiu altii cum sunt, dar pe mine m-ati dat gata numai citind ce poate sa faca un om, fie el si europarlamentar(deci platit in euro ), intr-o singura zi .
Sa le luam pe rand :
1. agricultura
2.schimbari climaterice
3.vize
4.compensari banesti
5.protectia muncitorilor in mediul toxic
6. ” pasarilor salbatice
7.alegeri in Afganistan
8. ” in Mozambic
9. negocieri privind situatia din Guineea
10.distribuire de rapoarte PE
11.extindere Islanda
12.opozitia din Iran
13,intrebari pentru PE
14.stabilirea voturilor de a doua zi
15. imposibil sa nu fi uitat ceva….
Adunatura de azi din parlament de sustinere a lui Johannis nu poate avea efect juridic. A recunoscut la RFI si M. Voicu de la PNL.
Doar ca in dorinta de putere nu respecta ordinea de zi si sar peste votarea cererii presedintelui pentru referendum. Asta ii atinge la interese.
@Radu Humor,
vezi tu, exista mai multe feluri de oameni: unii fac ceva, iar altii vor sa para `teligenti analizind ce fac unii. Fiind sterili, acesti altii (printre care esti foarte activ) se cred haiosi daca glumesc pe seama celor ce fac ceva.
Tie nu iti ajunge timpul nici sa analizezi si sa balacaresti ce fac unii; reproduci emoticoane.
Dle Preda,
Sunt persoane care folosesc termeni insultatori care ar permite la o adica procese de calomnie. Cred ca pe blogul dvs nu ar trebui sa permiteti asemenea manifestari suburbane.
Nu stiu cine organizeaza programul comisiilor respective , dar dupa povestirile dvs pare un ghiveci. Teme foarte diferite si abordate clar la repezeala in ideea ” sa ne facem planul”.
Mi se pare imposibila o discutie coerenta (si mai ales “profesionala”) pe fiecare tema intr-un timp asa de scurt.
Din afara ai impresia de neseriozitate si ” hai sa aratam cat muncim”, desi sunt convinsa ca alesii isi inchipuie o reactie exact contrara. Dar in mod sigur sunt unii ce pot fi impresionati…..
@ cainelemuntelui
Problema nu este că premierul mulţumeşte o majoritate parlamentară, chiar asta trebuie să facă. Problema ar fi dacă premierul ar mulţumi o majoritate parlamentară într-un mod ilegal sau imoral.
Dacă ar câştiga altcineva decât domnul Băsescu ar fi normal ca ei să-şi pună un premier după plăcerea lor? Eu cred că premierul trebuie agreat strict de parlament, indiferent de cine este preşedinte. Preşedintele are atribuţiuni în desemnarea premierului nu pentru plăcerea sa personală ci pentru a ajuta coagularea părerilor în parlament. De aceea Constituţia face diferenţă între cele două situaţii, anume între constituirea unui grup majoritar cu peste 50% dintre membri parlamentului şi constituirea mai multor grupuri minoritare.
@ victor L
Presa nu a reflectat corect realitatea, după părerea mea. Nu este vorba despre “Adunatura de azi din parlament de sustinere a lui Johannis”.
Regulamentul şedinţelor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului spune aşa:
Art. 1. – Camera Deputaţilor şi Senatul se întrunesc în şedinţe comune pentru:… pct. 22. adoptarea unor declaraţii, mesaje sau a altor acte cu caracter exclusiv politic;
Pe ordinea de zi este trecut:
“Dezbaterea situaţiei politice actuale şi adoptarea unei Declaraţii cu caracter politic”
Presa a reflectat eronat, părerea mea, că ar fi vorba despre forţarea numirii şi votării domnului Johannis ca premier în lipsa desemnării sale de către preşedintele Traian Băsescu. Ca să-l citez pe domnul Boc, “nici poveste!” de aşa ceva. Asta dacă jocurile ascunse nu sunt diferite de cele la vedere, consemnate.
E o incercare de lovitura de stat. Sefii a doua partide politice, dintre care unul patruns fraudulos in Parlament, vor sa uzurpe prerogativele presedintelui in functie.
@G. Preda
Ati auzit de proverbul
“Cine seamana vant culege furtuna”?
Separaţia puterilor în stat devine astfel literă moartă. Haita 254 (252 după ultimele măsurători în teren) îşi exprimă opţiunea, peste capul poporului, în contradiţie flagrantă cu prevederile Constituţiei, să abolească regimul semiprezidenţial. Încep să cred că numai amestecul sulfocromic va mai putea îndepărta definitiv mizeria umană a celor 254.
@ Bibliotecaru,
nu te agata de cuvintul “adunatura”, l-am scris constient ca o sa deranjeze.
Dar a buscula separatia puterilor in stat, cum tot procedeaza grupul Grivco, cu maleficul Iliescu, nu te deranjeaza?
Poate ai aflat: parlamentarii au votat impotriva referendumului propus de presedinte si vor sa propuna ei un pion otravit ca premier.
Le e frica sa astepte prezentarea echipei Croitoru in Parlament; ar avea ocazia sa-si demonstreze majoritatea. Dar se feresc de tot ce este legal si incearca subterfugii; de ametit fraierii.
[...] comună e judecată de analişti, precum Daniel Funeriu şi Cristian Preda, citaţi şi aici, ca fiind una deopotrivă inutilă şi periculoasă. E greu de imaginat cum poţi [...]
@Ilinca
Sunt ingrijorat, atat.
ARTICOLUL 61
(1) Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român şi unica autoritate legiuitoare a ţării.
suprem – SUPRÉM, -Ă, supremi, -e, adj. Care există în cel mai înalt grad, care este cel mai bun, cel mai mare; mai presus de toate.
@G. Preda “Sunt ingrijorat, atat.”"
Pentru tara in mod sigur…………
Apreciez.
@ Lilick,
esti induiosatoare pentru grija si explicatii.
Nu e neconstitutional decretul de revocare a lui Nica caci Constitutia nu-i permite Presedintelui sa revoace doar pe PM, in rest ceilalti ministrii sunt revocabili.
De ce oare nu ar fi revocabili cand PM are dreptul sa revoace demita ministrii, demitere pe care presedintele o consfinteste prin revocare
Cred ca din urmatoarele articole constitutionale nu se poate intelege nimic altceva:
ARTICOLUL 106: Încetarea funcţiei de membru
Funcţia de membru al Guvernului încetează în urma demisiei, a revocării, a pierderii drepturilor electorale, a stării de incompatibilitate, a decesului, precum şi în alte cazuri prevăzute de lege.
Observati ca un ministru nu poate fi demis, ci doar sa-si dea el demisia , iar pentru eliberarea din functie a unui ministru termenul folosit este revocare.
Revocarea o face presedintele la propunerea primului ministru deci nu e o initiativa a presedintelui cf art 85.
Adaug cateva elemente suplimentare si anume: Dl Nica imputa Presedintelui ca l-a numit interimar pe dl Blaga, in mod nelegal incalcand constitutia si anume art. 107 care spune:
ARTICOLUL 107: Primul-ministru
(1) Primul-ministru conduce Guvernul şi coordonează activitatea membrilor acestuia, respectând atribuţiile ce le revin. De asemenea, prezintă Camerei Deputaţilor sau Senatului rapoarte şi declaraţii cu privire la politica Guvernului, care se dezbat cu prioritate.
(2) Preşedintele României nu îl poate revoca pe primul-ministru. (3) Dacă primul-ministru se află în una dintre situaţiile prevăzute la articolul 106, cu excepţia revocării, sau este în imposibilitate de a-şi exercita atribuţiile, Preşedintele României va desemna un alt membru al Guvernului ca prim-ministru interimar, pentru a îndeplini atribuţiile primuluiministru, până la formarea noului Guvern. Interimatul, pe perioada imposibilităţii exercitării atribuţiilor, încetează dacă primul-ministru îşi reia activitatea în Guvern.
(4) Prevederile alineatului (3) se aplică în mod corespunzător şi celorlalţi membri ai Guvernului, la propunerea primului-ministru, pentru o perioadă de cel mult 45 de zile.
Ce deducem de aici? Deducem faptul ca odata demis un ministru prin procedura revocarii,explicata de mine in articol, singura prin care poate fi eliberat din functie un ministru, in baza art 107(4) conexat cu al (3), dar care se aplica, atentie, corespunzator, este numit un ministru interimar pe postul liber termenul” cu exceptia revocariii de la al(3) interpretandu-se corespunzator adica referindu-se doar la primul ministru care intradevar cf al(2) nu poate fi revocat ceea ce nu e cazul unui ministru.Orice alta interpretare ar duce la concluzia ca articolul 85 al (2) nu ar putea fi aplicat.
ARTICOLUL 85: Numirea Guvernului
(1) Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru şi numeşte Guvernul pe baza votului de încredere acordat de Parlament.
(2) În caz de remaniere guvernamentală sau de vacanţă a postului, Preşedintele revocă şi numeşte, la propunerea primului-ministru, pe unii membri ai Guvernului.
(3) Dacă prin propunerea de remaniere se schimbă structura sau compoziţia politică a Guvernului, Preşedintele României va putea exercita atribuţia prevăzută la alineatul (2) numai pe baza aprobării Parlamentului, acordată la propunerea primului-ministru.
Asadar dl Nica va pierde cu brio procesul intentat, dar pana atunci ramane dezinformarea care ar fi bine sa fie anihilata prin argumentele pe care le ofer la acest fir.
@Biblio,
Infine suntem total in acord . Se poate si ma bucur.
Ma refer la postarea ta:
Bibliotecaru { 10.21.09 at 10:47 AM }
@ victor L
Nu sunt împotriva cuvântului “Adunătură”. Există o formă veche chiar numită Adunarea Deputaţilor. Chiar şi în decretul-lege din 1990 pentru alegerea parlamentului se vorbeşte despre Adunarea Deputaţilor şi Senat. Cuvântul adunare, respectiv adunătură, nu are nimic peiorativ. Am încercat să dau citatul atât de larg încât să se înţeleagă şi fără a căuta în urmă contextul, atâta tot.
Dar… trebuie să spun că preşedintele nu este putere în stat şi nu că există o separare a puterilor în stat între Preşedinţia României şi Parlamentul României. Statul român are trei puteri în stat care se controlează unele pe altele şi sunt, cel puţin principial, egale ca putere: Executiv, Legislativ şi Judecătoresc. Preşedintele are atribuţiuni în toate cele trei puteri în stat şi este normal să fie aşa de vreme ce mediază între ele. Preşedintele este în afara exprimării puterii în stat, deşi are atribuţii în fiecare dintre cele trei. Funcţia de desemnare a candidatului pentru postul de premier este un act de mediere între puterea Legislativă şi cea Executivă. Scopul domniei sale trebuie să fie coagularea unei voinţe legislative în desemnarea şefului executivului. Repet, eu nu ştiu ce este acel grup Grivco şi ce reprezintă acest grup vis-a-vis de situaţia instituţională a României. Să fiu sincer, nici nu mă interesează pentru că nu judec faptele nominal, pentru mine nu este o mare diferenţă cine face, doar ce face. “Cine” este doar o atribuire a atribuţiei, dacă îmi permiteţi jocul de cuvinte.
Pot judeca, de exemplu, ce ar însemna dacă Parlamentul ar dori să forţeze desemnarea unui premier, oricare ar fi el. În acest caz pot afirma cu tărie că este o încălcare a Constituţiei.
Relativ la referendumul preşedintelui, pot afirma că este constituţional, dar inutil. Preşedintele poate iniţia acel referendum, are tot dreptul, dar referendumul respectiv nu are nici un fel de logică constituţională. Constituţia explică foarte clar care sunt etapele realizării unei legi constituţionale. În constituţie se spune clar că referendumul se face după elaborarea legii constituţionale şi după ce aceasta trece prin parlament, nu înainte. Referendumul ar fi fost absolut normal dacă se chestiona oportunitatea reducerii numărului de parlamentari pentru că aceasta ar fi însemnat modificarea unei legi şi nu a Constituţiei.
Preşedintele solicită referendum prin lumina…
ARTICOLUL 90 – Referendumul
Presedintele Romaniei, dupa consultarea Parlamentului, poate cere poporului sa-si exprime, prin referendum, vointa cu privire la probleme de interes national.
şi are tot dreptul să o facă, situaţia Parlamentară reprezentând o problemă de interes naţional (nu discut oportunitatea acestei interes naţional în acest moment şi nici dacă se justifică unicameral vs. bicameral… acestea nu prezintă importanţă faţă de legalitatea referendumului).
Cei care se împotrivesc referendumul o fac prin prisma…
ARTICOLUL 150 – Initiativa revizuirii
(1) Revizuirea Constitutiei poate fi initiata de Presedintele Romaniei la propunerea Guvernului, de cel putin o patrime din numarul deputatilor sau al senatorilor, precum si de cel putin 500.000 de cetateni cu drept de vot.
(2) Cetatenii care initiaza revizuirea Constitutiei trebuie sa provina din cel putin jumatate din judetele tarii, iar in fiecare din aceste judete sau in municipiul Bucuresti trebuie sa fie inregistrate cel putin 20.000 de semnaturi in sprijinul acestei initiative.
ARTICOLUL 151 – Procedura de revizuire
(1) Proiectul sau propunerea de revizuire trebuie adoptata de Camera Deputatilor si de Senat, cu o majoritate de cel putin doua treimi din numarul membrilor fiecarei Camere.
(2) Daca prin procedura de mediere nu se ajunge la un acord, Camera Deputatilor si Senatul, in sedinta comuna, hotarasc cu votul a cel putin trei patrimi din numarul deputatilor si senatorilor.
(3) Revizuirea este definitiva dupa aprobarea ei prin referendum, organizat in cel mult 30 de zile de la data adoptarii proiectului sau a propunerii de revizuire.
Personal eu nu am văzut ca domnul preşedinte să dacă o legătură între acest referendum şi o lege constituţională care este absolut necesară pentru a face trecerea de la bicameral la unicameral, mai ales pentru că preşedintele nu a primit propunerea de la Guvern astfel încât să poată propună o iniţiativă legislativă de revizuire a Constituţiei.
Dacă la referendumul propus de preşedinte va reieşi că parlamentul trebuie să fie unicameral, este necesară iniţiativă legislativă pentru o lege constituţională şi, la final, un alt referendum. Nu-i văd deci sensul primului.
Desigur, aici vorbim despre situaţia vis-a-vis de Constituţie. dacă doriţi şi o analiză politică a acestui referendum, eu “îmi pot da cu părerea”.
Dezinformari sau doar incompetenta?
Dl Presedinte Basescu a declarat ca :
1. O alianta juridica intre partide se poate face maine, dar ea nu va avea efect decat ptr alegerile din 2012 si ptr parlamentul rezultat din acestea. Si deja se vorbeste de faptul ca presedintele se contrazice si i se ratalmacesc vorbele, caci rastalmacirea, scoaterea din context si denaturarea sensului, sunt manevre standart ale dezinformarii si manipularii
2. Referendumul pentru reducerea numarului de parlamentari, este bine sa aiba loc odata cu alegerile prezidentiale, adica in subtext asta inseamna pe 22 noiembrie la primul tur.
Consider ca Mitrea ca nu intelege iar Hasoti cu reacredinta, indica ca data comuna al doilea tur din 6 decembrie, adica practic acuza intreaga institutie prezidentiala ca ar face o programare de data imposibila(ei nu inteleg asta) caci data de 6 decembrie nu este data certa, turul doi putand sa aiba sau nu loc din punct de vedere teoretic si este evident ca nu poti programa un referendum ptr o data pentru care nu ai o certitudine absoluta.
Consecventa sau lipsa de raspundere la Crin Antonescu
Bogdan Olteanu este nepotrivit pentru functia de viceguvernator al BNR, a declarat marti Crin Antonescu. Pozitia lui Antonescu este total opusa celei de saptamana trecuta, cand Bogdan Olteanu a fost numit viceguvernator.
Marti, candidatul PNL la Presedintie a vorbit despre lipsa de experienta a lui Bogdan Olteanu si a declarat ca isi asuma “responsabilitatea pentru acest lucru”.
“Propunerea initiala pentru BNR a fost Daniel Daianu, dar a fost respinsa in comisiile de buget finante. Prezenta lui Bogdan Olteanu in postul de viceguvernator este nepotrivita si imi asum partea de responsabilitate pentru acest lucru”, a spus Crin Antonescu intr-un interviu pentru RFI si HotNews.
“Olteanu are foarte multe calitati si sunt convins ca activitatea sa va fi una buna, dar lipsa experientei de varf in sistemul bancar este un argument mult prea puternic impotriva”, crede presedintele Partidului National Liberal.
Interesant nu-i asa, il punem acolo si apoi ca sa mai dregem busuiocul, ne facem ca regretam, dar desigur nimic nu se va schimba, raul a fost facut si prostii o pot inghiti cu scuzele noastre ipocrite.
Halal sa-ti fie preacinstitule si preacorectule Crin Antonescu cu suflul cel nou necomunist care cica il aduci.
Mie mi se pare neclar ce scrii :
“ion adrian { 10.21.09 at 1:11 PM }
Nu e neconstitutional decretul de revocare a lui Nica caci Constitutia nu-i permite Presedintelui sa revoace doar pe PM, in rest ceilalti ministrii sunt revocabili.”
si
“De ce oare nu ar fi revocabili cand PM are dreptul sa revoace demita ministrii, demitere pe care presedintele o consfinteste prin revocare”
Nu te repezi sa-mi raspunzi, incearca sa intelegi ce ai scris; sau, vezi daca e de inteles pentru altii.
Si azi pare a fi o zi incarcata pentru multa lume.
Aflu ca Sever Voinescu- Cotoi va fi purtatorul de cuvant al lui Basescu in campania electorala.
Patrasconiu propune pe blogul lui un sondaj legat de aceasta numire.
Intrebarea este:
“Cum apreciati desemnarea lui Sever Voinescu in functia de purtator de cuvint al lui Traian Basescu?”"
Raspunsuri posibile:
-buna
-foarte buna
-excelenta
Fara comentarii………
Se argumenteaza aiurea de catre PSD si PNL ca dl Croitoru nu ar fi tehnocrat fiind propus de PD-L la postul de viceguvernator cand adevarul este ca PD-l a propus chiar un tehnocrat un specialist din aparatul bancii nationale pe cand PNL a facut un gest pe dos decat cel normal a numit un om fara experienta fiind numai un om politic. Si atunci cine face numiri politice. Sa va fie rusine si voua PSD si voua PNL.
MEDICAMENTUL NECESAR PENTRU DEPĂŞIREA CRIZEI POLITICE :
http://4.bp.blogspot.com/_8v_cvxgMx3o/St5i5l_Z2RI/AAAAAAAABVc/vAAOG7wnIo4/S1600-R/DIZOLVARE+-+60.bmp
@ ion adrian
Puteţi să indicaţi sursa de unde aţi auzit că PSD si PNL spun că domnul Croitoru nu ar fi tehnocrat. Personal nu am auzit (cel puţin încă) de o astfel de acuzaţie şi aş fi interesat să o citesc exact.
@victor L
Reformulez propozitia intai si-ti multzumesc ptr observatie:
Nu e neconstitutional decretul de revocare a lui Nica, caci Constitutia nu-i interzice Presedintelui sa revoace decat pe PM, in rest ceilalti ministrii sunt revocabili.
A doua mi se pare clara adica este o intrebare retorica care sa arate astfel ca PM si presedintele pot revoca pe orice ministru.
@ ion adrian,
OK
Biblio,
S-au exprimat pe posturi, cum ca el Croitoru, ar fi propus acolo in mod fals ca tehnocrat, caci el prin nominalizarea PDL ptr postul de viceguvernator a devenit un politic, de parca ar fi vorba de un detinut politic.
Desigur ca ei ar vrea sa spuna ca nu este un tehnocrat independent, fiind propus de Basescu, dar oare ar fi mai independent Johannis?
Toate aste sunt jocuri de cuvinte pe care niste jeguri le fac.
Te superi pe mine daca eu le consider cu deplina responsabuilitate a fi niste jeguri care ne-au adus in saracie, ne-au jefuit etc etc si nefiind organ de cercetare penala nu am nevoie sa-mi sprijin aceste considerente pe dovezi valabile in fata unei instante, dar fi linistit daca as fi procuror si nu m-ar omora in cateva luni, as produce toate dovezile necesare ptr ce sustin.
Dle Preda e fals ceea ce spuneti
E o incercare de “lovitura” de parlament. Nici macar in cazul unor republici “semi prezidentiale” precum Franta presedintele nu poate sa se opuna vointei majoritatii parlamentare. Jocul de-anprostalea practicat de presedinte a devenit vizibil pt toata lumea. El sfideaza ordinea fireasca constitutionala. “candidatul Croitoru” nu este sustinut de majoritatea parlamentara. Desemnarea de prim ministrii in opozitie cu majoritatea parlamentara este o dovada in plus de “labilitate politica”.
@Bibliotecaru
nu au sustinut ca nu ar fi “tehnocrat”. Melodia asta de “netehnocrat” ci de “membru de partid” este cantata de pdl si de presedintele basecu, inclusiv de catre dl Preda.
@ ion adrian
Am înţeles, deci nu se pune în discuţie priceperea tehnică, ci independenţa sa politică. Părerea mea este că un tehnocrat nu trebuie să fie neapărat independent politic, deci, în acest caz, nu are importanţă dacă este sau nu “politică” desemnarea domnului Croitoru. Credeam că PSD-PNL pune în discuţie capacitatea domnului Croitoru de a asigura funcţionarea Guvernului.
@ Shadow
Am lămurit acest lucru… credeam că este ceva nou.
Răsfoind ştirile nu observasem aşa ceva şi de aceea eram mirat. Am observat însă că însumarea numărului de semnături pentru toţi candidaţii pare să depăşească cantitativ pe cei care ies la vot. Dat fiind că cineva nu poate semna decât pentru unul dintre candidaţi, ceva nu este în regulă. Logica îmi spune că cine şi-a dat semnătura şi acceptul de susţinere a candidaturi ar trebui să se ducă la vot să şi voteze pe cel susţinut, ori nu cred că cei care strângeau semnături i-au nimerit exact pe cei care ies la vot plus încă alte câteva sute de mii, poate milioane de semnături.
STOLOJAN SE BRONZA FOARTE SATISFACUT LA …BEC . ZI GREA IN PE ? Va imaginati ca va mai crede cineva …?
ion adrian vad ca zici ca te pricepi . ce se intampla cind cele 45 de zile din decretul pentru interimat se termina ? mai sunt cateva zile , cine mai semneaza pentru cele 9 ministere ce vor fi decapitate ?
de la VoxPublica:
http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/basescu-vs-cei-255-putina-teorie-9935.html
Cred ca cele 45 de zile s-ar putea sa se numere din nou dupa respingerea primulii guvern al lui Croitoru, sau se poate tine cu nominalizarile pana in alegeri si atunci nu ai ce face decat sa tii guvernul interimar.
Constitutia nu precizeaza ce-i cu cele 45 zile si nici eu acum cateva zile cand mi-am pus acesta intrebare nu eram sigur, dar acum cred ca atat pot sa-ti raspund.
Oricum retine ca nu sunt jurist constitutionalist ci numai un om care gandeste cu instrumentul propriu si se impotriveste dezinformarii si manipularii.
PS Problema pusa corect de tine nu ar fi fost ca zic eu ca ma pricep, ca nu am zis asta , ci ca poate din cele spuse ai ajuns tu sa ai aceasta impresie. Nu e mai corect sa pui astfel problema?
Biblio, Revin la o problema pe care noi doi am mai dezbatut-o. Ce ai tu contra ca eu sa semnez ptr trei candidati carora vreau sa le ofer sansa sa intre in arena si apoi la alegeri sa merg la pescuit.

Daca nu ai fi dogmatic, ai accepta ce spun
E corect ce ai scris la : Bibliotecaru { 10.21.09 at 3:07 PM }
@Ilinca
Exact.
@ ion adrian
Ce cred eu, nu este esenţial şi relevant pentru strângerea semnăturilor. Esenţial este dacă legea prevede ca nu poţi semna nici de două ori pentru acelaşi candidat şi nici o dată pentru mai mulţi candidaţi diferiţi sub incidenţa Codului Penal. Eu cel puţin aşa ţin minte… poate mă înşeală memoria şi aveţi atunci dreptate.
@biblio,
ai dreptate asa sustine acea lege care nefiind respectata nici cum nu se aplica si este intrata in desuetudine cam cum este si legea 18 (aia cu controlul averilor, inca neabrogata, poate cine stie o va aplica cineva vreodata):”vox populi vox dei”, adica sistemul prin care in tari civilizate se traseaza potecile prin parcuri.
@ ion adrian
LEGEA nr.18 din 24 iunie 1968 privind controlul provenienţei unor bunuri ale persoanelor fizice, care nu au fost dobândite în mod licit (bănuiesc că la asta vă referiţi) este abrogată de LEGEA nr.115 din 16 octombrie 1996 privind declararea şi controlul averii demnitarilor, magistraţilor, funcţionarilor publici şi a unor persoane cu funcţii de conducere, o lege care este în vigoare .
ion adrian, nu intelegi lucrurile …dar te bagi i …ciorba . CEI 9 MINISTRII AU MANDATUL DAT PE 45 DE ZILE PRIN DECRET . CAND EXPIRA CELE 45 DE ZILE MINISTERELE RESPECTIVE RAMAN FARA SEMNATURA OFICIALA … LA INVATAMANT , LA SANATAE , LA PENSII , lLA MAI ……
@Antim ,
Nu esti politicos. Se mai da daca este nevoie un nou decret . Unde este interzis acest lucru?
Foarte interesant ce spunea Bogdan Olteanu in noiembrie 2008:
http://www.metacafe.com/watch/2105921/bogdan_olteanu_laudand_pd_l_si_acuzand_coruptia_din_psd_si_pnl
Introduceți datele si comentariul dvs.