Firea politicienilor

Un bun prieten mi-a scris că orice alianță de dreapta e imposibilă, pentru că nu mai există vreun partid de această orientare la noi.
Dezamăgit, mi-a adăugat un citat din la Bruyere: ”A quelques-uns l’arrogance tient lieu de grandeur, l’inhumanité – de fermeté et la fourberie – d’esprit”.
Corespondentul meu îmi zice că avem aici portretul unui mare număr de politicieni de la noi.
E politica românească definită de dominația acestui tip de caracter?

Cuvinte cheie:

30 comentarii

1 Costin Sandu { 09.30.09 at 3:55 PM }

Desigur, noroc ca are Basescu ac de cojocul lor, iar asta mai ales inainte de alegeri, ca porcu-nainte de-ajun!

2 one { 09.30.09 at 4:05 PM }

@Lidia Barbulici: vreau si eu niste bani, mai sunt de luat? Bagam tara in greva, daca nu ne dati bani. Sa se fabrice bani. Bani sa fie.

domnu’ Preda, Romania arata ca o tara neguvernabila dintr-un motiv simplu: romanii!
PSD-ul e mafia, simplu si pur. Penelistii sunt infantilii politicii, in care sentimentele personale ale lui Patriciu si ale celor mai multi de acolo sunt “ura contra lui Basescu”, care le intuneca orice judecata. “Elita”, pseudoelita sau sindicalisti, arata o societate profund disfunctionala: fara repere, fara “conventii”, in care ramane doar “De ce trag clopotele Mitica”.
Tare ma tem ca nici nu este de azi, de ieri; doar de aia a fost nevoie de un rege strain, la un moment dat. Cu timpul, s-a dovedit ca si “ce este strain devine romanesc”.

Aia de “dreapta”, penelistii adica, procedeaza conform bancului “na, sa va intre si voia apa’n cizme!”(pe Bula il prinsesera canibalii si pt ca eram cam slab, au zis ca nu-l mananca, dar ca este bun macar de-o pereche de cizme; Bula s-a apucat sa-si infinga un cutitash in piele, cu replica de mai sus).

Viitorul suna cam ..nashpa, ca sa zic asa.

3 one { 09.30.09 at 4:06 PM }

no, numai bine ce-mi scriam eseul despre sentimentele personale ale penelistilor, care le intuneca orice umbra de ratiune, ca s-a si lipit unul pe parbriz :lol:

4 dimitri { 09.30.09 at 4:11 PM }

Este incredibil ceea cese intampla. PDL a facut cea mai mare greseala posibila. Orcum ar fi vor iesi nu prost ci foarte prost din acest scandal. In principiu strategia era ok numai ca momentul ales a fost prost iar variabila numita greva nu a fost luata in seama.
Cineva ar putea scrie o carte cu titlul “Cum se distruge o tara”. Eu stiu mediul din care provine profesorul Cristian Preda si stiu ca nu este de acord cu ceea ce se intampla, problema e ca nu el conduce PSD si nu el face strategia.
Cu toate aceastea sunt curios daca aprobati ceea ce a facut premierul Boc.

5 Gabi Dumitrescu { 09.30.09 at 4:17 PM }

Nu caracterul politicienilor este relevant pentru o democratie, ci institutiile pe care se bazeaza. A avea la conducere oameni de caracter e doar o chestiune de sansa. Cu sau fara aceasta sansa democratia trebuie sa functioneze deci bazele ei sunt altele.

6 Ilinca { 09.30.09 at 4:25 PM }

“”"Les postes éminents rendent les grands hommes encore plus grands, et les petits hommes encore plus petits.”"”
Tot un citat din Jean de la Bruyere, ce-i drept, nu din “Caracteres”.
Ramane sa definim ce inseamna “mic” si ce inseamna “mare”.

7 Costin Sandu { 09.30.09 at 4:25 PM }

Traian Basescu – ce om, ce caracter! Mandra corabia, mester carmaciul!

Probabil ca dl Preda a fost un consilier foarte capabil, din moment ce dl Basescu s-a dispensat de serviciile domniei sale si a ramas, falnic ca un catarg in furtuna, la carma Tarii, sfatuit fiind de inteleptul domn Avramescu. Or se pare ca Avramescu nu e unicul specialist in canibalism – iaca mai aparu si one and only cu bancuri despre canibali! Sa nu-l ia Papa Tevici si pe el in vizor si sa-i publice bancurile la editura Princeton, laolalta cu Eminescu in Slovacia!

8 Costin Sandu { 09.30.09 at 4:30 PM }

Si inca ceva cu care sunt pe deplin de acord cu One. Traian Basescu traieste acum tragedia lui Voda Lapusneanu. Pe poporul ingrat a inceput sa-l bufneasca rasul la giumbuslucurile patriotarde ale incoruptibilului matelot si fetelor sale, dar el continua sa zbiere ca vrea la popor! Asa, cam ca tzancul care vrea la olita… sau, mai bine, ca lupul care vrea sa mai pazeasca putin oile.

9 one { 09.30.09 at 4:33 PM }

@Costin Sandu: macar tu razi la glumitzele tale? :lol: ale mele sunt omologate, cel putin. Lasa, nu-mi raspunde, spune cu Basescu.
Auzi, nu vrei niste bani si tu? Sau tu esti din aia care au bani ;) atunci, n-ai niste bani de dat? Lumea vrea bani, Mitica! Iar restul vor sa i-o traga lui Basescu. Ca in “experimentul” cu maimutele&bananele :) Nimeni nu mai stie de ce, dar toti vor sa i-o traga :lol:
http://www.crypticide.com/dropsafe/article/1928

10 one { 09.30.09 at 4:36 PM }

@Costin Sandu: de la judecatori pana la sindicalisti, pe popor il bufneste o lipsa acuta de bani, nu conteaza ca nu e de unde sau ca poporu’ reshpective nu produce atat.

Noi vrem bani!

11 Bibliotecaru { 09.30.09 at 4:36 PM }

Cât a mai rămas neconsumat din doctrinele partidelor politice? Nu mai există partide de dreapta, nu mai există partide de stânga, există numai violenţă… din plin.

12 Costin Sandu { 09.30.09 at 4:37 PM }

One, imi pare bine ca esti un colectionar de glumite. Numai ca eu vorbeam serios. Ai viitor mare daca te descopera Pastramevici – uita-te la Avramescu, un pedelemberal convins care, de prea mult liberalism socialist stoarce fonduri de stat ca sa-si publice panseurile lui gaga cu coperti colorate la editura mare si – culmea – fara sa-l citeasca nimeni!

13 one { 09.30.09 at 4:41 PM }

@Costin Sandu: ai o oglinda? in care sa-ti spui “vaaai, ce-mi plac calambururile mele?” :lol:
Romania are vreo 70 de miliarde de dolari datorii, nu produce mai nimic, sindicalistii atzatzi de PSD vor bani, judecatorii vor bani, toata lumea vrea bani. In timpul asta, elita, pseudoelita sau mai stiu eu ce, se scarpina intre marii fesieri si-o f**e grija de ce-a mai publicat Avramescu.

14 Daniel Funeriu { 09.30.09 at 4:46 PM }

Da.

15 Ilinca { 09.30.09 at 4:50 PM }

@one “In timpul asta, elita, pseudoelita sau mai stiu eu ce, se scarpina intre marii fesieri si-o f**e grija de ce-a mai publicat Avramescu.”

Cred ca dnul Preda nu-i de acord cu dvs; imi amintesc ca prin luna mai saluta calduros aparitia cartii ( a traducerii de fapt) amicului Avramescu.

16 Bibliotecaru { 09.30.09 at 4:55 PM }

Jean de la Bruyere în cartea sa Les caracteres ou les moeurs de ce siecle, adaugă apoi câteva nuanţe pasajului de mai sus…
Les fourbes croient aisément que les autres le sont ; ils ne peuvent guère être trompés et ils ne trompent pas longtemps.
Je me rachèterai toujours fort volontiers d’être fourbe par être stupide et passer pour tel.
On ne trompe point en bien; la fourberie ajoute la malice au mensonge.

17 Costin Sandu { 09.30.09 at 6:09 PM }

Vezi, one, ca-l citezi involuntar pe idolul tau pe care-l tii probabil agatat pana si-n pomul de Craciun, singura maimuta in care ai incredere, un adevarat cavaler al tristei figuri in lupta cu mogulii de vant! Aia cu “ce mult imi plac…” i se potriveste cel mai bine Lui, Basescului.

Spre deosebire de maimuta din tine, careia ii place, probabil, sa se tot oglindeasca, poate chiar si cu capu-ntre picioare, ca sa-si exploreze spatiul dintre marii fesieri rozalii, eu nu am astfel de hobby-uri. Deh, nu sunt asa norocos ca tine sa vad maimute atunci cand ma uit in oglinda, iar atunci sunt nevoit sa ma duc la gradina zoologica, sau sa deschid tembelizorul, ca sa-i vad pe Baselu sau Avramelu la harjoana. Nu inteleg ce vrei exact in lupta ta cu “elita”, esti cumva un luptator de clasa? Atunci totul se explica – cum vrei tu, babuin batran – pardon, bolsevic batran – sa intelegi ce-nseamna a fi de dreapta, a fi in elita, a respecta monarhia? Sunt notiuni pe care le urasti visceral si te regasesti in speech-urile populiste ale maimutoiului sef Basescu precum pestele in apa si viermele in mar!

18 Costin Sandu { 09.30.09 at 6:13 PM }

p.s. one, cine e Romania asta cu datoriile, vecina ta? Ce te f… grija de datoriile Romaniei asteia, esti cumva conu Leonida fata cu reactiunea? Ia las-o jos, ca macane!

19 Radu Humor { 09.30.09 at 8:02 PM }

CPreda
Spuneti-i bunului prieten pe care-l zariti in oglinda ca merge prea departe cu certitudinile lui, si S-AR putea sa nu mai nimereasca drumul inapoi la ratiune, mai ales daca il va mai prinde si intunericul ideplogic pe drum ;-)
Dusa pana la capat ideea este ca nu se poata face o alianta liberala numai cu un singur partid liberal, acela fiind nu numai in viziunea lui, ci si a dv (alianta-i gata :lol: ), PD-L ( si ala neaparat Basescu pedele :roll: ).
Mo se pare prea mult si prea obraznic asemenea rationament deme…rs :mrgreen:

20 Auggie { 09.30.09 at 8:30 PM }

pe scrut DA !

21 Riddick { 09.30.09 at 10:39 PM }

Pentru o alianţă de dreapta sunt necesare minim două partide. În parlament este un partid de dreapta – PDL. Mai sunt două care se mai pretind de dreapta – PNL şi UDMR. Primul, în mod clar, este de centru-stânga. Al doilea, are ideologia pe care i-o indică guverenul de la Budapesta. Probabil că Viktor Orban le va indica direcţia, după alegerile din Ungaria.

22 Costin Sandu { 09.30.09 at 10:58 PM }

Riddick,
imi permiti sa-ti spun ca esti bou?

23 pierrot { 09.30.09 at 11:38 PM }

Vad ca sunteti tare dezamagit. Le pas en arrière est toujours possible :) vous n’êtes pas chevillé

24 Marius Delaepicentru { 10.01.09 at 11:13 AM }

Geoană se pregăteşte să-şi predea cota.

25 catalin lazurca { 10.01.09 at 2:49 PM }

Domnule Cristian Preda, puneti o intrebare grea (E politica romaneasca definita…?), dar care totusi ne poate prinde si irosi in dezbateri neangajante. Asta e un pacat al vorbei de duh franceze, anume ca e confortabil generalizanta. Spre deosebire de wit-ul britanic, mai aplicat si parohial, ca sa ma exprim conservator :) . Dau un exemplu din Churchill, la o rapida cautare: “Clement Attlee is a modest man, who has a good deal to be modest about.”
Cred ca astfel de ispite – discutiile generale – ne impiedica sa judecam local, fara a ramine provinciali. Judecam clasa politica in general, fara a stii prea bine ce fac cei pe care i-am votat la ultimul uninominal. Desigur, sinteti dintre cei care stiu sa discute intotdeauna aplicat o problema, n-as vrea sa credeti ca sustin contrariul. Insa retorica asta generalizanta a ajuns o arma, un fel de fumigena. Exista un moderator Realitatea, imi scapa numele, care, de fiecare data cind un invitat aduce argumente indubitabile pentru ca faptice (presedintele n-a cerut legalizarea drogurilor), il intrerupe cu fraza: daca a cerut sau n-a cerut trebuie sa analizam, important este sa vedem daca societatea este pregatita, etc. :)

26 catalin lazurca { 10.01.09 at 2:51 PM }

a sti, desigur :)
Razvan Dumitrescu, mi-am adus aminte, e moderatorul

27 Ionescu Ion { 10.04.09 at 7:21 AM }

Pecetea “GARANTAT VANGHEIE ”
Istorica decizie de a parasi parteneriatul cu PD-L, cu toate consecintele “glorioase”(dezastroase) asociate, poarta magica pecetea GARANTAT VANGHELIE.
S-au limpezit apele in PSD. A iesit la suprafata tot ce are mai bun acest partid. Acum, PSD este pregatit sa urce ultima treapta, pe deplin meritata, pe podiumul victoriosilor in politica damboviteana, pentru care acest partid s-a straduit douazeci de ani sa ajunga sa si-l puna in frunte, ca presedinte, pe detinatorul sceptrului- pecete, pe ilustrul Vanghelie.
Se poate spune ca fiecare partid are conducatorii pe care ii merita? Odata cocotat in fruntea partidului, Vangelie se va ocupa si de pregatirea sangelui proaspat al partidului, clone ale lui. Astfel, va infiinta un lant de universitati raspandite in toate tara, toate avand ca centru de comanda rectoratul Zabrauti – Ferentari, situat in viitorul centru al capitalei tarii.

28 Ionescu Ion { 10.04.09 at 7:32 AM }

Dezastrul strategiei PSD
Mintea surprinzator de mica a dlui. Dan Nica, sau supusenia acestuia fata de strategii “Ilici – si – ai – lui”, l-au determinat pe fostul ministru de Interne sa lanseze bomba care a explodat in mijlocul parteneriatului PSD – PD-L?
Ca sa elimine orice banuiala privind acuzatia pe care a adresat-o PD-L-lui, ca ar intentiona sa fraudeze masiv alegerile (in favoarea lui Traian Baseescu), dl. Nica a subliniat, imediat dupa ce a fost demis, ca a avut dreptate atunci cand ne-a avertizat ca PD-L a pus acum mana pe Interne ca sa poata frauda alegerile.
Daca aceasta prostie (lansarea bombei) i-ar fi apartinut strict dlui. Nica, PSD l-ar fi certat, i-ar fi reprosat ca submineaza masiv parteneriatul cu PD-L si ar fi numit un alt ministru la Interne, unul decis sa indeplineasca programul parteneriatului.
Faptul ca PSD nu a ales solutia sa il inlocuiasca pe dl. Nica, ca sa salveze parteneriatul, dezvaluie clar ca bomba “Nica” a fost fabricata in laboratorul Hrebenciuc – Vanghelie, sforarii de rang inalt ai partidului. Strategia lor se dovedeste a fi dezastroasa pentru partid. Au fost sacrificat ministri valorosi din guvernul Boc ( cei de la Externe, min. Muncii, cel al Agriculturii, al Sanatatii, al Mediului, al Educatiei, etc.). Bietii oameni! Ma refer la ministri sacrificati de strategia Hrebenciuc – Vanghelie si la secretarii de stat, la directorii din ministere si de deconcentrate, la prefecti si la multi altii, dar si la diminuarea fondurilor alocate organelor locale ale PSD (asa cum au facut si fac toate partidele cand ajung la putere), etc.
Aceasta politica de forta a strategilor PSD ii va aduce numai dezavantaje. Pentru noi, dezavantajul este ca ne-am pierdut orice speranta sa existe in Romania un partid de centru-stanga, pe care sa se poata conta, de care o mare parte din populatie (cel putin jumatate) are nevoie.
Cei din PSD care au luat aceasta decizie gaunoasa, orbiti de ura impotriva lui Basescu, se arata a fi complet debusolati, ipocriti, demagogi, actionand ca o gasca, nu ca un partid politic responsabil. Populatia

29 Ionescu Ion { 10.04.09 at 7:46 AM }

Scrisoare deschisa, adresata lui Ilici (marele propagandist – gorbaciovist )
Taranistii iti aminteau, in 1990 : “Ce-ai iubit la tinerete, nu mai uiti la batranete” sau : “Cine-a stat cinci ani la rusi, nu poate gandi ca Bush”.
Dar nici tu nu-i iertai pe taranisti, le strigai (Seniorului Coposu), in campania electorala pentru presedinitie: “Taranistii fara dinti vrea s-ajunga presedinti”.
I-ai invatat tu minte, cand ai adus forte proaspete in CPUN (vreo doua sute), peste noapte, activisti si securisti, ce aveau sarcina de onoare, incredintata de partid , sa urle si sa tropaie asurzitor in sala mostenita de la tovarasul tau de lupta impotriva capitalismului (mult-invidiatul, de tine, Ceausescu).
Tropaiau mitocanii si urlau ca sa nu-l auzim pe Senior vorbind. Acest fel de politica civilizata in parlament, de negociere rationala le recomandai tu, Ilici, manifestantilor din strada, cei care nesocoteau, naiv, ca “La vremuri noi, tot noi”( noi, securistii si activistii, specializati timp de decenii in “minca-cu-omu’”, in lupta impotriva dusmanului de clasa, care “nu doarme”).
Imediat dupa instalarea la putere a comunismului in Romania, circula sloganul “Legionare, nu fii trist, garda merge inainte prin partidul comunist” (in care se infiltrasera verzii).
Acum, parafrazand, ne-am convins 100%, de valabilitatea constatarii , pe pielea noastra, a adevarului :”Tovarase, nu fii trist, partidu’ merge inainte, sub fatza de capitalist”.
Recent, tovarase Ilici, te-ai grabit sa constati (afirmi) sfarsitul capitalismului, prezis de doctrina pe care ai deprins-o el la Moscova.
Tu esti sigur ca ti se va face dreptate in curand, ca vaei ajunge prim-secretarul unui PCR modern, croit in conceptia gorbaciovista “glasnosti si perestroika”.
Faptul ca tu ai facut cel mai mare salt din istoria traseismului in politica, sarind, peste noapte, din randul corifeilor comunisti, in functia de presedinte al unui stat capitalist (cu o fata croita de tine, in interesul tau), este rezultat din aplicarea strategiei “doi pasi inainte, unul inapoi”.
In Prostanac si in Vanghelie, noi te vedem pe tine, creatorul lor.

30 Ionescu Ion { 10.04.09 at 7:50 AM }

Pentu Dumnezeu,domnule dublu-repetent!
Ca sa fie crezuti, unii se jura pe mama (unii chiar spun “sa-mi moara mama”, “sa n-am parte de..”.), altii pe copii, altii pe ochii lor, etc.
Crin Antonescu joaca mult mai tare, ca un intelectual ajuns mare in politica damboviteana. El jura pe Dumnezeu (“pentru Dumnezeu”, cum si-a ales el sa invoce divinitatea, neavand la dispozitie ceva mai presus de aceasta autoritate suprema”).
In orice discurs, ca sa fie credibil, sa dea un suport implacabil vorbariei lui, atunci cand citeste indoiala si neincrederea in ochii auditoriului, baga, din loc in loc (oricum, de cel putin cinci, sase ori) cate un “pentru Dumnezeu”, bine apasat.
De ce nu ii spune cineva (partidu’) sa renunte la acest “supliment nutritional” in discursurile lui “apa de ploaie”? El nu stie, dupa doi ani de dublu-repetentie, ca “ex nihilo nihil”?

Introduceți datele si comentariul dvs.

CommentLuv badge