Decizie dificilă pentru Boc

Cel mai afectat de scandalul de presă iscat în jurul Monicăi Ridzi este, în opinia mea, premierul Boc.
Fiind un om fundamental onest, neimplicat în afaceri și gata să asume responsabilități atunci când alții se dau în lături, Emil Boc se află în fața unei decizii delicate.
Scandalul Ridzi durează de prea mult timp ca să poată trece neobservat.
De la debut și până în ziua de azi, Monica RIdzi nu a produs nici o explicație care să convingă pe cineva. Dimpotrivă, intervențiile sale au iritat, au părut să fie nedocumentate, au suscitat mai multe întrebări decât au produs răspunsuri. În loc să fie diminuată, suspiciunea publică referitoare la doamna ministru a sporit.
Nu e vorba aici despre vinovăție sau nevinovăție, ci despre perceperea unui membru al cabinetului ca fiind incapabil să explice ceea ce i se impută.
Premierul a susținut această precaritate supărătoare. Solidar cu un membru al cabinetului care nu descurcă, ci mai mult încurcă ițele, Boc își vede diminuată propria cotă de încredere.
Refugierea în dosul unor justificări referitoare la procedura legală nu este cea mai nimerită cale pentru a regăsi încrederea. Pare – sau poate chiar e? – doar o amânare. Una ce se poate dovedi foarte păguboasă. Pentru că, de la un punct încolo, văzând că Monica Ridzi nu cedează, adversarii PDL vor cere demisia șefului ei.
În această chestiune, nu justiția, ci publicul va tranșa.
Dificilă alegere! Dacă o menține în funcție, Boc riscă să piardă încrederea publicului, pentru că e greu de crezut că Ridzi va clarifica de-acum ceea ce n-a putut lămuri de 2 săptămâni încoace. Dacă o împinge în schimb la demisie, premierul va trebui să se recunoască învins de opinia publică.
Pentru un om onest, nu ar fi drept, dar s-ar putea să fie util.

Cuvinte cheie:

83 comentarii

1 ronin { 07.04.09 at 2:25 AM }

d-le Preda,

toata stima pt luarea dvs de pozitie. Ma gandeam sa va intreb: strategico- politic, cand este momentul sa fie luata o atitudine in aceasta privinta; cand anume trebuie instaurat “damage control”. Ma bucur ca am mai asteptat ;)
D-na Ridzi a gestionat f prost problema, de la inceput, dincolo de orice vinovatie sau nevinovatie(recent, Academia Catavencu o acuza ca s-ar fi cumparat la minister calculatoare mai scumpe decat in realitate; de la cititorii lor(mai inteligenti), s-a dovedit ca erau cam prost informati). Dar astea sunt cancanuri.
D-na Ridzi pune PDL-ul intr-o postura oarecum penibila(PNL si PSD nu cunosc acest cuvant si aceasta stare de spirit, acolo s-a trecut de mult de la culmea rusinii, la culmea nerusinarii).
Mai degraba, afectata ar trebui sa fie EBA si prin ricoseu, Traian Basescu.
Un pic malitios, nu pot sa nu constat, ca femeile sunt calcaiul lui Ahile pt presedintele nostru :) . Elena Udrea la biletelul roz, EBA la alegeri, EBA care a luat din voturile PDL-ului(oricate simulari s-ar face, asta e adevarul) si acum, Ridzi.
Intr-adevar, premierul Boc se afla intr-o pozitie delicata, si din motivele mai sus mentionate.
Dar, prb ca si prin aceste luari de pozitie, i se mai usureaza “presiunea deciziei” :) .
ps. pacat, mare pacat, ca d-na Ridzi nu si-a depus “pana acum” demisia. Nu este prea tarziu…

2 ronin { 07.04.09 at 2:27 AM }

afectati*, ca iar vine Ilinca :mrgreen: , cu politia blogului.

3 atreides { 07.04.09 at 2:57 AM }

”Pentru că, de la un punct încolo, văzând că Monica Ridzi nu cedează, adversarii PDL vor cere demisia șefului ei.” Intr-adevar: JOS BASESCU!!!!!!
”Fiind un om fundamental onest…Emil Boc…” Da’ de unde, onest, Boc este un demagog de cea mai joasa speta, asta minte cu aceeasi usurinta cu care respira, a se vedea legea 221 ca prim exemplu (cronologic vorbind).
”Boc își vede diminuată propria cotă de încredere.” Despre ce vorbiti aici? Care cota de incredere? In ochii pedelistilor? Asta nu prea e relevanta. In ochii celorlalti? Pai restul lumii nu da doi bani pe el, stiti la fel de bine ca noi toti ca opinia publica il percepe drept trompetica lui basescu.
In privinta lu’ Ridzi, dupa cum cred ca am mai spus pe aici, dublul standard este modul de viata al PDL: daca madama asta era de la PNL era deja demisa pana acum de basescu, fara sa se mai intrebe cineva daca chiar e vinovata, era suficienta suspiciunea (va amintiti de Atanasiu, da? care a fost demis de basescu pentru o chestie mai marunta decat la Ritzi, a mai contat la ceva ca a primit NUP?). A propos, e oare cazul sa ne mai intrebam ce s-ar fi intamplat deja cu Videanu daca era de la PNL? E adevarat, Videanu a fost condamnat de un tribunal pe o chestie civila, nu penala, dar credeti ca se impiedica basescu de amanunte de-astea cand era sa demita un ministru liberal? Hahahaha!

4 ronin { 07.04.09 at 3:41 AM }

no, ca s-au trezit astia de la Sterling, care cheama ministrul Justitiei “la una mica”, asezonata cu carnati si palinca, sa vorbeasca…

5 Marius Delaepicentru { 07.04.09 at 4:55 AM }

Într-adevăr, grea decizie. Flota stă la ancoră, în aşteptarea vîntului prielnic, spre Troia. Luptătorii, din lipsă de ocupaţie, încep să se ia la harţă pe plajă. Agamemnon priveşte cu îngrijorare. Invocă zeii. Răspunsul zeilor: pentru a isca vîntul, Ifigenia, fiica lui Agamemnon, trebuie sacrificată.

6 Riddick { 07.04.09 at 5:10 AM }

Sa remarcam tacerea asurzitoare a asa-zisei media independente fata de cazul Nemirschi, de parca nu ar exista. Dar asta arata adevarata tinta a celor din spatele tonomatelor. Vor apare luni, datele de la MTS, si sper, cat mai curand, concluzia DNA.

7 Lilick { 07.04.09 at 7:54 AM }

Hai ca sunteti tare simpatic, domnule Preda! Ati reusit (oare?) sa il “lipiti” pe “sarmanul” Boc de Monica Ridzi. V-ati consultat, ca de obicei, cu domnul Basescu? Dansul ce zice? Tot ca ” Premierul a susținut această precaritate supărătoare”? Daca da, mi-e si mila de Boc. Zilele de PM ii sunt numarate. :)

8 victor L { 07.04.09 at 8:17 AM }

Ce ricaneaza penelistii! vedeti, nu doar noi sintem hoti si prosti, exista si printre voi!
Aveti dreptate.

9 DespinaVestea { 07.04.09 at 10:25 AM }

Marius 5
Excelent comentariu !
Am citit si ieri-tot la fel,dar n-am avut timp sa te felicit !

10 mitica { 07.04.09 at 10:38 AM }

Ce pare a uita lumea in cazul Atanasiu e ca acesta a declarat la televiziuni ca foloseste un serviciu secret, DGIA de la MApN pentru a afla cu cine si cind se intilneste consilierul prezidential Adriana Saftoiu si ca Parchetul a cerut presedintelui aprobarea pt. inceperea urmaririi penale.Intrucit fapta era f.grava, fiind vorba si de un autodenunt, Atanasiu a fost crezut, ca doar era ministru.Si, din ce am auzit, da’ presa n-a mai insistat, ministrul chiar nu mintise!

11 Viq { 07.04.09 at 10:44 AM }

Bună dimineaţa, domnule Preda !

Pot să fiu mai rezervat ?
Pentru că dacă
“…Refugierea în dosul unor justificări referitoare la procedura legală nu este cea mai nimerită cale pentru a regăsi încrederea..”
…atunci nu văd de ce Boc n-ar demite şi schimba miniştrii în guvern după calitatea cafelei de dminieaţă.
Dacă aveţi în vizor efectul negativ al scandalului asupra imaginii PDL, m-aş tare mira să faceţi greşeala de a-l evalua conform imaginii … pe care media o formează asupra imaginii pe care ar avea-o PDL. Există fără îndoială şi “loviţi în aripă” dar dacă volumul la care vă gândiţi este cel pe care derbedeii din media înceracă să-l bage pe gât, s-ar foarte putea să greşiţi.
De bună samă că orice susţinător contează.
Dar în momentul în care imaginea tinde să conteze mai mult decât corectitudinea funcţionării înstituţiilor într-un stat de drept, iluzia recâştigării voturilor celor păcăliţi acum ar putea provoca pierderea altora. Cei din urmă nu din cauza unei imagini falsificate de media, ci din cauza realităţii unui comportament nefiresc, în contradicţie cu normele elementare de respectat.
Dacă doamna titulară de scandal este vinovată, procedura trebuie să se deruleze ca la carte. Aşa cum prevăd legile statului.
Iar din câte se pare sistemul funcţionează. ÎN CAZUL EI funcţionează, aşa cum în cazul domnului Năstase NU a funcţionat.
Dacă vreţi să sugeraţi că domnul Boc o consideră incompetentă înainte de concluziile respectivelor anchete, este un nonsens. Domnul Boc a numit-o în guvern ! Dacă au fost motive suficiente pentru a fi numită, nu o poţi elimina fără. E ilogic.
O anchetă internă, o comisie a Primului Ministru… ceva trebuie să justifice raţional măsura.

Dacă luăm drept punct referinţă acuzaţiile şi le considerăm suficiente pentru măsurile respective, poate că după cele mizerii aruncate pe aici, în odaia dvs., în obrazul gazdei, n-ar mai fi trebuit să mai fiţi nici europarlamentar, nici politician măcar.

Gestionarea oricărei crize se face cu calm, sânge rece, şi o respectare la sânge a principiilor elementare. Boc poate să o demită pe madam. Dar pentru un motiv real.

Personal cred că numirea ei a fost o posibilă eroare. Nu ştiu. Dar lucrurile trebuie să urmeze o logică firească. Am bănuiala că mai sunt şi alte ministere în echilibru instabil ce pot deveni fierbinţi sub atacul pizmaşului. Ele nu prezintă interes pentru că scandalul nu ar fi putut fi dus la Băsescu.

Iar cine-şi imaginează că miza este Monica Ridzi este un mare naiv. Miza este lupta din toamnă, iar Ridzi este punctul de pelcare pentru una din varianele de atac. Ceea ce duce în derizoriu varianta ca demisia ei timpurie să fi avut efectul opririi ofensivei.
Ar fi fost (firesc) asumarea vinei, iar paşii următori (bani publici “în ceaţă”– finanţarea campaniei EBA–Băsescu) îşi urmau aceeaşi evoluţie. INDIFERENT ce ar fi spus sau făcut cineva.

Cred că singura variantă realistă este respectarea strictă a normelor statului de drept. Persoana în cauză, cercetată, iar dacă a încălcat legea, să fie pedepsită cu maximul prevăzut. Dacă activitatea ei la minister a fost deficitară, să fie schimbată fără nici o reţinere.
Dacă din vina ei partidul pierde voturi, să fie exclusă.
Cetăţenia nu i se poate lua, că e neconstituţional.

Cred că trebuie să fiţi mult ai circumspect privind TOT ce circulă în mass media românească. Scoaterea cu cleştele a unor vorbe la o convorbire telefonică live transmisă la TV poate pune aproape pe oricine într-o poziţie similară sau chiar mai gravă. Vedeţi tizul dvs :(
Cam care credeţi că sunt prejudiciile de imagine ce pot să apară în urma vorbelor lui Cezar Preda ? Mergând pe acelaşi raţionament, ce ar trebui să facă domnia sa dacă a “prejudiciat imaginea” ?
Cine urmează ?

Cine-şi pierde busola, e carne de tun pentru profesioniştii războiului psihologic. Gândiţi-vă că ei sunt oameni de până la aproape 30.000 de euro pe lună. Nu alea 7000 impozabile de europarlamentar, de care o lepră ca Drăgoteasca făcea caz, în timp ce ea lua de 3 ori mai mult ca să distrugă ce încearcă alţii să clădească.

Că veni vorba, sper că n-o să ajungă acum să ne toace creierii pe banii noştri la TVR.

Vă doresc succes, minte limpede şi nervi tari.

OFF !
Madam Ilionca !
Carioca cu sânge proaspăt ! Textul !
Sigur nişte cuvinte sunt puse invers, le-am văzut io.
Acu’ mă duc ‘napoi să văz dacă sarcina trecută e rezolvată.

12 Andra { 07.04.09 at 10:49 AM }

“În această chestiune, nu justiția, ci publicul va tranșa.”

Ma bucur mult ca s-a ajuns aici. Se vede acum ca indiferenta PDL-ului fata de tot ce inseamna opinie publica si comunicare cu populatia, ba chiar si cu propriul electorat, inclusiv faptul ca nu si-a facut televiziune proprie, a fost de fapt un ”calcul util” – cum spuneti dvs., dle Preda – care s-a intors (in sfarsit!) impotriva lui.

Intotdeauna am ezitat si nu eram hotarata ce sa cred: PDL este un partid de idioti care nu stiu pur si simplu ce inseamna comunicarea cu propriul electorat, in conditiile in care pana si un bandit ca Relu Fenechiu, sau un amarat de retardat ca Madalin Voicu, au copiat de la “civicii” anilor trecuti, si stapanesc acum cu o ipocrizie perfecta ceea ce se numeste limbajul “civic”, sau limbajul de luptator “pentru democratie” (numai la televizor) ….

Sau, PDL e pur si simplu un partid de excroci complici pe toate fronturile cu PSD si PNL, care STIU foarte bine ce se intampla si cum sa foloseasca batalia de imagine, folosind electoratul drept carne de tun pe care o pun intre ei si media – in loc sa duca lupta ei insisi, construindu-si arme de putere egala cu ale adversarilor lor – adica facandu-si media proprie.

Concluzia e clara, si ma bucur ca “opinia publica”, asa influentata si bine “preparata” de PSD si PNL cum este ea, se va intoarce impotriva PDL. Parca e mai corect sa furi ca PSD, decat sa folosesti buna-credinta a oamenilor intr-un mod atat de cinic – dar “util” -

13 Pro DOC { 07.04.09 at 10:55 AM }

Facand abstractie de prima fraza din entry-ul dvs., sunt suta la suta de acord cu tot ce scrieti aici, domnule Preda, desi non idem est si duo dicunt idem. Cu cat demisioneaza mai repede d-na Ridzi cu atat mai bine pentru dumneaei si pentru partid. Explicatiile si justificareile pe care le-a adus d-na ministru in fata comisiei parlamentare de ancheta nu numai ca nu au spulberat suspiciunile privind folosirea ilegala si imorala a banului public la MTS, dar risca sa faca pana la urma lumina intr-o chestiune mult mai delicata decat parea initial: o deturnare de fonduri in beneficiul Elenei Basescu si a candidaturii ei “independente” de eurodeputat. Sarmanul dl. Boc chiar s-ar putea sa fie impins sa deconteze politic o afacere intre MTS si Cotroceni, in care premierul nu a avut niciun cuvant de spus si in care nici nu poate rosti vreunul pana nu primeste “necesarul” feut vert de la Cotroceni. In ce masura afecteaza scandalul de la MTS imaginea premierului ori credibilitatea lui? Numai si numai in masura in care mass-media si partea din blogosfera fidele Cotroceniului reusesc sa induca ideea ca dl. Boc este altceva decat o marioneta manuita de un… ventriloc, deturnand astfel blamul dinspre ventriloc spre “papusa”.

14 atreides { 07.04.09 at 11:07 AM }

@Marius Delaepicentru ”Într-adevăr, grea decizie. Flota stă la ancoră, în aşteptarea vîntului prielnic” Care flota, dom’le?!? Aia vanduta de Agamemnon pana sa devina rege?

15 Stely { 07.04.09 at 12:10 PM }

D-le Preda,
Banuiesc ca la ora actuala E.Boc are toate datele referitoare la M.Ridzi.De ce nu l-am credita ca lipsa deciziei de a nu-i cere demisia ,dovedeste ca premierul are singe rece ,si nu se pierde cu firea la isteriile premeditate ale presei?
E adevarat ca la capitolul comunicare in interiorul PD-L sa sta prost. Premierul E.Boc trebuia, prin purtatorul de cuvint al partidului ,(dar el oare mai exista?)sa faca o scurta conferinta de presa si sa spuna exact ceea ce spune din cind in cind premierul atunci cind este incoltit de presa : “PD-L este un partid care are incredere in functionarea institutiilor statului de drept si vom astepta sa-si faca datoria.Daca vom reactiona la presiunile presei , vom diminua rolul si functionarea justitiei”.
Daca E.Boc ii va cere demisia va fi dovada ingenuncherii PD-L de catre presa…Eu nu cer tv.ptru PD-L,dar cer ca membrii PD-L sa fie prezenti in dezbaterile de pe canalele altor teveuri si sa fie cu mult mai incisivi si pregatiti cu argumente clare.Ce-i impiedica d-le,sa puna intrebari cu tinta precisa ?EX:”M-a rugat un alegator din colegiul meu, sa va intreb d-le …..ce se intimpla cu dosarulA.Nastase,Nemirschi,Rosca Stanescu,Nistoresc,Voiculescu ,Remes si inca alti pesedisti si penelisti cu mult mai multe “bube”in cap”?
Uite un ex.de lipsa de atitudine clara si argumentata ,pe care am vazut-o la unii pedelisti prezenti la dezbateri.La intrebarile unor penelisti frustrati si “loviti in aripa”de similitudinea cu Athanasiu, faceti-le domnule un instructaj celor mai tineri ,sa cunoasca bine ce a facut Athanasiu si cum s-a declansat ,dupa reguli constitutionale, suspendarea lui…
Sa da victima unui abuz al presedintelui ,cind el a facut un abuz ?
Presedintele este cel care a promis ca va face institutiile statului de drept sa functioneze..Asta trebuie sa faca cu fiecare caz in parte ,indiferent de la ce partid va fi.

16 Stely { 07.04.09 at 12:14 PM }

scuze, s-au strecurat citeva greseli din neatentie..”sa” in loc de “se”,plus niste virgule puse aiurea…

17 Pro DOC { 07.04.09 at 12:30 PM }

D-le Preda, mai fac o incercare de-a posta pe blogul dvs. cu o speranta (ridicola, oare?) ca, in sfarsit, veti ridica cenzura pe care mi-o aplicati de mai bine de o luna. Nu este o metoda democratica si nici libera de a-mi suspenda dreptul la opinie. De data asta reiterez pe blogul dvs. comentariul pe care l-am postat initial aici, iar ulterior pe blogul lui Lilick, unde nu am avut parte de un tratament similar. Permiteti-mi sa va reamintesc faptul ca cenzurarea opinentilor de pe blogul dvs. va discrediteaza, subminandu-va pana si demersurile de buna credinta.
Urmeaza ccomentariul de pe blogul lui Lilick, de fapt, un copy-paste al comentariului pe care nu ati avut amabilitatea de a mi-l vizualiza.

Draga Lilick,

Am postat comentariul de mai jos pe blogul lui Cristian Preda. Dat fiind ca in ultima luna si jumatate mi-a banat IP-ul si, in consecinta, nu mi-a mai vizualizat niciun comentariu, imi permit sa-l reiterez pe blogul tau. Sunt convins ca asa il va citi si dl. Preda si o parte dintre cei care comenteaza pe blogul dumnealui cu iluzia ca au produs argumentele care ne dau cu urechile pe spate si ne lasa muţi.

Facand abstractie de prima fraza din entry-ul lui Cristian Preda, sunt suta la suta de acord cu tot ceea ce scrie acolo, desi non idem est si duo dicunt idem. (Tocmai prim prima fraza, eurodeputatul PDL ne da o cheie falsa de interpretare a propriului text.).

Cu cat demisioneaza mai repede d-na Ridzi cu atat mai bine pentru dumneaei si pentru partid. Explicatiile si justificareile pe care le-a adus d-na ministru in fata comisiei parlamentare de ancheta nu numai ca nu au spulberat suspiciunile privind folosirea ilegala si imorala a banului public la MTS, dar risca sa faca pana la urma lumina intr-o chestiune mult mai delicata decat parea initial: o deturnare de fonduri in beneficiul Elenei Basescu si a candidaturii ei “independente” de eurodeputat.

Sarmanul dl. Boc chiar s-ar putea sa fie impins sa deconteze politic o afacere intre MTS si Cotroceni, in care premierul nu a avut niciun cuvant de spus si in care nici nu poate rosti vreunul pana nu primeste “necesarul” feut vert de la Cotroceni.

In ce masura afecteaza scandalul de la MTS imaginea premierului ori credibilitatea lui? Numai si numai in masura in care mass-media si partea din blogosfera fidele Cotroceniului reusesc sa induca ideea ca dl. Boc este altceva decat o marioneta manuita de un… ventriloc si sa deturneze astfel blamul dinspre ventriloc spre “papusa”.

18 frank zapa[king] { 07.04.09 at 12:38 PM }

mi-aduc aminte de scandalul de anul trecut cind dumitru dragomir dorea sa intre in pd-l.atunci scandalul a fost transat rapid si cu beneficii.
despre logica dv pe acest subiect as putea divaga mult si bine si in favoarea demisiei si in favoarea raminerii pe actuala pozitie si lupta deschisa cu cei care au pornit morisca.
dar nu pot sa nu va atrag atentia la un scenariu foarte cinic:
trusturile si laboratoarele au gindid acest atac,astfel ei vor incerca principiul dominoului si urmatoarea tinta,asa cum se vede din semnalele din presa va fi ELENA UDREA.
de aceea va intreb sunteti pregatiti ca partid sa faceti fata la asemenea lovituri?
cum se face ca nu ati inteles jocul?oare sa inteleg ca in pd-l sunt toti naivi?
si dupa udrea urmeaza ….pina va vor desfiinta tot guvernul si in buza alegerilor prezidentiale veti fi terminat ca partid.
personal ma asteptam la altceva-tin sa va reamintesc ca nu mai sunteti in echipa care atit de frumos se autointituleaza ,societatea civila’
cultura organizationala intr-un partid….dar ce fac eu aici?vind castraveti la gradinar?

19 frank zapa[king] { 07.04.09 at 12:41 PM }

P.S.-ca in orice joc inteligent atacul este cea mai buna aparare.
comic mi se pare ca frontul antibasescian va ataca cu propiile arme,cele folosite cu succes in anii trecuti de pd-l.
asa ca….ati uitat ce spunea mircea geoana-pe ei ma ca astia is varza.
si culmea se pare ca stia el prostanacul ceva…va rog sa-l contraziceti ca nu sunteti varza,nici macar de bruxelles.

20 frank zapa[king] { 07.04.09 at 12:54 PM }

P.S.-NR2-era sa uit un amanunt care de multa vreme nu-mi da pace si pe care dv tinar politician trebuie neaparat sa vi-l spun ,cine stie poate veti lua aminte.
este vorba de ,LASITATEA POLITICIANULUI ROMAN IN FATA PRESEI’
atita servilism,atitea umilinte inghitite de majoritatea politicienilor din partea presei aproape ca ma duce cu gindul ca romanii voteaza politicieni ,dar ne conduc mogulii presei prin moderatorii lor care sunt porta voce a patronilor de presa.
din cite vad confundati imaginea cu lasitatea-nu jurnalistul va da note si va apreciaza-ci milioanele de romani care va urmaresc.
cind va vad cum acceptati sa fiti calcati in picioare de nu stiu ce moderatoare,cum incercati sa-i cistigati bunavointa stau si ma intreb-cine conduce pina la urma romania?

21 Ilinca { 07.04.09 at 1:21 PM }

@C. Preda “Cel mai afectat de scandalul de presă iscat în jurul Monicăi Ridzi este, în opinia mea, premierul Boc”"

Acest scandal legat de M. Ridzi nu este decat imaginea guvernului, o imagine ce poate fi privita distorsionat, depinde in ce unghi te situezi. Pentru unii Ridzi nu-i decat o victima, clamand sus si tare ca sunt unii “si mai si”, nu neparat din PDL, ceea ce este perfect adevarat. Dar, trebuie recunoscut ca Ridzi, in contextul actual, este oglinda perfecta a guvernului actual: ministri numiti pe criterii politice si nu de competentza, exact ceea ce nu aveam nevoie in perioada asta ( si nu ma refer numai la criza internationala ce a afectat si tara noastra ci in general la criza interna cu toate problemele inerente). Nenorocirea este ca nu-i vorba de 2-3 ci de marea majoritate!
Este greu de crezut ca asemenea ministri ( si geme guvernul de asemenea triste figuri), cum ziceam la care incompetentza este dublata de tupeu si de arogantza sa nu ajunga in situatii de acest gen. Daca mai adaugam si anumite interese personale, de clan etc, avem o salata perfecta.
Asa ca Boc ( nici el nefiind cine stie ce “lumina”, desi sigur unii il considera ca atare) trebuie sa se descurce cu ce are. Si sa asezoneze salata cum poate si cu ce poate.
Cat despre ezitarile lui de a face un pas decisiv in cazul de fatza, chiar vi se pare ca este genul capabil sa transeze intr-o astfel de situatie? Ar fi facut-o daca ar fi avut nu numai curajul dar si puterea de decizie necesare. Ceea ce , se pare, nu este cazul.

@ viq Ar trebui totusi sa vedeti diferenta intre a pune aiurea niste cuvinte intr-o fraza si a nu acorda subiectul cu predicatul. La propriu si la figurat.

@ronin Afecteaza-te cat vrei de acum incolo!

22 Loda { 07.04.09 at 1:28 PM }

,,. Dacă o împinge în schimb la demisie, premierul va trebui să se recunoască învins de opinia publică.
Pentru un om onest, nu ar fi drept, dar s-ar putea să fie util.”
Sunt de acord cu ce spuneti si, sincer imi pare rau ca de astfel de lucruri sunteti obligat oarecum sa va ocupati. presupun ca nu va face o deosebita placere dar, asta e situatia.

23 Loda { 07.04.09 at 1:33 PM }

mitica :
indiferent ce a declarat Atahasiu Parchetul i-a dat NUP, stii ce inseamna asta? ca ,din punct de vedere legal era nevinovat, pe cale de conmsecinta ttebuia automat repus in fruntea ministerului de aceeasi persoana care l-a demis, ok ? Idem, ar fi fost perfect indreptatit sa faca ceea ce o multime de oameni ii sugereaza MIR daca va primi, la randul ei ,NUP, adica sa o actioneaze pe Adriana Saftoiu(la aceea vreme omul de incredere a lui Basescu ) in justitie, pentru denunt calominos.Ca nu a facut-o, e treaba lui, dar tu nu mai poti sa afirmi ca ar f8 fost vinovat.

24 Loda { 07.04.09 at 1:35 PM }

Viq:
Ce se intampla man ? Nu-ti sta in fire sa fii agresiv ,in special fata de o doamna(ILinca) ??? Sunt total nedumerita…

25 Ilinca { 07.04.09 at 1:44 PM }

@loda
Se pare ca am tendintza de a enerva anumite persoane cu orgoliul foarte sensibil ……….

26 gabhry_el { 07.04.09 at 2:27 PM }

D-le Preda,
Vorbiţi foarte bine de “percepţii”.
Ştiţi foarte bine cine se ocupă de crearea, schimbarea, modelarea lor.
Orice ar face Boc, n-ar fi (suficient de) bine.

(De)formatorii de percepţii nu s-ar mulţumi cu demisia lui Ridzi.
Credeţi că ar felicita-o pe Ridzi, partidul sau pe Boc pentru asta?

Sunt convins că ştiţi că miza campaniei mediatice de 2 săptămâni încoace nu este Monica Iacob Ridzi.

Nu aţi uitat îndmnul “Hai să-i atacăm!”, nu?

P.S. O clarificare din partea ministrului, fie şi sub forma unui comunicat, dacă nu este în stare să vorbească liber, ar fi necesară, totuşi.

27 Andra { 07.04.09 at 2:41 PM }

Care au fost obiectivele complicitati intre toate partidele, in ceea ce priveste confiscarea spatiului public de catre PSD si PNL

1. Indepartea celei mai importante majoritati a populatiei de la vot: e vorba de majoritatea EDUCATA, care da intotdeauna tonul si seteaza trendul de evolutie pt. viitor.
In felul acesta conducerea – adica politicienii si media – si-au dobandit libertate absoluta de miscare si si-au securizat pt. totdeauna pozitia dominanta asupra populatiei, dupa modelul neo-conservator din USA.
PDL si asa-zisii “intelectuali” ai PDL nu au avut niciodata o reactie activa impotriva campaniilor anti-vot (bazate pe scarba de politica, toti -sunt-la-fel, etc), nici in Noiembrie 2008 (cand a devenit clar ca toata campania anti-vot nu avea decat un singur beneficiar, PSD), nici in Iunie 2008.

2. Transferul terenului pe care se duce batalia deciziei politice din zona interesului DIRECT al populatiei, in zona interesului INTER-MEDIAT de Presa, adica intr-o zona complet inaccesibila romanilor, dar deschisa complet politicienilor: in MEDIA. Si in acest domeniu complicitatea PDl cu PSd si PNL a fost totala.

3. Transferul marilor teme publice de dezbatere (in special civism, justitie si democratie), care mobilizau in trecut populatia educata – de la vectorii ei traditionali de opinie, afiliati prin traditie PDL – catre PSD si PNL. De aici, toate aceste teme de dezbatere au fost preluate de Media PSD si PNL care le-a golit de substanta, le-a falsificat complet si a reusit astfel ceea ce era cel mai greu de realizat: deconectarea populatiei educate de la temele care duc spre evolutie.

Restul sunt consecinte.

28 Dramoleta { 07.04.09 at 2:45 PM }

Dacă lupta va fi câştigată de către “opinia publică”, înfrângerea va fi şi mai greu de suportat, right?
Vă înţeleg, orice început e greu…

29 Andra { 07.04.09 at 2:50 PM }

Cand a murit Corneliu Coposu, au transmis toata noaptea la radio total un mic fragment din ultimul interviu luat lui Coposu, inainte sa moara.
Spunea:

“Deci, i-as indemna pe toti…
Sa aiba Incredere in Steaua Poporului Roman
Si sa stea alaturi

De cei care urmaresc instaurarea Democratiei
si instaurarea unei Vieti Normale
In biata noastra tara, atat de bantuita de nenorociri.”

M-am intrebat apoi, ani in sir, ce trebuie sa insemne: “Steaua Poporului Roman”, si Increderea in ea.

Avand in vedere toate cele de mai sus, acum in sfarsit am inteles altceva: ce NU trebuie sa insemne “Steaua Romaniei” – si Increderea in ea.

30 Radu Humor { 07.04.09 at 2:55 PM }

Ridzi a fost hartia de turnesol care a clarificat apele din spectrul politic romanesc, dar mai ales din interiorul PD-L si a simpatizantilor sai, si vreau sa-l felicit pe domnuil CPreda pentru verticalitate si curaj ( nu degeaba( la propriu!) talibani ca Viq ameninta direct cu pierderea de clienti a unor oameni ca el ( il asigur pe dl CPreda ca va castiga , la figurat , mult mai multi adepti si simpatizanti prin aceasta atitudine) , sau chiar pune in discutie alegerea lui CP in europarlament.
Si toate astea numai pentru ca un om cu obrazul subtire nu poate sustine la infinit, niste lucruri, impotriva oricaror evidente..
Cineva (Stely), cere ca membrii PD-L sa fie prezenti in dezbateri, numai ca de la o anumita decenta in sus, nu mai poti sustine, atat de usor ca albul e negru, sau macar gri :cry:

31 Radu Humor { 07.04.09 at 3:02 PM }

Iar a-i intreba pe altii de coruptii lor, asta o faci atunci cand nu e prins la furat unul de-al tau, ci cu mult inainte :roll: , ca altfel nu faci decat sa te expui unor atacuri si mai distrugatoare din partea unora care vor tipa sus si tare ca daca au fost vinovati, alde Nastase,Remes, Patriciu, de ce nu i-ati bagat la inchisoare, ca doar ati fost la putere( pe cale de consecinta, nu sunt vinovati, ci doar tracasati politic :mrgreen: )

32 Radu Humor { 07.04.09 at 3:08 PM }

Concluzia care se impune :
Ridzi, ca si Udrea, care probabil va urma au fost victime a unor
jocuri de culise, prin infiintarea ministerelor nou create( in situatie de criza :mrgreen: ), neurmarindu-se altceva decat sifonarea unor bani de la buget, pentru campanii electorale si alte cheltuieli de partid :idea: , iar prostia ca si incompetenta se platesc cam la fel :roll:

33 Radu Humor { 07.04.09 at 3:19 PM }

@ Andra, sper ca n-aimers pana acolo incat sa vezi in Basescu pe cel care le cerea Corneliu Coposu
“Sa aiba Incredere in Steaua Poporului Roman
Si sa stea alaturi de ceiDe cei care urmaresc instaurarea Democratiei
si instaurarea unei Vieti Normale”….

34 http://prozeus.pamfletepolitice.peperonity.com { 07.04.09 at 3:48 PM }

Mi-am exprimat opinia in postarea “FII DEMNA, MONICA RIDZI!…”, de pe site-ul personal(daca doriti, dati un click si intrati!)…Concluzie: DEMISIA!(urgent!)…

35 http://prozeus.pamfletepolitice.peperonity.com { 07.04.09 at 4:00 PM }

PS-Cred ca numirea d-lui Octavian BELU va reprezenta o excelenta lovitura de imagine in contul democrat-liberalilor, care va atenua pana la disolutie scandalul Iacob Ridzi…

36 atreides { 07.04.09 at 4:19 PM }

@Victor L ”Ce ricaneaza penelistii! vedeti, nu doar noi sintem hoti si prosti, exista si printre voi! Aveti dreptate.” Corect. Numai ca hotii vostri sunt mai hoti si prostii vostri mai prosti decat ai nostri, hahaha!

37 atreides { 07.04.09 at 4:58 PM }

Inca ceva, a propos de ”onestitatea” lui Boc. Am vazut recent o inregistrare a unei secvente cu Boc la emisiunea lu’ Firea, din 2007. Intrebat daca e posibil ca PDL sa faca o alianta cu PSD, Boc a spus foarte ferm ca asa ceva este cu neputinta, pentru ca, citez din memorie, ”cum as putea eu apoi sa ma mai uit in ochii oamenilor?” Vi se pare cumva ca Boc are acum vreo problema cu privitul oamenilor in ochi? Da’ de unde, baiatul nu e decat un mincinos ordinar, si pe deasupra nici nu are vreo jena pentru gogosile pe care le vinde, norocul lui ca se gasesc suficienti fraieri care sa le cumpere….

38 gabhry_el { 07.04.09 at 5:16 PM }

Deja “Cotidianul” ştie ce-aţi vrut să spuneţi:

“Cristian Preda îi sugerează lui Boc să scape de Ridzi”

39 Codul lui Da'l lingi { 07.04.09 at 5:22 PM }

Andra, pentru ca nici macar nu intelegi la ce se refera “orange sky” din link-ul tau, ti-am dat si eu un link, ca sa-ti stearga ignoranta. Un link din care sa intelegi ca “orange” n-a fost niciodata bun. Ba din contra.
Pe de alta parte, Viq o tine pe a lui, in pofida evidentelor si bunului simt, Despina e aplaudacul satului, iar Victorel face ceea ce stie el mai bine.
Adica nimic.

40 Riddick { 07.04.09 at 5:47 PM }

A zis-o Tolontan la ”3×3” la Vantu TV , ceva de genul: ‘’s-a generalizat si raspandit scandalul, este deja prea tarziu”. Adica, cum prea tarziu? Orice masura eventuala care s-ar aplica in cazul confirmarii vinovatiei, ori demontarea acuzatiilor, ar fi totuna pentru creatorii si propagatorii acestui scandal. De la o vreme considera profitabile atacurile axate pe suspiciuni de coruptie, vin totusi cu cazuri documentate superficial.

41 Codrin Scutaru { 07.04.09 at 6:15 PM }

Am vazut azi ca Sulfina Barbu a zis ca demiterea nu intra-n discutie…Pana si alti premieri, pe care nu-i simpatizati banuiesc, ii mai dadeau afara pe ministrii care o gafau, spre binele guvernarii si al partidului. Acum e greu de spus ce e de facut, nu stiu daca ce a facut ea e cel mai grav lucru facut de un ministru in actuala guvernare dar s-a facut cel mai mare tam tam..

42 All my days { 07.04.09 at 6:23 PM }

Codul
esti un caraghios. imi place muzica indiferent cine a scris-o sau ce ideologie reprezinta poate sa se numeasca republica mareatza vatra red army choir Imperialul dirty diana sau all my days

43 victor L { 07.04.09 at 6:34 PM }

@Codul lui Da’l lingi ,
nu te pot ajuta, sint la Monte Carlo, dar fa-o singur, foloseste-te de oglinda.

44 Codul lui Da'l lingi { 07.04.09 at 6:36 PM }

Stiu Andra. Atunci cand esti invitata de o bloggeritza celebra (n-o sa dau nume) iar cand tu ii sorbi vorbele de pe buze ca apoi sa le retransmiti, chiar nu conteaza fondul muzical.
Probabil chiar iti placea ce auzeai. Era “muzica” pentru urechile tale.

45 Codul lui Da'l lingi { 07.04.09 at 6:37 PM }

Victorel, la MC cu Vantu? Sau cu Motocicleanu? :)

46 Ilinca { 07.04.09 at 6:52 PM }

@victor(e)l
Cum la Monte Carlo? Parca te uitai la partida de tenis dintre surorile Williams? Si nu, nu sunt eu @samantha ( sau invers daca vrei); nu ma mai “cauta” degeaba unde nu sunt. Cat despre postarea 8 extrem de interesanta! Obiectiva, inteligenta si foarte matinala. Ah, stiu: trebuia sa prinzi un loc bun la meciul de tenis.

@all the days Superba melodie! Dedicatiile muzicale ( si nu numai) au devenit la moda in ultimul timp pe blog. Foarte bine: mai schimba atmosfera……….

47 ozzy osbourne { 07.04.09 at 6:54 PM }

Buna dupa amiaza
In primul rand va felicit pentru decorarea de care ati avut parte de curand:)
Acu’ sincer sa fiu, cred ca problema e mai mult in curtea celui care v-a decorat decat in cea a “intaiului cosas al tarii” – apropo, vi-o imaginati pe Margaret Thacher facand tochitura englezeasca in direct, sau pe Tony Blair dand cu lopata pamantul pe santierele din Liverpool?
Pentru ca, cea care si-a capatat in ultima luna numele de “cotofana”, nu era la “brateta” cu fiica “cosasului” ci cu cea a “lupului de mare”.
Si, in timp ce “dinozaurii” Berceanu, Olteanu, Preda scutura (fals dupa parerea mea) din solzii harsaiti de luptele politice, pitzipoacele noi din PD-L incurca Sfanta Scriptura cu meniul de la Boamboo, comparandu-i pe madame Ridzi Pitzi cu Maria Magdalena:) , pozand in scufite rosii carora le e frica sa nu se intalneasca cu “lupul de mare” cand acesta va binevoi sa dea adevaratul verdict in acest caz.
Salutare taica si noroc

48 All my days { 07.04.09 at 7:06 PM }

era de asteptat, sa apara momentul barfelor “despre andra”. pe alte bloguri asta era momentul in care andra era bannata, pt. ca tovarasii sa nu-si murdareasca firma cu astfel de mizerii. asta era securismul eficient. aici vad ca nu se poate decat cu troaca. suit yourself

49 frank zapa[king] { 07.04.09 at 7:08 PM }

domnule ce de-a moralisti pe bloggul dl. preda,am senzatia ca am intrat in minastirea carmelitelor.
vai nu care cumva sa sacap vreo…nazbitie paminteana.
mai fratilor pina unde puteti impinge voi ipocrizia asta de doi lei?
unde erati in urma cu 7 cu 5 cu 4 ani?cu ce va ocupati voi atunci moralistilor? atunci cind s-a vindut tara asta erati orbi,surzi ori……sa nu spun vorba aia ca dl preda e obraz subtire si nu as vrea sa se simta deranjat.
suntei voi indreptatiti sa cereti altora ce voi nu puteti da?
sunteti mai buni,mai curati?
aveti cadera morala sa puneti mina pe ciomag si sa dati in ritzi?
s-a dovedit ca este vinovata?ohooo,ce harnicuti sunteti aici vreo citeva personaje care transmit prin fibra optica o miasma de….
fiti calmi mai baieti si usor cu arma ,sa nu va impuscati in tendoane,poate chiar in calciiul buclucas,al bietului ala din filmele cu zeus-ahile de-i zicea un moralist de pe aici din olimp,unul de-si zice atreides.
si ce credeti voi despre vulg?credeti ca toti e timpiti si nu-si dau seama de grosolana diversiune care este in derulare?
iar nesocotiti I.Q. BOBORULUI.
SI ATI MAI INCASAT-O IN 2007.PLECIND TOT DE LA FALSA PREMISA CA BOBORUL E TIMPIT.
ei aflati ca nu e,chiar e istet si stie pe cine sa puna stampila in toamna.

50 frank zapa[king] { 07.04.09 at 7:14 PM }

ozzy baiatule-ia intreba-l tu pe batrinul iliescu ce facea in direct?
ori poate pe nastase,ca tariceanu ne-a aratat ce stie,de la tarantella-pina la platoul continental.
asa ca lasa tu exemplele astea ca noi nu l-am avut pe cromwell-ai auzit tu de blaga ozzy?
el spunea ca vesnicia s-a nascut la tara.daca e nevoie iti traduc.
ia uitate tu in curtea ta baiatule si ai sa vezi ca doua generatii inaintea ta isi tira opincile prin colbul romaniei.

51 richard { 07.04.09 at 7:21 PM }

Tin sa va reamintesc ca Nodul Gordian l-a taiat unul cu sabia cu ceva milenii inainte. Nodurile astea dimbovitene nu le mai taie nici Mama Omida. In tara asta, Onoarea zace beata pulbere, vorba lui Preda. Sunati la 112, sa o resusciteze cineva. Domnu” Arafat, trimite repede elicopterul ala rosu!

52 richard { 07.04.09 at 7:23 PM }

Nota: Marin Preda.

53 ozzy osbourne { 07.04.09 at 7:44 PM }

@ Zappa: Puiut mic si nevinovat. Blaga a spus ca “vesnicia s-a nascut la sat”, nu la tara:), adica acolo unde “inima-ţi zvâcneşte mai rar”. Stiu ca e oarecum greu pentru tine sa accepti ca tara aia de care zici tu ca avea mult colb, cu doua generatii inaintea mea, era o tara mandra . Era tara in care a doua bursa a graului era la Braila, era tara cu prima localitate cu lumina in case , era tara in care Herculanele erau statiunea etalon a Europei.
Stii tu puiut mic si nevinovat cine conducea acea tara?
Ce am spus eu, nu are legatura nici cu carpa kaghebista, nici cu Anton Calin:) Dar neuronii tai, sufera probabil din cauza zapuselii. Incearca cu gheata:) Te pup pe boticul tau rosu de tanar militant.

54 Codul lui Da'l lingi { 07.04.09 at 7:50 PM }

Adevarul este, Andro, ca-mi esti extrem de draga de cand ai dat dovada limitei intelegerii tale asupra realitatii prin faimoasa-ti “de ce nu-si face PDLul televiziune INDEPENDENTA”.
M-ai distrat tare cu gandirea-ti incetosata. :)

55 atreides { 07.04.09 at 8:25 PM }

@frank zapa Salut, ce mai faci, te-ai intors din Belarus?

56 frank zapa[king] { 07.04.09 at 8:34 PM }

ozzy-mi-a placut felul in care mi-ai raspuns.
desi un pic cam exaltat,pt ca din nefericire noi romanii suntem un popor care avem cam multi tarani pe metru patrat.
dar ma rog ,pt ca mi-a placut raspunsul tau de data aceasta ai un bonus din partea mea-te iert si nu te atac.
cu o conditie,renunta sa ma faci puiut,nu de alta dar daca m-ai cunoste de orice mai putea acuza ,doar de faptul ca sunt un biet puiut nu.

57 frank zapa[king] { 07.04.09 at 8:36 PM }

atreides,ce faci baiatule ,tot roscovan esti men?ca despre belarus….haaa esti comic omule,ma intreb in olimp joci rolul bufonului?

58 atreides { 07.04.09 at 8:53 PM }

@frank zapa Ma bucur daca iti starnesc rasul, desi cred ca nu prea e rasul tau, hahaha!

59 Cristian Preda { 07.04.09 at 10:11 PM }

Pe blogul Auftakt, PRO DOC sustine ca nu poate posta aici.
E prima persoana care afirma asa ceva. Mai mult decat atat: PRO DOC afirma ca a incercat cu mai multe IP-uri. Nu am blocat pe nimeni.
L-am rugat sa imi trimita mesajul pe email. Il copiez aici.

PRO DOC
Facand abstractie de prima fraza din entry-ul d-lui Cristian Preda, sunt suta la suta de acord cu tot ceea ce scrie acolo, desi non idem est si duo dicunt idem. (Tocmai prim prima fraza, eurodeputatul PDL ne da o cheie falsa de interpretare a propriului text.).

Cu cat demisioneaza mai repede d-na Ridzi cu atat mai bine pentru dumneaei si pentru partid. Explicatiile si justificarile pe care le-a adus d-na ministru in fata comisiei parlamentare de ancheta nu numai ca nu au spulberat suspiciunile privind folosirea ilegala si imorala a banului public la MTS, dar risca sa faca pana la urma lumina intr-o chestiune mult mai delicata decat parea initial: o deturnare de fonduri in beneficiul Elenei Basescu si a candidaturii ei de eurodeputat “independent”.

Sarmanul dl. Boc chiar s-ar putea sa fie impins sa deconteze politic o afacere intre MTS si Cotroceni, in care premierul nu a avut niciun cuvant de spus si in care nici nu poate rosti vreunul pana nu primeste “necesarul” feut vert de la Cotroceni.

In ce masura afecteaza scandalul de la MTS imaginea premierului ori credibilitatea lui? Numai si numai in masura in care mass-media si partea din blogosfera fidele Cotroceniului reusesc sa induca ideea ca dl. Boc este altceva decat o marioneta manuita de un… ventriloc si sa deturneze astfel blamul dinspre ventriloc spre “papusa”.

60 alina { 07.04.09 at 10:23 PM }

Cabral nu merita asta putem lua atitudine
aici sau aici

61 anonim { 07.04.09 at 10:26 PM }

Oare nu “onestul” Boc a facut guvernul?
Cine sa-l desfaca? Tac-su de la Cotroceni care a mai incurcat-o constitutional pe tema asta de cateva ori?
Nu-l are pe Nemirschi la troc ca sa traga o remaniere guvernamentala cu acordul coalitiei?
Nu va e clar,domnule Preda,ca si-a bagat EBa coada?
Daca i se pune asteia pata o sa intrati in AFET de-a-ndoaselea si cu impresionantul Dvs. CV bagat unde-si tinea Papillon banii(ca sa ma exprim eufemistic)…
Car tel est notre bon plaisir…cea ce nu este drept dar s-ar putea sa va fie util(in opozitie desigur).

62 Riddick { 07.04.09 at 10:54 PM }

Alina, 58. Pai atat il duce capu’ pe “Axinte”… Nu-si pune Cabral mintea cu el.

63 DespinaVestea { 07.04.09 at 11:44 PM }

Complet de acord cu Viq si Stely !
Sunt foarte ocupata si n-am timp sa scriu mai mult

64 gabhry_el { 07.05.09 at 6:21 AM }

Mă conving pe zi ce trece de necesitatea celui de-al “treilea om”.
În varianta media.
Andra, ai avut ÎNTOTDEAUNA dreptate.
Nici acum nu eşti departe de adevăr: PDL e complice la propria mazilire dacă lasă opinia publică la cheremul mogulilor.

65 gabhry_el { 07.05.09 at 6:46 AM }

Şi, pe lângă asta, e vinovat de nepăsare: parcă i-ar conveni ne şi dez-informarea.
Mizează (riscant) pe electoratul rural, ca şi PSD.

Şi PRESA a creat/indus senzaţia de lehamite cetăţeanului alegător.

Ca să parafrazez:
“Spuneţi ceva, băieţi, numai spuneţi” e sloganul câştigării PARTICIPĂRII la vot.

MASS-MEDIA TREBUIE RESTITUITĂ MASEI
DACĂ VREM SĂ AVEM MASĂ ŞI MEDIA!
Şi nu vrem să rămână monopol oligarhic.

66 gabhry_el { 07.05.09 at 6:57 AM }

Zicea, pe bună dreptate, TRU: PSD te vrea (s)chior!

Dar ce face PDL pentru a te face (clar)văzător?

Dumneavoastră, Cristian Preda, ce faceţi?

67 IrinaCretu { 07.05.09 at 8:41 AM }

Intr-adevar, domnule Preda, domnul Boc poate fi considerat cel mai afectat pentru lipsa de raspuns a doamnei Ridzi la acuzatiile ce i se aduc. Acum problema nu mai intervine in legatura c u legalitatea faptei, ci spun multi altii, in legatura cu moralitatea. Ei bine, mie mi se pare intr-o oarecare masura ca presa (si media in genere) sa “decapiteze“ un ministru. Pana la urma, indiferent de moralitatea spetei, din cate stiu, un ministru nu poate fi demis decat in conditii de cercetare penala… ori vad ca acest lucru intarzie, si sincera sa fiu, desi niciodata nu am fost o sustinatoare a PDL-ului , ori a citez“fatelor“ din politica, acest vartej pe care il creeaza media ma ingrijoreaza datorita posibilitatii ce i se creeaza de a da sentinte politice si asta, numai pentru ca se creeaza un deficit de imagine, si atunci , pentru a se compensa acest deficit, o masaura va trebui impusa legata de demitere doamnei Ridzi.

Cu respect decanului viitoarei mele facultati!

68 Despre Politica | Politica in alte bloguri, 5 Iulie 2009 { 07.05.09 at 9:43 AM }

[...] Cristi Preda – despre inconfortabila situatie in care este pus dl. Boc in cazul Ridzi. “Fiind un om fundamental onest, neimplicat în afaceri și gata să asume responsabilități atunci când alții se dau în lături, Emil Boc se află în fața unei decizii delicate.” [...]

69 alin { 07.05.09 at 11:45 AM }

Haideti fiti sincer..
Scandalul Ridzi are efecte si asupra imaginii dvs. Degeaba incercati sa va dati echidistant si independent. Ati intrat in hora. Acum eticheta de coruptie (cel putin morala) va fi pusa si pe dvs. Pacat …
Nu cred ca aveati nevoie sa girati cu imaginea o deturnare de fonduri guvernamentale. Si vor urma si alte scandaluri. Riscati sa va compromiteti definitiv in cloaca in care ati intrat, chiar daca spuneti ca sunteti cumva separat de politicieni. Sunt curios cat o sa rezistati in mocirla.
Sunt convins ca ati crezut ca puteti face ceva si de aceea v-ati implicat. Cum se impaca situatia actuala cu idealurile pe care le aveau cei din poza headerului de blog..

70 Cristian Preda crede ca demiterea Monicai Ridzi ii va fi utila lui Boc | Blogul lui Tashy { 07.05.09 at 5:44 PM }

[...] Eurodeputatul democrat liberal, Cristian Preda, este recunoscut ca fiind un nesupus al lui Traian Basescu, si sustine pe blogul sau personal ca “Cel mai afectat de scandalul de presa iscat in jurul Monicai Ridzi este, in opinia mea, premierul Boc.” (Cristian Preda Blog). [...]

71 Ardox { 07.05.09 at 5:50 PM }

Nu inteleg de ce atata tam-tam si atata rautate din partea presei inspre d-na Ritzi, cand lucrurile sunt asa de simple: dansa a angajat (de exemplu) 75.000 euro pentru o scena, cand putea sa angajeze peste 200.000 euro pe aceeasi scena. Un castig/economie deci de minim 125.000 euro. Nimeni nu vede asta? Acelasi calcul se poate face si fata de trupe, si fata de Loganurile politiei, si tot asa… Numai media e rau-voitoare si nu se uita din directia asta…

72 gabhry_el { 07.05.09 at 6:57 PM }

Ardox
Pişicherule!
:)

73 Viq { 07.05.09 at 8:20 PM }

Ili,
ca să pot face ce zici ar trebui să deosebesc naibili care-i ăla şi care ălălalt. Desebitoru’ nu mai merge de la pietroiu’ lu’ Venea.
Nu m-am dumirit dacă omoară sau nu omoară, că s-a stricat maşinăria. So….
Şi cu asta nu te mai înţep, că ai preteni influenţi ;)

Loda,
Ţi-am răspuns şi dincolo.
O prijitură ?

IrinaCreţu,
Aspect important.
Decredibilizarea pare boală de sistem.
Dacă o majoritate politică a dus în derizoriu instituţiile statului democratic, asistăm la efectul în oglindă şi în jurnalism.
Există şansa ca la un moment dat să apară sentimentul de jenă dacă la o chermeză se lasă o tăcere ce permite perceperea tic-tac-ului de la ceasul digital, la momentul în care spui “sunt jurnalist”.
Din păcate, ca şi în cealaltă situaţie , vindecarea poate veni tot de acolo din interior, de unde s-a defectat.
Mă bucur că vă văd.

Nu sunt de acord cu

Perfect de acord cu Despina, 61
Super de acord cu pretenu’ de la 11,
Nu sunt de acord cu 37…
De acord cu 14….
Nu sunt de acord cu 82….

74 Viq { 07.05.09 at 8:21 PM }

Erată

Nu sunt de acord cu 28, nu cu 82….

75 Viq { 07.05.09 at 8:22 PM }

corectare :
NU “erată” ci “eroare”

.. la nu sunt de acord cu 28..

76 Viq { 07.05.09 at 8:23 PM }

modificare ! Am greşat.

“Arată”.
M-a uitat acu-n dicţionar..

la nu sunt de acord cu 82…

77 Viq { 07.05.09 at 8:26 PM }

Rectificare
“Erată” e corect
(dicţionaru’ era-n arabă, mama lui… şi râmele alea nu ereau litere..)

deci rămâne … ăăă.. că nu sunt la 28 de acord cu 82…

Mă duc sa mă mai uit la un dicţionar.
Am mai găsit unu da’ ăsta are pătrăţele.
Cred că e stricat….
Mai caut :D

78 CAP-istul { 07.05.09 at 9:55 PM }

Daca ar Boc demite-o s-ar recunoaste invins de catre opinia publica ? Era Boc in vreun conflict cu opinia publica si se pune problema de a cstiga sau a pierde in fata opiniei publice ?
Din contra, ar da un semnal ca este foarte atent la ceea ce-i comunica electoratul.
Ce nu inteleg Monica Ridzi si cei care o incurajeaza sa ramana pe post este faptul ca, in acest moment, nu mai are importanta daca este sau nu vinovata si nici daca o tabara sau alta din PD-L castiga un mic meci.
Incapatanarea ei de a ramane pe post ii va dauna in toamna lui Traian Basescu iar miza obtinerii celui de-al doilea mandat este mult mai mare decat mici orgolii, suparari si meciuri intre tabere.
P.S. Inclusiv faptul ca se vorbeste despre un “razboi dintre tabere” este un alt efect parsiv al incapatanarii ei de a ramane pe post.

79 Doru popescu { 07.07.09 at 5:25 AM }

Recunosc sunt fan PDL si pro Basescu.Si nu din cauza ca-s mai breji ca altii ci pur si simplu ca ii vad ca pe raul cel mai mic. Domnule Preda incapatinarea PDL de a o sustine pe Ridzi este sinucigasa .Faceti ceva .Este pacat pentru acest partid .Ne atruncati practic din barca sustinatorilor .Si nu inteleg strategia acestui partid .La Iasi de exemplu PDL e imaginea coruptiei avindu-l in frunte pe acest Carlan .V-a disparut combativitatea .PSD puncteaza zi de zi .Este prezent pe scena .PDL hiberneaza.Desteptati-va fratilor .Unde e spiritul aliantei DREPTATE SI ADEVAR. Dupa ce au distrus tara facind jaf cu industria si agricultura tarii PSD se da cinstit si aparator al celor multi. De ce nu arata nimeni dezastrul pe care l-au adus prin guvernarile lor.Eu n-am lipsit de la nici o votare dar mie frica ca in toamna nu voi mai avea nici o tragere de inima . Daca presedintele Basescu nu v-a fi ajutat sa cistige un nou mandat si va ajunge sa ne conduca prostanacul ma bate gindul sa plec unde oi vedea cu ochii si sa nu mai aud de nimic.Desteapta-te PDL>stiu ca poti .Arunc-o pe Ridzi la cosul istoriei .Se zvoneste ca vine Belu. excelent .Hai PDL, esti cel mai cinstit partid .

80 Radu Humor { 07.07.09 at 2:26 PM }

@ Alina:”Cabral nu merita asta putem lua atitudine…”
Ba as spune ca nu merita sa intri pe blogul lui unde baneaza cu nerusinare….
Bine ca se da mascul in fata altora, ca la el pe blog ramane un las fricos, cautand sa stoarca lacrimi , la fel ca orice manelist cu dragostea fata de fetita pe care o ia in brate ca tiganii cand se iau la bataie , si-si arunca cu plozii in cap !

81 Radu Humor { 07.07.09 at 2:29 PM }

Valabil si pentru @ Viq, care s-a baricadat sa nu auda nimic antiportocaliu, prostituandu-se in ultimul hal, si incercand sa corecteze peste tot unde i se pare ca nu sunt toti indeajuns de indoctrinati…
Mizerabil mod de a-ti plati datoriile !

82 Iulia { 07.11.09 at 12:28 PM }

Boc este onestitatea in persoana !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :( ( :( ( :( ( :( ( mai ales dpdv al onestitatii morale

83 Cristian Preda despre cazul Ridzi | Bleen { 09.16.09 at 9:34 PM }

[...] Articolul integral. [...]

Introduceți datele si comentariul dvs.