AFET și DEVE

AFET este acronimul pentru comisia de afaceri externe, iar DEVE – cel pentru comisia de dezvoltare a Parlamentului European.
În reuniunea de marți a deputaților PDL aleși pe 7 iunie, eu am optat pentru a fi membru plin în AFET și supleant în DEVE.
Date despre funcționarea celor două comisii, inclusiv documentele lor de lucru puteți găsi la adresa www.europarl.europa.eu, în secțiunea corespondentă.
Am ales cele două comisii întrucât experiența de la MAE și din Francofonie mi-a îndreptat atenția atât către problemele țărilor care au nevoie de ajutorul Uniunii,. cât și către procesele de democratizare, esențiale atât pentru chestiunea extinderii, cât și pentru cea a asistenței pentru dezvoltare.
Discuțiile pentru pozițiile în comisii, ca și despre responsabilitățile în cadrul acestora vor avea loc în următoarele săptămâni.
Vă voi ține la curent.
Am precizat, de altfel, ieri – și subliniez și acum – că vreau să postez în continuare ZILNIC aici.
Acest site nu e un produs de campanie. De altfel, așa cum puteți constata, au dispărut toate trimiterile la procesul electoral recent.

Cuvinte cheie: ,

27 comentarii

1 madalina { 06.10.09 at 12:47 AM }

Va urez succes !

2 ionut { 06.10.09 at 9:51 AM }

Aşteptăm rezultatele dvs cu mare interes!

3 MEC { 06.10.09 at 10:00 AM }

cred că vi se potriveşte perfect AFET-ul. succes, să fie într-un ceas bun.

4 nedumeritul { 06.10.09 at 10:42 AM }

Lamuriti-ma si pe mine, ce e cu povestea asta cu confederatia statelor mediteraneene ? Pe de o parte, le spunem ucrainienilor, moldovenilor, georgienilor, turcilor ca nu ne mai extindem, pe de alta parte, pregatim extinderea spre sud ?

5 Cornelia { 06.10.09 at 11:07 AM }

Am auzit ca PPE se aliaza cu socialistii. Of, si ce v-ati mai chinuit sa ne convingeti sa votam cu dreapta. Nu-i nimic, noi va votam si daca o sa fiti socialisti.

6 victor L { 06.10.09 at 11:39 AM }

@nedumrtitul,
confederatia mediteraneana sau cum s-o numi, e o initiativa franceza care se pare ca e in moarte clinica. N-o agreeaza nici nemtii. Un sclipici pe care vor francezii sa il aiba.

7 alex rauta { 06.10.09 at 11:42 AM }

dle. Preda,

Doar asa va spun, interesat strict ca viitor vizitator al acestui blog: probabil ca vor fi foarte multe teme dezbatute in comisia pentru afaceri externe iar postarile dvs referitoare la ele vor fi greu de urmarit. Va rog sa va ganditi, macar ca un PS, sa ne spuneti in postarile viitoare si in ce fel anumite interese punctuale ale Romaniei vor fi afectate de dezvoltarile prefigurate in dezbaterile la care veti participa. In afara de “trebuie sa ne dovedim un partener de incredere” sau “nu putem fi pasivi in aceasta dezbatere fiind direct afectati de …”

Pot presupune ca o colectie de asemenea speculatii, analogii si conjecturi va pot fi de folos si dvs prin faptul ca va vor mentine conectat cu dezbaterile locale. Mai ales daca doriti sa va intoarceti in politica interna.

In rest, felicitari pentru initiativa de a posta zilnic si in continuare, sper sa nu fie doar un impuls de moment, si succes mai departe. Eu unul sigur voi urmari acest blog!

8 nedumeritul { 06.10.09 at 11:45 AM }

Cornelia, acum va urma o perioada in care grupurile deja constituite colaboreaza pentru alegerea presedintelui, vicepresedintilor PE, a sefului Comisiei, etc.
In PE nu exista “putere” si “opozitie”; nici unul dintre partide nu este, de altfel, majoritar, in sensul unei majoritati tehnice; chiar daca ar fi, nu are nici un interes ca conduca autoritar, pentru ca in PE politica se face prin consens, nu de pe pozitii de forta. Se negociaza acum, asa cum am scris mai sus, acele pozitii care vor permite in viitor influentarea unor hotarari importante pe durata actualului mandat. Der exemplu, foarte important pentru noi e cine va fi seful Comisiei Europene, pentru ca el are un rol important in desemnarea portofoliului Comisarului European din partea Romaniei.
Pentru desemnarea persoanelor care vor ocupa functiile de acum (presedinti, vicepresedinti, seful comisiei, diverse alte functii) se creeaza aliante temporare; pe urma, grupurile voteaza impreuna sau separat dupa cum sustin fiecare dosar in parte (extindere, agricultura, comunicatii, ce or mai fi).
Daca ati citit ca PPE se aliaza cu socialistii, e posibil ca sa fie pentru alegerea presedintelui etc. Pentru asta e firesc. Evident, asta nu inseamna ca vor vota impreuna pe dosarele in care au vederi divergente. Stati linistita. E bine ca Preda merge la PE, o sa aflam si noi mai multe despre cum se face politica acolo. Nu numai prin vocea pitigaiata-ragusita a Adinei Valean :-) .

9 Ioana { 06.10.09 at 12:23 PM }

Nu numai prin vocea pitigaiata-ragusita a Adinei Valean :-) .

Am citit recent undeva: ” Republica Isterica Romania” :)

10 DespinaVestea { 06.10.09 at 12:34 PM }

Azi dimineata am ascultat din nou, RFI,inainte de ora 9,00.
A fost intrebat la tel. dl.Prof.Daniel Barbu daca este corecta decizia Judec. sect 1 privind interdictia de a parasi tara pentru dl Gigi Becali-desi a fost ales europarlamentar.
Raspunsul dl Barbu a fost ceva in genul : Judecatorii n-au auzit de la TV ca Gigi Becali a fost ales europarlamentar? ( se poate verifica inregistrarea, banuiesc ca RFI o are)
Pe de alta parte, am inteles ca abia dupa validare de catre BEC-europarlamentarilor li se inmaneaza un inscris in care se precizeza ca au fost alesi in PE
Intr-un stat de drept, domneste legea.
Deciziile Jud. Sect 1 se iau conform legii
Neavand inca inscrisul de la BEC ,Jud.sect 1 – a dat decizia corecta.

In aceste conditii eu consider ca raspunsul Dl Barbu, la Radio RFI a fost incorect, neprofesionist si chiar manipulator
Ce parere aveti?

Sper sa nu primesc raspunsuri din nou, de la anonimi, ca la bal mascat

11 nedumeritul { 06.10.09 at 12:43 PM }

Despina,
Judecatorii trebuie sa respecte legea. Nu exista o decizie a BEC, deci Becali nu e inca MEP.
Ce vedeti incorect in comentariul dlui. Barbu. Mie mi se pare ca a comentat corect. Cand o sa fie o decizie BEC, dl. Becali poate o sa primeasca alta hotarare. Eu cred ca s-a grabit.

12 nedumeritul { 06.10.09 at 12:44 PM }

@Ioana
Dar eu sunt fan Adina Valean, te rog …

13 Ioana { 06.10.09 at 1:24 PM }

Ok, ok … :) da nu sta prea aproape de ea, uite ce-a patzit saracu Crin

14 DespinaVestea { 06.10.09 at 1:35 PM }

Nedumeritu
Comentariul incorect a fost:
“Judecatorii n-au vazur la TV ca Becali este europarlamentar?”
Dl Barbu considera ca judecatorii au gresit.
Incercati sa verificati la RFI
Judecatorii nici n-au voie sa vada la TV.
Ei trebuie sa aplice legea.
Si au aplicat-o corect
Judecatorii n-au gresit

15 nedumeritul { 06.10.09 at 1:49 PM }

@Despina
Aveti dreptate, am inteles eu gresit. Va rog sa ma scuzati.

16 nedumeritul { 06.10.09 at 1:52 PM }

@Ioana

Cica de prin ’97-99 ar fi patit-o Crin … vechea poveste, sotia pe moarte, sotul disperat care se refugiaza in munca (in acest caz, Min. Tineretului si Sportului), subalterna care e alaturi de el in timpurile cele mai grele … bla, bla, bla …

Mie mi s-a parut curios felul in care Dna. Valean (ca e femeie divortata) nu a protestat niciodata cand a fost numita domnisoara Valean. Nu pare genul sfielnic, si nici antifeminista nu pare. Oricum, adresarea corecta ar fi Dna. Valean. Pare ca ii place ca e vazuta ca “domnisoara Valean”.

17 Radu Humor { 06.10.09 at 2:27 PM }

E drept ca nu au aparut multi din comentatorii de serviciu ai acestui blog, dar ma surprinde totusi, ca nimeni nu incerca sa-i dea ghes/vant domnului CPreda spre cea mai inalta functie a Romaniei la PE , aceea de comisar.
Pentru ca aproape sigur, insistenta cu care Basescu vrea s-o vada pe cai mari (vad ca-i la moda!) si pe MM, nu va aduce Romaniei , prin reprezentantii ei de la UE, decat o dezbinare si mai accentuata pe probleme de orice natura , din cauza starii conflictuale creata de aceasta.
Numirea dlui CPreda ar putea fi mai bine primita si de ceilalti membrii romani, dar si de grupurile parlamentare ale UE.
Personal cred ca negocierile ce vor urma ar trebuisa tina seama de acest aspect.

P.S. E adevarat ca jumatate din indemnizatia unui parlamentar european roman se varsa la partidul din care provine !?
Si se mai indoiau multi de inteligenta independentei EBA…

18 DespinaVestea { 06.10.09 at 3:56 PM }

Am accesat:
http://www.europarl.europa.eu
Nu gasesc sectiunea corespondenta

19 Carol { 06.10.09 at 4:00 PM }

@Radu Homor

Dupa mintea ta, (atât cat e ea) daca Severin o injura pe Macovei, inseamna ca ea a creat conflictul?

Mereu ne uimesti cu humorul tau involuntar :)

20 Radu Humor { 06.10.09 at 4:18 PM }

@ Carol,

daca vroiai neaparat sa-mi raspunzi, ca un om inteligent :lol: , puteai s-o faci la intrebarea pe care , in naivitatea mea, am lansat-o ( poate nu indraznesti sa-i iei fata dlui CPreda :ideea: ). In afara de asta , nici nu-ti dai seama , cat de mic incepi sa fii pe gratarul politicii portocalii ;)
Hai sa vad daca te-ai prins istetule, de gafa facuta :mrgreen: ?!

21 nedumeritul { 06.10.09 at 4:23 PM }

@Humor. Radu Humor.

Nu stiu de unde ati scos chestia asta ca 1/2 din banii de la Parlament se varsa in conturile partidului. Poate la partidul dumneavoastra…

22 Radu Humor { 06.10.09 at 4:24 PM }

Dle CPreda la asa o lupta mare , eu zic sa folositi AFET-ul , ca vorba aia in caz de ceva, cei care v-au trimis sa luptati pana va intoarceti pe, sau sub scut, n-or avea ce va reprosa ca folositi in loc de scut… AFET-ul :ideea:

23 Radu Humor { 06.10.09 at 4:27 PM }

@nedumeritul
Exact, asa-i la partidul meu, unul portocaliu :cry:
Sper ca ai ramas acelasi… :lol:

24 nedumeritul { 06.10.09 at 4:42 PM }

ei, sunt acelasi; dar … tu esti piroga javaneza sau templier ? Radu Humor cel anti PDL sau Radu Humor cel pro PDL ?

25 Carol { 06.10.09 at 5:45 PM }

@Radu Homor

Nu sunt unul dintre inteleptii care se chinuie sa scoata piatra aruncata in lac de un….oarecare :)

Sunt convins ca ai inteles ideea, chiar daca humorul tau e tot mai involuntar :)

26 DespinaVestea { 06.10.09 at 5:47 PM }

Update la RFI
La ora 17,00 au difuzat si opinia Judecatorie sect 1.
Da ,Gigi Becali s-a grabit.
Corect
S-a grabit si Dl Prof.Barbu -care dorea ca justitia sa se faca ascultand “canalele de televiziuni”

27 Ilinca { 06.10.09 at 10:40 PM }

Jocurile sunt deja facute in ceea ce priveste comisia de justitie din PE ( nimic nou sub soare, de altfel).
Cotidianul
@PDL vrea şefia Comisiei de justiţie din PE pentru Macovei ”
“”Proaspeţii europarlamentari ai PDL au stabilit deja opţiunile pentru comisiile Parlamentului European, a declarat pentru Cotidianul Theodor Stolojan, şeful delegaţiei la Bruxelles.
Potrivit acestuia, Monica Macovei va deveni membru al Comisiei de libertăţi civile şi justiţie şi probabil preşedintă a ei dacă negocierile vor decurge bine. “Noi ne-am dori să obţinem preşedinţia LIBE, dar nu depinde de noi. Şefiile comisiilor se alocă grupurilor politice în funcţie de zestrea cu care vine fiecare ţară în parte. Înaintea noastră sunt Germania, Anglia, Franţa, Polonia, Italia şi Ungaria. Dacă ele nu cer comisia, o să ne revină nouă”, a declarat Stolojan. Acesta va opta pentru Comisia de afaceri economice şi monetare, iar Elena Băsescu şi-a ales Comisia de buget.@

Introduceți datele si comentariul dvs.

CommentLuv badge