B1TV, apoi TVR1

De la 14h voi fi invitatul Jurnalului de ştiri al Evenimentului zilei în studioul B1TV, iar diseară de la 21h10 voi participa la o discuţie despre alegerile europene din 4-7 iunie la TVR1.

42 comentarii

1 sym { 06.08.09 at 12:51 PM }

Va felicit nu pentru castigarea mandatului – ratarea era aproape imposibila – dar pentru modul inteligent, energic si principial in care ati dus campania. Eu mi-am facut datoria si in afara de votul meu am adus (chiar cu masina :) ) inca un vot. Putin, dar cred ca a meritat. Mult succes in PE, si sper totusi sa va mai vedem/auzim si in Romania, cat mai des.

2 Perotinus Minor { 06.08.09 at 1:38 PM }

Domnului Preda
V-am urmarit la iRealitatea alaturi de Norica si reprezentantul PSD. Am constatat insistenta cu care cei 2 subliniau infrangerea PDL in fata PSD neacceptand sa adauge la procentele PDL cele ale EBA (fie ca place sau nu). Mesajul subliminal pt. turma absenteistilor din mediul urban era : PDListii au pierdut alegerile, sunt o cauza perdanta si nu are rost, nici in viitor, sa risipesti votul pe ei. Este doar unul din multele mesaje, de acest gen, transmise, in timp, prin posturile TV. Aceste manevre trebuie sa fie contracarate printr-o replica promta, pe masura ceea ce de multe ori, din pacate, nu se intampla.
Felicitari pentru reusita ! Pacat ca lista nu este mai lunga.

3 Ioana { 06.08.09 at 1:44 PM }

Va felicit din toata inima. V-am votat ieri pe dvs., pe Monica Macovei si pe Traian Ungureanu. Fiecare dintre dvs. ati avut rolul si culoarul lui, dar sincer va spun ca nu ma asteptam ca un om ca dvs., atat de obisnuit cu luptele de idei, si care stia ca va fi ales oricum, sa intre in lupta si sa lupte atat de implicat, daruit, pana la capat, si cu mult, mult echilibru. Mi-ati amintit de Corneliu Coposu. Paradoxal, iata ca oameni ca noi – si nu PNTCD – ii pastraza memoria mai vie decat oricand…

A fost frumos.

4 Bleen { 06.08.09 at 1:45 PM }

Toţi se plîng de EBA şi PRM. Scorul lor e o dovadă a ceea ce mari advertiseri (de la David Ogilvy la Neil French, de la Sullivan la Newman şi Bernbach) susţin de 50 de ani: doar povestea şi dramatismul vînd. Iar alegerile pe care le fac oamenii, fie că votează politicieni sau cumpără ţevi, maşini sau detergenţi, sunt întotdeauna, invariabil, emoţionale. EBA şi Becali au au avut o poveste de vîndut, fie ea şi telenovelă.

5 frank zapa[king] { 06.08.09 at 2:01 PM }

dle preda-din cite vad ,pt ca astazi pina la aceasta ora nu am urmarit reactiile oamenilor politici,se adevereste teoria conform careia nu reusiti sa manageriati rezultatele asa cum sunt ele pina in acest moment,punindu-va simpatizantii intr-o postura nu tocmai confortabila.
nu vad care ar fi motivul pt care pd-l nu si-ar revendica si procentele domnisoarei basescu.
daca in timpul campaniei pesedeii si penelei va atacau furibund pe aceasta tema repetind pina la saturatie ca EBA,va lua voturi din bazinul pedelistilor,astazi ei sar in sus ca fripti cind cineva aduna voturile lui EBA CU ALE PD-L.
chiar sunteti de neinteles cum nu ati invatat sa va bateti pt imaginea partidului.
atitudinea asta de non combat nu este prea productiva.discursul acesta plat,plictisitor nu va face bine.
nimeni nu va cere sa treceti peste limitele bunului simt,dar lipsa subtantei,a unor argumente penetrante bulverseaza simpatizantii pd-l.
sigur partidul are libertatea sa-si construiasca cum doreste strategia,dar unul din motivele pt care multi simpatizanti pedele nu au iesit la vot este si aceasta-sunteti prea moi,prea lipsiti de sare si piper.
adevaratii purtatori de mesaje,excelenti vectori de imagine sunt de mult trecuti in linia a doua si sunt impinsi in fata pedelisti care in batalia media sunt cel putin modesti.
avind in vedere ca in toate talk-sow-urilor pedelistul este in minoritate si trebuie sa faca fata atit atacurilor pesedeilor si penelistilor dar si ostilitatii moderatorilor.
mi-am permis sa-mi dau cu parerea tinind cont ca scopul bloggului tocmai aceasta este sa dialogati cu cei care ,inca,mai sunt interesati de politica de pe pozitia ceteanului neinregimentat politic,fara carnet de membru al vreunui partid.
astpt sa vedem cum veti proceda in emisiunile in care diseara veti fi invitat.

6 frank zapa[king] { 06.08.09 at 2:03 PM }

dle bleen-va ginditi cumva la marketing politic?ehee e scoala grea.
si 1+1=nu intodeauna face doi,mai face si 4 si 1,5 uneori

7 Babilonul imobiliar { 06.08.09 at 2:08 PM }

Felicitari pentru prestatie, prestanta si…alegere, dle Preda!

Este o echipa foarte buna cu care mergeti in Parlamentul European. Speram, cu folos pentru romani, pentru Romania.

8 Bleen { 06.08.09 at 2:09 PM }

Exact. 1+1 nu face niciodată 2. Şi nu vorbeam de marketing politic (care nu e şcoală grea, e doar boală grea). Şi nici măcar de marketing economic nu vorbeam. Vorbeam despre talentul şi flerul de a imagina şi pune în scenă poveşti.

9 Maxine { 06.08.09 at 2:09 PM }

bleen, nu ma prea bag eu in politica, dar aici permite-mi sa te contrazic. pe mine nu m-au impresionat deloc telenovelele becali si eba. eu am votat niste oameni pe baza intelectului si a capacitatii lor politice si/sau profesionale. da, am votat pdl. ramin la parerea mea ca absenta masiva la vot a trimis oameni de genul asta in PE. l-am mai intrebat pe domnul preda la istodor cum crede ca se poate mobiliza electoratul sa iasa la vot. cu principii merge poate la oameni ca tine si ca mine. si restul? dramatism si atit?

10 Bleen { 06.08.09 at 2:12 PM }

Maxine, ţi-ai votat propriile mituri. Dar nu te speria, toţi facem la fel.

11 Maxine { 06.08.09 at 2:18 PM }

da, probabil. din pacate nici nu mai sunt mituri. sunt streotipii.

12 Bleen { 06.08.09 at 2:20 PM }

Dramatism. Cu condiţia să fie relevant pentru votanţi, să-i atingă la lingurică. Povestea haiducului Becali faţă în faţă cu stăpînirea e cel mai bun exemplu. Ca şi cea a fetei care are curajul să lupte împotriva tuturor şi să-şi depăşească condiţia. Vei spune că nu a fost aşa. E irelevant cum a fost, asta e povestea şi doar povestea contează. Ştirea de trei rînduri despre sinuciderea unei doamne (nu-i mai ţin minte numele, ceva cu D), pe care a citit-o Flaubert într-un ziar nu ar fi ajuns nimic, povestea însă a ajuns pînă în zilele noastre.

13 Ilinca { 06.08.09 at 2:40 PM }

@Bleen
Dramatism? mai degraba vodevil.
Dar daca asta place poporului, de ce nu? Poate ca ne vedem mai buni decat suntem, mai inteligenti si mai bine crescuti.
Poate ca circul ce va pleca la Bruxelles ne reperezinta mai bine decat credem, mai bine decat am vrea.
Poate ne mintim singuri .

14 MEC { 06.08.09 at 2:42 PM }

http://mihaela-mec.blogspot.com/2009/06/europa-in-alarma.html – asta e lumea in care traim.
felicitari pd-l!! succes dle preda!!

15 frank zapa[king] { 06.08.09 at 2:47 PM }

B leen-in acceptiunea dv ,cel putin eu asa deduc,tabloidizarea e un fenomen vechi tareee taree de tot.
si sincer nu nu va contrazic.
chestia cu haiducia este o boala tipic romaneasca si in anumite situatii cu iz balcanic.
comparati literatura romaneasca cu cea occidentala.
puneti fata in fata omul antisistem din vest cu omul antisistem din rom.
despre ,minunatul nostru folclor ,BOBULAR’-haaa hii
toma alimos haiduc din tara de jos.
iancu jianu.
ei vedeti dle. de aceea noi romanii avem mai multi milogi pe metru patrat decit alte popoare.
intotdeauna vine cineva-,VIRTUAL’-care NE DA-noi suntem tara lui ,CE SE DA’.
de la mine cam asa se vede-vedeti unde este fieful pesedeilor?-in moldova si sud estul rom.
cele mai sarace zone ale tari-de ce voteaza rom. astia psd?haaa.
micii ,bere.telef mob,excursiile lui vanghelie.

16 Maxine { 06.08.09 at 2:49 PM }

astea sunt din pacate bancuri, nu povesti. o stire de la ora cinci pe care o tii minte pina a doua zi sau o mai diseci cu pensionarii duminica la crisma satului.
madame dovary, cumva?

17 Bleen { 06.08.09 at 3:11 PM }

Ceea ce am zis eu nu are nici o legătură cu tabloidizarea şi balcanismul. trebuie să vedem dincolo de propriul nostru jargon, comod şi a atoate justificabil. Ne ascundem în spatele lui şi am înţeles şi rezoilvat tot.

18 Irina { 06.08.09 at 3:25 PM }

Felicitari dle Preda!
Ma bucur ca vom avea in PE oameni ca dvs, Monica Macovei si TRU. Din pacate, am trimis acolo si specimene ca Becali, Vadim …

19 frank zapa[king] { 06.08.09 at 4:39 PM }

B leen-citat din dv:,vorbeam despre talentul si flerul de a imagina si pune in scena povesti’.
la o analiza cit se poate de onesta si de loc sofisticata asa reise,scena politica romaneasca este tabloidizata iar alegatorul roman avid de povestioare ieftine cu iz de alcov,de birfa ieftina .
intrebarea este cine e de vina ca s-a ajuns aici,cu un electorat ciudat si lipsit de vlaga.

20 Delia { 06.08.09 at 4:54 PM }

fiecare are parerea lui personala despre cine e de vina si cum s-a ajuns aici. intrebarea mea e cine ne poate scoate din tabloidizare si nepasare? cine creste si motiveaza electoratul tinar? pensionarii merg la vot pentru ca sunt obisnuiti. adultii merg, unii daca au chef si nu e vreme buna pentru gratare. dar tinerii?

21 niku_elektriku { 06.08.09 at 5:30 PM }

s’a'mbatat sandu ?
ilinca, ce zici, fa ?

22 sumar rezultate { 06.08.09 at 6:28 PM }

Mai intai de toate felicitari pentru campanie si pentru rezultat!

Afirmatia zilei cred ca ii apartine insa lui Becali care a avut urmatoarea revelatie : “Ceeee, ca doar nu e Stolojan mai destept ca mine!”… Adorabile rezultate…

23 Ioana { 06.08.09 at 6:43 PM }

CS cred ca este la PNL sa primeasca premiu pt. cele 4 procente pierdute fata de sondaje :)
Desi, desigur, ca orice PNL-ist, el este nevinovat iar constiinta lui este imaculata.
De vina e doar nesimtitu de basescu

24 frank zapa[king] { 06.08.09 at 7:05 PM }

-posibil raspuns la cine-i de vina.
am sa spun o povestioara legata de aceste alegeri care ma facut sa rid pina m-au durut maxilarele.
asa se face ca PSD ,striga din toti rarunchii s-au fraudat alegerile ,bla.bla bla.
ei eu ii inteleg pe pesedeii si chiar le dau dreptate.
si acum povestioara,se face ca simpatizanti pd-l intercepteaza un transport al pesedeilor plin cu pachete cu faina,ulei cirnati si bere.
pedeleii nu stau mult pe ginduri confisca marfa si evident o impart ca fiind din partea pd-l.
povestioara s-a petrecut undeva intr-o comuna de linga bucuresti.
cam asa arata romania,cam acestea sunt povestioarele,telenovelele,care au tabloidizat electoratul si l-au transformat intr-un electorat captiv si dependent de pomenile electorale.
mai ramine intrebarea dilematica cine-i de vina?
cine da, s-au cine primeste-o dilema juridica care niciodata nu a putut fi transata multumitor.

25 Emma { 06.08.09 at 7:20 PM }

Ca unii, respectiv altii, au impartit pomeni electorale…Ca unii au facut-o mai abitir decat ceilalti…Ca unii insarcinati cu lipitul afiselor s-au batut literalmente cu alti lipitori de afise…Ca au promis drumuri comunale, bani de la Europa, protectie sociala si locuri de munca..Ca si-au pus afise de 10 ori cat capul lor de mare spunand ca ei merita sa fie alesi, garantati sau nu de catre altii care mai de care mai ciudatei..Ca s-au injurat ca la usa cortului si au anuntat ca celalalt a tradat neamul, natiunea, patria muma….Sunt fapte comune ale campaniei din anul acesta….

Ca trei lideri de partid – Geoana, Crin si Vadim anunta unul mai repede decat altul ca s-au furat alegerile la scrutinul EUROPEAN este insa PURA PROSTIE….

De obicei, diferenta dintre un stat bananier si unul care a facut ceva progrese pe calea democratizarii este data de un criteriu simplu, formal ce-i drept, dar clar definit in orice manual sau index international: alegeri libere si corecte….

Dincolo de cine a castigat sau a pierdut, sa-l credem asadar pe cel de-al doilea om in stat, si sa spunem ca in Romania anului 2009 nu exista alegeri corecte?

Ce mai conteaza atunci calitatea alesilor, clasamentul acestora, strategiile perdante sau castigatoare, cand insasi organizarea scrutinului este, cu mult sarg, contestata?

26 AR { 06.08.09 at 7:53 PM }

Si totusi, chiar si un votant PDL, poate pune, cu bunacredinta, intrebarea: cui a folosit scamatoria cu candidatura “independenta” a Elenei Basescu ?
La prima vedere se poate specula ca PDL a pierdut inutil cel putin un mandat de europarlamentar (altul decit EBA). Despre calitatea mandatului obtinut de EBA si inclus in totalul PDL s-a comentat suficient inainte de alegeri.
Iar povestea ca voturile primite de EBA sint meritul ei exclusiv (fara legatura directa cu PDL) nu o crede nimeni.
Pe scurt afacerea EBA este o afacere proasta pentru PDL.
Au “cistigat” un mandat in mod penibil si au pierdut mai multe.
Sa-l lasi acasa pe Funeriu (plasat aiurea pe lista) si sa te duci cu EBA la PE este ridicol. Chiar atit de lipsiti de verticalitate au fost lideri si personalitati din PDL (inclusiv cei 3 proveniti din afara clasei politice traditionale) incit sa accepte aparent senini (nu protestind ca Alina Mungiu) eroarea candidaturii EBA ?

27 AR { 06.08.09 at 8:02 PM }

Iar bilbiiala/smecheria ieftina cu EBA se adauga altor bilbiieli ale guvernului Boc: cumulul pensiei cu salariul, legile unitare de salarizare si pensionare, masuri anticriza etc.
Sa zica mersi PDL ca nu s-a clasat in urma PNL si PRM.

28 Emma { 06.08.09 at 8:16 PM }

@AR
Eu cred ca sunt doua probleme.
1. Cum se constuiesc listele in interiorul partidului/ cum se face selectia in interiorul partidului pentru diferitele mandate elective ( a nu se uita ca si in cazul alegerilor in cadrul circumscriptiilor uninominale, candidaturile intr-un colegiu din partea unui partid sunt aprobate de catre forurile interne ale formatiunii politice in cauza)
2. In ce masura, ca si strategie electorala a PDL, candidatura EB a adus un beneficiu sau a facut un deserviciu acestui partid?

La 2 raspunsul oficial PDL este ca electoratul EB este diferit de cel al PDL, si deci, candidatura independenta a EB a adus un mandat in plus partidului…Ramane ca cei care au acces la baza de date cu preferintele electorale anterioare ale votantilor EB(daca chestionarele exit poll-urilor contineau o astfel de intrebare) sa raspunda cu privire la suprapunerea sau diferentierea celor doua electorate….

29 Pompadour { 06.08.09 at 8:45 PM }

In folclor, partidul se va numi PedeLeba!

30 AR { 06.08.09 at 9:07 PM }

@ Pompadour
Exact, nu pot sa nu repet intrebarea: ce-a fost in capul liderilor PDL, care si-au imaginat ca vor rupe gura tirgului cu EBA “independenta”, dar sprijinita de partid la stringerea semnaturilor, sediu de campanie, deturnari de voturi ???
Au fost atit de rupti de realitate, sa creada ca vor avea atit de multe voturi, incit isi pot permite sa piarda procente importante pentru EBA ? Si Traian Basescu sau PDL sa creada sincer ca EBA va cistiga pe picioarele ei ?

31 iulia { 06.08.09 at 9:41 PM }

domnule preda v-a facut praf dna Valean pt ca are dreptate…pdl nu are o identitate…..aaa…si felicitari…ati invatat sa nu fiti politicos de la seful dvs traian basescu

32 iulia { 06.08.09 at 9:43 PM }

rusine

33 Ilinca { 06.08.09 at 9:43 PM }

@Pompadour
Bine gasita denumirea! mai ales cei din tineretul PDL(eba) ce-au ales-o secretar general (cu un scor de 90 si ceva la suta daca-mi amintessc bine!!!uauuuu: ce super succes!) vor aprecia numele…..Va dati seama cand tinerii vor creste si vor ajunge in” posturi de raspundere “? Daca acum au dat dovada de atata “bun simtz politic” sa vezi peste 10-15 ani!!!
@AR Ce-a fost in capul liderilor PDL? :)
Sigur se va gasi cineva pe acest blog sa va dea un raspuns.
Si ca sa protestezi impotriva unei decizii venite “de sus” trebuie sa ai cu adevarat curaj si o oarecare verticalitate. As adauga si o relativa independentza. Daca nu, nu-ti ramane decat sa faci animatzie……( sau figuratie).
Iar or sa sara aplaudacii…..

34 sym { 06.08.09 at 10:14 PM }

Ma surprinde agresivitatea, impolitetea si tupeul A. Valean. Auzisem de bine despre acest personaj, dar am impresia ca se comporta ca un severin feminin. PNL-ul este pur si simplu distrus la capitolul resursa umana, nu mai au nici o figura semi-decenta.

35 Ioana { 06.08.09 at 10:26 PM }

sym
de cate ori apar femeile-caporal Norica si Valean la tv, fac imense “de-serviciuri” PNL-ului
deci sa nu le deranjam :)

m-am mirat totusi ca dl. Preda nu i-a taiat scurt sistemul asta de intreruperi; chiar si moderatorul a incercat s-o faca pe femeie sa il lase sa termine ce are de spus si sa nu-l mai intrerupa

ma enerveaza femeile cand pretind discriminare pozitiva de genul asta (eu am voie sa calc peste tine, tu nu – ca eu sunt “femeie”)
btw, m-apuca rasul numai cand ma gandesc cum or sa se certe in PE care sa intre prima pe usa (daca vor incapea pe usa): Caporal Norica, Weber sau Valean :)

36 nedumeritul { 06.08.09 at 10:53 PM }

Domnule Preda, din pacate, veti fi surprins sa constatati ca modul de a discuta al doamnei Valean este considerat acceptabil de catre majoritatea compatriotilor dumneavoastra. Nu spun ca s-a comportat corect, dar de acum cred ca trebuie sa fiti mult mai atent; cred ca, in ochii majoritatii, doamna Valean a fost calma si echilibrata, pe cand dumneavoastra ati fost nerezonabil.
Noi doi stim ca realitatea e pe dos, dar nu suntem decat 2 dintre compatriotii nostri. Bineinteles, Adina Valean si Costin Sandu stiu si ei ca aveati dreptate. Dar ei se bucura, pentru ca, suparandu-va si aratand asta, ati parut obtuz si i-ati dat satisfactie Adinei Valean. Dupa cum vedeti, cineva poate sa fie inteligent fara sa fie onest si poate puncta pentru majoritate, desi pierde puncte in fata celor putini. Nu contati pe solidaritatea celor multi (la TV lor, si nu celor ca mine, va adresati) atunci cand o femeiusca va “face din vorbe” la TV. Adina Valean, desi imi displace, a reusit sa va domine. Ca sa nu o mai faca, depinde numai de dumneavoastra. Aceleasi rautati pe care i le-ati spus puteati sa i le spuneti si cu zambetul pe buze, si ar fi durut-o mai tare. Ideea e ca si pe ea a durut-o ce ati spus, dar ea a stiut sa nu o arate si a continuat sa atace. Asta trebuia sa faceti si dumneavoastra.
Foarte rea a fost si asezarea, pentru ca ati fost pus alaturi de un reprezentant la unui ONG, adica la amatori, iar Adina Valean a stat alaturi de Severin, adica la profesionisti, la cei care stiu, pentru ca au fost deja acolo, cu ce se mananca PE, si au putut sa se coalizeze, sa isi treaca de la unul la altul vorba, si sa va izoleze. Alta data, e bine sa fiti atent si la asta, daca depinde de dumneavoastra, bineinteles.

37 Emma { 06.08.09 at 11:01 PM }

Pai aseazarea a fost corecta! Desi Adina Valean ar fi fost poate mai potrivita alaturi de Parvulescu, PNL si ApD beneficiind de o lunga si fructuoasa colaborare. Insa, aseazarea in studio a fost potrivita in sensul in care pe parcursul intregii campanii PNL si PSD au facut bloc comun in confruntarile electorale contra PDL.

38 Ioana { 06.08.09 at 11:11 PM }

nedumeritul
nu am nimic cu ea, dar valean este o femeie isteroida, la fel ca norica. nici femeilor nici barbatilor nu le plac femeile de genul asta, indiferent ce fac.
altfel, crin ar fi devenit pana acum o locomotiva pt. pnl.

39 A.Constantinescu { 06.08.09 at 11:32 PM }

Nu am votat EBA deoarece am regasit pe lista PDL mai multe persoane (personalitati) in care am incredere, totusi procentele pe care o singura candidata independenta a putut sa le obtina imi arata ca are in randul alegatorilor un sprijin serios. Ce este de-a dreptul revoltator este schimbarea brusca a atitudinii PSD (in special) si PNL (ca vioara a doua) – in campanie EBA a fost tot timpul alaturata PDL si presedintelui Basescu, iar acum, brusc, a devenit independenta care a beneficiat de “fraudele” electorale.

Realitatea pe care o observ este alta. Toata masinaria propagandistica Patriciu-Vantu-Felix a primit o palma usturatoare din partea electoratului, chiar asa restrans (27,4%), prezent la urne.

Privind european, stanga a inregistrat un usor declin, chiar in timp de criza. Acum vom asista la negocierile unor aliante pe plan european.
Consider ca, in ciuda procentelor si mandatelor adjudecate si pe plan national stanga a inregistrat o mare lovitura. Spectaculos este ca ea se numeste EBA. Da, EBA a demonstrat ca orice incercare disperata de lansare in campania prezidentiala din partea PSD+PC (sau fara PC – cine mai stie?) a domnului Geoana este lipsita reusita. Poate din acest motiv putem discuta nu despre o lansare ci despre o multitudine de lansari. Astept cu interes sa vad de cate ori se va mai lansa domnul Geoana pana la viitoarele alegeri.

Cat despre super-liberali (vreau sa inteleg aici – PNL), campionii unui esec atat european, cat si national, numai de bine. Astept sa se trezeasca din ameteala si sa intinda mana pentru a nu stiu cata oara spre PSD. Problema lor va fi atunci insusi presedintele lor semi-inflorit.

Ma rusinez atunci cand ma gandesc la Vadim si la Becali, dar asa cum imi amintesc un titlu “Si ei sunt ai nostrii”. Orice absenta de la urne se va pedepsii prin asemenea reusite.

UDMR a fost si va ramane probabil singura “constanta” din intreaga Romanie. De cele mai multe ori a furnizat liantul unei coalitii, poate isi va relua cat de curand aceasta calitate.

Sunt fericit. Tovarasul Ilici si-a dat iar arama pe fata. Bine ca tot mai multi sunt cei care constientizeaza asta. Doar in urma unor alegeri poti sa-ti exerciti puterea de cetatean si realizezi in ce tara traiesti. Suntem o democratie – Inca!

40 Sindbad { 06.09.09 at 12:20 AM }

Domnule Preda,ati procedat corect prin schimbarea continutului mesajului dv. de pe 20 mai, concentrandu-va in final exclusiv asupra comemorarii celui ce a fost Corneliu Coposu, iar nu utilizand comemorarea dv drept pretext pentru comparatii deplasate facute intre Senior si presedintele Basescu.

Desi marturisesc ca nu v-am votat partidul si nici macar pe EBA, va urez succes in Parlamentul European.

41 cpreda { 06.09.09 at 12:34 AM }

Pentru Sindbad: nu am schimbat nici o virgula din mesaul din 20 mai. Acesta a fost de la bun inceput continutul. Ulterior, intr-o emisiune de televiziune, am evocat comparatia dintre ura revarsata impotriva lui si ura adresata Presedintelui.

42 Sindbad { 06.09.09 at 1:06 AM }

Care emisiune? De ce mi-a ramas engramata in minte comparatia facuta de dv chiar in textul de pe 20 mai? Pe de alta parte, discutiile care au urmat atunci nu par sa fi comentat direct acest aspect de comparatie, ci abia dupa revenirea dv, discutand pe 27 mai despre o “ura fara limite”, ca reactie la emisiunea dlor Gadea+Stan.

Desigur, daca vreti sa faceti o comparatie a urii simtite de Iliescu impotriva celor doi, ea ar putea sa fie la fel de mare si poate sa aiba o motivatie comuna, simplista – ranchiuna primitiva, frustrare, etc. Si totusi, in textul dv. “Ura fara limite” nu comparati ura lui Iliescu fata de cei doi, ci ura lui Iliescu fata de Corneliu Coposu, vs o presupusa ura a lui Antonescu, pus la pachet cu Geoana, impotriva lui Basescu. Asa ca dv nu i-ati raportat pe cei doi nici macar la “ura lui Iliescu” fata de ei, asa cum mi-ati spus in mod eronat, ci la ura a oameni complet diferiti.

In mod evident, daca Geoana ar putea avea similitudini cu Iliescu, exista o diferenta enorma intre Iliescu si Antonescu. E foarte posibil ca Iliescu sa-i urasca pe cei doi in mod egal, dar Antonescu n-ar fi putut niciodata sa-l urasca pe Corneliu Coposu. Asa ca iar ati comparat pere cu prune. Si doar asa, ostentativ, de dragul lelii, pentru a umfla capitalul electoral al presedintelui Basescu si al echipei din care faceti parte si dv, in timp ce incercati sa va pictati in culori sumbre adversarii, punandu-i pe toti simplist in aceeasi oala.

Si tot in acelasi context al urii, oare ce sentimente o fi avut Traian Basescu despre Corneliu Coposu in anii 90, chiar pana la moartea lui? Iar aici nu ma refer la lacrimi de crocodil.

Introduceți datele si comentariul dvs.

CommentLuv badge